Ben erg benieuwd...!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:56 schreef Gitaarmat het volgende:
Zo! gaat lekker met ze, en ik heb gehoord dat het nieuwe album sneller zal zijn met oa invloeden van rockabilly.
Geniaal inderdaadquote:
Jij zegt het. Ik heb het hele album nu al weer iets van 10 keer afgespeeld. Niet handig als ik probeer te werkenquote:Op donderdag 1 december 2011 00:10 schreef Elusive het volgende:
de tering wat een goed album hebben ze weer afgeleverd
quote:'Ons nieuwe album is gemaakt om live te spelen.'
The Black Keys, dat zijn drummer Patrick Carney en zanger/gitarist Dan Auerbach uit Akron (Ohio). Het duo speelt heerlijke bluesrocknummers. Een jaar geleden vierden ze met 'Brothers' hun internationale doorbraak. Drummer Patrick vertelt over het nieuwe album 'El Camino' dat geproduceerd is door niemand minder dan de legendarische Brian “Danger Mouse” Burton. Plug Out liet Patrick maar eens lekker aan het woord.
Slechte wiet
'’El Camino’ is heel anders dan ‘Brothers’. In 2009 gingen we het album ‘Black Rock’ opnemen. Dat deden we in the middle of nowhere ergens in Alabama, samen met allemaal rappers. We hingen daar maar wat rond en hebben heel veel slechte wiet gerookt.'
Te mellow voor het podium
'Slechts enkele dagen na de opnames van ‘Black Rock’ zijn we weer de studio ingegaan om 'Brothers' op te nemen. Bij 'Brothers' hadden we daarom dezelfde werkwijze. Dat was leuk, maar toen we 'Brothers' live wilden gaan spelen hadden we een probleem: de nummers waren ontstaan in een mellow sfeer. Dat past natuurlijk totaal niet bij onze optredens, die moeten juist wild en ruig zijn. Uiteindelijk hebben we dus de nummers live veel sneller gespeeld dan op het album.'
Danger Mouse
’El Camino’ is gemaakt om live spelen. We hebben onszelf gedwongen om alle nummers veel sneller te maken dan we dat eigenlijk zouden doen. Bovendien hebben we veel meer aandacht besteed aan de melodie. Dat hebben vooral te danken aan producer Brian. Hij weet alles over hoe je een goed melodietje moet maken. Heel simpel en kaal, zonder onnodige versieringen, maar het werkt als een trein.'
Ontwikkeling
'We hebben nu acht albums gemaakt en deze klinken stuk voor stuk verschillend. Ik vind het ontzettend belangrijk dat je je blijft ontwikkelen, dat je groeit als muzikant, maar ook als band. Je moet altijd blijven experimenteren, anders wordt het saai.'
Fans
'Helaas kunnen onze fans dat niet altijd waarderen. De hardcore fans zouden het liefst zien dat wij altijd zo blijven klinken als op ons eerste album. Als we iets nieuws doen zeggen ze: "Oh, ze worden commercieel, ze willen een groter publiek bereiken." Maar het is juist andersom. Als we commercieel waren zouden we altijd hetzelfde doen, omdat we dan zeker weten dat het werkt. Maar dat zien die fans blijkbaar anders, dat vind ik echt jammer It's just so retarded, you know? '
Blakroc dan?quote:Op donderdag 1 december 2011 21:47 schreef ralfseltje het volgende:
Black RockZo heet dat helemaal niet, waar komt dat stuk vandaan?
Nee, ik moest wel aan een ander lied denken, maar ben er alleen nog niet achter welke...quote:Op donderdag 1 december 2011 19:02 schreef Breach het volgende:
Ik moet bij Little Black Submarines een beetje aan Stairway to Heaven denken.. Nog meer mensen die dat erin horen..?
Stuk komt van de jongerenpagina van 't NHD.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:47 schreef ralfseltje het volgende:
Black RockZo heet dat helemaal niet, waar komt dat stuk vandaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |