Goed pijn is niet fijn.quote:
Voordat je oordeelt: ik heb de Mirena niet nodig voor anti-conceptie...quote:Op maandag 23 mei 2005 09:48 schreef ChrisVi het volgende:
[..]
Goed pijn is niet fijn.
Maar er zijn nog steeds mogenlijke gevolgen van narcose hoor.
Mischien moet je gewoon stoppen met sex dan heb je ook niets nodig
Oke.quote:Op maandag 23 mei 2005 09:50 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Voordat je oordeelt: ik heb de Mirena niet nodig voor anti-conceptie...
Ik heb het nodig omdat er bij mij PCOS is geconstateerd. En ik maak nergens een drama van. In ieder topic lees ik verhalen van vrouwen die flauw zijn gevallen van de pijn, en dat wil ik mezelf besparen. Raar he?quote:Op maandag 23 mei 2005 09:52 schreef ChrisVi het volgende:
[..]
Oke.
Gok dat je het dan ivm met je menstruatie nodig hebt.
Sorry maar ik kan niet begrijpen dat je er zo een drama van maakt.
Ja je KUNT er even last van hebben maar daarna kunnen je problemen dan ook opgelost zijn.
Mischien een vreemde raad, wat zegt je dokter ????quote:Op maandag 23 mei 2005 09:56 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik heb het nodig omdat er bij mij PCOS is geconstateerd. En ik maak nergens een drama van. In ieder topic lees ik verhalen van vrouwen die flauw zijn gevallen van de pijn, en dat wil ik mezelf besparen. Raar he?![]()
Moet ervoor naar de gyn. Die heeft enkel gezegd: 'neem maar iemand mee, het gebeurt nogal eens dat er mensen flauwvallen na het zetten'...quote:Op maandag 23 mei 2005 10:02 schreef ChrisVi het volgende:
[..]
Mischien een vreemde raad, wat zegt je dokter ????
Kan, maar hoeft niet. Een vriendin van mij had normale menstruatie en had na het zetten veel en veel zwaardere menstruatie (pijnlijker en zo'n 10x per dag de boel wisselen), een andere vriendin had erna veel minder last van.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:52 schreef Aventura het volgende:
Is het niet zo dat je bij een spiraaltje langere en heftigere menstruaties krijgt? Kan iemand daar iets over zeggen?
Zoals ik al vaker heb verteld: sinds ik de 1e Mirena in heb gekregen - in januari 2000 - heb ik geen druppel menstruatiebloed meer verloren.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:52 schreef Aventura het volgende:
Is het niet zo dat je bij een spiraaltje langere en heftigere menstruaties krijgt? Kan iemand daar iets over zeggen?
Ik heb de folder gekregen van de huisarts en daarin staat een afbeelding op ware grootte. De lengte is 3 cm exclusief draadjes, de breedte aan de bovenkant ook 3 cm.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:27 schreef Vampess het volgende:
Kan iemand mij dus vertellen hoe groot de mirena echt is? De site zegt daar absoluut niks over en staat vol disclaimers
Ik 'mag' vrijdag...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:56 schreef Knorknor het volgende:
[..]
Ik heb de folder gekregen van de huisarts en daarin staat een afbeelding op ware grootte. De lengte is 3 cm exclusief draadjes, de breedte aan de bovenkant ook 3 cm.
Donderdag gaat het gebeuren... ik kan er nu al tegenop zien![]()
Maak daar in mijn geval maar een paar maanden van (half jaar zelfs geloof ik), maar ik ben dan ook een van de uitzonderingen die nog gewoon ongesteld wordt.... Dat laatste klopt wel overigens.quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:23 schreef Lemijn het volgende:
Knorknor: succes! Reken erop dat je nog wel één of enkele dagen buikpijn hebt (menstruatiekrampen-achtig) en dat je aardig wat bloed kan verliezen. Het duurt wel een paar weken voordat er een nieuwe balans is gevonden. En daarna ben je blij![]()
Mm, jammer dat ik dat gemist heb, even de eerste pagina lezen dan. Maar ik ben ook een zg. nullipara en ook in mijn geval heeft de huisarts het gewoon gedaan. En ja, de pijn is echt prima te overleven hoor.quote:Oh ja, als laatste: ik heb wel gelachen om het verhaal van de nullies, weet niet meer wie het vertelde. Wat een popiejopie-taal van die huisarts zeg. Een nullipara is idd iemand die nog nooit is bevallen, maar zeg dat dan gewoon op die manier. Mijn huisarts zet wel een spiraal bij mensen die nooit bevallen zijn. En ik moet zeggen dat ik het heel prettig vond om gewoon bij een 'bekend' persoon rustig zoiets te ondergaan. Een huisarts kan het net zo goed als een gyn.
Ik heb wel heel asociaal liggen vloeken daarquote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zie je dat het meeviel!Ik hoop dat het helpt, vriendin van me had ook PCOS-achtige verschijnselen en dat was geen pretje.
Leuk toch? Je had er een goed excuus voor!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb wel heel asociaal liggen vloeken daar![]()
Denk dat dat wel een beetje meevalt.quote:Op zondag 29 mei 2005 19:45 schreef Knorknor het volgende:
Zou toch wat zijn als die draadjes vast komen te zitten in je tampon en je trekt dat hele ding er weer uit...![]()
Advies: stop onmiddellijk met het lezen van alle horrorverhalen! Ik heb het overleefd, en ik heb geen kinderen en ben een watjequote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:26 schreef Ties27 het volgende:
Men! Als ik sommige verhalen hier lees gaan mij de haren omhoog staan
Ik moet vrijdagochtend de Mirena laten zetten.Ik heb zelf al wel 2 kids,maar er is mij niks verteld over pijnstilling vooraf,en ook niet of ik wel zelfstandig weer naar huis mag,of dat ik iemand mee kan brengen.Wat betreft gemeenschap dan,hoe ervaren jullie dat nu?
Freudiaanse verschrijving?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Advies: stop onmiddellijk met het kezen
Hmmm ja, die touwtjes moet je inderdaad kunnen voelen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
De gyn zei tegen mij dat ik pas terug hoef te komen indien ik last krijg, en dat ik zelf aan de touwtjes kan voelen dat 'ie er nog zit. Het is dus normaal, hoewel de handleiding anders doet vermoeden. Dat zal er wel instaan om Mirena in te dekken bij eventuele problemen
Nou ja, da's beter dan niets natuurlijkquote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:27 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
Hmmm ja, die touwtjes moet je inderdaad kunnen voelen.
Maar eigenlijk meteen vanaf het begin heb ik moeite om ze te vinden, en als het dan toch lukt, voel ik er meestal maar één...![]()
In de handleiding staat wel dat er nog een controle volgt, maar niet dat ie tot die tijd niet betrouwbaar is...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
De gyn zei tegen mij dat ik pas terug hoef te komen indien ik last krijg, en dat ik zelf aan de touwtjes kan voelen dat 'ie er nog zit. Het is dus normaal, hoewel de handleiding anders doet vermoeden. Dat zal er wel instaan om Mirena in te dekken bij eventuele problemen
Ik ga er dan ook maar vanuit dat 'ie betrouwbaar isquote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef Knorknor het volgende:
[..]
In de handleiding staat wel dat er nog een controle volgt, maar niet dat ie tot die tijd niet betrouwbaar is...
Ja, dat is normaal. Het ene ziekenhuis doet een controle, een andere niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:04 schreef Laura 2000 het volgende:
Ik heb alleen nog een dringende vraag!
Ik ben nooit op controle geweest, is dat normaal? Hoe weet ik nu of hij nog goed zit (afgezien van het feit dat ik niet zwanger word) aangezien dit ook wel eens niet zo blijkt te zijn...?
Ik hoefde van mijn huisarts ook niet persé terug te komen voor controle, maar heb het toch gedaan na twee weken. Ik kon namelijk de touwtjes ook niet meer vinden en voelde de onderkant van het dingetje zelf zitten, wat volgens de bijsluiter allebei aanleiding was om naar de huisarts te gaan. Na controle bleek hij echter keurig op zijn plaats te zitten. Nu, anderhalf jaar later, zijn de touwtjes nog altijd pleiten en kan ik het plastic dingetje nog voelen (als ik goed mijn best doe). Het zal dus wel goed zijn, denk ik dan maar.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik ga er dan ook maar vanuit dat 'ie betrouwbaar is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |