abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56832827
quote:
Op maandag 18 februari 2008 22:27 schreef ultra_ivo het volgende:
1e klas is een zeldzaamheid in Rusland. Alleen op een beperkt aantal treinen op een beperkt aantal routes. Je kunt veel goedkoper reizen, 2e klas is tientjeswerk, meer niet. Alleen nieuwe Russen en buitenlanders reizen 1e klas.
Hoe regel ik het goedkoopst tickets als ik niet iemand in Moskou heb wonen?
pi_56840486
Ik ben ooit gaan zwemmen in een zwembad in St. Petersburg, echt een ervaring opzich en kan het iedereen aanraden. Alles ouderwets met nog Sovjet-regels, enorme bureaucratie om 3 kwartier wat baantjes te trekken maar wel gewoon erg leuk om mee te maken. (beetje kennis van de taal of een gids is wel aanbevolen, anders word het lastig om al die regels uit te vinden)
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
  FOK!fotograaf dinsdag 19 februari 2008 @ 18:12:07 #253
73911 ultra_ivo
pi_56841169
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 11:09 schreef jeoren het volgende:

[..]

Gewoon ter plekke kopen als je aankomt.
pi_56886834
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 18:12 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Gewoon ter plekke kopen als je aankomt.
En wat als ik een rechtsreekse trein Moskou - St. Petersburg wil en niet midden in de nacht wil overstappen op Oscha of Novosokolniki?
pi_56888228
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:30 schreef jeoren het volgende:

[..]

En wat als ik een rechtsreekse trein Moskou - St. Petersburg wil en niet midden in de nacht wil overstappen op Oscha of Novosokolniki?
Alleen al morgen tussen 12 en 24uu zijn er maar liefst 12 rechtstreekse treinen van Moskou naar St. Petersburg. Ruim keus dus. Lijkt me sterk dat buiten de speciale feestdagen er geen enkele plek over is.
pi_56889573
In hoeverre is het veilig daar?
Ik heb namelijk van meerdere mensen gehoord dat het verstandig is om in bepaalde gebieden iemand bij je te hebben die daar vandaan komt of er vaker is geweest...
Neemt niet weg dat ik ook mensen ken die daar op eigen houtje naar toe gingen en nergens last van hebben gehad.
pi_56889779
In StPetersburg nergens het gevoel van onveiligheid gehad. Zeker niet in het centrum, maar ook niet echt in de buitenwijken. Moskou kent misschien wel wat slechtere buurten, maar daar zal je als toerist denk ik niet zo snel komen.
pi_56890275
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 18:50 schreef OldJeller het volgende:
In hoeverre is het veilig daar?
Ik heb namelijk van meerdere mensen gehoord dat het verstandig is om in bepaalde gebieden iemand bij je te hebben die daar vandaan komt of er vaker is geweest...
Neemt niet weg dat ik ook mensen ken die daar op eigen houtje naar toe gingen en nergens last van hebben gehad.
In de diepste berggebieden van de Kaukasus heb ik inderdaad liever een gids bij me. Maar elders in Rusland is het prima te doen. Je moet natuurlijk niet dingen gaan doen die je in Amsterdam of Rotterdam ook niet doet, Pitr en Moskou blijven grote steden.
pi_56894700
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:30 schreef jeoren het volgende:

[..]

Ja, rijdt elke dag. Prima treintje..als het even kan zou ik de nachttrein nemen..kun je lekker slapen terwijl de trein doorrijdt. Duurt iets van 8 uren dacht ik.
pi_56894807
8 uur is inderdaad de nachttrein. De snelle dagtreinen doen 't ook in 4 uur maar kosten dan wat meer.
pi_56896246
oh hehe ok. Dat wist ik niet eens. Ja als je als backpacker beetje op je geld moet letten is nachttrein sowieso een goede optie meestal
pi_56902577
quote:
Goeie website, maar een enkeltje Moskou-St. Petersburg kost toch geen 170-180 dollar? Dat kan toch voor veel minder ook wel?
pi_56925620
Ik mail net het hostel met de vraag of ze visapapieren willen opsturen.
Zeggen ze dat dat $30,- per persoon kost.

Wat is nu goedkoper; het allemaal zelf regelen of het laten regelen door een visumbureau?
pi_56925701
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 14:46 schreef jeoren het volgende:
Ik mail net het hostel met de vraag of ze visapapieren willen opsturen.
Zeggen ze dat dat $30,- per persoon kost.

Wat is nu goedkoper; het allemaal zelf regelen of het laten regelen door een visumbureau?
Mmm... in dat geval een visum bureautje. Normaal kost het $10 in Rusland zelf.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_56940424
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 11:09 schreef jeoren het volgende:

[..]

Gewoon via treinreiswinkel.nl doen, was bij ons weinig tot niet duurder dan de normale prijzen die je online vindt.
pi_57031414
Is er tussen St Petersburg en Moskou nog een stad waar het de moeite waard is om uit de trein te stappen? Misschien een dagje chillen ofzo naast het steden bekijken.
pi_57126864
Wij willen in juli een aantal nachten overnachten in Moskou en dan met de transmongolie express naar Ulan Bator (hoofstad van Mongolië). Het hostel is geboekt alleen het bewijs van het hostel dat je bij aanvraag van het visum moet laten zien, kost 25 euro. Moeten wij dit accepteren of kost het bij elk hostel zoveel?

Verder zitten we in het hoofdseizoen, is het in dit geval zo dat je beter het ticket voor de transmongolie express in Nederland regelt, in verband met de drukte. Het liefst doe ik dit ter plekke maar wil niet de kans lopen dat er geen tickets meer zijn.
Als ik het in Nederland moet regelen, kan dit wel via een Russische organisatie? Want ik ben vooral bang dat als het gebeurt met een Nederlandse organisatie dat ik twee keer zoveel kwijt ben.
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
  zaterdag 26 april 2008 @ 21:36:44 #269
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_58327645
Wens gaat in vervulling . In september 6 dagen naar St. Petersburg! Vlucht via AirBerlin (retour voor 200 euro all in, lijkt me een prima prijs) en 5 nachten in het Nevsky Grand Hotel geboekt. Gecheckt op onder meer tripadvisor en prima recensies. Ligt aan de Nevsky Prospekt, wat me een goede locatie leek.

Nu nog even uitzoeken hoe ik die visa het best kan regelen.
  FOK!fotograaf zaterdag 26 april 2008 @ 22:41:01 #270
73911 ultra_ivo
pi_58328960
Vanaf welke luchthaven vlieg je?
  zondag 27 april 2008 @ 01:46:16 #271
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_58332392
Vanaf Dusseldorf.
pi_58334600
Nog 1 vraag over visa, want ik ben toch weer in de war. Wij gaan eerst een paar dagen naar Moskou en daarna naar st. Petersburg, dus we moeten twee verschilldende hostels boeken en daarom leek ons het handiger de uitnodiging via http://www.expresstorussia.com/russian_visas.html te regelen (dit was de goedkoopste en meest betrouwbare die ik kon vinden).

Nu staat echter op de site van de ambassade bij benodigde documenten:
quote:
5 Verblijfgegevens. Naast een Bevestiging van het hotel waar u gaat verblijven, of Russische reis- organisatie dient u ook een hotelvoucher of reserveringsbon van het reisbureau mee te brengen. Het hotel dient geregistreerd te zijn bij het Russische Ministerie van Buitenlandse Zaken in Moskou en in het bezit te zijn van een daarvoor speciaal referentienummer. Dit nummer moet op de bevestiging staan. Daarnaast dient u nog een betalingsbewijs mee te brengen voor de hele verblijfsperiode.
6 Uitnodiging. Voor elke te bezoeken plaats is een originele uitnodiging vereist, die bij de lokale Russische vreemdelingenpolitie OVIR (locale afdeling van het Ministerie van Binnenlandse zaken) aangevraagd kan worden.
Voldoet dan die uitnodiging van expresstorussia? Of hoe kunnen we het het beste aanpakken?
pi_61177141
Vorige maand 6 dagen in St. Petersburg geweest. Geweldige stad. Zelfs na 6 dagen had ik het gevoel dat ik nog niet alles heb gezien. Ik wil zeker nog een keer terug.
Stop rockin' the boat.
  FOK!fotograaf woensdag 27 augustus 2008 @ 21:55:15 #274
73911 ultra_ivo
pi_61177270
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:50 schreef bassieVL het volgende:
Vorige maand 6 dagen in St. Petersburg geweest. Geweldige stad. Zelfs na 6 dagen had ik het gevoel dat ik nog niet alles heb gezien. Ik wil zeker nog een keer terug.
Ik ben er nu een kleine 10 keer geweest en heb nog altijd dat gevoel.
pi_61177349
Dat geloof ik graag. Gewoon geweldig die stad. In elk opzicht.
Stop rockin' the boat.
pi_61183868
Over 2 weken vlieg ik naar St. Petersburg

Welke reisgids is het best/nuttigst/leukst voor deze stad?
pi_61184274
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 07:02 schreef twentemeisje het volgende:
Over 2 weken vlieg ik naar St. Petersburg

Welke reisgids is het best/nuttigst/leukst voor deze stad?
Kijk of je in de stad/hotel het boekje: "St. Petersburg in your pocket" ziet liggen. Erg handig, met actuele agenda's en dergelijke. Deze dus: http://www.inyourpocket.com/russia/city/st_petersburg.html
Stop rockin' the boat.
pi_61185304
Voor een bezoek van een paar dagen kun je volstaan met het ANWB reisgidsje. Kost iets van ¤ 6, heeft een goede plattegrond en beschrijft de belangrijkste attracties.
pi_61188447
De gratis te downloaden en uit te printen inyourpocket-gids voldoet meer dan prima:

http://www.inyourpocket.com/russia/city/st_petersburg.html

Bijkomend voordeel: ze worden elke maand geupdated.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 23:21:54 #280
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_62065362
ik ga van 9 tot 14 december naar moskou! ik heb er zin an!
put
your
clothes
on!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 00:12:16 #281
202348 Susi
Temple of Love
pi_62066654
Ik ga 6 tot en met 9 november al naar Sint Petersburg !
  donderdag 2 oktober 2008 @ 09:30:51 #282
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_62069688
Ik ben een paar weken geleden 6 dagen naar St. Petersburg geweest. Wat een prachtige stad! Je kijkt je ogen uit.

Absolute hoogtepunten:
- The church of the saviour on the blood (waanzinning mooi, die mozaieken aan de binnenkant zijn ook fantastisch)
- Peter en Paul Vesting
- Hermitage (Winterpaleis)

Moet wel bekennen dat ik een groot deel van de Russen waarmee ik in aanraking ben gekomen echt vreselijk onbeschoft, ongeinteresseerd of lui vond... Wat een vreemde mentaliteit...

Nog een hoogtepuntje:

Blini's van Tepemok!

Ik zal later nog wel wat fotootjes plaatsen, die heb ik hier niet bij de hand.
pi_62256118
Ik ga van 3 tot 6 december naar Moskou
Landen 3 december om 11 uur plaatselijke tijd en dan 's avonds meteen naar Spartak - NEC. 4 en 5 december hebben we dan nog mooi twee daagjes om de stad een beetje te bekijken en 6 december vliegen we weer terug!
Nu nog zo'n visum regelen
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:48:41 #284
202348 Susi
Temple of Love
pi_62257476
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:50 schreef Strooper het volgende:
Ik ga van 3 tot 6 december naar Moskou
Landen 3 december om 11 uur plaatselijke tijd en dan 's avonds meteen naar Spartak - NEC. 4 en 5 december hebben we dan nog mooi twee daagjes om de stad een beetje te bekijken en 6 december vliegen we weer terug!
Nu nog zo'n visum regelen
Ik weet niet of je al weet waar je dat wil gaan regelen, maar vraag je hotel zo spoedig mogelijk voor een uitnodiging.
pi_67756853
Ik ga deze zomer voor 6 dagen naar Sint Petersburg, verblijf 5 nachten in het Loft Project Etagi Hostel, kent iemand dat misschien? Er is niet veel over te vinden namelijk, ik krijg steeds dezelfde foto's te zien en vind dat een beetje jammer.
Ik weet wel dat het niet duur is, zit er samen met mijn vriendin voor 5 nachten op een kamer voor twee personen voor maar 90 USD (in totaal) op 10 minuten afstand van het station.
Ben heel erg benieuwd naar de stad, hoor er veel mooie verhalen over.

[ Bericht 1% gewijzigd door DJJoris op 06-04-2009 15:31:45 ]
pi_67756915
Ik ga eind mei drie dagen naar Moskou en dan door voor 3 dagen St. Petersburg. Zo maar 'ns even het topic doorlopen voor tips, want ik weet echt nog niets...
pi_75383180
Ik ga dit topic dus gewoon kicken, moskou
pi_75525519
moskou is gaaf!!!!! je zal maar uitwisselingsstudent zijn en dan colleges hebben op de hoogste verdieping van dat universiteitsgebouw met uitzicht over de Lusjniki en heel Maskwa

mijn hoogtepunt daar: Lenin-Mausoleum en een persoonlijke gids die ons binnen de muren van het Kremlin over van alles en nog wat verteld heeft, inclusief de laarzen van Alexander de Grote

oh, en de spotgoedkope heerlijke sushi barretjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')