abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_14859388
Heb al enige tijd een hormoonspiraaltje, bevalt me uitstekend.
Behalve dan als het weer eens de tijd van de maand is.... geen bloedverlies meer maar wel de verschijnselen.

Wie heeft daar nog meer last van? En hoe bevalt het jullie?

pi_14859485
Hormoonspiraaltje, is dat niet dat ding waardoor je het risico loopt om flink wat kilo's aan te komen? mijn vriendin is gestopt met de pil omdat ze niet tegen de hormonen kon; dit is dus helaas óók geen optie voor haar..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_14859527
Ik kwam juist aan van de pil en alle vervelende bijverschijnselen daarbij, oa geen zin in sex.
Nu met dat spiraaltje... geen extra kilo's en weer sexlust!
Dus waar jij dat verhaal vandaan hebt??
pi_14859742
quote:
Op zondag 23 november 2003 12:17 schreef Naughtygirl het volgende:
geen extra kilo's en weer sexlust!
dat heft elkaar weer op he...
onder
pi_14859771
OOOOOHHHHHHHH

Zeker te weten!!!

pi_14889008
helemaal geen bloedverlies meer?

meer info aub? is het alleen voor mensen die niet goed reageren op de pil, of ook voor mensen die de pil wel eens vergeten enzo..

en hoe lang is het 'houdbaar' enzo?

Doei.
pi_14889092
quote:
Op zondag 23 november 2003 12:11 schreef Naughtygirl het volgende:
geen bloedverlies meer
Wat? Dat wist ik niet. Wat lijkt me dat ideaal zeg, ik slik nu altijd de pil 3 maanden achter elkaar door omdat zo'n hekel heb aan ongesteld worden.
pi_14889169
quote:
Op maandag 24 november 2003 15:21 schreef Twiggy het volgende:

[..]

Wat? Dat wist ik niet. Wat lijkt me dat ideaal zeg, ik slik nu altijd de pil 3 maanden achter elkaar door omdat zo'n hekel heb aan ongesteld worden.


Ja dat is gezond idd
En hoe voelt u zich nu?
pi_14890037
Zo'n hormonenspiraaltje is voor 5 jaar dacht ik.

Het betekent niet dat je helemaal niet meer ongesteld word met zo'n ding. Sommige meiden wel andere niet. Collega van mij heeft hem ook. Het inbrengen is geen pretje en al helemaal niet als je nog nooit bevallen bent.

pi_14890166
quote:
Op maandag 24 november 2003 15:19 schreef Faithy het volgende:
helemaal geen bloedverlies meer?

meer info aub? is het alleen voor mensen die niet goed reageren op de pil, of ook voor mensen die de pil wel eens vergeten enzo..

en hoe lang is het 'houdbaar' enzo?


Na een jaar zo goed als geen bloedverlies meer. Mijn vriendin is hier ruim 2 jaar geleden mee begonnen. Zij had zo erge last van menstruatie en kon ook niet goed tegen de pil, en had regelmatig dat ze hem vergat.
Sinds dat hormoonspiraaltje (Mirena ofzo) totaal nergens geen last meer van, en je krijgt 100 keer (!!) zo weinig hormonen binnen als bij de pil, dus je komt er zeker niet van aan
Ongeveer 2 dagen per maand voel je nog wel heel licht iets, maar dit gaat niet meer gepaard met bloedingen en ius niet te vergelijken met 'normale' ongesteldheid. Dit tegen ongeveer 12 dagen flink ziek en abnormaal bloedverlies voorheen!

Hij gaat 5 jaar mee, en kan er ieder moment uit gehaald worden als je zwanger wilt worden. Het plaatsen duurt 5 min, en doet (volgens mijn vriendin dan) absoluut geen pijn. Zo ziet hij eruit:

En doordat je zo weinig hormonen binnen krijgt geen last meer van stemmingswisselingen en veeeeel meer zin in sex, en iedere dag van de maand!!
Van mij mag ze nooit meer de pil slikken Niet dat ze dat ook ooit nog zou willen...

pi_14890369
quote:
Op maandag 24 november 2003 15:54 schreef catena het volgende:
Zo'n hormonenspiraaltje is voor 5 jaar dacht ik.

Het betekent niet dat je helemaal niet meer ongesteld word met zo'n ding. Sommige meiden wel andere niet. Collega van mij heeft hem ook. Het inbrengen is geen pretje en al helemaal niet als je nog nooit bevallen bent.


Wat is dat nou voor kromme vergelijking! Het was voor mijn vriendin de eerste keer dat ze bij een gineacoloog kwam, en dat spiraaltje wordt ingebracht meet een buisje ter dikte van een pen. Volgens haar was het even een 'raar' gevoel, maar de vergelijking met een bevalling slaat volgens mij nergens op.

Ik heb er naast gestaan doen hij ingebracht werd en het inbrengen duurt een paar tellen en in totaal waren we nog geen 5 min. binnen.
Daarna ben je er wel 5 jaar vanaf!

  maandag 24 november 2003 @ 16:13:13 #12
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_14890480
quote:
Op maandag 24 november 2003 16:08 schreef CvBarney het volgende:
Het was voor mijn vriendin de eerste keer dat ze bij een gineacoloog kwam, en dat spiraaltje wordt ingebracht meet een buisje ter dikte van een pen. Volgens haar was het even een 'raar' gevoel, maar de vergelijking met een bevalling slaat volgens mij nergens op.

Ik heb er naast gestaan doen hij ingebracht werd en het inbrengen duurt een paar tellen en in totaal waren we nog geen 5 min. binnen.
Daarna ben je er wel 5 jaar vanaf!


Hmmm ik denk dat ik maar eens alles ga navragen! Lijkt me echt ideaal!
  maandag 24 november 2003 @ 16:15:08 #13
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14890528
Wat heeft dit topic trouwens met sexualiteit te maken
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_14890652
quote:
Op maandag 24 november 2003 16:08 schreef CvBarney het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor kromme vergelijking! Het was voor mijn vriendin de eerste keer dat ze bij een gineacoloog kwam, en dat spiraaltje wordt ingebracht meet een buisje ter dikte van een pen. Volgens haar was het even een 'raar' gevoel, maar de vergelijking met een bevalling slaat volgens mij nergens op.

Ik heb er naast gestaan doen hij ingebracht werd en het inbrengen duurt een paar tellen en in totaal waren we nog geen 5 min. binnen.
Daarna ben je er wel 5 jaar vanaf!


Sorry hoor. Mijn collega vertelde dat en mijn andere collega heeft het ook laten doen en die vertelde precies hetzelfde.

Mijn ene collega heeft 2 kinderen en de dokter zei dat het normaal makkelijker gaat en minder pijnlijk is bij vrouwen die bevallen zijn. En zo'n spiraaltje mag wel ingebracht worden met iets ter grootte van een pen, maar hoe dacht je dat die draadjes afgeknipt worden? Je krijgt dus echt wel een eendenbektang ingebracht hoor!

pi_14890681
en ik vergelijk het niet met de pijn van een bevalling!

LEZEN!

pi_14890856
quote:
Op maandag 24 november 2003 15:24 schreef evil_cupido het volgende:

[..]

Ja dat is gezond idd


man.. duidelijk een man....
Carpe diem
  maandag 24 november 2003 @ 16:47:56 #17
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_14891348
quote:
Op maandag 24 november 2003 16:15 schreef Lemmeb het volgende:
Wat heeft dit topic trouwens met sexualiteit te maken
veel!
put
your
clothes
on!
pi_14892046
Moet toch wel even zeggen dat het niet echt een fijn gevoel is het inbrengen, als je je maar voldoende weet te ontspannen.
En vergeet niet dat na plm een uurtje na het inbrengen je een hevige buikpijn voelt opkomen net als een heftige menstruatie en dit houd een paar uurtjes aan. dit heb ik al van meerdere vrouwen gehoord dus ben niet de enigste die dit gevoeld heeft.
Maar je moet het ook zo zien het is een halve dag ellende maar daar tegenover staat dat je wel 5 jaar lang overal vanaf bent.

Oh ja, na het inbrengen kun je wel een 2 maanden licht bloedverlies houden, is heel normaal maar niet altijd even prettig.
En de eerste 2 weken is het niet echt prettig om gemeenschap te hebben omdat je baarmoeder dan nog erg gevoelig is, dit moet dan weer even wennen.
Maar heb hem nu een half jaar en het is echt ideaal.

  dinsdag 25 november 2003 @ 08:02:59 #19
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14908336
quote:
Op maandag 24 november 2003 16:47 schreef Jerruh het volgende:
veel!
Leg uit.

Word je soms opgewonden van het inbrengen van het spiraaltje?

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_14908379
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 08:02 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Leg uit.

Word je soms opgewonden van het inbrengen van het spiraaltje?


]

Als sex bij jou altijd gaat om opgewonden raken dan moet je toch eens wat vaker in SEX lezen denk ik doegie!

Zu'j net zien met dit weer, wul de waag'n niet pakk'n
  dinsdag 25 november 2003 @ 08:13:28 #21
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14908412
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 08:08 schreef Damzzz het volgende:
Als sex bij jou altijd gaat om opgewonden raken dan moet je toch eens wat vaker in SEX lezen denk ik doegie!
Noem je dat 'uitleggen'

Je kunt er toch gewoon normaal op in gaan?

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_14908434
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 08:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Noem je dat 'uitleggen'

Je kunt er toch gewoon normaal op in gaan?


Sorry,
sek·su·a·li·teit (de ~ (v.))
1 beleving van seks => geslachtsleven, liefdesleven

Hierbij gaat het dus ook om alles wat met sex te maken heeft, dus niet in directe zin. Het aanbrengen van een spiraaltje heeft in zekere zin te maken met sex omdat je dan niet zwanger kunt raken (...van de sex). Snaps?

Zu'j net zien met dit weer, wul de waag'n niet pakk'n
  dinsdag 25 november 2003 @ 08:24:45 #23
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14908497
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 08:16 schreef Damzzz het volgende:
Sorry,
sek·su·a·li·teit (de ~ (v.))
1 beleving van seks => geslachtsleven, liefdesleven

Hierbij gaat het dus ook om alles wat met sex te maken heeft, dus niet in directe zin. Het aanbrengen van een spiraaltje heeft in zekere zin te maken met sex omdat je dan niet zwanger kunt raken (...van de sex). Snaps?


Ja zo lust ik er nog wel een paar . Op deze manier kun je alles wel in verband brengen met sex. Lijkt me toch niet de bedoeling, dat we het in het Seksualiteit-forum over ālles gaan hebben.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_14908520
Oke, andere uitleg dan:

Door de pil hebben sommige mensen minder zin in SEX. Door het spiraaltje, zo lees ik hier tot mijn grote vreugde, komt die zin in SEX terug.

Tenzij er ellendige scenario's plaatsvinden, waardoor het spiraaltje pijn doet tijdens de SEX.

pi_14908528
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 08:24 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja zo lust ik er nog wel een paar . Op deze manier kun je alles wel in verband brengen met sex. Lijkt me toch niet de bedoeling, dat we het in het Seksualiteit-forum over ālles gaan hebben.


Ja je kunt ook met je hand in de broek gaan zitten wachten tot er weer een vies topique komt in SEX
Zu'j net zien met dit weer, wul de waag'n niet pakk'n
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')