quote:Tenzij een buitenlander zo stom is om de officiële asielaanvraagprocedure van begin tot eind te doorlopen en uiteindelijk geen verblijfsvergunning krijgt. Maar dat komt maar weinig voor.
Op donderdag 27 november 2003 14:13 schreef RichardQuest het volgende:Niemand wordt uitgezet?
quote:Bron?
Op donderdag 27 november 2003 14:18 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Tenzij een buitenlander zo stom is om de officiële asielaanvraagprocedure van begin tot eind te doorlopen en uiteindelijk geen verblijfsvergunning krijgt. Maar dat komt maar weinig voor.
quote:Voor welke bewering precies? Dat het alleen voorkomt bij asielzoekers die de hele procedure van begin tot eind doorlopen, of dat het maar weinig voorkomt?
Op donderdag 27 november 2003 14:20 schreef RichardQuest het volgende:
Bron?
quote:In verhouding tot alle criminele buitenlanders (die van gelly zegmaar) worden er toch ook maar weinig Nederland uitgezet?
Op donderdag 27 november 2003 14:30 schreef RichardQuest het volgende:
1.. wat als je illegaal bent gooi het land! Ja... uuhhh waar heen?
Die gasten spoelen namelijk hun paspoort in het chemisch toilet door en dan heb je geen nationaliteit meer...
2 allochtonen worden ook buitelanders genoemd maar zijn ze in werkelijkheid niet... Zijn mederlanders... wel een ander kleurtje in de meeste gevallen... maar ok.. ze horen erbij.. Kan je er ook niet uit gooieen...
Maar de laaste groep die maakt de meeste overlast.. En dan vooral de marokaanse, ik zou ook stemmen voor ze allemaal terug te sturen naar marokko maar helaas... Wat ze hier flikken hoeven ze daar niet te doen..(en ja ook nederlanders zijn geen schatjes, maar in verhouding wel) Marokanen harder te straffen is onzin. Slaat totaal nergens op moeten gewoon sowieso hardere straffen komen en die dan ook gelden voor marokkanen. Niet dat ze dan meteen naar het discriminatie punt rennen....
want serieus waar ik was in de stad paar jaar geleden(4 jaar ongeveer) paar van die gasten jaartje of 15 16 hooguit... Hey kijk daar heb je een grote neus(schijn ik te hebben ) enin, boeit niet zo maar ik voor de gein naar discriminatie punt. Leek net marokko... ik kom bij zo'n vrouw leg de situatie uit.. nee meneer helaas doen we niet aan... beetje pro zwart en anti wit....
Ik stem voor een eiland net als Alcatraz(weet niet of ik het goed schrijf) in de noordzee... mooie grote gevangenis kunnen er dan wel 10 in 1 cel. 4 van die mooie grote torens met machine geweren erop. en op alles wat wil ontsnappen schieten.....alvorens heeft natuurlijk iedereen wel een eerlijk process gehad.... Kijk zo moet je dat aanpakken..Maar wat ze nu doen is kut... werkt niet..
Ach, eerst deze maatregel en daarna de dubbele nationaliteit afschaffen. Denk dat het inderdaad wel wat oplost.quote:Op vrijdag 30 september 2005 08:52 schreef Vhiper het volgende:
Op zich een prima voorstel, behalve dat ik de kanttekening wil maken dat dit alleen voor recidivisten moet gelden. een keer kan iemand de fout in gaan en om voor een kleine overtreding iemands hele leven op z'n kop te zetten, gaat mij te ver.
Verder is het natuurlijk weer een typische non-oplossing, aangezien de grootste problemen veroorzaakt worden door mensen met een Nederlands paspoort. Een daadkrachtige overheid had dus gewoon de strafmaat voor iedereen flink opgeschroeft.
Maarja, migrantje pesten is makkelijker he?![]()
De dubbele nationaliteit is al afgeschaft. Alleen bij zwaarwegende belangen is die nog toegestaanquote:Op vrijdag 30 september 2005 11:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, eerst deze maatregel en daarna de dubbele nationaliteit afschaffen. Denk dat het inderdaad wel wat oplost.
alles wat voor de rechter komt, volgens Verdonk. Daar valt dus ook het "vergeten van een lipstick" in de Etos of de zwaardere snelheidsovertreding onder. Ik vind dat niet voldoende reden om iemand z'n hele leven op z'n kop te zetten en eventueel zijn gezin, met kinderen, uit elkaar te rukken, omdat een van de ouders het land wordt uitgegooid.quote:Verder geloof ik niet dat het voor overtredingen als 'gepakt bij een blaastest' geldt, maar echt voor vergrijpen als diefstal, verkrachting e.d. En daar ben ik het helemaal mee eens.
De meesten hebben een dubbele nationaliteit. En ik vind dat ze na een vergrijp zouden moeten kiezen welke nationaliteit ze willen houden. Alleen de Nederlandse? Prima, word je behandeld als elke andere nederlander. De buitenlandse? Ook prima, word je behandeld als elke andere buitenlander.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:36 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De dubbele nationaliteit is al afgeschaft. Alleen bij zwaarwegende belangen is die nog toegestaan![]()
Verder is het natuurlijk onzin om te stellen dat het de problemen in de samenleving oplost, wetende dat de overgrote problemen worden veroorzaakt door 2e en 3e generatie allochtonen die allemaal nederlander zijn
Ik vind van wel. Een lipstick vergeten af te rekenen is pure diefstal, voorop gepland. Gevaarlijk hard rijden is levensgevaarlijk voor je medeburgers, dus ga dat maar lekker in je eigen land doen. Ik vind het prima.quote:alles wat voor de rechter komt, volgens Verdonk. Daar valt dus ook het "vergeten van een lipstick" in de Etos of de zwaardere snelheidsovertreding onder. Ik vind dat niet voldoende reden om iemand z'n hele leven op z'n kop te zetten en eventueel zijn gezin, met kinderen, uit elkaar te rukken, omdat een van de ouders het land wordt uitgegooid.
Nog maar eens: Er zijn zwaarwegende belangen voor die mensen om een dubbele nationaliteit te behouden, vaak KAN men niet eens kiezen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
De meesten hebben een dubbele nationaliteit. En ik vind dat ze na een vergrijp zouden moeten kiezen welke nationaliteit ze willen houden. Alleen de Nederlandse? Prima, word je behandeld als elke andere nederlander. De buitenlandse? Ook prima, word je behandeld als elke andere buitenlander.
quote:Ik vind van wel. Een lipstick vergeten af te rekenen is pure diefstal, voorop gepland.
Wat stel je voor? Levenslang voor deze misdadiger?quote:Burgemeester weg na 'lippenstiftaffaire'
HEYTHUYSEN - Burgemeester I. Maks-van Veen (PvdA) van Heythuysen treedt af. Zij kwam begin vorige maand in opspraak, omdat ze bij het afrekenen in een winkel een lippenstift over het hoofd zou hebben gezien. Bij het verlaten van de winkel ging vervolgens het alarm af.
Maks vindt dat ze door de affaire niet langer kan functioneren als burgemeester. De gemeenteraad respecteert haar besluit. Maks was dinsdagavond niet bereikbaar voor commentaar.
Negatieve beeldvorming
De burgemeester nam haar besluit in overleg met de gemeenteraad. "De raad hecht eraan uit te spreken dat het personeel in de plaatselijke drogisterij adequaat heeft gehandeld en betreurt ten zeerste de negatieve beeldvorming die in deze sinds 1 juni is ontstaan," staat in de gezamenlijke verklaring.
"De raad wenst uit te spreken dat de burgemeester grote verdiensten heeft voor onze gemeente," gaat de verklaring verder. "Nog maar enkele maanden geleden heeft de raad een zeer positief oordeel gegeven over de wijze waarop de burgemeester de afgelopen jaren heeft gefunctioneerd."
Geen verdere mededelingen
Loco-burgemeester M. Wagemans (Ronduit Open) wijst erop, dat de raad noch het college van burgemeester en wethouders verdere mededelingen zullen doen over deze affaire. Maks is sinds 1991 burgemeester in de gemeente Heythuysen. Haar huidige ambtsperiode loopt tot januari 2003.
Natuurlijk, dat is een prima reden om iemands leven compleet op z'n kop te zetten, te verbannen uit dit land en met een beetje pech kinderen zonder een van hun ouders achterlaten.quote:Gevaarlijk hard rijden is levensgevaarlijk voor je medeburgers, dus ga dat maar lekker in je eigen land doen. Ik vind het prima.
Doet niets af aan de wet.quote:Trouwens, de meeste kleine diefstalletjes komen niet eens voor de rechter. Dat lossen ze wel onderhands op. Als het vaker voorkomt natuurlijk wel, maar dan ben je ook willens en wetens een dief.
Jij vind het prima dat kinderen het slachtoffer worden van een foutje van de ouders? Harteloos!quote:En gezinnetjes die uit elkaar worden gerukt: Dan doen ze toch gewoon zelf. Moeten ze zich maar gedragen.
Had dat andere topic nog niet gezien, zal zo eens ff kijkenquote:Trouwens, hier loopt ook al een topic over in Nieuws: Verdonk: alle criminele buitenlanders uitzetten
Discussieert een beetje vervelend in twee topics.
Ja, anders verliezen ze het erfrecht in het land van hun voorvaderen!! Zwaarwegend hoor.quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:38 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nog maar eens: Er zijn zwaarwegende belangen voor die mensen om een dubbele nationaliteit te behouden, vaak KAN men niet eens kiezen.
Zoals ik al eerder zei zal dit niet voor de rechter komen en valt het dus niet onder die wet!quote:Wat stel je voor? Levenslang voor deze misdadiger?
Ja allicht, anders rijdt hij wel iemand dood die vrouw en kinderen achterlaat. Nee, da's niet zielig!quote:Natuurlijk, dat is een prima reden om iemands leven compleet op z'n kop te zetten, te verbannen uit dit land en met een beetje pech kinderen zonder een van hun ouders achterlaten.![]()
Neemt hij toch lekker zijn hele gezinnetje mee naar het land van herkomst!quote:Jij vind het prima dat kinderen het slachtoffer worden van een foutje van de ouders? Harteloos!![]()
Dat is 1 van de redenen, ja.quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, anders verliezen ze het erfrecht in het land van hun voorvaderen!! Zwaarwegend hoor.
Vind niet dat Nederland daar rekening mee hoeft te houden.
Dat is een andere zwaarwegende reden, zoals bij wet erkend ja.quote:Enige reden voor dubbele nationaliteit vind ik wanneer bijvoorbeeld een Poolse vrouw trouwt met een Nederlander. Na overlijden van haar man of scheiding, zal zij mogelijk terug willen naar het eigen land. Met behoud van eigen nationaliteit, naast de Nederlandse, kan dat dan ook.
Dus als de moeder door Verdonk het land uit geknikkerd zou worden wegens winkeldiefstal, moet van jou die baby, dat van jou immers alleen de Nederlandse nationaliteit mocht hebben, maar compleet alleen hier blijven?quote:Complete gezinnen van Marokkaanse komaf kunnen gewoon kiezen. Een baby die in Nederland geboren wordt hoeft nergens een Marokkaanse nationaliteit voor te hebben. Vanaf dat moment moet het gewoon niet meer mogen. Gaan ze dan alsnog naar marokko om het kind van de Marokkaanse nationaliteit te voorzien dan zou de consequentie moeten zijn dat het de Nederlandse nationaliteit meteen kwijt raakt.
Zoals ik al zei, winkeldiefstallen komen wel degelijk onder de rechter, of moeten daar volgens de wet in ieder geval terecht komen.quote:Zoals ik al eerder zei zal dit niet voor de rechter komen en valt het dus niet onder die wet!
Oh? Iemand veroordelen voor iets wat hij mogelijk, misschien nog moet gaan doen?quote:Ja allicht, anders rijdt hij wel iemand dood die vrouw en kinderen achterlaat. Nee, da's niet zielig!
Dat zou hetzelfde zijn als je tegen een veroordeelde zegt: "Neem heel je gezinnetje maar mee de cel in".quote:Neemt hij toch lekker zijn hele gezinnetje mee naar het land van herkomst!
Je vergelijking gaat mank. De staat heeft een heel andere verantwoordelijkheid dan het hoofd van een gezin, dat weet jij ook...quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:37 schreef Mikrosoft het volgende:
Een gast die zich thuis bij jou misdraagt schop je toch ook de deur uit? Zijn je kinderen stout dan mogen ze vanzelfsprekend blijven maar worden ze op een andere manier gestraft. Een hele normale gang van zaken. Ik vind niets racistisch aan het plan van Rita Verdonk.
Mwoah, ik zie zeker parallellen tussen het verzorgen van veiligheid door de staat, en het verzorgen van veiligheid voor een gezinslid. Die mensen hebben het volledig zelf in de hand of ze de wet overtreden of niet. Niets zieligs aan. Vooral die zielige verhaaltjes van crimineeltjes die roepen dat ze stelen omdat ze geen werk kunnen vinden zijn te triest voor woorden.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:40 schreef retteketet het volgende:
Je vergelijking gaat mank. De staat heeft een heel andere verantwoordelijkheid dan het hoofd van een gezin, dat weet jij ook...
Ik snap niet dat Rita Verdonk normaal gevonden wordt. Ze had zo bij de NSB aan het werk gekund, als ze 60 jaar eerder was geboren![]()
Ik vind mijn vergelijking niet zo mank lopen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:40 schreef retteketet het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat mank. De staat heeft een heel andere verantwoordelijkheid dan het hoofd van een gezin, dat weet jij ook...
Ik snap niet dat Rita Verdonk normaal gevonden wordt. Ze had zo bij de NSB aan het werk gekund, als ze 60 jaar eerder was geboren![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |