abonnement Unibet Coolblue
pi_15180008
Hoewel ik veel informatie heb gevonden over het hormoonspiraaltje Mirena (op internet en bij mijn huisarts), blijf ik toch met een aantal vragen zitten.

-Stel: je bent aan de pil, maar wil graag wat anders; Mirena dus. Omdat het spiraaltje tijdens je menstruatie geplaatst moet worden, moet je vantevoren een datum afspreken in het ziekenhuis. Nu je aan de pil bent, kan je dit goed plannen en weet je precies wanneer die allerlaatste stopweek is. Mijn vraag is of het eigenlijk wel kan dat je de pil blijft slikken tot de stopweek waarin de Mirena geplaatst wordt? Of moet je eerder stoppen met de pil, wat tot gevolg heeft dat je de exacte datum van je menstruatie niet weet (die wordt onregelmatig na het stoppen met de pil) en geen afspraak kan maken in het ziekenhuis.

-Ik hoor veel verschillende verhalen over het plaatsen van een spiraaltje. Is het erg pijnlijk als je nog geen kinderen hebt gekregen? Is er een verdoving mogelijk, en zo ja, welke?

-Ik vind het verhaal over de bloedingen nogal vaag; word je nou 3 maand tot een halfjaar onregelmatig en misschien wel ongesteld? Dit lijkt me namelijk erg vervelend. Hoe voel je je de weken/maanden na het plaatsen?

Alvast erg bedankt

  vrijdag 5 december 2003 @ 17:27:05 #2
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_15180365
Hier twee topics over vragen over de mirena, misschien zitten hier antwoorden voor je tussen.

Mirena of koperspiraal?
Mirena onder verdoving plaatsen.. iemand ervaring?

ik zal kijken of ik tussentijds wat informatie kan vinden..

put
your
clothes
on!
pi_15180381
Toen ik het spiraaltje liet zetten (gewoon een koperding) moest ik bellen zodra ik ongesteld werd. Ik kon dan gelijk die week nog terecht. Dus dan maakt het niet zoveel uit of je het wel of niet vantevoren weet.
pi_15186132
Mirena
Mirena

Voor alle volledigheid:
In augustus dit jaar heb ik de Mirena laten weghalen door de huisarts omdat ik erg veel last had van buikpijn e.d. Hetgeen ik het ergst vond was dat mijn huid er slecht aan toe was, ik had veel last van acné in mijn gezicht, hals en nek en op mijn rug. Het verwijderen voelde ik wel even en ik had de hele dag een lichte buikpijn maar het was niets vergeleken bij het inbrengen.
Ik slik nu de Dianepil en mijn huid is er 90% op vooruitgegaan Ben daar erg blij om. Op je dertigste met puisten en een slechte huid rondlopen is nou niet echt bevordelijk voor je eigenwaardering.

#geen
pi_15187295
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 21:32 schreef DuchessX het volgende:
Mirena
Mirena

Voor alle volledigheid:
In augustus dit jaar heb ik de Mirena laten weghalen door de huisarts omdat ik erg veel last had van buikpijn e.d. Hetgeen ik het ergst vond was dat mijn huid er slecht aan toe was, ik had veel last van acné in mijn gezicht, hals en nek en op mijn rug. Het verwijderen voelde ik wel even en ik had de hele dag een lichte buikpijn maar het was niets vergeleken bij het inbrengen.
Ik slik nu de Dianepil en mijn huid is er 90% op vooruitgegaan Ben daar erg blij om. Op je dertigste met puisten en een slechte huid rondlopen is nou niet echt bevordelijk voor je eigenwaardering.


Lekker ding
pi_15187304
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 22:24 schreef Juup© het volgende:

[..]

Lekker ding


sssssssssssssssssssst!
#geen
pi_15193345
Zijn er nog meer mensen die iets serieus over hun ervaringen willen vertellen? Ik heb dat lekkere ding (mirena) nu ruim een jaar, heb er geen goede ervaringen mee qua bloeden en slechte huid. Ik bloed nog steeds onregelmatig. Ik denk erover om het erweer uit te laten halen.
Diane was bij mij helemaal geen succes, daar bloedde ik gewoon doorheen.
Ik zou graag meer reacties lezen
pi_15195353
Ik heb de Mirena nu 3 maanden en ik weet nog niet wat ik moet doen... Het plaatsen was dus echt een zeer pijnlijke ervaring (netjes uitgedrukt) zonder verdoving, terwijl dat eigenlijk wel moet als je nog nooit kinderen hebt gebaard omdat je baarmoedermond dan stug is. Maar nu heb ik dus 2 weken van de maand buikpijn, dan weer wel ongesteld en dan weer niet. Als anticonceptie is het wel fijn, maar die buikpijn. Ik durf de Mirena er ook niet uit te laten halen eigenlijk omdat het inbrengen zo'n hel was... dus ik weet het nog niet. Even voor de duidelijkheid; ik mag geen pil slikken omdat ik een bloedziekte heb dus veel opties heb ik niet voor anticonceptie. Ik wacht het nog even af en als de pijn zo erg blijft, tja... dan moet ie eruit..
pi_15219862
Mijn vriendin heeft Mirena nu zo'n 2 jaar. Ik heb haar net ook even dit topic laten lezen en zij heeft in ieder geval geen pijn gehad bij het inbrengen (was overigens haar eerste gineacoloog ervaring).
De zeer lichte buikpijn duurder minder dan een dag na het inbrengen. Na ongeveer een jaar had ze totaal geen bloedingen meer. Zij had juist van de pil ontzettend last van acne (en nog meer bijwerkingen) en dat was na dit spiraaltje totaal voorbij.

Het eerste jaar namen de bloedingen zeer snel af en bleven toch nog vrij constant. Normaal had ze bij het gebruik van de pil soms wel 12 dagen hevige ongesteldheid, en dit was na 3 maanden Mirena al terug gebracht tot 5 dagen en minder. Ook hevige hoofdpijnen en zeer zware misselijkheid waren over. Tijdens haar menstruatie voor de Mirena kon ze vaak een of 2 dagen niet werken, zoveel last had zij ervan. Nu komt dat nooit meer voor.
Zij zelf zegt dat ze totaal niets anders meer zou willen.

Wat erg meespeelt is wie het spiraatje inbrengt. Ten eerste moet dit uiteraard een gineacoloog zijn, en GEEN huisarts. Ten tweede komen bijna alle pijnlijke inbreng ervaringen voor bij vrouwelijke gineacologen. Schijnbaar zijn mannen toch een stuk subtieler en voorzichtiger. De (mannelijke) gineacoloog van mijn vriendin is zeer subtiel, en ze is er nu 3 keer geweest (1 x inbrengen, 2 x controle) en dat waren voor haar totaal geen pijnlijke ervaringen. Alle 3 de keren was ik erbij en ze laat het echt wel merken als daar iets pijn doet.

Jammer dat sommige gineacologen het tot een zeer nare ervaring maken, want het blijkt dat dit helemaal niet nodig is!

Hier ook nog een topic over de mirena van kort geleden

pi_17264053
Net vandaag heb ik mijn spiraaltje laten zetten!
Ik snap niet waar iedereen zo moeilijk over doet. Van tevoren krijg je een pijnstiller, en dan gaat die Gyneacoloog ff in je wroeten, voel je bijna niks van, beetje naar gevoel, maar pijn doet het Niet! Binnen 5 minuten zat het ding eralweer in. Ze doen het inderdaad als je ongesteld bent, gaat alles wat makkelijker! Nu voel ik een vage druk op mijn buik, niet eens de moeite om hiervoor pijnstillers te nemen.
Dus, als je bang bent voor de pijn: er is geen pijn. Ik was niet bang vantevoren, misschien helpt dat, ik was lekker ontspannen, dus dan gaat het ook makkelijker!
  woensdag 18 februari 2004 @ 09:36:33 #11
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_17277895
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 19:26 schreef liespret het volgende:
Net vandaag heb ik mijn spiraaltje laten zetten!
Ik snap niet waar iedereen zo moeilijk over doet. Van tevoren krijg je een pijnstiller, en dan gaat die Gyneacoloog ff in je wroeten, voel je bijna niks van, beetje naar gevoel, maar pijn doet het Niet! Binnen 5 minuten zat het ding eralweer in. Ze doen het inderdaad als je ongesteld bent, gaat alles wat makkelijker! Nu voel ik een vage druk op mijn buik, niet eens de moeite om hiervoor pijnstillers te nemen.
Dus, als je bang bent voor de pijn: er is geen pijn. Ik was niet bang vantevoren, misschien helpt dat, ik was lekker ontspannen, dus dan gaat het ook makkelijker!
Dat verschilt dus duidelijk per vrouw. Van de een hoor je dat het geen pijn doet (zie post van CvBarney) en van de ander hoor je dat het wel pijn doet.
Mijn eigen ervaring was wel wat pijnlijk. Ik heb in November vorig jaar het mirena spiraaltje laten plaatsen. De eerste 2 a 3 maanden wel heel onregelmatig bloedverlies gehad, buikpijnen en dat soort dingen.
Nu, 4 maanden na het plaatsen, zou ik niks anders meer willen!
Ik bloed nu al zo'n week of zes niet meer. Heb geen buikpijnen, stemmingswisselingen of migraine meer. Ik ben niet aangekomen en ook mijn huid is nog steeds wat ie altijd al geweest is.
Mijn libido is er enorm op vooruit gegaan.
Nee, voor mij niks anders meer. Het was de pijn dubbel en dwars waard en ik ben er wel voor 5 jaar weer vanaf.
Carpe Diem, Memento Mori
pi_23493797
Is het echt waar dat het verschilt of je een vrouwelijke of mannelijke gyneacoloog hebt?? :|
Zijn er ook mensen die eerst de pil slikten, en toen een spiraaltje hebben gekregen? en zo ja, heb je nu ook echt meer zin dan?? want dat is voor mij een van de redenen dat ik er misschien een laat plaatsen.
pi_23509929
Ik had een vrouwelijke gyneacoloog.. maar weet niet of het verschil maakt aangezien ik geen mannelijke heb gehad. Ik hoor dat anderen een pijnstiller hadden gekregen vantevoren, niemand heeft mij iets van verdoving aangeboden. Hoorde achteraf dat je vantevoren iets moest slikken :s
Maar de pijn viel mee, het was wel (heel) even pijnlijk maar het gebeurt heel snel. Pijnlijker was de student die blijkbaar mee mocht kijken (waar ik niets over ben gevraagd),.

Gynaecoloog: 'Kijk Wouter, nu kun je mooi de baarmoedermond zien'

Ik voelde me niet echt op mn gemak met mn beentjes in die beugels en een jongen van mijn leeftijd (20) die naar mn baarmoedermond zit te kijken...
De eerste weken een beetje bloed verloren maar nu heb ik nergens meer last van. Ik wordt ook amper nog ongesteld, fijne bijkomstigheid Ik denk dat ik ook zeker meer zin heb gekregen in seks nadat ik van de pil overgestapt ben naar de Mirena. Ik vind het een ideaal voorbehoedsmiddel, ik was een beetje vergeetachtig met de pil maar ik hoef nu nergens meer aan te denken!
pi_23510164
Het plaatsen van een spiraaltje was bij mij heel pijnlijk.. Ik heb liggen schreeuwen en viel na afloop ook bijna flauw.
Het is bij mij door mijn (vrouwelijke) huisarts gedaan, en ze heeft het verder wel geod gedaan.. Het nadeel was bij mij dat de eerste eendebek niet goed bleef zitten, waardoor ze die halverwege moest vervangen.. En het opmeten van de baarmoeder was heel pijnlijk...

Na het inbrengen heb ik een middag heel veel buikpijn gehad, en daarna was het over... Ik ben niet vaak meer ongestelt, en heb dan maar een klein beetje bloedverlies(eerder was het heel veel) en het bevalt mij beter dan de pil eerlijk gezegd..
Toch vind ik die kleine bleodingen soms wel irritant, maar het is beter dan eerder.
Ik heb hem nu bijna een jaar en hij blijft denk ik ook nog wel een paar jaar zitten.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_23518095
Het inbrengen is inderdaad echt niet fijn. Maar ik zou nu echt nooit meer anders willen. Mijn emoties zijn echt een stuk beter (lees: ik ben niet meer een grote bult hormonen c.q. dramaqueen) en lichamelijk gaat alles me ook een stuk beter af.

Ik zou echt nooit meer iets anders willen.

-edit- Wat een schopje.
pi_23551028
Ik heb nog een vraagje..

Word het spiraaltje meteen de eerste keer dat je daar komt al geplaatst?? of is dat gewoon een gesprek, en dat je moet komen in de laatste dagen van het ongesteld zijn??

Ik ben namelijk nog nooit bij een gynaecoloog geweest, dus heb absoluut geen idee wat ik moet verwachten.
pi_23551172
quote:
Op woensdag 24 november 2004 21:05 schreef crazy_blont het volgende:
Ik heb nog een vraagje..

Word het spiraaltje meteen de eerste keer dat je daar komt al geplaatst?? of is dat gewoon een gesprek, en dat je moet komen in de laatste dagen van het ongesteld zijn??

Ik ben namelijk nog nooit bij een gynaecoloog geweest, dus heb absoluut geen idee wat ik moet verwachten.
Eerst een gesprek, en dan wordt er een datum geprikt, pas de 2e keer gebeurt het. En je hoeft echt niet bij die 1e afspraak in 'de stoel'.
pi_23559248
quote:
Op woensdag 24 november 2004 21:05 schreef crazy_blont het volgende:
Ik heb nog een vraagje..

Word het spiraaltje meteen de eerste keer dat je daar komt al geplaatst?? of is dat gewoon een gesprek, en dat je moet komen in de laatste dagen van het ongesteld zijn??

Ik ben namelijk nog nooit bij een gynaecoloog geweest, dus heb absoluut geen idee wat ik moet verwachten.
Er werd gezegd dat er eerst een gesprekje is en verder niets, maar bij mij was dat niet zo. Er kwam een gesprekje en een onderzoek, om te kijken of alles wel goed was. Het onderzoek doet verder geen pjin ofzo, het is alleen misschien wat onwennig in die stoel. Bij mij deden ze het onderzoek met een soort van dildo (ja sorry, daar leek het gewoon op ) waarmee een echo gemaakt kon worden, en iets waarmee ze wat vocht/weefsel (pijnloos) afnamen om te testen.
Hierna werd me verteld dat ik op moest bellen als ik ongesteld werd en dan zouden ze het inbrengen van het spiraaltje inplannen voor die dag.
pi_23568539
SilverRain zei: Hierna werd me verteld dat ik op moest bellen als ik ongesteld werd en dan zouden ze het inbrengen van het spiraaltje inplannen voor die dag.

maar..het plaatsen is toch op 1 van de laatste dagen dat je ongesteld bent?? ik heb toevallig op dezelfde dag dat ik (als het goed is) ongesteld word een afspraak. Dus dan zouden ze hem meteen al moeten plaatsen. Ben ik er wel snel vanaf..
pi_23569888
crazy_blont: Het plaatsen gaat het makkelijkst op een dag dat je ongesteld bent, tegen mij hebben ze niet gezegd dat het een van de laatste dagen moest zijn ofzo. Maar je zegt dat het toeval is dat je dan ongesteld bent, ik vraag me af of ze dan meteen het spiraaltje plaatsen. Misschien wel hoor, blijkbaar was het bij andere mensen ook zo dat ze geen onderzoek hadden gehad, maar bij mij was het dus zo dat ze eerst een onderzoek deden, en het duurde een aantal dagen voordat daar de resultaten van bekend waren. Ik vraag me af of ze dan niet zullen wachten tot de volgende keer dat je ongesteld wordt. Je zou kunnen bellen om het te vragen als je graag wilt weten of ze het op die afspraak meteen doen. Zou inderdaad fijn zijn als je er snel vanaf was Maar het stelt niet zoveel voor hoor, bij mij in ieder geval niet. Het was zo voorbij en het deed (bij mij) maar een beetje pijn.
  vrijdag 26 november 2004 @ 10:23:18 #21
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_23583996
quote:
Op donderdag 25 november 2004 17:23 schreef SilverRain het volgende:
crazy_blont: Het plaatsen gaat het makkelijkst op een dag dat je ongesteld bent, tegen mij hebben ze niet gezegd dat het een van de laatste dagen moest zijn ofzo. Maar je zegt dat het toeval is dat je dan ongesteld bent, ik vraag me af of ze dan meteen het spiraaltje plaatsen. Misschien wel hoor, blijkbaar was het bij andere mensen ook zo dat ze geen onderzoek hadden gehad, maar bij mij was het dus zo dat ze eerst een onderzoek deden, en het duurde een aantal dagen voordat daar de resultaten van bekend waren. Ik vraag me af of ze dan niet zullen wachten tot de volgende keer dat je ongesteld wordt. Je zou kunnen bellen om het te vragen als je graag wilt weten of ze het op die afspraak meteen doen. Zou inderdaad fijn zijn als je er snel vanaf was Maar het stelt niet zoveel voor hoor, bij mij in ieder geval niet. Het was zo voorbij en het deed (bij mij) maar een beetje pijn.
Het plaatsen gaat het gemakkelijkst als je ongesteld bent. Sommige dokters vinden het bloed toch niet zo fris en die vragen dan of je wilt komen op de laatste dagen van je menstruatie. Verder wordt deze stick nooit gelijk gezet want je moet het zelf afhalen bij de apotheek en er is altijd een vooronderzoek.
De pijn van het zetten is bij vrouwen die zwanger zijn geweest stukken minder dan bij vrouwen die dat niet zijn geweest.
Proud Powerpauper
pi_23585515
Ik heb mijn koperspiraal niet zelf afgehaalt, ik heb geen vooronderzoek gehad, de dokter plaagt geen vrouwen zegt hij, 1 keer daar met de benen wijd liggen is echt wel genoeg...

De spiraal wordt of in de ongesteldheid of in de 2 dagen erna gedaan, dit omdat de baarmoedermond dan wat weker is, het zetten doet dan minder pijn...

Ik vond het igg geen pretje(en heb een kind), deed vies pijn, maar goed, ik ben er voor 5 jaar vanaf, geen gezeur, niet meer opletten of ik de pil wel genomen heb, geen gore hormonen in mijn lijf erbij, heerlijk....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 26 november 2004 @ 12:38:42 #23
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_23586934
Ero, ik heb nog nooit van iemand met kids gehoord dat inbrengen pijnlijk was. Alleen maar van mensen zonder kindjes. Zo zie je maar weer dat het bij iedereen anders is.
Proud Powerpauper
pi_23590796
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 10:23 schreef Nuek het volgende:
Verder wordt deze stick nooit gelijk gezet want je moet het zelf afhalen bij de apotheek
Inderdaad ja, dat was ik bijna vergeten. Je moet dat ding zelf ophalen met recept. Best vreemd om dat ding te zien vond ik.
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 12:38 schreef Nuek het volgende:
Ero, ik heb nog nooit van iemand met kids gehoord dat inbrengen pijnlijk was. Alleen maar van mensen zonder kindjes. Zo zie je maar weer dat het bij iedereen anders is.
Ik ben 20 en heb geen kindjes en toch deed het amper pijn eigenlijk
pi_23594524
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 12:38 schreef Nuek het volgende:
Ero, ik heb nog nooit van iemand met kids gehoord dat inbrengen pijnlijk was. Alleen maar van mensen zonder kindjes. Zo zie je maar weer dat het bij iedereen anders is.
Het ging dan ook niet helemaal goed, mijn binneste kringspier of wat dat dan ook is zette zich vast, hij heeft het opnieuw moeten proberen, eerst even voelen of alles goed zat, maar alles zat goed, zal wel spanning geweest zijn, geen idee dat ik daar ook een kringspier had, dus weer wat geleerd daar

Maar ik voelde dat ding letterlijk door mijn baarmoedermond heengaan, was en alles behalve leuk gevoel, deed vies pijn, de dokter vond het ook wel vreemd, maar daar heb je zo weinig aan als je daar ligt, ik had zoiets van schiet nou maar op

Paar dagen fikse buikpijn gehad, maar het was het waard...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 27 november 2004 @ 02:39:08 #26
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_23602381
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 20:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Het ging dan ook niet helemaal goed, mijn binneste kringspier of wat dat dan ook is zette zich vast, hij heeft het opnieuw moeten proberen, eerst even voelen of alles goed zat, maar alles zat goed, zal wel spanning geweest zijn, geen idee dat ik daar ook een kringspier had, dus weer wat geleerd daar

Maar ik voelde dat ding letterlijk door mijn baarmoedermond heengaan, was en alles behalve leuk gevoel, deed vies pijn, de dokter vond het ook wel vreemd, maar daar heb je zo weinig aan als je daar ligt, ik had zoiets van schiet nou maar op

Paar dagen fikse buikpijn gehad, maar het was het waard...
Same here. Ik ging ook bijna van mijn stokje terwijl ik toch heel wat gewend ben.
Proud Powerpauper
pi_23609111
Ik heb zelf nu ruim twee jaar de mirena.
Tijdens het plaatsen ging ik bijna van mijn houtje. Dat was echt niet fijn. Daarna heb ik nog twee weken een beetje zeurderige buikpijn gehad. Daarna nog wel een paar keer en soms heel hevig.
Bij mij is het zo dat ik gelijk na het plaatsen geen menstruatie meer heb gehad. Ik heb hooguit één keer in de paar maanden (volgens mij hooguit 2x per jaar) een paar spatjes bloed bij het plassen, maar ik heb niet eens een inlegkruisje nodig. Het komt dus alleen in het toilet terecht.
Ik weet van mijn zus dat zij de eerste paar maanden heel onregelmatig ongesteld was. Zij had al wel kinderen en heeft ook minder pijn bij het plaatsen gehad. Zij is nu wel regelmatig ongesteld, maar wel maar een heel klein beetje. Inlegkruisje is voldoende en het duurt vaak maar een dag of 3-4.
Realiseer je wel dat je er voor vijf jaar vanaf bent... Het kost je alleen de eerste 2-3 maanden een zwangerschapstest als je net als ik niet meer ongesteld wordt
Succes met je beslissing.
Wat je niet doet is altijd belangrijker dan wat je wel doet...
pi_23617333
Mirena is geen 5 jaar hoor...
Dat is het koperspiraal, mirena is geloof ik 3? jaar....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_23619286
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 22:25 schreef erodome het volgende:
Mirena is geen 5 jaar hoor...
Dat is het koperspiraal, mirena is geloof ik 3? jaar....
Mirena is ook 5 jaar, zie bijvoorbeeld www.mirena.nl
  zondag 28 november 2004 @ 00:15:50 #30
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_23619943
Yups. 5 jaar van alles af Goeie reden om door die zure appel (duurde bij mij zo'n 5-6 mnd eer alles ok was) heen te bijten.
Proud Powerpauper
pi_23621659
quote:
Op woensdag 24 november 2004 21:05 schreef crazy_blont het volgende:
Ik heb nog een vraagje..

Word het spiraaltje meteen de eerste keer dat je daar komt al geplaatst?? of is dat gewoon een gesprek, en dat je moet komen in de laatste dagen van het ongesteld zijn??

Ik ben namelijk nog nooit bij een gynaecoloog geweest, dus heb absoluut geen idee wat ik moet verwachten.
Ik kreeg een receptje van mijn huisarts voor de Mirena, kon ik mee naar de apotheek om het ding op te halen (wat een groot ding!). Afspraak bij de gyn. gemaakt die het meteen plaatste.

Blij dat ik het ding een jaar later eruit heb laten halen overigens.
#geen
pi_23621663
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 22:25 schreef erodome het volgende:
Mirena is geen 5 jaar hoor...
Dat is het koperspiraal, mirena is geloof ik 3? jaar....
Toch wel 5 jaar
#geen
pi_23621673
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 02:39 schreef Nuek het volgende:

[..]

Same here. Ik ging ook bijna van mijn stokje terwijl ik toch heel wat gewend ben.
Me too...
#geen
pi_23631694
Fuck is waar, mirena tot 5 jaar koperspiraal kan wel tot 10 jaar houden...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_25023296
ik heb deze ook gehad ik heb er spijt van dat ik hem gebruikt heb.
bij mij is hij in de week van de menstruatie geplaatst, de huisarts wilde het bij mij niet doen omdat ik nog geen kinderen heb en werd dus verwezen naar de gynaecoloog.


de gynaecologe en haar assistente brachten hem in bij mij en gelukkig was mijn vriend erbij want het deed verschrikkelijk veel pijn, ok je moet wel goed ontspannen maar als je daar ligt ben je dat niet bepaald. ik ben er een paar dagen goed ziek van geweest ik kon niks doen en heb alleen maar geslapen omdat ik dan zo weinig mogelijk pijn had.

na 4 weken ben ik voor controle geweest en bleek dat ze hem op de echo niet terug kon vinden ze zag alleen een slagschaduw, een week later is hij operatief weer verwijderd dit koste mij en mijn vriend een dag want je ligt een dag in het ziekenhuis ( al waren ze wel erg lief voor mij).

ik gebruik nu al 3 maanden de nuvaring en dit is voor mij een enorme opluchting .ik heb hier veel baat bij.dus meiden; gebruik de nuvaring en je bent van alle ellende verlost.


reacties zijn welkom.
  donderdag 10 februari 2005 @ 15:15:45 #36
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_25024130
Ok... helaas ging het bij jou verkeerd met dat ding maar ik hoor toch overwegend goeie reacties.
Proud Powerpauper
pi_25027094
Ik had helemaal nergens last van. Bij het inzetten voelde ik niets, al werd nog wel een plaatselijke verdoving aangeboden. Daarna een paar uurtjes buikpijn maar nu heb ik helemaal nergens last van. Ik heb 'm nu 3 jaar en af en toe heb ik een beetje last van m'n buik maar dat zou erger zijn geweest als ik aan de pil was. Verder heb ik heel soms last van lichte bloedingen.. Het is ideaal voor mij
Heaven doesn't want me and Hell is afraid that I take over
pi_25027169
Het plaatsen deed bij mij heel zeer, maar dat scheelt per persoon geloof ik. De bloedingen werden bij mij steeds minder hevig en op het laatst verloor ik alleen nog maar -onregelmatig - wat bruin bloed. Ik heb hem er echter een twee weken geleden (na één jaar) laten verwijderen: mijn borsten dachten steeds dat ik zwanger was: ernaar wijzen deed bij wijze van spreken al pijn.
Het leven is een pijpkaneel; ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel ..
pi_25027352
Ik heb geen kinderen. Ik heb een koperspiraaltje. De dokter heeft 'm geplaatst. Geen verdoving ofzo. Het deed nauwelijks pijn, ik heb zelfs gezellig gekeuveld met mijn (leuke!) dokter. Na het plaatsen wel één of twee dagen kramp gehad. Nu iets meer buikpijn als ik ongesteld ben.

Heb dat ding anderhalf jaar terug laten zetten en sindsdien geen seks meer gehad. Net na het zetten raakte het uit met mijn toenmalige vriendje en sindsdien sta ik droog. Maar dat ding zit mij verder niet in de weg, dus hij mag lekker blijven.
pi_25061946
Niemand die eraan gedacht heeft dat t ook onder een lichte narcose gedaan kan worden??
Ik vroeg dit heel voorzichtig aan de gynaecoloog, omdat ik ook veel vervelende verhalen had gehoord. Ik ging ervan uit dat hij t onzin zou vinden, maar hij ging er juist gelijk mee akkoord.

Ik heb dus alleen last gehad van een klein beetje misselijkheid van de narcose en 4 dagen een beetje buikpijn.

De volgende keer doe ik het weer zo!
Zeer goed bevallen
pi_25084892
Ik ging eigenlijk naar de gyn toen gewoon voor een gesprek en hij bood al meteen aan om hem te zetten, ik had toen geen menstruatie op dat moment dus heb een of ander tabletje gekregen en ik een half uur moest wachten totdat ik moest terugkomen. Het tabletje kregen mensen ook bij miskraam ja geen idee verder hoor, het weekte de boel op ofzo

ik heb nadat ik terugkwam 2 verdovingen gehad waar ik niks van gevoeld heb, het inzetten ging niet helemaal perfect, er waren namelijk een aantal stagiares erbij maar goed ik ben wel iets gewend in ziekenhuis... heb verder het advies gekregen om de hele dag in bed te blijven omdat het niet helemaal goed was gegaan en heb ook wel flinke buikpijn gehad maar dat had ik ook wel verwacht.

de dag erna had ik al nergens meer last van en wel soms lichte buikpijn nog soms.. 2 maanden erna kreeg ik wel opeens last van ontzettende buikpijn dat ik bijna van mijn stokje ging, het zweet brak me uit en ik voelde me echt vreselijk... ben toen naar huisarts gegaan en die gaf aan dat het waarschijnlijk kwam omdat mijn normale menstruatie wilde doorzetten maar dit niet echt kon. Weekje later was dit ook weer over...

nu 4,5 maand later ben ik er ontzettend blij mee dat ik het gedaan heb.
Ik voel me er zo ontzettend goed bij vooral omdat ik zoveel hormoonproblemen heb gehad met de pil, stemmingswisselingen, migraine.. ik voel me nu zo veel beter en ik heb ook bijna geen menstruatie meer das mooi meegenomen..
pi_26934748
Met het Mirena spiraal ben ik 4 jaar lang niet ongesteld geweest.
Het plaatsen was zeer pijnlijk en ze deden het zonder verdoving. Normaal duurt het zetten van het spiraal 2 minuten. Ik heb er 15 minuten gelegen terwijl ze bezig waren mijn baarmoedermond op te rekken.
Ik kan je zeggen dat het geen pretje is. Door de hormonen die er inzaten werd ik steeds sjagerijniger en werd zelfs suicidaal. Mijn lichaam was zelf al bezig om het spiraal er uit te halen. Nadat een kaliumgebrek was geconstateerd (belangrijk onderdeel voor je spieren) heb ik hem er direct uit laten halen, al was dat practisch niet meer nodig want hij kwam er vanzelf al uit
mama van Myrddin
pi_26934772
wat n kwellingen allemaal, maar ik heb dus ook mirena maar wel kids gebaard!
vond t inbrengen zelf niet pijnlijk , wel de hele dag met n beetje irritant gevoel rondgelopen, hij zit nu vanaf oktober en heel af en toe nog n hele kleine bloeding, maar das te verwaarlozen zo weinig
ben er helemaal happy mee en zou eigelijk nix ander meer willen
pi_26942992
TVP's verwijderd


On-topic;

Ook ik heb de mirena gehad. Inbrengen deed pijn, veel pijn. Als mijn benen niet goed in de beugels hadden gezeten, was ik denk ik de stoel uitgevlogen. Daarna heb ik 8 maanden met verschillende klachten gelopen (kramp, bloedingen, hormoonproblemen) dus toen heb ik hem weer laten verwijderen en dat wat echt een fluitje van een cent.

Ook al was de mirena voor mij een ramp, ik vind het nog steeds een ideale manier van anti-conceptie. Weinig hormonen en het hoeft slechts elke 5 jaar vervangen te worden.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_26946767
Ik heb nu 2,5 jaar een mirena spiraaltje. Ik vind het een geweldige oplossing. Ik had van de pil heel erg veel last.Ik voelde me somber en had totaal geen zin in sex. Daar was niet echt een reden voor te vinden. Mijn huisarts stelde toen voor om over te gaan op een mirena spiraaltje.

Ik had tijdens mijn ongesteldheid altijd heel erg veel buikpijn, en heel veel bloedverlies. Als ik er weer een beetje van was bij gekomen dan begon het weer opnieuw. Ik moest minimaal 1 keer per 2 maanden ijzer tabletten gebruiken vanwege bloed armoede.

Ik heb hem door een gyneacoloog laten plaatsen tijdens mijn ongesteldheid. Dat was gewoon de stop week van mijn pil. Het plaatsen van het spiraaltje was absoluut geen pretje. Dat komt omdat mijn baarmoeder gekanteld ligt. Ik heb ook nog geen kinderen trouwens. Ik heb ook pijnstilling gehad van te voren. Dat heeft denk ik wel iets geholpen. Achteraf had ik alleen een beetje druk in mijn onderbuik en een beetje last van een bloeding.

Na 1 maand waren de klachten over. Ik ben sinds dien maar 1 keer ongesteld geweest, dat wil zeggen dat ik maar 1x een beetje bloed heb verloren. Wel heb ik ongeveer 1x per maand een klein beetje buikpijn, maar niet de moeite om pijnstilling te nemen.

Verder vind ik het geweldig dat je er nooit meer over na hoeft te denken dat je iets moet mee nemen of kan vergeten te nemen. Hij zit er immers altijd in. Het enige lastige vond ik dat je af en toe moet controleren of de touwtjes er nog wel zijn. Die kan ik soms niet vinden...
Wees verstandig en denk voor dat je roept!
pi_26946786
ohja.. mijn sombere gevoel is over en de zin in sex is terug.
Wees verstandig en denk voor dat je roept!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:24:27 #47
84328 Lllaura
painting pictures
pi_26980822
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 21:32 schreef DuchessX het volgende:
http://forum.fok.nl/showtopic.php/76333
http://forum.fok.nl/showtopic.php/76333/2/25#3690007

Voor alle volledigheid:
In augustus dit jaar heb ik de Mirena laten weghalen door de huisarts omdat ik erg veel last had van buikpijn e.d. Hetgeen ik het ergst vond was dat mijn huid er slecht aan toe was, ik had veel last van acné in mijn gezicht, hals en nek en op mijn rug. Het verwijderen voelde ik wel even en ik had de hele dag een lichte buikpijn maar het was niets vergeleken bij het inbrengen.
Ik slik nu de Dianepil en mijn huid is er 90% op vooruitgegaan Ben daar erg blij om. Op je dertigste met puisten en een slechte huid rondlopen is nou niet echt bevordelijk voor je eigenwaardering.
Same here! Heb ook een tijdje een Mirena gehad en heb 'm om dezelfde reden weer weg laten halen. Kreeg opeens weer overal puistjes! Heb het een half jaar aangezien omdat ik eerst m'n hormoonhuishouding weer tot rust wilde laten komen, maar toen dit na een half jaar nog steeds niet het geval was, ben ik toch maar terug aan de pil gegaan. Het plaatsen vond ik ontzettend pijnlijk. Vooral tijdens het oprekken van m'n baarmoedermond...

[ Bericht 1% gewijzigd door Lllaura op 13-05-2005 23:51:48 ]
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_26993420
Ik heb 3 maanden terug een mirena spiraaltje laten zetten. Had altijd heel veel last van de hormonen die in de pil zaten, en wilde eigenlijk een koperspiraaltje. Volgens mijn (mannelijke) huisarts zou de hoeveelheid hormonen in de mirena te verwaarlozen zijn en ook mijn heftige menstruatie wat verminderen. Ik heb toen dus gekozen voor de mirena. Mijn huisarts was bevoegd, dus die heeft hem zelf gezet. Deed 3 keer flink pijn, bij het meten, schoonmaken en inzetten, en 2 dagen heftig buikpijn gehad. De bloedingen zijn nu net gestopt en ongesteld ben ik nog steeds niet. Echt ideaal! Bovendien heb ik zin in seks, en geen last meer van hormonen.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 10:28:28 #49
30488 coolbabe
My little pwny
pi_26999155
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 12:38 schreef Nuek het volgende:
Ero, ik heb nog nooit van iemand met kids gehoord dat inbrengen pijnlijk was. Alleen maar van mensen zonder kindjes. Zo zie je maar weer dat het bij iedereen anders is.
Ik heb twee keer gebaard maar bij mij deed het inbrengen echt enorm veel pijn. Het opmeten van de baarmoeder was al geen pretje maar het inbrengen zelf vond ik echt vreselijk! Nu, 3 weken later, heb ik nog steeds het idee dat ik dat ding voel zitten
Ik wacht het maar af, het zal vanzelf wel wegtrekken Van slechte huid oid heb ik nog niets gemerkt, daarvoor heb ik hem nog te kort denk ik.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_27004305
Wat ik me dan weer afvraag, mezelf kennende, zit je niet constant in de angst "stiekum toch zwanger" te zijn ? Ik word nu al helemaal jeukerig van alle "door-de-pil-heen"-zwangerschappen die ik constant hoor. Ik weet dat de ongesteldheid die je hebt als je de pil slikt harstikke artificieel is, maar het voelt wel beter. Omdat je een beetje een controlemoment hebt dat je inderdaad niet zwanger bent. Opzich zie ik dat Mirenaspiraaltje helemaal zitten, maar ik zie mezelf al wel weer elke maand naar het Kruidvat gaan voor een zwangerschapstest. Zo'n schijterd ben ik dan weer wel.
It's my party and I'll cry if I want to.
  zondag 15 mei 2005 @ 01:25:53 #51
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_27017621
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 14:54 schreef AudreyHepburn het volgende:
Wat ik me dan weer afvraag, mezelf kennende, zit je niet constant in de angst "stiekum toch zwanger" te zijn ? Ik word nu al helemaal jeukerig van alle "door-de-pil-heen"-zwangerschappen die ik constant hoor. Ik weet dat de ongesteldheid die je hebt als je de pil slikt harstikke artificieel is, maar het voelt wel beter. Omdat je een beetje een controlemoment hebt dat je inderdaad niet zwanger bent. Opzich zie ik dat Mirenaspiraaltje helemaal zitten, maar ik zie mezelf al wel weer elke maand naar het Kruidvat gaan voor een zwangerschapstest. Zo'n schijterd ben ik dan weer wel.
audrey, ik heb de exacte getallen even niet voorhanden, maar de mirena is echt het veiligste reversibele anticonceptiemiddel dat er is (na onhouding dan he ). Ik studeer geneeskunde en ik was echt overtuigd. Met de pil vond ik het ook eng maar met dat ding? Neuh.
De meeste mensen hebben geen cyclus meer met een mirena. En anders ondoordringbaar baarmoederslijmvlies. Dus.
overigens lijkt mij een zwangerschapstest weer doodeng. maar dat zal wel een extreme vorm van struisvogelpolitiek zijn
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 15 mei 2005 @ 12:41:21 #52
83420 Knorknor
zegt het varkentje !
pi_27022762
De Mirena spiraal is net zo betrouwbaar als sterilisatie zegt de folder. Mijn huisarts had het over 100%, evenals pil en Nuva ring. Nu geloof ik niet in 100% betrouwbaarheid, maar het zal er erg dicht in de buurt komen.
Ik ga binnenkort Mirena laten plaatsen, pil had ik vage klachten van en Nuva ring zakte steeds uit en irriteerde.
Hopen dat dit de oplossing is!
Love is in the air...
pi_27033764
Ik heb 'm nu bijna een jaar en ik zou niets anders meer willen. Het is echt ideaal.
pi_27041216
quote:
Op zondag 15 mei 2005 01:25 schreef Lemijn het volgende:

[..]

audrey, ik heb de exacte getallen even niet voorhanden, maar de mirena is echt het veiligste reversibele anticonceptiemiddel dat er is (na onhouding dan he ). Ik studeer geneeskunde en ik was echt overtuigd. Met de pil vond ik het ook eng maar met dat ding? Neuh.
De meeste mensen hebben geen cyclus meer met een mirena. En anders ondoordringbaar baarmoederslijmvlies. Dus.
overigens lijkt mij een zwangerschapstest weer doodeng. maar dat zal wel een extreme vorm van struisvogelpolitiek zijn
. Dat klinkt wel echt heel tof. .

Oh, en als iets niet eng is is het een zwangerschapstest halen.
It's my party and I'll cry if I want to.
  maandag 16 mei 2005 @ 02:34:56 #55
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_27045629
quote:
Op zondag 15 mei 2005 23:56 schreef AudreyHepburn het volgende:

. Dat klinkt wel echt heel tof. .

Oh, en als iets niet eng is is het een zwangerschapstest halen.
Het is ook tof! Ga je er een halen?
Was het toch niet van plan
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_27048822
quote:
Op maandag 16 mei 2005 02:34 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Het is ook tof! Ga je er een halen?
Was het toch niet van plan
Wat, een zwangerschapstest of een Mirena-spiraaltje ?

Ik ben op zich niet ontevreden over de pil. Ik schijn een van de weinige vrouwen te zijn die er niet allerhande rare bijwerkingen van heeft, dus ik heb op zich nergens last van. Maar dit heeft ook wel heel veel voordelen. Dus ik weet het nog niet.

En nee, ik ga geen zwangerschapstest halen.
It's my party and I'll cry if I want to.
  maandag 16 mei 2005 @ 13:40:07 #57
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_27051725
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:38 schreef AudreyHepburn het volgende:
Wat, een zwangerschapstest of een Mirena-spiraaltje ?

Ik ben op zich niet ontevreden over de pil. Ik schijn een van de weinige vrouwen te zijn die er niet allerhande rare bijwerkingen van heeft, dus ik heb op zich nergens last van. Maar dit heeft ook wel heel veel voordelen. Dus ik weet het nog niet.

En nee, ik ga geen zwangerschapstest halen.
Of je een mirena ging halen. Sorry, ik deed te geavanceerd met de sub.
Ik had ook totaal geen bijwerkingen, alleen maar één keer een heel laat feestje waardoor ik een pil vergat
En nu ben ik vet blij met mn in-nood-gezette spiraal.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_27065963
Mirena is spiraal en pil in eens als het ware.. Het spiraaltje geeft hormoon af. Vandaar ook de betrouwbaarheid.
Wees verstandig en denk voor dat je roept!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:01:38 #59
117715 highworker
High at work
pi_27080509
quote:
Op zondag 15 mei 2005 01:25 schreef Lemijn het volgende:

[..]

audrey, ik heb de exacte getallen even niet voorhanden, maar de mirena is echt het veiligste reversibele anticonceptiemiddel dat er is (na onhouding dan he ). Ik studeer geneeskunde en ik was echt overtuigd. Met de pil vond ik het ook eng maar met dat ding? Neuh.
De meeste mensen hebben geen cyclus meer met een mirena. En anders ondoordringbaar baarmoederslijmvlies. Dus.
overigens lijkt mij een zwangerschapstest weer doodeng. maar dat zal wel een extreme vorm van struisvogelpolitiek zijn
Misschien dat jij het kunt vertellen (als geneeskunde student), voorkomt Mirena spiraal nu wel of niet innesteling? Het is voor ons van essentieel verschil of er een bevruchting plaats vindt of niet.
De huisarts wist het niet.
Alweer 2½ jaar papa!!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:06:30 #60
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_27080653
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 13:01 schreef highworker het volgende:

[..]

Misschien dat jij het kunt vertellen (als geneeskunde student), voorkomt Mirena spiraal nu wel of niet innesteling? Het is voor ons van essentieel verschil of er een bevruchting plaats vindt of niet.
De huisarts wist het niet.
Als er iets 'vreemds' in de baarmoeder zit kan zich er normaal gesproken niet iets innestelen. Da's het hele principe van een spiraaltje.

(Uitzonderingen zijn er altijd! Mijn moeder had ook een spiraaltje en toch kwam ik )
Proud Powerpauper
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:11:04 #61
117715 highworker
High at work
pi_27080788
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 13:06 schreef Nuek het volgende:

[..]

Als er iets 'vreemds' in de baarmoeder zit kan zich er normaal gesproken niet iets innestelen. Da's het hele principe van een spiraaltje.

(Uitzonderingen zijn er altijd! Mijn moeder had ook een spiraaltje en toch kwam ik )
Dit bedoel ik niet, er wordt namelijk beweert dat Mirena i.t.t. koper, de bevruchtig voorkomt,
in plaats van de innesteling. Indien dit zo is willen we de Mirena wel proberen, maar als dit niet zo is, dan niet.
Alweer 2½ jaar papa!!
pi_27080792
Toen ik mijn koperspiraaltje liet inzetten, zei de gyneacologe zelf al dat ik geen hormoonspiraaltje nodig heb, heb ook al 3 jaar plezier van m'n spiraal

Wat ik me dus afvraag; wat is wel een situatie waar je beter een hormoon- dan koperspiraaltje kunt nemen? Nooit begrepen..

Tevens tvp
gewoon interesse in ervaringen van anderen
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:12:58 #63
117715 highworker
High at work
pi_27080858
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 13:11 schreef Vampess het volgende:
Toen ik mijn koperspiraaltje liet inzetten, zei de gyneacologe zelf al dat ik geen hormoonspiraaltje nodig heb, heb ook al 3 jaar plezier van m'n spiraal

Wat ik me dus afvraag; wat is wel een situatie waar je beter een hormoon- dan koperspiraaltje kunt nemen? Nooit begrepen..

Teven tvp
gewoon interesse in ervaringen van anderen
Met een koperspiraal aborteer je in feite de reeds bevruchte eicel, dit is voor veel mensen een no-go. Je voorkomt innesteling..
Alweer 2½ jaar papa!!
pi_27080891
Het plastic is tegen innestelen, het koper is spermadodend.

Een hormoon spiraal is gewoon een spiraal wat constant hormonen afgeeft (denk de pil), maar in welke situatie heb je deze drastische maatregelen nodig?
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:23:45 #65
117715 highworker
High at work
pi_27081197
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 13:14 schreef Vampess het volgende:
Het plastic is tegen innestelen, het koper is spermadodend.

Een hormoon spiraal is gewoon een spiraal wat constant hormonen afgeeft (denk de pil), maar in welke situatie heb je deze drastische maatregelen nodig?
Van wat ik er van begrepen heb (en ik ben geen pro, mijn vriendin is verloskundige i.o. en weet er veel meer van) komt er bij normale spiralen toch nog bevruchting voor, alleen wordt de innesteling voorkomen.
Alweer 2½ jaar papa!!
pi_27081245
Maar is een ongesteldheid meer dan een afstoting van potentieel vrucht?
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
pi_27081432
Ok.. Het zou een reden kunnen zijn
Maar ik heb juist een spiraaltje genomen om van al dat hormonenspul af te zijn, tlijkt me toch niet zo natuurlijk enzo, en granted, ik hou altijd m'n cyclus in de gaten, maar ben wel blij dak't gedaan heb (kheb een vriendin met 2 kids op jonge leeftijd, schrik je toch wel even van..)
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:37:03 #68
117715 highworker
High at work
pi_27081610
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 13:25 schreef Vampess het volgende:
Maar is een ongesteldheid meer dan een afstoting van potentieel vrucht?
Alleen de eicel wordt afgestoten bij ongesteldheid. Een spiraal dat de innesteling voorkomt doet in feite een zeer vroege abortus, vandaar dat veel mensen er een probleem mee hebben.
Het is dus van essentieel verschil of er wel of niet een samensmelting plaats vindt.
Alweer 2½ jaar papa!!
pi_27099386
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 13:01 schreef highworker het volgende:

[..]

Misschien dat jij het kunt vertellen (als geneeskunde student), voorkomt Mirena spiraal nu wel of niet innesteling? Het is voor ons van essentieel verschil of er een bevruchting plaats vindt of niet.
De huisarts wist het niet.
Als collega-geneeskundestudent

De werking van Mirena berust op de plaatselijke effecten op het baarmoederslijmvlies (binnenbekleding van de baarmoeder, deze wordt 'dikker' in je cyclus om innesteling mogelijk te maken) en voorkomt dit dikker worden van het slijmvlies. Daarnaast speelt ook verdikking van het slijm in de baarmoederhals een rol waardoor dit moeilijker doorgankelijk is voor sperma.
Verder kunnen de hormonen in Mirena ervoor zorgen dat er geen eisprong meer plaatsvindt (zoals bij de pil), maar dit gebeurt niet bij iedere gebruikster (aangezien iedereen anders op hormonen in diverse doseringen reageert).

Plaatje van Mirena zelf:


Aan de hand van deze info (uit het Farmacotherapeutisch Kompas, de medicijnenbijbel zeg maar ) kun je dus zeggen dat het voornaamste principe het voorkomen van innesteling is, en dat dus bij sommige vrouwen ook bevruchting wordt voorkomen.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar waarom je dan een Mirena zou verkiezen boven een koperspiraal, dit is puur op basis van die hormoonafgifte. Over het algemeen wordt de menstruatie bij het hebben van een koperspiraal heviger. Als je dus al klachten van een zware, lange menstruatie hebt wil je het niet erger maken en is dus een Mirena geschikter. Echter voor de meiden/vrouwen die heftig reageren op hormonen is een koperspiraal weer beter.

Anyway, genoeg gepreek (hoop dat alles helder en kloppend is). Praktijkvraagje:

Ik slik momenteel zelf nog Trigynon, een 3-fasenpil. Lichamelijk gezien bevalt me dat eigenlijk heel goed, niet al te veel hoofd-, buik- of rugpijn, en slechts lichte irritatie vlak voor mijn ongesteldheid. Punt is alleen dat ik vermoed dat ik wel last heb van stemmingswisselingen, maar niet zeker weet of dit nou aan mijn eigen onzekerheid e.d. ligt of aan mijn pil. Daarnaast is mijn gewicht vrij lastig stabiel te houden (en wat omlaag te brengen).
Voor mij is dus belangrijk te kijken of ik óf over moet/wil op een Mirena (en dit dus mijn stemming verbetert) óf dat ik gewoon naar de psych moet om het zootje in mijn hoofd eens op te knappen .

Lang verhaal kort: heeft iemand soortgelijke ervaringen en al wel actie ondernomen, op wat voor manier dan ook? Ik hoor het graag!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  woensdag 18 mei 2005 @ 00:41:49 #70
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27104336
Ik krijg volgende week de Mirena, maar ik zie ontzettend op tegen het zetten. Een gewoon koperspiraaltje is voor mij geen optie, ik heb de Mirena juist nodig om de menstruatie te beperken.
Ik ga wel onder narcose, anders doe ik het niet. Ik ben een watje...
pi_27106635
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 00:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik krijg volgende week de Mirena, maar ik zie ontzettend op tegen het zetten. Een gewoon koperspiraaltje is voor mij geen optie, ik heb de Mirena juist nodig om de menstruatie te beperken.
Ik ga wel onder narcose, anders doe ik het niet. Ik ben een watje...
Het valt erg mee, hoor. Bij mij tenminste geen centje pijn.
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:43:37 #72
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27108106
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 08:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het valt erg mee, hoor. Bij mij tenminste geen centje pijn.
Ik hoor/lees dus wisselende verhalen. Als ik deze topic lees, valt het allemaal wel mee inderdaad, maar in andere topics gaat het enkel over hel en verdoemenis...
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:21:04 #73
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_27109161
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:43 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik hoor/lees dus wisselende verhalen. Als ik deze topic lees, valt het allemaal wel mee inderdaad, maar in andere topics gaat het enkel over hel en verdoemenis...
ik vond het ook erg kut
Proud Powerpauper
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:42:05 #74
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27109691
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:21 schreef Nuek het volgende:

[..]

ik vond het ook erg kut
Maar dat wil ik dus niet horen...
pi_27113048
Ik heb tijdens het inbrengen nog grapjes zitten maken met mijn dokter, het was eigenlijk wel gezellig. Hij geneerde zich alleen zo, zei die.
pi_27124660
Mijn gyn vroeg na het inbrenge of ik misschien een bijl wilde hebben om zijn kop in te rammen, toen zei ik dus nee geef maar een hamer dan doe ik er langer over. De gyn die bij mij het mirena heeft geplaatst vond het zelf ook enorm lang duren, ik stond naderhand op mijn benen te trillen van de pijn die ik had ervaren
mama van Myrddin
  woensdag 18 mei 2005 @ 20:10:43 #77
84328 Lllaura
painting pictures
pi_27127385
Ben eigenlijk wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben waarbij het zoveel zeer deed. Dacht al dat ik me vreselijk had aangesteld...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  woensdag 18 mei 2005 @ 23:32:29 #78
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27135266
Brr, het kippenvel staat me op de armen, ik streep dit middel van mijn lijstje.
pi_27174283
Nou hier zit een zéér tevreden Mirena gebruikster. Ik heb 2 maanden geleden de tweede laten zetten omdat de vorige er al vijf jaar zat. Geen centje pijn gehad al duurde het erg lang dit keer. Maar dat kwam door een produktiefout van het ding zelf (er ging iets stuk, moest een nieuwe gehaald worden). Gewoon bij de huisarts laten doen en mezelf erop voorbereid dat het niet echt iets feestelijks is. Ik heb echt geen pijn gehad

Maar nu ben ik dus wel weer vijf jaar van de menstruaties af én goed beschermd tegen zwangerschap. Top produkt, die Mirena!
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_27179751
Toch goed om ook weer even een positieve ervaring te horen, anders zakt de moed me wel erg in de schoenen. In hoeverre hebben jullie qua stemming/emoties/stabiliteit veranderingen ondervonden ten opzichte van daarvoor (en wat gebruikte je dan eerder?)?
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:43:58 #81
83420 Knorknor
zegt het varkentje !
pi_27230567
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 13:11 schreef highworker het volgende:

[..]

Dit bedoel ik niet, er wordt namelijk beweert dat Mirena i.t.t. koper, de bevruchtig voorkomt,
in plaats van de innesteling. Indien dit zo is willen we de Mirena wel proberen, maar als dit niet zo is, dan niet.
Ik wil ook absoluut niet dat er een evt bevruchting plaatsvindt welke dan geaborteerd zou worden door de Mirena! Als ik de site van Anticonceptie Online moet geloven, is dit dus niet het geval... Zie onderstaande.

Wel slecht dat een huisarts geen antwoord heeft op die vraag en het niet voor je uitzoekt!

Mirena werkt vooral plaatselijk in de baarmoeder. Er komt wel levonorgestrel in de bloedbaan maar de hoeveelheid is aanzienlijk minder dan bij gebruik van de combinatiepil. Er kan dan ook af en toe een eisprong plaatsvinden, maar tot bevruchting zal dit niet leiden omdat de zaadcellen (spermatozoa) door de taaiheid van het cervixslijm en door het remmen van de beweeglijkheid en functie van de zaadcellen de eicel niet kan bereiken. Door de invloed van het hormoon op het baarmoederslijmvlies wordt proliferatie tegengegaan, waardoor het baarmoederslijmvlies niet in staat is om een evt. bevruchte eicel te laten innestelen.

http://www.anticonceptie-online.nl/
Love is in the air...
pi_27237653
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:47 schreef Ilske het volgende:
Toch goed om ook weer even een positieve ervaring te horen, anders zakt de moed me wel erg in de schoenen. In hoeverre hebben jullie qua stemming/emoties/stabiliteit veranderingen ondervonden ten opzichte van daarvoor (en wat gebruikte je dan eerder?)?
Met tussenpauzes van ongeveer 2x een jaar (kinderen gekregen) heb ik van m'n 17e tot m'n 39e Microgynon 30 geslikt. Reden om ermee te beginnen waren de hevige menstruatiepijnen die ik had, ik viel een paar keer bijna flauw op school. Omdat ik nog maagd was geen idee hoe het zat met mijn libido, daar ben ik pas achter gekomen nadat ik ermee gestopt was. Ik had nooit zo gek veel zin in seks maar dat ben ik geloof ik sinds dien allemaal aan het inhalen

Ik dénk dus dat de pil een negatief effect op mijn libido heeft gehad. Mijn ex zei achteraf dat ik vlak voordat ik ongesteld werd erg sjaggerijnig was, maar volgens mij viel dat reuze mee

Nu ben ik dus al sinds januari 2000 niet meer ongesteld geweest en dat is voor mij een van de belangrijkste redenen geweest om de tweede keer weer een Mirena te laten plaatsen. Ik heb gewoon niet meer het idee dat ik hormonen slik. Okee, je krijgt wel wát binnen, maar in zeer kleine hoeveelheden. Én je bent er niet meer elke dag mee "bezig" in de zin van "vergeet ik mijn pil niet?". Ook een hele opluchting hoor. Het heeft een hele tijd geduurd voordat ik van dat automatisme af was.
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  zondag 22 mei 2005 @ 15:57:12 #83
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27246028
Even een (dom?) vraagje: waar wordt er geprikt bij een verdoving?
pi_27246082
In je bil.

Nee, ik weet het niet.
  zondag 22 mei 2005 @ 16:04:16 #85
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27246280
Misschien krijg je wel een roesje? (zo'n mondkapje)
  zondag 22 mei 2005 @ 16:51:14 #86
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27247745
quote:
Op zondag 22 mei 2005 16:04 schreef Aventura het volgende:
Misschien krijg je wel een roesje? (zo'n mondkapje)
Helemaal onder narcose? Ik dacht een plaatselijke verdoving...
  zondag 22 mei 2005 @ 16:54:24 #87
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27247814
Bij currettages/overtijdbehandelingen/abortussen doen ze het iig wel zo (met een roesje dus). Da's niet hetzelfde als een narcose dacht ik (qua risico's, bijwerkingen, complexiteit). Maar hiervoor zullen ze denk ik geen verdoving geven. We leven toch in een land waarbij (vooral vrouwen) worden geacht zoveel mogelijk pijn te hebben en ons niet aan te stellen.
pi_27247893
quote:
Op zondag 22 mei 2005 16:54 schreef Aventura het volgende:
We leven toch in een land waarbij (vooral vrouwen) worden geacht zoveel mogelijk pijn te hebben en ons niet aan te stellen.
Het is nu eenmaal de straf van God allemaal.
  zondag 22 mei 2005 @ 17:09:30 #89
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27248192
quote:
Op zondag 22 mei 2005 16:54 schreef Aventura het volgende:
Bij currettages/overtijdbehandelingen/abortussen doen ze het iig wel zo (met een roesje dus). Da's niet hetzelfde als een narcose dacht ik (qua risico's, bijwerkingen, complexiteit). Maar hiervoor zullen ze denk ik geen verdoving geven. We leven toch in een land waarbij (vooral vrouwen) worden geacht zoveel mogelijk pijn te hebben en ons niet aan te stellen.
Maar ik ben een watje en ik wil een verdoving...
pi_27248343
De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.
pi_27249075
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Even een (dom?) vraagje: waar wordt er geprikt bij een verdoving?
Sorry hoor maar verdoven lijkt me toch zwáár overdreven. Het enige wat even pijnlijk kan zijn is als ze de baarmoedermond even oprekken om het spiraaltje er makkelijk door te kunnen laten gaan. En dat is niet dikker dan een dun rietje! Als je je nu al zo zit op te naaien zal je je niet kunnen ontspannen ook en dan weet je zeker dat het pijn gaat doen.

Na plaatsing kan je wat kramp in je buik hebben wat voelt als menstruatiepijn, ja. Maar dat ga je ook echt overleven, TSE!
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_27249590
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:42 schreef anne_Chris het volgende:

[..]

Sorry hoor maar verdoven lijkt me toch zwáár overdreven. Het enige wat even pijnlijk kan zijn is als ze de baarmoedermond even oprekken om het spiraaltje er makkelijk door te kunnen laten gaan. En dat is niet dikker dan een dun rietje! Als je je nu al zo zit op te naaien zal je je niet kunnen ontspannen ook en dan weet je zeker dat het pijn gaat doen.

Na plaatsing kan je wat kramp in je buik hebben wat voelt als menstruatiepijn, ja. Maar dat ga je ook echt overleven, TSE!
Je vergeet dat er een heel groot verschil is tussen vrouwen die kinderen hebben gehad en vrouwen die geen kinderen hebben gehad: nullies (zo noemde mijn huisarts deze laatste groep )

Op de huisartsenpraktijk was er overigens geen huisarts die de Mirena bij een 'nullie' wilde inbrengen,terwijl er een stuk of 7 rondlopen. Ik moest dus naar de gynaecoloog. Dat zegt natuurlijk ook wel weer wat...
  zondag 22 mei 2005 @ 18:59:24 #93
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27251140
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:42 schreef anne_Chris het volgende:

[..]

Sorry hoor maar verdoven lijkt me toch zwáár overdreven. Het enige wat even pijnlijk kan zijn is als ze de baarmoedermond even oprekken om het spiraaltje er makkelijk door te kunnen laten gaan. En dat is niet dikker dan een dun rietje! Als je je nu al zo zit op te naaien zal je je niet kunnen ontspannen ook en dan weet je zeker dat het pijn gaat doen.

Na plaatsing kan je wat kramp in je buik hebben wat voelt als menstruatiepijn, ja. Maar dat ga je ook echt overleven, TSE!
Als ik een verdoving wil, wil ik een verdoving...
pi_27251344
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als ik een verdoving wil, wil ik een verdoving...
Maar denk je eens in wat een zelfoverwinning het zou zijn als je het zonder doet en het blijkt enorm mee te vallen!

Tsjakka!
pi_27257663
quote:
Op zondag 22 mei 2005 19:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar denk je eens in wat een zelfoverwinning het zou zijn als je het zonder doet en het blijkt enorm mee te vallen!

Tsjakka!
omg
  zondag 22 mei 2005 @ 22:25:47 #96
83420 Knorknor
zegt het varkentje !
pi_27258341
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Even een (dom?) vraagje: waar wordt er geprikt bij een verdoving?
Volgens mij stond er ergens op die site dat je 3 prikken krijgt in de baarmoedermond, "op 12, 4 en 7 uur". De meeste pijn heb je bij het oprekken van de baarmoedermond en daar helpt de verdoving niet tegen. Je kunt net zo goed 1 uur van tevoren een pijnstiller slikken, dat heeft hetzelfde effect. Ik kon het even niet meer terugvinden...
Love is in the air...
pi_27264253
Ja, drie prikken in je vagina, dát is feestelijk
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  maandag 23 mei 2005 @ 08:52:10 #98
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27264877
Kan ik niet onder narcose dan?

-> Ja, ik ben een watje
-> Nee, ik hoef mezelf niet te overwinnen
  maandag 23 mei 2005 @ 09:31:19 #99
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27265620
quote:
Op maandag 23 mei 2005 08:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Kan ik niet onder narcose dan?

-> Ja, ik ben een watje
-> Nee, ik hoef mezelf niet te overwinnen
Ik ben het helemaal met je eens. Pijn is niet fijn.
Maar ik zou dit nooit nemen, ik gruwel bij de gedachte, ik laat het bij de pil
  maandag 23 mei 2005 @ 09:35:23 #100
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27265721
quote:
Op maandag 23 mei 2005 09:31 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens. Pijn is niet fijn.
Maar ik zou dit nooit nemen, ik gruwel bij de gedachte, ik laat het bij de pil
En ik heb helaas weinig keus
pi_27266034
quote:
Op maandag 23 mei 2005 09:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]
En ik heb helaas weinig keus
Goed pijn is niet fijn.
Maar er zijn nog steeds mogenlijke gevolgen van narcose hoor.
Mischien moet je gewoon stoppen met sex dan heb je ook niets nodig
  maandag 23 mei 2005 @ 09:50:09 #102
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27266064
quote:
Op maandag 23 mei 2005 09:48 schreef ChrisVi het volgende:

[..]

Goed pijn is niet fijn.
Maar er zijn nog steeds mogenlijke gevolgen van narcose hoor.
Mischien moet je gewoon stoppen met sex dan heb je ook niets nodig
Voordat je oordeelt: ik heb de Mirena niet nodig voor anti-conceptie...
pi_27266136
quote:
Op maandag 23 mei 2005 09:50 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Voordat je oordeelt: ik heb de Mirena niet nodig voor anti-conceptie...
Oke.
Gok dat je het dan ivm met je menstruatie nodig hebt.
Sorry maar ik kan niet begrijpen dat je er zo een drama van maakt.
Ja je KUNT er even last van hebben maar daarna kunnen je problemen dan ook opgelost zijn.
  maandag 23 mei 2005 @ 09:56:39 #104
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27266240
quote:
Op maandag 23 mei 2005 09:52 schreef ChrisVi het volgende:

[..]

Oke.
Gok dat je het dan ivm met je menstruatie nodig hebt.
Sorry maar ik kan niet begrijpen dat je er zo een drama van maakt.
Ja je KUNT er even last van hebben maar daarna kunnen je problemen dan ook opgelost zijn.
Ik heb het nodig omdat er bij mij PCOS is geconstateerd. En ik maak nergens een drama van. In ieder topic lees ik verhalen van vrouwen die flauw zijn gevallen van de pijn, en dat wil ik mezelf besparen. Raar he?
pi_27266383
quote:
Op maandag 23 mei 2005 09:56 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik heb het nodig omdat er bij mij PCOS is geconstateerd. En ik maak nergens een drama van. In ieder topic lees ik verhalen van vrouwen die flauw zijn gevallen van de pijn, en dat wil ik mezelf besparen. Raar he?
Mischien een vreemde raad, wat zegt je dokter ????
  maandag 23 mei 2005 @ 10:05:13 #106
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27266459
quote:
Op maandag 23 mei 2005 10:02 schreef ChrisVi het volgende:

[..]

Mischien een vreemde raad, wat zegt je dokter ????
Moet ervoor naar de gyn. Die heeft enkel gezegd: 'neem maar iemand mee, het gebeurt nogal eens dat er mensen flauwvallen na het zetten'...
pi_27303671
De gyneacologe heeft me destijds beide spiraaltjes laten zien (hormoon en koper) en van wat ik kon zien was er weinig verschil, het zijn wel morning after spiralen (die zijn wat kleiner, maar even effectief).. en deed geen pijn bij t inbrengen.. voelde 'n beetje raar, maar dat was alles, achteraf beetje nagevoel (ik voelde wel dat er wat zat) maar dat was ook alles

Overigens, mijn spiraaltje:
http://www.flexi-t.com/nl/index.html
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
pi_27304375
http://www.mirena.nl/scripts/global/faqs/faq.php?view=faq6.php
Kan iemand mij dus vertellen hoe groot de mirena echt is? De site zegt daar absoluut niks over en staat vol disclaimers
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
pi_27304584
Als hij eenmaal geplaatst is denk ik 3 cm. Verdwijnt gewoon in je baarmoeder.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 12:52:31 #110
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27305174
Is het niet zo dat je bij een spiraaltje langere en heftigere menstruaties krijgt? Kan iemand daar iets over zeggen?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 12:59:46 #111
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_27305398
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 12:52 schreef Aventura het volgende:
Is het niet zo dat je bij een spiraaltje langere en heftigere menstruaties krijgt? Kan iemand daar iets over zeggen?
Kan, maar hoeft niet. Een vriendin van mij had normale menstruatie en had na het zetten veel en veel zwaardere menstruatie (pijnlijker en zo'n 10x per dag de boel wisselen), een andere vriendin had erna veel minder last van.

Is vervelend, maar dat weet je dus niet van tevoren.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_27305464
Ik had vroeger hevige menstruaties, toen ik de pil had werd dat heel wat minder (maar de bijeffecten des te meer), toen ik met de pil stopte bleef m'n menstruatie zo, bij 't koper spiraal is dat weer enig sinds terug gekomen (krampen e.d.) maar lang niet zo erg als dat ik 't vroeger had
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:09:51 #113
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27305770
Hm..dan vind ik het risico te groot, ik heb een zware menstruatie van nature, veel bloeden en toch wel zo'n 7-8 dagen bloedverlies. Dat zie ik liever niet terugkomen, laat staan nog heftiger..
pi_27305880
ik heb ook 7-8 dagen van nature (of althans, was vroeger zo) de pil gebruikt (op m'n 13e, half jaar), was teruggedrongen tot 4-5 dagen, derna bleef dat ongeveer zo.. sinds m'n 17e 'n spiraal, sindsdien zo'n 5-6 dagen en af en toe n krampje

Maar vroeger kon ik niet slapen van de krampen zonder medicijnen
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:17:43 #115
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27306022
Toen ik een jaar of 15,16 was kon ik niet eens de nacht doorkomen zonder een paar keer te wisselen. Heb zelfs weleens de wekker gezet zodat ik niet volkomen doorgelekt en met bebloede lakens wakker zou worden. Dat nooit weer.
pi_27310770
Is deels ook afhankelijk van het soort spiraal. Koperspiralen (veroorzaken naar mijn weten) een soort ontstekinkje/ irritatie waardoor je tijdelijk onvruchtbaar wordt en staan er om die reden om bekend dat ze de bijwerkingen van de menstruatie kunnen versterken. Mirena zorgt dmv een hele lage hormoondosis (progesteron) voor de tijdelijke onvruchtbaarheid en heeft dus minimale zwangerschappsymptomen als eventuele bijwerkingen. Hieronder behoort het niet of nauwelijks meer ongesteld worden. Overigens is dit geen garantie; er zijn ook vrouwen die gewoon ongesteld blijven worden (zoals ikzelf, hoewel het wel minder is geworden).

Dit is de informatie die ik heb onthouden toen ik het inwon om zelf een keuze te maken (1,5 jaar geleden), dus vergeef me als ik er hier en daar naast zit. En corrigeer me uiteraard.
pi_27316555
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 12:52 schreef Aventura het volgende:
Is het niet zo dat je bij een spiraaltje langere en heftigere menstruaties krijgt? Kan iemand daar iets over zeggen?
Zoals ik al vaker heb verteld: sinds ik de 1e Mirena in heb gekregen - in januari 2000 - heb ik geen druppel menstruatiebloed meer verloren.
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_27316736
Ik bloed wel iets heviger sinds ik mijn (gewone koper)spiraal heb. Ook voel ik hem soms zitten en dat is niet prettig. Omdat ik alweer een poosje de Diane-pil slik wegens nooit-aflatende acné (ben verdorie bijna 28 en nog niet eraf ), ga ik mijn spiraaltje volgende week laten weghalen. Ik zou het ook gewoon kunnen laten zitten, maar ik blijk nu mijn menstruatie niet meer te kunnen regelen en dat vind ik vervelend, vooral omdat ik menstruatiegerelateerde migraine heb en dus het liefst gewoon de pil telkens een paar strips door zou willen slikken.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:56:48 #119
83420 Knorknor
zegt het varkentje !
pi_27323753
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 12:27 schreef Vampess het volgende:
Kan iemand mij dus vertellen hoe groot de mirena echt is? De site zegt daar absoluut niks over en staat vol disclaimers
Ik heb de folder gekregen van de huisarts en daarin staat een afbeelding op ware grootte. De lengte is 3 cm exclusief draadjes, de breedte aan de bovenkant ook 3 cm.

Donderdag gaat het gebeuren... ik kan er nu al tegenop zien
Love is in the air...
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:46:37 #120
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27325283
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 22:56 schreef Knorknor het volgende:

[..]

Ik heb de folder gekregen van de huisarts en daarin staat een afbeelding op ware grootte. De lengte is 3 cm exclusief draadjes, de breedte aan de bovenkant ook 3 cm.

Donderdag gaat het gebeuren... ik kan er nu al tegenop zien
Ik 'mag' vrijdag...
  woensdag 25 mei 2005 @ 00:23:36 #121
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_27326301
Heb even niet op dit topic gelet, dus nu veel reacties in één keer:

TheSilentEnigma, ik ben benieuwd naar je verhaal over hoe het was met de verdoving, en wàt voor verdoving je krijgt.

Over wel/niet pijn lijden/hard zijn: mtja Ik vond het ook geen pretje hoor, maar zou het zo weer doen voor de 5 jaar gemak die je ervan hebt. Ja, het deed echt zeer. Maar ik kon toch zonder problemen ontspannen en erbij kletsen.

Aventura: van een koperspiraaltje krijg je doorgaans een langere en heftigere menstruatie, van de Mirena juist minder lang en minder heftig (of zelfs gewoon niks meer dus).
Oh, dat is wat Shagadelic ook zei dus.

Ilske: duideiljke uitleg . De bijsluiter van de Mirena zelf noemt bij de werkingsmechanismen als eerste punt dat het bij een deel van de vrouwen de eisprong voorkomt. En nou ja, geen bevruchting of een mini-klompje cellen dat nergens heen kan, het zal mij persoonlijk een zorg zijn. Maar ik begrijp wel dat niet iedereen daar zo over denkt.
Ik ben zelf nogal plotseling overgestapt van pil (mercilon) naar mirena en heb eerlijk gezegd bij allebei niet echt last van stemmingswisselingen. Of bij allebei even erg natuurlijk

highworker, voor de volledigheid: bij een normale menstruatie wordt er geen eicel afgestoten. Na de eisprong 'leeft' de eicel 1 of 2 dagen en daarna gaat 'ie ten gronde. De menstruatie komt ongeveer 2 weken later en is alleen maar het afstoten van het opgebouwde baarmoederslijmvlies.

Knorknor: succes! Reken erop dat je nog wel één of enkele dagen buikpijn hebt (menstruatiekrampen-achtig) en dat je aardig wat bloed kan verliezen. Het duurt wel een paar weken voordat er een nieuwe balans is gevonden. En daarna ben je blij

Oh ja, als laatste: ik heb wel gelachen om het verhaal van de nullies, weet niet meer wie het vertelde. Wat een popiejopie-taal van die huisarts zeg. Een nullipara is idd iemand die nog nooit is bevallen, maar zeg dat dan gewoon op die manier. Mijn huisarts zet wel een spiraal bij mensen die nooit bevallen zijn. En ik moet zeggen dat ik het heel prettig vond om gewoon bij een 'bekend' persoon rustig zoiets te ondergaan. Een huisarts kan het net zo goed als een gyn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_27329816
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:23 schreef Lemijn het volgende:
Knorknor: succes! Reken erop dat je nog wel één of enkele dagen buikpijn hebt (menstruatiekrampen-achtig) en dat je aardig wat bloed kan verliezen. Het duurt wel een paar weken voordat er een nieuwe balans is gevonden. En daarna ben je blij
Maak daar in mijn geval maar een paar maanden van (half jaar zelfs geloof ik), maar ik ben dan ook een van de uitzonderingen die nog gewoon ongesteld wordt.... Dat laatste klopt wel overigens.
quote:
Oh ja, als laatste: ik heb wel gelachen om het verhaal van de nullies, weet niet meer wie het vertelde. Wat een popiejopie-taal van die huisarts zeg. Een nullipara is idd iemand die nog nooit is bevallen, maar zeg dat dan gewoon op die manier. Mijn huisarts zet wel een spiraal bij mensen die nooit bevallen zijn. En ik moet zeggen dat ik het heel prettig vond om gewoon bij een 'bekend' persoon rustig zoiets te ondergaan. Een huisarts kan het net zo goed als een gyn.
Mm, jammer dat ik dat gemist heb, even de eerste pagina lezen dan. Maar ik ben ook een zg. nullipara en ook in mijn geval heeft de huisarts het gewoon gedaan. En ja, de pijn is echt prima te overleven hoor. Ik vond de schaamte voor situatie (moest op de tweede dag van mijn menstruatie) minimaal 10x erger.
  woensdag 25 mei 2005 @ 10:22:06 #123
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27331459
Nog 2 nachtjes...
Ik zit echt te stressen, mede door alle hel-en-verdoemenis-topics. Ben blij hier ook positieve dingen te lezen! Hoop alleen wel dat ik vrijdag nog ongesteld ben, want dan zou het de 6e dag van mijn menstruatie zijn...
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:48:53 #124
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27407585
Ik kom zojuist terug van het ziekenhuis, alwaar mijn Mirena geplaatst is.
Ik moet zeggen: het is mij 200% mee gevallen, al was het zeker geen pretje.
Er waren 3 mensen van het ziekenhuis aanwezig: een arts in opleiding die hem heeft gezet, een ervaren gynaecoloog en een co-assistent, alle 3 vrouwelijk. Ze waren heel lief voor me, gelukkig!
Ik heb geen verdoving gehad, maar dat was achteraf gezien ook niet nodig. Het was echt 2 minuten werk, maximaal. Eerst komt de eendebek, dan wordt 't zaakje vastgepakt, opgemeten en tot slot de Mirena geplaatst. Het was een naar gevoel, maar ebde snel weer weg. Nu heb ik flinke buikpijn, en ik verlies ook aardig wat bloed, maar dat ben ik wel gewend door het PCOS. Vriendlief is nu heel lief voor mij (nóg liever dan dat 'ie normaal al is). Ik baal er wel van dat ik de komende 3 dagen geen tampons mag gebruiken, want dat zijn toch mijn beste vriendjes bij dit soort aangelegenheden.
Of de Mirena de oplossing is voor mijn problemen moet nog blijken, maar ik verzeker alle Fok!sters die nog in dubio zijn dat het zetten geen reden is om het te laten!
pi_27407806
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  vrijdag 27 mei 2005 @ 15:09:19 #126
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27408253
En ik moet van vriendlief even melden dat hij heel heldhaftig mijn hand heeft vastgehouden, de schat!
pi_27413851
Zie je dat het meeviel! Ik hoop dat het helpt, vriendin van me had ook PCOS-achtige verschijnselen en dat was geen pretje.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:55:08 #128
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27414756
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 18:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zie je dat het meeviel! Ik hoop dat het helpt, vriendin van me had ook PCOS-achtige verschijnselen en dat was geen pretje.
Ik heb wel heel asociaal liggen vloeken daar
pi_27414782
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 18:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb wel heel asociaal liggen vloeken daar
Leuk toch? Je had er een goed excuus voor!
  zondag 29 mei 2005 @ 19:45:51 #130
83420 Knorknor
zegt het varkentje !
pi_27461456
Bij mij zit ie er nu dus ook in, is me ook heel erg meegevallen. Na een uur wachten in het ziekenhuis waren de zenuwen nog erger dan ze al waren, helemaal als je dan bedenkt dat ie er al 4x in had kunnen zitten.... Maar goed, na een inwendig onderzoek en echoscopie waarbij natuurlijk een jonge mannelijke arts in opleiding moest meekijken en -voelen(!) werd de Mirena gezet. Voor ik het wist zat ie erin! Ik lag nog te wachten op het pijnlijke oprekken, maar dat was dus al gebeurd.
Het zetten voelde een beetje als heftige menstruatiepijn, maar viel echt heel erg mee.

Ik kreeg de bijsluiter mee, en daar staat dus veel meer info in dan in het boekje dat je van de huisarts meekrijgt of op de site! Er kan dus wel bevruchting plaatsvinden, ook al is die kans klein. Daar ben ik dus heel erg op tegen, maar om m er nu weer uit te laten halen...

Overal staat ook dat, mits geplaatst tijdens de menstruatie, Mirena direct na het zetten betrouwbaar is. In het ziekenhuis zeggen ze dus dat ie niet betrouwbaar is totdat ze na 6 weken met een echoscopie gecontroleerd hebben of ie niet is uitgestoten door mn menstruatie. Dat was dus even een flinke tegenvaller...

En hoe zit het met 3 dagen geen tampons? Hebben ze bij mij niks over gezegd. Heb ze vanaf de 2e dag alweer gebruikt.

Zou toch wat zijn als die draadjes vast komen te zitten in je tampon en je trekt dat hele ding er weer uit...
Love is in the air...
pi_27461741
quote:
Op zondag 29 mei 2005 19:45 schreef Knorknor het volgende:
Zou toch wat zijn als die draadjes vast komen te zitten in je tampon en je trekt dat hele ding er weer uit...
Denk dat dat wel een beetje meevalt.
  zondag 29 mei 2005 @ 20:16:03 #132
83420 Knorknor
zegt het varkentje !
pi_27462318
Wat werd er bij jullie gezegd over de betrouwbaarheid? Overal staat dat ie meteen betrouwbaar is, maar durf die gok niet te nemen...
Love is in the air...
pi_27462413
Geloof dat ik het er zelf niet op zou wagen.
  maandag 30 mei 2005 @ 10:12:07 #134
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27474571
@knorknor: Het is met die tampons meer dat je de Mirena kan verschuiven met tampons doordat de draadjes in het begin erg stug zijn. De kans op bevruchting is héééél klein, maar indien je bevrucht wordt, behoedt Mirena voor innesteling.
Mirena is -mits geplaatst binnen 7 dagen van je eerste menstruatiedag- direct betrouwbaar. Je zou alleen zelf voor de zekerheid even kunnen checken (touwtjes) of 'ie er nog wel in zit. Ik hoef overigens helemaal niet meer terug te komen voor controle...
  maandag 30 mei 2005 @ 17:08:36 #135
83420 Knorknor
zegt het varkentje !
pi_27486865
Er staat ook overal dat ie direct betrouwbaar is, maar waarom zeggen ze dan in het ziekenhuis van niet? Ik kan de touwtjes voelen, dus hij zit er nog wel in. Kan ie ook gaan zwerven door je baarmoeder waardoor de werking verminderd is ofzo? Anders kun je er toch vanuit gaan dat het werkt en betrouwbaar is als je de touwtjes voelt? Ik vind het heel erg vreemd al die dubbele -verschillende- info. Zo weet je niet wat je kunt geloven. Ook over de mogelijkheid van bevruchting werd nergens gerept in het boekje, tot ik de bijsluiter las. Het lijkt wel alsof ze het in eerste instantie mooier willen maken dan het is, zodat je het maar laat zetten.
Love is in the air...
pi_27488258
Ik heb vandaag mijn (koper)spiraaltje laten verwijderen. Dat stelde helemaal niks voor, ik had het ook zelf kunnen doen, hij trok 'm er gewoon uit.
  maandag 30 mei 2005 @ 18:04:38 #137
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_27488336
Knorknor, maf verhaal van dat je 6 weken moet 'wachten'. Volgens mij is het ook veilig vanaf de eerste menstruatie, of dus gelijk als het tijdens je menstruatie wordt gezet.

Het zijn een beetje van die willekeurige extra veiligheidsmarges-dingen. Net als die echo. Ik kreeg er ook geen hoor, gewoon soms aan die touwtjes voelen en dat is het.

Fijn dat het jullie mee is gevallen!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_27503510
Men! Als ik sommige verhalen hier lees gaan mij de haren omhoog staan
Ik moet vrijdagochtend de Mirena laten zetten.Ik heb zelf al wel 2 kids,maar er is mij niks verteld over pijnstilling vooraf,en ook niet of ik wel zelfstandig weer naar huis mag,of dat ik iemand mee kan brengen.Wat betreft gemeenschap dan,hoe ervaren jullie dat nu?
pi_27503631
Gemeenschap. Ben je Vlaams?

Ik heb zelf geen verschil gemerkt.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:33:44 #140
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27505451
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 09:26 schreef Ties27 het volgende:
Men! Als ik sommige verhalen hier lees gaan mij de haren omhoog staan
Ik moet vrijdagochtend de Mirena laten zetten.Ik heb zelf al wel 2 kids,maar er is mij niks verteld over pijnstilling vooraf,en ook niet of ik wel zelfstandig weer naar huis mag,of dat ik iemand mee kan brengen.Wat betreft gemeenschap dan,hoe ervaren jullie dat nu?
Advies: stop onmiddellijk met het lezen van alle horrorverhalen! Ik heb het overleefd, en ik heb geen kinderen en ben een watje . Het is verstandig om iemand mee te nemen. Het is ten eerste een stuk gezelliger, je maakt je ten tweede een stuk minder druk, en ten derde is het wel prettiger als iemand terugrijdt.
pi_27505484
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 10:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Advies: stop onmiddellijk met het kezen
Freudiaanse verschrijving?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:37:37 #142
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27505586
Tja, van die Mirena krijg je -zoals bekend- ontzettend dikke vingers. En de K en de L zitten nu eenmaal naast elkaar...
pi_27506541
Ik heb sinds februari nu de Mirena.
Had van te voren ook alle horrorverhalen gelezen, en was dus best wel bang geworden.

Hij zou bij mijn (vrouwelijke) huisarts geplaatst worden, maar toen het haar niet lukte werd ik doorverwezen naar de gyneacoloog.
Hierop moest ik een maand wachten aangezien je ongesteld moet zijn, om het inbrengen te vergemakkelijken.
Bij de (gelukkig ook vrouwelijke) gyneacoloog had ik er wat meer vertrouwen in dat het goed zou gaan, maar helaas schoot het spiraaltje er na plaatsing direct weer uit (zij wist zelf ook niet of dat nou kwam doordat ze achter 1 van de touwtjes blef haken, of dat m'n baarmoeder hem uit zichzelf weer uitstootte). Dit alles deed echt pijn, en ik ben absoluut niet kleinzerig!
In het ziekenhuis hadden ze gelukkig nog een spiraaltje liggen (bijzonder, want normaal moet je hem zelf halen bij de apotheek) en ze vroeg of ik het opnieuw wilde proberen of een maand wilde wachten. Nou, ik dacht 'Ik wil er het liefst meteen vanaf zijn!!' dus werd het nogmaals geprobeerd. Dit keer bleef hij wel zitten.
Groot voordeel aan de gyneacoloog is dat ze meteen een echo kunnen maken om te kijken of hij goed zit.

De buikpijn na het plaatsen viel me mee, ik had alleen een beetje een flauw gevoel in m'n buik. Dit duurde ook maar een dag eigenlijk.

Ik heb een maand last gehad van licht bloedverlies, eigenlijk constant.
Daarna werd ik alleen nog héél licht ongesteld (nauwlijks noemenswaardig).
Ik heb wel het idee dat ik meer last van acne heb gekregen, iets waar ik al bang voor was aangezien ik er voor ik aan de pil begon, ook behoorlijk veel last van had.

Al met al ben ik toch heel tevreden over Mirena, al hoewel het plaatsen geen pretje is. Door de lage hormoondosering voel ik me een stuk lekkerder dan toen ik aan de pil was, en mijn menstruatie is een stuk minder erg geworden.

Ik heb alleen nog een dringende vraag!
Ik ben nooit op controle geweest, is dat normaal? Hoe weet ik nu of hij nog goed zit (afgezien van het feit dat ik niet zwanger word) aangezien dit ook wel eens niet zo blijkt te zijn...?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:10:52 #144
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27506739
De gyn zei tegen mij dat ik pas terug hoef te komen indien ik last krijg, en dat ik zelf aan de touwtjes kan voelen dat 'ie er nog zit. Het is dus normaal, hoewel de handleiding anders doet vermoeden. Dat zal er wel instaan om Mirena in te dekken bij eventuele problemen
pi_27507342
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
De gyn zei tegen mij dat ik pas terug hoef te komen indien ik last krijg, en dat ik zelf aan de touwtjes kan voelen dat 'ie er nog zit. Het is dus normaal, hoewel de handleiding anders doet vermoeden. Dat zal er wel instaan om Mirena in te dekken bij eventuele problemen
Hmmm ja, die touwtjes moet je inderdaad kunnen voelen.
Maar eigenlijk meteen vanaf het begin heb ik moeite om ze te vinden, en als het dan toch lukt, voel ik er meestal maar één...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:30:32 #146
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27507444
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:27 schreef Laura 2000 het volgende:

[..]

Hmmm ja, die touwtjes moet je inderdaad kunnen voelen.
Maar eigenlijk meteen vanaf het begin heb ik moeite om ze te vinden, en als het dan toch lukt, voel ik er meestal maar één...
Nou ja, da's beter dan niets natuurlijk .
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:38:35 #147
83420 Knorknor
zegt het varkentje !
pi_27507734
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
De gyn zei tegen mij dat ik pas terug hoef te komen indien ik last krijg, en dat ik zelf aan de touwtjes kan voelen dat 'ie er nog zit. Het is dus normaal, hoewel de handleiding anders doet vermoeden. Dat zal er wel instaan om Mirena in te dekken bij eventuele problemen
In de handleiding staat wel dat er nog een controle volgt, maar niet dat ie tot die tijd niet betrouwbaar is...
Love is in the air...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:21:25 #148
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27509195
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef Knorknor het volgende:

[..]

In de handleiding staat wel dat er nog een controle volgt, maar niet dat ie tot die tijd niet betrouwbaar is...
Ik ga er dan ook maar vanuit dat 'ie betrouwbaar is
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:48:52 #149
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_27511758
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:04 schreef Laura 2000 het volgende:
Ik heb alleen nog een dringende vraag!
Ik ben nooit op controle geweest, is dat normaal? Hoe weet ik nu of hij nog goed zit (afgezien van het feit dat ik niet zwanger word) aangezien dit ook wel eens niet zo blijkt te zijn...?
Ja, dat is normaal. Het ene ziekenhuis doet een controle, een andere niet.
MIjn huisarts deed het wel, om te praten over of het je beviel enzo. Maar niet met een echo.

Je weet dat hij goed zit omdat ie er nog in zit, en dat weet je doordat je de touwtjes voelt.
Overigens was ik mn touwtjes een keer kwijt. Ik ging naar de huisarts, zij zoeken, na veel moeite gevonden. Ze zei dat de touwtjes wel eens een beetje omhoog kunnen je baarmoedermond in, maar dat geeft niet. Nu ben ik ze nog wel eens kwijt maar ik geloof het wel. Hij kan niet omhoog, hij kan niet omlaag zonder dat ik het merk, dus gewoon niet aan denken vijf jaar lang
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_27511992
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik ga er dan ook maar vanuit dat 'ie betrouwbaar is
Ik hoefde van mijn huisarts ook niet persé terug te komen voor controle, maar heb het toch gedaan na twee weken. Ik kon namelijk de touwtjes ook niet meer vinden en voelde de onderkant van het dingetje zelf zitten, wat volgens de bijsluiter allebei aanleiding was om naar de huisarts te gaan. Na controle bleek hij echter keurig op zijn plaats te zitten. Nu, anderhalf jaar later, zijn de touwtjes nog altijd pleiten en kan ik het plastic dingetje nog voelen (als ik goed mijn best doe). Het zal dus wel goed zijn, denk ik dan maar.

Verder heb ik er alleen maar ervaringen mee.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:09:43 #151
83420 Knorknor
zegt het varkentje !
pi_27512437
Dus ik kan er vanuit gaan dat ie betrouwbaar is...? Vind het wel raar dat ik zo'n beetje de enige ben bij wie ie nog niet betrouwbaar zou zijn.
Love is in the air...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:43:01 #152
37769 erodome
Zweefteef
pi_27513592
In de eerste maand is het nog niet zeker of het spiraal goed blijft zitten, blijft hij niet goed zitten dan is hij niet betrouwbaar...

Na die maand ga je op controle, wordt gekeken of dat ding nog goed zit, is dat zo dan weten ze dat hij de aankomende jaren goed blijft zitten en betrouwbaar is...

Het is gewoon zekerheid voor jezelf.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_27518564
Nou ik zal het wel merken vrijdag ..kheb toch ff mijn vriendin gebeld en die wou wel mee..
en khoop dat ik straks ook ben
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:17:38 #154
83420 Knorknor
zegt het varkentje !
pi_27529377
Dank je Ero. Toch vreemd dat ze dat niet in de bijsluiter ed zetten en dat iedereen andere verhalen te horen krijgt...

Succes Ties! Het zetten viel mij echt heel erg mee...
Love is in the air...
  woensdag 1 juni 2005 @ 01:50:08 #155
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27532517
Niet veilig? Had je dat gisteren niet kunnen zeggen
Ik hoef helemaal niet meer op controle, wat ik zelf ook erg vreemd vind. Hmmm.
pi_27533329
Toen mijn spiraaltje werd gezet werd er niks gezegd over veiligheid en ik heb meteen daarna weer seks gehad. Het valt wel wat mee dacht ik.
pi_27533741
Nou daar was ik dus ook benieuwd naar.Mijn huisarts heeft verder er helemaal niks over gezegd,betrouwbaarheid,sex,pijn of wat dan ook.Alles wat ik er nu van weet is zon foldertje en wat je op internet leest.Ik wou dus ook weten of je die touwtjes voelde met inbrengen van tampon of tijden de sex?
pi_27533986
Ik kon die touwtjes zelf nooit vinden, mijn minnaar voelde ze niet tijdens het neuken voor zover ik weet, maar hij kwam ze wel tegen als hij me vingerde. Kon ze zelfs vastpakken. Dat lukte me zelf niet, aangezien ik er niet echt recht voor kan gaan zitten zeg maar.
pi_27533992
Ik had trouwens een gewoon koperspiraaltje, weet niet of die touwtjes ook anders zijn ofzo.
pi_27534067
Geen idee Ik weet dus dat er touwtjes afgeknipt worden (zon 3cm?) ..
  woensdag 1 juni 2005 @ 10:24:03 #161
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27536526
Ik voel mijn touwtjes ook niet...
  woensdag 1 juni 2005 @ 10:49:14 #162
83420 Knorknor
zegt het varkentje !
pi_27537268
Ik voel er maar 1... Misschien zitten ze tegen elkaar aan geplakt? Omdat ik zowat de enige ben die 6 weken moet wachten, hebben we het er maar op gegokt gisteren (verhaal van Erodome las ik pas later). Wel op tijd gestopt voor de zekerheid...
M'n vriend voelde de draadjes wel prikken, ze zijn ook wel erg lang! Omgebogen om m'n baarmoedermond en daarna ging het beter.
Love is in the air...
  woensdag 1 juni 2005 @ 10:55:29 #163
30488 coolbabe
My little pwny
pi_27537466
Ik krijg volgende week een echo om te controleren of alles nog op zijn plek zit (6 weken na het zetten)
Hoe is bij jullie de eerste menstruatie verlopen na het zetten van de mirena? Ik vloi nu al 2 weken en steeds als ik denk dat het stopt begint het weer opnieuw
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:46:06 #164
83420 Knorknor
zegt het varkentje !
pi_27540833
Wat hebben ze bij jou gezegd over de betrouwbaarheid dan?
Toen het donderdag gezet werd was ik net ongesteld geworden, sinds gisteren vloei ik nog maar heel weinig. Hopen dat het stopt en ik dus geluk heb... Ben wel benieuwd hoe mn volgende menstruatie gaat verlopen en of ik m wel krijg.
Love is in the air...
  woensdag 1 juni 2005 @ 13:44:21 #165
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27542693
Vrijdag gezet, nu geen bloedverlies meer. Wel weer kramp sinds vandaag. Maar ik blijf het raar vinden dat ik (noch vriendlief) de touwtjes kan localiseren...
  woensdag 1 juni 2005 @ 14:05:06 #166
30488 coolbabe
My little pwny
pi_27543422
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 12:46 schreef Knorknor het volgende:
Wat hebben ze bij jou gezegd over de betrouwbaarheid dan?
Toen het donderdag gezet werd was ik net ongesteld geworden, sinds gisteren vloei ik nog maar heel weinig. Hopen dat het stopt en ik dus geluk heb... Ben wel benieuwd hoe mn volgende menstruatie gaat verlopen en of ik m wel krijg.
Mijn huisarts heeft me verteld dat hij gewoon goed gezet is en ik in principe gewoon beschermd ben maar om eventuele schadeclaims te voorkomen wil ze dat ik het laat controleren
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  woensdag 1 juni 2005 @ 14:07:08 #167
37769 erodome
Zweefteef
pi_27543491
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 13:44 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vrijdag gezet, nu geen bloedverlies meer. Wel weer kramp sinds vandaag. Maar ik blijf het raar vinden dat ik (noch vriendlief) de touwtjes kan localiseren...
Ga eens op je hurken zitten en voel dan, zo kan je je baarmoedermond voelen namelijk, die kan je dan aftasten, daar moeten de touwtjes uitkomen, dus daar heb je de meeste kans ze te voelen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_27543712
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:07 schreef erodome het volgende:
Ga eens op je hurken zitten en voel dan, zo kan je je baarmoedermond voelen namelijk, die kan je dan aftasten, daar moeten de touwtjes uitkomen, dus daar heb je de meeste kans ze te voelen...
Hoe voel je dat je je baarmoedermond voelt? Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik doe dat wel eens, maar ik heb altijd het idee dat ik met mijn vingers niet diep genoeg kom ofzo. Ik voel althans niets bijzonders. De enige momenten dat ik merk dat ik een baarmoedermond heb is wanneer mijn minnaar te diep stoot. Au.
  woensdag 1 juni 2005 @ 14:15:03 #169
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27543729
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Ga eens op je hurken zitten en voel dan, zo kan je je baarmoedermond voelen namelijk, die kan je dan aftasten, daar moeten de touwtjes uitkomen, dus daar heb je de meeste kans ze te voelen...
Zojuist gedaan, maar nog steeds geen touwtjes...
pi_27543763
Ik heb ze ook nooit gevoeld hoor TSE, terwijl ik toch twee jaar zo'n ding heb gehad en zeg maar niet vies ben van mezelf.
pi_27553404
Nee dat snap ik..ik ook niet hoor
Maar voreg me af of sex dan wel prettig is voor beide partijen,ik bedoel als je die touwtjes voelt lijkt me niet aangenaam..
pi_27555487
Ik heb van mijn minnaar nooit gehoord dat 'ie ze tijdens het neuken voelde. Maar lijkt me niet dat het pijnlijk zou zijn ofzo als 'ie ze zou voelen.
  woensdag 1 juni 2005 @ 21:07:08 #173
37769 erodome
Zweefteef
pi_27556258
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hoe voel je dat je je baarmoedermond voelt? Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik doe dat wel eens, maar ik heb altijd het idee dat ik met mijn vingers niet diep genoeg kom ofzo. Ik voel althans niets bijzonders. De enige momenten dat ik merk dat ik een baarmoedermond heb is wanneer mijn minnaar te diep stoot. Au.
Als je je vagina van binnen aftast kom je op ten duur achterin een bultding tegen, voelt een beetje gek, dat is je baarmoedermond...

Misschien heb je wel een wat diepere vagina, kan die maten verschillen van vrouw tot vrouw, dan voel je het misschien niet.
Probeer evt wat andere standen, liggend, liggend met benen opgetrokken, eens zien of je de baarmoedermond kan raken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_27556341
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 21:07 schreef erodome het volgende:
Als je je vagina van binnen aftast kom je op ten duur achterin een bultding tegen, voelt een beetje gek, dat is je baarmoedermond...

Misschien heb je wel een wat diepere vagina, kan die maten verschillen van vrouw tot vrouw, dan voel je het misschien niet.
Probeer evt wat andere standen, liggend, liggend met benen opgetrokken, eens zien of je de baarmoedermond kan raken.
Hm, ik zal eens op expeditie gaan.
  woensdag 1 juni 2005 @ 21:09:55 #175
37769 erodome
Zweefteef
pi_27556375
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:42 schreef Ties27 het volgende:
Nee dat snap ik..ik ook niet hoor
Maar voreg me af of sex dan wel prettig is voor beide partijen,ik bedoel als je die touwtjes voelt lijkt me niet aangenaam..
In het begin voelde ik ze, niet hij
Ze prikte me tijdens de seks, waren toen nog vrij stug die touwtjes.

Maar na een heel korte tijd worden ze soepel en draaien ze zich om de baarmoedermond heen en voel je er helemaal niets meer van....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 1 juni 2005 @ 21:10:27 #176
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27556397
Misschien toch voor alle zekerheid na een maandje maar op controle gaan, want die touwtjes zijn nergens te bekennen...
  woensdag 1 juni 2005 @ 21:24:57 #177
37769 erodome
Zweefteef
pi_27557026
Ik vind controle zowiezo wel handig, zo kom ik niet voor verrassingen te staan, heb graag zekerheid, zeker op dit gebied...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:19:02 #178
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_27563175
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 21:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Misschien toch voor alle zekerheid na een maandje maar op controle gaan, want die touwtjes zijn nergens te bekennen...
Probeer de bekken eens te kantelen. Soms lijken de touwtjes bij mij ook veel korter dan anders.
Proud Powerpauper
pi_27563234
Ik heb ook wel eens gezocht, maar ben bang da'k er perongeluk aan trek ofzo..
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
pi_27566767
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:21 schreef Vampess het volgende:
Ik heb ook wel eens gezocht, maar ben bang da'k er perongeluk aan trek ofzo..
Dat gaat je niet zo makkelijk lukken hoor. Dat gaat alleen opzettelijk volgens mij.
pi_27566988
Nou morgenvroeg om 9:10 uur word ie bij mij geplaatst,zo gauw het kan zal ik hier live verslag uitbrengen hahaha (stiekem zie ik er best wel tegen op!)
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:01:42 #182
83420 Knorknor
zegt het varkentje !
pi_27572310
Ik was ook behoorlijk zenuwachtig, maar het viel echt ontzettend mee. Neem van te voren een ibuprofen 400 mg, dat scheelt ook al een heel stuk. Ik vond de krampen achteraf erger dan het zetten zelf.
Heel veel succes en ik ben benieuwd!
Love is in the air...
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:05:42 #183
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27572430
Ik heb nu (weer opnieuw) krampen. En kan de touwtjes nog steeds niet vinden...
Maar Ties27, het valt reuze mee! Negeer vooral alle topics over het onderwerp, die maken het alleen maar erger!
pi_27573242
Ja zal ik voor vandaag ook maar doen dan Thanks voor de tips
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:37:29 #185
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27573296
En inderdaad uurtje van te voren Ibuprofen innemen!
pi_27597855
Nou nog een half uurtje en ik ben ook geen Mirena maagd meer
  vrijdag 3 juni 2005 @ 08:46:43 #187
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_27597868
Succes Ties!
Proud Powerpauper
pi_27604270
Tadaa! Ook ik hoor bij de elite! Maar eerlijk=eerlijk helemaal pijnloos is het niet,je voelt het behoorlijk prikken in je buik. en vanaf daarna heb ik eigenlijk goeie sterke krampen in mijn buik,dus aangenaam is anders. Ze vroeg of ik er nog vanaf wou zien op het laatste moment,maar dan weet ik het wel dan heb ik de maand erop weer spijt dus gewoon doorpakken..En we w88 af
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:33:54 #189
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27732755
Ik heb een touwtje gevoeld!!
pi_27738947
Feli!
  woensdag 8 juni 2005 @ 18:46:12 #191
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_27750034
Kan het zijn dat een mirenastickje na 1 a 2 jaar scheef gaat zitten of dat je er anders op reageert?
Proud Powerpauper
pi_27758934
-Edit: Sorry eigenlijk verkeerde topic zie ik nu. Maar misschien dat iemand het weet

Ik zag laatst in de bijsluiter van een zwangerschaptest staan dat je vlak voor de test moet vermijden om veel te drinken. Ik vroeg me af hoe dit de test kan beinvloeden? Dit staat er namelijk niet bij.
  woensdag 8 juni 2005 @ 23:21:59 #193
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27760517
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 22:39 schreef Moja het volgende:
-Edit: Sorry eigenlijk verkeerde topic zie ik nu. Maar misschien dat iemand het weet

Ik zag laatst in de bijsluiter van een zwangerschaptest staan dat je vlak voor de test moet vermijden om veel te drinken. Ik vroeg me af hoe dit de test kan beinvloeden? Dit staat er namelijk niet bij.
Door de concentratie natuurlijk. Als je veel drinkt, wordt je urine helderder omdat je dan bijna puur water uitplast.
pi_27770803
Nou de krampen worden gelukkig alweer wat minder,maar het was net alsof ik weer weeen had brr...Wat betreft of een mirena "stickje"scheef kan gaan zitten geen idee!
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:48:09 #195
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27771096
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 12:37 schreef Ties27 het volgende:
Nou de krampen worden gelukkig alweer wat minder,maar het was net alsof ik weer weeen had brr...Wat betreft of een mirena "stickje"scheef kan gaan zitten geen idee!
Ik heb nog steeds buikpijn.
pi_27774656
Uhm jah...

Nu er volgt er misschien een iets minder smakelijk verhaal....

Ik had gister sex, voelde op een gegeven moment een vreemd vaag pijnlijk gevoel, en vervolgens zat álles maar dan ook álles onder het boed

Niet een klein beetje maar echt heel erg veel.
En ik ben niet ongesteld ofzo, het is nu ook alweer over..

Ik vroeg me af of dit iets met Mirena te maken kon hebben...? We deden niet ruwer dan normaal ofzo...
Ik maak me toch wel een beetje zorgen of alles nog goed zit enzo...
  donderdag 9 juni 2005 @ 19:44:34 #197
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27783613
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 14:31 schreef Laura 2000 het volgende:
Uhm jah...

Nu er volgt er misschien een iets minder smakelijk verhaal....

Ik had gister sex, voelde op een gegeven moment een vreemd vaag pijnlijk gevoel, en vervolgens zat álles maar dan ook álles onder het boed

Niet een klein beetje maar echt heel erg veel.
En ik ben niet ongesteld ofzo, het is nu ook alweer over..

Ik vroeg me af of dit iets met Mirena te maken kon hebben...? We deden niet ruwer dan normaal ofzo...
Ik maak me toch wel een beetje zorgen of alles nog goed zit enzo...
Jeetje, zou toch maar even langs de dok gaan! Bloedt 't nu nog steeds?
pi_27828329
Hallo,

Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn die last hebben van depressie-achtige verschijnselen bij het gebruik van de Mirena.
Ik ben 31 en gebruik nu sinds een maand of 7 de Mirena, waarover ik eigenlijk heel tevreden ben. In het verleden heb ik altijd de pil gebruikt, maar na het krijgen van alle bijwerkingen die je je maar bedenken kan, ben ik overgestapt op de Nuvaring. Hierbij was het eigenlijk hetzelfde, veel bijwerkingen, voornamelijk stemmingswisselingen.
pi_27885993
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 10:24 schreef Anne-Marie123 het volgende:
Hallo,

Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn die last hebben van depressie-achtige verschijnselen bij het gebruik van de Mirena.
Ik ben 31 en gebruik nu sinds een maand of 7 de Mirena, waarover ik eigenlijk heel tevreden ben. In het verleden heb ik altijd de pil gebruikt, maar na het krijgen van alle bijwerkingen die je je maar bedenken kan, ben ik overgestapt op de Nuvaring. Hierbij was het eigenlijk hetzelfde, veel bijwerkingen, voornamelijk stemmingswisselingen.
Wat heb je nu dan de Nuvaring of de Mirena
Ik kan persoonlijk nog niet meepraten over depressie achtige verschijselen want zo lang heb ik um nog niet.
pi_27893637
Ik denk dat ze nu een nuvaring heeft en wil weten of het verstandig is over te stappen op de Mirena...
Wees verstandig en denk voor dat je roept!
  maandag 13 juni 2005 @ 19:21:41 #201
83420 Knorknor
zegt het varkentje !
pi_27896511
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 10:24 schreef Anne-Marie123 het volgende:
Ik ben 31 en gebruik nu sinds een maand of 7 de Mirena, waarover ik eigenlijk heel tevreden ben.
Dit spreekt toch voor zich?

@ Anne-Marie: waarom wil je weten of er vrouwen zijn die last hebben van depressie-achtige verschijnselen? Heb je hier zelf last van en wil je weten of dit door de Mirena kan komen?
Love is in the air...
  vrijdag 17 juni 2005 @ 19:53:48 #202
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_28027268
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 19:26 schreef liespret het volgende:
Net vandaag heb ik mijn spiraaltje laten zetten!
Ik snap niet waar iedereen zo moeilijk over doet. Van tevoren krijg je een pijnstiller, en dan gaat die Gyneacoloog ff in je wroeten, voel je bijna niks van, beetje naar gevoel, maar pijn doet het Niet! Binnen 5 minuten zat het ding eralweer in. Ze doen het inderdaad als je ongesteld bent, gaat alles wat makkelijker! Nu voel ik een vage druk op mijn buik, niet eens de moeite om hiervoor pijnstillers te nemen.
Dus, als je bang bent voor de pijn: er is geen pijn. Ik was niet bang vantevoren, misschien helpt dat, ik was lekker ontspannen, dus dan gaat het ook makkelijker!
praat lekker voor jezelf!

het inbrengen deed een heel klein beetje pijn bij mij, maar ik kon verder 2 dagen niet lopen van de pijn!

ben nu de helft van de maand super chagarijnig... en ik merk dat dat komt door het spiraaltje... als ik ongesteld zou moeten zijn heb ik af en toe krampen in me buik en moodswings alsof ik in m'n meno pauze zit ofzo

ik heb em nu 4 maanden en ben na het inbrengen 3 keer ongesteld geweest, de laatst keer is net voorbij en heeft 3 dagen geduurd... word dus steeds minder ongesteld dat is wel lekker
Naarmate het niveau daalt, stijgt de stemming.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 20:01:09 #203
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_28027513
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 10:24 schreef Anne-Marie123 het volgende:
Hallo,

Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn die last hebben van depressie-achtige verschijnselen bij het gebruik van de Mirena.
Ik ben 31 en gebruik nu sinds een maand of 7 de Mirena, waarover ik eigenlijk heel tevreden ben. In het verleden heb ik altijd de pil gebruikt, maar na het krijgen van alle bijwerkingen die je je maar bedenken kan, ben ik overgestapt op de Nuvaring. Hierbij was het eigenlijk hetzelfde, veel bijwerkingen, voornamelijk stemmingswisselingen.
je bent echt niet de enige, sinds ik dat ding heb ben ik de helft van de maand despressief en ontzettend chagarijnig, normaal gesproken was ik weleens een dagje chagarijnig maar nu echt al 3 weken... vrienden van me merken het gewoon aan me dat ik anders reageer als normaal, ben erg snel geirriteerd en niemand kan iets goed doen bij mij!
Naarmate het niveau daalt, stijgt de stemming.
  woensdag 22 juni 2005 @ 10:37:06 #204
98634 Lempicka
Back to Life
pi_28126318
Ik heb maandag mijn MIrene laten plaatsen, ik heb een roesje gevraagd, en dat was geen probleem, volgens mijn gyn. zelfs beter.

Na de behandeling moest ik even bijkomen en ik had toen een licht menstruatiekramp gevoel.

Ik bloed nu wel nog een beetje, maar het is natuurlijk nog geen twee dagen geleden dat het spiraaltje geplaatst is, en ik heb eigenlijk geen pijn meer.

Ik heb vanochtend heel gemakkelijk de touwtjes gevoeld, en ik vraag me af of ze niet iets korter hadden moeten zijn.. maar verder nog geen problemen. Even wachten tot ik niet meer bloed, en dan kijken wat er tijdens de sex gebeurt.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
  donderdag 23 juni 2005 @ 13:25:04 #205
98634 Lempicka
Back to Life
pi_28160800
Nog steeds een beetje bloed (weinig maar een inlegkruisje is zeker nodig!) en af en toe een klein "ongesteldheids" krampje in mijn buik.

hoe was dit bij andere Mirena gebruikers, wanneer stopte de bloedingen?
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
  donderdag 23 juni 2005 @ 13:27:59 #206
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_28160889
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 13:25 schreef Lempicka het volgende:
Nog steeds een beetje bloed (weinig maar een inlegkruisje is zeker nodig!) en af en toe een klein "ongesteldheids" krampje in mijn buik.

hoe was dit bij andere Mirena gebruikers, wanneer stopte de bloedingen?
Bij mij zijn ze al bijna 4 weken aan de gang. Het bloed is wel een heel stuk donkerder (bruin bijna) wat dus duidt op oud bloed.
  donderdag 23 juni 2005 @ 13:34:56 #207
98634 Lempicka
Back to Life
pi_28161123
Hmm..dat klinkt natuurlijk niet echt bemoedigend.. maar goed.. ze hebben ons natuurlijk gewaarschuwd voor drie maanden ongeregld bloedverlies. geduld is een schone zaak.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
  donderdag 23 juni 2005 @ 13:38:12 #208
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_28161207
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 13:34 schreef Lempicka het volgende:
Hmm..dat klinkt natuurlijk niet echt bemoedigend.. maar goed.. ze hebben ons natuurlijk gewaarschuwd voor drie maanden ongeregld bloedverlies. geduld is een schone zaak.
Precies, en als we er daarna 5 jaar vanaf zijn....

Ik heb nog steeds geen klachten die ik met de pil wel had, dus wat dat betreft ben ik positief over Mirena!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:12:26 #209
83420 Knorknor
zegt het varkentje !
pi_28185954
Ik heb Mirena nu 4 weken, bloedverlies werd steeds minder, stopte op een gegeven moment ook. Na 2,5 week (ovulatie?) kreeg ik weer wat krampen en toen begon het bloeden weer. Het is niet veel, maar toch. Nu zit ik op het punt dat ik weer ongesteld moet worden, dus ben erg benieuwd...
Love is in the air...
pi_28186007
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 13:25 schreef Lempicka het volgende:
Nog steeds een beetje bloed (weinig maar een inlegkruisje is zeker nodig!) en af en toe een klein "ongesteldheids" krampje in mijn buik.

hoe was dit bij andere Mirena gebruikers, wanneer stopte de bloedingen?
Toen ik de eerste Mirena kreeg was ik ongesteld, daarna nooit meer een druppel of krampje opgemerkt
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:21:25 #211
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_28187814
heb je er inmiddels meerdere inzitten dan?
Naarmate het niveau daalt, stijgt de stemming.
pi_28188291
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:21 schreef DooZjUh het volgende:
heb je er inmiddels meerdere inzitten dan?
Jij bent wakker, ik slaperig
Januari 2000 heb ik er 1 gekregen, die is er dit jaar uitgehaald en toen is er een nieuwe ingebracht. Zo dan?
  vrijdag 24 juni 2005 @ 12:28:24 #213
98634 Lempicka
Back to Life
pi_28190257
Ik had gisteren wel wat last van krampen, vooral in de middag, maar 's avonds nergens meer last van, en het bloeden is ook weer minder aan het worden. Dus het gaat de goede kant uit.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_28283800
had je bij het vervangen ook zo'n last ervan als bij de eerste keer plaatsen?
ben benieuwd...

en heeft iemand misschien ook een controle gehad? na 5 of 6 weken, om te kijken of alles goed zat? hoe gaat dat in z'n werk?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 09:55:30 #215
98634 Lempicka
Back to Life
pi_28294343
ik zou eigenlijk na drie weken controle krijgen, maar dan ben ik op vakantie, dus nu heb ik na vijf weken controle. ik zal wel even melden hoe dat was. en het bloeden is nog steeds niet over

Ik dacht dat het zou stoppen, zaterdag heel weinig, en zondag eigenlijk helemaal geen bloed, maar maandag weer wel.. bah!
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
  dinsdag 28 juni 2005 @ 17:40:15 #216
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_28309429
ik had na 12 weken pas controle

hij ging bij mij met een echo-camera ding in een condoom achtig iets naar binnen... niet heel erg onprettig

het is wel leuk om je eigen baarmoeder te bekijken
Naarmate het niveau daalt, stijgt de stemming.
pi_28316713
ow, okej. dat is bij het onderzoek van te voren ook gedaan. dan weet ik wat ik kan verwachten :-) thxz!
pi_28328304
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:13 schreef ankepanke het volgende:
had je bij het vervangen ook zo'n last ervan als bij de eerste keer plaatsen?
ben benieuwd...

en heeft iemand misschien ook een controle gehad? na 5 of 6 weken, om te kijken of alles goed zat? hoe gaat dat in z'n werk?
bij de tweede keer deed het helemáál geen pijn

wat je eigenlijk niet wilt weten: het ding had een mechanisch defect waardoor hij weer naar buiten kwam. moest dus een nieuwe gehaald worden bij de apotheek. die zat zonder , volgende apotheek gebeld, vriend (was mee om m'n handje vast te houden ) met de auto dat ding gehaald en toen ging alles goed.

maar ja, dat is de afdelig "pech, kan gebeuren". we hebben er wel om gelachen en ik lag goed, met gereedschap en al maar rustig blijven liggen.

controle moet na een week of zes, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.
pi_28328328
Controle bij de eerste keer gebeurde bij mij ook door de huisarts, gewoon eendebek erin, even spieken en de draadjes zaten goed. Piece of cake
pi_28344456
Wat een verschillen lees je toch...Ik had vrouwlijke gynaecoloog,eerst onderzocht of het mogelijk was. Ook met zo'n soort dildo. Dat was idd interessant. Ik hoefde niet tijdens ongesteldheid. Ze zei dat je dan ook gevoeliger kon zijn vanwege je ongesteldheid. Ik heb van tevoren pijnstillers gehad en injectie tegen flauwvallen. Opmeten en tang op baarmoedermond was merkbaar, maar niet zo erg. Het plaatsen was erg pijnlijk, maar dat kwam bij mij omdat ik heeel nauw ben (was zelfs risico dat het niet zou lukken) Ik heb helaas tijdje hard auw geroepen en ging toen bijna van mn stokje. Moest half uur blijven na die tijd en ben met brancard naar andere ruimte gebracht (omdat ze deze ruimte weer nodig had). Klinkt heel dramatisch, maar ik val nu eenmaal snel flauw van erge en vreemde buikpijn..Die dag beetje last van de buik, maar viel mee. Ook omdat ik behoorlijke pijnstillers had. Dagen erna ging wel goed eigenlijk. 3 erna beetje bloedverlies. Kon dag erna al fietsen, maar blijkbaar 4 dagen erna niet. Heb kromgelopen vd buikpijn en dag erna nog. Heb toen herhaling vd pijnstillers gekregen en heb nu weinig last. Gelukkig heb je geen geheugen voor pijn. Je weet wel dat het pijn deed en ook hoe je reageerde, maar je kunt het gevoel niet letterlijk terughalen zeg maar..Gelukkig . Nu gaat het wel. Ik vraag me alleen af hoe het zit met seks na plaatsing vd mirena. Kan dat direct (uitleg was nl. erg minimaal. Wist niet eens van controle.domme ik.) Heb alleen 1 foutje gemaakt. Dag na plaatsing hebben we seks gehad. Dagen erna ook . Na nog een keer kijken in mn agenda, zag ik dat spiraal geplaatst was net voor eisprong. En hoorde vaag iets dat plaatsing rond die tijd ervoor zorgde dat het nog niet veilig is..Kun je dan nog zwanger worden? Wat gebeurt er dan eigenlijk?? Wie weet antwoord op deze 2 vragen en op de vraag van direct seks.... Thanx en succes. Ik heb trouwens geen spijt van mirena ondanks de pijn.
pi_28347565
Goeie tip als je meer wilt weten over de mirena spiraal.(rotwoord om te typen. ) check de internetsite:

http://www.schering.be/Schering/ScheringNL.nsf/HOMEPATIENTNL.html

Deze is afkomstig van de maker/leverancier van de mirena spiraal(jeeh! goed) en er staat uitgebreid beschreven op 9 pagina's wat je allemaal kunt verwachten. Antwoord op mn eigen vraag: Seks na het plaatsen van de mirena is veilig, MITS de mirena tijdens of binnen 7 dagen na eerste menstruatiedag is geplaatst. Dat wordt ook geadviseerd. De plaatsing binnen die 7 dagen dus. Ik heb dus beetje pech, want bij mij is ie geplaatst op de, even spieken, op de 10de dag. Wordt dus afgeraden en ik weet niet waarom mijn gynaecoloog ervoor heeft gekozen om het wel te doen, maar ik zal morgen mn huisarts eens bellen en ik denk volgende week voor de zekerheid eens een testje gaan halen bij de drogist..Het is ook wat:laat je een spiraal plaatsen omdat je niet zwanger wilt worden, moet je nog oppassen. Ik weet het, vooral dom van mij en ook zeer onverantwoord enzo, maar ja, het vlees is zwak! Moet wel zeggen dat mn gynaecoloog echt bijna niets heeft verteld. Verder is ze echt geweldig, maar info..?? Ik laat nog wel even weten hoe en wat, maar na het weekend..Dit weekend ga ik naar mn vriend.. En ja: we zullen het toch nog maar eventje veilig doen..... hahaha
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:34:34 #222
98634 Lempicka
Back to Life
pi_28357206
Bedankt voor die link, weet ik ook gelijk dat mijn kleine beetje bloedverlies nog steeds niets is om me zorgen om te maken.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_28378482
Ik krijg volgende week een nacontrole,ik heb nadat ze de mirena geplaatst hadden ook kramp en bloedingen,toen stopte het..maar sinds een week weer aan het bloeden...
Wat betreft sex voel ik zelf niks maar mijn partner voelde af en toe de touwtjes wel prikken..ach ff nacontrole en dan kijken of de touwtjes te lang zijn..ik voel ze zelf niet by the way
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:38:32 #224
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_28379438
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 08:48 schreef Ties27 het volgende:
Ik krijg volgende week een nacontrole,ik heb nadat ze de mirena geplaatst hadden ook kramp en bloedingen,toen stopte het..maar sinds een week weer aan het bloeden...
Wat betreft sex voel ik zelf niks maar mijn partner voelde af en toe de touwtjes wel prikken..ach ff nacontrole en dan kijken of de touwtjes te lang zijn..ik voel ze zelf niet by the way
Ik heb er een gevoeld, maar het zijn best puntige touwtjes (een beetje zoals zo'n boterhammenzakjesdichtdraaiding, maar dan zonder dan witte plastic er om heen en wat beweeglijker), en ik kan me voorstellen dat dat niet prettig is als er een zacht roze eikel tegenaan loopt te stoten...
pi_28402291
Hmmm, ik laat er binnenkort ook een plaatsen door mijn huisarts.

Moesten jullie hem ook zelf ophalen bij de apotheek en bewaren tot je ongesteld wordt?
pi_28402346
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 23:45 schreef wendy-tje het volgende:
Hmmm, ik laat er binnenkort ook een plaatsen door mijn huisarts.

Moesten jullie hem ook zelf ophalen bij de apotheek en bewaren tot je ongesteld wordt?
Ikke wel. was geen Mirena trouwens, maar gewoon koperspiraaltje.
pi_28402430
Het was een enorme doos waar het ding in zit... had ik niet verwacht. Nu maar afwachten hoe het gaat met plaatsen
pi_28402620
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 23:49 schreef wendy-tje het volgende:
Het was een enorme doos waar het ding in zit... had ik niet verwacht. Nu maar afwachten hoe het gaat met plaatsen
Ja, die doos van mij was ook een meter lang. Maar het dingetje zelf stelt dus geen ruk voor.
pi_28402732
Ah, dat scheelt al weer
  zaterdag 2 juli 2005 @ 09:31:27 #230
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_28407477
Die van mij gaat er binnenkort uit.
Proud Powerpauper
pi_28407486
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 09:31 schreef Nuek het volgende:
Die van mij gaat er binnenkort uit.
Kan je in elk geval vertellen dat dát zo gepiept is.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 10:04:28 #232
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_28407749
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 09:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Kan je in elk geval vertellen dat dát zo gepiept is.
Mijn arts had bij het zetten het liefst dat ik op het eind van mijn menstruatie zat. Is dat bij het uithalen hetzelfde?
Proud Powerpauper
pi_28407907
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 10:04 schreef Nuek het volgende:
Mijn arts had bij het zetten het liefst dat ik op het eind van mijn menstruatie zat. Is dat bij het uithalen hetzelfde?
Geloof dat het niet zo heel veel uitmaakt. Ik heb 't wel vlak na het einde van mijn menstruatie gedaan, maar ik voelde er nauwelijks iets van en het was echt in drie seconden gebeurd.
pi_28417703
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 09:31 schreef Nuek het volgende:
Die van mij gaat er binnenkort uit.
Bevalt het niet?
pi_28419758
Ik heb een vraagje (sorry ik heb niet heel het topic gelezen want ik ben een beetje bang van de horror verhalen enzo..)

Ik ben nu 4 weken met de pil gestopt en er is een wereld voor mijn open gegaan....vanaf mijn 14de slikte ik dat kreng en ben nu 21. Ik voel me veel beter, vrijer, minder gestresst, geen stemmingswisselingen meer, ik ben gewoon een zekerder en minder angstig persoon geworden...Ik kan nu zelfs een zielige film uit kijken zonder te huilen haahah!

Maarr nu mijn vraag:
Ik wil binnenkort ook een spiraaltje laten zetten, maar ik twijfel tussen de mirena of het gewone koperspiraaltje...

Ik hoorde van iemand dat het koperspiraaltje niet goed beschermd en je daarbij ook een condoom eigenlijk moet gebruiken? Is dat echt zo? Want ik kan er echt niks over vinden...

En de Mirena, die heeft dus ook hormomen hierdoor ben ik er een beetje bang voor, heeft dit dezelfde invloeden als de pil? Want ik wil echt nooit meer dat meisje worden wat zich dag en nacht kut voelt en altijd maar een naar gevoel heeft....

Alvast bedankt!
pi_28421136
Het koperspiraaltje schijnt inderdaad minder veilig te zijn dan de mirena. Daarom ga ik ook voor de mirena.

Ik ben ook gestopt met de pil vanwege de hormonen, maar ik slikte de diane 35, een vrij zware pil dus. Het zou zo moeten zijn dat er bij de mirena veel minder hormonen vrij komen, omdat ze veel gerichter vrij komen, namelijk in de baarmoeder zelf.

Of het bij mij ook zo werkt, kom ik binnenkort achter
pi_28455193
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:20 schreef wendy-tje het volgende:
Het koperspiraaltje schijnt inderdaad minder veilig te zijn dan de mirena. Daarom ga ik ook voor de mirena.

Ik ben ook gestopt met de pil vanwege de hormonen, maar ik slikte de diane 35, een vrij zware pil dus. Het zou zo moeten zijn dat er bij de mirena veel minder hormonen vrij komen, omdat ze veel gerichter vrij komen, namelijk in de baarmoeder zelf.

Of het bij mij ook zo werkt, kom ik binnenkort achter
Ik hoor graag je verhaal! (Alleen niet hoeveel pijn het inzettend deed hehe, ik wordt al misselijk als ik er aan denk ) Ik ga volgende week bij huisarts langs voor info...alleen vind ik het een beetje een ei, en ging hij al moeilijk doen toen over de pil en verhalen met zou je niet wachten met seks tot na het huwelijk
  zondag 3 juli 2005 @ 23:11:47 #238
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_28460106
quote:
Op zondag 3 juli 2005 21:04 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

Ik hoor graag je verhaal! (Alleen niet hoeveel pijn het inzettend deed hehe, ik wordt al misselijk als ik er aan denk ) Ik ga volgende week bij huisarts langs voor info...alleen vind ik het een beetje een ei, en ging hij al moeilijk doen toen over de pil en verhalen met zou je niet wachten met seks tot na het huwelijk
Misschien een andere dokter nemen? Als ik je één tip mag geven: laat hem niet door je huisarts plaatsen, maar door een gynaecoloog. Enneh, het plaatsen viel in mijn geval echt reuze mee, terwijl ik toch echt een watje ben!
pi_28463154
TSE, weet je al of de Mirena een positief effect heeft op je aandoening? Of is het daar nog te vroeg voor?
pi_28463170
Een arts die vindt dat je met seks moet wachten tot het huwelijk??? Woon je in Staphorst ofzo?
pi_28465800
quote:
Op zondag 3 juli 2005 23:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Misschien een andere dokter nemen? Als ik je één tip mag geven: laat hem niet door je huisarts plaatsen, maar door een gynaecoloog. Enneh, het plaatsen viel in mijn geval echt reuze mee, terwijl ik toch echt een watje ben!
Waarom voor zoiets naar een gynaecoloog? Dat vind ik toch echt overdreven hoor. Het kost je zeeën van tijd, het kost veel geld en huisartsen worden toch ook getraind om ze te plaatsen ...
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_28466421
Ik heb het ook laten doen door mijn huisarts (was wel een vrouwelijke) maar ik denk dat een huisarts het ook wel kan...
pi_28466607
quote:
Op maandag 4 juli 2005 06:57 schreef anne_Chris het volgende:

[..]

Waarom voor zoiets naar een gynaecoloog? Dat vind ik toch echt overdreven hoor. Het kost je zeeën van tijd, het kost veel geld en huisartsen worden toch ook getraind om ze te plaatsen ...
Je moet alleen naar een gynaecoloog als je nog geen kinderen gehad hebt. ( Mijn huisarts noemde mij een 'nullie' )
  maandag 4 juli 2005 @ 09:35:23 #244
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_28466850
quote:
Op maandag 4 juli 2005 00:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
TSE, weet je al of de Mirena een positief effect heeft op je aandoening? Of is het daar nog te vroeg voor?
Daar is het nog te vroeg voor. Hoop dat de menstruatie binnenkort ophoudt, het duurt al bijna 6 weken onafgebroken...
pi_28466863
Ik heb ook geen kinderen, maar mijn huisarts heeft 'm toen destijds gewoon gezet hoor.
pi_28466868
quote:
Op maandag 4 juli 2005 09:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Daar is het nog te vroeg voor. Hoop dat de menstruatie binnenkort ophoudt, het duurt al bijna 6 weken onafgebroken...
Oh jakkes, dat is klote.
pi_28466918
quote:
Op maandag 4 juli 2005 09:17 schreef Petracev het volgende:

[..]

Je moet alleen naar een gynaecoloog als je nog geen kinderen gehad hebt. ( Mijn huisarts noemde mij een 'nullie' )
En dan nog 'moet' het niet. Mijn huisarts doet het ook gewoon bij mij.

Wat ik trouwens wel positief vind is dat maar een van de 2 huisartsen uit de praktijk het doet, die heeft dan ook meteen meer ervaring lijkt me zo
  maandag 4 juli 2005 @ 09:41:44 #248
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_28466944
quote:
Op maandag 4 juli 2005 06:57 schreef anne_Chris het volgende:

[..]

Waarom voor zoiets naar een gynaecoloog? Dat vind ik toch echt overdreven hoor. Het kost je zeeën van tijd, het kost veel geld en huisartsen worden toch ook getraind om ze te plaatsen ...
Veel huisartsen durven het niet aan bij vrouwen die nog nooit een kind hebben geworpen, en als je alle topics er op na slaat, komen de horrorverhalen van mensen die de Mirena bij de huisarts hebben gezet...
pi_28468792
quote:
Op maandag 4 juli 2005 09:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Veel huisartsen durven het niet aan bij vrouwen die nog nooit een kind hebben geworpen, en als je alle topics er op na slaat, komen de horrorverhalen van mensen die de Mirena bij de huisarts hebben gezet...
Wat een onzin
Heb je er onderzoek naar gedaan? En horrorverhalen blijven nu eenmaal beter hangen dan positieve verhalen.
  maandag 4 juli 2005 @ 11:24:21 #250
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_28469312
mijn moeder heeft ontzettend veel pijn gehad bij het plaatsen door de dokter en ik werd al meteen doorgestuurt naar de gyn. die heeft ook echo apparaten aanwezig om te kijken of je baarmoeder groot genoeg is
Naarmate het niveau daalt, stijgt de stemming.
  maandag 4 juli 2005 @ 11:39:25 #251
37769 erodome
Zweefteef
pi_28469760
Ik heb het ook gewoon door mijn huisarts laten doen, die man ken ik, had geen enkele behoefte aan een hoop moeilijk gedoe om bij de gyn te komen terwijl ik bij mijn huisarts het prachtig kon plannen zodat het voor mij perfect uitkwam en ook nog snel ook.

Huisarts is een ontzettend vriendelijke en rustige man die alles uitlegd zoals ik dat prettig vind en hij heeft hem vlotjes gezet, geen inwendig onderzoek vooraf, geen onnodig geklier, hij houdt veel rekening met je, probeert het je zo makkelijk mogelijk te maken.

Ik ken ook horrorverhalen van gyns, ben voordat ik aan een spiraal begon rond wezen lezen en sommige verhalen zijn doodeng en juist omdat ze te lezen zijn van zowel huisartsen als de gyn heb ik bij mezelf gedacht, doe dan mijn huisars maar, van hem weet ik iig wat ik aan hem heb.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_28470048
Mijn huisarts is een hele toffe kerel. Ik heb zelfs liever hem dan een assistente ofzo (bv voor uitstrijkje o.i.d.).
  maandag 4 juli 2005 @ 11:50:15 #253
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_28470060
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:39 schreef erodome het volgende:
Ik heb het ook gewoon door mijn huisarts laten doen, die man ken ik, had geen enkele behoefte aan een hoop moeilijk gedoe om bij de gyn te komen terwijl ik bij mijn huisarts het prachtig kon plannen zodat het voor mij perfect uitkwam en ook nog snel ook.

Huisarts is een ontzettend vriendelijke en rustige man die alles uitlegd zoals ik dat prettig vind en hij heeft hem vlotjes gezet, geen inwendig onderzoek vooraf, geen onnodig geklier, hij houdt veel rekening met je, probeert het je zo makkelijk mogelijk te maken.

Ik ken ook horrorverhalen van gyns, ben voordat ik aan een spiraal begon rond wezen lezen en sommige verhalen zijn doodeng en juist omdat ze te lezen zijn van zowel huisartsen als de gyn heb ik bij mezelf gedacht, doe dan mijn huisars maar, van hem weet ik iig wat ik aan hem heb.
Dat verschilt natuurlijk per huisarts. De gynaecoloog heeft, zoals iemand op de vorige pagina ook aanhaalt, wel meteen alle gereedschappen en een monitor in huis. Maar goed, ieder voor zich natuurlijk. Ik ben bij de gynaecoloog geweest en dat beviel uitstekend...
pi_28477626
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:24 schreef DooZjUh het volgende:
mijn moeder heeft ontzettend veel pijn gehad bij het plaatsen door de dokter en ik werd al meteen doorgestuurt naar de gyn. die heeft ook echo apparaten aanwezig om te kijken of je baarmoeder groot genoeg is
Mensen reageren er dus nogal verschillend op. Jammer voor je moeder dat ze er zoveel last van had! Maar je maakt mij niet wijs dat het meer of minder zeer doet of je huisarts het doet of de gynaecoloog. Maar ik wil hier echt niet over doordiscussiëren, doe maar waar je je het prettigst bij voelt. Ik heb alleen een hekel aan het geloop naar ziekenhuizen wat niet nodig is!

En opmeten of je baarmoeder groot genoeg is? Voor een stukje plastic wat hoogstens 2 cm lang is? Laat je niks wijsmaken, DooZjUh. Met zo'n opmerking doe je je naam eer aan
  maandag 4 juli 2005 @ 15:33:21 #255
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_28478727
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:00 schreef Idril-2 het volgende:

[..]

Mensen reageren er dus nogal verschillend op. Jammer voor je moeder dat ze er zoveel last van had! Maar je maakt mij niet wijs dat het meer of minder zeer doet of je huisarts het doet of de gynaecoloog. Maar ik wil hier echt niet over doordiscussiëren, doe maar waar je je het prettigst bij voelt. Ik heb alleen een hekel aan het geloop naar ziekenhuizen wat niet nodig is!

En opmeten of je baarmoeder groot genoeg is? Voor een stukje plastic wat hoogstens 2 cm lang is? Laat je niks wijsmaken, DooZjUh. Met zo'n opmerking doe je je naam eer aan
Sorry hoor, maar de Mirena is niet voor iedereen geschikt...
pi_28480541
idd.
en ja, ze meten je baarmoeder op. je hebt echt wel verschillende maten. wat denk je zelf... een meisje van 16 of een vrouw van 35 die al 3 kinderen gekregen heeft....
  maandag 4 juli 2005 @ 17:25:13 #257
37769 erodome
Zweefteef
pi_28482820
Je baarmoedermond meten ze op, niet je baarmoeder zelf
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_28483273
Mijn Huisarts stuurt me ook door naar de gynecoloog hoor, misschien durven ze het niet zelf ik vind het trouwens best wel een prettig idee hoor zit te wachten op een oproep.
heeft iemand ervaring met mirena en gewicht toename, ik wil n.l. om deze reden de pil niet gaan gebruiken, ben net 13 kilo kwijt en wil dit graag zo houden.
Ben ondertussen al 40 dus hoop met 1 spiraaltje voort te kunnen haahahaha, ik hoor het graag van jullie groetjes corina.
p.s. ik ben net nieuw hier maar was wel benieuwd naar wat reacties.
pi_28483831
quote:
Op maandag 4 juli 2005 17:25 schreef erodome het volgende:
Je baarmoedermond meten ze op, niet je baarmoeder zelf
Om heel precies te zijn: ze meten vanaf het begin van de baarmoedermond tot de bovenkant van de baarmoeder. Kijk maar hoe hij zit:


Van gewichtstoename door de Mirena heb ik trouwens geen last gehad.
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  maandag 4 juli 2005 @ 20:18:33 #260
37769 erodome
Zweefteef
pi_28488162
Het enige wat ik weet is dat het bij mij 7 cm is en dat dat dus wel past
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 4 juli 2005 @ 21:20:16 #261
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_28490585
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:00 schreef Idril-2 het volgende:

[..]

Mensen reageren er dus nogal verschillend op. Jammer voor je moeder dat ze er zoveel last van had! Maar je maakt mij niet wijs dat het meer of minder zeer doet of je huisarts het doet of de gynaecoloog. Maar ik wil hier echt niet over doordiscussiëren, doe maar waar je je het prettigst bij voelt. Ik heb alleen een hekel aan het geloop naar ziekenhuizen wat niet nodig is!

En opmeten of je baarmoeder groot genoeg is? Voor een stukje plastic wat hoogstens 2 cm lang is? Laat je niks wijsmaken, DooZjUh. Met zo'n opmerking doe je je naam eer aan
Na gepruts van mijn huisarts ben ik ook doorverwezen naar de gyn. De huisarts kreeg het gewoonweg niet voor elkaar. Bleek dus dat ik daar een soort van zwanehalsje heb Logisch dat de normale huisarts het dus niet lukte. De gyn heeft daar veel meer ervaring mee en die is het na veel doordrukken dus wel gelukt.
Proud Powerpauper
pi_28494281
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:18 schreef erodome het volgende:
Het enige wat ik weet is dat het bij mij 7 cm is en dat dat dus wel past
aha, dus je zegt dat je baarmoedermond 7 cm is? denk toch dat ze de baarmoeder bedoelen hiermee.
ach ja, als ie maar past he
  dinsdag 5 juli 2005 @ 07:53:55 #263
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_28501856
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:00 schreef Idril-2 het volgende:

[..]

Mensen reageren er dus nogal verschillend op. Jammer voor je moeder dat ze er zoveel last van had! Maar je maakt mij niet wijs dat het meer of minder zeer doet of je huisarts het doet of de gynaecoloog. Maar ik wil hier echt niet over doordiscussiëren, doe maar waar je je het prettigst bij voelt. Ik heb alleen een hekel aan het geloop naar ziekenhuizen wat niet nodig is!

En opmeten of je baarmoeder groot genoeg is? Voor een stukje plastic wat hoogstens 2 cm lang is? Laat je niks wijsmaken, DooZjUh. Met zo'n opmerking doe je je naam eer aan
ja en voor die opmerking mag je nu je excuses aanbieden
Naarmate het niveau daalt, stijgt de stemming.
pi_28501919
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:52 schreef ankepanke het volgende:
aha, dus je zegt dat je baarmoedermond 7 cm is? denk toch dat ze de baarmoeder bedoelen hiermee.
ach ja, als ie maar past he
Beter lezen. Begin baarmoedermond tot bovenkant baarmoeder.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 10:21:52 #265
98634 Lempicka
Back to Life
pi_28503852
Bij mij is het bloeden inmiddels zo goed als gestopt, af en toe inderdaad dat "spotting" waar ze het steeds over hebben, en soms kan een inlegkruisje geen kwaad, maar ik ben er erg tevreden over.
Ben benieuwd wat er straks gebeurt als ik ongesteld moet worden (op vakantie )
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_28504425
misschien word je niet meer ongesteld... ik zou vorige week ongesteld moeten zijn (normaal om de 4weken) maar het kan helemaal wegbijven.
mijn gyneacoloog zei ook dat je de pil door kon blijven slikken, een tijdje. totdat je zeker weet dat de mirena helemaal goed zit...
ik moet zometeen terug voor controle. zal het even navragen...

nog meer vragen? om 10.55 uur moet ik weg:-)
pi_28504570
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 10:48 schreef ankepanke het volgende:
misschien word je niet meer ongesteld... ik zou vorige week ongesteld moeten zijn (normaal om de 4weken) maar het kan helemaal wegbijven.
mijn gyneacoloog zei ook dat je de pil door kon blijven slikken, een tijdje. totdat je zeker weet dat de mirena helemaal goed zit...
ik moet zometeen terug voor controle. zal het even navragen...

nog meer vragen? om 10.55 uur moet ik weg:-)
tis nu 10.55uur. moet weg. sorry voor diegenen die nog vragen hadden.
pi_28518436
okej, ben geweest.
alles zat goed gelukkig :-)

even een paar dingen die ik nagevraagd heb:
- met spiraaltje mag je gewoon op de trilplaat. is onzin dat het niet mag.
- je mag de pil blijven/opnieuw slikken als je spiraaltje hebt. dus als je op vakantie gaat en niet ongesteld wilt worden, dan kun je er van tevoren mee beginnen. en na de vakantie ermee stoppen.

gr's!
pi_28519109
Wat een verschillende verhalen staan hier toch.
Ik heb mijn (koper)spiraaltje in de abortuskliniek gekregen.
Als morning after-spiraal. Ik wou hem toch al dus dit leek de dokter wel handig.

het was mijn eerste vrouwen-ingreepje om het zo maar te zeggen en die mensen waren daar ontzettend relax.
Gewoon uitleggen wat er gaat gebeuren en ik mocht even bijkomen, dus dat was wel een voordeel van het in de abortuskliniek laten doen.

Ik was niet ongesteld. Ik kreeg een lapje over m'n schoot heen en toen verdoofden ze mijn baarmoedermond met een injectienaald.
Mijn moeder vertelde later dat zo'n naald echt heel lang is, dus ik ben blij dat dat ze dat lapje eroverheen deden!
De 2 prikjes deden niet echt pijn, maar het is raar omdat het zo binnen in zit.
Daarna kwam de spiraal, toen zij die loslieten zeg maar voelde ik een kramp, iets heftiger als een gewone menstruatiekramp.
De hele dag nog een beetje gevoeld.
De eerste 3 maanden wa smijn menstruatie heel heftig, daarna werd het minder.
Nu heb ik weer een gewone menstruatie.

Maar in dit topic zie ik dat iedereen nacontrole heeft gehad enzo, dat heb ik helemaal niet gehad.
En hij zit er nu denk ik al 3 jaar.
Dus ik denk dat ik voor de zekerheid maar eens naar de huisarts ga, want touwtjes enzo heb ik ook nog nooit gevoeld.
pi_28591971
heb jij gelijk na een abortus dat spiraatlje laten zetten dan?...
niet dat je dat zegt, maar ff n vraagje
pi_28751379
Hoi allemaal!

Ik heb afgelopen donderdag de Mirena laten zetten en ondanks dat ik een bevalling achter de rug heb vond ik het een verschrikking! Wat het ook nog erger maakte (volgens de huisarts) was dat mijn baarmoeder zo diep is (!?) en dat verergerde blijkbaar de pijn. Ik heb echt de hele avond met pijnstillers plat gelegen, echt balen.
Maar wat ik zo raar vind is dat ik nu nog steeds pijn (meer steken) in mijn onderbuik heb aan de linkerkant en dat straalt in een beweging door mijn rug in.
Kan iemand mij vertellen of dit een normaal fenomeen is na het plaatsen, en dat het dus vanzelf weer over gaat!?
Wat me ook opvalt is dat ik me al dagen zo down en lusteloos voel, is dat ook iets dat over gaat, want tot nu toe vind ik het absoluut geen pretje...

Alvast bedankt,
Diana
Daan
pi_28756471
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:35 schreef ankepanke het volgende:
heb jij gelijk na een abortus dat spiraatlje laten zetten dan?...
niet dat je dat zegt, maar ff n vraagje
Nee, als je te laat bent met de morning after pil kan je nog een spiraaltje laten zetten.
Die zou een evt. bevruchting ook af kunnen breken.
Mijn huisarts adviseerde me dit en verwees me door naar de abortuskliniek, eigenlijk wel raar denk ik nu.

Volgens mij werd het ook zelden gedaan daar, want ik had zelf geen spiraaltje bij me en toen hebben ze heel lang gezocht of ze er nog eentje hadden liggen.
Ik kreeg ook heel veel aandacht van de mensen daar en heb eigenlijk gezellig zitten kletsen.

Maar het is toch wel vreemd hoor, om in die wachtkamer te zitten met allemaal vrouwen die een abortus laten doen en allemaal erg zenuwachtig en bang zijn.
En ik had het gevoel dat ze mij juist zielig aan zaten te kijken omdat ik alleen was en hun hadden allemaal een vriendin of vriend bij zich.

Het heeft hierdoor toch wel een diepere indruk achter gelaten dan normaal denk ik.
pi_28763916
Ik heb nu denk ik bijna een jaar het mirena spiraaltje...
het inbrengen was echt pijnlijk heb dan ook een dag op de bank gelegen,
maar daarna was de pijn al snel gezakt en heb sinds toen eigenlijk nergens
geen last meer van gehad...
Heb nu pas voor het eerst een lichte bloeding...
maar verder vind ik mirena
303 :D
pi_28764074
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 22:14 schreef Diana17 het volgende:
Kan iemand mij vertellen of dit een normaal fenomeen is na het plaatsen, en dat het dus vanzelf weer over gaat!?
Ongeveer zoiets heb ik ook gehad. Het hield bij mij echter aan en daarom het ik het (koper)spiraaltje uiteindelijk weer laten verwijderen.
pi_28785684
ik heb de mirena en heb af en toe weleens een steek ofzo. maar dat kan ook door mijn darmen komen (die doen het niet echt helemaal zoals het moet).


ik heb wel het idee dat ik veel vrolijker ben. en minder snel boos enzo. hebben jullie dat ook?
pi_28853202
Brrrrrr, ik heb maandag afspraak bij huisarts niet om hem te laten gezetten, maar een gesprekje erover. Mijn huisarts vind het namelijk niet z'n goed idee, en vind de pil een veel betere optie.

Maar daar ben ik nou juist 5 a 6 weken mee gestopt omdat mijn emoties van hoog naar laag sprongen. Ik slikte de pil vanaf mijn 14de en ben nu 21, en er ging een wereld voor mij open toen ik er mee stopte (veel stabieler in emotie nu...)

Maar nou heb ik weer allemaal horror verhalen gehoord dat een spiraaltje echt onwijs slecht voor je is? Het houd je baarmoeder mond ontstoken ofzo? Pffff, ik heb echt het gevoel dat er gewoon geen opties meer voor mij zijn

Koperspiraaltje --> ben ik te erg ongesteld voor zonder pil ben ik het 3 weken...
Mirena --> Weer die hormomen
Condoom --> Te angstig dat het niet goed gaat waardoor ik niet van seks kan genieten en daarna brand het bij mij altijd onzettend
Pil --> dat nooit meer...

Ik ben als de dood dat mijn huisarts me weer helemaal gaat ompraten enzo, en ik dacht eindelijk wat goeds te hebben gevonden....

Is een spiraaltje echt slecht voor je?
pi_28853492
Horrorverhalen blijven op de een of andere manier altijd langer doorspoken lijkt het wel. Er zijn genoeg positieve ervaringen te vinden, ook in dit topic.
Maar is anders een nuva-ring niks voor jou?
pi_28863337
ik heb geen slechte ervaringen ermee. spiraalje word al jaren gebruikt en zal echt niet op de markt gebracht worden als het je baarmoeder ontstoken houd... Deze word wel wat dikker (de baarmoederwand).
zelf heb ik de mirena, met hormonen omdat dit ook de mensturatie verminderd/weglaat. ik ben overigens veel vrolijker en heb veel minder last van wisselende buien enzo. echt super!

maar, ga anders eens kijken op http://www.mirena.nl/html/index.html
of op http://www.anticonceptietest.nl/
succes ermee!!

PS: ik vind het wel raar dat je huisarts er zo negatief over denkt... misschien dat je kunt vragen of hij je door wil laten sturen naar een gyneacoloog?... deze is veel beter op de hoogte van al deze dingen.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 22:08:59 #279
37769 erodome
Zweefteef
pi_28869206
Nou ja, opzich werkt het wel dmv een irritatie, dus dat van daar uit ontstekingen kunnen ontstaan is niet zo'n heel gekke gedachte, maar volgens mij komt dat niet zo veel voor uiteindelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_28872216
Hoi Hoi

Gelukkig mag ik me aansluiten bij de positieve berichten over de Mirena intussen! Ik heb sinds woensdagavond totaal geen pijn meer gehad, zelfs geen krampje. Het was even doorbijten maar ben nu ontzettend blij dat ik de stap gezet heb. Volgende week nog ff naar ut ziekenhuis voor een controle echo (gaan ze kijken of de Mirena idd wel goed geplaatst is).
Volgens de huisarts zijn er 2 groepen vrouwen qua reageren op de Mirena: de ene groep voelt bijna niets bij het plaatsen en erna ook niet, en de andere groep is er gevoeliger voor en heeft dus wel last. Maar als alles zo goed blijft gaan als nu, dan heb ik die paar dagen pijn er graag voor over .
Dus voor iedereen die de Mirena nog gaat plaatsen : heel veel sterkte en succes.

Groetjes van mij
Daan
pi_28873453
Dit topic is af en toe een zeer levendige illustratie van het gezegde: 'de mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest'.
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:31:17 #282
98634 Lempicka
Back to Life
pi_29166970
Ik heb zoals je eerder in het topic kan lezen mijn Mirena nu een maand, en het bevalt prima, ik ben nu ongesteld (als je het zo mag noemen) en ik verlies per dag een halve druppel bloed.

Wel af en toe (lees drie keer in totaal tot nu toe) een "ongesteldheidskrampje" maar verder alles prima in orde! Ik heb weinig pijn gehad, helemaal geen pijn tijdens het inbrengen want ik kreeg een roesje, en ik heb nu nergens last meer van.

Mijn vriend heeft 1 keer gedacht dat hij de draadjes kon voelen, maar daarna nooit meer.
Geen rare buien, geen verminderde zin in sex, geen vreetbuien, en ik ben ook nog niet aangekomen, dus houden zo!

Prima ding dat Mirena-spiraaltje.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:43:31 #283
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_29207534
Die van mij is sinds 2 dagen verwijderd. Voor mij persoonlijk was het een hele opluchting dat ik er vanaf was. De arts vertelde me dat het wel 8 weken kon duren eer mijn menstruatie op gang zou komen maar uiteraard gaat dit voor mij niet op. Ik werd dezelfde avond nog lekker ongi.
Proud Powerpauper
pi_29275586
En waarom heb jij die laten verwijderen? (welk spiraaltje had je eigenlijk?)
pi_29341571
Ik heb 2 maanden geleden een koper spiraaltje laten plaatsen. Tijdens mijn eerste menstruatie had ik veel last van erge krampen. Toen ik naar mijn eerste volgende menstruatie een echo liet maken ter controle van de plaatsing bleek dat mijn spiraaltje iets was verschoven en wat laag lag. Mijn huisarts zei dat het wel veilig was. Maar heb niet zo vertrouwen in haar capaciteiten. Iemand hier ervaring mee? Zo ja, is het nog wel veilig? en heb ik hierdoor meer kans op uitstoten van spiraaltje of kan ik het beter opnieuw laten plaatsen? Dit zijn heel veel vragen.. maar hopelijk kan iemand me wat meer duidelijkheid hier over geven?
pi_29485422
na succes verhalen heb ook ik de mirena laten plaatsen in okt. 2004
was wel pijnlijk, maar acceptabel
ik had net een nieuwe vriend en het ging geweldig
na dec geen bloedingen meer
in jan. maakte hij het uit.
half april bogon ik leven te voelen. ik was 19 weken zwanger
de moeilijkste beslissing van mijn leven genomen en het weg laten halen.
ik ben 42 heb 2 puberzonen en ben alleenstaande moeder.
van de zwangerschap niets gemerkt, althans signalen anders in gevuld.
ik had immers een spiraaltje en bloedingen kunnen wegblijven.
Dat spiraaltje is niet terug gevonden en die ben ik dus verloren in dec.
ik wil mensen die al kinderen hebben en over het spiraaltje nadenken, waarschuwen.
dan blijft je mijn ellende bespaard.
ik ben op internet nog geen vrouwen tegen gekomen die dit ook hebben meegemaakt
het spiraaltje is denk ik wel ideaal, maar dan moet hij wel blijven zitten
familie, vrienden,huisarts en gyn (vooral zij was voor mij een grote steun) hebben me gesteund
en toch voel ik me eenzaam met dit verhaal.
wie heeft dit ook meegemaakt?
pi_29488960
Wat een vreselijk verhaal en wat een moeilijke beslissing moet dat voor je geweest zijn!
Ik hoop dat je een manier vindt om dit te verwerken. DAt moet - in je eentje - al moeilijk genoeg zijn.
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_29494550
Dank je wel voor je begrip. je bent de eerste
Het valt ook niet mee, maar het is nog niet alles.
Ik werkte voor een uitzendbureau en moest me ziek melden.
Ik heb gezegd dat ik mijn baarmoeder moest schoon laten maken en ben een week thuis gebleven omdat last had van de medicijnen en narcose
Kom ik terug op mijn werk en iedereen deed vreemd, vroegen niets. zoiets voel je
Ik dacht er vol tegenaan en dan slijt het vanzelf
Nou mooi niet, ik werd apart geroepen en ze vonden me te chaotisch en wilden niet met me verder.
Ik heb mijn briefje laten tekenen, heb niets uitgelegd en ben zo vertrokken.

De mirena was niet zo goed idee meer en het recept uit de kliniek was de pil dus die heb ik bij de huisarts bijbesteld. ik dacht nog dat gaat makkelijk. zij bestellen bij de apotheek.
Ga ik die ophalen in de apotheek, ligt het er niet.
Gaat de apo. ass, naar de huisarts bellen hoe iemand eerst nuvaring daarna spiraal en daarna aan de pil kan.en dat allemaal binnen een jaar tijd
Ik had nog mazzel dat ik alleen in de apotheek stond.
In mijn spontaniteit zeg ik dat ik dat kreng verloren ben en zwanger geraakt ben dat de pil via de
kliniek gekregen heb. Als of er een gestoken werd kwam mijn recept te voorschijn.
Op dat moment deed het mij niet veel, maar eenmaal thuis werd ik daar heel boos en verdrietig om.

Ook de telefonische controle van het gak was niet zoals dat in mijn visie hoort.
Ze vragen wat je mankeert en ja ik ben eerlijk en zeg dat het om een abortus gaat.
o dat schrijf ik niet op, curretage is beter en op uw leeftijd had ik dat ook gedaan.
Nou had ik daar niet zo een moeite mee, en was waarschijnlijk aardig bedoeld.
Maar in mijn ogen niet echt correct. Dat kan heel verkeerd vallen volgens mij.

Maar goed we leven nog en en ik heb weer uitzicht op werk en de jongens houden me ook overeind.
Het was voor mij een bevrijding en moet er niet aan denken om nu met een dikke toeter te hebben moeten zitten.
Iedereen heeft wel een idee over abortus, die had ik ook.
Totdat het zomaar uit het niets jou overkomt.
Ik ben blij dat ik in nederland woon en niet in amerika of ierland.
Want dan had mijn toekomst er nu heel anders uit gezien.
  maandag 8 augustus 2005 @ 00:00:11 #289
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_29494704
Succes en sterkte pechvogel
Proud Powerpauper
pi_29499474
dank je wel
als alles zo verschrikkelijk tegen zit kan het alleen maar beter gaan
vooruit kijken is mijn motto, dat is de beste manier van overleven
  maandag 8 augustus 2005 @ 09:28:18 #291
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_29499485
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 09:27 schreef pechvogeltje het volgende:
dank je wel
als alles zo verschrikkelijk tegen zit kan het alleen maar beter gaan
vooruit kijken is mijn motto, dat is de beste manier van overleven
If it doesn't kill you, it will make you stronger!
pi_29499709
thanks very true indeed
pi_29500162
quote:
Ik ben blij dat ik in nederland woon en niet in amerika of ierland.
Want dan had mijn toekomst er nu heel anders uit gezien.
dat is inderdaad iets om héél blij mee te zijn
zo slecht is het hier idd nog niet.
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_29501911
jullie steun is hartverwarmend
mijn verhaal heb ik op nog 2 forums staan en geen enkele reactie gehad.
dit doet mij echt goed
dank jullie wel
pi_29841876
Ik lees nu je verhaal pas. Het moet echt moeilijk voor je geweest zijn. Sterkte ermee!!!
Ik weet nu zeker dat ik echt elke maand of week ga voelen of die draadjes nog te voelen zijn... Ik ben ook een beetje een schijtert...

Op zich heb ik geen problemen met de mirena. Ik ben veel vrolijker dan toen ik de pil gebruikte. Ongesteld ben ik 1 keer geweest en nu al 2,5 maand niet meer. Dat is wel fijn vind ik.
Wel krijg ik nu puistjes (niet veel)... Volgens mij komt dat omdat ik de pil niet meer gebruik... heeft nog iemand dat?

@rinola: ik denk dat ie nog veilig is, zolang ie er maar niet uit is... Maar ik ben natuurlijk geen dokter. Als je er onzeker over bent, kun je misschien wel naar een gyneacoloog gaan?... Die hebben er meer kijk op.
pi_29862615
Ik heb Mirena nu vanaf februari en het bevalt werkelijk perfect!!
Enig nadeel wat ik kan vinden is dat mijn acne behoorlijk erg is toegenomen. Ik heb er wel aanleg voor, maar toen ik aan de pil was had ik er bijna helemaal geen last meer van. Maar na een aantal maanden Mirena gebruikt te hebben lijk ik meer en meer pukkels te krijgen... Niet een klein beetje, maar echt wel veel...

Ik ga het nog even een paar maanden aankijken denk ik... maar als dit zo blijft overweeg ik toch om er weer mee te stoppen...
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:32 schreef ankepanke het volgende:
Ik lees nu je verhaal pas. Het moet echt moeilijk voor je geweest zijn. Sterkte ermee!!!
Ik weet nu zeker dat ik echt elke maand of week ga voelen of die draadjes nog te voelen zijn... Ik ben ook een beetje een schijtert...

Op zich heb ik geen problemen met de mirena. Ik ben veel vrolijker dan toen ik de pil gebruikte. Ongesteld ben ik 1 keer geweest en nu al 2,5 maand niet meer. Dat is wel fijn vind ik.
Wel krijg ik nu puistjes (niet veel)... Volgens mij komt dat omdat ik de pil niet meer gebruik... heeft nog iemand dat?

@rinola: ik denk dat ie nog veilig is, zolang ie er maar niet uit is... Maar ik ben natuurlijk geen dokter. Als je er onzeker over bent, kun je misschien wel naar een gyneacoloog gaan?... Die hebben er meer kijk op.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:15:15 #297
98634 Lempicka
Back to Life
pi_29884877
Ik ben net voor controle geweest, en hij zit er nog en ik ben niet zwanger.. dat is dus mooi..

Mijn vriend voelde de draadjes wel prikken tijdens het vrijen, en de dokter had het probleem snel gevonden.. mijn touwtjes zaten in de knoop.. dus hij met een tangetje die knoopjes eruit peuteren.. nou ja, gelukkig konden we er om lachen... en nu.. PRIMA!
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_29885011
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:52 schreef Laura 2000 het volgende:
Ik heb Mirena nu vanaf februari en het bevalt werkelijk perfect!!
Enig nadeel wat ik kan vinden is dat mijn acne behoorlijk erg is toegenomen. Ik heb er wel aanleg voor, maar toen ik aan de pil was had ik er bijna helemaal geen last meer van. Maar na een aantal maanden Mirena gebruikt te hebben lijk ik meer en meer pukkels te krijgen... Niet een klein beetje, maar echt wel veel...

Ik ga het nog even een paar maanden aankijken denk ik... maar als dit zo blijft overweeg ik toch om er weer mee te stoppen...
Je kunt ook Roaccutane overwegen: Ervaringen met Roaccutane - Deel 10
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:31:04 #299
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_30012336
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 13:15 schreef Lempicka het volgende:
Ik ben net voor controle geweest, en hij zit er nog en ik ben niet zwanger.. dat is dus mooi..

Mijn vriend voelde de draadjes wel prikken tijdens het vrijen, en de dokter had het probleem snel gevonden.. mijn touwtjes zaten in de knoop.. dus hij met een tangetje die knoopjes eruit peuteren.. nou ja, gelukkig konden we er om lachen... en nu.. PRIMA!
Heb m nu twee maanden maar mijn vriend voelde hem vanaf het begin al wel zitten bij bepaalde posities , dat lijkt me normaal toch? Bij erg diepe penetratie word de baarmoedermond ook geraakt, lijkt me vrij logisch dat je het verschil wel voelt.

Aan de andere kant, er word wel gezegd dat als je hem voelt er iets n iet goed zit.. beetje dubbel dus vind ik
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_30015232
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 22:31 schreef Shreever het volgende:

[..]

Heb m nu twee maanden maar mijn vriend voelde hem vanaf het begin al wel zitten bij bepaalde posities , dat lijkt me normaal toch? Bij erg diepe penetratie word de baarmoedermond ook geraakt, lijkt me vrij logisch dat je het verschil wel voelt.

Aan de andere kant, er word wel gezegd dat als je hem voelt er iets n iet goed zit.. beetje dubbel dus vind ik
Nou ik heb nooit iets gevoeld bij mijn vriendin.
Hoe huge is die piemel van je vriend dan...
enkel in biertopics...
pi_30043899
Slotje
Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.

Webicon max 100kB, geen 260kB
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')