Welk Tsjernobyltopic bedoel je?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Daarvoor kun je dan ook terecht in: Oekraïne deel 5 en het Tsjernobyl topic
reservering is (helaas) niet meer genoeg, je moet een betalings bewijs hebben. en dat zou ik laten faxen/emailenquote:Op dinsdag 4 september 2007 22:57 schreef StrikerZeljko het volgende:
ik ga een hotel reserveren en ken verder niemand in moskou dus zal ik de reservering moeten gebruiken voor een....... toeristen visum?
zeker zeker! ik was een beetje druk, maar ik zal er vanmiddag es eentje maken. Ik kan het tsjernobyltopic niet vinden, dus doe het wel samen met Kiev in het oekrainetopicquote:Op dinsdag 4 september 2007 22:35 schreef jeoren het volgende:
[..]
Komt er nog een verslag van de Tsjernobylexcursie, van een omvang gelijk aan die op www.jeoren.tk
Zou leuk zijn!
Wacht maar tot je met ze in de kroeg belandt...quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:59 schreef Cydex het volgende:
Ik ben maar een paar mensen tegengekomen die konden (glim)lachen. Voor de rest een heel onvriendelijke indruk die ik van de mensen heb gekregen. Een groot minpunt. Jammer.
Wodka!quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:06 schreef Hik het volgende:
[..]
Wacht maar tot je met ze in de kroeg belandt...![]()
Vond het verkeer zelf nog wel meevallen eigenlijk, maar die indruk van de Russen kan ik 100% beamen..shit!! Verder prachtige stad, maar ik vind zelf St. Petersburg wel een stuk mooierquote:Op maandag 22 oktober 2007 12:59 schreef Cydex het volgende:
Mijn Moskou reis:
Wat me opviel is dat de Moskovieten als gekken rijden, maar je amper een chauffeur hoort toeteren. Heel vreemd. Een schone stad, weinig rondslingerende rotzooi gezien. Metro heel schoon (en prachtig natuurlijk). Hoge prijzen voor bijna alles. Hoe betalen die Russen dat zelf?
Hotel Peking lag bij metrostation Mayakovskaya. Lekker centraal en 25 minuten lopen (gewoon Tsverkaja omlaag) van het Kremlin. Ik ben maar een paar mensen tegengekomen die konden (glim)lachen. Voor de rest een heel onvriendelijke indruk die ik van de mensen heb gekregen. Een groot minpunt. Jammer.
Er wordt veel gebouwe/ gerestaureerd en dat is voor de toerist natuurlijk mooi. (Voor de Moskoviet zelf ook lijkt me).
Al met al, blij dat ik ben geweest. Maar ik zal er niet snel terugkomen. Misschien over 20 jaar met mijn eigen kinderen.
Dat zegt helemaal niets. Ik denk dat er meer culturen zijn waar de gewoonte is NIET te lachen op foto's dan dat mensen WEL lachen op foto's, zoals bij ons. In grote delen van het Midden Oosten, Afrika en Latijns-Amerika is het voor mensen veel vanzelfsprekender te om ernstig op foto's gaan. En dat heeft verder weinig te maken met of mensen van zichzelf enrnstig zijn en/of of ze in het dagelijks leven veel glimlachen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:12 schreef Dynia het volgende:
Het niet glimlachen zit in de cultuur lijkt het wel...Pas na een drankje komen ze los...Kijk maar eens op foto's van Russen...volgens mij zijn er weinig foto's met lachende russen...
75 euro per dagdeel? per nacht? per week? per kalenderjaar?quote:Op maandag 21 januari 2008 14:03 schreef Hik het volgende:
Het heet "Hostel Tramp" (klinkt heel fout ja!) en kostte ons ongeveer 75 euro voor twee personen.
dat klopt, maar je schreef het op alsof het de totaalrpijs was.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:25 schreef Hik het volgende:
De gebruikelijke manier om een hotelprijs te beschrijven is volgens mij per nacht.
Ik regel meestal een privé of zakelijke uitnodiging. Waarschijnlijk krijg ik voor mijn volgende Ruslandreis een speciale sportersuitnodiging.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:43 schreef Skinkie het volgende:
Ik zou graag van jullie willen weten of jullie het voor elkaar krijgen een visum te bemachtigen zonder van te voren de hele overnachting hebben betaald.
Hoelang doen ze bij jou over die prive uitnodiging? Ik heb namelijk de formulieren gezien die daar voor nodig zijn en ik kon rekenen op minimaal 3 maanden... (dat ding moet ook nog per post naar Nederland...)quote:Op maandag 21 januari 2008 16:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik regel meestal een privé of zakelijke uitnodiging. Waarschijnlijk krijg ik voor mijn volgende Ruslandreis een speciale sportersuitnodiging.
En hoe plan je daar je vliegtickets/vakantie op?quote:Op maandag 21 januari 2008 21:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Privé uitnodigingen kosten inderdaad behoorlijk wat tijd. 3 maanden is idd een redelijke schatting.
Ik moet toch al in december verlof aanvragen voor heel het jaar. Dus dat plannen is geen probleem.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:16 schreef Skinkie het volgende:
[..]
En hoe plan je daar je vliegtickets/vakantie op?
Bij de meeste hostels kunnen ze een uitnodiging voor je regelen. Je moet daar wel vaak voor betalen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:36 schreef jeoren het volgende:
Als ik een hostel boek voor 3 weken in Rusland, hoe kom ik dan het goedkoopst aan een visum? Kan het hostel dan papieren opsturen of moet het anders?
Gedeeld door 35. (Zelfs al bijna 36...)quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:58 schreef cohen het volgende:
hoeveel is 1500 ru in euro's??
en wat belangrijk is: zorg dat je een verzekering hebt die ook in rusland dekt, aangezien ze daar met vias streng in zijn. Als je een visum aanvraagt moet je dus ook een bewijs van verzekering erbij doen. paspoort ermee verzenden naar ambassade of via visumbureau en hoppaquote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:55 schreef Hik het volgende:
[..]
Bij de meeste hostels kunnen ze een uitnodiging voor je regelen. Je moet daar wel vaak voor betalen.
Dus:
1. Hostel kiezen
2. Betalen voor hostel en uitnodiging
3. Formulieren (die je van hen krijgt) invullen en terugsturen
4. Uitnodiging krijgen en die met alle andere shit naar ambassade brengen of via visumbureau indienen.
Hoe vroeger je het regelt, hoe goedkoper het is. En natuurlijk is zelf regelen ook goedkoper dan via een visumdienst (maar wel een stuk meer gezeik).
yeah!quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:31 schreef Skinkie het volgende:
Inderdaad Jerruh, het beste is om je verzekering te bellen, en vragen of die een rusland verklaring willen opsturen. Dat is echt het beste.
Dat hoorde dus bij de "overige shit" die ik heb meegestuurd. Heb ook nog een brief van mijn werkgever (nou ja, van mezelf op papier van de baasquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:19 schreef Jerruh het volgende:
[..]
en wat belangrijk is: zorg dat je een verzekering hebt die ook in rusland dekt, aangezien ze daar met vias streng in zijn.
Natuurlijk is dat een optie maar waarom 60 euro extra uitgeven als je alles zelf kunt regelen en met 35 euro klaar bent?quote:Op zondag 10 februari 2008 10:39 schreef Travelmonkey het volgende:
is dat niet handiger gewoon via visumdienst in NL te regelen?
Ik vind juist dat je dit soort zaken niet moet stimuleren. Als het makkelijk moet kunnen, moet het bij de 'overheid' makkelijk gaan, niet bij een bureautje die het via-via regelt.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:24 schreef Travelmonkey het volgende:
omdat dat dus een stuk relaxter is en je weet dat het goed geregeld wordt? Ik ben meer een flashpacker geloof ik
Je hoeft niet persoonlijk naar Den Haag toe, immers die bedrijfjes doen het ook in jouw opdracht. Maar het wel vreemd dat als je persoonlijk naar Den Haag gaat je meer moet aanleveren dan als je het via een hulpvaardige organisatie?quote:Op zondag 10 februari 2008 22:54 schreef Travelmonkey het volgende:
Ja zit wat in, maar zo mooi werkt het bij de overheid niet altijd. Want moet je niet persoonlijk naar Den Haag gaan om die visa af te halen? Als je dan niet in de buurt woont is dat al nauwelijks goedkoper te noemen. Die bedrijfjes zjn er natuurlijk niet voor niets.. Als het zo makkelijk zou zijn zouden mensen het zelf wel doen?
35 euro is idd het tarief. Je kunt een briefsturen/emailen. Ze moeten geregistreerd zijn bij de Russische buitenlandse zaken om een voucher te sturen.quote:Op maandag 11 februari 2008 09:36 schreef jeoren het volgende:
Dus je kunt voor 35 euro klaar zijn? Ik dacht dat je sowieso 60 euro kwijt was als je het visum 2 maanden vantevoren regelde.
Maar hoe contacteer ik het hostel aangaande visumaanvraag? Gewoon een brief sturen?
Officieel de hele periode, maar via zo'n visum bureautje is het weer niet nodig.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:00 schreef Helly het volgende:
Nog een vraagje over visa en uitnodigingen:
Moet je vantevoren per sé een hostel boeken voor je gehele verblijf, of alleen voor de eerste paar dagen? Ik wil waarschijnlijk Moskou en St. Petersburg bezoeken en ben het liefst flexibel namelijk.
Hoe regel ik het goedkoopst tickets als ik niet iemand in Moskou heb wonen?quote:Op maandag 18 februari 2008 22:27 schreef ultra_ivo het volgende:
1e klas is een zeldzaamheid in Rusland. Alleen op een beperkt aantal treinen op een beperkt aantal routes. Je kunt veel goedkoper reizen, 2e klas is tientjeswerk, meer niet. Alleen nieuwe Russen en buitenlanders reizen 1e klas.
Gewoon ter plekke kopen als je aankomt.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:09 schreef jeoren het volgende:
[..]
Hoe regel ik het goedkoopst tickets als ik niet iemand in Moskou heb wonen?
En wat als ik een rechtsreekse trein Moskou - St. Petersburg wil en niet midden in de nacht wil overstappen op Oscha of Novosokolniki?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Gewoon ter plekke kopen als je aankomt.
Alleen al morgen tussen 12 en 24uu zijn er maar liefst 12 rechtstreekse treinen van Moskou naar St. Petersburg. Ruim keus dus. Lijkt me sterk dat buiten de speciale feestdagen er geen enkele plek over is.quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:30 schreef jeoren het volgende:
[..]
En wat als ik een rechtsreekse trein Moskou - St. Petersburg wil en niet midden in de nacht wil overstappen op Oscha of Novosokolniki?
In de diepste berggebieden van de Kaukasus heb ik inderdaad liever een gids bij me. Maar elders in Rusland is het prima te doen. Je moet natuurlijk niet dingen gaan doen die je in Amsterdam of Rotterdam ook niet doet, Pitr en Moskou blijven grote steden.quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:50 schreef OldJeller het volgende:
In hoeverre is het veilig daar?
Ik heb namelijk van meerdere mensen gehoord dat het verstandig is om in bepaalde gebieden iemand bij je te hebben die daar vandaan komt of er vaker is geweest...
Neemt niet weg dat ik ook mensen ken die daar op eigen houtje naar toe gingen en nergens last van hebben gehad.
Ja, rijdt elke dag. Prima treintje..als het even kan zou ik de nachttrein nemen..kun je lekker slapen terwijl de trein doorrijdt. Duurt iets van 8 uren dacht ik.quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:30 schreef jeoren het volgende:
[..]
En wat als ik een rechtsreekse trein Moskou - St. Petersburg wil en niet midden in de nacht wil overstappen op Oscha of Novosokolniki?
Goeie website, maar een enkeltje Moskou-St. Petersburg kost toch geen 170-180 dollar? Dat kan toch voor veel minder ook wel?quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:44 schreef DutchTrain het volgende:
zoek anders op => http://www.expresstorussia.com/russian_train_schedules.html
Mmm... in dat geval een visum bureautje. Normaal kost het $10 in Rusland zelf.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:46 schreef jeoren het volgende:
Ik mail net het hostel met de vraag of ze visapapieren willen opsturen.
Zeggen ze dat dat $30,- per persoon kost.
Wat is nu goedkoper; het allemaal zelf regelen of het laten regelen door een visumbureau?
Gewoon via treinreiswinkel.nl doen, was bij ons weinig tot niet duurder dan de normale prijzen die je online vindt.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:09 schreef jeoren het volgende:
[..]
Hoe regel ik het goedkoopst tickets als ik niet iemand in Moskou heb wonen?
Voldoet dan die uitnodiging van expresstorussia? Of hoe kunnen we het het beste aanpakken?quote:5 Verblijfgegevens. Naast een Bevestiging van het hotel waar u gaat verblijven, of Russische reis- organisatie dient u ook een hotelvoucher of reserveringsbon van het reisbureau mee te brengen. Het hotel dient geregistreerd te zijn bij het Russische Ministerie van Buitenlandse Zaken in Moskou en in het bezit te zijn van een daarvoor speciaal referentienummer. Dit nummer moet op de bevestiging staan. Daarnaast dient u nog een betalingsbewijs mee te brengen voor de hele verblijfsperiode.
6 Uitnodiging. Voor elke te bezoeken plaats is een originele uitnodiging vereist, die bij de lokale Russische vreemdelingenpolitie OVIR (locale afdeling van het Ministerie van Binnenlandse zaken) aangevraagd kan worden.
Ik ben er nu een kleine 10 keer geweest en heb nog altijd dat gevoel.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:50 schreef bassieVL het volgende:
Vorige maand 6 dagen in St. Petersburg geweest. Geweldige stad. Zelfs na 6 dagen had ik het gevoel dat ik nog niet alles heb gezien. Ik wil zeker nog een keer terug.
Kijk of je in de stad/hotel het boekje: "St. Petersburg in your pocket" ziet liggen. Erg handig, met actuele agenda's en dergelijke. Deze dus: http://www.inyourpocket.com/russia/city/st_petersburg.htmlquote:Op donderdag 28 augustus 2008 07:02 schreef twentemeisje het volgende:
Over 2 weken vlieg ik naar St. Petersburg
Welke reisgids is het best/nuttigst/leukst voor deze stad?
Ik weet niet of je al weet waar je dat wil gaan regelen, maar vraag je hotel zo spoedig mogelijk voor een uitnodiging.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:50 schreef Strooper het volgende:
Ik ga van 3 tot 6 december naar Moskou![]()
Landen 3 december om 11 uur plaatselijke tijd en dan 's avonds meteen naar Spartak - NEC. 4 en 5 december hebben we dan nog mooi twee daagjes om de stad een beetje te bekijken en 6 december vliegen we weer terug!
Nu nog zo'n visum regelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |