quote:Wat is e.d.?
Op dinsdag 25 november 2003 14:46 schreef casper23 het volgende:
Je moet als buitenlander het land uit worden gezet als je binnen een jaar de wet overtreedt, m.u.v. verkeersovertredingen e.d.
quote:Kun je het beter op "niet in het bezit van een Nederlands paspoort" houden.
Op dinsdag 25 november 2003 14:49 schreef SocialDisorder het volgende:
, en GEEN autochtone Nederlander is
quote:Vind ik dus ook.
Niet mee eens. Ik vind dat als iemand een indrukwekkend strafblad opbouwt, en GEEN autochtone Nederlander is, ALTIJD de grens over gewipt moet worden, of het nou na een jaar of 5 jaar is.
Ze moeten zich maar gewoon normaal gedragen
ff voor Timmyasd :
IK vind dat : een Nederlander die zich misdraagt is een probleem van Nederland. een net geimporteerde buitenlander die hier komt met een zielig verhaal en vervolgens zich gaat misdragen mag je er van mij uitflikkeren. Ze moeten blij zijn dat ze hier mogen komen Gedraag je er dan ook naar!!
[Dit bericht is gewijzigd door CIXX op 25-11-2003 14:58]
quote:Dus als je hier geboren bent, mag je wel van alles flikken?
Op dinsdag 25 november 2003 14:50 schreef Vlindur het volgende:[..]
Vind ik dus ook.
Ze moeten zich maar gewoon normaal gedragen
quote:Helemaal Mee Eens
Niet mee eens. Ik vind dat als iemand een indrukwekkend strafblad opbouwt, en GEEN autochtone Nederlander is, ALTIJD de grens over gewipt moet worden, of het nou na een jaar of 5 jaar is.
Voorwaarde voor verblijfsvergunning:
Kiezen voor nationaliteit nl. Nederlander. Ik ben dan benieuwd hoeveel economische vluchtelingen hier dan nog willen blijven als ze alleen in hun geboorteland alleen op vakantie mogen met vakantievisum!!!
Dat is meten met twee maten, eenmaal in Nederland bén je in Nederland en heb je het recht om er te blijven, crimineel of geen crimineel.
quote:sorry: foutje ik had mezelf gequote terwijl ik een foutje wilde verwijderen....
Op dinsdag 25 november 2003 14:52 schreef joeplemmens het volgende:
ik zou dit een goede vinden (ook al een beetje onrealistisch maar ach):Voorwaarde voor verblijfsvergunning:
Kiezen voor nationaliteit nl. Nederlander. Ik ben dan benieuwd hoeveel economische vluchtelingen hier dan nog willen blijven als ze alleen in hun geboorteland op vakantie mogen met vakantievisum!!!
quote:Nee tuurlijk niet.
Op dinsdag 25 november 2003 14:52 schreef Greyfox het volgende:[..]
Dus als je hier geboren bent, mag je wel van alles flikken?
Maar die criminele buitenlander die je importeert wel. Logisch toch ? je mag hier komen wonen : ga je je misdragen : op donderen
Ze moeten het gewoon een proeftijd invoeren voor nieuwe "nederlanders"
en waarom dan alleen buitenlanders? Echte onzin dus... ik vind wel dat elke crimineel, allochtoon of niet, weg mag , maar ook daar hangt het af van de situatie, is het te verbeteren etc...
quote:Als je iemand een permanente verblijfsvergunning geeft, dan is het een Nederlander.
Op dinsdag 25 november 2003 14:55 schreef CIXX het volgende:
Maar die criminele buitenlander die je importeert wel. Logisch toch ? je mag hier komen wonen : ga je je misdragen : op donderen
quote:Economische vluchtelingen krijgen geen verblijfsvergunning. Veel politieke vluchtelingen, als ze definitief in Nederland blijven, kiezen al voor een Nederlands paspoort. Veel gastarbeiders ook. Turkije en Marokko kom je zonder visum ook wel in.
Op dinsdag 25 november 2003 14:52 schreef joeplemmens het volgende:
ik zou dit een goede vinden (ook al een beetje onrealistisch maar ach):Voorwaarde voor verblijfsvergunning:
Kiezen voor nationaliteit nl. Nederlander. Ik ben dan benieuwd hoeveel economische vluchtelingen hier dan nog willen blijven als ze alleen in hun geboorteland alleen op vakantie mogen met vakantievisum!!!
aju
quote:Nee, maar wij 'Nederlanders' gedragen zich zowizo beter dan dat tuig, dat denkt dat ze alles kunnen maken
Op dinsdag 25 november 2003 14:52 schreef Greyfox het volgende:[..]
Dus als je hier geboren bent, mag je wel van alles flikken?
criminelen stuur je naar de gevangenis niet naar huis.
laat ze daar maar werken voor de kost.
quote:En als je dan in de vakantie 3 weken op strand heb gelegen in Frankrijk en je komt terug?
Op dinsdag 25 november 2003 14:56 schreef trekdrop het volgende:
Geen criterium op kleur (waar dit toch wel op lijkt) = ok
Wel criterium op kleur =
quote:stel een proeftijd van 10 jaar in ofzo .. is wel lang zat
Op dinsdag 25 november 2003 14:56 schreef Greyfox het volgende:[..]
Als je iemand een permanente verblijfsvergunning geeft, dan is het een Nederlander.
Voor die tijd ben ik het wel met je eens.
quote:Sorry hoor, maar dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.
Op dinsdag 25 november 2003 14:58 schreef Vlindur het volgende:[..]
Nee, maar wij 'Nederlanders' gedragen zich zowizo beter dan dat tuig, dat denkt dat ze alles kunnen maken
quote:Je bedoelt een allochtoon??
Je moet als buitenlander het land uit worden gezet als je binnen een jaar de wet overtreedt, m.u.v. verkeersovertredingen e.d.
De meeste zijn hier geboren, en hebben dus een Nederlands paspoort, dus dan gaat het nogal moeilijk.
Er mag trouwens wel iets meer argumentatie bij de posts. Dit is een discussieforum.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 25-11-2003 15:03]
quote:Definieer buitenlander.
moeten ze in heel europa doen.
dan jat ik gewoon in Duitsland een auto en als ik onderweg naar Nederland opgepakt wordt dan probeer ik het een week later gewoon in België
quote:Daar hadden ze vroeger Australië voor.
Op dinsdag 25 november 2003 15:03 schreef Bioman_1 het volgende:
Ik zeg: iedereen die de wet overtreedt eruit. Kleur/ras/geloof/aantal oren, maakt niet uit. Gewoon nieuw land maken (Tuigmenistan of Criminelië ofzo) en daar al dat tuig plaatsen.
Zijn wij d'r vanaf
quote:Dan blijven er weinig zakenmensen over in nederland
Op dinsdag 25 november 2003 15:03 schreef Bioman_1 het volgende:
Ik zeg: iedereen die de wet overtreedt eruit.
quote:Idd.
Op dinsdag 25 november 2003 15:01 schreef Herostratos het volgende:[..]
Definieer buitenlander.
Definieer het land.
Definieer de wet.
Definieer e.d.
Verkapte I-was-here-post
quote:"_O_. Ja hadden we ook vande week met de Schotten moeten doen. 1 overtreding wedstrijd afgelopen Schotten naar huis regelmantaire 10-0 overwinning klaar
Op dinsdag 25 november 2003 15:03 schreef sp3c het volgende:
zou wel lekker zijn hoormoeten ze in heel europa doen.
dan jat ik gewoon in Duitsland een auto en als ik onderweg naar Nederland opgepakt wordt dan probeer ik het een week later gewoon in België
Oftewel wat een onzin topic .
stel ik (of Mokrokees ofzo) ga naar 1 of andere niet nadergenoemde politiestaat met deze wetgeving en blaas de boel op, vervolgens ga ik naar de politie en geef mezelf aan ... zetten ze me dan het land uit?
das handig want dan hoef je maar een enkeltje te kopen met het vliegtuig
Als mensen rottigheid hier uithalen, moeten ze teruggestuurd worden naar het land van herkomst. Dit geldt ook voor de autochtone Nederlanders.
Zo blij????
deze regel mag je ook wel toepassen op alle klein criminelen die alleen maar geld kosten.
quote:Waar ga je hem dan buitenzetten
quote:Illegalen worden naar mijn weet sowieso uitgezet als geconstateerd wordt dat ze illegaal verblijven, dus wat is je punt?
quote:Is hierbij dan niet Nederland het LvH? (pakt Van Dale, zoekt..... O ja
Op dinsdag 25 november 2003 15:08 schreef SocialDisorder het volgende:
Dit geldt ook voor de autochtone Nederlanders.
quote:En als ze zich dan goed houden om na dat proefcontract crimineel te worden?
Op dinsdag 25 november 2003 15:13 schreef Tha_Ramsush het volgende:
Ze moeten de buitenlanders die hier komen net als in het bedrijfsleven eerst een "proefcontract" geven, na bijvoorbeeld een jaar wordt er dan gekeken of ze eventueel in de rij mogen gaan staan om in nederlands te blijven of dat ze een enkeltje Swahililand mogen nemen....
quote:Goed idee!!
En dan sturen we alle autotochtonen naar Duitsland in concentratiekampen
quote:Dat heb je niet goed begrepen.
Op dinsdag 25 november 2003 15:13 schreef Mariel het volgende:
Illegalen worden naar mijn weet sowieso uitgezet als geconstateerd wordt dat ze illegaal verblijven, dus wat is je punt?
Was vorige week nog uitgebreid op TV, door de discussie in R'dam. De vreemdelingenpolitie heeft gek genoeg niet de mogelijkheid illegalen zonder pardon op te pakken en uit te zetten. Dat mag alleen als er een aantoonbare reden voor is (anders dan illegaliteit), voornamelijk crimineel gedrag.
quote:Probleem van de TS is dus opgelost.
Op dinsdag 25 november 2003 15:20 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Dat heb je niet goed begrepen.
Was vorige week nog uitgebreid op TV, door de discussie in R'dam. De vreemdelingenpolitie heeft gek genoeg niet de mogelijkheid illegalen zonder pardon op te pakken en uit te zetten. Dat mag alleen als er een aantoonbare reden voor is (anders dan illegaliteit), voornamelijk crimineel gedrag.
quote:Nee, want hij heeft het over alle buitenlanders, niet alleen de illegalen.
Op dinsdag 25 november 2003 15:24 schreef Mariel het volgende:
Probleem van de TS is dus opgelost.
En bovendien: iets mogen en iets daadwerkelijk doen, zijn 2 heel verschillende dingen. In de praktijk wordt er maar zelden een illegaal het land uitgetrapt, en als het al gebeurt zijn ze vaak binnen notime weer terug in Nederland.
Lijkt mij de gewoonste zaak van de wereld. gebeurd overal op deze wereld
Ga maar in de USA lopen klooien. Kirijg je
1) gevangenis straf die er niet om liegt
2) na je straf een taxi zonder comfort naar het eerste beste vliegveld
3) Geen ticket, dat mag je of kopen .
4) nooit van je leven een Visum meer.
Dat geldt zelfs wanneer je bezopen achter je stuur wordt aanghouden.
Geen onderscheid in Persoon maken natuurlijk
Buitenlander is alles zonder een Europees paspoort (ie EU)
Crimineel ?
en Straf en eruit
quote:Niet als je gewoon in de VS woont.
Op dinsdag 25 november 2003 15:38 schreef CANARIS het volgende:Ga maar in de USA lopen klooien. Kirijg je
1) gevangenis straf die er niet om liegt
2) na je straf een taxi zonder comfort naar het eerste beste vliegveld
3) Geen ticket, dat mag je of kopen .
4) nooit van je leven een Visum meer.
allemaal opsluiten er komen er steeds meer >> stout geweest >> opsluiten
EN WIE BETAALD DAT ??????
idd de hardwerkende nederlander...
Blijf bij mn standpunt : er uit rauzen
quote:Vakantie-gangers gaan vanzelf wel weer terug.
Op dinsdag 25 november 2003 15:37 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Nee, want hij heeft het over alle buitenlanders, niet alleen de illegalen.
quote:Illegalen worden uitgezet, alleen door de bureaucratie in Nederland duren de procedures veel te lang (Soms zelfs vele jaren!). Het is inderdaad wel waar dat terugsturen geen zin heeft, ze komen weer terug. Dit is overigens een ander probleem! Ik ben echter wel benieuwd wat hiervoor je oplossing is?
En bovendien: iets mogen en iets daadwerkelijk doen, zijn 2 heel verschillende dingen. In de praktijk wordt er maar zelden een illegaal het land uitgetrapt, en als het al gebeurt zijn ze vaak binnen notime weer terug in Nederland.
quote:Tjah zwaardere straffen erop zetten de eerste twee jaar (bijv.) na je proefcontract..
Op dinsdag 25 november 2003 15:14 schreef Posdnous het volgende:
En als ze zich dan goed houden om na dat proefcontract crimineel te worden?
quote:Dat dachten ze in de jaren '70 van de vorige eeuw ook over de (legale) gastarbeiders.
Op dinsdag 25 november 2003 15:47 schreef Mariel het volgende:
Vakantie-gangers gaan vanzelf wel weer terug.
quote:M'n hele punt is dus dat uitgeprocedeerde illegalen, die dus daadwerkelijk in 'de illegaliteit' onderduiken, niet kunnen en worden uitgezet. Daren waren dus vorige week hele discussie over.
Illegalen worden uitgezet, alleen door de bureaucratie in Nederland duren de procedures veel te lang (Soms zelfs vele jaren!).
quote:Die is er niet, als je tenminste niet met razzia-achtige praktijken wilt gaan beginnen. Daarom ben ik het trouwens ook niet met TS eens
Het is inderdaad wel waar dat terugsturen geen zin heeft, ze komen weer terug. Dit is overigens een ander probleem! Ik ben echter wel benieuwd wat hiervoor je oplossing is?
quote:geen geintjes over concentratiekapen a.u.b.
Op dinsdag 25 november 2003 15:15 schreef Duiveltja het volgende:En dan sturen we alle autotochtonen naar Duitsland in concentratiekampen
![]()
quote:Hahaha zelf omdat het nodig is ze hierheen halen, en vervolgens gaan piepen als ze een leven opbouwen en willen blijven. Heb je nog meer van zulke sterke?
Op dinsdag 25 november 2003 15:53 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Dat dachten ze in de jaren '70 van de vorige eeuw ook over de (legale) gastarbeiders.
quote:Als ze onderduiken, wat heb je er dan voor last van?
[..]M'n hele punt is dus dat uitgeprocedeerde illegalen, die dus daadwerkelijk in 'de illegaliteit' onderduiken, niet kunnen en worden uitgezet. Daren waren dus vorige week hele discussie over.
quote:Je kunt misschien wel afvragen wat er daadwerkelijk in het land van herkomst aan de hand is, als ze blijkbaar liever alles achterlaten om naar Nederland te komen, en terug te keren nadat blijkt dat ze ongewenst zijn..
[..]Die is er niet, als je tenminste niet met razzia-achtige praktijken wilt gaan beginnen. Daarom ben ik het trouwens ook niet met TS eens
.
quote:'Sterke'? Het is geen mop hoor, dat dacht men echt
Op dinsdag 25 november 2003 15:57 schreef Mariel het volgende:
Hahaha zelf omdat het nodig is ze hierheen halen, en vervolgens gaan piepen als ze een leven opbouwen en willen blijven. Heb je nog meer van zulke sterke?
quote:Kom maar eens kijken op Charlois in R'dam-Zuid, of neem eens een kijkje in de Bijlmer in Amsterdam.
Als ze onderduiken, wat heb je er dan voor last van?
quote:Inderdaad.
Je kunt misschien wel afvragen wat er daadwerkelijk in het land van herkomst aan de hand is, als ze blijkbaar liever alles achterlaten om naar Nederland te komen, en terug te keren nadat blijkt dat ze ongewenst zijn..
Of je kunt je afvragen wat er mis is met ons strafsysteem dat Nederland zo aantrekkelijk is om naar terug te keren om criminele activiteiten te blijven ontplooien.
quote:Dat is nog duurder...
Op dinsdag 25 november 2003 15:44 schreef CIXX het volgende:
Tuurlijk ...allemaal opsluiten er komen er steeds meer >> stout geweest >> opsluiten
EN WIE BETAALD DAT ??????
idd de hardwerkende nederlander...
Blijf bij mn standpunt : er uit rauzen
quote:Nou nee. Tenminste... niet als ze niet meteen terug keren (wat ze dus wel doen).
Op dinsdag 25 november 2003 16:08 schreef Sidekick het volgende:
Dat is nog duurder...
Je hebt zeker geen idee wat een dagje in de gevangenis eigenlijk kost?
dus niet
All Non-U.S. Citizens, who get arrested and/or convicted in the U.S., can suffer three kinds of problems. They may not qualify for naturalization; they may get detained and deported even after they have served their sentence; and when they travel abroad, they may not be allowed back in. Similarly, non-U.S. Citizens, who have an arrest and/or conviction record abroad, may not be able to obtain a visa at the U.S. consulate or may get refused at the port of entry, depending on the nature of the crime.
Dus permanents met Greencards of Visitors, students whatever
De deportatie hangt in veel gevallen af van de aard van je "misdaad" , en wat de politie (zonder dollen) in je dossier schrijft . Dan kan de Immigratie instantie besluiten dat je een "person's bad moral character" hebt , en dan vlieg je echt .
quote:In de VS is het simpel: het boeit niet wat voor vluchtelinge je bent, maar ben je bereid om keihard te werken, een bestaan op te bouwen en een positieve bijdrage te leven aan de maatschappij? Dan mag je blijven.
Op dinsdag 25 november 2003 16:11 schreef CANARIS het volgende:
Niet als je gewoon in de VS woontdus niet
All Non-U.S. Citizens, who get arrested and/or convicted in the U.S., can suffer three kinds of problems. They may not qualify for naturalization; they may get detained and deported even after they have served their sentence; and when they travel abroad, they may not be allowed back in. Similarly, non-U.S. Citizens, who have an arrest and/or conviction record abroad, may not be able to obtain a visa at the U.S. consulate or may get refused at the port of entry, depending on the nature of the crime.
Dus permanents met Greencards of Visitors, students whatever
De deportatie hangt in veel gevallen af van de aard van je "misdaad" , en wat de politie (zonder dollen) in je dossier schrijft . Dan kan de Immigratie instantie besluiten dat je een "person's bad moral character" hebt , en dan vlieg je echt .
Zoniet, dan rot je maar op en kom je er niet meer in.
Eigenlijk zo gek nog niet, klinkt heel logisch. Da's weer eens wat anders dan dat kansloze knuffelbeleid van Nederland.
The regulations do allow for the refusal of a green card for aliens who have committed a serious criminal offense. A serious criminal offense includes "any crime of reckless driving or of driving while intoxicated or under the influence of alcohol or of prohibited substances if such crime involves personal injury to another.
You need to hire an immigration attorney in your area who is experienced with criminal law issues. (We do not handle these matters as a firm but AILA at www.aila.org can refer you to an experienced local attorney.)
While researching your question, we came across Matter of Puente-Salazar, Int. Dec. 3412 (BIA Sept. 29, 1999) In this very recent case, a permanent resident convicted of felony driving-while- intoxicated was determined to be deportable as having committed a "crime of violence" by the Board of Immigration Appeals (BIA). Them man, a permanent resident since 1979 was convicted in a Texas state court of driving while intoxicated under Texas Penal Code 49.04 and sentenced to five years. The Board cited a 1998 case in it's decision and stated that:
"...by its nature, operating a motor vehicle in a public place while under the influence involves a substantial risk that physical force against the person or property of another may be used in the commission of the offense and that such a crime, when a felony under Texas law, constitutes an aggravated felony."
[Dit bericht is gewijzigd door CANARIS op 25-11-2003 16:18]
Definities? OK:
Definitie buitenlander: iemand die niet in het bezit is van een Nederlands paspoort of dit paspoort op andere wijze dan geboorte in dit land heeft verkregen.
Defintie overtreding: er is verschil tussen een overtreding en een misdrijf (ref: wetboek van strafrecht). Laten we het over misdrijven hebben.
quote:In Nederland kom je pas in aanmerking voor een werkvergunning met een permanente status. Illegalen die in afwachting zijn of ze een status krijgen, mogen dus niet eens werken, zelfs niet als ze al jaren in Nederland verblijven.
Op dinsdag 25 november 2003 16:15 schreef Lemmeb het volgende:[..]
In de VS is het simpel: het boeit niet wat voor vluchtelinge je bent, maar ben je bereid om keihard te werken, een bestaan op te bouwen en een positieve bijdrage te leven aan de maatschappij? Dan mag je blijven.
Zoniet, dan rot je maar op en kom je er niet meer in.
Eigenlijk zo gek nog niet, klinkt heel logisch. Da's weer eens wat anders dan dat kansloze knuffelbeleid van Nederland.
quote:Jij staat buiten de realiteit. Verdiep je eens in de praktijk, zou ik zeggen. De halve agrarische sector in Nederland draait op de werkkracht van illegalen. Illegalen die zich niet eens aanmelden voor een werkvergunning, maar meteen 'onderduiken'. Overigens weet de politie precies waar ze zitten, maar zoals ik al eerder zei, mag ze niet oppakken zolang ze de wet niet overtreden met een crimineel misdrijf.
Op dinsdag 25 november 2003 16:18 schreef Mariel het volgende:
In Nederland kom je pas in aanmerking voor een werkvergunning met een permanente status. Illegalen die in afwachting zijn of ze een status krijgen, mogen dus niet eens werken, zelfs niet als ze al jaren in Nederland verblijven.
En werken is in Nederland nu eenmaal geen crimineel misdrijf, maar een overtreding (zoals iemand hierboven ook al terecht opmerkte).
Zoals ik het zie: *Buitenlanders* niet per se eruit zetten, maar gewoon speciale afdelingen maken in gevangenissen om gedetineerden welke ook de lusten hier hebben (denk aan moskeeen..) ook van de lasten te laten *genieten*.
Ik bedoel bijv. *buitenlandse* gevangenen ook zo als Nederlanders behandeld worden in buitenlandse gevangenissen (ik noem bijv. Turkse..) behandelen.
Want zoals ik het nu zie/hoor is het alleen maar pret in de gevangenis hier... Nu weer TWEE TVs in de cel ivm 2 op 1 cel... Het moet niet gekker worden...
quote:De FIOD-ECD denkt hier echter anders over.
Op dinsdag 25 november 2003 16:26 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Jij staat buiten de realiteit. Verdiep je eens in de praktijk, zou ik zeggen. De halve agrarische sector in Nederland draait op de werkkracht van illegalen. Illegalen die zich niet eens aanmelden voor een werkvergunning, maar meteen 'onderduiken'. Overigens weet de politie precies waar ze zitten, maar zoals ik al eerder zei, mag ze niet oppakken zolang ze de wet niet overtreden met een crimineel misdrijf.
quote:In dat geval is de ondernemer minstens zo schuldig, zoniet schuldiger (uitbuiting) dan de illegalen die zhij in dienst heeft.
En werken is in Nederland nu eenmaal geen crimineel misdrijf, maar een overtreding (zoals iemand hierboven ook al terecht opmerkte).
Crimineel komt bij de rechter en heeft twee paspoorten.
Eerste vergrijp.
Keuze: Welke nationaliteit wil je houden?
Vervolgens gevangenisstraf.
Tweede vergrijp.
Nederlands paspoort, zwaardere (dubbele) gevangenisstraf.
Buitenlands paspoort, gevangenisstraf en vervolgens uitzetting. Persona non grata.
Ongeacht waar ze geboren zijn.
Criminelen met een buitenlands paspoort krijgen bij een eerste vergrijp gevangenisstraf en een waarschuwing dat ze na een twee vergrijp worden uitgezet.
Tweede vergrijp, gevangenisstraf en uitzetting. Persona non grata.
Is toch niet zo moeilijk. Als ik me niet gedraag als ik in het buitenland verblijf, gebeurt hetzelfde. Alleen dan na een eerste vergrijp al uitzetting na straf. Hier krijgen ze dan, wat mij betreft nog een herkansing.
Wat betreft criminelen met uitsluitend een Nederlands paspoort, bij elk vergrijp de straf verdubbelen. En dat kan makkelijk, want met dit systeem is er plaats zat in de gevangenissen.
quote:Er is nu al een tekort aan cellen. Wanneer je hoger gaat straffen zal het alleen maar minder worden.
Op dinsdag 25 november 2003 19:31 schreef Gia het volgende:Wat betreft criminelen met uitsluitend een Nederlands paspoort, bij elk vergrijp de straf verdubbelen. En dat kan makkelijk, want met dit systeem is er plaats zat in de gevangenissen.
quote:U weet wel wat er wordt bedoeld. ofnie?
Op dinsdag 25 november 2003 20:15 schreef gelly het volgende:
Criminele buitenlanders worden de grens al over gezet
quote:Zeg dan gewoon dat je criminelen met een kleurtje de grens wil overzetten, criminelen die gewoon nederlanders zijn. Dat politieke correcte gelul altijd.
Op dinsdag 25 november 2003 20:19 schreef Xmil het volgende:[..]
U weet wel wat er wordt bedoeld. ofnie?
quote:Is nu schijnbaar ook al bespreekbaar in de kamer. Dus wie weet. Als je het maar vaak genoeg zegt, komt het misschien nog ooit uit!
Op dinsdag 25 november 2003 20:14 schreef Sidekick het volgende:
Goh, Gia weer met haar dubbele nationaliteiten-fetish.
quote:Nee hoor, want al die allochtonen die dan geen Nederlander meer zijn worden bij een tweede vergrijp toch het land uitgezet! Die plegen dus geen derde vergrijp meer.
Er is nu al een tekort aan cellen. Wanneer je hoger gaat straffen zal het alleen maar minder worden.
Ruimt best wel op, denk ik.
quote:Jij denkt dat marokkanen of engelsen die hun hele leven hier al wonen het paspoort van hun vaderland prefereren boven het nederlandse ? Dat getuigt van weinig realiteitszin. Het afschaffen van de dubbele nationaliteit is dan misschien wel een populair onderwerp, het is echt niet het wondermiddel wat jij en anderen er van maken.
Op dinsdag 25 november 2003 20:22 schreef Gia het volgende:[..]
Ruimt best wel op, denk ik.
quote:Geen idee, heb je cijfers?
Op dinsdag 25 november 2003 20:22 schreef Gia het volgende:[..]
Nee hoor, want al die allochtonen die dan geen Nederlander meer zijn worden bij een tweede vergrijp toch het land uitgezet! Die plegen dus geen derde vergrijp meer.
Aangezien 80% of zo in de gevangenis (ook) een buitenlands paspoort heeft, zal de gevangenispopulatie straks alleen nog maar bestaan uit Nederlanders en buitenlanders na een eerste of tweede vergrijp.Ruimt best wel op, denk ik.
Overigens zal geeneen kiezen om zijn Nederlandse paspoort op te geven. Dat is iemand bestaansrecht hier. Allochtonen kunnen dom zijn, maar niet zo dom.
Dan kunnen ze gelijk het land uit worden gestuurd enzo.
quote:Ze verliezen het erfrecht in hun 'thuisland' als ze die nationaliteit opgeven. Dan kunnen ze dus niet meer geld stoppen in een huis op iemand anders naam, om vervolgens op hun 65ste dat huis te erven. Willen ze dan een huisje voor hun oude dag, dan moeten ze dat op hun eigen naam doen. Komen ze dan in de bijstand, dan moeten ze dat eigen huis opeten, zoals alle Nederlanders dat moeten.
Op dinsdag 25 november 2003 20:29 schreef Sidekick het volgende:[..]
Geen idee, heb je cijfers?
Overigens zal geeneen kiezen om zijn Nederlandse paspoort op te geven. Dat is iemand bestaansrecht hier. Allochtonen kunnen dom zijn, maar niet zo dom.
Dan kunnen ze gelijk het land uit worden gestuurd enzo.
Dus ik weet nog niet zo net of ze allemaal wel voor de Nederlandse nationaliteit zullen kiezen.
Maar, wie weet, zullen we het nog meemaken.
quote:Gia, heb je enig idee hoeveel mensen dit doen? Die handvol die hiervan gebruik maken is toch helemaal niets?
Op dinsdag 25 november 2003 20:48 schreef Gia het volgende:[..]
Ze verliezen het erfrecht in hun 'thuisland' als ze die nationaliteit opgeven. Dan kunnen ze dus niet meer geld stoppen in een huis op iemand anders naam, om vervolgens op hun 65ste dat huis te erven. Willen ze dan een huisje voor hun oude dag, dan moeten ze dat op hun eigen naam doen. Komen ze dan in de bijstand, dan moeten ze dat eigen huis opeten, zoals alle Nederlanders dat moeten.
Dus ik weet nog niet zo net of ze allemaal wel voor de Nederlandse nationaliteit zullen kiezen.
Maar, wie weet, zullen we het nog meemaken.
quote:Waarom?
Geldt dat voor alle overtredingen m.u.v. verkeersovertredingen?
Geldt dit ook voor Europese buitenlanders?
Wat is precies de definitie van buitenlander?
Kan een buitenlander ook bonuspunten bij goed gedrag verdienen die verzilverbaar zijn bij eventuele overtredingen?
Waarom startte je deze draad?
quote:Maakt niet uit. Velen anderen houden hun 'eigen' nationaliteit omdat het moet van hun regering. Ze mogen die gewoon niet opgeven.
Op dinsdag 25 november 2003 20:52 schreef Sidekick het volgende:[..]
Gia, heb je enig idee hoeveel mensen dit doen? Die handvol die hiervan gebruik maken is toch helemaal niets?
Dus.
Crimineel? Land uit!
quote:Onzin. Het 1 is NLs probleem, het andere niet. Je kinderen trap je niet snel het huis uit, iemand die je even laat logeren en begint te stelen wel.
Op dinsdag 25 november 2003 14:53 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:
Dus als een "buitenlander" hier een fiets steelt, moet hij het land uit,
maar als grote groepen Nederlanders wekelijks voor- en na voetbalwedstrijden gigantische vernielingen aanrichten, dan mogen ze gewoon blijven?Dat is meten met twee maten, eenmaal in Nederland bén je in Nederland en heb je het recht om er te blijven, crimineel of geen crimineel.
quote:Ja, van mij ook, maar dan wel met alleen de Nederlandse nationaliteit.
Op woensdag 26 november 2003 08:29 schreef shilizous_88 het volgende:
zekers mee eens! maar zodra een eventuele naturalisatie compleet is mogen ze van mij wel blijven.. misschien een proefperiode instellen?
quote:Weet u het verschil tussen buitenlanders en allochtonen niet?
Op woensdag 26 november 2003 12:24 schreef schatje het volgende:
Fortuyn zei het nog zo mooi: "Het zijn wel onze Marokkaanse rot jongens".
quote:Dat kun je beter aan de TS vragen lieve schat.
Op woensdag 26 november 2003 14:07 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Weet u het verschil tussen buitenlanders en allochtonen niet?
Ik heb zo'n mijn vermoeden.
quote:Ohja? Heb je enig idee hoevaak dat in de praktijk gebeurt?
Op dinsdag 25 november 2003 20:15 schreef gelly het volgende:
Criminele buitenlanders worden de grens al over gezet
Bijna nooit kan ik je zeggen. En als het wel een keer gebeurt, komt het meteen op het Journaal
Zijn ook zat landen waar ze dit al doen. Hoor je ook niemand over. Enkel in NL heb je weer van dat soort zielen die willen etaleren hoe 'sociaal' ze zijn en komen met het zeer grijsgedraaide stokpaardje "en criminele nederlanders, moeten die dan ook weg?"
quote:Menig buitenlander van turkse of marrokkaanse afkomst doet dit dus.
Op dinsdag 25 november 2003 20:52 schreef Sidekick het volgende:Gia, heb je enig idee hoeveel mensen dit doen? Die handvol die hiervan gebruik maken is toch helemaal niets?
Dit is indirect ook de reden dat hun jeugd zich misdraagd; thuis is er nooit geld voor iets, want men investeert liever in hun dorp. Maar de jonge marokkaantjes willen ook mooie sportschoenen, ed, wat volgt is frustratie, misdragingen, wat we in de krant lezen zeg maar.
Algemeen bekend dat die mensen vaak van mening zijn dat hun toekomst in het dorp van afkomst ligt, ipv. nederland.
quote:
Op donderdag 27 november 2003 09:38 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ohja? Heb je enig idee hoevaak dat in de praktijk gebeurt?
Bijna nooit kan ik je zeggen. En als het wel een keer gebeurt, komt het meteen op het Journaal
quote:Geef er eens antwoord op dan, met argumenten en al.
Op donderdag 27 november 2003 11:01 schreef ExTec het volgende:
Helemaal mee eens,Enkel in NL heb je weer van dat soort zielen die willen etaleren hoe 'sociaal' ze zijn en komen met het zeer grijsgedraaide stokpaardje "en criminele nederlanders, moeten die dan ook weg?"
[..]
En alleen in Nederland zijn er gelijke rechten voor immigranten? Right....
quote:Ja dat bedoel ik. Ook mensen die officieel in het buitenland wonen, worden nooit uitgezet. Er wordt hier gewoon helemaal niemand uitgezet.
Op donderdag 27 november 2003 12:09 schreef RichardQuest het volgende:![]()
Met buitenlanders bedoelde hij denk ik mensen die in het buitenland wonen....niet alles zo serieus nemen.
quote:
Op donderdag 27 november 2003 14:00 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ja dat bedoel ik. Ook mensen die officieel in het buitenland wonen, worden nooit uitgezet. Er wordt hier gewoon helemaal niemand uitgezet.
quote:Tenzij een buitenlander zo stom is om de officiële asielaanvraagprocedure van begin tot eind te doorlopen en uiteindelijk geen verblijfsvergunning krijgt. Maar dat komt maar weinig voor.
Op donderdag 27 november 2003 14:13 schreef RichardQuest het volgende:Niemand wordt uitgezet?
quote:Bron?
Op donderdag 27 november 2003 14:18 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Tenzij een buitenlander zo stom is om de officiële asielaanvraagprocedure van begin tot eind te doorlopen en uiteindelijk geen verblijfsvergunning krijgt. Maar dat komt maar weinig voor.
quote:Voor welke bewering precies? Dat het alleen voorkomt bij asielzoekers die de hele procedure van begin tot eind doorlopen, of dat het maar weinig voorkomt?
Op donderdag 27 november 2003 14:20 schreef RichardQuest het volgende:
Bron?
quote:In verhouding tot alle criminele buitenlanders (die van gelly zegmaar) worden er toch ook maar weinig Nederland uitgezet?
Op donderdag 27 november 2003 14:30 schreef RichardQuest het volgende:
1.. wat als je illegaal bent gooi het land! Ja... uuhhh waar heen?
Die gasten spoelen namelijk hun paspoort in het chemisch toilet door en dan heb je geen nationaliteit meer...
2 allochtonen worden ook buitelanders genoemd maar zijn ze in werkelijkheid niet... Zijn mederlanders... wel een ander kleurtje in de meeste gevallen... maar ok.. ze horen erbij.. Kan je er ook niet uit gooieen...
Maar de laaste groep die maakt de meeste overlast.. En dan vooral de marokaanse, ik zou ook stemmen voor ze allemaal terug te sturen naar marokko maar helaas... Wat ze hier flikken hoeven ze daar niet te doen..(en ja ook nederlanders zijn geen schatjes, maar in verhouding wel) Marokanen harder te straffen is onzin. Slaat totaal nergens op moeten gewoon sowieso hardere straffen komen en die dan ook gelden voor marokkanen. Niet dat ze dan meteen naar het discriminatie punt rennen....
want serieus waar ik was in de stad paar jaar geleden(4 jaar ongeveer) paar van die gasten jaartje of 15 16 hooguit... Hey kijk daar heb je een grote neus(schijn ik te hebben ) enin, boeit niet zo maar ik voor de gein naar discriminatie punt. Leek net marokko... ik kom bij zo'n vrouw leg de situatie uit.. nee meneer helaas doen we niet aan... beetje pro zwart en anti wit....
Ik stem voor een eiland net als Alcatraz(weet niet of ik het goed schrijf) in de noordzee... mooie grote gevangenis kunnen er dan wel 10 in 1 cel. 4 van die mooie grote torens met machine geweren erop. en op alles wat wil ontsnappen schieten.....alvorens heeft natuurlijk iedereen wel een eerlijk process gehad.... Kijk zo moet je dat aanpakken..Maar wat ze nu doen is kut... werkt niet..
Ach, eerst deze maatregel en daarna de dubbele nationaliteit afschaffen. Denk dat het inderdaad wel wat oplost.quote:Op vrijdag 30 september 2005 08:52 schreef Vhiper het volgende:
Op zich een prima voorstel, behalve dat ik de kanttekening wil maken dat dit alleen voor recidivisten moet gelden. een keer kan iemand de fout in gaan en om voor een kleine overtreding iemands hele leven op z'n kop te zetten, gaat mij te ver.
Verder is het natuurlijk weer een typische non-oplossing, aangezien de grootste problemen veroorzaakt worden door mensen met een Nederlands paspoort. Een daadkrachtige overheid had dus gewoon de strafmaat voor iedereen flink opgeschroeft.
Maarja, migrantje pesten is makkelijker he?![]()
De dubbele nationaliteit is al afgeschaft. Alleen bij zwaarwegende belangen is die nog toegestaanquote:Op vrijdag 30 september 2005 11:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, eerst deze maatregel en daarna de dubbele nationaliteit afschaffen. Denk dat het inderdaad wel wat oplost.
alles wat voor de rechter komt, volgens Verdonk. Daar valt dus ook het "vergeten van een lipstick" in de Etos of de zwaardere snelheidsovertreding onder. Ik vind dat niet voldoende reden om iemand z'n hele leven op z'n kop te zetten en eventueel zijn gezin, met kinderen, uit elkaar te rukken, omdat een van de ouders het land wordt uitgegooid.quote:Verder geloof ik niet dat het voor overtredingen als 'gepakt bij een blaastest' geldt, maar echt voor vergrijpen als diefstal, verkrachting e.d. En daar ben ik het helemaal mee eens.
De meesten hebben een dubbele nationaliteit. En ik vind dat ze na een vergrijp zouden moeten kiezen welke nationaliteit ze willen houden. Alleen de Nederlandse? Prima, word je behandeld als elke andere nederlander. De buitenlandse? Ook prima, word je behandeld als elke andere buitenlander.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:36 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De dubbele nationaliteit is al afgeschaft. Alleen bij zwaarwegende belangen is die nog toegestaan![]()
Verder is het natuurlijk onzin om te stellen dat het de problemen in de samenleving oplost, wetende dat de overgrote problemen worden veroorzaakt door 2e en 3e generatie allochtonen die allemaal nederlander zijn
Ik vind van wel. Een lipstick vergeten af te rekenen is pure diefstal, voorop gepland. Gevaarlijk hard rijden is levensgevaarlijk voor je medeburgers, dus ga dat maar lekker in je eigen land doen. Ik vind het prima.quote:alles wat voor de rechter komt, volgens Verdonk. Daar valt dus ook het "vergeten van een lipstick" in de Etos of de zwaardere snelheidsovertreding onder. Ik vind dat niet voldoende reden om iemand z'n hele leven op z'n kop te zetten en eventueel zijn gezin, met kinderen, uit elkaar te rukken, omdat een van de ouders het land wordt uitgegooid.
Nog maar eens: Er zijn zwaarwegende belangen voor die mensen om een dubbele nationaliteit te behouden, vaak KAN men niet eens kiezen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
De meesten hebben een dubbele nationaliteit. En ik vind dat ze na een vergrijp zouden moeten kiezen welke nationaliteit ze willen houden. Alleen de Nederlandse? Prima, word je behandeld als elke andere nederlander. De buitenlandse? Ook prima, word je behandeld als elke andere buitenlander.
quote:Ik vind van wel. Een lipstick vergeten af te rekenen is pure diefstal, voorop gepland.
Wat stel je voor? Levenslang voor deze misdadiger?quote:Burgemeester weg na 'lippenstiftaffaire'
HEYTHUYSEN - Burgemeester I. Maks-van Veen (PvdA) van Heythuysen treedt af. Zij kwam begin vorige maand in opspraak, omdat ze bij het afrekenen in een winkel een lippenstift over het hoofd zou hebben gezien. Bij het verlaten van de winkel ging vervolgens het alarm af.
Maks vindt dat ze door de affaire niet langer kan functioneren als burgemeester. De gemeenteraad respecteert haar besluit. Maks was dinsdagavond niet bereikbaar voor commentaar.
Negatieve beeldvorming
De burgemeester nam haar besluit in overleg met de gemeenteraad. "De raad hecht eraan uit te spreken dat het personeel in de plaatselijke drogisterij adequaat heeft gehandeld en betreurt ten zeerste de negatieve beeldvorming die in deze sinds 1 juni is ontstaan," staat in de gezamenlijke verklaring.
"De raad wenst uit te spreken dat de burgemeester grote verdiensten heeft voor onze gemeente," gaat de verklaring verder. "Nog maar enkele maanden geleden heeft de raad een zeer positief oordeel gegeven over de wijze waarop de burgemeester de afgelopen jaren heeft gefunctioneerd."
Geen verdere mededelingen
Loco-burgemeester M. Wagemans (Ronduit Open) wijst erop, dat de raad noch het college van burgemeester en wethouders verdere mededelingen zullen doen over deze affaire. Maks is sinds 1991 burgemeester in de gemeente Heythuysen. Haar huidige ambtsperiode loopt tot januari 2003.
Natuurlijk, dat is een prima reden om iemands leven compleet op z'n kop te zetten, te verbannen uit dit land en met een beetje pech kinderen zonder een van hun ouders achterlaten.quote:Gevaarlijk hard rijden is levensgevaarlijk voor je medeburgers, dus ga dat maar lekker in je eigen land doen. Ik vind het prima.
Doet niets af aan de wet.quote:Trouwens, de meeste kleine diefstalletjes komen niet eens voor de rechter. Dat lossen ze wel onderhands op. Als het vaker voorkomt natuurlijk wel, maar dan ben je ook willens en wetens een dief.
Jij vind het prima dat kinderen het slachtoffer worden van een foutje van de ouders? Harteloos!quote:En gezinnetjes die uit elkaar worden gerukt: Dan doen ze toch gewoon zelf. Moeten ze zich maar gedragen.
Had dat andere topic nog niet gezien, zal zo eens ff kijkenquote:Trouwens, hier loopt ook al een topic over in Nieuws: Verdonk: alle criminele buitenlanders uitzetten
Discussieert een beetje vervelend in twee topics.
Ja, anders verliezen ze het erfrecht in het land van hun voorvaderen!! Zwaarwegend hoor.quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:38 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nog maar eens: Er zijn zwaarwegende belangen voor die mensen om een dubbele nationaliteit te behouden, vaak KAN men niet eens kiezen.
Zoals ik al eerder zei zal dit niet voor de rechter komen en valt het dus niet onder die wet!quote:Wat stel je voor? Levenslang voor deze misdadiger?
Ja allicht, anders rijdt hij wel iemand dood die vrouw en kinderen achterlaat. Nee, da's niet zielig!quote:Natuurlijk, dat is een prima reden om iemands leven compleet op z'n kop te zetten, te verbannen uit dit land en met een beetje pech kinderen zonder een van hun ouders achterlaten.![]()
Neemt hij toch lekker zijn hele gezinnetje mee naar het land van herkomst!quote:Jij vind het prima dat kinderen het slachtoffer worden van een foutje van de ouders? Harteloos!![]()
Dat is 1 van de redenen, ja.quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, anders verliezen ze het erfrecht in het land van hun voorvaderen!! Zwaarwegend hoor.
Vind niet dat Nederland daar rekening mee hoeft te houden.
Dat is een andere zwaarwegende reden, zoals bij wet erkend ja.quote:Enige reden voor dubbele nationaliteit vind ik wanneer bijvoorbeeld een Poolse vrouw trouwt met een Nederlander. Na overlijden van haar man of scheiding, zal zij mogelijk terug willen naar het eigen land. Met behoud van eigen nationaliteit, naast de Nederlandse, kan dat dan ook.
Dus als de moeder door Verdonk het land uit geknikkerd zou worden wegens winkeldiefstal, moet van jou die baby, dat van jou immers alleen de Nederlandse nationaliteit mocht hebben, maar compleet alleen hier blijven?quote:Complete gezinnen van Marokkaanse komaf kunnen gewoon kiezen. Een baby die in Nederland geboren wordt hoeft nergens een Marokkaanse nationaliteit voor te hebben. Vanaf dat moment moet het gewoon niet meer mogen. Gaan ze dan alsnog naar marokko om het kind van de Marokkaanse nationaliteit te voorzien dan zou de consequentie moeten zijn dat het de Nederlandse nationaliteit meteen kwijt raakt.
Zoals ik al zei, winkeldiefstallen komen wel degelijk onder de rechter, of moeten daar volgens de wet in ieder geval terecht komen.quote:Zoals ik al eerder zei zal dit niet voor de rechter komen en valt het dus niet onder die wet!
Oh? Iemand veroordelen voor iets wat hij mogelijk, misschien nog moet gaan doen?quote:Ja allicht, anders rijdt hij wel iemand dood die vrouw en kinderen achterlaat. Nee, da's niet zielig!
Dat zou hetzelfde zijn als je tegen een veroordeelde zegt: "Neem heel je gezinnetje maar mee de cel in".quote:Neemt hij toch lekker zijn hele gezinnetje mee naar het land van herkomst!
Je vergelijking gaat mank. De staat heeft een heel andere verantwoordelijkheid dan het hoofd van een gezin, dat weet jij ook...quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:37 schreef Mikrosoft het volgende:
Een gast die zich thuis bij jou misdraagt schop je toch ook de deur uit? Zijn je kinderen stout dan mogen ze vanzelfsprekend blijven maar worden ze op een andere manier gestraft. Een hele normale gang van zaken. Ik vind niets racistisch aan het plan van Rita Verdonk.
Mwoah, ik zie zeker parallellen tussen het verzorgen van veiligheid door de staat, en het verzorgen van veiligheid voor een gezinslid. Die mensen hebben het volledig zelf in de hand of ze de wet overtreden of niet. Niets zieligs aan. Vooral die zielige verhaaltjes van crimineeltjes die roepen dat ze stelen omdat ze geen werk kunnen vinden zijn te triest voor woorden.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:40 schreef retteketet het volgende:
Je vergelijking gaat mank. De staat heeft een heel andere verantwoordelijkheid dan het hoofd van een gezin, dat weet jij ook...
Ik snap niet dat Rita Verdonk normaal gevonden wordt. Ze had zo bij de NSB aan het werk gekund, als ze 60 jaar eerder was geboren![]()
Ik vind mijn vergelijking niet zo mank lopen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:40 schreef retteketet het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat mank. De staat heeft een heel andere verantwoordelijkheid dan het hoofd van een gezin, dat weet jij ook...
Ik snap niet dat Rita Verdonk normaal gevonden wordt. Ze had zo bij de NSB aan het werk gekund, als ze 60 jaar eerder was geboren![]()
volledig mee eensquote:Op dinsdag 25 november 2003 14:46 schreef casper23 het volgende:
Als jij emigreert naar Canada mag je geen misdaden plegen, maar een autochtoon mag dat even goed niet. Waarom zou je dan de immigrant eruit knikkeren, en de autochtoon niet? Ik vind dat discriminatie, dan ben je gewoon met twee maten aan het meten.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:11 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Ik vind mijn vergelijking niet zo mank lopen.
Ouders zijn de staat. Kinderen zijn de burgers en de gasten zijn de buitenlanders. Mensen die naar Nederland komen hebben ook verantwoordelijkheden. Als ze niet beseffen dat je je dient te gedragen in je nieuwe land dan is het niet ons probleem. Ouders bepalen wel of een gast mag blijven na wangedrag. Hetzelfde geldt voor de staat.
Ik zou het niet in mijn hoofd halen om naar Canada te emigreren en daar een misdrijf te plegen waar gevangenisstraf op staat. En al helemaal niet zou ik de brutaliteit hebben om te beweren dat de Canadese staat me discrimineert omdat ik weg moet vanwege wangedrag.
Omdat een immigrant en een Nederlander verschillende gevallen zijn. Als een kind van zijn ouders steelt dan krijgt het nu eenmaal een andere behandeling dan een gast. Als de gast mag blijven dan is het een verkeerd signaal naar het kind en de gasten. Het kind verliest respect voor de ouders en misschien ook zijn zelfrespect. En gasten denken lachend dat de ouders niet goed bij hun hoofd zijn.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:30 schreef retteketet het volgende:
[..]
Als jij emigreert naar Canada mag je geen misdaden plegen, maar een autochtoon mag dat even goed niet. Waarom zou je dan de immigrant eruit knikkeren, en de autochtoon niet? Ik vind dat discriminatie, dan ben je gewoon met twee maten aan het meten.
quote:-blaat-
Dus even voor de duidelijkheid:quote:ANP
DEN HAAG (ANP)
Het kabinet spreekt vrijdag over het voorstel van de VVD-bewindsvrouw.
Dat zou inhouden dat vreemdelingen die binnen drie jaar na aankomst in Nederland zijn veroordeeld voor een misdrijf, na het uitzitten van de straf het land uitgezet worden.
Het gaat om migranten met een verblijfsvergunning die door de rechter zijn veroordeeld voor een vergrijp.
Vreemdelingen die binnen drie jaar na aankomst in Nederland een misdrijf plegen waarop een gevangenisstraf staat, kunnen het land worden uitgezet.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 06:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Dus even voor de duidelijkheid:Het gaat NIET over allochtonen.
Allochtonen (in dagelijks spraakgebruik, CBS definitie etc) zijn Nederlanders, allochtonen zijn geen vreemdelingen. Vreemdelingen zijn legaal in NL met een verblijfsvergunning maar zonder Nederlandse nationaliteit. Vreemdelingen zijn geen allochtonen (die zijn Nederlander) en geen illegalen (die hebben geen verblijfsvergunning)Veroordeelden wordt NIET zonder hun straf eerst uit te zitten over de grens gezet.
Ze worden dus ook niet in andere staat aan hun land van herkomt teruggestuurd dan dat Nederlandse staatsburgers na uitzitten van een gevangenisstraf weer in de Nederlandse samenleving terugkeren.Het gaat NIET over kleine vergrijpjes.
Uitzetting kan alleen op basis van een veroordeling waarop een gevangenisstraf staat.
Ik vind 200 rijden op de snelheid een gevaar voor de andere burgers, terecht dat die eruit gezet worden. Vind dat daar ook een mooie lange gevangenistraf op mag staan.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:32 schreef vanthof het volgende:
Dat betekent o.a. dat men iemand niet kan uitzetten tenzij hij een gevaar is voor de staat. En dan moet je echt wel iets heel ernstigs op je kerfstok hebben.
Het zijn geen verschillende gevallen. Als een allochtoon een misdrijf pleegt staat dat los van zijn allochtoon-zijn, net zo goed als een misdrijf van een autochtoon niks te maken heeft met zijn etnische origine. Je trekt er gewoon dingen bij die er niks mee te maken hebben...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 02:43 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Omdat een immigrant en een Nederlander verschillende gevallen zijn. Als een kind van zijn ouders steelt dan krijgt het nu eenmaal een andere behandeling dan een gast. Als de gast mag blijven dan is het een verkeerd signaal naar het kind en de gasten. Het kind verliest respect voor de ouders en misschien ook zijn zelfrespect. En gasten denken lachend dat de ouders niet goed bij hun hoofd zijn.
Kinderen en eigen burgers kun je niet het land/huis uitzetten. De Staat mag best zeggen dat ze niet op criminelen zitten te wachten die in feite misbruik maken van gastvrijheid. Gasten/immigranten moeten weten waar de grens is anders is "daar" de deur.
Je moet het uitzetten ook niet zien als straf! De straf krijgen ze eerst, de bak in. Daarna worden ze vriendelijk uitgezwaaid en mogen ze verder leven in hun eigen land, omdat we ze hier niet willen. En dat is niet meer dan logisch.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:12 schreef retteketet het volgende:
[..]
Het zijn geen verschillende gevallen. Als een allochtoon een misdrijf pleegt staat dat los van zijn allochtoon-zijn, net zo goed als een misdrijf van een autochtoon niks te maken heeft met zijn etnische origine. Je trekt er gewoon dingen bij die er niks mee te maken hebben...
Dat heet discriminatie. Was dat overigens niet verboden? Ik dacht dat een CPN-kamerlid (CPN!) een anti-discriminatiewet had ingesteld, 10 jaar terug o.i.d.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |