Trailer hier
Carrey en Winslet spelen een koppel die hun herinneringen laten wissen om hun relatie te redden. Dit door een dokter met Dunst en Wood als assistenten.
Lijkt me wel veelbelovend. Vooral omdat Dunst en Winslet weinig verkeerd kunnen doen in mijn ogen. En zelfs Carrey vind ik meestal wel goed.
Ik wilde nog vragen of iemand dat nummer kende. Nu niet meer nodig.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 16:43 schreef zoom het volgende:
De muziek die wordt gebruikt in de trailer is MR Blue Sky van ELO
MR Blue Sky zal ook op de filmsoundtrack cd staan.
10 maart tot 26 augustus 3 maanden??? leer es tellen: 3e tot de 8e maand: 5 maanden!!! bestel m wel op R1 dvdquote:Op maandag 22 maart 2004 16:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Er zijn nog vele andere films weer langer dan 3 maanden uitgesteld...
Ikkuh ookquote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:32 schreef Ifyafeelme het volgende:
ik verheug me nu al op deze film![]()
En elke keer als je gaat kijken, staat hij hoger. Ondertussen op 68. Vóór 2001: A Space Odyssey en A Clockwork Orangequote:Op donderdag 25 maart 2004 10:44 schreef Hare het volgende:
Gaat snel deze film!
Nu al in de top100 van Imdb. Begin wel heel erg benieuwd te raken!!!
zou toch onterecht zijn.quote:Op maandag 29 maart 2004 22:11 schreef Hare het volgende:
Hmm, gaat zometeen nog Cidade de Deus de Deus voorbij, de hoogstgenoteerde film in die lijst van de laatste jaren (2002 en verder, LoTR niet meegerekent), ga hem toch meer eens op svcd kijken denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook de aanroepen naar Patrick maken de film mysterieus. Soms heb je zo'n film waar veel in voorkomt wat niet wordt uitgewerkt. Dat is dan meestal een pluspunt, nu ook.
Nu al op 58.quote:Op maandag 29 maart 2004 21:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En elke keer als je gaat kijken, staat hij hoger. Ondertussen op 68. Vóór 2001: A Space Odyssey en A Clockwork Orange
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op zaterdag 3 april 2004 12:07 schreef SaintOfKillers het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en ik vermoed ook oscar-nominaties
Een film met Jim Carrey is sowieso kewlquote:Op zaterdag 10 april 2004 08:59 schreef dolle_hond het volgende:
en nu op 49
En ondertussen op 44.quote:Op zaterdag 10 april 2004 08:59 schreef dolle_hond het volgende:
en nu op 49
Schattebout, lees eens...quote:Op dinsdag 23 maart 2004 00:13 schreef Timo20 het volgende:
[..]
10 maart tot 26 augustus 3 maanden??? leer es tellen: 3e tot de 8e maand: 5 maanden!!! bestel m wel op R1 dvd
Ik niet. Was toch prima te volgen?quote:Ik kan ook niet wachten tot dat ik de film met ondertitels kan zien.
MAN ON THE MOON kon je niet waarderen, of niet gezien?quote:De tweede film waarin ik Jim Carrey wél kan waarderen (na Truman Show)
Man on the Moon heb ik inderdaad nog niet gezien. Toevallig dacht ik gisteren nog dat ik deze binnenkort nog even moet zien.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 11:15 schreef nederhorror.nl het volgende:
[..]
MAN ON THE MOON kon je niet waarderen, of niet gezien?
Ben hier echt benieuwd naar. Kan me niet herinneren dat Kaufman voor een van z'n andere films commentaar heeft geleverd. En ben toch wel benieuwd naar de briljante geest van die manquote:Op donderdag 22 juli 2004 12:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Extras will include an audio commentary with Michel Gondry and Writer Charlie Kaufman,
Ik heb geen idee wat je daar nu precies mee bedoelt, maar moet nog wel ff iets over onze Jim zeggen.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 20:25 schreef Theeboon het volgende:
Jim Carrey heeft 't charisma van een geflipte jaren 50 acteur, en da's goed
Ja ik. heb hem op DVD gekocht (ook vanwege extra's; videoclips van Gondry en een wonderschone korte film). Hij is niet zo sterk als ESOTSM, maar wel erg grappig. en goed geacteerd en die typische Gondry-regie die al zijn werk zo sprankelend maakt (ja ik ben een fan!).quote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:21 schreef PDOA het volgende:
Iemand toevallig 'Human Nature' gezien, de eerste film van Michel Gondry?
Pathéquote:Op woensdag 11 augustus 2004 14:35 schreef MrX1982 het volgende:
...
In oktober komt trouwens de dvd uit. Hij gaat hier zeker niet draaien in de bios?
Pathe stinkt idd riantquote:Op woensdag 11 augustus 2004 14:57 schreef juniz het volgende:
[..]
Pathézal hem vast niet commercieel genoeg vinden.
Aan de andere kant is het wel een film die je een tweede keer wilt bekijken; dan is dvd toch relaxter.
16 september in de bios hier in Nederland en 4 Oktober te verkrijgen op dvd in Engeland. Wat lopen wij in Nederland toch weer heerlijk voorop :')quote:Op woensdag 11 augustus 2004 15:24 schreef nederhorror.nl het volgende:
Hij komt uit in september en zal zeker bij Pathé gaan draaien, niet in al hun theaters.
Mmm blijkbaar iets te vroeg geoordeeld:quote:Op woensdag 11 augustus 2004 15:24 schreef nederhorror.nl het volgende:
Hij komt uit in september en zal zeker bij Pathé gaan draaien, niet in al hun theaters.
Blijft natuurlijk wel de vraag in hoeveel zalen hij gaat draaien en hoe lang.quote:
ja bij play.com kan je hem al bestellenquote:Op woensdag 11 augustus 2004 15:36 schreef juniz het volgende:
[..]
Mmm blijkbaar iets te vroeg geoordeeld:
[..]
Blijft natuurlijk wel de vraag in hoeveel zalen hij gaat draaien en hoe lang.
DVD-release in oktober dan![]()
Bij amazon.com ook al. Is de release zelfs nog een weekje eerderquote:Op woensdag 11 augustus 2004 15:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
ja bij play.com kan je hem al bestellen
http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=161186
Altijd fijn dat Internet. Kom je er tenminste achter dat we jaren achterlopen op de VS en UK![]()
Je vreem he snap ik ook nietquote:Op woensdag 11 augustus 2004 15:51 schreef juniz het volgende:
[..]
Bij amazon.com ook al. Is de release zelfs nog een weekje eerder
En dan vragen mensen zich af waarom films gedownload/geimporteeerd worden, in plaats van netjes te wachten totdat hij in Nederland in de bios/winkel komt....![]()
Dat roepen filmliefhebbers altijd heel snel, ik ook. Er komt echter wel meer bij kijken. Men moet een publiek hebben, anders heeft het geen nut om het uit te brengen. Dus de grote marketingsmachine moet eerst op gang komen. Dat gebeurd dus nu. Hij wordt gesneakt, er komen trailers, interviews, reportages, etc.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 15:51 schreef juniz het volgende:
[..]
Bij amazon.com ook al. Is de release zelfs nog een weekje eerder
En dan vragen mensen zich af waarom films gedownload/geimporteeerd worden, in plaats van netjes te wachten totdat hij in Nederland in de bios/winkel komt....![]()
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 17:07 schreef Mike het volgende:
Change your heart, look around you
Change your heart, it will astound you
I need your loving like the sunshine
And everybody's gotta learn sometime
Everybody's gotta learn sometime
Everybody's gotta learn sometime
Ongelukkige!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:11 schreef Baklap het volgende:
Ik vond de film veels te traag en sloom op gang komen. Ik wist wel dat Carey ook serieuze rollen kon vertolken en hoopte iets in de geest van the Truman show te krijgen. Helaas viel ik zowat in slaap en heb m maar gedelete
Misschien dattie over een tijdje weer een kans krijgt.
Het is een bewerking van Beck. Beter dan het origineel imho.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:10 schreef A.J. het volgende:
[..]
![]()
wat een nummer...![]()
Jah maar waarom geen release in de vs en europa tegelijkertijd. Europa is sowieso al amerikaans georienteerd; met een beetje meer publiciteit kunnen ze ervoor zorgen dat amerika én europa weten dat een film uit is. Nu voeren ze vaak twee halve marketingcampagnes die waarschijnlijk een stuk minder effectief zijn dan één grote.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:35 schreef nederhorror.nl het volgende:
[..]
Dat roepen filmliefhebbers altijd heel snel, ik ook. Er komt echter wel meer bij kijken. Men moet een publiek hebben, anders heeft het geen nut om het uit te brengen. Dus de grote marketingsmachine moet eerst op gang komen. Dat gebeurd dus nu. Hij wordt gesneakt, er komen trailers, interviews, reportages, etc.
Dat lijkt mij ook, maar blijkbaar hebben distributeurs daar andere ideeën over. Wellicht dat A-FILM bang was dat de film andere titels van hun in de weg zou zitten, bijvoorbeeld GIRL WITH A PEARL EARRING.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 23:56 schreef juniz het volgende:
Jah maar waarom geen release in de vs en europa tegelijkertijd. Europa is sowieso al amerikaans georienteerd; met een beetje meer publiciteit kunnen ze ervoor zorgen dat amerika én europa weten dat een film uit is.
Als twee films elkaar in amerika niet in de weg zitten dan zullen ze elkaar bij een wereldwijde release ook niet snel in de weg zitten. Zou het geen goed argument vinden van een distributeur (maarjah ik ben geen distributeur natuurlijk).quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:28 schreef nederhorror.nl het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, maar blijkbaar hebben distributeurs daar andere ideeën over. Wellicht dat A-FILM bang was dat de film andere titels van hun in de weg zou zitten, bijvoorbeeld GIRL WITH A PEARL EARRING.
Juist daarom is een wereldwijde release beter Hoeft er maar eenmalig een grotere campagne gevoerd worden (Uiteraard is het risico hierbij wel groter).quote:95% van het Nederlandse volk kan die titel niet eens uitspreken (wordt lachen bij de kassa) en zijn echte consumenten, er moet hun verteld worden (aan de hand van reportages, behind the scenes, interviews, trailers, etc.) dat ze naar deze film willen gaan.
Juist zulk soort films moet wereldwijd tegelijkertijd gereleased worden. De meeste 'filmliefhebbers' zullen de film nu al wel gezien hebben via de illegale bronnen. De DVD kopen okay maar ik denk niet dat veel van deze mensen nog speciaal naar de bios zullen gaan voor deze film (hooguit in de sneak).quote:Distributeurs hopen natuurlijk ook dat dankzij Carrey een breed publiek wordt aangetrokken, wat mij een niet zo verstandig lijkt. Ze moeten zich richten op mensen die niet voor puur vermaak naar de bioscoop komt. ESOTSM is niet zo'n film.
In Amerika schuiven ze ook constant met films, omdat maatschappijen angstig zijn om hem uit te brengen met een film die hun misschien in de schaduw zet.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 14:06 schreef juniz het volgende
[b]Als twee films elkaar in amerika niet in de weg zitten dan zullen ze elkaar bij een wereldwijde release ook niet snel in de weg zitten. Zou het geen goed argument vinden van een distributeur (maarjah ik ben geen distributeur natuurlijk).
Je geeft het zelf al aan, groter risico. Dat willen ze beperken tot een minimum. Het is ook afhankelijk van de film. Alle fans (die built-in audience) zitten te wachten op HELLBOY en ze weten van het bestaan. Ze hoeven alleen een datum. Een film als ETERNAL SUNSHINE OF THE SPOTLESS MIND moet eerst interesse genereren, ondanks de namen die er aan verbonden zijn..quote:Juist daarom is een wereldwijde release beter Hoeft er maar eenmalig een grotere campagne gevoerd worden (Uiteraard is het risico hierbij wel groter).
De 'filmliefhebbers', ja. Niet de filmliefhebbers (zonder haakjes, mocht je in de war raken).quote:De meeste 'filmliefhebbers' zullen de film nu al wel gezien hebben via de illegale bronnen.
90% van de sneak heeft géén idee waar ze na kijken als het geen grote productie is.quote:De DVD kopen okay maar ik denk niet dat veel van deze mensen nog speciaal naar de bios zullen gaan voor deze film (hooguit in de sneak).
Als ik toekomstige titels noem dan heeft 99% er nog nooit van gehoord.quote:Internet zorgt ervoor dat mensen steeds makkelijker aan informatie uit de hele wereld kunnen worden.
Dat die vergelijking niet opgaat, dat snap je hoop ik zelf ook wel. Bioscoopzalen? Projectoren? Onderhoud?quote:Wat dat betreft kunnen filmdistributeurs beter kijken naar de muziekindustrie waar cd steeds vaker overal tegelijk gereleased worden.
Hoezo Europa? Engeland was hij in mei uit. Was toevallig daar.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 14:31 schreef Atreidez het volgende:
Verdomme zo'n film met zoveel potentie en kwaliteit een beetje op de plank laten totdat de tijd in Europa rijp is
De vraag is dan of er ondertussen niet meer 'filmliefhebbers' zijn dan filmliefhebbers en wil een producent enkel de liefhebbers zonder haakjes binnen hebben? Als ik producent zou zijn zou ik op de eerste plaats waardering willen hebben voor mijn werk en of dat nou komt van liefhebbers met of zonder haakjes... mij zou dat niet veel uitmaken.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:39 schreef nederhorror.nl het volgende:
[..]
In Amerika schuiven ze ook constant met films, omdat maatschappijen angstig zijn om hem uit te brengen met een film die hun misschien in de schaduw zet.
[..]
Je geeft het zelf al aan, groter risico. Dat willen ze beperken tot een minimum. Het is ook afhankelijk van de film. Alle fans (die built-in audience) zitten te wachten op HELLBOY en ze weten van het bestaan. Ze hoeven alleen een datum. Een film als ETERNAL SUNSHINE OF THE SPOTLESS MIND moet eerst interesse genereren, ondanks de namen die er aan verbonden zijn..
[..]
De 'filmliefhebbers', ja. Niet de filmliefhebbers (zonder haakjes, mocht je in de war raken).
[..]
Okay maar als jij ze een titel geeft kunnen ze er wel informatie over vinden als ze willen.quote:Als ik toekomstige titels noem dan heeft 99% er nog nooit van gehoord.
Mijn punt was dat platenmaatschappijen tegenwoordig steeds vaker proberen om direct wereldwijd te releasen, (om de 'paralelle import' te voorkomen). Dit zorgt er voor dat fans over de hele wereld tegelijk (legaal) over de muziek kunnen beschikken die zij willen. Vroeger waren platenmaatschappijen ook veel voorzichtiger met releasen en lieten ze op deze manier de fans wachten. Voordeel voor hen was toen dat een potentiele koper geen bronnen had om op een andere manier aan de cd te komen (als hij al wist dat hij uit was!!). Dat is nu veranderd en daar proberen distributeurs op in te spelen. Of dat uiteindelijk kan blijft de vraag maar de mentaliteit is er wel naar. Waarom zou dit bij filmdistributeurs niet kunnen? Tuurlijk zullen zij rekening moeten houden met zalen ed; platenmaatschappijen zullen ook rekening moeten houden met optredens ed.quote:Dat die vergelijking niet opgaat, dat snap je hoop ik zelf ook wel. Bioscoopzalen? Projectoren? Onderhoud?
Het grootste deel van de personen die hem download gaat hem niet kijken in de bioscoop. Zodra ze die film kunnen downloaden, dan is het kwaad al geschied. De drempel voor bezoek wordt in ieder geval heel hoog, aangezien ze de film al gezien hebben.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 22:08 schreef juniz het volgende:
[b]De vraag is dan of er ondertussen niet meer 'filmliefhebbers' zijn dan filmliefhebbers en wil een producent enkel de liefhebbers zonder haakjes binnen hebben?
Maar de media bepaald grotendeels welke films mensen willen zien. Wat kan het grote publiek met de informatie op imdb?quote:Tegenwoordig hoef je imdb oid maar te raadplegen om te zien welke films er uit komen.
Optredens van [bijv.] Amerikaanse artiesten komen ook eerder in eigen land. Het duurt vaak lang voordat ze ons land aandoen.quote:platenmaatschappijen zullen ook rekening moeten houden met optredens ed.
Lijkt mij ook niet.quote:Toch denk ik niet dat het echt nodig is om Europa 6 maanden te laten wachten (Engeland 2 maanden dan).
Dat klopt, maar de vraag is of die mensen normaal wel naar de bios zouden gaan voor die film. Voor mensen die serieus overwegen om naar die film te gaan ligt het net anders. Als ik een film graag wil zien en hij draait op dat moment in de bios kijk ik hem liever in de bios...maar als hij daar niet draait dan moet ik dus de afweging maken 'wachten' of 'downloaden'. Wanneer dat wachten een paar weken is OK maar een half jaar....quote:Het grootste deel van de personen die hem download gaat hem niet kijken in de bioscoop. Zodra ze die film kunnen downloaden, dan is het kwaad al geschied. De drempel voor bezoek wordt in ieder geval heel hoog, aangezien ze de film al gezien hebben.
Het grote publiek zal inderdaad vooral afgaan op de media maar er zijn zat mensen die toch net iets verder kijken. Dat zie je maar op een forum als dit; ESOTSM is nog geen eens in de bios hier of er worden hele discussies over gevoerd. Mensen lezen deze discussies, worden nieuwsgierig, ....quote:Maar de media bepaald grotendeels welke films mensen willen zien. Wat kan het grote publiek met de informatie op imdb?
Dat zou niet de bedoeling zijn inderdaad; wel goed voor videotheken misschienquote:Stel je voor dat films tegelijk in de bioscoop kwamen als in de videotheken.
Het werd Jersey Girlquote:Op woensdag 25 augustus 2004 13:45 schreef HAL9000S het volgende:
Ik ga vanavond naar de sneak in de hoop dat ik ESOTSM kan aanschouwen... o wee als het chronicles of riddick wordt.
Niet donker in het bijzonder, maar de kleuren zijn wel apart. Het zijn weinig kleuren, die wel erg sterk zijn en het geheel doet nogal gelig en rooiig aan. Het is denk ik met vrij simpele apparatuur opgenomen, dat is wat ik eerder al bedoelde met dat "analoge effect". Ik vond het eigenlijk wel mooi.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 15:56 schreef furanku het volgende:
Maar lag het aan mij, of is de film gewoon erg donker weergegeven?
Zijn weer goed bezigquote:Op maandag 30 augustus 2004 10:04 schreef BdR het volgende:
Hij draait in de bioscoop vanaf 16 september, volgens Pathé
[afbeelding]
Hier ookquote:Op maandag 30 augustus 2004 10:16 schreef Hare het volgende:
[..]
Zijn weer goed bezig
12 dagen later heb ik hem al op dvd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar toch bleef ik benieuwd hoe het verder ging. Ondanks de onmogelijkheid van personen wissen in je geheugen, kwam de film realistisch over.
@MikeyMo Volgens mij was het niet dat het zo rigorous gedaan was, maar dat dat liedje de naam Clementine bevatte en dus een link was met Kate Winslet."Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
SPOILERTAGS GEBRUIKEN A.U.B!!!!quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:23 schreef Omega het volgende:
Wat ik ervan begreep (dus misschien zit ik er helemaal naast), kon die Dr. Howard Mierzwiak zien in welke "geheugenkamertjes" er activiteit was, waardoor ze daar het geheugen gingen wissen aangezien dat Clementine geheugen was (hoe ze dat wisten is niet duidelijk).
Ik denk dat het ook heel slim is dat ze niet hebben uitgelegd hoe ze het geheugen wissen, want ze vragen bijvoorbeeld aan de patient om te denken aan alle herrineringen over die persoon, en dan zien ze hersen activiteit. Maar wat nu als je niet aan alles direct denkt, en er nog een herrinering ergens dieper verborgen zit. Die zullen ze dan niet wissen. Dus waarschijnlijk moet men er niet te diep over nadenken.
ik ook!!! ben benieuwd na alle goede recensiesquote:Op dinsdag 14 september 2004 17:08 schreef mien-moeke het volgende:
Ik ga m vrijdag kijken
Volgens mij staat er helemaal geen spoiler in mijn verhaaltje. Maar misschien dat andere Fokkers die de film al hebben gezien mij duidelijk kunnen maken wat de spoiler is in mijn verhaal. Want ik zou het zelf ook niet leuk vinden om een spoiler te lezen. Dus geef ik ze ook niet graag weg.quote:Op woensdag 15 september 2004 14:04 schreef Timo20 het volgende:
[..]
SPOILERTAGS GEBRUIKEN A.U.B!!!!
anders kijk je vanaf vrijdag weer in dit topicquote:Op woensdag 15 september 2004 14:04 schreef Timo20 het volgende:
[..]
SPOILERTAGS GEBRUIKEN A.U.B!!!!
[..]
ik ook!!! ben benieuwd na alle goede recensies![]()
Op welk punt vond jij het onbegrijpelijk gezwam dan? Ik heb dat echt geen moment bij mezelf gedacht.quote:Op woensdag 15 september 2004 14:48 schreef LadyScarlett het volgende:
De makers hebben zo geprobeerd een 'slimme' film te maken dat het gewoon onbegrijpelijk gezwam werd.
eerlijk toegeven: ik weet niet of er n spoiler instond, maar toen ik las over iets dat je niet snapt uit de film heb ik dat maar meteen weggescrolled en gevraagd of je die tags wilde gebruikenquote:Op woensdag 15 september 2004 14:33 schreef Omega het volgende:
[..]
Volgens mij staat er helemaal geen spoiler in mijn verhaaltje. Maar misschien dat andere Fokkers die de film al hebben gezien mij duidelijk kunnen maken wat de spoiler is in mijn verhaal. Want ik zou het zelf ook niet leuk vinden om een spoiler te lezen. Dus geef ik ze ook niet graag weg.
Wel grappig, mijn kritiek is juist dat het wat te doorzichtig was.quote:Op woensdag 15 september 2004 14:48 schreef LadyScarlett het volgende:
WAT EEN KUTFILM !!!!!
nee serieus dit was echt een pretentieuze overgewaardeerde film.:r De makers hebben zo geprobeerd een 'slimme' film te maken dat het gewoon onbegrijpelijk gezwam werd. En het is zo jammer want Jim Carrey en Kate Winslet acteerde echt heel goed, maarja zelfs zij konden de film niet redden. Hij boeide vanaf het begin niet en heeft me die 2 uur daarna ook niet meer gegrepen; ik kon er gewoon niet inkomen!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ondanks dat minpuntje zijn Carrey en Winslet lekker op dreef. Het verhaal is zoals eerder gezegd origineel en de algehele sfeer is erg goed. Ook de manier waarop je door het geheugen van Joel reist is mooi vormgegeven.
Als geheel geef ik hem toch een 7,5, maar wat jammer dat het plot zo doorzichtig was.
- edit: eigenlijk is een 8 toch meer op zijn plaats. Heb toch wel met veel plezier gekeken.-
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
quote:Op zaterdag 18 september 2004 23:50 schreef kamagurka het volgende:
Vandaag gezien en ik vind het een schoonheid van een film!
Godzijdank is het geen Kaufman-vehikel geworden waarbij we alleen maar meer in een wazige tripwereld worden getrokken, maar biedt de film echte inzichten en interessante inkijk in de personages (iets wat in film heel zeldzaam is geworden tegenwoordig). Mooie opbouw met die fragmentarische stukjes geheugenwissen en vervolgens het vluchten van die man in zijn eigen hoofd!
Carrey draagt deze rol prachtig en Winslet krijgt uiteindelijk ook een sympathiek gezicht (hoewel ik de eerste helft van de film af n toe behoorlijk gek van d'r werd!!).. prachtig einde! Zowat het beste dat ik de laatste 5/6 jaar bij elkaar heb gezien en dat meen ik!
dan download je hem toch... uit protestquote:Op vrijdag 17 september 2004 11:04 schreef Timo20 het volgende:
Hij draait hier in de buurt gewoon niet![]()
moet ik helemaal naar Maastricht om m te gaan zien![]()
ja kzou t gewoon moeten doen hequote:Op dinsdag 21 september 2004 08:52 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dan download je hem toch... uit protest
Torrents zijn zeer simpel. Dus als je je daar gewoon even in verdiept dan heb je zo de nieuwste films te pakken.quote:Op woensdag 22 september 2004 00:38 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ja kzou t gewoon moeten doen he
maar ik ben niet zo handig in t downloaden van films
En als je dan eMule voor de oudere films gebruikt ben je binnenquote:Op woensdag 22 september 2004 12:01 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Torrents zijn zeer simpel. Dus als je je daar gewoon even in verdiept dan heb je zo de nieuwste films te pakken.
Jaquote:Op woensdag 22 september 2004 12:59 schreef Catsy het volgende:
Hebben jullie mijn recensie van ESotSM gelezen op de frontpage?![]()
Beter had ik zelf mijn verwachtingen en mening over deze film niet kunnen verwoorden. Ben blij dat het niet hetzelfde soort films als BJM en Adaptation geworden is.quote:Op zaterdag 18 september 2004 23:50 schreef kamagurka het volgende:
Vandaag gezien en ik vind het een schoonheid van een film!
Godzijdank is het geen Kaufman-vehikel geworden waarbij we alleen maar meer in een wazige tripwereld worden getrokken, maar biedt de film echte inzichten en interessante inkijk in de personages (iets wat in film heel zeldzaam is geworden tegenwoordig). Mooie opbouw met die fragmentarische stukjes geheugenwissen en vervolgens het vluchten van die man in zijn eigen hoofd!
Carrey draagt deze rol prachtig en Winslet krijgt uiteindelijk ook een sympathiek gezicht (hoewel ik de eerste helft van de film af n toe behoorlijk gek van d'r werd!!).. prachtig einde! Zowat het beste dat ik de laatste 5/6 jaar bij elkaar heb gezien en dat meen ik!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.).
Ja, ik kan alleen maar positief zijn erover. Jim en Kate waren heel erg goed (vooral in de vluchtscenes), alles was gewoon mooi en de humor was ook erg goed. Ik wil nu zeker wel een keer op een dik pak ijs gaan liggen en gelukkig zijn!.
Het enige wat ik niet goed kon plaatsen was die scene in de bibliotheek:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies.quote:Op vrijdag 24 september 2004 04:21 schreef Lamon het volgende:
Wel wil ik nog even opmerken dat het grootste punt van kritiek (voor zover het er is) op deze film het feit dat het begin de afloop van de film al weggeeft schijnt te zijn.
Ikzelf had daar absoluut geen problemen mee, het was daardoor niet de afloop waar ik benieuwd naar was, maar de reis ertussen. En die reis is juist, wat de film zo de moeite waard maakt.
Ja, wat een vrouw, hè?quote:Op vrijdag 24 september 2004 22:12 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik ben nu een beetje verliefd op Kate Winslet geworden..
quote:Op vrijdag 24 september 2004 22:12 schreef Tom_Tom- het volgende:
Het enige wat ik niet goed kon plaatsen was die scene in de bibliotheek:Je bedoelt dat stukje met die preek overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Want dat is denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat stukje met die preek overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Want dat is denk ikHmm, ik heb hem gister weer gekeken en volgens mij was het juist:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan het ook helemaal mis hebben hoor
Anyway, blijft met verve de topper van het jaar en Jim Carrey mag hier dus echt wel een oscar voor krijgen. Wat speelt hij goed zeg!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.![]()
Gave film inderdaad. Ik moet wel een beetje lachen om die chick hierboven die de film niet begrijpt. Omdat jij niet slim genoeg bent om een film te kunnen volgen wil dat niet automatisch zeggen dat het een slechte film is hoor.Maar goed. JIj vindt Dirty Dancing wellicht een enorme topper.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.![]()
Waarom draait deze film in zo weinig bioscopen? In Amsterdam moest ik naar Pathe De Munt en die bioscoop heeft echt plaats voor 300 films. Hij draaide dan wel in de grootste zaal, maar die zat lang niet vol. Slechte promotie?
Aan de film ligt het niet. In het begin had ik wel het gevoel dat ik dit truukje al eens vaker heb gezien. De gaten in het geheugen en het heen en weer springen tussen de werkelijkheid, de herrinering en de fantasie. Maar daar gaat het in deze film helemaal niet om. De relatie tussen Clementine en Joel wordt prachtig neergezet en de karakters zijn subliem. Ik vind wel dat Kaufman soms er een beetje een rommel van maakt. Soms heb je even geen idee wat er gebeurt en waar je nu weer bent beland, maar dat kan ook aan mijn onoplettendheid liggen.
Leuke film.![]()
Ik heb deze film net gezien, en ooh wat is ie goed. Een van de beste films die ik heb gezien waarschijnlijk. Jim Carey speelt ook fantastisch.![]()
ja denk t wel. hier (in zuidlimburg) draait ie alleen maar in Maastricht. en ja, ik kan wel naar Belgie gaan maar daar komt ie pas in november uit. Dus vandeweek gedownload. wil ik m gisteren gaan kijken is t de Franse versiequote:Op zondag 26 september 2004 21:29 schreef MeneerTim het volgende:
Waarom draait deze film in zo weinig bioscopen? In Amsterdam moest ik naar Pathe De Munt en die bioscoop heeft echt plaats voor 300 films. Hij draaide dan wel in de grootste zaal, maar die zat lang niet vol. Slechte promotie?![]()
dus opnieuw gedownload, en dalijk nog es proberen te kijken
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
Heb deze film eindelijk gezien afgelopen zaterdag. Kort gezegd: zeer goede film!Ben aangenaam verrast door deze niet-komische rol van Carrey...
.![]()
heb m gisteravond gekeken en dit is wat ik erover schreeft in t "Welke film heb je net gezien" topic:heb de dvd ook gelijk besteld op cdwowquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 02:38 schreef Timo20 het volgende:
Net gezien:
Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
Joel (Jim Carrey) en Clementine (Kate Winslet) hebben altijd al n tumulteuze relatie gehad. Joel is dan ook geschokt wanneer hij hoort dat Clementine, na t beeinigen van hun relatie, alle herinneringen uit haar geheugen heeft gewist. Om al zijn herinneringen te vergeten, ondergaat hij dezelfde therapie. De pijnlijke herinneringen worden gewist, maar steeds meer van z`n herinneringen komen boven waarin hij nog van Clementine houdt...
Zoveel had ik al gehoord over deze film, dus moest ik m zelf natuurlijk ook zien: man oh man wat is dit n mooie film. Ik dacht ik met Lost In Translation wel de mooiste en beste film van dit jaar had gezien, maar Eternal Sunshine gaat daar makkelijk aan voorbij. Om te beginnen is daar natuurlijk het geniale script, dat meesterlijk is verfilmd door Michel Gondry. Hij vraagt zeker van de kijker om de aandacht erbij te houden. De film speelt met groots gemak met de chronologische volgorde van de relatie tussen bij hoofdpersonen. Hierdoor wordt de film zeker beter, maar ook vager. Nog meer dan dat we dat zagen in Donnie Darko (en die was al vaag!!!). Daarbij komt dat Carrey voor t eerst sinds The Truman Show weer eens een serieuze rol neerzet. En hoe. Hij laat blijken dat ie zeker wel echt kan acteren. Samen Winslet zet ie n puike prestatie neer. Daarbij komen nog n aantal goede & leuke bijrolletjes van oa Elijah "Frodo" Wood, Mark Ruffalo en Kirsten Dunst.
Och ja, ik kan er weel een heel verhaal om schrijven: deze moet je gewoon gezien hebben!!
De beste film van het jaar![]()
![]()
![]()
IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 10/10
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Deze film een behoorlijk aantal weken geleden al een keer gezien in de sneak. Mensen waren toen niet echt over de film te spreken, ik vond 't zelf geen slechte film maar nou ook weer niet een super-film..![]()
Idd ik vondt er ook niet echt heel veel aan. Zie Jim Carrey liever in een andere rol.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 09:01 schreef CAP-Team het volgende:
Deze film een behoorlijk aantal weken geleden al een keer gezien in de sneak. Mensen waren toen niet echt over de film te spreken, ik vond 't zelf geen slechte film maar nou ook weer niet een super-film..
Al met al een teleurstelling.Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!![]()
Heb hem net gezien in de Lux in Nijmegen. Geweldige fim. Ik zat me na een klein half uur een beetje te ergeren aan het feit dat ik hem al helemaal door had, maar de reis door zijn geheugen liet me dit langzaam maar zeker vergeten. Uiteindelijk zat ik intens te genieten. Zit nu de soundtrack te luisteren en ga hem denk ik morgen nog eens kijken
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.![]()
Weer in de Lux?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:51 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Heb hem net gezien in de Lux in Nijmegen. Geweldige fim. Ik zat me na een klein half uur een beetje te ergeren aan het feit dat ik hem al helemaal door had, maar de reis door zijn geheugen liet me dit langzaam maar zeker vergeten. Uiteindelijk zat ik intens te genieten. Zit nu de soundtrack te luisteren en ga hem denk ik morgen nog eens kijken
Soundtrack is erg mooi, metname het nummer Everybody's Gotta Learn Sometime natuurlijk (Beck, of the Korgis...)Domheid is de geestelijk vader van arrogantie![]()
Dat hoor je dus ook op de bonusmateriaal van de dvd. Maar hij heeft al veel vaker in niet komische rollen gespeeld. The Magestic is een goed voorbeeld daarvan.quote:Op maandag 18 oktober 2004 13:19 schreef Tackleberry het volgende:
Heb deze film eindelijk gezien afgelopen zaterdag. Kort gezegd: zeer goede film!Ben aangenaam verrast door deze niet-komische rol van Carrey...
![]()
Hij is inmiddels ook een van mijn favoriete acteurs zelfsquote:Op zondag 31 oktober 2004 12:59 schreef BlaatschaaP het volgende:
Of de geniale The Truman Show.
Er zit meer in Carrey dan je op het eerste gezicht zou denken hoor.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie![]()
Carrey roeleert.quote:Op zondag 31 oktober 2004 12:59 schreef BlaatschaaP het volgende:
Of de geniale The Truman Show.
Er zit meer in Carrey dan je op het eerste gezicht zou denken hoor.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
En natuurlijk geweldig in Man on the Moon.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Ja, dat was eigenlijk een combinatie van z'n serieuze acteren en gekke bekken trekken..quote:Op zondag 31 oktober 2004 17:55 schreef Arcee het volgende:
En natuurlijk geweldig in Man on the Moon.Victory is mine!!![]()
Jim Carrey roelt! Ik had het niet verwacht dat hij het zo ver zou schoppen na Ace Ventura, maar hij kan dus veel meer dan alleen gekken bekken trekken.![]()
![]()
De dvd is al lang bij bijvoorbeeld Play.com te koop, maar dan zonder Nederlandse ondertiteling.
Ik wil hem toch graag hebben, maar heb in de bioscoop niet zo opgelet hoe goed het te volgen is zonder ondertiteling. Ik heb daar zelf niet zo'n problemen mee, maar meer voor andere mensen die mee willen kijken. Weet iemand die niet zo goed in engels is of dat gewoon te volgen is (nouja dan zou diegene hem waarschijnlijk niet gekocht hebben, maar goed)?
Of is er al bekend wanneer hij in Nederland uitkomt?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
En als je het engels niet kunt horen, kun je het toch vast wel lezen? Heeft namelijk wel engelse subsquote:Op woensdag 24 november 2004 15:15 schreef speknek het volgende:
De dvd is al lang bij bijvoorbeeld Play.com te koop, maar dan zonder Nederlandse ondertiteling.
Ik wil hem toch graag hebben, maar heb in de bioscoop niet zo opgelet hoe goed het te volgen is zonder ondertiteling. Ik heb daar zelf niet zo'n problemen mee, maar meer voor andere mensen die mee willen kijken. Weet iemand die niet zo goed in engels is of dat gewoon te volgen is (nouja dan zou diegene hem waarschijnlijk niet gekocht hebben, maar goed)?
Of is er al bekend wanneer hij in Nederland uitkomt?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.![]()
... Phoe mooie film... Het heeft me wel wat aan het denken gezet.. Ik ga maar een glas wiskey pakken ofzo.Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.![]()
In mijn hele leven heb ik al behoorlijk wat films gezien en ik ben ook wel een behoorlijke filmfreak te noemen. Eer ik van een film onder de indruk ben moet hij toch wel ontzettend goed zijn en Charlie Kaufman heeft met deze film mij echt compleet overrompeld. Het is nu 2 dagen geleden dat ik deze film gezien heb en ik ben er nu nog over aan het nadenken. Zeker als je het gaat spiegelen op je eigen leven. De 8,6 van IMDB vind ik zelfs nog te weinig voor deze sublieme film met een geweldige Carrey en een magistrale Winslet.
Chapeau!![]()
Gisteren gezien en ik kan niet anders zeggen dan wat een ongelooglijk goed gemaakte en briljante film het is.
Jim Carrey verdient echt major credits voor deze films. Winslet ook trouwens.
Supergoed verhaal en hij boeit van begin tot eind. Onverwachte topper dit..
-![]()
True that... Je gaat je dingen afvragen als: Wat nou als ik mijn herinneringen aan ***, zou wissen... Wat voor invloed zou dit dan op m'n leven hebben...quote:Op dinsdag 30 november 2004 13:12 schreef ZFLaSH het volgende:
In mijn hele leven heb ik al behoorlijk wat films gezien en ik ben ook wel een behoorlijke filmfreak te noemen. Eer ik van een film onder de indruk ben moet hij toch wel ontzettend goed zijn en Charlie Kaufman heeft met deze film mij echt compleet overrompeld. Het is nu 2 dagen geleden dat ik deze film gezien heb en ik ben er nu nog over aan het nadenken. Zeker als je het gaat spiegelen op je eigen leven. De 8,6 van IMDB vind ik zelfs nog te weinig voor deze sublieme film met een geweldige Carrey en een magistrale Winslet.
Chapeau!
Een vraag die me sinds ik deze film een tijdje geleden voor het eerst gezien heb, bezighoud is dan ook: Is it better to have love and lost then never have loved at all?
Deze film is absolutely one to watch!When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.![]()
Wat een tegenvaller.
De film, het verhaal en het filosofische probleem zijn erg matig uitgewerkt. De maker laat ons veel te lang in herinneringen ronddolen die geen functie hebben. Waardevol voor de kijker zijn de herinneringen die iets leren over de relatie tussen Jim en Kate zoals die was. Ik kreeg het idee dat de maker een fantastisch idee had, maar niet goed wist waar hij zich op moest richten. Ook vond ik de verhaallijn ongeloofwaardig. Ik kan me geen heden of toekomst voorstellen waarin zo lichtzinnig met identiteit omgesprongen wordt. Het filosofische probleem en eventuele ethische dilemma's bleven dan ook vrijwel onaangeroerd.
Misschien kan de film dan gedragen worden door de acteurs? Helaas niet. Kate is oninteressant, Jim's weltschmerz overtuigt niet. Slaapverwekkend. Ik heb net ervoor Lost in Translation gezien. Een wereld van verschil. Coppola laat precies zien hoe het wel moet.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Claudia, kom in m'n armen.
Eindelijk iemand die ook niet zo onredelijk enthousiast is.Het gaat slecht, verder gaat het goed.![]()
Ik vind Lost in translation ook mooier dan Eternal sunshine.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 03:41 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een tegenvaller.
De film, het verhaal en het filosofische probleem zijn erg matig uitgewerkt. De maker laat ons veel te lang in herinneringen ronddolen die geen functie hebben. Waardevol voor de kijker zijn de herinneringen die iets leren over de relatie tussen Jim en Kate zoals die was. Ik kreeg het idee dat de maker een fantastisch idee had, maar niet goed wist waar hij zich op moest richten. Ook vond ik de verhaallijn ongeloofwaardig. Ik kan me geen heden of toekomst voorstellen waarin zo lichtzinnig met identiteit omgesprongen wordt. Het filosofische probleem en eventuele ethische dilemma's bleven dan ook vrijwel onaangeroerd.
Misschien kan de film dan gedragen worden door de acteurs? Helaas niet. Kate is oninteressant, Jim's weltschmerz overtuigt niet. Slaapverwekkend. Ik heb net ervoor Lost in Translation gezien. Een wereld van verschil. Coppola laat precies zien hoe het wel moet.
maar het verhaal van Eternal Sunshine is wel erg origineel en leuk uitgewerkt vind ik.![]()
Voor mensen uit Limburg die hem nog in de "bios" willen zien, hij draait dit weekend in filmhuis het domein in Sittard. Niet echt een bios, maar wel leuker dan op tv.Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.![]()
is het al bekend wanneer hij in Nederland op dvd uitkomt?
Ben nou wel erg nieuwsgierig geworden
Screw them.
We're going home.![]()
6 april las ik net ergens, ik denk toch niet dat ik daar op kan wachten..They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ik heb 'm een tijdje geleden gezien en ik vond 'm geweldig. Ik moet me binnenkort toch eens de DVD aanschaffen. Leuk om samen met je vriendin te gaan bekijken."I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme![]()
illegale content
[ Bericht 95% gewijzigd door speknek op 20-03-2005 15:20:23 ]Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?![]()
ik heb hem ook net gezien...quote:Op zaterdag 15 januari 2005 04:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Claudia, kom in m'n armen.
Eindelijk iemand die ook niet zo onredelijk enthousiast is.
Je hebt het idee dat de rollen van Dunst en Wilkinson er later bijgeschreven zijn o.i.d.
Ook al duurt wat mij betreft het middenstuk iets te lang blijf ik het een geweldige film vinden. Maar wat hij op de #36 doet op de IMDB lijst weet ik niet. Maar dat weet ik van meer films niet op de lijst....![]()
![]()
Nee, daar schijnen juist een paar dingen vanaf te zijn gehaald... er schijnt een verhaallijntje te zijn dat zij zwanger was van Wilkinson, abortus had laten doen en dat dát de reden was voor de wis-actie.quote:Op zondag 27 maart 2005 01:13 schreef Toad het volgende:
[..]
ik heb hem ook net gezien...
Je hebt het idee dat de rollen van Dunst en Wilkinson er later bijgeschreven zijn o.i.d.
V.Ja inderdaad, V. ja.![]()
Tijdje geleden gezien op DVD, hele gave en interessante film.
Behalve het verhaal valt ook het geweldige acteerwerk van Carrey in positieve zin op,
hij laat wederom zien veel meer te kunnen dan alleen gekke bekken trekken en grappig doen."History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."![]()
Het verhaal van Dunst en Wilkinson is vooral leuk als je hem de tweede keer ziet, omdat je dan voortdurend hints ziet die eerst nauwelijks opvielen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
na twee jaar dan toch eindelijk gezien
Ik had dus al gehoord dat het een goede film was en wou hem altijd wel zien. Ook had ik geen idee waar het over ging en dat hield ik ook liever zo, en ik heb dus net de credits voorbij zien komen!![]()
Net op imdb gekeken en beetje door dit topic gebladerd en het blijkt dat ik niet de enige ben die dit dus een pracht van een film vind!
Nu ben ik wel benieuwd naar wat dat einde in de sneeuw nu betekent... En dan die scenes zoals in die gootsteen en hij als klein kind met die vogel bijvoorbeeld, dat betekent dat hij Clementine in die jeugdherinnering stopt om haar niet te vergeten of zit daar iets anders achter?
Ik ga morgen nog een keer kijken in ieder geval, of is die dan misschien minder mooi?![]()
Verdomme! Deze film ligt ook als een meepakker bij elke lokale DVD-boer . Ik heb alleen nog maar stukjes gezien van deze film, en ik MOET deze gewoon hebben
14.gif RaymanNL vindt dit leuk![]()
ben nu ok aan het kijken op canvas, maar heb het eerste gedeelte gemist...
ik schakelde in bij het moment waar carrey in de auto zit te janken en het liedje "i need you loving, like the sunshine" opkomt.. iets belangrijks gemist?Jeff Buckley - All Flowers in Time bend Towards the Sun
http://youtube.com/watch?v=chZbxlbGkMU&mode=user&search=
Jeff Buckley - I Woke up in a Strange Place
http://youtube.com/watch?v=jfy_vnWWN0s![]()
quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:09 schreef MuseMuse het volgende:
ben nu ok aan het kijken op canvas, maar heb het eerste gedeelte gemist...
ik schakelde in bij het moment waar carrey in de auto zit te janken en het liedje "i need you loving, like the sunshine" opkomt.. iets belangrijks gemist?![]()
.
Wat je noemt, een gemiste kans.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Vanavond gezien en echt verrassend positief. Nu vond ik Jim Carrey al goed in Man on the Moon, maar hier doet hij ook zeer zijn best.Love will be my strongest weapon![]()
Ideaal, die films op Canvas. Gewoon breedbeeldformaat, geen reclameonderbrekingen en ze zenden zelfs de credits volledig uit. Hulde.
Het is dat ik getipt werd, anders had ik deze film niet gezien. De filmbeschrijving is een beetje cheesy en aan het genre van 'dramatische komedie' doet de film ook geen recht, achteraf bezien. In ieder geval wel een prachtige film, die ik zeker nog een tweede keer wil zien om hem volledig te begrijpen. Hoewel het onderwerp van de film een beetje absurd is, kwam ik er wel heel snel in, de tocht door zijn geheugen werd zeg maar vrij snel 'normaal'. Je herkent ook veel dingen in de film uit je eigen leven. En Kate Winslet is een hele mooie meid, dat is wel duidelijk
Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.![]()
damn, gemist gisteren! las pas om 23:30 dat ie op tv was
ga ik snel naar op zoek!quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:02 schreef RaymanNL het volgende:
Verdomme! Deze film ligt ook als een meepakker bij elke lokale DVD-boer . Ik heb alleen nog maar stukjes gezien van deze film, en ik MOET deze gewoon hebben
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"![]()
Volgens mij voor ¤7.99 bij de Media Marktquote:Op donderdag 22 februari 2007 11:16 schreef Imaginary_Friend het volgende:
damn, gemist gisteren! las pas om 23:30 dat ie op tv was![]()
[..]
ga ik snel naar op zoek!
Eindelijk heb ik hem ook gezienWat een film. Jim Carry was echt goed, maar Kate deed haar rol ook echt geweldig. Ik ga hem binnenkort ook nog weer is kijken, om alles helemaal te snappen
8.5/10![]()
Vanavond.
Voor de zoveelste keer kijken en steevast eindigen met een onbeschrijfbaar ''-gevoel.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...![]()
Ja, vanavond misschien maar 'es doen dan.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:07 schreef Arcee het volgende:
Een film om nog een tweede keer te zien, dat ook.
Dit is dan ook typisch zo'n film om voor de tweede keer te bekijken (aldus Kaufman en Gondry).Clementine: Are you nuts?
![]()
Kate.
En derde, vierde, vijfde...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:51 schreef Bupatih het volgende:
Dit is dan ook typisch zo'n film om voor de tweede keer te bekijken (aldus Kaufman en Gondry).He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
wat een saaie film zeg..... ben na een uur in slaap gevallensnap niet dat sommige deze film leuk vinden
Haleloeja![]()
Laat me raden, jij kijkt liever Vin Diesel films?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:40 schreef Gelderland het volgende:
wat een saaie film zeg..... ben na een uur in slaap gevallensnap niet dat sommige deze film leuk vinden
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?![]()
Dat ligt toch echt maar aan jouquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:40 schreef Gelderland het volgende:
![]()
Heb het laatste uurtje gezien, hij was weer![]()
Had m`n moeder gezegd dat ze `m moest kijken en ze zag `m voor het eerst. "Zit wel moeilijk in elkaar. Misschien nog eens keer kijken."
Voor de derde keer gekeken (heb 'm op dvd) en hij blijft boeien.
Op een gegeven moment pakte ik de afstandsbediening van de dvd speler want ik wilde even wat terugzien, dus ik op de knopjes drukkenOja, het was op tv
Ik zat middenin de film
![]()
![]()
Je moet de film afkijken om hem goed te vinden. Ik dacht ook wat een rukfilm, maar op het einde vielen alle puzzels in elkaar.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:40 schreef Gelderland het volgende:
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End![]()
Vanavond gekeken, eerste keer enzo. Zéér toffe film! Binnenkort maar eens dvd'tje halen en dan nog eens kijken.![]()
ts ts tsquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:40 schreef Gelderland het volgende:
![]()
zal best wel, maar hij kon me niet echt boeien. Het begin was wel aardig, maar laterquote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:14 schreef ThaSandman het volgende:
[..]
Je moet de film afkijken om hem goed te vinden. Ik dacht ook wat een rukfilm, maar op het einde vielen alle puzzels in elkaar.![]()
Ik heb hem nog bijna afgezien want later kwamen al die flashbacks...maar nee, niets voor mij deze film...
Haleloeja![]()
Ik heb de film afgekeken en houd niet van Vin Diesel. Mag ik Eternal Sunshine of the Spotless Mind nu wel slecht vinden?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:14 schreef ThaSandman het volgende:
[..]
Je moet de film afkijken om hem goed te vinden. Ik dacht ook wat een rukfilm, maar op het einde vielen alle puzzels in elkaar.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Dat mag, maar dan moet je me wel uitleggen wat Vin Diesel ermee te maken heeft.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb de film afgekeken en houd niet van Vin Diesel. Mag ik Eternal Sunshine of the Spotless Mind nu wel slecht vinden?He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat mag, maar dan moet je me wel uitleggen wat Vin Diesel ermee te maken heeft.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:43 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Laat me raden, jij kijkt liever Vin Diesel films?
De uitzondering die de regel bevestigtquote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb de film afgekeken en houd niet van Vin Diesel. Mag ik Eternal Sunshine of the Spotless Mind nu wel slecht vinden?![]()
![]()
Gisteren ook weer gezien.![]()
Kate en Jim hebben zo'n gave relatie! Toch jammer van het te lange middengedeelte.![]()
De chemie tussen Kate en Jim is echt top, ja. Prachtig geacteerd. Je wordt gewoon verliefd op die twee.
Overgewaardeerde films bestaan, slechts ten op zichte van een persoon.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:38 schreef TC03 het volgende:
Overgewaardeerde film.
Ja, dat geldt voor alle waardeoordelen, hè? Betekenisgeving bestaat slechts bij gratie van de betekenisgever.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Overgewaardeerde films bestaan, slechts ten op zichte van een persoon.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Goede argumentatie bestaat volgens TC03 blijkbaar nietquote:![]()
Had je dit ook gepost als ik 'Geniale film.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:34 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Goede argumentatie bestaat volgens TC03 blijkbaar niet![]()
![]()
' had gepost?
Ten percent faster with a sturdier frame![]()
Ondertussen twee keer gezien (de tweede keer zie je al veel meer) maar er zijn nog altijd een paar dingen die ik niet zo goed begrijp:
- ik begrijp dat het niet helemaal chronologisch is : eerst zie je die twee elkaar opnieuw ontmoeten op het strand, dan begint de generiek, en dan ben je dus een aantal dagen terug in de tijd.
Maar dan nog is het nog niet helemaal lineair : eerst zie je hem bijvoorbeeld bij zijn flat met die techguys die hem volgen, en dan zie je hem zich inschrijven voor de wisprocedure, snapt iemand die vreemde volgorde?
- hoe herinnert Clementine zich dat ze naar Montauk moet gaan op Valentijn?![]()
Niet. Ze heeft het ook nooit tegen Joel gezegd, Joel zegt het eigenlijk tegen zichzelf. Hij weet dat zij vaak en graag naar Montauk gaat (ze hadden daar tenslotte zelf ook goede herinneringen) en als een laatste redmiddel om hun relatie te redden creëert hij een soort van herinnering die de techguys nog niet kennen. Hij krijgt daardoor ineens de ingeving naar Montauk te gaan en ontmoet haar daar. Dat is althans mijn beredenering.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:35 schreef zuiderbuur het volgende:
- hoe herinnert Clementine zich dat ze naar Montauk moet gaan op Valentijn?
Damn, ik ga de film snel weer kijken
We sure are cute for two ugly people.![]()
Vanaf het moment dat die 'techguys' bij zijn flatje aankomen en dat ding op z'n kop zetten, zie je én de herinneringen van Joel -van meest recent tot minst recent- (dat hij zich inschrijft voor de wisprocedure bijvoorbeeldquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:35 schreef zuiderbuur het volgende:
Ondertussen twee keer gezien (de tweede keer zie je al veel meer) maar er zijn nog altijd een paar dingen die ik niet zo goed begrijp:
- ik begrijp dat het niet helemaal chronologisch is : eerst zie je die twee elkaar opnieuw ontmoeten op het strand, dan begint de generiek, en dan ben je dus een aantal dagen terug in de tijd.
Maar dan nog is het nog niet helemaal lineair : eerst zie je hem bijvoorbeeld bij zijn flat met die techguys die hem volgen, en dan zie je hem zich inschrijven voor de wisprocedure, snapt iemand die vreemde volgorde?
- hoe herinnert Clementine zich dat ze naar Montauk moet gaan op Valentijn?) én wat er zich ondertussen in 'real life' afspeelt (tussen de techguys, tussen Clementine en Patrick, tussen Howard en Mary, etc.)
En de acties van Joel in zijn onderbewustzijn/eigen kop hebben dus weer invloed op wat er in het echt gebeurt. Immers, had hij niet zo moeilijk gedaan, had Howard 's nachts niet hoeven komen, was Mary er niet achter gekomen dat ze een relatie had met hem en had ze niet de kaartjes plus de cassettebandjes teruggestuurd naar de cliënten van Laguna Inc (én hadden Joel en Clementine elkaar misschien nooit voor de tweede keer ontmoet).
- Onderbewustzijn? Joel kon zich toch ook het zinnetje "Meet me in Montauk" enigszins herinneren, want in het begin van de film (en aan het eind) besluit 'ie, als 'ie op het perron staat, om plots naar Montauk te gaan? Waarom? Hoe?
Hmm, ik ga nog eens kijken naar dat begin dan. En dat gehuil in zijn wagen (en die cassette die hij eruit gooit), waar moet je dat dan juist plaatsen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:47 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Vanaf het moment dat die 'techguys' bij zijn flatje aankomen en dat ding op z'n kop zetten, zie je én de herinneringen van Joel -van meest recent tot minst recent- (dat hij zich inschrijft voor de wisprocedure bijvoorbeeld) én wat er zich ondertussen in 'real life' afspeelt (tussen de techguys, tussen Clementine en Patrick, tussen Howard en Mary, etc.)
En de acties van Joel in zijn onderbewustzijn/eigen kop hebben dus weer invloed op wat er in het echt gebeurt. Immers, had hij niet zo moeilijk gedaan, had Howard 's nachts niet hoeven komen, was Mary er niet achter gekomen dat ze een relatie had met hem en had ze niet de kaartjes plus de cassettebandjes teruggestuurd naar de cliënten van Laguna Inc (én hadden Joel en Clementine elkaar misschien nooit voor de tweede keer ontmoet [afbeelding]).quote:- Onderbewustzijn? Joel kon zich toch ook het zinnetje "Meet me in Montauk" enigszins herinneren, want in het begin van de film (en aan het eind) besluit 'ie, als 'ie op het perron staat, om plots naar Montauk te gaan? Waarom? Hoe?Dat zou natuurlijk kunnen, dat zij gewoon heel vaak naar Montauk gaat . Want zoals hier al gezegd, hij heeft dat tegen zichzelf gezegd, dat maakt nog niet dat zij ook zo een herinnering gered heeft in haar kop. Het zou eigenlijk interessant zijn om te weten hoe de wisprocedure bij Clementine verlopen is.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:40 schreef Neoktheone het volgende:
Niet. Ze heeft het ook nooit tegen Joel gezegd, Joel zegt het eigenlijk tegen zichzelf. Hij weet dat zij vaak en graag naar Montauk gaat (ze hadden daar tenslotte zelf ook goede herinneringen) en als een laatste redmiddel om hun relatie te redden creëert hij een soort van herinnering die de techguys nog niet kennen. Hij krijgt daardoor ineens de ingeving naar Montauk te gaan en ontmoet haar daar. Dat is althans mijn beredenering.
Wat was dat trouwens toen hij zich op de grond legde en die (bloed)streep over zijn keel maakte?![]()
![]()
![]()
ik ben echt weg van deze film, zooooooooooooooooo mooi!
Ik was het ook van plan toen ik dit weer las hier!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:40 schreef Neoktheone het volgende:
Damn, ik ga de film snel weer kijken![]()
![]()
Dat is - volgens mij - het stuk dat volgt nadat Joel erachter is gekomen dat zij hem gewist heeft.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:51 schreef zuiderbuur het volgende:
Hmm, ik ga nog eens kijken naar dat begin dan. En dat gehuil in zijn wagen (en die cassette die hij eruit gooit), waar moet je dat dan juist plaatsen.
Op de dvd leggen Gondry en Kaufman uit dat veel mensen dachten dat die cassette dé cassette (van Lacuna Inc. dus) was, maar het is een gewone audio-cassette met daarop het liedje 'Everybody's Gotta Learn Sometimes' van Beck. Je hoort dat lied ook abrupt stoppen als hij het bandje uit z'n autoradio haalt.Dat was gewoon nepbloed/ketchup dat hij pakte. Hij wilde gewoon kijken hoe ze zou reageren als hij daar dood zou liggen. Maar ze ziet hem gewoonweg niet (omdat zij dan nog passief deel uitmaakt van z'n herinnering)...quote:Wat was dat trouwens toen hij zich op de grond legde en die (bloed)streep over zijn keel maakte?![]()
Nog iets wat op de dvd wordt uitgelegd: Gondry haalde dit soort morbide geintjes ook uit bij één van z'n ex-vriendinnen. Dan lag hij bijvoorbeeld dood in de badkamer te wachten totdat zij kwam.
Ik ga toch voor mijn versie van het verhaal (onderbewustzijn dus). Hierbij gesteund door een passage op Wikipedia:quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:51 schreef zuiderbuur het volgende:
Dat zou natuurlijk kunnen, dat zij gewoon heel vaak naar Montauk gaat . Want zoals hier al gezegd, hij heeft dat tegen zichzelf gezegd, dat maakt nog niet dat zij ook zo een herinnering gered heeft in haar kop. Het zou eigenlijk interessant zijn om te weten hoe de wisprocedure bij Clementine verlopen is.Sowieso is de chronologisch vertelde verhaallijn op de wikipagina van ESotSM een aanrader:quote:Valentine's Day 2004, Joel wakes up with his memory erased. He decides to skip work, takes the train to Montauk (acting on the instruction that his memory of Clementine gave him) and (re)meets Clementine there.
http://en.wikipedia.org/w(...)s_Mind#Movie_detailsClementine: Are you nuts?
Eèn van de weinig films doe ik gekocht heb (ik heb ook niet veel films)
Erg goede en bijzondere film waar je goed de draad van moet blijven volgen![]()
![]()
Super film. Alleen ben wel vergeten hoe ie ook alweer 'ging'...Tijd om 'm opnieuw te kijken. Maar daar ben ik eigenlijk tegen
* fake it until you make it *![]()
Raar principe, gauw van afstappen. Ik kijk films het liefste 2 of 3 keer als ik ze goed vind. ESotSM heb ik zelfs zo'n 8x bekeken.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:16 schreef PurpleSky het volgende:
Super film. Alleen ben wel vergeten hoe ie ook alweer 'ging'...Tijd om 'm opnieuw te kijken. Maar daar ben ik eigenlijk tegen
He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Ik heb nog een keer naar het begin gekeken, dit is ongeveer wat er gebeurt ( in de volgorde voor de KIJKER):
1. Joel zit te huilen in de wagen
2. komt thuis en praat met die andere bewoner
3. valt in slaap
4. ziet zichzelf praten met die buurman
5. vertelt aan vrienden wat er gebeurd is in de boekenwinkel
6. gaat praten met die dokter
7. gaat weer bij zijn vrienden (die Rob is een vogelhuisje aan het bouwen)
8. gaat terug naar de dokter (zonder zijn beurt af te wachten)
9. verzamelt dingen
10. gaat in dat gekke toestel zitten
11.we zien even die twee technici aan het werken terwijl hij in bed ligt
12. de beelden beginnen raar te worden : Joel komt zichzelf op de stoep tegen , terwijl de andere in die stoel zit, en in de dokterspraktijk ziet Joel vanuit de stoel meerdere dingen tegelijk (de dokter, hijzelf die die zakken met materiaal komt brengen)
13. we zien Clementine en Joel het uitmaken
Hier klopt toch iets niet? De volgorde is toch niet helemaal achterwaarts? En waarom die rare dingen in puntje 12?
Zit hier een logica achter?![]()
![]()
'TEGENWOORDIGE' TIJD
1. Joel huilt (nadat hij erachter is gekomen dat Clementine hem gewist heeft uit haar geheugen)
2. Komt thuis en praat met die andere bewoner (je bedoelt die 'McDonald's-kerel' toch?)
3. Valt in slaap (doet pyjamapak aan, slikt pil) -> Avond waarop de techguys komen -> vanaf hier is het proces gaande
IN JOELS HOOFD (VERLEDEN TIJD)
4. Ziet zichzelf praten met buurman -> Meest recente gebeurtenis vóórdat de techguys kwamen
Puntje 5 t/m 10 moet je zien als één herinneringsscène (anders lijkt het inderdaad niet achterwaarts te gebeuren).
Dit is het stuk waarin hij er dus achter komt dat Clementine hem heeft verwijderd uit haar geheugen ('t valt hem als eerste op in de boekenwinkel, hoort het daarna van Rob en diens vriendin) en hij langs gaat bij Lacuna en de tweede keer terugkomt met allemaal spulletjes en er in de stoel een soort hersenscan wordt gemaakt.
'TEGENWOORDIGE' TIJD
11. Twee technici aan het werk
12. Dit is het moment waarop Joel zich bewust wordt van wat er zich afspeelt. Hij ziet zichzelf in z'n herinneringen en weet bijvoorbeeld ook wat Howard op een bepaald moment zou zeggen.
13. Clementine en Joel maken het uit
Zo klopt het toch?Clementine: Are you nuts?
Wel dat vond ik zo gek, omdat het wel een heel lang blok is met verschillende fragmenten en zelfs nog eens flashbacks daarbinnen. Maar het zal wel zo bedoeld zijn.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:22 schreef Bupatih het volgende:
'TEGENWOORDIGE' TIJD
1. Joel huilt (nadat hij erachter is gekomen dat Clementine hem gewist heeft uit haar geheugen)
2. Komt thuis en praat met die andere bewoner (je bedoelt die 'McDonald's-kerel' toch?)
3. Valt in slaap (doet pyjamapak aan, slikt pil) -> Avond waarop de techguys komen -> vanaf hier is het proces gaande
4. Ziet zichzelf praten met buurman -> Meest recente gebeurtenis vóórdat de techguys kwamen
Puntje 5 t/m 10 moet je zien als één herinneringsscène (anders lijkt het inderdaad niet achterwaarts te gebeuren).
Hier dacht ik eigenlijk de eerste keer dat Clementine het nooit had uitgemaakt, maar het was dus op dat moment al zijn ex.quote:Dit is het stuk waarin hij er dus achter komt dat Clementine hem heeft verwijderd uit haar geheugen ('t valt hem als eerste op in de boekenwinkel, hoort het daarna van Rob en diens vriendin) en hij langs gaat bij Lacuna en de tweede keer terugkomt met allemaal spulletjes en er in de stoel een soort hersenscan wordt gemaakt.
Dan zijn er nog altijd dingen die ik gek vind, zoals het feit dat je hem twee keer in die stoel ziet zitten, de eerste keer met één Joel, de tweede keer met een tweede Joel die die bloeddrukmeter om zijn arm heeft en zegt dat het een déjà vu.quote:'TEGENWOORDIGE' TIJD
11. Twee technici aan het werk
12. Dit is het moment waarop Joel zich bewust wordt van wat er zich afspeelt. Hij ziet zichzelf in z'n herinneringen en weet bijvoorbeeld ook wat Howard op een bepaald moment zou zeggen.
Zo klopt het toch?
Geef toe dat als je de film de eerste keer ziet, het wel heel verwarrend is. Ik had al gehoord dat het over iemand ging die zijn relatie wil uitwissen en zich dat dan beklaagt tijdens het proces, maar ik dacht dat die scène in het begin de echte eerste ontmoeting was, en dat we dan een jaar verder zaten of zo, en dat dat van het begin de allerlaatste herinnering zou zijn.![]()
Ik vind eigenlijk dat je dit soort films niet in de cinema moet gaan bekijken, maar lekker op dvd of zo.![]()
![]()
De eerste keer is in de 'tegenwoordige' tijd (dus nog voordat de techguys zijn langsgekomen) en de tweede keer is in Joels hoofd, zijn herinneringen dus. Snappie?
En de film is ook heel verwarrend, ja. En als je doorgaat met zulke vragen stellen, snap ik 'm straks ook niet meer.
Dat kan niet, dat staat ook niet in jouw schema, de herinneringen beginnen vanaf puntje vier.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:02 schreef Bupatih het volgende:
De eerste keer is in de 'tegenwoordige' tijd (dus nog voordat de techguys zijn langsgekomen) en de tweede keer is in Joels hoofd, zijn herinneringen dus. Snappie?Oeps.quote:En de film is ook heel verwarrend, ja. En als je doorgaat met zulke vragen stellen, snap ik 'm straks ook niet meer.[afbeelding]![]()
Misschien was dat omdat Patrick eigenlijk aan het rommelen was met die draden, en dat wat er toen gebeurde niet helemaal volgens schema was?
Of omdat dat het moment is dat Joel die naam "Patrick" begint op te merken?![]()
![]()
Hmm, ik weet het ook niet meer.Maar dat komt ook omdat ik -al heb ik de film nu tig keer zien- niet precies weet welke scène op welke scène volgt.
Maar weet je zeker dat je Joel niet vóórdat de techguys komen al een keer gezien hebt in de stoel bij Howard?Clementine: Are you nuts?
Ik heb hem op video (old school..) opgenomen en heb hem al twee keer gezien en daarnet nog een derde keer naar het begin, ik weet het echt zeker hoor : je ziet hem ak huilend rijden, zijn afval wegwerpen terwijl die kerels zijn huis zoeken, hij praat met die macdonalds kerel, en kruipt in bed (na wat onhandig in zijn flat rondgewandeld te hebben).quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:15 schreef Bupatih het volgende:
Hmm, ik weet het ook niet meer. [afbeelding] Maar dat komt ook omdat ik -al heb ik de film nu tig keer zien- niet precies weet welke scène op welke scène volgt.
Maar weet je zeker dat je Joel niet vóórdat de techguys komen al een keer gezien hebt in de stoel bij Howard?
![]()
Nou ja, dan kan het ook zo zijn dat hij gewoon nog een keer op een 'oud spoor' in zijn geheugen terecht is gekomen. Dat hoor je Stan op een bepaald moment ook zeggen, dat Joel een herinnering beleeft die hij al een keer beleefd heeft. (Daarop Howard dan zoiets als: "Dan weten we tenminste weer waar hij is.")Clementine: Are you nuts?
Nee,zo klopt het niet. Clem en Joel maken het nooit uit in de film. Vlak voor de geheugenwissing van Clem krijgen Joel en Clem ruzie nadat Clem in dronken toestand de auto van Joel aan gort heeft gereden en Joel een lullige opmerking maakt. In de film is dat ongeveer het begin van Joels tocht door zijn geheugen, die tocht is namelijk regressief. "This is the last time I saw you."quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:22 schreef Bupatih het volgende:
Zo klopt het toch?
In zijn geheugentocht (dus als de techguys bezig zijn z'n brein te wissen) lukt het Joel steeds meer om "bij bewustzijn te blijven", dwz hij kan de Clem uit zijn geheugen ervan overtuigen dat ze voor de techguys en hun methoden moeten vluchten. Ze kruipen steeds verder Joels psyche in, via zijn jeugd en een aantal vroege, genante herinneringen.
Uiteindelijk komen ze uitbij hun oudste gezamenlijke herinnering, de dag-avond op het strand, de strandparty waar ze elkaar hebben ontmoet. Het blijkt dat Joel toen al voor Clem is gevlucht: hij durft het verlaten strandhuis niet in te gaan waar ze toevallig langslopen; voelt zich vernederd door de stoere houding van Clementine en rent weg:
"SO GO!"
-- I did. I went away.
-- But why?
-- I was scared, like a little kid, it just grew above my head, I don't know.
-- You were scared??
-- Yeah, I thought you knew that about me.
(...)
-- I wish you'd stayed
-- I wish I'd stayed too, NOW I wish I'd stayed, I wish I'd done a lotta things... I wish I'd stayed.
(...)
-- Was it something I said?
-- YES. You said: "SO GO." With such disdain...
-- I'm sorry.
-- It's okay.
(...)
-- MEET ME IN MONTAUK.
Al vanaf hun eerste ontmoeting zat er iets scheef tussen Clem en Joel, een onuitgesproken misverstand. Joel gaat NA de strandparty (in de film is dat dus EERDER, regressieve geheugentocht vandaar) bij Clem op bezoek in de boekenwinkel, en biedtzijn excuses aan voor zijn laffe gedrag van een paar dagen geleden.
De kijker ziet al die ontmoetingen en gebeurtenissen in omgekeerde volgorde, en bovendien kunnen Clem en Joel TIJDENS die ontmoetingen reflecteren op wat ze toen wel en niet hebben gedaan of haddenmoeten doen -- dat maakt het ingewikkeld.
Maar de scene in het strandhuis is wat mij betreft de sleutelscene van de hele film. They took a second chance, waar Joel zijn first chance eigenlijk al in het begin niet heeft durven grijpen.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Ik snap je helemaal.Maar puntje 13 had ik letterlijk overgenomen van (mijn) zuiderbuur.
Al moet ik toegeven dat ik hierboven wel even zat te prutsen met de 'echte Clem' en de 'Clem uit zijn geheugen'.
Gisteren gezien, voor het eerst... wat een geniale film... echt een film waar je ook een beetje over na moet denken ipv die hapklare actiezonderverhaallijntroep
10/10, een van de beste films die ik ooit heb mogen aanschouwen
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.![]()
Nu kijk ik wel graag films en er zijn echt ontzettend veel slechte films die ik toch maar heb uitgekeken...maar dat lukt me écht niet bij deze film. My god, wat een dramatisch slechte film in een traag tempo. Na een uur stop gezet en was eigenlijk van plan om de dvd ritueel te verbranden (ondanks dat ik wel een J.C. fan ben).
Ik kan ook echt niet begrijpen wat mensen zo boeiend vinden aan deze film. (en nee, ik kijk niet alleen hersenloze commerciele meuk. Sleuth was best boeiend gisteravond)![]()
lol... ik heb niet zoveel moeite met films die in traag tempo gaan, dat spreekt bij mij juist tot de verbeelding. Carnivale wel eens geprobeerd (serie)? Gaat ook retetraag, maar werkelijk geniaal. Vergelijk het met een dik boek wat ook urenlang over 1 scene doorgaat, dat vind ik juist mooi, dat je lekker in het verhaal kan wegdromen en dat had ik bij deze film zeker ook wel
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.![]()
Ik ook niet, maar dan moet het wel boeiend zijn. Clerks is bv 'traag', maar toch boeiend.quote:Op maandag 3 maart 2008 09:49 schreef maniack28 het volgende:
lol... ik heb niet zoveel moeite met films die in traag tempo gaan,![]()
Njah, ik vond het iig fascinerend
@ Kreator. Je moet de film afkijken om het goed te vinden. Ik vond er zelf ook geen ruk aan toen ik hem begon te kijken, maar toen de film was afgelopen, was ik toch wel impressed. Je denkt echt het eerste uur wat een rukfilm, maar daarna snap je eigenlijk alles pas.*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End![]()
Carnivalequote:Op maandag 3 maart 2008 09:49 schreef maniack28 het volgende:
lol... ik heb niet zoveel moeite met films die in traag tempo gaan, dat spreekt bij mij juist tot de verbeelding. Carnivale wel eens geprobeerd (serie)? Gaat ook retetraag, maar werkelijk geniaal. Vergelijk het met een dik boek wat ook urenlang over 1 scene doorgaat, dat vind ik juist mooi, dat je lekker in het verhaal kan wegdromen en dat had ik bij deze film zeker ook wel![]()
Toen het bij ons op de buis was, zei men dat je met de Vlaamse carnivalefans heel misschien wel een bus zou kunnen vullenJammer, want er hadden best meer dan twee seizoenen mogen zijn.
![]()
Clerks speelt zich voor t grootste deel op dezelfde locatie af maar is echt geen trage film hoor.quote:Op maandag 3 maart 2008 10:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar dan moet het wel boeiend zijn. Clerks is bv 'traag', maar toch boeiend.![]()
ESotSM is vanavond om 0:20 op Nederland 2 te zien. Leuk voor de mensen die niet uitgaan of iets gepland hebben. Ik ben benieuwd of hij echt zo goed is.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent![]()
M`n ma heeft `m ook opstaan (voor de eerste keer)![]()
. Ze vroeg of ze `m moest kijken (uiteraard wel
. Zegt ze: "je merkt wel of ik `m goed vind.eens kijken wanneer ik `m uit zet"
Toen ze het dvd hoesje van m`n dvd zag en las die ie van de schrijver van Being John Malkovich is vreesde ze al het ergste
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Forum Opties Forumhop: Hop naar: