abonnement Unibet Coolblue
pi_14066353
Schande dat er nog geen topic over een van de meeste getalenteerde vrouwelijke artiesten is. Vooral haar eerste paar albums en met name Hounds of Love zijn briljant.

Hoe is het nu met haar, treedt ze nog op, maakt ze nog nieuwe dingen?
Het is erg stil rondom haar persoon namelijk..

Waar zitten de fans op Fok?

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_14066374
whoaahhh jaa goed dat je haar noemt, dat heb ik al laaang niet geluisterd
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_14067951
Ik ben sinds een maand of 2/3 helemaal weg van KB's muziek. Heb inmiddels de eerste 5 albums gekocht (t/m Hounds of Love). TSW & TRS heb ik wel op mp3, maar nog helemaal niet geluisterd eigenlijk.

Favoriete album op het moment is The Dreaming, met als hoogtepunten voor my Sat In Your Lap, The Dreaming en Get Out Of My House. Maar ook nummers als Them Heavy People, The Big Sky, Running Up That Hill en natuurlijk Wuthering Heights hoor ik graag

Ze schijnt met een nieuw album bezig te zijn, maar daar is ze geloof ik al een paar jaar mee bezig... Ik heb een tijd terug gelezen dat het in het najaar van 2003 uit zou moeten komen, maar het lijkt mij dat er dan onderhand wel concrete informatie over zou zijn....

Bleuh.
pi_14068017
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 22:55 schreef nozem het volgende:
Waar zitten de fans op Fok?
Nou, voor een deel in dit topic: Nieuwe Kate Bush (8).
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_14068039
Hier nog een klein fannetje

Running up that hill is mijn favouriet. Ik heb maar 3 albums, misschien zijn er nog mooiere nummers.
De versie van Within Temptation viel me dus heel erg tegen, had van Sharon wat mooiers verwacht. Ze heeft wel de stem om Kate te coveren.

pi_14068041
Don't give up met Peter Gabriel vind ik een wereldnummer.
pi_14068120
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 23:40 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nou, voor een deel in dit topic: Nieuwe Kate Bush (8).


Maar nog steeds geen nieuw album dus. Kate doet het rustig aan
December will be magic again is trouwens een van haar mooiste nummers, staat volgens mij op geen enkele van haar cd's en is meteen een van de weinige 'kerst-achtige' hits die echt goed zijn..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_14068258
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 23:44 schreef nozem het volgende:
Maar nog steeds geen nieuw album dus. Kate doet het rustig aan
December will be magic again is trouwens een van haar mooiste nummers, staat volgens mij op geen enkele van haar cd's en is meteen een van de weinige 'kerst-achtige' hits die echt goed zijn..
Kate is ergens tussendoor ook moeder geworden en dat schijnt (verbazingwekkend ) een behoorlijk deel van haar tijd in beslag te nemen.

December will be magic again is inderdaad geen albumtrack, maar is als single-track twee keer uitgebracht (December will be magic again/warm and soothing en Experiment IV/Wuthering Heights(new vocal)/December will be magic again) en staat netjes op één van de twee extra cd's die bij de boxset This Woman's Work wordt meegeleverd .

A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_14068309
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 23:48 schreef Litpho het volgende:

[..]

Kate is ergens tussendoor ook moeder geworden en dat schijnt (verbazingwekkend ) een behoorlijk deel van haar tijd in beslag te nemen.

December will be magic again is inderdaad geen albumtrack, maar is als single-track twee keer uitgebracht (December will be magic again/warm and soothing en Experiment IV/Wuthering Heights(new vocal)/December will be magic again) en staat netjes op één van de twee extra cd's die bij de boxset This Woman's Work wordt meegeleverd .


Kijk, iemand met verstand van zaken. Heb je al haar albums?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  woensdag 22 oktober 2003 @ 23:50:37 #10
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_14068336
Babooska
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_14068343
De 12-inch uitvoering van "Running Up that Hill" is echt een toppertje.
Behoorlijk lange babbel met God aan het begin.

Helaas nooit meer ergens gevonden op CD. (wat dat betreft mis ik de LP's wel een beetje)

pi_14068409
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 23:49 schreef nozem het volgende:
Kijk, iemand met verstand van zaken. Heb je al haar albums?
Iemand met een bookmark op Gaffaweb .

Ik heb de boxset This woman's work, The red shoes, Live at Hammersmith Odeon en The line, the cross and the curve op VHS.

-edit- en het redelijk competente tributealbum Songs in the Sea of Kate -edit-

A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 00:31:10 #13
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_14069493
Ik ben altijd idolaat van haar geweest, haar eerste 5 albums zijn fantastisch, maar vooral "The Dreaming" en "The Hounds Of Love" zijn geniaal!

Sinds "The Sensual World" vond ik het allemaal zwáár minder jammer genoeg...


"December will be magic again" had ik op een 12 inch staan; vondt er weinig aan, wat wél een fantastische non-album track is is het in het Frans gezongen "Ne' Etenfui Pas" (weet niet precies hoe je het schrijft, is de B-kant op de singel van "Suspended in Gaffa"!)

"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  donderdag 23 oktober 2003 @ 08:29:15 #14
28809 Zuip
Official Flux-Member
pi_14072000
-Wow!
-Kite!
pi_14072068
Kate Bush aaah geniaal artieste.
'Cloudbusting' is wel mijn favoriet met in de clip de al even geniale Donald Sutherland.


PS weet iemand waar je dat soort oude clips zou kunnen terugzien?

....,,,,;;;;[ p r o t o ];;;;,,,,....
  donderdag 23 oktober 2003 @ 09:06:00 #16
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_14072395
Laatst nog 'the kick inside' gekocht. Erg mooi hoor.
pi_14073289
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 08:38 schreef Proto het volgende:
Kate Bush aaah geniaal artieste.
'Cloudbusting' is wel mijn favoriet met in de clip de al even geniale Donald Sutherland.


PS weet iemand waar je dat soort oude clips zou kunnen terugzien?


Kate Bush heeft schitterende nummers gemaakt.
Favoriete clip: This womans work

Via Kazaa zijn nog oude clips van Kate Bush te vinden.

-------Practice Mindfulness-------
pi_17936602
Kate Bush is wel de beste artiest ooit. Ik ben echt bang dat ik sinds haar muziek gehoord te hebben niets beter meer tegen zal komen. Al haar albums zijn top. Ze laat verschillende stijlen horen en brengt ze allemaal mooi. Er wordt geklaagd op the red shoes, maar ook dat album vind ik mooi. Bijzondere vrouw ook nog eens.
PE#1
pi_17936752
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 14:05 schreef convinced het volgende:
Bijzondere vrouw ook nog eens.
Inderdaad, ze is niet superknap ofzo - maar wel superveel uitstraling (vroeger tenminste, misschien dat het nu wel stukken minder is....)
Bleuh.
pi_17936847
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 14:12 schreef PimD het volgende:

[..]

Inderdaad, ze is niet superknap ofzo - maar wel superveel uitstraling (vroeger tenminste, misschien dat het nu wel stukken minder is....)
Ja, echt uitstraling en ook wel een mooie vrouw in mijn ogen. Ik zag laatst een stukje van de Q awards in 2001, ze is wel wat ouder geworden.
PE#1
pi_17945218
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 14:16 schreef convinced het volgende:

[..]

Ja, echt uitstraling en ook wel een mooie vrouw in mijn ogen. Ik zag laatst een stukje van de Q awards in 2001, ze is wel wat ouder geworden.
In de clip van Wow! ziet ze er ook erg leuk uit

de clip van The Big Sky is trouwens ook erg leuk, leuk sfeertje. sowieso zijn de meeste clips van Kate best leuk om te bekijken, zelfs die van de oudere nummers.
Bleuh.
  woensdag 24 maart 2004 @ 21:30:03 #22
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_17946606
nog een beetje fan hier... meeste mooie nummers zijn al wel genoemd, maar ik mis Man with the child in his eyes nog, prachtig nummer!
* LEiPiE heeft Kick inside en The Whole Story op vinyl
  woensdag 24 maart 2004 @ 21:47:02 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_17947014
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 21:30 schreef LEiPiE het volgende:
nog een beetje fan hier... meeste mooie nummers zijn al wel genoemd, maar ik mis Man with the child in his eyes nog, prachtig nummer!
LEiPiE heeft Kick inside en The Whole Story op vinyl
Ik ook

En ook nog dat album waarop ze als leeuw verkleed te zien is... Lionheart heet 'ie geloof ik.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_17948772
Kate bush

Wuthering Heights en Running op that hill

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2004 22:55:27 ]
pi_17948913
The man with the child in his eyes is zooooo *zucht* mooi
pi_17956558
lionheart is natuurlijk prachtig ja, en feel it, the kick inside, them heavy people, l'amour look something, hammer horror, all the love, lilly, ik kan nog lang doorgaan... ik ken haar eerste drie albums het beste, fenomenaal! de andere heb ik wel, mar iets minder geluisterd, ik ken de songs nog niet bij naam.
haar clips zijn ook erg mooi ja, de manier waaop ze theater, dans, mime met elkaar vermengd..
ik heb wat van haar live gezien, van de video live at hammersmith odeon, ook super. moet die video nog zien te krijgen, maar hij is duur.. 70 euro's als double pack met de live cd erbij, en anders 40 euro geloof ik.
die andere films van haar trouwens? ik weet dat ze video's heeft van haar singles, maar iemand noemde the line, the cross and the fire (meen ik), wel van gehoord, maar wat is dat voor iets?
PE#1
  vrijdag 26 maart 2004 @ 14:40:01 #27
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_17983607
Kate Bush is geweldig!Ze heeft ontzettend goede en leuke nummers! Heb alleen nog geen cd's van dr, schande. Als ik binnenkort weer een vast inkomen heb, dan ga ik er eens wat kopen!
lief, saai & lui
  vrijdag 26 maart 2004 @ 15:16:48 #28
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_17984518
hounds of love net deze week gekocht, stond al heel lang op het verlanglijstje, maar deze week moest het er toch van komen. schitterend. toppers: running up the hill, cloudbusting...wuthering heights is ook erg mooi... de hele cd kan goed meegeneuried worden.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_20778373
Hoe gaat het eigenlijk met Kate Bush?

Luister de laatste tijd weer heel veel nummers van haar, niet eens zozeer de geeikte.
Waarom heb ik dit gewoon standaard altijd? Iemand ontdekken en er nooit meer naartoe kunnen?
Army Dreamers vind ik mooi, met een stem zo fijn als glas en de tekst net zo vlijm.
pi_20778780
According to musician friends of Kate she is still busily recording her eighth studio album and is said to be "happy and full of energy".

bron: http://homepage.eircom.net/~twoms/katenews.htm (geupdated nà 04 juli 2004)
pi_20795243
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 00:17 schreef thumb-bolt-on het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met Kate Bush?

Luister de laatste tijd weer heel veel nummers van haar, niet eens zozeer de geeikte.
Waarom heb ik dit gewoon standaard altijd? Iemand ontdekken en er nooit meer naartoe kunnen?
Army Dreamers vind ik mooi, met een stem zo fijn als glas en de tekst net zo vlijm.
Ik wilde al zeggen: "Never for Ever" wordt niet eens genoemd... Creatief hoogstandje. Ik als simpele basgitarist kan nog best meekomen met 'Army Dreamers', gelukkig maar, kan ik toch nog mee met iets dat 'hoogstaand' klinkt.
pi_23835205
Jaaaah Kate is geweldig Het nummer 'Deeper Understanding' laat wel zien hoe ver ze haar tijd vooruit was, contact zoeken met/via de computer, en dat in 1989...geweldig. Vele hoogtepunten, buiten bekende nummers als Running Up That Hill, Them Heavy People, etc vind ik ook nummers als Mother Stands for Comfort, Night of the Swallow en Reaching Out zeldzaam mooi.
  woensdag 8 december 2004 @ 18:39:46 #33
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_23837500
Ik had even het sprankje hoop dat er nieuws zou zijn over haar nieuwe album...
maar owkee, even OT: Hier is ook een fan met een complete collectie, incl. de videoclips er zijn van die rare DVD's op de markt waar ze allemaal opstaan,
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_23838252
Ja schietniet erg op, maar met haar oude muziek ben ik ook al jaren zoet Het is wel weer lekker December will be magic again-tijd
pi_23848456
De afgelopen 3 jaar stond regelmatig in muziek bladen te lezen dat de CD in december zou uitkomen,
december 2001, december 2002 december 2003... dit jaar heb ik het gerucht niet gehoord dus het zal wel weer ergens in 2005 ofzo gaan worden.
Ze is toch echt bezig.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_23848739
Babooshka is ook mooi.
Cloudbusting had ook een mooie clip, herinner ik me van vroeger.

[ Bericht 50% gewijzigd door femmeChantal op 09-12-2004 09:00:46 ]
pi_23858599
hmm, moet volgende keer beter lezen. Proto en Furby waren mij al voor.
pi_40235692
Doelloos surfen op YouTube en dan kom je zomaar dit tegen!

En deze is weliswaar minder indrukwekkend maar ook best leuk.

[ Bericht 16% gewijzigd door MuadDib op 27-07-2006 13:30:55 ]
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_40285967
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:22 schreef MuadDib het volgende:
Doelloos surfen op YouTube en dan kom je zomaar dit tegen!

En deze is weliswaar minder indrukwekkend maar ook best leuk.
nice
staan ook hele leuke parodien van haar op
pi_40292491
Ben al fan sinds The Kick Inside . De vinyl platen zijn niet al te best meer daarom de box This Womans Work vorig jaar gekocht

Moments Of Pleasure vindt ik een van de mooiste van Kate
pi_40300684
heb deze week the kick inside gekocht en die is heel mooi, alleen klinkt ie wel een beetje gedateerd maarja.....
krijg binnenkort ook the dreaming in huis die is super
pi_40319078
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:53 schreef roze-meisje het volgende:
heb deze week the kick inside gekocht en die is heel mooi, alleen klinkt ie wel een beetje gedateerd maarja.....
Het woord wat je zocht is tijdloos .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_44724714


Ik heb een geweldige parodie van Kate Bush op YouTube gevonden. Deze is door Pamela Stephenson in een sketch van de Not The Nine O'clock News komedie.

Lyrics:
Oh, England, My Leotard
I was into yin and yang and hatha yoga
Ginseng and caraway seeds and being a non-smoker
My cauliflower quiches were better than the bought ones
And I was thicker than two short ones
People bought my latest hits
Cos they liked my latex tits
Everyone trying hard
To get inside my leotard

Went to my hairdresser to have a hair-do (hair do-be-do-be-do)
He asked if I knew A La Recherche De Temps Perdus
That's how I was introduced to Colette, Cocteau and Marcel Proust
Now wholefood cookery is just a sideline

(Shrill 'La-La-la' middle eight.)

I went to Cairo and I read the Gnostic
Apocryphon of John in the original Coptic
Korsakoff's psychosis theories
And the Fibonacci series
Studied acupuncture and the Bible - the Byabubble -
Opened the windows in my mind

'It's not your mind, it's your body they're into-oo-oo'
My business-manager said.
He said that I need an intellect like I need a
Hole hole in the in the hole in the head

Though I'm an honorary member of Mensa now
I have to try and keep up a pretence somehow
'Cos you buy my latest hits
Because you like my latex tits
And you're all trying hard to get inside my
Leotard leotard leotard

Oh England, my leotard
Ooh ooh ooh ooh
pi_44767995
Wuthering Heights
pi_44769101
Ik ken idd alleen Wuthering Heights naar het gelijknamige book van Bronte over de anti held Heatcliff en zijn destructieve liefde voor Cathy. Mooi verhaal ook.
  donderdag 28 december 2006 @ 21:19:54 #46
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_44806343
quote:
Op woensdag 27 december 2006 17:20 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Wuthering Heights
Ik ken haar verder niet maar dat liedje is inderdaad .
  donderdag 28 december 2006 @ 21:23:04 #47
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_44806470
Dat liedje over haar wasmachine is bizar
  donderdag 28 december 2006 @ 22:08:37 #49
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_44808346
quote:
Op woensdag 27 december 2006 17:20 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Wuthering Heights
En dat alles bedacht en uitgeschreven voor haar zestiende verjaardag.
Dat alleen al maakt haar een muzikaal genie, natuurlijk.
...dass wir fliegen.
pi_44810142
quote:
Op woensdag 27 december 2006 18:03 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ik ken idd alleen Wuthering Heights naar het gelijknamige book van Bronte over de anti held Heatcliff en zijn destructieve liefde voor Cathy. Mooi verhaal ook.
Nou ja, naar de gelijknamige film over het gelijknamige boek. Kate las het boek pas nadat ze het nummer geschreven had .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_44811641
JOH. Ik dacht dat Wuthering Heights in Engeland verplichte kost was op school.
pi_44813683
Ze is daar zelf ook tegenstrijdig in geweest in de loop der jaren.
quote:
I felt a particular want to write it, and had wanted to write it for quite a while. I remember my brother John talking about the story, but I couldn't relate to it enough. So I borrowed the book and read a few pages, picking out a few lines. So I actually wrote the song before I had read the book right through. The name Cathy helped, and made it easier to project my own feelings of want for someone so much that you hate them. I could understand how Cathy felt.
quote:
[This is certainly a confusing account of Kate's process for the writing of Wuthering Heights. On other occasions she said that she had seen "a BBC film" called Wuthering Heights --apparently, then, the Timothy Dalton telefilm of about 1972-- before she read the book.
Bron: Gaffaweb
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 11 april 2008 @ 22:53:25 #53
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57993008
Nuttige schop:
NU op Nederland 2 een documentaire over Kate Bush!

http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=6981260
quote:
Het uur van de wolf: Come back Kate

Toegewijde Kate Bush-fans vertellen over hun bijzondere band met de zangeres die eind jaren zeventig in één klap wereldberoemd werd met de hit Wuthering Heights. Daarna maakt Kate Bush nog vele hits zoals Running up that hill en Cloudbusting. In 1993 keert ze de muziekindustrie de rug toe en trekt zich terug op een eiland in de Thames. De geportretteerde fans hebben allemaal zo hun eigen ideeën over waarom ze een leven in de anonimiteit verkiest, waarvan Kate Bush is een eiland, dus ze leeft op een eiland wellicht de mooiste is.
pi_94832232
Link naar vorige topic: Comeback voor Kate Bush

quote:
KATE RELEASES “DIRECTOR’S CUT” ON MAY 16TH, A NEW ALBUM WHICH SEES HER RE-VISIT A SELECTION OF TRACKS FROM THE SENSUAL WORLD & THE RED SHOES!!!

NEW SINGLE “DEEPER UNDERSTANDING” RELEASED IN APRIL!!!

quote:
Kate Bush releases an unusual new album “Director’s Cut” on May 16 on her own label Fish People, in conjunction with EMI.

On “Directors Cut” Kate revisits a selection of tracks from her albums “The Sensual World” and “The Red Shoes”, a process that presents a fascinating portrait of an artist in a constant state of evolution. She has re-recorded some elements whilst keeping the best musical performances of each song – making it something of a director’s cut but in sound, not vision.

A new version of “Deeper Understanding” will be released as a single in April. Although written some twenty years ago, the song may be more relevant today than ever…

Kate is currently working on new material although no release date has been set for this.

“Director’s Cut” will be released in the following formats: Digital Album, Standard CD in a case-bound book, Deluxe CD (three disc package, including Director’s Cut, The Sensual World and re-mastered The Red Shoes) in a case-bound book and two-disc vinyl. Other digital and vinyl formats will be made available on katebush.com. Details will be published shortly.



Boh, jammer dat het geen nieuw materiaal is, maar toch erg benieuwd. Ik heb m'n pre-orders al geplaatst op Amazon in ieder geval :D

[ Bericht 1% gewijzigd door krioro op 06-04-2011 01:06:41 (merge) ]
Bleuh.
pi_94832671
quote:
(Leaked from a Swedish Record Store[2])

1 Flower of the Mountain

2 Song of Solomon

3 Lily

4 Deeper Understanding

5 The Red Shoes

6 This Womans Work

7 Moments of Pleasure

8 Never be Mine

9 Top of the City

10 And so is Love

11 Rubberband Girl
Van Wikipedia. En als het op Wikipedia staat, is het waar.
Bleuh.
pi_94832989
Geweldig nieuws O+.
Die gaat sowieso toegevoegd worden aan mijn verzameling.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_94833444
Wat ik heb begrepen heeft ze de rechten van The Dreaming, Hounds of Love, Sensual World en Red Shoes dit jaar terug gekregen. Deze release gaat dus TSW en TRS behandelen, ik ben benieuwd of er ook iets soortgelijks gedaan wordt met HoL en The Dreaming.

Aan de ene kant lijkt het me erg gaaf om te horen wat ze nu zou doen met iets als Houdini, Waking The Witch ofzo - maar aan de andere kant zijn die albums al zo perfect dat er eigenlijk niks meer aan gedaan hoeft te worden :D
Bleuh.
pi_94833854
Tof! Ben erg benieuwd wat ze gaat veranderen aan de nummers. :9 Ook goed om te horen dat ze met nieuw materiaal bezig is.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_94834530
Zo ontzettend jammer dat ze niet aan touren doet, ben op youtube wat oude filmpjes aan t kijken van haar enige tour in 1979 en wat een stem heeft ze ook live, wow...
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_94837995

Stukje van Deeper Understanding.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_94838060
Ik ken The Sensual World en The Red Shoes eerlijk gezegd maar amper. Alles tot en met Hounds of Love vind ik geweldig, en Aerial natuurlijk - maar die twee albums hebben me tijdens de eerste paar luisterbeurten nooit echt weten te pakken en komen dus eigenlijk ook nooit voorbij...
Bleuh.
  donderdag 31 maart 2011 @ 01:09:22 #62
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94840759
Leuk topic! Ken eigenlijk alleen maar de eerste muziek van haar.
Deze vind ik zo mooi maar kennelijk heb ik nog wat in te halen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94858403
Ze is weer terug.

Op 5 april komt er een nieuwe single van haar uit. Een fragment daarvan is al reeds op YouTube gezet.


Ik word er eerlijk gezegd niet enthousiast over, maar dat terzijde.

Het is wel opmerkelijk dat ze na Aerial uit 2005 weer helemaal uit de media was verdwenen. Niemand wist meer wat ze deed en hoe het met haar ging. Terwijl zij als artiest toch een legende genoemd kan worden, want de meeste mensen kennen haar en haar muziek van 30 jaar geleden blijft nog steeds nieuwe fans aantrekken.
pi_94860654


[ Bericht 56% gewijzigd door krioro op 06-04-2011 01:07:37 (merge) ]
Bleuh.
pi_95022616

Die vocoder... Het kan eigenlijk niet meer anno 2011, maar toch :D
Bleuh.
pi_95032771
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:25 schreef PimD het volgende:

Die vocoder... Het kan eigenlijk niet meer anno 2011, maar toch :D
Hahaha, toen ik het net hoorde dacht ik: :{ :'). Maar het is eigenlijk wel tof. :D
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_95033573
Ik krijg bij de vocoder-stukjes hetzelfde gevoel als bij de nummers van The Dreaming. Het klinkt een beetje vreemd, maar toch ontzettend catchy.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_95036475
The Dreaming is wat mij betreft nog steeds de ultieme Kate Bush-plaat.
Bleuh.
pi_95080835
Boh, na 2 dagen toch wel helemaal weg van de nieuwe versie van Deeper Understanding. Aan het einde gaat het wat mij betreft iets te lang door, maar wat een plaat _O_



En een nieuwe promo-foto. Beetje bizar, maar goed :D
Bleuh.
pi_95081953
Kate is een beetje bizar O+
pi_95093373
Ik vind het voor Kate Bush eigenlijk best een normale foto...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_95094906
Als er iemand trouwens nog Aerial te koop heeft op LP houdt ik me aanbevolen ;)
Bleuh.
pi_95103487
Dankzij Kate Bush ben ik Wuthering Heights maar eens gaan lezen *O* .

Ze spreekt het verkeerd uit trouwens :) .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_95103953
Topics zijn samengevoegd.
full stops and exclamation marks
pi_95132031


Nomnomnomnomnom.
Bleuh.
pi_95199072
_O_
  donderdag 7 april 2011 @ 23:52:55 #77
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95199514
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2011 01:09 schreef krioro het volgende:
Topics zijn samengevoegd.
Dat heb je goed gedaan.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 7 april 2011 @ 23:54:09 #78
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95199567
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:39 schreef PimD het volgende:
Boh, na 2 dagen toch wel helemaal weg van de nieuwe versie van Deeper Understanding. Aan het einde gaat het wat mij betreft iets te lang door, maar wat een plaat _O_

[ afbeelding ]

En een nieuwe promo-foto. Beetje bizar, maar goed :D
Daar is aardig aan gesleuteld.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_95199591
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:52 schreef Staal het volgende:

Dat heb je goed gedaan.
Leve de warnbig.png knop *O*
  donderdag 7 april 2011 @ 23:56:21 #80
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95199663
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:54 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Leve de [ afbeelding ] knop *O*
Ik ben meestal heel lief. Echt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 7 april 2011 @ 23:57:38 #81
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95199712
Soms ook slaperig. Waarom ben jij niet meer blauw trouwens.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_95201487
quote:
18s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:57 schreef Staal het volgende:
Soms ook slaperig. Waarom ben jij niet meer blauw trouwens.
Ach joh ik neem het veel te serieus en daar krijg je alleen maar ruzie van :+ Tis niks voor mij, politieagentje spelen.
  vrijdag 8 april 2011 @ 00:40:41 #83
230788 n8n
Pragmatisch
pi_95201590
Als vrouw zijnde is het een hele prestatie als je in mijn muziekcollectie komt, petje af
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  vrijdag 8 april 2011 @ 00:43:37 #84
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95201695
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:37 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ach joh ik neem het veel te serieus en daar krijg je alleen maar ruzie van :+ Tis niks voor mij, politieagentje spelen.
Ik vond je iig een onwijs toffe mod. Ken je users, dat wist je.

Ik voel me nu Tong80 met zijn eeuwige ML.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_95201997
Lief!
Slapen ook :+

En onwijs offtopic, maar dat vind O+ Kate O+ vast niet erg.
en ze zal me ook wel vergeven dat ik dit keer met het popkoor een nr. zing van de stones :@
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:06:35 #86
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95202337
Je zingt? Wat tof! Wil niet onbeschoft doorvragen maar vind het wel erg leuk om te lezen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 8 april 2011 @ 02:18:26 #87
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95203734
De nachtmuts. de muts ben ik, want had al drie uur op een oor moeten liggen.

Nog even dit:
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 8 april 2011 @ 02:27:17 #88
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95203840
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 8 april 2011 @ 02:35:40 #89
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95203922
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_95687063
Heb korte previews van elk nummer gehoord. Ik ben over sommige nummers nog niet heel enthousiast, maar veel nummers zijn verbeterd. De nieuwe Rubberband Girl klinkt een beetje gedateerd.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_95701222
Nee ik hou het voorlopig alleen bij Deeper Understanding. Die paar weekjes kan ik nog wel wachten :D
Bleuh.
pi_96665320
Nieuwe And So Is Love:
http://soundcloud.com/justinx-1/and-so-is-love-from-the-ken

Nieuwe This Woman's Work:
http://soundcloud.com/bushdor/this-womans-work1

Interview met Kate Bush met de nieuwe Moments Of Pleasure:
http://www.katebushnews.c(...)ruce-chat-with-kate/
Moments Of Pleasure begint op 7:46.

Nog maar vijf dagen voordat het album uitkomt. :9~

[ Bericht 4% gewijzigd door krioro op 11-05-2011 22:13:08 (geen directe links aub) ]
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_96669948
Ik heb nog steeds niks gehoord. Hopelijk doet Amazon de LP en CD-box een beetje op tijd op de bus.
Bleuh.
pi_96693144
http://www.npr.org/2011/0(...)ors-cut?sc=fb&cc=fmp

Je kunt alle nummers hier luisteren.

Ik vind Rubberband Girl echt verschrikkelijk. ;( De nieuwe And So Is Love is bijna identiek aan de oude versie. Ik zie niet in waarom dat nummer op het album staat. De rest ga ik nog luisteren. Ik ben tot nu toe nog niet heel positief.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_96788576
Net even gehaald, de 1-cd editie. De 3-cd en de lp zijn onderweg uit de UK als het goed is. Staat nu aan. Ben nu bij Lily. Klinkt goed :D
Bleuh.
pi_96930302
The Red Shoes en Sensual World zijn nou toevallig de albums die ik niet heb. Ik dacht dus dat Director's Cut een nieuw album was. (Al vond ik het wel een vreemde naam voor een album...)
pi_97233680
Noh, het leeft niet echt, he. :')
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 01:18:58 #98
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_97233889
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 01:05 schreef Fascination het volgende:
Noh, het leeft niet echt, he. :')
Nee. Post jij es wat? Een nachtmutsje?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_97258767
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 01:18 schreef Staal het volgende:

[..]

Nee. Post jij es wat? Een nachtmutsje?
Ik zal eens een recensie geven van het nieuwe album per nummer.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_97265031
Ik vind het een supergave plaat, met uitzondering van de countryrock remake van Rubberband Girl. Favorieten zijn op dit moment toch wel Lily en Flower of the Mountain. Vandaag de LP ontvangen :D
Bleuh.
pi_97267510
1. Flower Of The Mountain
Het origineel heet The Sensual World. Behalve wat tekstuele wijzingen, is er weinig verschil tussen het origineel en de nieuwe versie. De nieuwe versie lijkt qua geluid heel iets minimaler en zachter ten opzichte van de oude versie en Kate's stem is een stuk lager dan op de oude versie. Gezien de seksuele lading van dit nummer, vind ik haar stem op The Sensual World aangenamer en beter bij het nummer passen. Op Flower Of The Mountain klinkt haar stem zelfs een beetje lachwekkend af en toe. Voor mij is dit nummer geen verbetering tov de oude versie, al is het 80's-geluid gedeeltelijk weggenomen, wat ik positief vind.
2. Song Of Solomon
Dit nummer klinkt warmer dan haar voorganger, wat ook Kate Bush's intentie was. Haar zwaardere stem komt bij dit nummer in tegenstelling tot bij Flower Of The Mountain goed tot z'n recht. Er zijn verder naar mijn weten geen andere wijzigingen in het nummer aangebracht. Al met al vind ik deze geüpdatete versie beter dan het origineel.
3. Lily
Het nummer is vrijwel hetzelfde gebleven als het origineel. De gitaar is hier wat nadrukkelijker aanwezig en het geluid klinkt wederom wat gedempter dan op de oude versie van het nummer. Kate haalt op het einde van het liedje een paar keer stevig uit, zoals ze dat op The Dreaming zo goed kon. Alleen klinkt het hier niet echt gepast en zelfs een beetje storend.
4. Deeper Understanding
Dit nummer werd als eerste single van het album eerder uitgebracht dan het album zelf. Ik heb het nummer inmiddels dan ook veelvuldig geluisterd. Het begin van het nummer staat me een beetje tegen, het lijkt alsof ze geforceerd probeert haar zang anders te brengen dan op het origineel. Haar zang in het begin van het nummer op het origineel klinkt voor mij vele malen beter. Het refrein is hier compleet anders dan op de oude versie. Haar zoon zingt het refrein, waarbij zijn stem is vervormd met autotune. Velen vinden dit een afknapper, maar ik ben er erg van gecharmeerd. Het klinkt lekker en doet mij een beetje The Dreaming-achtig aan. Het einde van het nummer bevat nu een mondharmonica-solo, die ik net als het autotune-refrein erg geslaagd vind. Hieraan zie je dat ze een oog, of moet ik zeggen: oor, heeft voor mooie melodieën.
5. The Red Shoes
Ook hier zijn er vrijwel geen wijzingen doorgevoerd. Evenals op veel andere nummers is het geluid zachter en gedempter dan op het origineel. Haar lagere stem komt hier goed tot z'n recht, al spreekt me haar hogere stem meer aan.
6. This Woman's Work
Dit nummer is grondig onderhanden genomen en heeft haar kitscherige jaren '80-geluid verloren. Daarnaast is het nummer enorm in tempo omlaag gegaan. Wat overblijft is een rustig, emotioneel nummer dat grotendeels gedragen wordt door Kate's stemgeluid en waar de instrumentatie tot een minimum is beperkt. Ik ben erg onder de indruk van deze nieuwe versie. Hij klinkt diepgaander en volwassener dan haar voorganger.
7. Moments Of Pleasure
Dit nummer heeft een sterk Aerial-gevoel gekregen. Een ballad, gedragen door enkel pianospel. Het uitbundig gezongen refrein is vervangen door het geluid van een ingetogen koortje. Het nummer is er een stuk minder toegankelijk door geworden. Het 90's-geluid is hier volledig weggehaald. Al met al een ingetogen, volwassen nummer, dat Kate's huidige muzikale stijl weergeeft.
8. Never Be Mine
Het nummer is een stuk rustiger en ingetogener dan het origineel. Beide nummers hebben zo hun charme. Ik geef de voorkeur aan de oude versie, maar dat is slechts smaak, ze doen niet onder voor elkaar.
9. Top Of The City
Het tempo van dit nummer is verlaagd en het geluid, waaronder haar stem, klinkt een stuk doffer en zachter dan op het origineel. De tempoverlaging pakt goed uit, het zachtere geluid minder naar mijn mening. Het 90's-geluid is wel goed tot een minimum gedreven.
10. And So Is Love
Het nummer klinkt warmer en zachter dan het origineel. Behalve dit en heel kleine wijzigingen in haar zang, zijn beide nummers vrijwel identiek. Ik snap niet zo goed waarom dit nummer op het album staat. Haar lagere stem misstaat niet echt op het nummer, al prefereer ik haar hogere stem.
11. Rubberband Girl
Dit nummer heeft een complete gedaanteverwisseling ondergaan. Was het origineel een fout 90's popnummer, de nieuwe versie is een jaren '70 rockliedje. Haar duidelijke zang wordt vervangen door gemompel. Het hele nummer klinkt een beetje gedempt en dof, alsof het nummer met slecht materiaal is opgenomen. Ongetwijfeld zal dit Kate's bedoeling zijn geweest, maar mij spreekt het totaal niet aan. Ik vind dit nummer onluisterbaar en het is voor mij het dieptepunt op de cd.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_97270930
Oh nee ik vind die lagere stem juist supergaaf. En doordat het allemaal een stuk minder kil en electronisch klinkt vind ik de meeste nummers veeeeeel beter uit de verf komen dan op de originele platen. Er zit qua melodie enzo inderdaad weinig verschil tussen bijv. de oude Lily en de nieuwe, maar het klinkt zooooveel beter. Ik vond Lily altijd al gaaf, maar heb me 'altijd' (in de 8 jaar dat ik Kate nu volg) gestoord aan die kille sound van de TSW/TRS.
Bleuh.
  woensdag 25 mei 2011 @ 02:54:42 #103
230788 n8n
Pragmatisch
pi_97281134
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:30 schreef Fascination het volgende:
recentie
ga het serial downloaden enkel en alleen om te kijken of ik het eens ben
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_97290834
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2011 02:54 schreef n8n het volgende:

[..]

ga het serial downloaden enkel en alleen om te kijken of ik het eens ben
O+
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  woensdag 25 mei 2011 @ 14:46:35 #105
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_97294555
Dat is een mooie recentie!

Ik moet hem nog gaan luisteren, maar ga ik zeker doen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_97980387
Ik denk dat veel 'm al hebben gezien, maar bij deze post ik ff de videoclip van de nieuwe Deeper Understanding.


Je kan 'm op YouTube in full HD bekijken.
pi_98611583
Ik heb 'm inmiddels ook. :)

De originele Sensual World en Red Shoes had ik nog niet, dus ik heb daarom de deluxe versie van Director's Cut gekocht.

Ik moest wel een paar keer luisteren, want eerst vond ik het een beetje tegenvallen. Maar het is een mooie CD.

Ik was ook wel benieuwd naar de nieuwe versie van Rubberband Girl. Ik vond er niet veel aan eerst. Maar nu vind ik het wel een grappige track. Laten we zeggen dat het Kate Bush-humor is. :P
pi_101537615
Zowel de song als de lyrics van "Feel it" zijn buitengewoon mooi

Deze live uitvoering uit 1979 van de toen 21 jarige Kate is briljant

pi_101855772
Dit jaar was Director's Cut al uitgebracht, met opnieuw bewerkt materiaal van The Sensual World en The Red Shoes

Maar ze brengt in 2011 weer een album uit met heel nieuw materiaal: 50 Words For Snow



http://www.katebush.com/n(...)-words-snow-november
pi_101864813
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 14:12 schreef Pulzzar het volgende:
Dit jaar was Director's Cut al uitgebracht, met opnieuw bewerkt materiaal van The Sensual World en The Red Shoes

Maar ze brengt in 2011 weer een album uit met heel nieuw materiaal: 50 Words For Snow

[ afbeelding ]


http://www.katebush.com/n(...)-words-snow-november
Ben superbenieuwd. _O_ En omdat het Kate is, weet je gewoon dat er een paar pareltjes op staan. :7
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_101869726
Ik kan niet wachten :D
Bleuh.
  Moderator maandag 12 september 2011 @ 22:07:21 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101878654
Ik kan gewoon niet meer naar kate bush luisteren zonder te denken "washing machine, waaashing machiiiineeeee"

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_101881805
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2011 22:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik kan gewoon niet meer naar kate bush luisteren zonder te denken "washing machine, waaashing machiiiineeeee"

Ik mag toch hopen dat dit niet negatief bedoeld is. :{
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Moderator dinsdag 13 september 2011 @ 11:09:09 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101892577
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2011 23:01 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat dit niet negatief bedoeld is. :{
Hoezo dat zijn toch tenenkrommende teksten ,verder vond ik het wel een leuk album hoor maar kom op zeg....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_101895545
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hoezo dat zijn toch tenenkrommende teksten ,verder vond ik het wel een leuk album hoor maar kom op zeg....
Ik vind het tamelijk origineel om een nummer over je wasmachine te schrijven.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Moderator dinsdag 13 september 2011 @ 13:45:28 #116
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101897478
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 september 2011 12:51 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ik vind het tamelijk origineel om een nummer over je wasmachine te schrijven.
Daar moet ik je gelijk in geven, ik ken wel wat nummers waar een wasmachine het hoofdinstrument is maar die gaan niet over de wasmachine.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_101905292
Zo origineel is het nou ook weer niet ;-)

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Moderator dinsdag 13 september 2011 @ 17:36:52 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101905349
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 17:34 schreef MuadDib het volgende:
Zo origineel is het nou ook weer niet ;-)

hehe hoe kon ik dat nou niet bedenken :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_101925983
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 september 2011 12:51 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ik vind het tamelijk origineel om een nummer over je wasmachine te schrijven.
Het gaat niet over een wasmachine. Die wordt gebruikt als metafoor.
pi_101929974
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 01:02 schreef Netflier het volgende:

[..]

Het gaat niet over een wasmachine. Die wordt gebruikt als metafoor.
Vertel meer.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Moderator woensdag 14 september 2011 @ 09:58:12 #121
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101930008
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 01:02 schreef Netflier het volgende:

[..]

Het gaat niet over een wasmachine. Die wordt gebruikt als metafoor.
Dat neemt niet weg dat het refrein washing machine washing machine is. En de rest van de tekst gaat over hoe de kleertjes in de trommel draaien :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_101948322
Point taken, niet de beste song ooit. Van hetzelfde album deze, de mooiste. Al staat er maar één goede song op, toch weer eentje toegevoegd aan de lange reeks

pi_102925655
Eerste single van het nieuwe album:
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_102927456
Even wennen, maar ik denk dat ik dit vaker ga luisteren dan Director's Cut.
Bleuh.
pi_102928082
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:05 schreef PimD het volgende:
Even wennen, maar ik denk dat ik dit vaker ga luisteren dan Director's Cut.
Ik vond 'm bij de eerste luisterbeurt al geweldig, vooral het refrein. _O_ De coupletten zijn redelijk gangbaar, maar het refrein met de vervormde stem geeft het nummer het vreemde Kate Bush-randje. O+

Ik heb goede hoop dat 50 Words Of Snow een goed album gaat worden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_102928485
20 minuten later ben ik ook wel overtuigd ja _O_
Bleuh.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:39:52 #127
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_103258411
Wat Pim zegt :D
Eerst dacht ik "mwah, aardig..." maar nu ben ik toch wel erg benieuwd naar de rest vh album.
pi_104361860
http://www.npr.org/2011/1(...)ds-for-snow#playlist

Hier kun je het album luisteren.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_104363617
Ik lees nu pas dat er een nieuwe single is en een nieuw album komt, fantastisch nieuws! O+.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_104363811
Pff, ik heb meerdere luisterbeurten nodig om sommige nummers te kunnen doorgronden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_104363912
En iedereen met Firebug kan met een beetje creativiteit zo de MP4 files binnen halen ;) Hij gaat hier zometeen aan. Uiteraard staan de CD en LP allang in bestelling.

[ Bericht 17% gewijzigd door PimD op 14-11-2011 19:22:58 ]
Bleuh.
pi_104364670
Wat? Heeft ze een nieuw album?
Rustig aan.
pi_104365210
Alweer ja :)
Bleuh.
pi_104365739
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 19:39 schreef PimD het volgende:
Alweer ja :)
Alweer? :o

Wie wat, dacht dat ze frontaal gestopt was een decennia of 2 geleden.
Rustig aan.
pi_104365824
Ze heeft in 2005 nog Aerial uitgebracht, en in mei dit jaar The Director's Cut. En nu dus 50 Words For Snow.
Bleuh.
pi_104365866
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 19:48 schreef PimD het volgende:
Ze heeft in 2005 nog Aerial uitgebracht, en in mei dit jaar The Director's Cut. En nu dus 50 Words For Snow.
O nu je het zegt :) Op Aerial staan leuke nummers :)
Rustig aan.
pi_104366106
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 19:49 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

O nu je het zegt :) Op Aerial staan leuke nummers :)
Nou, ga het album snel luisteren en vertel je mening. :9~
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_104366426
quote:
6s.gif Op maandag 14 november 2011 19:54 schreef Fascination het volgende:

[..]

Nou, ga het album snel luisteren en vertel je mening. :9~
Jij bent nic1986? :P Is het goed voeg ik je toe op last FM?
Rustig aan.
pi_104366462
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 20:00 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jij bent nic1986? :P Is het goed voeg ik je toe op last FM?
Maar natuurlijk.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_104366856
Mwah, mijn eerste indruk is dat het allemaal wel erg rustig is. De eerste drie nummers nu gehad, en het haalt het niet bij Wild Man :(
Bleuh.
pi_104366912
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 20:07 schreef PimD het volgende:
Mwah, mijn eerste indruk is dat het allemaal wel erg rustig is. De eerste drie nummers nu gehad, en het haalt het niet bij Wild Man :(
Dat vind ik dus ook. :')
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_104367054
Ik had echt even de hoop dat de Dreaming/Hounds of Love tijden weer (een beetje) zouden gaan herleven na Wild Man...
Bleuh.
pi_104368744
Vanaf Wild Man lijkt het wel wat beter te worden. Jammer dat ze niet overal zo los gaat als in de refreinen van de titeltrack en het refrein van Wild Man.
Bleuh.
  maandag 14 november 2011 @ 23:32:05 #144
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_104380579
Sorry ik ben net pas wakker geworden nadat ik het album 2 uur geleden heb beluisterd :')

Misschien dat ik het morgen wat beter kan waarderen :W
pi_104398932
Nee, ik ben neit heel enthousiast over dit album. ;(

De nummers gaan erg lang door, terwijl dat geen toevoeging aan de nummers is. Ik luister geregeld naar techno-nummers die erg minimaal zijn en ook iets van 10 minuten duren, maar bij die nummers verveel ik me geen moment.
Ook kan ik niet bij elk nummer een duidelijke melodie ontdekken, vaak kabbelt het maar wat voort.
En dit album lijdt, net als Director's Cut, aan een ouderwetse productie.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_104424586
Ik heb het nog niet geluisterd. Het komt nog wel. Ik verwacht net als meer van haar albums dat ik het eerst vind tegenvallen, maar pas later dingen in de muziek ga ontdekken die mij boeien. Beter dat, dan muziek wat je eerst helemaal geweldig vindt maar na een paar draaibeurten niet meer boeiend vindt. Kate is op haar best als ze gewoon haar eigen ding doet. :)

Ik zit nu momenteel naar dit prachtige nummer te luisteren:
pi_104642885
Ik heb afgelopen weekend eens goed geluisterd naar het nieuwe album en vind het subliem. O+.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  maandag 21 november 2011 @ 23:12:05 #148
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_104658390
Ja, wonderschoon.
Creaky-Creaky, :D.

[ Bericht 41% gewijzigd door EP3 op 22-11-2011 00:11:17 ]
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_104676152
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 19:25 schreef Misstique het volgende:
Ik heb afgelopen weekend eens goed geluisterd naar het nieuwe album en vind het subliem. O+.
Heb hem besteld, ben benieuwd!
pi_104687340
Binnen, vannacht op weg naar werk luisteren... ben erg benieuwd!
Nothing takes the past away like the future!
  woensdag 23 november 2011 @ 01:50:12 #151
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_104706285
Wat een prachtige, sfeervolle plaat zeg. Jezus. Ben verliefd.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_104749078
:)
pi_104773342
Na een paar keer met de koptelefoon op te hebben geluisterd begint het toch wel te groeien. Nog steeds vind ik (met name) de eerste 2 nummers veeeeel te lang duren (en waarom moet dat zoontje weer een nummer zingen...?) - maar vanaf nummer 3 begin ik het toch wel te waarderen :D
Bleuh.
pi_104936097
Ik luister erg veel kate bush, de grootste verrassing voor mij is de stem van elton john in snowed in at wheeler street. Wauw wat een lekkere stem heeft die knakker zeg! Ik luister nooit -maar dan ook echt nooit- naar elton john, maar die stem :o
Voor de rest vind ik dit album erg tegenvallen. Geen lekkere pakkende melodieen, net allemaal wat te rustig en iets te gekke dingen. Ik vind het jammer, had na het snoepje directors cut veel verwachtingen over dit album.
pi_104936853
Wild Man, Snowed In At Wheeler Street en de titeltrack vind ik briljant. Among Angels begin ik ook te waarderen, maar de eerste 3 tracks komen nog niet echt aan tot nu toe.
Bleuh.
pi_104937476
Misty is heel erg mooi, maar echt zo'n nummer dat je vaker moet luisteren alvorens je die schoonheid hoort. Snowflake heeft heel mooie momenten, maar duurt mij ook iets te lang.

Lake Tahoe en Among Angels kan ik nog niet echt waarderen, hopelijk komt dat nog.

En inderdaad, ik vind Elton John ook geweldig klinken op Snowed In At Wheeler Street. _O_
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_105112309
Naja, ik ben inmiddels helemaal weg van dit album. Wat een heerlijk album. Ik heb het album nu een week meerdere keren per dag beluisterd en ik vind de nummers die erop staan heerlijk, inclusief het soms wat schrelle hoge zingen. Het enige nummer wat ik niet luister is 50 words for snow. Dat nummer vind ik helemaal niks. Maar voor de rest, heel mooi album met mooi sfeervol piano muziek. O+
pi_105112386
Die piano muziek is ook echt een kracht van kate bush, ook in andere albums. :)
Rustig aan.
pi_115426340
Morgen de release van de 2012 remix van Running Up That Hill. En hardnekkige geruchten dat ze morgenavond gaat optreden bij de afsluiting van de Olympische Spelen. Het lijkt me verdomd sterk, dat iemand die al meer dan 25 jaar niet heeft opgetreden nu ineens voor een miljoenen/miljardenpubliek gaat optreden, maar die single zal niet voor niets op dezelfde dag uitkomen... Ik ben benieuwd :D

Daarnaast schijnt er in het najaar een geupdate The Whole Story uitkomen, met ook hier weer de geruchten dat er een aantal nieuwe (versies van oude?) nummers op zullen staan.
Bleuh.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:34:54 #160
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_115426519
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 16:29 schreef PimD het volgende:
Het lijkt me verdomd sterk, dat iemand die al meer dan 25 jaar niet heeft opgetreden nu ineens voor een miljoenen/miljardenpubliek gaat optreden,
Ze heeft 10 jaar geleden voor het laatst op het podium gestaan tijdens een concert van David Gilmour ;).


Btw; ik ben benieuwd naar die nieuwe versie van RUTH. Al vraag ik me af of het echt iets zal toevoegen. Net als vorig jaar die remakes van songs op Director's Cut, waarop naar mijn idee alleen Moments of Pleasure beter was dan de oude versie.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_115426902
Ja, maar dat was een gastoptreden. De laatste keer dat ze solo heeft opgetreden was volgens mij (ook met Gilmour) Running Up That Hill in 1986 of 1987 bij The Princes Trust concerten in Engeland.
Bleuh.
pi_115471200

Dit is Kate Bush nu. Da's ff schrikken eerlijk gezegd!
pi_115471484
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:42 schreef Pulzzar het volgende:

Dit is Kate Bush nu. Da's ff schrikken eerlijk gezegd!
Ik denk dat ze getrouwd is in de tussentijd :+
Rustig aan.
pi_115471946


Ik dacht dat ze er zo uitzag nu: wel minder strak als vroeger, want het is toch een vrouw van over de 50. Maar verder vind ik haar er op die foto wel goed uitzien.

Maar ik had weleens dingen gelezen dat ze last heeft van depressies enzo, dus misschien is ze daarom wel zo aangekomen.

Tja, het gaat om haar muziek natuurlijk. Maar ik vind het toch wel jammer ergens.
pi_115472374
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 19:05 schreef Pulzzar het volgende:
[ afbeelding ]

Ik dacht dat ze er zo uitzag nu: wel minder strak als vroeger, want het is toch een vrouw van over de 50. Maar verder vind ik haar er op die foto wel goed uitzien.

Maar ik had weleens dingen gelezen dat ze last heeft van depressies enzo, dus misschien is ze daarom wel zo aangekomen.

Tja, het gaat om haar muziek natuurlijk. Maar ik vind het toch wel jammer ergens.
Haar muziek is ook heerlijk als je depressief bent eigenlijk.
Rustig aan.
pi_115477805


;(

Ik blijf het jammer vinden...
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:25:04 #167
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_115518840
Ik vind het nog wel meevallen. Haar gezicht is nog steeds hetzelfde gebleven. Vergeten niet dat ze inmiddels 54 is, en in tegenstelling tot leeftijdsgenoot Madonna gewoon puur natuurlijk is gebleven.

Daarnaast gaat het toch om de muziek die ze maakt? En met haar laatste album heeft ze wel bewezen dat ze nog altijd in staat is om een meesterwerk te maken. ^O^
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:27:33 #168
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_115518963
En wat vinden we van de nieuwe versie van Running Up That Hill? Ik vind hem best oké.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_115520545
Ik gok dat ik die nieuwe versie nog een paar weken af en toe een keer draai en daarna nooit meer. Ik had gehoopt dat er wat meer vernieuwing in zou zitten. Nu is het wat trager, en that's it eigenlijk. Als ze er nou mee had opgetreden/geplaybackt - dan had ik het wel gesnapt. Maar waarom ze voor dat dansgedoe van gisteren bij de OS niet gewoon de 1985 versie hebben gebruikt...? :')
Bleuh.
pi_115550819
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:25 schreef Peter88Online het volgende:
Ik vind het nog wel meevallen. Haar gezicht is nog steeds hetzelfde gebleven. Vergeten niet dat ze inmiddels 54 is, en in tegenstelling tot leeftijdsgenoot Madonna gewoon puur natuurlijk is gebleven.

Daarnaast gaat het toch om de muziek die ze maakt? En met haar laatste album heeft ze wel bewezen dat ze nog altijd in staat is om een meesterwerk te maken. ^O^
Het gaat idd om haar muziek, dus ik ben waarschijnlijk heel oppervlakkig om hier een punt van te maken. :@
pi_115561160
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 12:13 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Het gaat idd om haar muziek
Inderdaad!

* Them Heavy People opzet *
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_115584617
^O^

Ik herinner me nog de eerste plaat die ik van haar hoorde, lang geleden

Mijn favorieten zijn Cloudbusting, Army Dreamers
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 15 augustus 2012 @ 09:46:55 #173
13973 ranja
image means nothing
pi_115609709
quote:
O+
Ik vond dat toch wel heel geweldig ja, daarom ben ik toch maar even in dit topic beland.

Welke albums moet ik instappen? Hounds of Love begin ik nu mee *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_115609780

Dit nummer is zo onwijs goed _O_
I feel kinda Locrian today
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:17:50 #176
13973 ranja
image means nothing
pi_115610902
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:51 schreef Norrage het volgende:
O+
Ik vond dat toch wel heel geweldig ja, daarom ben ik toch maar even in dit topic beland.

Welke albums moet ik instappen? Hounds of Love begin ik nu mee *O*
Ik weet het niet, vind haar eigenlijk meer een singles-artiest dan een albumartiest maar daar zullen een hoop mensen het niet mee eens zijn. Van Hounds of Love vind ik kant A wel erg goed.
pi_115610914
Ik denk dat ik kate bush tot mijn dood een uitzonderlijke vrouw ga blijven vinden :+
Rustig aan.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:22:38 #178
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_115611176
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_115611677
Gek genoeg zou ik kate bush ook heel graag willen kennen, lijkt me gewoon een top vrouw..
(Andere artiesten boeien me wat dat betrefd een stuk minder qua persoonlijkheid)
Rustig aan.
pi_115615584
Never For Ever is mijn favoriete album. Alle tracks vind ik bijzonder, maar ook als compleet album vind ik het goed in elkaar zitten. Aan de ene kant is het - nog steeds - erg vernieuwend en experimenteel. Aan de andere hoor je ook dat warme eind-jaren-70-geluid.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 21:37:41 #181
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_115616190
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:17 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik weet het niet, vind haar eigenlijk meer een singles-artiest dan een albumartiest maar daar zullen een hoop mensen het niet mee eens zijn. Van Hounds of Love vind ik kant A wel erg goed.
Mwah, Kate Bush is toch echt wel een album artiest. Sommige albums zijn toch als een geheel te zien. Met name haar laatste album natuurlijk.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  woensdag 15 augustus 2012 @ 21:38:21 #182
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_115616242
quote:
Vind ik persoonlijk zelfs de beste versie van RUTH. Perfecte combinatie met David Gilmour ^O^.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_121830417
Ik luister nu het nieuwe album, ik vind het gewoon tof.
Rustig aan.
  maandag 21 januari 2013 @ 00:56:22 #184
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_121830594
Heeft ze een nieuw album?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_121831339
quote:
11s.gif Op maandag 21 januari 2013 00:56 schreef DO2 het volgende:
Heeft ze een nieuw album?
50 words for snow, uit 2012 volgens mij.
2011 zegt winamp.
Rustig aan.
pi_121832098
November 2011 kwam ie uit.
Bleuh.
  maandag 21 januari 2013 @ 13:48:44 #187
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_121842380
Ja, nee... Dat album is bij mij alweer oud.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_121851133
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:48 schreef DO2 het volgende:
Ja, nee... Dat album is bij mij alweer oud.
Dat kan
Rustig aan.
pi_122481607
Sommige songs van Kate Bush zijn wellicht wat in de vergetelheid geraakt, bijvoorbeeld "Under ice".

Hierbij een ode aan de song "Under ice" van Kate Bush, zo realiseer je je weer hoe goed dat album was.......

pi_122503467
Ik vind Never For Ever haar beste album. :)
pi_125698840






Recente foto's van Kate Bush :)

quote:
Kate Bush awarded CBE by the Queen at Windsor Castle

Kate Bush has received her CBE for services to music from the Queen at an investiture ceremony at Windsor Castle. The singer-songwriter, who was catapulted to fame in 1978 when Wuthering Heights topped the charts, said she was "incredibly thrilled". The 54-year-old dedicated the award to her family and joked that it would have pride of place at the top of her Christmas tree.

She has released 10 studio albums in a career spanning nearly 40 years. Bush, whose other hits include Running Up That Hill and Babooshka, has won both Brit and Ivor Novello awards. The artist, from Abingdon, Oxfordshire, has also recorded collaborations with some of the most prominent names in music, including Sir Elton John, Eric Clapton, Peter Gabriel and Prince.
bron
pi_125708799
Zo, die is aangekomen!

Maar r.e.p.s.e.c.t hoor, ben een groot fan van haar muziek ^O^
pi_125709103
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:06 schreef Redux het volgende:
Zo, die is aangekomen!

Maar r.e.p.s.e.c.t hoor, ben een groot fan van haar muziek ^O^
Volgens mij is ze nu zelfs weer afgevallen ten opzichte van vorig jaar, want toen zag ze er zo uit:



Ik heb ergens gelezen dat ze een eetstoornis heeft ('compulsive over-eater'), maar dat zijn geruchten, want zelf heeft ze daar niks over gezegd.
pi_128475173
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:30 schreef kingtoppie het volgende:
Gek genoeg zou ik kate bush ook heel graag willen kennen, lijkt me gewoon een top vrouw..
(Andere artiesten boeien me wat dat betreft een stuk minder qua persoonlijkheid)
Ja, volgens mij is ze een hele lieve en gevoellige vrouw. Ik heb zelden zo'n mooi liedje gehoord van een artiest over haar kind (Aerial, Bertie)
  Moderator maandag 1 juli 2013 @ 21:10:32 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_128475442
Na die earial plaat kan ik alleen maar "washing machine washing machine" denken :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 1 juli 2013 @ 22:02:38 #196
244933 trovey
Nachtoele
pi_128478283
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:22 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Volgens mij is ze nu zelfs weer afgevallen ten opzichte van vorig jaar, want toen zag ze er zo uit:

[ afbeelding ]

Ik heb ergens gelezen dat ze een eetstoornis heeft ('compulsive over-eater'), maar dat zijn geruchten, want zelf heeft ze daar niks over gezegd.
Op deze foto herken ik haar wel duidelijk, die erboven had ze een totaal ander gezicht, dat ze is aangekomen ...ach wie niet als hij/zij ouder is. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_128484346
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 21:04 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Ja, volgens mij is ze een hele lieve en gevoellige vrouw. Ik heb zelden zo'n mooi liedje gehoord van een artiest over haar kind (Aerial, Bertie)
Ja fijn nummer dat.
Rustig aan.
pi_132247616
Zit nu ff te zwijmelen op And So Is Love van Director's Cut.
pi_132248111
quote:
17s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 00:09 schreef Pulzzar het volgende:
Zit nu ff te zwijmelen op And So Is Love van Director's Cut.
Goed nummer ja :)

Kate Bush is heldin _O_
Wou echt dat ze nog veeeeel meer nummers had.
Rustig aan.
pi_132248137
Haar zangstem vind ik er trouwens wel op vooruit gegaan. Niet dat schelle meer.
pi_132248158
Kate bush lijkt een beetje op Ma Flodder in die foto met de koningin.
Rustig aan.
pi_132248199
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 00:26 schreef Pulzzar het volgende:
Haar zangstem vind ik er trouwens wel op vooruit gegaan. Niet dat schelle meer.
Dat is niet haar zangstem, dat is gewoon het type nummer.
Snow is nogal een rustig album.
Rustig aan.
pi_132248227
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 00:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat is niet haar zangstem, dat is gewoon het type nummer.
Snow is nogal een rustig album.
Ik heb het over And So Is Love, wat ze eerder ook uitbracht op The Red Shoes. Haar stem is lager, maar ook veel warmer geworden.
pi_132248262
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 00:30 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik heb het over And So Is Love, wat ze eerder ook uitbracht op The Red Shoes. Haar stem is lager, maar ook veel warmer geworden.
T.o.v. wat?

Ik denk gewoon dat dat aan het nummer ligt wat je dan precies luistert hoor, je zal toch echt 2 dezelfde nummers moeten vinden op een ander moment gezongen wil je daar iets over kunnen zeggen, en dan nog... zegt 1x geen reet.
Rustig aan.
pi_132248336
Ik vind trouwens dat ze met die kleding haar dikkere figuur erg accentueert. Ze probeert het denk ik te verhullen, maar ze bereikt het tegenovergestelde.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 00:32 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

T.o.v. wat?

Ik denk gewoon dat dat aan het nummer ligt wat je dan precies luistert hoor, je zal toch echt 2 dezelfde nummers moeten vinden op een ander moment gezongen wil je daar iets over kunnen zeggen, en dan nog... zegt 1x geen reet.
Ze zegt zelf dat haar stem veranderd is in de loop der jaren. Ik hoor dat ook en ik vind dat aangenamer om naar te luisteren. De 2012 versie van Running Up That Hill bijvoorbeeld vind ik ook beter dan het origineel.
pi_132264849
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 00:36 schreef Pulzzar het volgende:
Ik vind trouwens dat ze met die kleding haar dikkere figuur erg accentueert. Ze probeert het denk ik te verhullen, maar ze bereikt het tegenovergestelde.

[..]

Ze zegt zelf dat haar stem veranderd is in de loop der jaren. Ik hoor dat ook en ik vind dat aangenamer om naar te luisteren. De 2012 versie van Running Up That Hill bijvoorbeeld vind ik ook beter dan het origineel.
Ik zal die dan nog maar eens luisteren dan.
Rustig aan.
pi_132266766
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 00:36 schreef Pulzzar het volgende:
Ik vind trouwens dat ze met die kleding haar dikkere figuur erg accentueert. Ze probeert het denk ik te verhullen, maar ze bereikt het tegenovergestelde.

[..]

Ze zegt zelf dat haar stem veranderd is in de loop der jaren. Ik hoor dat ook en ik vind dat aangenamer om naar te luisteren. De 2012 versie van Running Up That Hill bijvoorbeeld vind ik ook beter dan het origineel.
Oh, ik hoor het ja, als je ze naast elkaar zet hoor je dat best goed ja :)
Haar stem is ''warmer'' en meer volwassen in de 2012 versie.

Theeft wel duidelijk beide zijn charme... Ik denk dat de jongere stem beter past bij uptempo muziek. Running up that hill is niet super snel.

Ik vraag me af hoe het bij babooshka zou gaan met de oudere kate bush.
Rustig aan.
pi_133448500
Zit nu naar 50 Words For Snow te luisteren. Toch een mooi album met dit koude herfstweer
  woensdag 20 november 2013 @ 16:49:07 #209
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_133452099
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:29 schreef Pulzzar het volgende:
Zit nu naar 50 Words For Snow te luisteren. Toch een mooi album met dit koude herfstweer
Snowed in at Wheeler Street _O_
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_133455024
Jammer dat het album iets te langdradig is. Snowflake zou een geweldige openingstrack zijn als het korter en afwisselender is, denk ik. Maar misschien verandert mijn gevoel hier op den duur ook wel bij en ga ik meer ontdekken in hetgeen wat ik nu als langdradig beschouw.
pi_138000229
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_138001255
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:48:42 #213
418100 katja123
dice swallowing
pi_138001491
Kate Bush is hands down mijn meest favoriete vrouw van altijd.
You’re not really an adult at all. You’re just a tall child holding a beer, having a conversation you don’t understand.
pi_138003385


Is dit trouwens een verwijzing naar The Ninth Wave van het Hounds of Love-album?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_138004761
Bijzonder ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 21 maart 2014 @ 15:28:08 #216
242879 Onnoman
The On And Only
pi_138007609
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_138011132
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:38 schreef Fascination het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit trouwens een verwijzing naar The Ninth Wave van het Hounds of Love-album?
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze iets anders bedoelen :D
Bleuh.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:58:21 #218
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_138023865
Zijn er fans hier die wel via de mailinglist een pre-sale code hebben ontvangen en deze niet gaan gebruiken. Ik zou je erg dankbaar zijn als ik jouw code mag gebruiken. Reactie via PB?
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_138201701
Zo, 2 kaartjes voor 5 september zijn in den pocket. En ik lees net dat er al 7 extra shows zijn toegevoegd. 35 jaar niet optreden en nu ineens 22 shows in een maand :D :D
Bleuh.
pi_138201731
Inmiddels trouwens ook bevestigd dat The Ninth Wave onderdeel van de show zal zijn. Ik zie het al voor me, een volle Hammersmith en dan Waking The Witch :D :D :D
Bleuh.
  woensdag 26 maart 2014 @ 20:10:58 #221
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_138203446
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 19:34 schreef PimD het volgende:
Ik zie het al voor me, een volle Hammersmith en dan Waking The Witch :D :D :D
Waarbij ze dan zonder make-up het podium opkomt ;)
:D
pi_138213081
las dat de eerste week al uitverkocht is.
pi_138225164
kan iemand die de presale heeft meegemaakt laten weten of de naam van de creditcard houder of de naam van de diegene die de kaartjes koopt op de tickets komt te staan? iemand anders betaald voor mij, schijnt dat er een controlle is met ID en de naam op de ticket.
pi_138231027
Ja, stond ook aangegeven in de mails en op de website. Je moet bij de ingang je identiteitsbewijs tonen en dat moet overeen komen met de naam op de tickets. Anders kom je er niet in.
Bleuh.
pi_138231857
dat begrijp ik, wat er echter niet bij vermeld is dat dat de naam op de creditcard is? iemand anders betaald kaartje voor me, en gaat niet mee. dan heb ik dus een probleem.
pi_138235509
Ik zou contact opnemen met Eventim en voor de zekerheid een kopie meenemen van het paspoort/creditcard van degene waar je mee hebt betaald.
Bleuh.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:41:59 #227
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_138256205
ben erbij!!
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_138263269
Fantastisch weer….

Kaartje kopen?? 4300 pond on eBay

Of gewoon voor 800 pond via een tout site…..

Schandalig dat dit gebeurd
Vooral omdat het een ticketmaster site is. dat is helemaal schandalig

http://www.getmein.com/ti(...)s/london-256254.html
Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:52:37 #229
134538 chansadres
Black & White
pi_138265149
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:54 schreef Spezza19 het volgende:
Fantastisch weer….

Kaartje kopen?? 4300 pond on eBay

Of gewoon voor 800 pond via een tout site…..

Schandalig dat dit gebeurd
Vooral omdat het een ticketmaster site is. dat is helemaal schandalig

http://www.getmein.com/ti(...)s/london-256254.html
Maar als je daar een kaartje koopt, kom je niet eens binnen omdat het niet op je naam staat. Dus die ebaykaartjes zijn waardeloos. Veel lege plekken in de zaal :o
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:04:07 #230
244933 trovey
Nachtoele
pi_138265483
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:54 schreef Spezza19 het volgende:
Fantastisch weer….

Kaartje kopen?? 4300 pond on eBay

Of gewoon voor 800 pond via een tout site…..

Schandalig dat dit gebeurd
Vooral omdat het een ticketmaster site is. dat is helemaal schandalig

http://www.getmein.com/ti(...)s/london-256254.html
:X , gaat 'm niet worden dan. ;( :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_138266105
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:52 schreef chansadres het volgende:

[..]

Maar als je daar een kaartje koopt, kom je niet eens binnen omdat het niet op je naam staat. Dus die ebaykaartjes zijn waardeloos. Veel lege plekken in de zaal :o
De verkoper van dat kaartje gaat met je mee... Dus je kan in levende lijve de oplichter ontmoeten :)
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:14:56 #232
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_143350291
Morgen worden de kaarten door UPS bezorgd en dan is het verder aftellen tot 27 september...
Zijn er al mensen die de kaarten hebben ontvangen?
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_143350393
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:14 schreef HuubTuub het volgende:
Morgen worden de kaarten door UPS bezorgd en dan is het verder aftellen tot 27 september...
Zijn er al mensen die de kaarten hebben ontvangen?
Gisteren al :+.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:19:36 #234
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_143350492
Inderdaad een mooi bedrukt kaartje?
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_143356742
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:19 schreef HuubTuub het volgende:
Inderdaad een mooi bedrukt kaartje?
Ja :). Zou hem bijna gewoon thuis laten om in te lijsten ;).
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_143359112
Nog iets meer dan 3 weken :D
Bleuh.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 09:54:45 #237
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_143369768
Net bezorgd, het zijn gewone standaard kaartjes. Het zal wel omdat ik ze via Ticketmaster heb gekocht. Daar kwam ik als eerste doorheen.
could you just [i]not[/i] breathe?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:58:22 #238
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_143411675
Kaarten vorige week binnen gekregen :P.
pi_144009402
Wow! Unbelievable!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_144012792
Dit topic verdient meer aandacht, hoop op mooie bijdragen!

https://www.youtube.com/watch?v=_OLJFzNPBN

Zo ontzettend mooi!
pi_144012856
Popicoon Kate Bush voor het eerst sinds 35 jaar op het podium: een deal met God ***

Bart Steenhaut − 27/08/14, 07u13

Wat haast niemand nog voor mogelijk achtte, is gisteravond toch gebeurd: 35 jaar na haar laatste optreden - in dezelfde zaal bovendien - stond Kate Bush opnieuw op het podium van de Londense Eventim Apollo. Het werd veel meer, en tegelijk ook veel minder, dan een popconcert. .

Bush is letterlijk 35 jaar onzichtbaar geweest, waardoor het enigma rond haar persoon op den duur haast bovenmenselijke proporties aannam

Toen de zangeres enkele maanden geleden aankondigde dat ze opnieuw zou gaan optreden, werd dat nieuws in de hele wereld op ongeloof onthaald. Kate Bush leeft al jaren een teruggetrokken bestaan, en houdt zich doorgaans ver van de schijnwerpers. Interviews zijn een zeldzaamheid, platen verschijnen slechts mondjesmaat en de hoop om haar ooit nog live te zien optreden, hadden zelfs de meest optimistische fans al lang laten varen.

Er zijn al vaker onwaarschijnlijke comebacks geweest. Leonard Cohen, The Police, Led Zeppelin... maar Bush is letterlijk 35 jaar onzichtbaar geweest, waardoor het enigma rond haar persoon op den duur haast bovenmenselijke proporties aannam. Ze leek een fee in haar eigen sprookjesbos. Iemand van wie je de aanwezigheid wel voelde, maar nooit te zien kreeg.

Inspiratiebron
Waarom ze uitgerekend nu de stilte doorbreekt, is een open vraag. Uit geldgebrek? Dat lijkt weinig waarschijnlijk. Bush werd een wereldster in de jaren tachtig, toen haar platen met miljoenen tegelijk over de toonbank gingen, en bovendien blijven classics als 'The Hounds Of Love', 'The Sensual World' en 'The Red Shoes' ook nu nog mooi doorverkopen.

Daar komt nog bij dat haar invloed op andere artiesten alleen maar is toegenomen. Prince speelt mee op haar platen, David Gilmour van Pink Floyd - haar ontdekker - blijf een beaat bewonderaar, en sterviolist Nigel Kennedy noemde met Kate Bush in de studio zitten het hoogtepunt in zijn leven. Zelfs John Lydon van de Sex Pistols, iemand die uit principe zowat iederéén de huid vol scheldt, wordt lyrisch als haar naam valt. Weinig artiesten genieten meer respect bij collega's, of worden zo vaak als inspiratiebron aangehaald. Dat zag je ook aan de guestlist: zowel Björk, Madonna, Lily Allen als Marc Almond zaten in de zaal.

Wat wellicht ook meespeelt in de timing van deze optredens: Bush is inmiddels 56. Als ze nog de ambitie koesterde om ooit live te spelen, was het nu of nooit. Maar in het tourprogramma dat bij deze 'Before The Dawn'-concertreeks hoorde - ze speelt 22 keer in dezelfde zaal - wijst de zangeres twee andere redenen aan. Haar zoon Bertie wilde zijn moeder wel eens live zien spelen, én ze was na jarenlang in de studio zitten wel eens aan een andere uitdaging toe.

Uniek in de rockgeschiedenis
Na achttien maanden voorbereiding was het gisteravond eindelijk zover. Nog voor het concert begon was de spanning in de zaal te snijden. Logisch: fans waren uit alle uithoeken van de aardbol komen overvliegen en sommigen hadden op de zwarte markt meer dan duizend pond betaald om erbij te kunnen zijn. Maar ook: niemand wist wat te verwachten, wat vrijwel uniek is in de rockgeschiedenis. Er waren geen YouTubefilmpjes van vorige concerten, geen uitgelekte setlists of recensies. Ongezien in deze tijd waar dankzij het internet iedereen meteen alles weet. Het enige wat je van tevoren wist, was haar verzoek geen foto- of video-opnamen van de show te maken. Een vraag die haast even uitzonderlijk unaniem werd opgevolgd.

Nog voor Kate Bush het podium opstapte, kreeg ze al een lange, emotionele staande ovatie. Fijn voor de band die ze had meegebracht, waar je meteen topmuzikanten als gitarist David Rhodes (zie ook: Peter Gabriel), bassist John Giblin (ex-Simple Minds) en drummer Omar Hakim (o.a. Sting) in herkende. Bush zelf danste samen met haar vijfkoppig achtergrondkoor, waarbij ook haar zoon, het podium op en toonde zich oprecht onder de indruk van het warme onthaal.

Het concert begon meteen met een handvol hits. 'Lily' klonk nog wat onvast, maar zodra ze 'The Hounds Of Love' inzette, voelde je dat er magie in de lucht hing, en wie géén krop in de keel kreeg toen even later ook 'Running Up That Hill' volgde, was geen mens van vlees en bloed. Zeker: Bush miste al eens een noot, en haar stem leek iets zwaarder dan vroeger. Sowieso was het onmogelijk om de maniacale perfectie van haar platen live te evenaren. Maar net op het moment dat je je bedacht dat de set voor een eigenzinnige artieste als Kate Bush wel érg conventioneel in elkaar zat, kantelde het concert en deed ze haar eigenzinnige, excentrieke reputatie alle eer aan. Wat volgde, was een bijna twee en een half uur durende voorstelling waar theater, videokunst, ballet, performance en popmuziek elkaar met wisselend succes in balans trachtten te houden.

Verbluffend
In de eerste helft van de show voerde ze de songcyclus 'The Ninth Wave' op, een songcyclus uit 'The Hounds Of Love' over een vrouw die verdrinkt op zee. De visuele aankleding was ronduit verbluffend. In een mum van tijd werd het podium herschapen tot een scheepswrak. Nadien suggereerde de combinatie van windmachines en hoog opwaaiende lakens een woelige oceaan, en nog dieper in de set rolde er plots een zwalpende kajuit het podium op waarin twee acteurs, Kate's zoon en zijn vader, een geschifte dialoog opvoerden.

Tussendoor vloog een met zoeklichten uitgeruste helikopter door de zaal, werd de zangeres door haar dansers het publiek in gedragen en zong ze ons vanuit het water op video toe. Het zag er te gek uit, maar je voelde tegelijk dat het publiek moeite had om bij de les te blijven. De staande ovaties die aanvankelijk na elk nummer volgden, werden korter en minder uitbundig.

Het pleitte voor een artieste als Kate Bush dat ze resoluut haar eigen zin deed, maar na 35 jaar stilte werd het naarmate de avond vorderde wel duidelijk dat de fans toch iets anders voor ogen hadden. Dat merkte je nog meer aan het deel na de pauze, waarbij ze integaal een andere songcyclus opvoerde: 'A Sky Of Honey' uit haar voorlaatste plaat 'Aerial'. Gedurfd, dat wel. Maar bij momenten toch wat te vergezocht voor haar eigen goed.

Koude rillingen
Zo wist geen hond waarom er onafgebroken een poppenspeler over het podium liep, wiens houten figuurtje op gezette tijdstippen door de zangeres gekust en geknuffeld werd. Tegelijk vlogen via de videowall allerlei vogels voorbij, wisselden de zon en de maan elkaar af, vielen - létterlijk - bomen uit de hemel, en kreeg haar zoon opnieuw een lange solospot waar niemand op zat te wachten.

Bush zelf zong alsmaar beter, en toen ze in de bisronde alleen achter haar vleugelpiano 'Among Angels' vertolkte uit het recente '50 Words For Snow' voelde je de koude rillingen over je rug lopen. Simpel en uitgepuurd, zonder figuranten of rekwisieten.

Een wervelend 'Cloudbusting' leek de aanzet tot een reeksje classics, maar daar bleef het bij. Kate Bush had duidelijk geen zin om de hits te spelen die je haar zo graag eens had horen spelen. Geen 'Wuthering Heights', geen 'The Man With The Child In His Eyes', geen 'This Woman's Work' of 'Why Should I Love You?'. Links en rechts viel daardooor zelfs boegeroep te horen. Een begrijpelijke reactie, want al had je je drie uur lang de ogen uit het hoofd gekeken en kwamen er een handvol bloedstollende passages langs, toch bleef je achteraf wat gefrustreerd achter. Misschien was dat wel het grootste nadeel van een icoon als Kate Bush dan toch nog live te zien: de onfeilbaar gewaande godin bleek uiteindelijk ook maar een vrouw van vlees en bloed. .


De set
Lily
Hounds of Love
Joanni
Top of the City
Running Up That Hill
King of the Mountain
And Dream of Sheep
Under Ice
Waking the Witch
Watching You Without Me
Jig of Life
Hello Earth
The Morning Fog
Prelude
Prologue
An Architect
The Painter
Sunset
Aerial Tal
Somewhere in Between
Nocturn
Aerial
Among Angels
Cloudbusting
pi_144012870
Mocht iemand nog een goede tip voor n boek of dvd hebben, houd ik me graag aanbevolen.

Welterusten.
pi_144014408
Ik heb geen boegeroep gehoord, maar afgelopen vrijdag was de setlist uiteraard al wel gelekt.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_144020893
Ik ga aanstaande vrijdag en heb tot nu toe nog iedere spoiler weten te ontwijken, behalve dat ze haar eerste hit niet speelt.
Bleuh.
pi_144072288
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:05 schreef PimD het volgende:
ga aanstaande vrijdag en heb tot nu toe nog iedere spoiler weten te ontwijken, behalve dat ze haar eerste hit niet speelt.
Lees graag hier, hoe je het ervaren hebt, veel plezier!
pi_144227268
Net in het hotel terug. Kan me wel vinden in bovenstaande recensie: Zoontje was wel erg prominent aanwezig en het was af en toe wel heeeel erg theatraal met lange video's en acteurs. Maar nog verdomd de moeite waard hoor :D
Bleuh.
pi_144298295
Het publiek, heb je daar oog voor gehad, hoe is de samenstelling, zingt men mee? Andere dingen die je zijn opgevallen, bijgebleven?
pi_144395223
En ze nemen over twee weken de DVD op.

Bron: http://fckldn.com/music/kate-bush-shows-there-will-be-a-dvd
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_144395840
Vind het een mooie setlist, veel nummers die ik kan waarderen. Ben erg benieuwd hoe Waking The Witch geklonken heeft. :D
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_144514258
concert was waanzinnig. was er afgelopen dinsdag. staande ovaties na ieder nummer. en jep het is geen greatest hits show, en maar goed ook. Ninth wave eindelijk live gespeeld en het zo waanzinnig goed. Sky of Honey is ook waanzinnig, het is een soort rollercoaster, vanaf Nocturn, it builds, builds, builds....

en de set, de belichting, de band (holy crap, alleen het ritme gedeelte, ik bedoel Mino Cinelu, zet alles in een hypnoniserende groove. Kate zei het zelf al "My band is shit hot!" ;)

tis dat ik 2 dagen later thuis moest zijn voor nieuwe keuken, anders was ik langer gebleven. concert of the decade.
pi_144514650
momenten? hoeveel wil je er hebben. dat moment dat ze "I love you better now" zingt tijdens The Morning Fog. En het publiek realiseert zich dan dat Kate het het over haar publiek heeft en iedereen begint te juichen. Kippevel als ik er weer over terug denk.

Dat moment tijdens Among Angels als ze alleen achter de piano zit en er valt 1 (een) veer naar beneden die precies blijf rusten op de rand van de piano, terwijl ze met d'r ogen gesloten zingt. She's indeed among angels.
  maandag 29 september 2014 @ 16:45:34 #252
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_145023943
Afgelopen zaterdag aan ons de beurt, wat iets ongelooflijks speelt zich af op het podium. Ik had alle reviews en commentaren over de show vermeden. Behalve dan dat ik wist dat "Wuthering Heights" niet voorbij zou komen was alles een verrassing. Een enorme verrassing. De eigenwijze opbouw van de show vond ik erg leuk. King of the Mountain, geweldig en dan de hele Ninth Wave. Wat een spektakel. Als het hierna was afgelopen dan was ik al zo enorm tevreden geweest maar dan gewoon pauze en dan nog eens het tweede deel van Aerial. Zo mooi. Nou ja, de solo van haar zoon was niet zo nodig geweest. Maar ach...
Op een meter of twee kwam ze vlak voor de pauze voorbij, prachtig.

Kom maar op met de BluRay, dit moet ik nog een paar keer zien.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_145025176
Ik kan ook niet wachten op de DVD :D
Bleuh.
pi_145029709
Ik hoop toch ook dat Aerial nog een keer wordt uitgebracht op vinyl nu A Sky Of Honey is gedaan tijdens de live shows.
Scheelt weer een aanschaf van de dure 1e persing van Aerial *)
  maandag 29 september 2014 @ 21:18:42 #255
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_145033406
Vandaag voor ¤5 Hounds of love op vinyl gekocht en de dvd van Hammersmith 1979
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_145995733
shop.katebush.com

before the dawn merchandise kan je nu online kopen
pi_147227465


Kate Bush heeft dus een paar dagen terug een editor award gewonnen met haar tour Before The Dawn.

quote:
She's here again! Kate Bush dazzles on the red carpet in elegant black trouser suit as she ends exile from showbiz circuit by attending theatre awards.

She was surrounded by an array of glittering stars. But it was Kate Bush who stole the limelight by making her comeback to the red carpet. Having made her comeback to the stage after an absence of 35 years earlier this year, it appears the 56-year-old mother of one has decided to end her self-imposed exile from the spotlight by attending the London Evening Standard Theatre Awards. Arguably the outstanding musical event of 2014, the 100,000 tickets for the 22 concerts sold out within minutes in March.
bron
pi_166994913
Ja, zat in de show en wordt nu gebruikt als clip voor de (digitale) single van de live-versie van And Dream Of Sheep.
Bleuh.
pi_166994951
Yes, het nieuwe live-album is ook al uit. Staat alleen nog niet op spotify. Weet een van jullie of 'ie daar wel op komt? Kan er niets over vinden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_166995997
Het schijnt dat Kate heeft besloten dat het niet op streaming services aangeboden mag worden.
Bleuh.
pi_166996118
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 11:16 schreef PimD het volgende:
Het schijnt dat Kate heeft besloten dat het niet op streaming services aangeboden mag worden.
:(. Zag 'm ook al niet op Apple Music :(. Wel in iTunes Store.
pi_166996152
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 11:16 schreef PimD het volgende:
Het schijnt dat Kate heeft besloten dat het niet op streaming services aangeboden mag worden.
:'). Nou, dat wordt downloaden dan.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_166996721
Gewoon kopen, prachtige verpakking.
Bleuh.
pi_166996729
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 11:50 schreef PimD het volgende:
Gewoon kopen, prachtige verpakking.
Handig als je geen cd speler meer gebruikt... ;)
pi_166997667
Van iemand die Kate als icon heeft zou toch op z'n minst de CD moeten kopen toch...? :)
Bleuh.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 08:50:55 #268
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_182310568
Ik zat me vanochtend nog te verbazen over de belachelijke prijzen die voor Aerial op vinyl op discogs werden gevraagd (250 tot 500 euro), zie ik nu stomtoevallig dat er net een half uur geleden een remaster-serie van haar complete oeuvre is aangekondigd:

http://katebush.com/news/album-remasters-and-rare-tracks

Vanmiddag begint de preorder blijkbaar. :o
pi_182329270
Ze zien er mooi uit, die remasters. Jammer dat er nog het e.e.a. aan b-kantjes e.d. ontbreekt. Jammer dat dit soort carriere-overzichten altijd wel iets missen en nooit écht compleet zijn.

Maar kopen doe ik het toch wel. Ook al heb ik alles al in de kast staan m.u.v. The Red Shoes op vinyl :D
Bleuh.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:35:21 #270
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_182329664
Die boxsets zien er wel mooi uit, maar zijn me toch wat aan de prijzige kant voor wat er in zit. 90 pond voor de eerste vier albums klinkt redelijk als nieuwprijs, maar die vier platen trek je ook zo los uit de tweedehandsbakken voor een paar euro per stuk in een prima staat... Om over de completisme-drang nog maar te zwijgen waardoor je een boxset met rarities zou kopen die je vervolgens nooit gaat opzetten. ;)
Het grote nieuws is vooral denk ik dat de laatste vier platen (vanaf The Red Shoes) eindelijk ook los te verkrijgen zijn op LP zonder dat je er grove bedragen voor moet neertellen (de platen ervoor waren nog wel makkelijk te vinden). :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Grobbel op 05-10-2018 09:32:29 ]
pi_182330723
Echt bizar eigenlijk, dat dingen als 50 Words en Director's Cut ook al relatief zeldzaam/duur op vinyl zijn. Pas een paar jaar oud en al uit de periode dat vinyl weer populairder werd.
Bleuh.
pi_182334973
Raar eigenlijk dat van iemand die zo beroemd is helemaal geen foto's te vinden zijn hoe ze er nu uitziet.



Dit is haar meest recente uit 2014 ofzo. Ze is aanzienlijk forser geworden dan vroeger, maar verder nog steeds een mooi gezicht.
pi_182340402
En dan vinden mensen het gek dat er nog steeds geen film is van de Before The Dawn shows. Er is niet eens een foto van d'r te vinden na 2014 :D
Bleuh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')