Nee, van je hotel krijg je een ander briefje!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:18 schreef Mieks het volgende:
En als je dat briefje moet laten stempelen door je hotel, hoe kan dat dan dat je dat pas in het vliegtuig krijgt, of moet dat achteraf?
Hier hoor ik zulke verschillende verhalen over! Wij hadden ook een hele stapel kopieën bij ons, maar volgens de dame van de receptie van ons hotel waren die waardeloos. Wij hebben bij contole (op het rode plein inderdaad) wel onze echte paspoorten laten zien. Gezien de opstelling van de agenten zou heb me erg verbaasd hebben als we waren weggekomen met kopieën. Overigens hadden we wel afgesproken dat we 's avonds laat of op een afgelegen plek wat meer ons best zouden doen met de kopieën!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Reisorganisaties en reisgidsen raden je aan om je paspoort met visum en vertrekformulier veilig op te bergen, bij voorkeur in de kluis in je hotel. Maak bij aankomst in je hotel meteen een aantal kopieen van het geheel en laat op straat NOOIT het origineel zien als daar om gevraagd wordt. Altijd kopieën laten zien en zeggen dat het origineel ergens anders is.
Mmm... ik neem aan dat je die controle post bedoeld met metaal detectoren etc.? Want daar werd ook *zo* makkelijk gedaan van de winterquote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:53 schreef Hik het volgende:
Gezien de opstelling van de agenten zou heb me erg verbaasd hebben als we waren weggekomen met kopieën.
Jazeker. Daarom werkt de truc met de Nederlandse identiteitskaart ook zo goed. In grensgebieden wordt soms ook het internationale paspoort gevraagd. Ook aan Russen. Bekijk anders maar eens het incident met de officier in m'n verslag van de 1000 van St. Petersburg.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:52 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Ze geven hun 'nationale' paspoort af. Je bent er mee bekend dat Russen twee paspoorten hebben? Je nationale paspoort geef je ook 'borg' als je bijvoorbeeld schaatsen huurt of verzin maar iets.
Nope, gewoon een stel agenten los op het pleinquote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:03 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Mmm... ik neem aan dat je die controle post bedoeld met metaal detectoren etc.? Want daar werd ook *zo* makkelijk gedaan van de winter
Leukste vond ik nog m'n Nederlandse studenten pas, die werd gewoon overal geaccepteerd
Kosten zijn nu omlaag (35 euro) en de snelheid omhoog (8 werkdagen) sinds 1 juli (zie www.embassy.nl)quote:Op maandag 30 juli 2007 18:50 schreef pietjekanarie het volgende:
Je kan alles ook laten regelen door bijv het visumbureau www.visum.nl Maar dat kost natuurlijk weer extra. Al hoef je dan niet zelf op en neer naar Den Haag voor de ambassade. Het visum is namelijk niet klaar terwijl je wacht, maar het duurt 10 werkdagen. Dus je moet er 2x voor naar Den Haag. De kosten van een visum zijn dacht ik 60 euro. Dat was bij mij in elk geval zo (studentenvisum), maar ik dacht dat toeristenvisum hetzelfde was. Ik zou het visum niet te krap nemen. Bijv 1 dag langer dan je laatste dag in Rusland. Voorkomt gezeik, mocht je onverwacht toch vertraagd zijn ofzo.
Puik hoor en lijkt op mijn eigen ervaringen toen ik dat land bezocht in 1997.quote:
Daarvoor kun je dan ook terecht in: Oekraïne deel 5 en het Tsjernobyl topicquote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:28 schreef Jerruh het volgende:
stedentechnisch gezien zit ik in dit topic fout, maar ik ga 11 augustus naar Kiev en een excursie doen naar tsjernobyl! en ik heb er zin in!
Dank!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:31 schreef iruub het volgende:
[..]
Puik hoor en lijkt op mijn eigen ervaringen toen ik dat land bezocht in 1997.![]()
Het punt is dus dat je een hotel geboekt en betaald moet hebben voordat je er heen gaat. Daarna kun je pas je visum aanvragen. Ik ben nu in Rusland, en ik zou zeggen: wacht er niet te lang meequote:Op dinsdag 4 september 2007 08:03 schreef StrikerZeljko het volgende:
Nog tips voor hotels die qua pricing een beetje ok zijn en makkelijk te boeken zijn? (misschien via een agency?) we gaan in de champions league naar CSKA v PSV
Nee dat zag ik al aankomen dat ik er op tijd mee moest beginnen..quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:21 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Het punt is dus dat je een hotel geboekt en betaald moet hebben voordat je er heen gaat. Daarna kun je pas je visum aanvragen. Ik ben nu in Rusland, en ik zou zeggen: wacht er niet te lang mee
We hebben een beterwetertje? Iemand op privevisum of zakelijk visum, naar een voetbal wedstrijd. Uiteraard met uitnodigingquote:Op dinsdag 4 september 2007 17:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat hangt er helemaal vanaf welk type visum je wilt hebben.
Wat bedoel je nou precies; wat voor visum kun je het best nemen voor een 4 daags bezoek? Toeristenvisum toch?quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:35 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Iemand op privevisum of zakelijk visum, naar een voetbal wedstrijd. Uiteraard met uitnodiging
Komt er nog een verslag van de Tsjernobylexcursie, van een omvang gelijk aan die op www.jeoren.tkquote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:28 schreef Jerruh het volgende:
beter!
stedentechnisch gezien zit ik in dit topic fout, maar ik ga 11 augustus naar Kiev en een excursie doen naar tsjernobyl! en ik heb er zin in!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |