Zeker!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:51 schreef rollator_GSI het volgende:
Brothers is echt een geweldig album !!!!!
Je hebt nog zoveel te ontdekken! Brothers sluit goed aan, maar de oudere platen zijn ook ijzersterk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:20 schreef krioro het volgende:
Ik heb pas geleden eindelijk Attack & Release aangeschaft, mijn eerste album van The Black Keys. Hele toffe plaat. De rest moet ik nog uitgebreider gaan beluisteren.
[..]
Heuj, 013, mooi in de buurt, eens kijken of ik erbij kan zijn.
Ik ook.quote:
En het was tof.quote:
Oh, is het weer 2007quote:Op vrijdag 12 november 2010 02:16 schreef tong80 het volgende:
Slechtste concert dat ik ooit heb gezien
Hey Tongquote:
Dan ga ik naar Blöffquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:17 schreef Forskneck het volgende:
[..]
Hey Tong![]()
Ga je nog naar Skunk anansie? Of vind je deze band toch beter
Ontopic:
Volgend Jaar maart concert
Ben je serieus?quote:Op vrijdag 12 november 2010 02:16 schreef tong80 het volgende:
Ben ik ooit niet serieus ?quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:56 schreef ioko het volgende:
[..]
Ben je serieus?
Ik vond het erg goed.
Dat heb ik met Blöffquote:Op vrijdag 12 november 2010 10:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben ik ooit niet serieus ?
Ik haat dat gekraai van Skunk Anaalski.
Begrijp je ironie ?quote:
Het was je eerste?quote:Op vrijdag 12 november 2010 02:16 schreef tong80 het volgende:
Ja was nog nooit naar een concert geweest.quote:
En als die eenmans concerten in de douche dan?quote:Op vrijdag 12 november 2010 21:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja was nog nooit naar een concert geweest.
Ja. Ook echt een aanrader. Wel een stuk rustiger dan de Black keys.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:52 schreef rollator_GSI het volgende:
kennen jullie het album keep it hid van Dan Auerbach ???
Iets meer blues, iets minder rock.quote:Op donderdag 18 november 2010 13:40 schreef ioko het volgende:
[..]
Ja. Ook echt een aanrader. Wel een stuk rustiger dan de Black keys.
je weet dat de Black Keys bestaan uit Dan Auerbach en Patrick Carney ????????????????quote:Op donderdag 18 november 2010 13:40 schreef ioko het volgende:
[..]
Ja. Ook echt een aanrader. Wel een stuk rustiger dan de Black keys.
Waarom zou hij dat niet weten?quote:Op donderdag 18 november 2010 21:10 schreef rollator_GSI het volgende:
je weet dat de Black Keys bestaan uit Dan Auerbach en Patrick Carney ????????????????
keep it hid ís toch ook rustiger dan Black Keys-albums?quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:41 schreef rollator_GSI het volgende:
ja hallo,zitten we in de rechtszaal of zo ??
hij vind Dan Auerbach rustiger dan de Black Keys,daarmee wekt hij bij mij de indruk dat hij niet weet dat Dan Auerbach van de Black Keys is .
vandaar mijn vraag aan hem
De cd van Dan Auerbach (solo) is rustiger dan de cd's van de Black keys, dat is mijn mening. Snap niet hoe je hieruit haalt dat ik denk dat Dan daardoor niet in de Black Keys zit.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:41 schreef rollator_GSI het volgende:
ja hallo,zitten we in de rechtszaal of zo ??
hij vind Dan Auerbach rustiger dan de Black Keys,daarmee wekt hij bij mij de indruk dat hij niet weet dat Dan Auerbach van de Black Keys is .
vandaar mijn vraag aan hem
Ja, ik ben daar nog steeds niet zo content meequote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:50 schreef HaringMilkshake het volgende:
Even een schopje aangezien vanavond The Black Keys in de HMH spelen!![]()
'k Heb er zin in.
Absoluut mee eens... maar helaas het mag niet baten...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:54 schreef Haunter het volgende:
[..]
Ja, ik ben daar nog steeds niet zo content meeEen cluboptreden was zo veel beter, leuker en interessanter geweest.
Maar in ieder geval veel plezier voor de mensen die gaan!
Ben het er niet helemaal mee eens dat een cluboptreden per definitie beter zou zijn. Leuker is het natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:54 schreef Haunter het volgende:
[..]
Ja, ik ben daar nog steeds niet zo content meeEen cluboptreden was zo veel beter, leuker en interessanter geweest.
Maar in ieder geval veel plezier voor de mensen die gaan!
Ik vond ze in Paradiso vorig jaar beter maar dat kan ook door de akoestiek komen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:36 schreef MCH het volgende:
Geen tekenen van vermoeidheid of routine? Ze hebben heel wat concerten afgezegd, maar deze konden ze gezien de dikke verdiensten niet laten gaan.
Maandag op dumpert te zien?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:34 schreef Leonos het volgende:
Wat was het geniaal gister !
Jammer dat ik op de afterparty een faceplant maakte en dus richting ziekenhuis moet.
Maar damn, wat een optreden
Rubber Factory!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:07 schreef Maja het volgende:
Omdat ik over twee weken naar het Outside Lands Festival in San Francisco ga en zag dat The Black Keys daar komen, ben ik op Spotify eens wat gaan luisteren. Ben al helemaal verknocht aan laatste album 'Brothers', heerlijk album![]()
Nu maar meer albums beluisteren, nog tips...?
Grappig dat de 1e post in dit topic van 8 jaar geleden stamt...
Dat is juist goed, het wil zeggen dat er geen hordes met mensen rondlopen die enkel vanuit de hype daar aanwezig zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:18 schreef Griebus het volgende:
Valt me tegen dat het concert nog niet uitverkocht is
ik ga er juist van uit dat fans al wel weten dat er een concert isquote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:43 schreef ioko het volgende:
[..]
Dat is juist goed, het wil zeggen dat er geen hordes met mensen rondlopen die enkel vanuit de hype daar aanwezig zijn.
Ben erg benieuwd...!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:56 schreef Gitaarmat het volgende:
Zo! gaat lekker met ze, en ik heb gehoord dat het nieuwe album sneller zal zijn met oa invloeden van rockabilly.
Geniaal inderdaadquote:
Jij zegt het. Ik heb het hele album nu al weer iets van 10 keer afgespeeld. Niet handig als ik probeer te werkenquote:Op donderdag 1 december 2011 00:10 schreef Elusive het volgende:
de tering wat een goed album hebben ze weer afgeleverd
quote:'Ons nieuwe album is gemaakt om live te spelen.'
The Black Keys, dat zijn drummer Patrick Carney en zanger/gitarist Dan Auerbach uit Akron (Ohio). Het duo speelt heerlijke bluesrocknummers. Een jaar geleden vierden ze met 'Brothers' hun internationale doorbraak. Drummer Patrick vertelt over het nieuwe album 'El Camino' dat geproduceerd is door niemand minder dan de legendarische Brian “Danger Mouse” Burton. Plug Out liet Patrick maar eens lekker aan het woord.
Slechte wiet
'’El Camino’ is heel anders dan ‘Brothers’. In 2009 gingen we het album ‘Black Rock’ opnemen. Dat deden we in the middle of nowhere ergens in Alabama, samen met allemaal rappers. We hingen daar maar wat rond en hebben heel veel slechte wiet gerookt.'
Te mellow voor het podium
'Slechts enkele dagen na de opnames van ‘Black Rock’ zijn we weer de studio ingegaan om 'Brothers' op te nemen. Bij 'Brothers' hadden we daarom dezelfde werkwijze. Dat was leuk, maar toen we 'Brothers' live wilden gaan spelen hadden we een probleem: de nummers waren ontstaan in een mellow sfeer. Dat past natuurlijk totaal niet bij onze optredens, die moeten juist wild en ruig zijn. Uiteindelijk hebben we dus de nummers live veel sneller gespeeld dan op het album.'
Danger Mouse
’El Camino’ is gemaakt om live spelen. We hebben onszelf gedwongen om alle nummers veel sneller te maken dan we dat eigenlijk zouden doen. Bovendien hebben we veel meer aandacht besteed aan de melodie. Dat hebben vooral te danken aan producer Brian. Hij weet alles over hoe je een goed melodietje moet maken. Heel simpel en kaal, zonder onnodige versieringen, maar het werkt als een trein.'
Ontwikkeling
'We hebben nu acht albums gemaakt en deze klinken stuk voor stuk verschillend. Ik vind het ontzettend belangrijk dat je je blijft ontwikkelen, dat je groeit als muzikant, maar ook als band. Je moet altijd blijven experimenteren, anders wordt het saai.'
Fans
'Helaas kunnen onze fans dat niet altijd waarderen. De hardcore fans zouden het liefst zien dat wij altijd zo blijven klinken als op ons eerste album. Als we iets nieuws doen zeggen ze: "Oh, ze worden commercieel, ze willen een groter publiek bereiken." Maar het is juist andersom. Als we commercieel waren zouden we altijd hetzelfde doen, omdat we dan zeker weten dat het werkt. Maar dat zien die fans blijkbaar anders, dat vind ik echt jammer It's just so retarded, you know? '
Blakroc dan?quote:Op donderdag 1 december 2011 21:47 schreef ralfseltje het volgende:
Black RockZo heet dat helemaal niet, waar komt dat stuk vandaan?
Nee, ik moest wel aan een ander lied denken, maar ben er alleen nog niet achter welke...quote:Op donderdag 1 december 2011 19:02 schreef Breach het volgende:
Ik moet bij Little Black Submarines een beetje aan Stairway to Heaven denken.. Nog meer mensen die dat erin horen..?
Stuk komt van de jongerenpagina van 't NHD.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:47 schreef ralfseltje het volgende:
Black RockZo heet dat helemaal niet, waar komt dat stuk vandaan?
Nee hij is vandaag al uitgekomen (en volgens internet zelfs al gisteren)quote:
De recensent van Oor denkt hetzelfde: http://oor.nl/#reviews/albums/9944/el_camino_1quote:Op donderdag 1 december 2011 19:02 schreef Breach het volgende:
Ik moet bij Little Black Submarines een beetje aan Stairway to Heaven denken.. Nog meer mensen die dat erin horen..?
Ja dat is beter (lui 'journalisten' die hun feitjes niet op een rijtje hebben...). Te gekke plaat is dat overigens. Nieuwe album begint ook steeds toffer te worden.quote:
Hmm, vind met name de oude platen best vernieuwend. Niet als in dat het nog nooit gedaan is, maar ze hebben daar wel een vrij uniek en herkenbaar geluid neergezet als bluesrock-act. Nu is het meer standaard gitaarmuziek.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:09 schreef Norrage het volgende:
Het blijft hele standaard muziek en ze doen werkelijk niks origineels, maar het is wel weer erg goed! Doet me een beetje denken aan de laatste Girls (als in, niks nieuws, wel verschrikkelijk goed).
Heel erg inderdaad, maar ook:quote:Op donderdag 1 december 2011 19:02 schreef Breach het volgende:
Lekker album, vooral dit nummer dus, samen met Lonely Boy en Gold On The Ceiling. Maar de rest is ook lekkerquote:Op vrijdag 2 december 2011 11:03 schreef Maja het volgende:
[..]
Nee, ik moest wel aan een ander lied denken, maar ben er alleen nog niet achter welke...
Ja het lijkt wel opzet die fretbuzz, maar wat een nummerquote:Op zaterdag 3 december 2011 13:24 schreef MagicMedicine het volgende:
Ik irriteer mij bij Little Black Submarines wel erg aan die buzzende gitaar in het akoestische deel, verder is het wel een erg sterk nummer.
QFT. Hier ben ik het eens, hoewel ik nummers zoals Little Black Submarine nu echt boven een gemiddeld nummer uit zie stijgen naarmate ik het album meer luister.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:09 schreef Norrage het volgende:
Het blijft hele standaard muziek en ze doen werkelijk niks origineels, maar het is wel weer erg goed! Doet me een beetje denken aan de laatste Girls (als in, niks nieuws, wel verschrikkelijk goed).
Dat is nou een perfect voorbeeld van popmuziek camoufleren zodat het alternatief lijkt.quote:Op zondag 11 december 2011 13:39 schreef The-National-Hero het volgende:
Alleen die tekst op dat album al: ''This is an album by the Black Keys. The name of this album is Brothers.'' Dat is nou alternatief.
Ik vind El Camino een redelijk goed album. Ik brand ze niet helemaal af.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:56 schreef Merkie het volgende:
Het klinkt lekker en het is catchy. Snel, brand ze af.
Het is helemaal geen popmuziek. Het is redelijk poppy, voor hun doen. Ik vind dat je erg arrogant doet. Jij prefereert de eerdere albums van The Black Keys, zeg dat dan gewoon. De rest van je betoog bestaat uit zinloze aannames.quote:Op donderdag 15 december 2011 19:34 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik vind El Camino een redelijk goed album. Ik brand ze niet helemaal af.
Het enige minpunt is dat het niet altijd even oprecht klinkt omdat ze pure popmuziek in een alternatief hoesje stoppen. Ze houden de fans van ouder materiaal aan het lijntje door her en der wat kleine tikjes van hun eigen geluid door te laten schemeren, terwijl ze zich duidelijk op een veel groter publiek richten met het popgevoel dat iets te sterk aanwezig is voor een band als deze.
Het is een leuk album, maar had nog beter kunnen zijn als ze wat minder duidelijk de grote massa toespeelden.
+1quote:Op donderdag 15 december 2011 19:49 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het is helemaal geen popmuziek. Het is redelijk poppy, voor hun doen. Ik vind dat je erg arrogant doet. Jij prefereert de eerdere albums van The Black Keys, zeg dat dan gewoon. De rest van je betoog bestaat uit zinloze aannames.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |