Ik moet toch al in december verlof aanvragen voor heel het jaar. Dus dat plannen is geen probleem.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:16 schreef Skinkie het volgende:
[..]
En hoe plan je daar je vliegtickets/vakantie op?
Bij de meeste hostels kunnen ze een uitnodiging voor je regelen. Je moet daar wel vaak voor betalen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:36 schreef jeoren het volgende:
Als ik een hostel boek voor 3 weken in Rusland, hoe kom ik dan het goedkoopst aan een visum? Kan het hostel dan papieren opsturen of moet het anders?
Gedeeld door 35. (Zelfs al bijna 36...)quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:58 schreef cohen het volgende:
hoeveel is 1500 ru in euro's??
en wat belangrijk is: zorg dat je een verzekering hebt die ook in rusland dekt, aangezien ze daar met vias streng in zijn. Als je een visum aanvraagt moet je dus ook een bewijs van verzekering erbij doen. paspoort ermee verzenden naar ambassade of via visumbureau en hoppaquote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:55 schreef Hik het volgende:
[..]
Bij de meeste hostels kunnen ze een uitnodiging voor je regelen. Je moet daar wel vaak voor betalen.
Dus:
1. Hostel kiezen
2. Betalen voor hostel en uitnodiging
3. Formulieren (die je van hen krijgt) invullen en terugsturen
4. Uitnodiging krijgen en die met alle andere shit naar ambassade brengen of via visumbureau indienen.
Hoe vroeger je het regelt, hoe goedkoper het is. En natuurlijk is zelf regelen ook goedkoper dan via een visumdienst (maar wel een stuk meer gezeik).
yeah!quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:31 schreef Skinkie het volgende:
Inderdaad Jerruh, het beste is om je verzekering te bellen, en vragen of die een rusland verklaring willen opsturen. Dat is echt het beste.
Dat hoorde dus bij de "overige shit" die ik heb meegestuurd. Heb ook nog een brief van mijn werkgever (nou ja, van mezelf op papier van de baasquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:19 schreef Jerruh het volgende:
[..]
en wat belangrijk is: zorg dat je een verzekering hebt die ook in rusland dekt, aangezien ze daar met vias streng in zijn.
Natuurlijk is dat een optie maar waarom 60 euro extra uitgeven als je alles zelf kunt regelen en met 35 euro klaar bent?quote:Op zondag 10 februari 2008 10:39 schreef Travelmonkey het volgende:
is dat niet handiger gewoon via visumdienst in NL te regelen?
Ik vind juist dat je dit soort zaken niet moet stimuleren. Als het makkelijk moet kunnen, moet het bij de 'overheid' makkelijk gaan, niet bij een bureautje die het via-via regelt.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:24 schreef Travelmonkey het volgende:
omdat dat dus een stuk relaxter is en je weet dat het goed geregeld wordt? Ik ben meer een flashpacker geloof ik
Je hoeft niet persoonlijk naar Den Haag toe, immers die bedrijfjes doen het ook in jouw opdracht. Maar het wel vreemd dat als je persoonlijk naar Den Haag gaat je meer moet aanleveren dan als je het via een hulpvaardige organisatie?quote:Op zondag 10 februari 2008 22:54 schreef Travelmonkey het volgende:
Ja zit wat in, maar zo mooi werkt het bij de overheid niet altijd. Want moet je niet persoonlijk naar Den Haag gaan om die visa af te halen? Als je dan niet in de buurt woont is dat al nauwelijks goedkoper te noemen. Die bedrijfjes zjn er natuurlijk niet voor niets.. Als het zo makkelijk zou zijn zouden mensen het zelf wel doen?
35 euro is idd het tarief. Je kunt een briefsturen/emailen. Ze moeten geregistreerd zijn bij de Russische buitenlandse zaken om een voucher te sturen.quote:Op maandag 11 februari 2008 09:36 schreef jeoren het volgende:
Dus je kunt voor 35 euro klaar zijn? Ik dacht dat je sowieso 60 euro kwijt was als je het visum 2 maanden vantevoren regelde.
Maar hoe contacteer ik het hostel aangaande visumaanvraag? Gewoon een brief sturen?
Officieel de hele periode, maar via zo'n visum bureautje is het weer niet nodig.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:00 schreef Helly het volgende:
Nog een vraagje over visa en uitnodigingen:
Moet je vantevoren per sé een hostel boeken voor je gehele verblijf, of alleen voor de eerste paar dagen? Ik wil waarschijnlijk Moskou en St. Petersburg bezoeken en ben het liefst flexibel namelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |