Hoe regel ik het goedkoopst tickets als ik niet iemand in Moskou heb wonen?quote:Op maandag 18 februari 2008 22:27 schreef ultra_ivo het volgende:
1e klas is een zeldzaamheid in Rusland. Alleen op een beperkt aantal treinen op een beperkt aantal routes. Je kunt veel goedkoper reizen, 2e klas is tientjeswerk, meer niet. Alleen nieuwe Russen en buitenlanders reizen 1e klas.
Gewoon ter plekke kopen als je aankomt.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:09 schreef jeoren het volgende:
[..]
Hoe regel ik het goedkoopst tickets als ik niet iemand in Moskou heb wonen?
En wat als ik een rechtsreekse trein Moskou - St. Petersburg wil en niet midden in de nacht wil overstappen op Oscha of Novosokolniki?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Gewoon ter plekke kopen als je aankomt.
Alleen al morgen tussen 12 en 24uu zijn er maar liefst 12 rechtstreekse treinen van Moskou naar St. Petersburg. Ruim keus dus. Lijkt me sterk dat buiten de speciale feestdagen er geen enkele plek over is.quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:30 schreef jeoren het volgende:
[..]
En wat als ik een rechtsreekse trein Moskou - St. Petersburg wil en niet midden in de nacht wil overstappen op Oscha of Novosokolniki?
In de diepste berggebieden van de Kaukasus heb ik inderdaad liever een gids bij me. Maar elders in Rusland is het prima te doen. Je moet natuurlijk niet dingen gaan doen die je in Amsterdam of Rotterdam ook niet doet, Pitr en Moskou blijven grote steden.quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:50 schreef OldJeller het volgende:
In hoeverre is het veilig daar?
Ik heb namelijk van meerdere mensen gehoord dat het verstandig is om in bepaalde gebieden iemand bij je te hebben die daar vandaan komt of er vaker is geweest...
Neemt niet weg dat ik ook mensen ken die daar op eigen houtje naar toe gingen en nergens last van hebben gehad.
Ja, rijdt elke dag. Prima treintje..als het even kan zou ik de nachttrein nemen..kun je lekker slapen terwijl de trein doorrijdt. Duurt iets van 8 uren dacht ik.quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:30 schreef jeoren het volgende:
[..]
En wat als ik een rechtsreekse trein Moskou - St. Petersburg wil en niet midden in de nacht wil overstappen op Oscha of Novosokolniki?
Goeie website, maar een enkeltje Moskou-St. Petersburg kost toch geen 170-180 dollar? Dat kan toch voor veel minder ook wel?quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:44 schreef DutchTrain het volgende:
zoek anders op => http://www.expresstorussia.com/russian_train_schedules.html
Mmm... in dat geval een visum bureautje. Normaal kost het $10 in Rusland zelf.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:46 schreef jeoren het volgende:
Ik mail net het hostel met de vraag of ze visapapieren willen opsturen.
Zeggen ze dat dat $30,- per persoon kost.
Wat is nu goedkoper; het allemaal zelf regelen of het laten regelen door een visumbureau?
Gewoon via treinreiswinkel.nl doen, was bij ons weinig tot niet duurder dan de normale prijzen die je online vindt.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:09 schreef jeoren het volgende:
[..]
Hoe regel ik het goedkoopst tickets als ik niet iemand in Moskou heb wonen?
Voldoet dan die uitnodiging van expresstorussia? Of hoe kunnen we het het beste aanpakken?quote:5 Verblijfgegevens. Naast een Bevestiging van het hotel waar u gaat verblijven, of Russische reis- organisatie dient u ook een hotelvoucher of reserveringsbon van het reisbureau mee te brengen. Het hotel dient geregistreerd te zijn bij het Russische Ministerie van Buitenlandse Zaken in Moskou en in het bezit te zijn van een daarvoor speciaal referentienummer. Dit nummer moet op de bevestiging staan. Daarnaast dient u nog een betalingsbewijs mee te brengen voor de hele verblijfsperiode.
6 Uitnodiging. Voor elke te bezoeken plaats is een originele uitnodiging vereist, die bij de lokale Russische vreemdelingenpolitie OVIR (locale afdeling van het Ministerie van Binnenlandse zaken) aangevraagd kan worden.
Ik ben er nu een kleine 10 keer geweest en heb nog altijd dat gevoel.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:50 schreef bassieVL het volgende:
Vorige maand 6 dagen in St. Petersburg geweest. Geweldige stad. Zelfs na 6 dagen had ik het gevoel dat ik nog niet alles heb gezien. Ik wil zeker nog een keer terug.
Kijk of je in de stad/hotel het boekje: "St. Petersburg in your pocket" ziet liggen. Erg handig, met actuele agenda's en dergelijke. Deze dus: http://www.inyourpocket.com/russia/city/st_petersburg.htmlquote:Op donderdag 28 augustus 2008 07:02 schreef twentemeisje het volgende:
Over 2 weken vlieg ik naar St. Petersburg
Welke reisgids is het best/nuttigst/leukst voor deze stad?
Ik weet niet of je al weet waar je dat wil gaan regelen, maar vraag je hotel zo spoedig mogelijk voor een uitnodiging.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:50 schreef Strooper het volgende:
Ik ga van 3 tot 6 december naar Moskou![]()
Landen 3 december om 11 uur plaatselijke tijd en dan 's avonds meteen naar Spartak - NEC. 4 en 5 december hebben we dan nog mooi twee daagjes om de stad een beetje te bekijken en 6 december vliegen we weer terug!
Nu nog zo'n visum regelen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |