volledig mee eensquote:Op dinsdag 25 november 2003 14:46 schreef casper23 het volgende:
Je moet als buitenlander het land uit worden gezet als je binnen een jaar de wet overtreedt, m.u.v. verkeersovertredingen e.d.
Als jij emigreert naar Canada mag je geen misdaden plegen, maar een autochtoon mag dat even goed niet. Waarom zou je dan de immigrant eruit knikkeren, en de autochtoon niet? Ik vind dat discriminatie, dan ben je gewoon met twee maten aan het meten.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:11 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Ik vind mijn vergelijking niet zo mank lopen.
Ouders zijn de staat. Kinderen zijn de burgers en de gasten zijn de buitenlanders. Mensen die naar Nederland komen hebben ook verantwoordelijkheden. Als ze niet beseffen dat je je dient te gedragen in je nieuwe land dan is het niet ons probleem. Ouders bepalen wel of een gast mag blijven na wangedrag. Hetzelfde geldt voor de staat.
Ik zou het niet in mijn hoofd halen om naar Canada te emigreren en daar een misdrijf te plegen waar gevangenisstraf op staat. En al helemaal niet zou ik de brutaliteit hebben om te beweren dat de Canadese staat me discrimineert omdat ik weg moet vanwege wangedrag.
Omdat een immigrant en een Nederlander verschillende gevallen zijn. Als een kind van zijn ouders steelt dan krijgt het nu eenmaal een andere behandeling dan een gast. Als de gast mag blijven dan is het een verkeerd signaal naar het kind en de gasten. Het kind verliest respect voor de ouders en misschien ook zijn zelfrespect. En gasten denken lachend dat de ouders niet goed bij hun hoofd zijn.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:30 schreef retteketet het volgende:
[..]
Als jij emigreert naar Canada mag je geen misdaden plegen, maar een autochtoon mag dat even goed niet. Waarom zou je dan de immigrant eruit knikkeren, en de autochtoon niet? Ik vind dat discriminatie, dan ben je gewoon met twee maten aan het meten.
quote:-blaat-
Dus even voor de duidelijkheid:quote:ANP
DEN HAAG (ANP)
Het kabinet spreekt vrijdag over het voorstel van de VVD-bewindsvrouw.
Dat zou inhouden dat vreemdelingen die binnen drie jaar na aankomst in Nederland zijn veroordeeld voor een misdrijf, na het uitzitten van de straf het land uitgezet worden.
Het gaat om migranten met een verblijfsvergunning die door de rechter zijn veroordeeld voor een vergrijp.
Vreemdelingen die binnen drie jaar na aankomst in Nederland een misdrijf plegen waarop een gevangenisstraf staat, kunnen het land worden uitgezet.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 06:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Dus even voor de duidelijkheid:Het gaat NIET over allochtonen.
Allochtonen (in dagelijks spraakgebruik, CBS definitie etc) zijn Nederlanders, allochtonen zijn geen vreemdelingen. Vreemdelingen zijn legaal in NL met een verblijfsvergunning maar zonder Nederlandse nationaliteit. Vreemdelingen zijn geen allochtonen (die zijn Nederlander) en geen illegalen (die hebben geen verblijfsvergunning)Veroordeelden wordt NIET zonder hun straf eerst uit te zitten over de grens gezet.
Ze worden dus ook niet in andere staat aan hun land van herkomt teruggestuurd dan dat Nederlandse staatsburgers na uitzitten van een gevangenisstraf weer in de Nederlandse samenleving terugkeren.Het gaat NIET over kleine vergrijpjes.
Uitzetting kan alleen op basis van een veroordeling waarop een gevangenisstraf staat.
Ik vind 200 rijden op de snelheid een gevaar voor de andere burgers, terecht dat die eruit gezet worden. Vind dat daar ook een mooie lange gevangenistraf op mag staan.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:32 schreef vanthof het volgende:
Dat betekent o.a. dat men iemand niet kan uitzetten tenzij hij een gevaar is voor de staat. En dan moet je echt wel iets heel ernstigs op je kerfstok hebben.
Het zijn geen verschillende gevallen. Als een allochtoon een misdrijf pleegt staat dat los van zijn allochtoon-zijn, net zo goed als een misdrijf van een autochtoon niks te maken heeft met zijn etnische origine. Je trekt er gewoon dingen bij die er niks mee te maken hebben...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 02:43 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Omdat een immigrant en een Nederlander verschillende gevallen zijn. Als een kind van zijn ouders steelt dan krijgt het nu eenmaal een andere behandeling dan een gast. Als de gast mag blijven dan is het een verkeerd signaal naar het kind en de gasten. Het kind verliest respect voor de ouders en misschien ook zijn zelfrespect. En gasten denken lachend dat de ouders niet goed bij hun hoofd zijn.
Kinderen en eigen burgers kun je niet het land/huis uitzetten. De Staat mag best zeggen dat ze niet op criminelen zitten te wachten die in feite misbruik maken van gastvrijheid. Gasten/immigranten moeten weten waar de grens is anders is "daar" de deur.
Je moet het uitzetten ook niet zien als straf! De straf krijgen ze eerst, de bak in. Daarna worden ze vriendelijk uitgezwaaid en mogen ze verder leven in hun eigen land, omdat we ze hier niet willen. En dat is niet meer dan logisch.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:12 schreef retteketet het volgende:
[..]
Het zijn geen verschillende gevallen. Als een allochtoon een misdrijf pleegt staat dat los van zijn allochtoon-zijn, net zo goed als een misdrijf van een autochtoon niks te maken heeft met zijn etnische origine. Je trekt er gewoon dingen bij die er niks mee te maken hebben...
Dat heet discriminatie. Was dat overigens niet verboden? Ik dacht dat een CPN-kamerlid (CPN!) een anti-discriminatiewet had ingesteld, 10 jaar terug o.i.d.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |