Laat me raden, jij kijkt liever Vin Diesel films?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:40 schreef Gelderland het volgende:
wat een saaie film zeg..... ben na een uur in slaap gevallensnap niet dat sommige deze film leuk vinden
Dat ligt toch echt maar aan jouquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:40 schreef Gelderland het volgende:
wat een saaie film zeg..... ben na een uur in slaap gevallensnap niet dat sommige deze film leuk vinden
Je moet de film afkijken om hem goed te vinden. Ik dacht ook wat een rukfilm, maar op het einde vielen alle puzzels in elkaar.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:40 schreef Gelderland het volgende:
ts ts tsquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:40 schreef Gelderland het volgende:
zal best wel, maar hij kon me niet echt boeien. Het begin was wel aardig, maar laterquote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:14 schreef ThaSandman het volgende:
[..]
Je moet de film afkijken om hem goed te vinden. Ik dacht ook wat een rukfilm, maar op het einde vielen alle puzzels in elkaar.
Ik heb de film afgekeken en houd niet van Vin Diesel. Mag ik Eternal Sunshine of the Spotless Mind nu wel slecht vinden?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:14 schreef ThaSandman het volgende:
[..]
Je moet de film afkijken om hem goed te vinden. Ik dacht ook wat een rukfilm, maar op het einde vielen alle puzzels in elkaar.
Dat mag, maar dan moet je me wel uitleggen wat Vin Diesel ermee te maken heeft.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb de film afgekeken en houd niet van Vin Diesel. Mag ik Eternal Sunshine of the Spotless Mind nu wel slecht vinden?
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat mag, maar dan moet je me wel uitleggen wat Vin Diesel ermee te maken heeft.
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:43 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Laat me raden, jij kijkt liever Vin Diesel films?![]()
De uitzondering die de regel bevestigtquote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb de film afgekeken en houd niet van Vin Diesel. Mag ik Eternal Sunshine of the Spotless Mind nu wel slecht vinden?
Overgewaardeerde films bestaan, slechts ten op zichte van een persoon.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:38 schreef TC03 het volgende:
Overgewaardeerde film.
Ja, dat geldt voor alle waardeoordelen, hè? Betekenisgeving bestaat slechts bij gratie van de betekenisgever.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Overgewaardeerde films bestaan, slechts ten op zichte van een persoon.
Goede argumentatie bestaat volgens TC03 blijkbaar nietquote:
Had je dit ook gepost als ik 'Geniale film.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:34 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Goede argumentatie bestaat volgens TC03 blijkbaar niet![]()
![]()
Niet. Ze heeft het ook nooit tegen Joel gezegd, Joel zegt het eigenlijk tegen zichzelf. Hij weet dat zij vaak en graag naar Montauk gaat (ze hadden daar tenslotte zelf ook goede herinneringen) en als een laatste redmiddel om hun relatie te redden creëert hij een soort van herinnering die de techguys nog niet kennen. Hij krijgt daardoor ineens de ingeving naar Montauk te gaan en ontmoet haar daar. Dat is althans mijn beredenering.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:35 schreef zuiderbuur het volgende:
- hoe herinnert Clementine zich dat ze naar Montauk moet gaan op Valentijn?
Vanaf het moment dat die 'techguys' bij zijn flatje aankomen en dat ding op z'n kop zetten, zie je én de herinneringen van Joel -van meest recent tot minst recent- (dat hij zich inschrijft voor de wisprocedure bijvoorbeeldquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:35 schreef zuiderbuur het volgende:
Ondertussen twee keer gezien (de tweede keer zie je al veel meer) maar er zijn nog altijd een paar dingen die ik niet zo goed begrijp:
- ik begrijp dat het niet helemaal chronologisch is : eerst zie je die twee elkaar opnieuw ontmoeten op het strand, dan begint de generiek, en dan ben je dus een aantal dagen terug in de tijd.
Maar dan nog is het nog niet helemaal lineair : eerst zie je hem bijvoorbeeld bij zijn flat met die techguys die hem volgen, en dan zie je hem zich inschrijven voor de wisprocedure, snapt iemand die vreemde volgorde?
- hoe herinnert Clementine zich dat ze naar Montauk moet gaan op Valentijn?
Hmm, ik ga nog eens kijken naar dat begin dan. En dat gehuil in zijn wagen (en die cassette die hij eruit gooit), waar moet je dat dan juist plaatsen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:47 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Vanaf het moment dat die 'techguys' bij zijn flatje aankomen en dat ding op z'n kop zetten, zie je én de herinneringen van Joel -van meest recent tot minst recent- (dat hij zich inschrijft voor de wisprocedure bijvoorbeeld) én wat er zich ondertussen in 'real life' afspeelt (tussen de techguys, tussen Clementine en Patrick, tussen Howard en Mary, etc.)
En de acties van Joel in zijn onderbewustzijn/eigen kop hebben dus weer invloed op wat er in het echt gebeurt. Immers, had hij niet zo moeilijk gedaan, had Howard 's nachts niet hoeven komen, was Mary er niet achter gekomen dat ze een relatie had met hem en had ze niet de kaartjes plus de cassettebandjes teruggestuurd naar de cliënten van Laguna Inc (én hadden Joel en Clementine elkaar misschien nooit voor de tweede keer ontmoet [afbeelding]).
quote:- Onderbewustzijn? Joel kon zich toch ook het zinnetje "Meet me in Montauk" enigszins herinneren, want in het begin van de film (en aan het eind) besluit 'ie, als 'ie op het perron staat, om plots naar Montauk te gaan? Waarom? Hoe?
Dat zou natuurlijk kunnen, dat zij gewoon heel vaak naar Montauk gaat . Want zoals hier al gezegd, hij heeft dat tegen zichzelf gezegd, dat maakt nog niet dat zij ook zo een herinnering gered heeft in haar kop. Het zou eigenlijk interessant zijn om te weten hoe de wisprocedure bij Clementine verlopen is.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:40 schreef Neoktheone het volgende:
Niet. Ze heeft het ook nooit tegen Joel gezegd, Joel zegt het eigenlijk tegen zichzelf. Hij weet dat zij vaak en graag naar Montauk gaat (ze hadden daar tenslotte zelf ook goede herinneringen) en als een laatste redmiddel om hun relatie te redden creëert hij een soort van herinnering die de techguys nog niet kennen. Hij krijgt daardoor ineens de ingeving naar Montauk te gaan en ontmoet haar daar. Dat is althans mijn beredenering.
Ik was het ook van plan toen ik dit weer las hier!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:40 schreef Neoktheone het volgende:
Damn, ik ga de film snel weer kijken
Dat is - volgens mij - het stuk dat volgt nadat Joel erachter is gekomen dat zij hem gewist heeft.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:51 schreef zuiderbuur het volgende:
Hmm, ik ga nog eens kijken naar dat begin dan. En dat gehuil in zijn wagen (en die cassette die hij eruit gooit), waar moet je dat dan juist plaatsen.
Dat was gewoon nepbloed/ketchup dat hij pakte. Hij wilde gewoon kijken hoe ze zou reageren als hij daar dood zou liggen. Maar ze ziet hem gewoonweg niet (omdat zij dan nog passief deel uitmaakt van z'n herinnering)...quote:Wat was dat trouwens toen hij zich op de grond legde en die (bloed)streep over zijn keel maakte?![]()
Ik ga toch voor mijn versie van het verhaal (onderbewustzijn dus). Hierbij gesteund door een passage op Wikipedia:quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:51 schreef zuiderbuur het volgende:
Dat zou natuurlijk kunnen, dat zij gewoon heel vaak naar Montauk gaat . Want zoals hier al gezegd, hij heeft dat tegen zichzelf gezegd, dat maakt nog niet dat zij ook zo een herinnering gered heeft in haar kop. Het zou eigenlijk interessant zijn om te weten hoe de wisprocedure bij Clementine verlopen is.
Sowieso is de chronologisch vertelde verhaallijn op de wikipagina van ESotSM een aanrader:quote:Valentine's Day 2004, Joel wakes up with his memory erased. He decides to skip work, takes the train to Montauk (acting on the instruction that his memory of Clementine gave him) and (re)meets Clementine there.
Raar principe, gauw van afstappen. Ik kijk films het liefste 2 of 3 keer als ik ze goed vind. ESotSM heb ik zelfs zo'n 8x bekeken.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:16 schreef PurpleSky het volgende:
Super film. Alleen ben wel vergeten hoe ie ook alweer 'ging'...Tijd om 'm opnieuw te kijken. Maar daar ben ik eigenlijk tegen
Wel dat vond ik zo gek, omdat het wel een heel lang blok is met verschillende fragmenten en zelfs nog eens flashbacks daarbinnen. Maar het zal wel zo bedoeld zijn.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:22 schreef Bupatih het volgende:
'TEGENWOORDIGE' TIJD
1. Joel huilt (nadat hij erachter is gekomen dat Clementine hem gewist heeft uit haar geheugen)
2. Komt thuis en praat met die andere bewoner (je bedoelt die 'McDonald's-kerel' toch?)
3. Valt in slaap (doet pyjamapak aan, slikt pil) -> Avond waarop de techguys komen -> vanaf hier is het proces gaande
IN JOELS HOOFD (VERLEDEN TIJD)
4. Ziet zichzelf praten met buurman -> Meest recente gebeurtenis vóórdat de techguys kwamen
Puntje 5 t/m 10 moet je zien als één herinneringsscène (anders lijkt het inderdaad niet achterwaarts te gebeuren).
Hier dacht ik eigenlijk de eerste keer dat Clementine het nooit had uitgemaakt, maar het was dus op dat moment al zijn ex.quote:Dit is het stuk waarin hij er dus achter komt dat Clementine hem heeft verwijderd uit haar geheugen ('t valt hem als eerste op in de boekenwinkel, hoort het daarna van Rob en diens vriendin) en hij langs gaat bij Lacuna en de tweede keer terugkomt met allemaal spulletjes en er in de stoel een soort hersenscan wordt gemaakt.
Dan zijn er nog altijd dingen die ik gek vind, zoals het feit dat je hem twee keer in die stoel ziet zitten, de eerste keer met één Joel, de tweede keer met een tweede Joel die die bloeddrukmeter om zijn arm heeft en zegt dat het een déjà vu.quote:'TEGENWOORDIGE' TIJD
11. Twee technici aan het werk
12. Dit is het moment waarop Joel zich bewust wordt van wat er zich afspeelt. Hij ziet zichzelf in z'n herinneringen en weet bijvoorbeeld ook wat Howard op een bepaald moment zou zeggen.
13. Clementine en Joel maken het uit
Zo klopt het toch?
Dat kan niet, dat staat ook niet in jouw schema, de herinneringen beginnen vanaf puntje vier.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:02 schreef Bupatih het volgende:
De eerste keer is in de 'tegenwoordige' tijd (dus nog voordat de techguys zijn langsgekomen) en de tweede keer is in Joels hoofd, zijn herinneringen dus. Snappie?
Oeps.quote:En de film is ook heel verwarrend, ja. En als je doorgaat met zulke vragen stellen, snap ik 'm straks ook niet meer.[afbeelding]
Ik heb hem op video (old school..) opgenomen en heb hem al twee keer gezien en daarnet nog een derde keer naar het begin, ik weet het echt zeker hoor : je ziet hem ak huilend rijden, zijn afval wegwerpen terwijl die kerels zijn huis zoeken, hij praat met die macdonalds kerel, en kruipt in bed (na wat onhandig in zijn flat rondgewandeld te hebben).quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:15 schreef Bupatih het volgende:
Hmm, ik weet het ook niet meer. [afbeelding] Maar dat komt ook omdat ik -al heb ik de film nu tig keer zien- niet precies weet welke scène op welke scène volgt.
Maar weet je zeker dat je Joel niet vóórdat de techguys komen al een keer gezien hebt in de stoel bij Howard?
Nee,zo klopt het niet. Clem en Joel maken het nooit uit in de film. Vlak voor de geheugenwissing van Clem krijgen Joel en Clem ruzie nadat Clem in dronken toestand de auto van Joel aan gort heeft gereden en Joel een lullige opmerking maakt. In de film is dat ongeveer het begin van Joels tocht door zijn geheugen, die tocht is namelijk regressief. "This is the last time I saw you."quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:22 schreef Bupatih het volgende:
12. Dit is het moment waarop Joel zich bewust wordt van wat er zich afspeelt. Hij ziet zichzelf in z'n herinneringen en weet bijvoorbeeld ook wat Howard op een bepaald moment zou zeggen.
13. Clementine en Joel maken het uit
Zo klopt het toch?
Ik ook niet, maar dan moet het wel boeiend zijn. Clerks is bv 'traag', maar toch boeiend.quote:Op maandag 3 maart 2008 09:49 schreef maniack28 het volgende:
lol... ik heb niet zoveel moeite met films die in traag tempo gaan,
Carnivalequote:Op maandag 3 maart 2008 09:49 schreef maniack28 het volgende:
lol... ik heb niet zoveel moeite met films die in traag tempo gaan, dat spreekt bij mij juist tot de verbeelding. Carnivale wel eens geprobeerd (serie)? Gaat ook retetraag, maar werkelijk geniaal. Vergelijk het met een dik boek wat ook urenlang over 1 scene doorgaat, dat vind ik juist mooi, dat je lekker in het verhaal kan wegdromen en dat had ik bij deze film zeker ook wel
Clerks speelt zich voor t grootste deel op dezelfde locatie af maar is echt geen trage film hoor.quote:Op maandag 3 maart 2008 10:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar dan moet het wel boeiend zijn. Clerks is bv 'traag', maar toch boeiend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |