quote:het komt niet erg serieus over. wat wil je bv met 'pyrokinese' bereiken?
op zaterdag 4 oktober 2003 01:48 schreef phantium het volgende:
waarom werdt mijn topic gelocked? komt u hier voor uw vragen over het paranormale.het is de waarheid.
quote:nee hoor waarom zou dat gecensureerd worden? linkjes naar andere fora mag in principe zonder overleg nergens op fok, maar dit is toch heel wat anders.
op zaterdag 4 oktober 2003 01:43 schreef seriewoordenaar het volgende:
ik wil me volgend jaar ook wat meer profileren om een grotere informatieve schakel te zijn in het 2012-verhaal. mijn eigen forum stel ik gerust beschikbaar als subtak in dit verhaal.
misschien dat er dan es wat op gepost wordt.![]()
overigens... ik geef op 21 december 2003 de eerste lezing over het onderwerp. het gebeuren heeft plaats in almere, en wie interesse heeft is welkom. de lezing heeft als titel: 'zin en onzin van de 2012 einddatum'.
nu vraag ik me af of dit ook gecensureerd wordt...
quote:is daar behoefte aan dan?
op zaterdag 4 oktober 2003 10:31 schreef wilgje het volgende:
is een apart truth-slow-chat-topic een idee?
quote:ligt er aan wat je doelgroep is.
op zaterdag 4 oktober 2003 01:06 schreef iteejer het volgende:
ik hoef dit allemaal niet te gaan quoten, inhoudelijk ben ik het in hoofdlijnen met je eens.
en daarom heb ik dit ook zo volgehouden tot nu toe.maar dat had tot gevolg dat omwille van een kleine groep een veel grotere groep weg bleef. die groepen waren kennelijk onverenigbaar.
de truth wordt steeds minder serieus genomen, ook door de users 'van' het eigenlijke kern-onderwerp.
dit is niet iets wat nu pas speelt; het speelt al jaren. bedenk dat ook in je beoordeling en analyse van de situatie.
als dit forum voor pubers bedoeld is, dan ben ik weg.
quote:da's dus je uitdaging, beste iteejer.
en bedenk ook dat we die rottigheid alléén maar hebben in deze categorie topics. ook elders in de truth hebben we met cynische en ongelovige users te maken, die lopen te stangen en te zieken. maar daar loopt het op geen stukken na zo erg uit de hand als juist hier.
quote:complotten zien en paranoide gedrag zijn 2 verschillende dingen.
complotten ergens zien, en op de schaal zoals dat in bedoelde topics gebeurt, veronderstelt toch een zekere achterdochtige instelling. maar die achterdocht schiet mi door: steeds voelt men zich persoonlijk aangevallen, gaat er van uit dat alles persoonlijk bedoeld is, en begint full power terug te schelden. zelfs een simpele vraag kon al een explosie veroorzaken. nee, niet in dit topic idd. maar dat is in het verleden genoeg gebeurd, te vaak gebeurd. dat verziekt de verhoudingen. zo erg dat inmiddels een hele groep onderwerpen geassocieerd wordt met een tamelijk vervelende manier van discussieren. dat zit er gewoon helemaal in, inmiddels.
quote:iteejer, ik denk dat je je laat beetnemen door een groep die niet serieus bezig is in truth.
ruggegraat is het punt niet. ik ben er niets te goed voor om tegen de stroom in te gaan. maar ik zit hier voor users. en als een grote groep door een kleine groep, die ook nog een randgroep is wat onderwerp betreft wordt weggedrukt, móet ik wel iets gaan doen. het zou juist gebrek aan ruggegraat zijn door dit door te laten etteren.
quote:dat is idd het minste wat je kunt doen, ja.
het is niet iets waar ik blij mee ben, deze beslissing. het is ook moeilijk, want er zijn allerlei overgangsgebieden. zoals je ziet heb ik bv het illuminati-topic laten staan.
quote:samenzweringen bestaan dus volgens muus niet.
wat muus betreft: die zal het hier volledig mee eens zijn. als ik de minste twijfel had, had ik gewacht tot zij er ook bij was. het is tenslotte ook háár forum. als het aan haar had gelegen waren alle samenzweringen een jaar gelden er al uitgehaald. want ook toen speelde dit al.
quote:het internet groeit er snel mee.
wellicht kunnen de gemoederen nu weer even bedaren, en kunnen we dat schreeuwerige gelijk-halen nu even achter ons laten en weer overgaan tot normale discussies. die best pittig mogen zijn.als dat allemaal weer genormaliseerd is, kunnen die complotten best weer terug komen, geleidelijk aan. nogmaals, écht weg zijn ze nog steeds niet, zoals je kunt zien.
overigens in duitsland en frankrijk zijn ze wel stukken verder met het complot-denken (ook op forums).
quote:als je het aantal slowchatposts ziet in de diverse topics, lijkt me dat wel.
op zaterdag 4 oktober 2003 14:47 schreef brave_sir_robin het volgende:[..]
is daar behoefte aan dan?
quote:done...
op zaterdag 4 oktober 2003 06:18 schreef iteejer het volgende:
leuk! wijdt er een inleidend topic aan, wellicht dat je dan een groep geinteresseerde fokkers op je lezing krijgt
quote:kun je dit staven of gis je maar een end weg?
op zaterdag 4 oktober 2003 01:06 schreef iteejer het volgende:[q]
maar dat had tot gevolg dat omwille van een kleine groep een veel grotere groep weg bleef.
quote:hoe kom je er bij dat groepen verenigbaar moeten zijn. links en rechts is ook niet verenigbaar in politiek, en ik erger me regelmatig aan posters, maar die negeer ik gewoon 9 van de 10 keer. wat is er nou zo moeilijk te begrijpen aan dat geen van beide keihard gelijk hebben wegens de vele vraagtekens en dus de discussie bestaansrecht heeft.
die groepen waren kennelijk onverenigbaar.
quote:nou ik heb weinig tot geen boodschap aan al diegene die alle onderwerpen hier maar belachelijk vinden. ik hoop jij ook niet want anders laat je je beinvloeden door allerlei secundaire subjectieve niet terzakendoende meningen. ik zou graag hebben dat je je nieuwe policy verandert in dat iedereen die niks ziet in conspiracy's en alleen wil trollen maar fijn wegblijft uit die topics, en anders volgt een ban. en dat diegene die wel erover posten hun links met op zijn minst een korte samenvatting van de kernpunten onderbouwen. volgens mij heb je dan het beste compromis, want dit slaat echt nergens op.
de truth wordt steeds minder serieus genomen, ook door de users 'van' het eigenlijke kern-onderwerp.
dit is niet iets wat nu pas speelt; het speelt al jaren. bedenk dat ook in je beoordeling en analyse van de situatie.
quote:ja logisch zeg. wat zal het allerlei users boeien dat iemand met wicca zit te klooien. je moet eens gaan snappen dat controversiele onderwerpen rondom het wtc (hoe zit het daar trouwens mee, moet die ook dicht) of ct veel meer impact hebben dan een user die een droompje beschrijft of een geest heeft gezien. en dus zul je daar scherper moeten modereren, en als je daar geen tijd voor hebt zou ik een vervanger zoeken (goedbedoeld advies).
en bedenk ook dat we die rottigheid alléén maar hebben in deze categorie topics. ook elders in de truth hebben we met cynische en ongelovige users te maken, die lopen te stangen en te zieken. maar daar loopt het op geen stukken na zo erg uit de hand als juist hier.
quote:zie je wel. je verraadt je hierbij met je persoonlijke mening omtrent het onderwerp.
complotten ergens zien, en op de schaal zoals dat in bedoelde topics gebeurt, veronderstelt toch een zekere achterdochtige instelling. maar die achterdocht schiet mi door:
quote:maar in veel gevallen wordt ook gewoon heel irritant getrolled, en dat is nogmaals jouw verantwoording om dat in de policy maar eens aan te scherpen i.p.v. elke keer een beetje slap de makkelijkste slotjesweg te kiezen.
steeds voelt men zich persoonlijk aangevallen, gaat er van uit dat alles persoonlijk bedoeld is, en begint full power terug te schelden.
quote:exact. niet in dit topic. dus heb je geen enkele reden, buiten het verwijderen van trollers, om het te sluiten en geeft het des te meer je persoonlijke voorkeur aan dat je het toch doet.
zelfs een simpele vraag kon al een explosie veroorzaken. nee, niet in dit topic idd.
quote:resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de...
maar dat is in het verleden genoeg gebeurd, te vaak gebeurd.
ik vind het slap dat je naar oude koeien moet wijzen om een aardig lopend topic de nek om te draaien.
quote:de vraag is nogmaals, wie verziekt nou eigenlijk echt de sfeer? ik stem op een steeds aanwezig, en veranderend, (kloon)groepje van niet geinteresseerde verziekende trollers die de ts'ers uit de tent lokken. ik zou zelf 1 of 2 users nog wel kunnen hebben, maar zodra het er meer worden gaat het de foute kant op. en hoe kan het anders dat ik en allerlei anderen als redelijk skeptisch user me niet laat gelden en ondanks meningsverschillen met pa en m.alta geen behoefte heb om te gaan trollen? blijkbaar is dat voor sommige te moeilijk hun irritant gezuig voor zich te houden.
dat verziekt de verhoudingen. zo erg dat inmiddels een hele groep onderwerpen geassocieerd wordt met een tamelijk vervelende manier van discussieren. dat zit er gewoon helemaal in, inmiddels.
quote:fout fout fout. je laat je oren hangen naar users die hier zelden iets toevoegen. dat is ruggegraatsloos. gelijk als een trainer die een speler uit de basis laat omdat de supporters van een concurrende club de spot drijven met die speler.
ruggegraat is het punt niet. ik ben er niets te goed voor om tegen de stroom in te gaan. maar ik zit hier voor users. en als een grote groep door een kleine groep, die ook nog een randgroep is wat onderwerp betreft wordt weggedrukt, móet ik wel iets gaan doen. het zou juist gebrek aan ruggegraat zijn door dit door te laten etteren.
quote:sja, daar heb je het al. je creeert met je hokjes allerlei overbodige vaagheden die niet bevordelijk zijn voor wat nu wel of niet kan. bijv. de wtc theorien, en dan niet holograms en lasers, kunnen die wel? sorry, maar het slaat allemaal nergens op en als jullie dit echt willen volhouden dan zijn jullie wat mij betreft waardeloos bezig. ik ga toch ook niet klagen over solse gat topics die totaal onbeoeind voor mij zijn of wicca gedoe? jullie eigen paradepaardjes...
het is niet iets waar ik blij mee ben, deze beslissing. het is ook moeilijk, want er zijn allerlei overgangsgebieden. zoals je ziet heb ik bv het illuminati-topic laten staan.
quote:valt me vies tegen. ik stel vast dat hier heel hypocriet wordt geredeneerd en men vooral hun eigen straatjes gedoogd.
wat muus betreft: die zal het hier volledig mee eens zijn. als ik de minste twijfel had, had ik gewacht tot zij er ook bij was. het is tenslotte ook háár forum. als het aan haar had gelegen waren alle samenzweringen een jaar gelden er al uitgehaald. want ook toen speelde dit al.
quote:je hebt helaas nog steeds totaal niet duidelijk gemaakt waarom het nu ineens schluss zou moeten zijn in een topic dat redelijk lekker liep. en bij deze nogmaals het verzoek jullie eigen ongelovige bijna angstige manier van doen tegen dit soort topics achterwege te laten en gewoon niet te moeilijk te doen.
als dat allemaal weer genormaliseerd is, kunnen die complotten best weer terug komen, geleidelijk aan. nogmaals, écht weg zijn ze nog steeds niet, zoals je kunt zien.
het gaat om de manier van posten, die al jaren uitloopt op een hele hoop heibel.
zelfs een 24 uurs continu-moderatie kan niet voorkomen dat dat allemaal zo gebeurt: het blijft zichtbaar, het blijft de algemene kleur van truth bepalen.
en die manier van posten (pas ophouden als men gelijk heeft gekregen, niet willen snappen dat mensen ook andere meningen kunnen hebben en daarom maar door blijven gaan, aggressief reageren op anders-denkenden) vertoont een vrijwel 100% correlaat met een bepaald type conspiracy-topics.
die topics willen we dus nu gaan weren.
zoals gezegd, er zijn topics genoeg die wel kunnen, die goed verlopen en waar dit allemaal niet in speelt. wtc, kennedy, etc.
daar is niets mis mee, zullen we ook niets tegen doen.
dat er harder moet worden opgetreden is zeker waar. zal ook gaan gebeuren. uiteraard zal dan iedereen waar we het niet mee eens zijn gaan vertellen dat het belachelijk is, dat we slechte mods zijn, een schandaal, men dreigt een advocaat in de arm te nemen wegens beperking vrije meningsuiting, etc. so be it, gebeurt nu ook al tenslotte.
op een gegeven ogenblik is er sprake van paal en perk stellen. en dat geberut nu door een groep van topics die bij voortduring leiden tot geflame en getrol te weren.
nogmaals: men is in staat het bloed onder je nagels vandaan te halen, en bij vele users lukt dat dan ook. juist de meest betrokken users springen dan op de kast. in jouw model zouden dus al diegenen uiteindelijk geband moeten worden. is niet gebeurd, we hebben wel steeds die 'gevaarlijke' topics min of meer de hand boven het hoofd gehouden.
en onophoudelijk gemaand tot normale discussies, het uitwisselen van argumenten zonder persoonlijke kwalicificaties er in te stoppen, je te beperken tot het onderwerp, etc.
het op de man spelen, bij ieder argument niet na laten even een negatieve peroonlijke kwalificatie mee te geven etc blíjft voorkomen.
quote:het gaat ook niet zozeer om de inhoud, als wel om de onverdraagzaamheid en het voortdurend op de man spelen. van beide zijden.
op zondag 5 oktober 2003 12:49 schreef janszzen het volgende:
ik begrijp eigenlijk niet waarom wtc wel als geldige conspiracy topic word behandelt. holograms en lasers??
bakken met tijd en aandacht blijven besteden aan figuren die zich op die manier menen te moeten profileren houdt een keer op.
kun je dus net zo goed alle conspiracy topics sluiten, dus ook wtc en kennedy.
quote:vandaar dus ook de naamswijziging.
op zondag 5 oktober 2003 13:22 schreef janszzen het volgende:
maar ik blijf erbij dat 'the truth is in here' een onhandige naam is voor een topic over paranormale zaken. sinds 'x-files' staat dat gelijk aan alles wat met conspiracy te maken heeft.
quote:juist, je geeft het heel aardig weer
op zondag 5 oktober 2003 13:21 schreef janszzen het volgende:
gebeurt altijd bij conspiracy. conspiracy = geen argumenten = niet mee eens zijn = deel uit maken van conspiracy.kun je dus net zo goed alle conspiracy topics sluiten, dus ook wtc en kennedy.
maar bij kennedy en wtc bv gaat het wel goed, en ontstaan geen overgevoeligheden over en weer. dus, geen redenen om die weg te kiepen.
quote:welke naamswijziging?
op zondag 5 oktober 2003 13:23 schreef iteejer het volgende:[..]
vandaar dus ook de naamswijziging.
ik kroop toen wel op de kast ja. het is moeilijk om dat soort types te accepteren zonder dat ze ook maar het minste bewijs of argument hebben.
laat die lui lekker naar hun eigen 'lone gunmen' site gaan.
quote:dat hoop ik er dan ook mee te bereiken ja.
op zondag 5 oktober 2003 14:44 schreef janszzen het volgende:
mwoa...ik vond het bij wtc ook niet zo goed gaan. er kwamen mensen met gelul over lasers en hologrammen en die begonnen gelijk: 'hahaha, jij bent zo'n looser die de offieciele lezing gelooft...'
ik kroop toen wel op de kast ja. het is moeilijk om dat soort types te accepteren zonder dat ze ook maar het minste bewijs of argument hebben.
laat die lui lekker naar hun eigen 'lone gunmen' site gaan.
moet zo'n topic nu ook niet dicht omdat er zoveel gebasht wordt? sorry, maar ik zie de verschillen met de conspiricy topics niet zo. alle onderwerpen hier roepen wel enige controversie op.
dat houdt beide kampen juist scherp en zulke topics hier weren vind ik een zwakke actie. tru (nu nog) is hier het perfecte forum voor, en ik vind het juist wel leuk om zulke ideeen te lezen.
en als je zegt dat de conspiricy topics eerder in pol horen, dan kun je alle geest of wicca topics wel in wfl of lifestyle gooien en tru opdoeken.
maar toch lijdt de algemene sfeer er niet onder. en dat is het grote verschil met die andere topics.
quote:en dus moet je de rotte appels eruit gooien. een korte opmerking van jullie bij voortdurend kutten in een topic dat getrol niet gewenst is, en bij te veel herhaling van diezelfde user ingegrijpen. en niet pas als de ts of een ander zijn beheersing verliest na vele malen aangevallen te zijn, nee meteen. als je niet aanwezig bent achteraf je conclusie trekken over bepaalde users en treffende maatreglen treffen door in dat topic de namen aan te stippen. en meteen daaruit ook begrijpen dat een topic niet automatisch dichtmoet, want een ts heeft 9 van de 10 keer niet om gezeik gevraagd.
op zondag 5 oktober 2003 10:44 schreef iteejer het volgende:
nogmaals, ik snap je punt.het gaat om de manier van posten, die al jaren uitloopt op een hele hoop heibel.
zelfs een 24 uurs continu-moderatie kan niet voorkomen dat dat allemaal zo gebeurt: het blijft zichtbaar, het blijft de algemene kleur van truth bepalen.
een discussie hoeft niet te bestaan uit eensgezinden. laat ik nou even die hypocriet van janszzen erbij nemen die hier komt klagen over dat wtc topic over dat ie beledigd zou zijn. ik zou zeggen check even al zijn posts hoe hij zich in die discussie mengt. een schoolvoorbeeld van iemand die met zijn tijd betere dingen te doen zou moeten hebben en totaal niks toevoegt, en zelfs veelal trolt en op de man beledigd. en dan nog het lef hebben om hier te komen klagen. daar walg ik nou van, en nog een beetje stoken dat die topics dicht moeten van iemand die hier nooit komt ook. ik zou ook willydocksaints of steijn kunnen noemen, die in dat topic buiten een paar inhoudelijke reacties meerdere malen irritant bezig zijn. of tlvxd die hier sowieso niks gelooft maar toch steeds langs moet komen in elk topic. niks mis met een skepticus, maar een hoop mis met een scepticus die allerlei vragen beantwoord wil hebben zonder dat ie zelf de moeite neemt iets te doen, en als ie dat niet krijgt irritant gaat doen als een kind dat om aandacht vraagt. nog meer mis met een skepticus die trolt en flamed. wat hebben die mensen toch te zoeken in truth vraag je je af? ik vraag me af of zij als britney spears haters ook britney forum bezoeken, en als tennissers een hockey forum gaan verzieken. flauwekul. onzin is iets verderop.
kortom, kijk elk van de zogenaamde controversiele topics nog maar eens heel secuur en nauwgezet na op tijdsvolgorde, en je ziet de vaste serieuze posters steeds hun best doen normaal te reageren maar dat er steeds een vijf tot tiental eikeltjes komen zieken die dan zich onderling ook nog wat samenpakken om gezamenlijk nog wat te gaan jennen tegen enkelen. als je na het analyseren van diverse topics nog van mening bent dat het daar niet verziekt wordt door allerlei nitwits dan twijfel ik ernstig aan je beoordelingsvermogen.
quote:voor de zoveelste keer. je moet niet de boodschappers en topics aanpakken en schieten, maar de discussieverziekers. lijkt wel of jullie er bang voor zijn een hoop mensen hier de les te lezen dat ze zich moeten gedragen. en het kan niet anders dat dit komt doordat jullie beide mods het ook maar belachelijk vinden allemaal. en daar gaan jullie de fout in, persoonlijke mening wordt wel degelijk, ook al ontken je dat, vermengd in modereergedrag.
die topics willen we dus nu gaan weren.
quote:het blijft nattevinger werk met dit soort 2 maten meterij. ik zou zelf al geen topic meer openen op dat gebied, hoe discussiewaardig ook, omdat ik geen zin heb een heel onderbouwd verhaal te schrijven dat vervolgens door een shaggerijnig beleid weer de kliko in gaat.
zoals gezegd, er zijn topics genoeg die wel kunnen, die goed verlopen en waar dit allemaal niet in speelt. wtc, kennedy, etc.
daar is niets mis mee, zullen we ook niets tegen doen.
quote:ja, precies, als het aan de gang blijft wel, maar daar voel je blijkbaar biks voor. je zou in ieder geval kunnen beginnen met die hoofdletter sticky text expliciet aan te passen en juist te waarschuwen dat elke anti-conspiracy-believer lekker in de zandbak gaat spelen zodra ie de neiging krijgt die topics aan de klikken, en erop te hameren dat ze vooral inhoudelijk posten als ze het toch niet kunnen laten en de discussie weer keurig verlaten als men hun gelijk niet kan halen. een geintje moet kunnen, maak ik ook best wel es, maar er zitten er hier vele die er een structureel kinderlijk trollend of uitermate ongelovig karakter op nahouden. ik kan daar met mijn hoofd niet bij wat je dan zoekt hier. je zult toch maar zoveel tijd hebben zoals sommige kinders hier dat je in zoveel topics gaat klieren.
. in jouw model zouden dus al diegenen uiteindelijk geband moeten worden.
quote:dat doe je dus feitelijk niet, want je laat het uit de hand lopen. ik verschil fundumenteel van mening over hoe jij en muus modereren en gedogen wat dit geval specifiek aangaat. je doet eigenlijk totnutoe alleen aan symptoombestrijding. en dat kan ik begrijpen, want ik zou ook totaal geen tijd hebben om alles te volgen, maar dat je dan achteraf niet de juiste conclusie trekt over wanneer, hoe, door wie en waarom het misging valt me dan weer erg tegen.
is niet gebeurd, we hebben wel steeds die 'gevaarlijke' topics min of meer de hand boven het hoofd gehouden.
algemene opmerking : het lijkt me duidelijk dat angst bij die posters de reden is dat men die topics niet kan lijen. die theorien impliceren een enigzins gevaarlijk wereldbeeld. ja big deal, de wereld is geen paradijsje. maar wel behoorlijk overdreven allemaal als je daardoor in paniek raakt, want ik word er niet warm of koud van ook al denk ik dat bepaalde dingen wel waar kunnen zijn. als men zo zeker weet dat het niet waar is waar maakt men zich dan druk over? ik lach om die hologram theorie, maar kraak ik die aurora25 af? blijkbaar doen sommige geen oog meer dicht ofzo, want dat panisch beledigend gedoe jegens iemand die het wel geloofd zegt meer over al die stakkers die het niet kunnen laten om het te negeren. er zou een mega sticky post moeten komen met : blijf hier weg als je niks toevoegt en reageer inhoudelijk!
het enige waar je feitelijk gelijk in hebt is dat diegene die met de wilde theorien aankomen verplicht zouden moeten worden een nederlandse korte samenvatting bij elke post te geven van hun engelse links. want ik denk dat namenlijk wel dat een hele hoop mensen die links niet kunnen lezen en engels niet hun sterkste punt is, als ik de reacties van hen zo lees. het stikt van de vragen in die topics die allang in in die links-discussies beantwoord worden. luie users dus, kan ik op zich nog wel inkomen. maar als men zich eens zou aanleren duidelijk en op een normale manier hun vragen en onduidelijkheden in een post neer te zetten dan worden ze misschien wel serieus genomen. maar wat doen ze, ze gaan vaak heel arrogant en bijdehand posten. vervolgens krijgen ze geen aandacht meer en dan gaan ze spartelen. zeer irritant zuigend gedrag. en nogmaals : vele dingen worden verklaard door de skeptici, maar vele dingen pertinent niet. als je 1 stelling wetenschappelijk onderuit haalt wil dat nog niet zeggen dat alelrlei andere aanwijzingen daarmee ook ontkracht zijn en daarmee de theorie van tafel kan.
tenzij je de indruk wil wekken dat dit een dicatoriaal getint forum is zou ik de topics gewoon weer lekker opengooien met de nodige gesuggereerde policy-aanpassingen voor beide discussietegenstanders. je zegt wel dat je dat geprobeerd hebt, maar ik heb de topics allemaal eens heel goed gelezen en zie bar weinig invloed van jullie modkanten.
[dit bericht is gewijzigd door foxbulder op 06-10-2003 04:30]
quote:als jij nou eens minder op de man/vrouw zou spelen en eens wat meer je zou verdiepen in de figuur iteejer, en eens verder zou kijken dan je neus lang is zou je dit soort stupide en ongefundeerde uitspraken niet doen.
op maandag 6 oktober 2003 03:16 schreef foxbulder het volgende:[..]
.
. als je na het analyseren van diverse topics nog van mening bent dat het daar niet verziekt wordt door allerlei nitwits dan twijfel ik ernstig aan je beoordelingsvermogen.
[..]voor de zoveelste keer. je moet niet de boodschappers en topics aanpakken en schieten, maar de discussieverziekers. lijkt wel of jullie er bang voor zijn een hoop mensen hier de les te lezen dat ze zich moeten gedragen. en het kan niet anders dat dit komt doordat jullie beide mods het ook maar belachelijk vinden allemaal. en daar gaan jullie de fout in, persoonlijke mening wordt wel degelijk, ook al ontken je dat, vermengd in modereergedrag.
[..]
quote:je valt in herhalingen. en ik dus ook.
op maandag 6 oktober 2003 03:16 schreef foxbulder het volgende:
....
een iets hardere lijn is onvermijdelijk om het gezeik tegen te gaan.
jouw enigszins drammerige en op de persoon spelende schrijfstijl heb ik een aantal posts lang genegeerd, omdat ik me wou beperken tot de inhoud.
die inhoud zal toch nu zo langzamerhand wel duidelijk zijn.
voor je weer hier een heel verhaal op gaat componeren, zou ik je willen vragen eerst nog eens goed mijn antwoord op eea te laten bezinken, proberen wat bondiger te zijn in reacties (je hoeft niet persé iedere zin van commentaar te voorzien), en wat minder op de man gericht te gaan spelen.
ik richt mij hier in feedback gewoon op een nieuwe policy en een bepaald modgedrag. en daar hebben jullie zichtbaar moeite mee. ik geef m.i. duidelijk aan waarom het modgedrag tweeslachtig en onduidelijk is. en gebrekkig wordt gereageert door jullie op negatief gedrag hier.
het allemaal denigrerend afdoen als een herhaling van zetten en onbelangrijk verhaaltje van mijn kant (terwijl ik alleen maar probeer helder te maken waar m.i. de schoen wringt) snap ik ook niet. feedback heeft dus weer eens geen zin in dit geval, ik praat tegen een muur op. jullie hebben je duidelijk dingen voorgenomen en mijn voorstellen, en die van andere users hier, stroken niet daarmee. dat vind ik een slechte zaak, want dit forum is niet alleen van jullie, ook van users. ook al gaat het om op een onderwerp waar een minderheid in geinteresseerd is.
waarom moet ik mij trouwens eerst verdiepen in personen, het gaat mij hier om meningen en policy op een forum. de personen erachter interesseren mij weinig tot niets in dit virtuele wereldje, de discussie en meningen des te meer. ik heb respect voor een hele hoop dingen die jullie doen hier, heb hier nog nooit kritiek geuit in dit topic hier omdat ik geen enkel reden ertoe zag. en ik stel vast dat je niet bereid bent een compromis te zoeken omdat je er zelf genoeg van hebt om die topics in de gaten te houden.
nou okay, duidelijk, dan zeg ik op mijn beurt : een andere mod die meer tijd heeft zou wellicht beter op zijn plaats zijn als frisse wind die zich hier niet zo aan die topics stoort, en wel rustig blijft.
een fikse tegenvaller dat jullie jezelf zo boven users plaatsen en niet de democratische middenweg willen verkiezen.
in al je posts is er nauwelijks één alinea te vinden waarin je je niet op de man spelend, negatief en denigrerend uitlaat over mij persoonlijk. mij zal dat als persoon een zorg wezen; ik ken je verder niet, heb niets van je gelezen dat maakt dat ik jouw woorden een bijzondere waarde toe moet kennen.
maar dat is nou wél net het postgedrag dat, ongeacht het onderwerp, bij velen het bloed onder de nagels vandaan haalt en een sfeertje van onstoken libido's creeert. en dát zal mij als mod nou weer wél een zorg wezen.
probeer je eerst maar eens een beetje meer op het onderwerp te richten zonder voortdurende sneren naar anderen te geven.
jouw poststijl is het lichtend voorbeeld van wat we dus hier absoluut niet willen hebben. om het nog even duidelijker te stellen: jouw poststijl in een normaal topic hier zit al dicht bij een ban.
quote:zucht. hoe moet iemand nou ineens weten dat je weer een aanpassing hebt gedaan aan de policy. er staat nog steeds de tijd/datum van de vorige post achter in de index, omdat het een postedit is.
op maandag 6 oktober 2003 09:29 schreef iteejer het volgende:
als je de aangepaste forumpolicy zou hebben gelezen, zou dat al een hoop gescheeld hebben.
quote:nu overdrijf je toch echt alle kanten op. mijn eerste posts waren misschien rechtdoorzee maar wel inhoudellijk en to the point. de laatste paar al helemaal. en als ik je beledigd zou hebben, krijg je bij deze de excuses, ik zou alleen echt niet weten waar jij zo van slag van bent. ik heb in ieder geval niks tegen jou persoonlijk. ik heb iets tegen de manier waarop je hier een levendige discussie de kiem in smoorde, en hoe je het liet escaleren. als dat al niet meer mag gezegd worden, dan vraag ik me af wat jou probleem is.
in al je posts is er nauwelijks één alinea te vinden waarin je je niet op de man spelend, negatief en denigrerend uitlaat over mij persoonlijk.
kennelijk kun je kritiek op modereren totaal niet scheiden van het op de man spelen. erg jammer, maar dan heeft feedback hieromtrent geen nut voor mij.
quote:elke opbouwende kritiek om een betere oplossing te vinden wegwuiven als ongewenst en het omdraaien als 'op de man spelen' is ook bijzonder irritant.
maar dat is nou wél net het postgedrag dat, ongeacht het onderwerp, bij velen het bloed onder de nagels vandaan haalt en een sfeertje van onstoken libido's creeert. en dát zal mij als mod nou weer wél een zorg wezen.
quote:die anderen users waar ik hier commentaar op gaf zijn m.i. verziekers geweest in die topics. maar neem ze vooral in bescherming en geef mij maar de schuld, terwijl ik nog niet eens meedeed daar.
probeer je eerst maar eens een beetje meer op het onderwerp te richten zonder voortdurende sneren naar anderen te geven.
of heb je het over mijn commentaar op yvonne die hier ineens zich in een discussie mengt waar ze weinig mee van doen heeft en mijn argumenten allemaal als stupide ziet? is dat dan de manier van doen?
quote:goh, je bent wel flink gepikeerd zo te zien. vraag me ook af waar dit soort suggestief bangedreig voor nodig is in een normale discussie zoals dit, en wat jou allemaal dwars zit. kan me niet voorstellen dat dat door mij komt hier. is dit jouw manier van kracht bijzetten van je argumenten? dan laat maar zitten. ik weet genoeg.
jouw poststijl is het lichtend voorbeeld van wat we dus hier absoluut niet willen hebben. om het nog even duidelijker te stellen: jouw poststijl in een normaal topic hier zit al dicht bij een ban.
quote:lees nou eens even wat ik hierboven zei. ik zei dat het me persoonlijk niet raakte. doet het ook echt niet. het maakt wel duidelijk dat je dus gewoon niet leest wat er staat. of ga je nou ook al beter weten dan ikzelf wat ik denk en voel?
op maandag 6 oktober 2003 10:41 schreef foxbulder het volgende:
mijn eerste posts waren misschien rechtdoorzee maar wel inhoudellijk en to the point. de laatste paar al helemaal. en als ik je beledigd zou hebben, krijg je bij deze de excuses, ik zou alleen echt niet weten waar jij zo van slag van bent.
quote:ik neem de zeikerds in bescherming? beste bulder, je raaskalt. ik zeg juist dat die zeikerds een ban te wachten staat. niet als dreigement, maar als presentatie van ons voorgenomen beleid.
die anderen users waar ik hier commentaar op gaf zijn m.i. verziekers geweest in die topics. maar neem ze vooral in bescherming en geef mij maar de schuld, terwijl ik nog niet eens meedeed daar.
quote:en waar baseer je dát nou weer op? noem ik haar ergens? waarom jij dan wel?
of heb je het over mijn commentaar op yvonne die hier ineens zich in een discussie mengt waar ze weinig mee van doen heeft en mijn argumenten allemaal als stupide ziet? is dat dan de manier van doen?
quote:wederom een poging om iets tot je door te laten dringen: ik ben niet gepikeerd, ik voel me niet aangevallen. ik begin hooguit wat ongeduldig te worden door steeds maar weer in herhalingen te moeten vallen omdat men niet in staat blijkt alles in één keer te lezen. dit is geen suggestieve bandreiging. dit is de weergave van het aangescherpte beleid. waar oa jij nogal op aan drong. en zo normaal vind ik de manier waarop jij je meningen formuleert niet. zo voortdurend op de man spelen is niet erg produktief.
goh, je bent wel flink gepikeerd zo te zien. vraag me ook af waar dit soort suggestief bangedreig voor nodig is in een normale discussie zoals dit, en wat jou allemaal dwars zit.
quote:jij weet net zo goed als ik dat die in de kelder terecht kunnen
op vrijdag 3 oktober 2003 23:30 schreef iteejer het volgende:een keihard en onweerlegbaar argument is inderdaad dat truth altijd een huis is geweest voor andersdenkenden. simpelweg omdat die elders nergens terecht konden.
juist de users die hier posten/meelezen moeten toch openstaan voor alle onderwerpen en invalhoeken? niet iedereen heeft dezelfde interesses; ik hoef bijvoorbeeld niets te lezen over wandelende graftakken of vage spookplaatjes (wat niet betekent dat ik het onzin vind).
lijkt me niet meer dan logisch dat men de niet-onderbouwde reacties filtert (maar dan wel als het alle onderwerpen betreft).
hmm okee dat was het (voor wat het waard is)
quote:tja, maar dat is een maatschappelijk probleem.
op maandag 6 oktober 2003 23:52 schreef seriewoordenaar het volgende:
het gaat meer om het vaak ontbreken van respect voor de denkwijze van de ander. en dat staat een discussie in de weg.
quote:precies door die 'tsjah, het hoort erbij tegenwoordig'-houding wordt het in stand gehouden. het hoort erbij omdat we toelaten dat het erbij hoort... foute boel.
op dinsdag 7 oktober 2003 16:13 schreef nyrem het volgende:[..]
tja, maar dat is een maatschappelijk probleem.
dus, dat komt ook hier (helaas) voor.
quote:dan interpreteer je mijn 'tja' verkeerd.
op dinsdag 7 oktober 2003 16:52 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
precies door die 'tsjah, het hoort erbij tegenwoordig'-houding wordt het in stand gehouden. het hoort erbij omdat we toelaten dat het erbij hoort... foute boel.
quote:moet ik hieruit opmaken dat je anders gewend bent en opgevoed om eerst te flamen en te schelden en daarna pas te discussieren ?
op maandag 6 oktober 2003 07:18 schreef wilgje het volgende:
iteejer, hoe hou je het vol om zo netjes antwoord te blijven geven?
en dat je daarom niet begrijpt dat iteejer niet onbeschoft antwoordt zoals enkele bezoekers hier doen ?
of vergis ik mij ?
niet dat ik het eens bent met iteejer's beleid, maar jouw antwoord is of heel triest of heel erg cynisch.
quote:ik doelde niet op jou persoonlijk.
op dinsdag 7 oktober 2003 17:04 schreef nyrem het volgende:[..]
dan interpreteer je mijn 'tja' verkeerd.
op dit forum kan ik natuurlijk weinig doen aan het gedrag van anderen.
maar in mijn omgeving spreek ik mensen er zeker op aan.
quote:maatschappelijk of niet, hier gaan we er echt heel wat strakker op letten.
op dinsdag 7 oktober 2003 16:13 schreef nyrem het volgende:
tja, maar dat is een maatschappelijk probleem.
dus, dat komt ook hier (helaas) voor.
quote:m.alta, ik zie steeds weer dezelfde persoonlijke beschuldigingen naar iteejer toe, die hij steeds weer geduldig beantwoordt. daar zou ik het geduld dus niet voor op kunnen brengen en ik zou allang geen antwoord meer gegeven hebben.
op dinsdag 7 oktober 2003 17:37 schreef m.alta het volgende:[..]
moet ik hieruit opmaken dat je anders gewend bent en opgevoed om eerst te flamen en te schelden en daarna pas te discussieren ?
en dat je daarom niet begrijpt dat iteejer niet onbeschoft antwoordt zoals enkele bezoekers hier doen ?
of vergis ik mij ?
niet dat ik het eens bent met iteejer's beleid, maar jouw antwoord is of heel triest of heel erg cynisch.
quote:daar ben ik het wel mee eens. kennelijk kunnen sommige mensen niet met hun verantwoordelijk omgaan. ook dat zie je trouwens terug in de samenleving. daarom denk ik ook inderdaad dat interventie van mods, een oplossing kan zijn.
op dinsdag 7 oktober 2003 20:14 schreef iteejer het volgende:[..]
maatschappelijk of niet, hier gaan we er echt heel wat strakker op letten.
niet vanwege een normen-en-waarden mentaliteit, maar omdat ik merk dat de kwaliteit van de posts achteruit gaat door de negatieve selectie van users, wat een gevolg hiervan is.
ik spreek uit ervaring..ben zelf oook mod op een internationaal forum over dit soort zaken !
het motto moet zijn "als je het niet gelooft of intereseert..reageer dan niet ! "
jasper
heb je hem nog? of weet je waar ik hem kan downloaden?
quote:welk forum als ik vragen mag?
op woensdag 8 oktober 2003 12:37 schreef merlin693 het volgende:ik spreek uit ervaring..ben zelf oook mod op een internationaal forum over dit soort zaken !
jasper
enneacathus_obesus,
stuur mij ff een mailtje en ik zal zorgen dat je het boek weer zsm hebt
j.m.trampe@geodelft.nl
masterpeice,
ik zou zeggen zie mijn onderschrift voor de link !
[/offtopic]
quote:daar ben ik het absoluut niet mee eens. tis net zeggen dat pol alleen voor vvd of alleen vor sp stemmers is.
op woensdag 8 oktober 2003 12:37 schreef merlin693 het volgende:
het motto moet zijn "als je het niet gelooft of intereseert..reageer dan niet ! "
zelfs als je gelooft hangt dat niet samen met je verbale capaciteiten. ook gelovers die of niets te melden hebben hebben hier niets te zoeken. ongelovers die wel beleefd zijn en wat toevoegen hebben wat mij betreft hier zeker wat te zoeken.
quote:maar die vallen toch ook onder het motto? het interesseerd hen dan toch?
op woensdag 8 oktober 2003 15:21 schreef mvt het volgende:
ongelovers die wel beleefd zijn en wat toevoegen hebben wat mij betreft hier zeker wat te zoeken.
quote:weet ik, maar door sommige wordt dat interesseerd nogal vaak anders uitgelegd.
op woensdag 8 oktober 2003 15:23 schreef brave_sir_robin het volgende:[..]
maar die vallen toch ook onder het motto? het interesseerd hen dan toch?
geloven en interesseren zijn 2 enorm subjectieve begrippen. wil je daar een grens aan trekken??
quote:ok, het lijkt dus een full-time job voor iteejer.
op dinsdag 7 oktober 2003 20:31 schreef wilgje het volgende:[..]
m.alta, ik zie steeds weer dezelfde persoonlijke beschuldigingen naar iteejer toe, die hij steeds weer geduldig beantwoordt. daar zou ik het geduld dus niet voor op kunnen brengen en ik zou allang geen antwoord meer gegeven hebben.
zo moet je mijn opmerking zien en niet anders.
misschien is hij wel freelance-mod.
naar aanleiding van het wegediten van het indaloforum zou ik je bij deze om toestemming willen vragen om de link te mogen gebruiken in de truth...mag het niet heb ik pech.
alvast bedankt
lauwrence
je mag jouw site hier noemen als je ons forum op jouw site ook duidelijk vermeldt (met url). .
ga ook niet te pas en te onpas met de link naar jouw site hier smijten, maar zet de url alleen neer als het nut heeft. zet er dan ook meteen even een kleine omschrijving bij.
een url mag dus, maar dan willen we wel een duidelijke link naar truth terug hebben op jouw site. als je de url naar truth op jouw site hebt geplaatst, mail iteejer of mij dan even (dan kunnen we het checken) en dan is alles okay. okay? .
quote:uiteraard geldt hetzelfde voor seriewoordenaar
op zaterdag 11 oktober 2003 19:58 schreef muus het volgende:
hai cyberbull,je mag jouw site hier noemen als je ons forum op jouw site ook duidelijk vermeldt (met url).
.
ga ook niet te pas en te onpas met de link naar jouw site hier smijten, maar zet de url alleen neer als het nut heeft. zet er dan ook meteen even een kleine omschrijving bij.
een url mag dus, maar dan willen we wel een duidelijke link naar truth terug hebben op jouw site. als je de url naar truth op jouw site hebt geplaatst, mail iteejer of mij dan even (dan kunnen we het checken) en dan is alles okay. okay?
.
quote:uiteraard zal ik bij de linksectie een link plaatsen rechtstreeks naar the truth....wordt geregeld :-)
op zaterdag 11 oktober 2003 19:58 schreef muus het volgende:
hai cyberbull,je mag jouw site hier noemen als je ons forum op jouw site ook duidelijk vermeldt (met url).
.
een url mag dus, maar dan willen we wel een duidelijke link naar truth terug hebben op jouw site. als je de url naar truth op jouw site hebt geplaatst, mail iteejer of mij dan even (dan kunnen we het checken) en dan is alles okay. okay?
.
groet, prettige zondag
lauwrence
quote:kennelijk lukt het je niet o.m. dit onderwerp op gepaste wijze te modden.
op vrijdag 3 oktober 2003 23:30 schreef iteejer in gewijzigde forum policy het volgende:
na een zoveelste keer gezeik te hebben gehad rond onderwerpen als chemtrails, gaan we het nu anders aanpakken.
kennelijk zijn dergelijke onderwerpen niet te verenigen met een normale manier van posten.
quote:?? bij mij niet hoor.
de ondertoon van deze onderwerpen is er steeds een van achterdocht, paranoia: samenzweringen, 'ze' doen dingen achter onze rug om, etc. die achterdocht verplaatst zich kennelijk ook richting users: als je het als mod of als user ook maar waagt om enigszins kritiek te hebben of vraagtekens te zetten, breekt de hel los.
quote:kennelijk een commercieel probleem dus, dat is dus heel wat anders dan de "truth" vinden.
users blijven weg, geven aan niet meer te gaan posten, vragen zelfs om een tijdelijke ban om niet uit de slof te gaan schieten.
als je dit zo eerlijk zegt, kan ik dat nu wel begrijpen.
quote:dat is dan een probleem: want conspiracy en esoterie zijn onafscheidelijk.
en dat om een onderwerpscategorie die eigenlijk van oorsprong niet in de truth thuis hoort: wij zijn een forum over esoterische en paranormale zaken. dát is de hoofdzaak.
al de conpiracy-zaken (incl. chemtrails) hebben trouwens maar 1 oorzaak: een esoterische samenzwering.
quote:censuur dus. het is dat je het hier dus zelf zegt.
de complotten zijn er bij aangeschoven, omdat ze nergens anders geduld werden vanwege hun soms wat fantastische karakter.
'dus dan maar bij de truth want dat is toch onzin allemaal', zo werd er gereageerd. en ik heb ze toegelaten, niet vanwege bovenstaande motivatie maar vanuit een weerstand tegen de bij voorbaat plaatsvindende bestempeling als onzin.vastgesteld kan worden dat een bepaalde categorie complot-topics steevast zorgt voor geflame en getroll, en dat moderatie daar machteloos tegenover staat. al zou die 24/7 plaats vinden. mijn voornemen was dan ook dat de bulk van de complotten hier gewoon geweerd zou worden.
quote:nou opeens weer wel ??
op meerdere manieren, zowel zinnig als stompzinnig, is er te kennen gegeven dat men toch wel heel graag wil dat de complot-theorieen hun plekje op truth niet kwijt raken.
quote:??????? iteejer, is dit jouw/jullie niveau ??
een keihard en onweerlegbaar argument is inderdaad dat truth altijd een huis is geweest voor andersdenkenden. simpelweg omdat die elders nergens terecht konden.we zijn bereid, met bovenstaande in gedachten, de complotten een laatste kans te geven..................................
etc etc etc.
quote:de enige manier om dat te modden is dor enorm te censureren. en dan krijg je minstens zoveel negatieve reacties via andere kanalen als nu.
op zondag 12 oktober 2003 19:38 schreef m.alta het volgende:[..]
kennelijk lukt het je niet o.m. dit onderwerp op gepaste wijze te modden.
quote:misschien niet bij jou, maar bij vele wel en bij andere komt het anders wel zo over. of het wel of niet zo is.
?? bij mij niet hoor.
quote:hoe bedoel je precies??
kennelijk een commercieel probleem dus, dat is dus heel wat anders dan de "truth" vinden.als je dit zo eerlijk zegt, kan ik dat nu wel begrijpen.
quote:ik vraag me af. misschien een paar van de gebruikte technieken van conspiricies esotherisch, maar het complex erachter is enorm anders dan esotherie
dat is dan een probleem: want conspiracy en esoterie zijn onafscheidelijk.
quote:zie boven
al de conpiracy-zaken (incl. chemtrails) hebben trouwens maar 1 oorzaak: een esoterische samenzwering.
quote:censuur in de zin dat het er eigenlijk maar een beetje bij is gekomen en men weer meer terug naar de oorsprong wilt gaan.
censuur dus. het is dat je het hier dus zelf zegt.
quote:men wilt goede topics, geen sfeerverpestende topics
nou opeens weer wel ??
quote:hoe bedoel je precies??
??????? iteejer, is dit jouw/jullie niveau ??
quote:hierop reageer ik nog eenmaal in een frase:
op zondag 12 oktober 2003 19:49 schreef mvt het volgende:
ik vraag me af. misschien een paar van de gebruikte technieken van conspiricies esotherisch, maar het complex erachter is enorm anders dan esotherie
alles wat men "regulier" in de kranten leest, op het onderwijs leert
is een complete leugen.
en de esoterie bewijst dit.
mensen die met de esoterie bekend zijn zullen er wel openingen vinden.
mensen die er niet mee bekend zijn hebben 2 extreme keuzes:
1) - natrekken en controleren
of 2) - compleet negeren
gezien het ongeduld van de doorsnee-burger en de haastigheid van de maatschappij ligt ad 2) idd voor de hand.
daarom zal het balletje bij de meeste niet-gelovers voorlopig (nadruk op voorlopig) nog niet vallen.
esoterie vereist een rustige manier van tot jezelf komen en de zaken
binnenste buiten keren, in alle rust ,zonder verplichtingen.
en in een jachtige sfeer bij fokforum ontsnap je niet aan de terreur van de commercie en de media-standaarden.
bij jou, mvt heb ik grote hoop. aangezien ik nu wel lange tijd in de gaten heb dat je alles onderzoekt en rustig uit wilt spitten.
quote:het was een onbeholpen manier om dat getrol in te dammen.
[..]
hoe bedoel je precies??
ik snap niet waarom het iteejer hier niet lukte, terwijl het bij wetenschap wel lukt (ook een rubriek van iteejer trouwens).
dan lijkt het dus wel degelijk aan het losse publiek te liggen dat truth te pas en te onpas bezoekt.
daarom lijkt het voorlopig wel verstandig om eens af te wachten en die strenge policy van iteejer eens te ondersteunen.
dan zullen de trollers wellicht elders weer opduiken.
we zullen zien.
quote:bedankt voor het compliment
op zondag 12 oktober 2003 20:17 schreef m.alta het volgende:bij jou, mvt heb ik grote hoop. aangezien ik nu wel lange tijd in de gaten heb dat je alles onderzoekt en rustig uit wilt spitten.
quote:je moet toegeven dat nu er in wfl weer eens een flinke streep getrokken is wat betreft de godsdienst topics die topics een stuk lekkerder lopen
ik snap niet waarom het iteejer hier niet lukte, terwijl het bij wetenschap wel lukt (ook een rubriek van iteejer trouwens).
quote:
op zondag 12 oktober 2003 00:46 schreef iteejer het volgende:[..]
uiteraard geldt hetzelfde voor seriewoordenaar
quote:met zeer intensieve moderatie lukte het ook wel weer zo'n beetje, althans in het verleden ging dit op.
op zondag 12 oktober 2003 20:17 schreef m.alta het volgende:
ik snap niet waarom het iteejer hier niet lukte, terwijl het bij wetenschap wel lukt (ook een rubriek van iteejer trouwens).dan lijkt het dus wel degelijk aan het losse publiek te liggen dat truth te pas en te onpas bezoekt.
daarom lijkt het voorlopig wel verstandig om eens af te wachten en die strenge policy van iteejer eens te ondersteunen.
dan zullen de trollers wellicht elders weer opduiken.
we zullen zien.
quote:het hele verhaal komt inderdaad nogal ongeloofwaardig over. zonder concrete gebeurtenissen te vermelden, met nergens een houvast om te zien of dit nou echt of sarcasme is.
op dinsdag 14 oktober 2003 16:12 schreef rulin het volgende:
passanten
sorry? ik zal geen nieuw topic erover openen, maar ben toch erg benieuwd wat de reden is van deze aanval. is mijn topic niet serieus genoeg? of is het al te vaak ter sprake geweest? wijs me er dan op, want ik heb hier tot voor kort niet vaak gepost idd. maar goed, wellicht een preventief slot gezien mijn posthistorie. het was in ieder geval wel serieus bedoeld.
er zijn dus twee mogelijkheden: dat topic was serieus bedoeld, of niet.
je post-historie heb ik niet mee-overwogen. ik beperk me tot wat ik hier op de truth zie.
als er nou inderdaad weer 12 dromentopics komen zullen we ze weer bijeen gaan harken. maar nu valt het best mee, toch?
quote:yup, sorry, zag er opeens onder elkaar een paar actief, en vroeg me gewoon af wat er gebeurt was met het centrale topic
op dinsdag 14 oktober 2003 18:49 schreef iteejer het volgende:
zal wel vol zitten![]()
maar als je doet op het topic van missymirjam: dat is een heel specifieke vraag, dat is niet iets als 'gisteren droomde ik dat ik door het ijs zakte. leuk he?'.als er nou inderdaad weer 12 dromentopics komen zullen we ze weer bijeen gaan harken. maar nu valt het best mee, toch?
quote:okee, maar om even eea te verduidelijken. in dat topic van schagen maak ik niemand belachelijk. ik las het topic en moest daarbij denken aan een bepaald voorval. dat dit wat ongelukkig is geformuleerd, of in ieder geval onduidelijk, klopt ook wel. maar goed, wist niet dat het zo zat. maar goed, mijn post was wel degelijk serieus bedoeld. maar het is vrij lastig om de situatie uit te leggen. denk dat ikme wellicht iets genuanceerder over het voorval en ook over mijn manier van redeneren uit had moeten laten.
op dinsdag 14 oktober 2003 18:04 schreef iteejer het volgende:[..]
het hele verhaal komt inderdaad nogal ongeloofwaardig over. zonder concrete gebeurtenissen te vermelden, met nergens een houvast om te zien of dit nou echt of sarcasme is.
in ander topic, over een geluid boven schagen, heb je de poster beschuldigd last van stemmetjes in het hoofd te hebben etc. ik kan moeillijk rijmen dat je de dingen die anderen beschrijven níet serieus neemt en duidelijk belachelijk vind, terwijl je een minstens zo vaag verhaal zelf neer zet.er zijn dus twee mogelijkheden: dat topic was serieus bedoeld, of niet.
is jouw verhaal níet serieus, dan is de reden van een sluiten van een topic waarbij een ban ook nog es dreigt wel duidelijk. een heel forum impliciet belachelijk maken is niet iets waar we nou op staan te wachten nl. is jouw verhaal wél serieus? dan snap ik niet waarom je dat van anderen níet serieus neemt. of zie je alleen jezelf en je eigen zaken als van belang, is het dus idd zoals een andere user opmerkte de rulin-show? ook in dat geval denk ik dat je op een ander forum beter tot je recht zal komen. ook omdat elders op de truth je reacties op zijn best off-topic zijn. je post-historie heb ik niet mee-overwogen. ik beperk me tot wat ik hier op de truth zie.
je kunt lezen hoe mijn laatste topic sier-speldje verziekt is door users die de reptielen er weer bijhalen.
ik had graag de verschillende speldjes/motiefjes willen onderzoeken.
het mocht helaas niet baten.
voorlopig kom ik niet meer in deze rubriek, als blijkbaar de trollers
gewoon kunnen blijven trollen, ondanks je aangekondigde policy.
in dit geval dus 1-0 voor de trollers, helaas.
quote:zou zo`n topic sowieso niet meer wat voor lif zijn ? ... als je het toch alleen maar over de verschillende soorten hebt ? ... of voor pol, als het om de groeperingen er achter gaat ?
op donderdag 16 oktober 2003 17:33 schreef m.alta het volgende:
aan iteejer:je kunt lezen hoe mijn laatste topic sier-speldje verziekt is door users die de reptielen er weer bijhalen.
gewoon kunnen blijven trollen, ondanks je aangekondigde policy.in dit geval dus 1-0 voor de trollers, helaas.
mocht dat een probleem zijn gooi um maar op slot.
zoals jullie ook weten is er al een groot aantal vaste bezoekers van de truth die voorlopig wegblijven om de reden die ik hiervoor beschreef.
het zal wel neit veel helpen maar toch.......
groet,
lauwrence
quote:ach joh, maar geef nu toe, speculeren over een speldje? komop zeg, is er enige indicatie dat dáár iets vreemd achter zat? mwah, ik vind het wel jammer voor je dat je je weg hebt laten trollen. geef het niet op joh, maar probeer ook in te komen dat werkelijk zonder enige onderbouwing je wel zulke flames kan krijgen. net zoiets als ik dadelijk een topic ga openen over bloempotten, omdat ik ze steeds vaker zie.
aan iteejer:je kunt lezen hoe mijn laatste topic sier-speldje verziekt is door users die de reptielen er weer bijhalen.
gewoon kunnen blijven trollen, ondanks je aangekondigde policy.in dit geval dus 1-0 voor de trollers, helaas.
quote:ik denk dat het de laatste tijd best wel meevalt met het getrol. bedenk wel dat we een onderdeel zijn van een groot geheel: we zijn niet een hoekje op het internet waar alleen maar gelijkgestemden komen.
op vrijdag 17 oktober 2003 17:51 schreef cyberbull het volgende:
mods,
ik heb maar weer een flametopic geopend zodat de zeikerds daar hun geflame kwijtkunnen.mocht dat een probleem zijn gooi um maar op slot.
zoals jullie ook weten is er al een groot aantal vaste bezoekers van de truth die voorlopig wegblijven om de reden die ik hiervoor beschreef.
het zal wel neit veel helpen maar toch.......
groet,
lauwrence
dat maakt het voor mij ook zo interessant. interessanter iig dan met een groepje gelijkdenkenden elkaar gelijk gaan zitten geven.
juist de confrontatie met andere meningen is boeiend, en kan nieuwe inzichten opleveren. het ongeloof van de ander kan je dwingen je eigen geloof duidelijker te formuleren, ook voor jezelf.
ook is het voor mij een uitdaging om de arrogantie van het rationele monopolie te doorbreken. tot nu toe zijn bv mijn redenaties om het rationele een plaats te geven naast het rationele, ondanks meerdere pogingen van opponenten om een ongelijk aan te tonen, geheel overeind gebleven.
maar om nou zelf een plek te openen waar men kan schelden: nee ben ik het niet mee eens. want dergelijk taalgebruik en ongefundeerde afwijzingen willen we toch juist weg hebben?
al waardeer ik de begaanheid met het onderwerp die uit je reactie spreekt ten zeerste
quote:
quote:als je een dergelijk topic opent met als 'bewijs' een foto waar een klein wit stipje te zien is, en dan dáárover gaat speculeren, ja dan is het eind zoek.
dat speldje is vaag ja, maar dat is omdat de foto vaag is. er is niets geheimzinnigs aan: men draagt het open en bloot. het mysterieuze wordt er door jou in gelegd dmv de keuze van je illustratie. zo kun je overal wel een potentieel complot in gaan zien!
dus lokt zoiets uit tot dergelijke reacties. vandaar dus ook het slotje.
denk niet dat dit het lot hoeft te zijn van een topic die goed uitgewerkt is (in mijn ogen) en wel vernieuwend is opzich. kijk zelf maar, want naar mijn mening hoort dit in het wetenschappelijke kanaal terecht.
quote:dit hoort idd in wfl. pure wetenschap.
op donderdag 23 oktober 2003 08:06 schreef #ANONIEM het volgende:
een verzoek om het topic: "de dogonstam, wat denken jullie" terug te plaatsen naar het wfl topic? als je de site en het topic leest zal je namelijk zien dat de kennis over sirius b bevestigd wordt door harvard zelf en dat de baan van sirius c tot nu toe lijkt overeen te komen met de ontdekkingen. het is geen speculatief topic maar een topic voor argumenten en tegenargumenten, en hier krijg ik slechts antwoorden als: was dat in de x-files en je probeert slechts antwoorden te vinden en daarom wil je in een hogere intelligentie geloven..denk niet dat dit het lot hoeft te zijn van een topic die goed uitgewerkt is (in mijn ogen) en wel vernieuwend is opzich. kijk zelf maar, want naar mijn mening hoort dit in het wetenschappelijke kanaal terecht.
en dat van die dogonstam is keihard feitenmateriaal.
(iteejer, je loopt weer hopeloos achter de feiten aan).
sirius c is trouwens een grote planeet, geen ster.
quote:gelet op de gebruikers, en de diverse uitlopers van het onderwerp, blijf ik van mening dat dit onderwerp in de truth hoort. bovendien, het staat hier nu eenmaal, topicvoetbal is de dood voor ieder topic.
op donderdag 23 oktober 2003 18:25 schreef m.alta het volgende:
dit hoort idd in wfl. pure wetenschap.en dat van die dogonstam is keihard feitenmateriaal.
(iteejer, je loopt weer hopeloos achter de feiten aan).sirius c is trouwens een grote planeet, geen ster.
quote:sirius c is de ster en daaromheen draait de planeet the sun of women draait om emma ya (sirius c)
sirius c is trouwens een grote planeet, geen ster.
en iteejer, als ik nu kan aantonen dat de kennis van sirius b al aanwezig was in ten minste de 13e eeuw, dat de dogonstam ook kennis had van sirius c wanneer die kennis nog niet aanwezig was, en dat blijkt dat die kennis naar alle waarschijnlijkheid ook nog blijkt te kloppen... en natuurlijk ook dat ze die rituelen over hun voorouders al vanaf minstens diezelfde periode uitvoeren...
het is maar een vraag...
www.cu2.nl/singulariteit voor de informatie over de site, ik hoop dat jullie het met me eens zijn.
ps. dan start ik liever een nieuw topic omdat de informatie op mijn cu2 site nu een veel sterkere ondergrond heeft.
ik hoop op een reactie.
met vriendelijke groeten,
leen
quote:als je een nieuw topic wil openen moet je dat uiteraard zelf weten, maar laten we dit topic maar gewoon hier laten staan.
op zondag 26 oktober 2003 13:57 schreef #ANONIEM het volgende:
een verzoek om ofwel het topic over de dogonstam terug te halen naar wfl ofwel een nieuw topic te mogen starten in overleg met schorpioen.
ik vraag dus sowieso of mijn topic hier weg kan worden gebracht naar het wfl kanaal, ofwel dat mijn slotje opgeheven kan worden. (en dan op deze een slotje). het is nu namelijk wetenschappelijk onderbouwd, en heb er veel werk op gedaan om betrouwbare bronnen te vinden. en vind het niet goed dat het nu in het truth forum blijft steken.
leen
quote:ik ga tuurlijk niet schorpioens slotje zonder overleg weghalen. zou hij bij mij ook niet doen.
op zondag 26 oktober 2003 20:04 schreef #ANONIEM het volgende:
schorpioen heeft er een slot op gedaan omdat hij denkt dat het dezelfde argumenten zijn. punt is dat het nu wetenschappelijk onderbouwd is en er nu wel inpast. hier staat al een topic erover en het is al het zoveelste dogontopic volgens hem dus moet het maar een slotje hebben. nou dan stel ik voor dat het vanaf hier weer naar het wfl forum gaat, want de site www.cu2.nl/singulariteit is nu toch wel wat anders opgezet dan toen het topic hierheen werd gebracht.ik vraag dus sowieso of mijn topic hier weg kan worden gebracht naar het wfl kanaal, ofwel dat mijn slotje opgeheven kan worden. (en dan op deze een slotje). het is nu namelijk wetenschappelijk onderbouwd, en heb er veel werk op gedaan om betrouwbare bronnen te vinden. en vind het niet goed dat het nu in het truth forum blijft steken.
leen
leg uit..
quote:volslagen verbaggerd topic, wat bovendien nogal ongeloofwaardig over kwam. wat kun je er bovendien nog over discussieren? 'ik had ineens twee shirts'. hoera. bel beatrix. en dan? nee, imo kon er niets fatsoenlijks van komen..
op donderdag 6 november 2003 00:01 schreef echoes het volgende:
eh waarom gaat het spookt op mijn kamer
op slot?er wordt gewoon normaal gediscussierd? geen offtopic oid.
leg uit..
als er langere tijd geen moderator aanwezig is/kan zijn, is het dan mogelijk om andere moderators actief te laten modereren in truth?
er worden nu een aantal topics helemaal verkloot door mensen die denken dat truth een tweede onzinforum is.
dit topic had ik al aangeven in baggeren in truth, breuls heeft er een waarschuwing neergezet, maar dit heeft geen klap geholpen. en zo zijn er meer topics die moderatie kunnen gebruiken.
er wordt al gezegd dat mensen nu wegblijven, juist door de kinderachtige reacties van mensen die menen leuk te moeten zijn door posters belachelijk te maken. ik ben er daar één van. het is beslist niet uitnodigend om een gevoelig onderwerp aan te snijden in de wetenschap dat je voor gek uit gemaakt wordt.
strengere moderatie dan nu is echt nodig, blijkt wel.
dan komen er mischien iets minder 'impuls posters.'
quote:als je het zo bekijkt is het niet eens zon gek idee om hetzelfde te doen als met het sm keldertje.
op maandag 17 november 2003 22:07 schreef pleun het volgende:
vraagje aan de truthmodjes:als er langere tijd geen moderator aanwezig is/kan zijn, is het dan mogelijk om andere moderators actief te laten modereren in truth?
er worden nu een aantal topics helemaal verkloot door mensen die denken dat truth een tweede onzinforum is.strengere moderatie dan nu is echt nodig, blijkt wel.
ik post expres weinig hier omdat ik geen zin heb in het gebagger van anderen.
mailen kan ook: shmoopy@fok.nl
quote:daar ga ik niet over.
op woensdag 26 november 2003 13:19 schreef eru het volgende:
kunnen jullie mij niet gewoon tot mod maken?
ik heb de hele dag de tijd "24/7" dus kan ik mooi opletten en de orde bewaren....hoe vaak het wel niet off topic gaat of dat het persoonlijk wordt...argh...ik kan het niet uitstaan.
verder is de afwezigheid van de mods van tijdelijke aard, dus de vervanging ook.
quote:houes effe je klep jij.
op woensdag 26 november 2003 13:24 schreef eru het volgende:
das waar het was maar een suggestie...ik zeg alleen maar dat ik veel veel () tijd tot mijn beschikking heb het hele jaar lang...*gniffel* en jullie ook wel eens een break willen hebben....
ik zei dus dat ik echt een vet goeie mod zou zijn enzo.
quote:feit dat je zo reageert zegt wat mij betreft al genoeg...maar we raken off topic.
op woensdag 26 november 2003 13:27 schreef l.denninger het volgende:[..]
houes effe je klep jij.
ik zei dus dat ik echt een vet goeie mod zou zijn enzo.
stelletje grapjassen !
quote:als ik een mod was had ik je al lang een klep-verbod in dit topic gegeven.
op woensdag 26 november 2003 13:43 schreef eru het volgende:
mwja...ik was semi-serieus...en daar bedoel ik mee dat ik er niets van verwacht maar me toch aanbood...imho is er namelijk wel ruimte voor een derde mod voor tru en eigenlijk ook wel wfl....dus ik dacht why not...
daarom denk ik :
ik zou een vet goeie mod zijn !
quote:right,
op woensdag 26 november 2003 13:22 schreef l.denninger het volgende:
ik zou ook een vet goeie "truth"-mod zijn denk ik.
iemand die een serieuze post belachelijk maakt een goede mod?
"it never rains, it always poors"
slotje aub!
[dit bericht is gewijzigd door escaflowne op 27-11-2003 18:22]
laat niet een topic verknallen door wat onzinposters, dat gun ik ze niet.
mensen duidelijk maken dat er op een zinvolle en normale manier moet worden gereageerd. in wfl gebeurt dit namelijk wel, en ik merk een groot niveau verschil qua inhoudt van reacties. daarmee bedoel ik dat sommige een totaal niet zinvolle bijdrage leveren aan een topic, of discussie.
kan hier misschien op gelet worden, dat zou het tru forum weer wat op gang helpen. veel mensen posten hier simpelweg niet omdat ze weten/bang zijn dat het toch weer nutteloze reacties krijgt.
deze manier van reageren vermindert het aantal echte zinvolle posts.
ik zou graag zien dat hier iets aan gedaan kan worden.
quote:daar heb je helemaal gelijk in. ik zal met een week weer regelmatig aanwezig zijn, en de strenge lijn weer op pakken.
op maandag 1 december 2003 18:43 schreef choices het volgende:
mods, misschien een suggestie.mensen duidelijk maken dat er op een zinvolle en normale manier moet worden gereageerd. in wfl gebeurt dit namelijk wel, en ik merk een groot niveau verschil qua inhoudt van reacties. daarmee bedoel ik dat sommige een totaal niet zinvolle bijdrage leveren aan een topic, of discussie.
kan hier misschien op gelet worden, dat zou het tru forum weer wat op gang helpen. veel mensen posten hier simpelweg niet omdat ze weten/bang zijn dat het toch weer nutteloze reacties krijgt.
deze manier van reageren vermindert het aantal echte zinvolle posts.
ik zou graag zien dat hier iets aan gedaan kan worden.
ik stel voor dat we een verbod leggen op de one liner die in ieder topic terug komt.
" als wat je zegt waar is, waarom doe je dan nog niet mee aan de weddenschap die in america loopt ? "
ten eerste, wat moet je hier nou op antwoorden ?
ten tweede, doordat telkens deze oneliner terug komt loopt iedere discussie uit op een gezeik over deze zogenaamde show.
( beetje saai, vind je niet ? )
ten derde, met deze opmerking wordt geimpliceerd dat de poster aan wie het gericht is " liegt ".
het is hetzelfde als een dicsussie voeren met iemand die continu blijft herhalen " en toch is dat zo " , " en toch is dat zo ".
een normaal gesprek is dan toch helemaal niet mogelijk ?
ik ben er spuugzat van.
zie bijvoorbeeld dit topic ook weer.
[dit bericht is gewijzigd door mirage op 13-12-2003 11:44]
quote:precies
op zaterdag 13 december 2003 11:38 schreef mirage het volgende:
hallo,ik stel voor dat we een verbod leggen op fe one liner in die in ieder topic terug komt.
" als wat je zegt waar is, waarom doe je dan nog niet mee aan de weddenschap die in america loopt ? "
ten eerste, wat moet je hier nou op antwoorden ?
ten tweede, doordat tepkens deze oneliner terug komt loopt iedere discussie uit op een gezeik over deze zogenaamde show.
( beetje saai, vind je niet ? )ten derde, met deze opmerking wordt geimpliceerd dat de poster aan wie het gericht is " liegt ".
het is hetzelfde als een dicsussie voeren met iemand die cintinu blijft herhalen " en toch is dat zo " , " en toch is dat zo ".
een normaal gesprek is dan toch helemaal niet mogelijk ?ik ben er spuugzat van.
ik had scumback nog willen melden ivm baggeren in dat topic maar na nog een keer lezen viel het nog mee en herstelde hij zich.....
quote:k had ut al gemeld in baggeren in de truth :-) moet wel goedkomen zo
op zondag 14 december 2003 15:16 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
kan iemand er voor zorgen dat mijn topic serieus blijft.er rust een vloek op mij.... verbreken mogelijk..?
quote:sorry hoor bhfh, maar jij staat niet echt bekend om de serieuse topics. imo zijn veel van jouw stellingen zo vergezocht dat ze onmogelijk serieus genomen kunnen worden. je kan mensen dus niet helemaal kwalijk nemen dat ze je verhalen met een korrel zout nemen.
op zondag 14 december 2003 15:16 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
kan iemand er voor zorgen dat mijn topic serieus blijft.er rust een vloek op mij.... verbreken mogelijk..?
nofi natuurlijk.
quote:done.
op dinsdag 23 december 2003 11:42 schreef freud het volgende:
dit topic is meer gc dan tru lijkt me.
quote:weet ik, maar nog geeft dat mensen geen recht te gaan baggeren, bhfh heeft heus wel interessante topics, maar users lezen zn naam en gaan accuut baggeren, terwijl hij wel leuke topic ideeen heeft
op dinsdag 23 december 2003 11:44 schreef freud het volgende:[..]
sorry hoor bhfh, maar jij staat niet echt bekend om de serieuse topics. imo zijn veel van jouw stellingen zo vergezocht dat ze onmogelijk serieus genomen kunnen worden. je kan mensen dus niet helemaal kwalijk nemen dat ze je verhalen met een korrel zout nemen.
nofi natuurlijk.
quote:ongefundeerde oneliners zijn niet toegestaan, dooddoeners ook niet. belangrijker nog vind ik dat dit forum een forum is en blijft voor mensen die zich in dit onderwerp interesseren.
op zaterdag 13 december 2003 11:38 schreef mirage het volgende:
hallo,ik stel voor dat we een verbod leggen op de one liner die in ieder topic terug komt.
ten eerste, wat moet je hier nou op antwoorden ?ten tweede, doordat telkens deze oneliner terug komt loopt iedere discussie uit op een gezeik over deze zogenaamde show.
( beetje saai, vind je niet ? )ten derde, met deze opmerking wordt geimpliceerd dat de poster aan wie het gericht is " liegt ".
het is hetzelfde als een dicsussie voeren met iemand die continu blijft herhalen " en toch is dat zo " , " en toch is dat zo ".
een normaal gesprek is dan toch helemaal niet mogelijk ?ik ben er spuugzat van.
mirage en anderen, als jullie je storen aan bepaalde formuleringen, horen die hier gewoon niet thuis. ik voel er weinig voor om dat weer te gaan vertalen in definierende regeltjes in een faq, die zeker de plegers van dit soort gezeik toch nooit lezen.
als wij iets niet willen, waarbij ik mezelf in deze als jullie vertegenwoordiger beschouw, gooien we dat er gewoon uit. faq of geen faq, regeltje of geen regeltje
quote:waar haal jij de arrogantie vandaan om van afstand te kunnen bepalen of iemand botweg liegt of niet ?
op donderdag 25 december 2003 21:32 schreef samson het volgende:
zeg iteejer, ik gaf in het topic over dat nachtelijk bezoek idd mijn mening dat het me een verzonnen verhaal leek, dat bracht ik volgens mij niet op een vervelende manier naar voren, en om dan meteen een bericht helemaal te gaan deleten vind ik wel wat ver gaan. ik was niet degene die daarna een flauwe opmerking plaatste na mijn reactie..... ik sta zeker open voor onderwerpen in truth, maar af en toe mogen jullie er ook wel voor waken dat het niet wordt vervuild door onzin, en om dan een kritische noot van iemand anders gewoon maar weg te halen, daar bereik je enkel mee dat er zich een discussie vormt zonder enkele vorm van kritiek, daar worden we vast allemaal heel blij van, dat is leven met oogkleppen op..... maar als jullie dat willen bereiken in truth, moet je vooral zo doorgaan......
als jij had gezegd dat het je een zeer onwaarschijnlijk verhaal leek ( omdat je gewoonweg niet in dit soort fenomenen gelooft ) zou dat heel anders overkomen dan dat het nu deed.
jij stelde dat het gelogen was.
hoe kan jij dat nou weten ?
enig idee hoe het moet voelen als jij je ervaring deelt en er mensen zijn die je voor leugenaar uitmaken ?
quote:ik geloof 'm
op donderdag 25 december 2003 21:39 schreef mirage het volgende:
quote:ik hoor niets,
op donderdag 25 december 2003 21:40 schreef furby het volgende:[..]
ik geloof 'm
wel in elfjes !
en david de kabouter.
sorry, de kerstverveling speelt op
quote:ik had zeker niet de bedoeling om me arrogant op te stellen, maar als jij dat eruit op wil maken dan moet je dat vooral doen. het lijkt me gewoon dat truth op deze manier overbeschermd wordt en je nooit meer een discussie kunt krijgen van twee kanten, misschien was mn reactie iets aan de botte kant, maar daar kan ook iemand tegenin proberen te gaan en mij toch te proberen in te laten zien dat zoiets daadwerkelijk mogelijk kan zijn. ik kan t idd niet zeker weten, want ik was er niet bij. maar ja, als die reacties gewoon gedelete worden komen we nergens, maar ik zal als ik in de toekomst mn mening wil geven in dit forum wat genuanceerdeer reageren en dan misschien toch een discussie op gang kunnen brengen.....
op donderdag 25 december 2003 21:39 schreef mirage het volgende:[..]
waar haal jij de arrogantie vandaan om van afstand te kunnen bepalen of iemand botweg liegt of niet ?
als jij had gezegd dat het je een zeer onwaarschijnlijk verhaal leek ( omdat je gewoonweg niet in dit soort fenomenen gelooft ) zou dat heel anders overkomen dan dat het nu deed.
hoe kan jij dat nou weten ?enig idee hoe het moet voelen als jij je ervaring deelt en er mensen zijn die je voor leugenaar uitmaken ?
quote:kreten als 'get a life' zijn toch iets anders dan je twijfels uiten bij sommige verhalen die hier staan.
op donderdag 25 december 2003 21:54 schreef samson het volgende:
...
maar dan kun je ook wel in het digital &science forum te keer gaan als iemand zegt dat hij een één of ander vreemd fenomeen op zijn pc heeft. of, misschien hééft ts daar wel helemaal geen super-pc met een 3.2 g p4. kun je ook gaan betwijfelen. ga je gang
mensen als furby hebben zelf dergelijke ervaringen niet, dus voor hen is dit allemaal vreemd en onwerkelijk. het emotionele fanatisme waarmee eea bestreden wordt, roept echter wel de nodige vragen op. waar ben je bang voor, furby?
[edit] jah dus dank je iteejer
quote:die naamsverandering is een fiasco geworden. ondanks de vele originele, grappige, maffe of andesrzins opvallende suggesties kon er geen alternatief gevonden wat breed geaccepteerd werd.
op dinsdag 6 januari 2004 14:35 schreef pleun het volgende:
het nieuwe jaar is aan zijn 6e dag bezig; waar blijft de nieuwe naam?
truth it is than...
quote:breed geaccepteerd door de crew of door de users?
op woensdag 7 januari 2004 09:05 schreef iteejer het volgende:
die naamsverandering is een fiasco geworden. ondanks de vele originele, grappige, maffe of andesrzins opvallende suggesties kon er geen alternatief gevonden wat breed geaccepteerd werd.
quote:users natuurlijk.
op donderdag 15 januari 2004 12:51 schreef neworder het volgende:[..]
breed geaccepteerd door de crew of door de users?
wat kan ons die crew nou schelen. .
als iemand ineens een briljante ingeving heeft, kan hij/zij dat gewoon hier kwijt : nieuwe naam voor de truth..? deel 2. graag zelfs, wie weet vinden we toch nog een leuke naam. .
quote:dat mijn foto's door jouw orbs verpest worden
op donderdag 25 december 2003 22:21 schreef iteejer het volgende:waar ben je bang voor, furby?
quote:waarom heb ik nou t idee dat jullie er zelf niet uitgekomen zijn...
op donderdag 15 januari 2004 17:26 schreef muus het volgende:
users natuurlijk.
wat kan ons die crew nou schelen..
anyway, ik heb een lijstje gepost van alle voorstellen tot nu toe. misschien kunnen we daar verder gaan.
quote:je moet niet zoveel denken.
op donderdag 15 januari 2004 21:24 schreef neworder het volgende:[..]
waarom heb ik nou t idee dat jullie er zelf niet uitgekomen zijn...
![]()
quote:flauw hoor want als je het een beetje bij hebt gehouden is dit nu precies datgene waarover lang gepraat is en iedereen wilde zien !
jottum, een topic wat geopend wordt met alleen een link in de op.
nee dus.
quote:zie mijn sluitpost. lijkt me duidelijk.
op zaterdag 24 januari 2004 18:24 schreef merlin693 het volgende:
waarom is de thread "secret nasa transmissions the smoking gun" gesloten
als je perse met een link wilt smijten, zoek je het topic op waar paralien het over secret nasa transmissions the smoking gun had en dan zet je het daar neer.
topics met alleen een link in de op willen we niet hier, want nogmaals : dit is een discussieforum en geen weblog.
quote:precies, er werd al over gepraat.
op zaterdag 24 januari 2004 18:28 schreef merlin693 het volgende:
muus schreef
[..]flauw hoor want als je het een beetje bij hebt gehouden is dit nu precies datgene waarover lang gepraat is en iedereen wilde zien !
dus dan zoek je het topic op waar men het er al over had en dan plaats je de link daar.
quote:nee was niet duidelijk..je sloot hem zonder uitleg waarna ik vroeg waarom en toen stond het er pas !
zie mijn sluitpost. lijkt me duidelijk.
[dit bericht is gewijzigd door merlin693 op 24-01-2004 18:30]
quote:die hebben jullie zelf allemaal gesloten muus en iteejer
precies, er werd al over gepraat.
dus dan zoek je het topic op waar men het er al over had en dan plaats je de link daar.
quote:niet waar, ik heb eerst die post geplaatst in jouw topic en toen pas het topic gesloten.
op zaterdag 24 januari 2004 18:29 schreef merlin693 het volgende:[..]
nee was niet duidelijk..je sloot hem zonder uitleg waarna ik vroeg waarom en toen het er pas !
maar door deze conversatie is er denk ik genoeg aandacht aan besteed waardoor mensen de thread wel op slot zullen lezen
quote:niet waar.
op zaterdag 24 januari 2004 18:30 schreef merlin693 het volgende:[..]
die hebben jullie zelf allemaal gesloten muus en iteejer
als ik "secret nasa transmissions the smoking gun" in de zoekmachine intik, krijg ik 3 topics te zien en deze daarvan is het meest recent : ufo filmpjes en foto's deel 3
die is nog gewoon open. alle 3 de topics waarin die term voorkomt zijn niet door ons gesloten. 2 zijn er nog open en de andere is dicht, omdat het vol zat.
quote:ehm, ik sluit nooit een topic zonder eerst een sluitpost neer te zetten. kijk maar naar de tijd dat ik die post heb geplaatst en naar de tijd dat jij je vraag hier stelde.
op zaterdag 24 januari 2004 18:31 schreef merlin693 het volgende:
sorry muus maar die post was er echt niet !!!! er stond wel dat jij de laatste reactie hebt gegeven maar die post was er niet...daarom vroeg ik het hier
quote:jij blij, ik blij, iedereen blij.
maar door deze conversatie is er denk ik genoeg aandacht aan besteed waardoor mensen de thread wel op slot zullen lezen
maar toch voortaan eerst maar even de zoekmachine goed gebruiken en als jullie dit verder willen bespreken, is dat natuurlijk prima, maar doe het dan in dat topic waarvan ik hierboven een linkje heb geplaatst.
quote:supah.
op zaterdag 24 januari 2004 18:35 schreef merlin693 het volgende:
ok sorry voor de overlast...zal wel verkeerd gekeken hebben !ga daar nu de post plaatsen !
quote:fok!sekte
op woensdag 7 januari 2004 09:05 schreef iteejer het volgende:
die naamsverandering is een fiasco geworden. ondanks de vele originele, grappige, maffe of andesrzins opvallende suggesties kon er geen alternatief gevonden wat breed geaccepteerd werd.
daarom stel ik voor om het maar gauw te vergeten allemaal, en tot nader order gewoon de oude naam te handhaven.
de landingsbaan voor alle nieuwetijdskinderen
fokked up kids!
sangha
als ik deze topic opnieuw open (ik heb serieuze bedoelingen), komt er dan geen slotje op?
de ts zou zitten baggeren en daarom is het gesloten. maar ik vind het een interessant filosofisch vraagstuk
quote:http://forum.fok.nl/listtopics.php/9
op vrijdag 6 februari 2004 18:56 schreef viking84 het volgende:
de truth is out thereals ik deze topic opnieuw open (ik heb serieuze bedoelingen), komt er dan geen slotje op?
de ts zou zitten baggeren en daarom is het gesloten. maar ik vind het een interessant filosofisch vraagstuk
quote:voor filosofie moet je in wfl zijn.
op vrijdag 6 februari 2004 18:56 schreef viking84 het volgende:
de truth is out thereals ik deze topic opnieuw open (ik heb serieuze bedoelingen), komt er dan geen slotje op?
zo, vrinden moderaters. flambeer me maar...
weet je wat trouwens het leukste is, ik ben dol op je truth berichten. ik begrijp alleen neit waarom je verdomme truth en wfl niet eens kan scheiden.
quote:nee, lieverd, ik ga je platgooien met
op vrijdag 6 februari 2004 23:13 schreef kingmob het volgende:
mastermind, kerel. ik vind het leuk en aardig dat je zo van complotten houd. maar als je je gaat begeven in de wereld van de wetenschap en dan kritiek op je newspost met 0 - offtopic gaat modereren (en vooral niet vergeten om de post weg te halen), dan is er toch iets goed mis. waar haal je het gore lef vandaan om de grootste poep ooit te posten en als je dan tegengesproken wordt de boel maar weg te smijten.
jij weet net zo goed als ik dat ik al meerdere malen inhoudelijk heb geantwoord op je berichten, welke deze rechtstreeks ontkrachten. goed, ik hoef geen antwoord, maar vanaf nu weet ik zeker dat ik je nooit meer serieus zal nemen. zelfs al schrijf je een onderzoeksrapport van 100 pagina's, ik ga er eeuwig vanuit dat je met je bolle kop toch niet hebt nagedacht.zo, vrinden moderaters. flambeer me maar...
.spread the love.
. *bloemetjes strooit*
voor klachten over je punten kun je wel hier terecht : [fp] centraal topic voor moderaties en punten
quote:
op vrijdag 6 februari 2004 23:20 schreef muus het volgende:[..]
nee, lieverd, ik ga je platgooien met
. liefde
. en als je dan gekalmeerd bent, vertel ik je dat je hier compleet verkeerd zit, want dit is het forum en in dit topic mag je klagen tegen de mods van truth : iteejer et moi. mastermind is een nieuwsposter. fp enzo, weet je wel.
.spread the love.
. *bloemetjes strooit*
voor klachten over je punten kun je wel hier terecht : [fp] centraal topic voor moderaties en punten
oh en ik ben kalm. alleen een beetje geirriteerd, die gozer is als een splinter onder je nagel
[dit bericht is gewijzigd door kingmob op 06-02-2004 23:27]
quote:oi, foutje ken beuren hoor.
op vrijdag 6 februari 2004 23:25 schreef kingmob het volgende:[..]
, ik helemaal zoeken naar het juiste topic om daar zo min mogelijk gezeur over te krijgen.
nu heb je iig wel het goede topic, als het goed is. .
quote:iteejer zag het gebagger en gooide spontaan met een slotje.
op zondag 8 februari 2004 20:43 schreef woutabest het volgende:
altijd toeval of iets meer?waarom is mijn topic gesloten?
ik zal het even opschonen en weer open gooien. is da goe?
quote:bedankt!
op zondag 8 februari 2004 20:53 schreef muus het volgende:[..]
iteejer zag het gebagger en gooide spontaan met een slotje.
.
ik zal het even opschonen en weer open gooien. is da goe?
quote:dank je.
op maandag 9 februari 2004 00:09 schreef mvt het volgende:
even een algemene [afbeelding]
quote:moest van muus hoor!
op zondag 8 februari 2004 20:53 schreef muus het volgende:
iteejer zag het gebagger en gooide spontaan met een slotje..
ik zie je aanwezigheid weer door de vele topics heen geweven.
* erg plezierig vindt *
quote:lief.
op dinsdag 10 februari 2004 22:56 schreef mirage het volgende:
muus,ik zie je aanwezigheid weer door de vele topics heen geweven.
![]()
* erg plezierig vindt *
quote:ehm, misschien om dit soort kul-antwoorden:
op zondag 15 februari 2004 23:29 schreef thabit het volgende:
waarom is [centraal] numerologie op slot gegooid? getallen roepen daadwerkelijk gevoelens bij me op. dat dat bij andere mensen niet zo is wil niet zeggen dat het onzin is!
quote:
op zaterdag 14 februari 2004 13:23 schreef thabit het volgende:[..]
14 is een erg moeilijk getal. interessante eigenschappen van 14 zijn nauwelijks bekend. ik krijg er een beetje een dubbel gevoel bij: enerzijds wekt 14 hele prettige gevoelens bij me op maar anderszijds ook hele nare gevoelens.
quote:moet ik nog doorgaan? kom op zeg.
op zaterdag 14 februari 2004 13:27 schreef thabit het volgende:[..]
we moeten nu de cijfers optellen: 3+9+1+9+8+6=36. dit is een erg mooi getal. het is deelbaar door 1,2,3,4,6. het nare getal 5 wordt door 36 overgeslagen. dat komt allemaal erg goed uit.
quote:nogmaals, dat getallen niet dergelijke gevoelens bij jou opwekken, wil niet zeggen dat het kul is.
op zondag 15 februari 2004 23:33 schreef muus het volgende:[..]
ehm, misschien om dit soort kul-antwoorden:
[..]
[..]moet ik nog doorgaan? kom op zeg.
quote:je hebt je eigen topic waar je mag zeggen wat je wilt. dat je overal hetzelfde gaat lopen spammen is niet zo zinvol.
op zondag 15 februari 2004 23:32 schreef monidique het volgende:
ja, wel alle goden, haal alles maar weg wat je niet aanstaat!
.
quote:goed, daar kan ik inkomen.
op zondag 15 februari 2004 23:37 schreef iteejer het volgende:[..]
je hebt je eigen topic waar je mag zeggen wat je wilt. dat je overal hetzelfde gaat lopen spammen is niet zo zinvol.
quote:kennelijk heb je je ook elders op fok lopen misdragen, want je bent geband. jammer, ik had onze discussie graag nog even afgemaakt. maar goed, zo spaart het wel weer tijd natuurlijk.
op zondag 15 februari 2004 23:39 schreef monidique het volgende:
goed, daar kan ik inkomen.
quote:oh ja hoor, elk getal wekt wel wat bij me op, alleen open ik geen topic waar ik vervolgens onzin ga zitten uitkramen.
op zondag 15 februari 2004 23:35 schreef thabit het volgende:[..]
nogmaals, dat getallen niet dergelijke gevoelens bij jou opwekken, wil niet zeggen dat het kul is.
leg mij eens uit wat een user nou met jouw antwoorden moet. leg mij nou eens uit wat er nou zo geweldig is aan jouw verhaal?
bij het cijfer 2 krijg ik een fijn gevoel. bij het cijfer 17 krijg ik een rotgevoel.
jij wilt daar een heel topic mee vullen? nah. .
quote:bij de meeste getallen kan ik ook nog uitleggen waarom dat zo is. goed, bij 14 toevallig niet, maar dat is ook een heel wazig getal.
op maandag 16 februari 2004 00:32 schreef muus het volgende:[..]
oh ja hoor, elk getal wekt wel wat bij me op, alleen open ik geen topic waar ik vervolgens onzin ga zitten uitkramen.
leg mij eens uit wat een user nou met jouw antwoorden moet. leg mij nou eens uit wat er nou zo geweldig is aan jouw verhaal?
bij het cijfer 2 krijg ik een fijn gevoel. bij het cijfer 17 krijg ik een rotgevoel.
jij wilt daar een heel topic mee vullen? nah.
.
quote:als je dat kan uitleggen, had je dat moeten doen.
op maandag 16 februari 2004 00:39 schreef thabit het volgende:[..]
bij de meeste getallen kan ik ook nog uitleggen waarom dat zo is. goed, bij 14 toevallig niet, maar dat is ook een heel wazig getal.
jouw topic riekt gewoon naar complete stierenpoep.
maar muusje mist iteejer wel als hij er niet is. .
niet oneerbiedig bedoeld, maar ik vind je bijna "eng".
niet zozeer dat in íeder onderwerp "god" betrekt ( terwijl "god" in de meeste topics waar je post ook nog eens offtopic is ), maar de manier waaróp.
zou je alsjeblieft iets minder euh.. tsja..
"zieltjeszoekende" willen posten en iets gevarieerder ?
bijna iedere post komt neer op " vertrouw op god en bij/met god komt alles goed ". beetje eentonig en de manier waarop je het brengt bijna "eng". ( zoals ik het voel in ieder geval )
quote:bartimeus is hier via mail door mij ook op aangesproken.
op woensdag 18 februari 2004 18:56 schreef mirage het volgende:
bartimeus;niet oneerbiedig bedoeld, maar ik vind je bijna "eng".
niet zozeer dat in íeder onderwerp "god" betrekt ( terwijl "god" in de meeste topics waar je post ook nog eens offtopic is ), maar de manier waaróp.zou je alsjeblieft iets minder euh.. tsja..
"zieltjeszoekende" willen posten en iets gevarieerder ?
bijna iedere post komt neer op " vertrouw op god en bij/met god komt alles goed ". beetje eentonig en de manier waarop je het brengt bijna "eng". ( zoals ik het voel in ieder geval )
opdringerig, off-topic, drammend = exit als hij doorgaat.
geldt voor iedereen trouwens, want hier in truth is respect en elkaar vrijlaten juist zo belangrijk. een jehova-achtige manier van een mening brengen, stellen we van niemand op prijs. .
quote:ow, oké.
op woensdag 18 februari 2004 19:01 schreef muus het volgende:[..]
bartimeus is hier via mail door mij ook op aangesproken.
opdringerig, off-topic, drammend = exit als hij doorgaat.
geldt voor iedereen trouwens, want hier in truth is respect en elkaar vrijlaten juist zo belangrijk. een jehova-achtige manier van een mening brengen, stellen we van niemand op prijs.
.
het gaf me in ieder geval een eng gevoel, en dat terwijl ik nota bene een mormoonse dame als vriendin heb.
deze mensen ( zoals ik het in haar gemeenschap zie ) verweven hun overtuiging heel áctief als een rode draad door hun (sociale) leven.
( en ik heb mij zoals zij dat doet nooit vervelend bij gevoeld )
nou ja niet echt relevant, maar voor mij een euh tsja.. kweet niet.
quote:
op woensdag 18 februari 2004 19:01 schreef muus het volgende:opdringerig, off-topic, drammend = exit als hij doorgaat.
quote:dus.
op woensdag 18 februari 2004 20:15 schreef yvonne het volgende:
bartimeus, weg, klieren in truth.
week.
vanwege dat nachtelijke heb ik het idd dichtgezet. heb er idd ook over getwijfeld. ik kan me dus alles bij redenatie voorstellen.quote:op zaterdag 28 februari 2004 12:53 schreef recreative het volgende:
iteejer, waarom is het "is er iets magisch gaande op dit moment??"-topic van spliffunk dicht?
het begon misschien een beetje "nachtelijk"maar het leek best een mooi topic te worden. ben zelf namelijk wel benieuwd naar ervaringen van anderen op dit gebied.
dacht eerst dat ik dat gevoel alleen had, maar er zijn dus meer mensen. daarom vind ik het zo jammer.
bedankt, iteejer, geweldigquote:op zaterdag 28 februari 2004 13:51 schreef iteejer het volgende:
[..]
vanwege dat nachtelijke heb ik het idd dichtgezet. heb er idd ook over getwijfeld. ik kan me dus alles bij redenatie voorstellen.
ik zal hem weer openen. maar dan moet het dus wel goed blijven gaan hoor! anders komt iteejer weer slotje doen! (of muus, en die is nog veel erger met slotjes dan ik).
die uitspraak vind ik eigenlijk een beetje arrogant overkomen. ik neem aan dat iedere user op dit forum zijn/haar eigen mening kan maken en zelf conclusies kan trekken. dat ik met overtuiging spreek komt omdat ik geloof in mezelf, als jij of een andere user dat opvat als "een feit" dan is dat die user zijn/haar eigen mening of conclusie, dat is niet mijn verantwoordelijkheid. een forum zou open moeten zijn, zolang iedereen zijn best doet om een goede post neer te zetten en naar beste eerlijkheid schrijft.quote:dan nog is niet iedereen ervan gediend dat jouw mening cq jouw herkenning wordt neergezet als een feitelijke weergave van hoe iemand in elkaar zou zitten.
dat is mogelijk ja.quote:zeker als je dingen herkent via eigen ervaringen, kun je daar dan toch best naast zitten.
gelukkig wel. we hebben echter allemaal dezelfde functionaliteiten, of we daar nu gebruik van maken of niet.quote:mensen zijn verschillend,
dat lijkt me redelijk logisch ja.quote:ervaringen kunnen zelfs al zijn ze uiterlijk gelijk toch geheel anders uitwerken en op een geheel andere manier gedragsbepalend zijn.
muus is oud en wijs genoeg om een persoonlijk topic te openen. als ik met persoonlijke verhalen/uitleg kom uit mijn eigen persoonlijke ervaringen- dan mag dat niet?quote:daarom is het echt beter als je dit soort zaken persoonlijk regelt, middels email bv.
mijn post was enkel een suggestie.quote:het is simpelweg voor velen te persoonlijk om op een forum te zetten. ongeacht of je nu wel of niet gelijk hebt.
ik ben niet bang om mijn belevingswereld te posten nee, ook al begrijp ik dat deze afwijkt van het standaard denken. het is ook mijn goed recht te posten zolang ik me aan de geldende faq hou, volgens mij doe ik dat wel, zoniet verwacht ik jullie ingrijpen.quote:dat jij daar minder gevoelig voor bent is jouw goed recht.
waarom behandel je users als patienten die beschermd moeten worden? zo komt het op mij over althans. okay, soms post ik iets vaags. maar degenen die er niets van begrijpen lezen eroverheen over reageren met een bagger reply.quote:maar anderen zijn dat niet: alleen dat al geeft een verschil aan tussen jouw indrukken, en hoe het voor die persoon zelf kan zijn: als je haar situatie echt herkend had, had je dit ook gezien en zou je dit nooit zo via een forum gespeeld hebben.
quote:neemt niet weg dat ik jouw verhaal zeer interessant vind, en wellicht daar met jouw goedvinden tzt op terug zal komen.
maar dit is er het goede topic niet voor.
ik zal dit later vanavond opschonen en heropenen. als ik tenminste tijdig thuis ben.quote:op zondag 14 maart 2004 15:52 schreef sportsillustrated het volgende:
[conspiracy] aanslagen spanje
is er nog enige kans dat dit heropend wordt? ik kan uiteraard de verwijderde stukken niet zien, maar zo erg was het toch niet? het was in ieder geval boeiend.
het gaat niet om het onderwerp, maar om het feit dat met name die topics voortdurend ontaarden in een onleesbare collectie linkjes en/of lappen tekst van 1 meter lengte.quote:op zondag 14 maart 2004 03:03 schreef merlin693 het volgende:
muus en iteejer zou er nou een forum gemaakt kunnen worden waar ufo sightings, conspiracy enz wel serieus worden genomen en word toegeelaten! dat er" links" en "quotes" worden geplaatst net zoals in c&h word gedaan ( ik vind dat noch de beste van fok ! )
word tijd dat wij serieus genomen worden ..op zo'n wijd gezien board
ok iteejer, ik begreep niet echt goed hoe je het bedoelde..nu zie ik dat het heel gevoelig kan liggen...had ik ff niet bij stilgestaan. denk er maar over na, desnoods zet je jouw mening erneer/verander je de tekst whatever..of laat het op slot..doe wat je wilt jij bent de op. ik snap nu eigenlijk dat er ook risico's aan verbonden zijn..excuse mequote:op maandag 15 maart 2004 19:37 schreef iteejer het volgende:
er hebben zich in het verleden té veel aangrijpende zaken voorgedaan hier, allemaal vanuit de hoek van de om het zo maar te noemen 'geestelijke nood'.
tot aan online zelfmoord toe.
vandaar dus dat het fok-beleid heel erg terughoudend is waar het gaat over 'therapeutische' topics. nu moet ik er vandoor, ik beloof je eea nog beter te bekijken, later vanavond.
ik ben het met je eens dat dit een zeer interessant terrein is. maar ik weet ook dat het een erg moeilijk terrein is, dat je al snel vervalt in een zeer persoonlijke symbolisering van een eigen realiteit. en de daarmee samenhangende persoonlijke betekenis-geving aan woorden als 'psychose'.quote:op maandag 15 maart 2004 19:41 schreef spliffunk het volgende:
ok iteejer, ik begreep niet echt goed hoe je het bedoelde..nu zie ik dat het heel gevoelig kan liggen...had ik ff niet bij stilgestaan. denk er maar over na, desnoods zet je jouw mening erneer/verander je de tekst whatever..of laat het op slot..doe wat je wilt jij bent de op. ik snap nu eigenlijk dat er ook risico's aan verbonden zijn..excuse me
je hebt helemaal gelijk met wat je zegt. dat was ook mijn aarzeling bij dit topic, en bij dit hele onderwerp. anderzijds is het wel degelijk een interessant gebied. woorden als 'psychose' liggen nogal gevoelig, en hebben zeker als degenen in kwestie er zelf ervaring mee hebben op een zeer persoonlijke manier ingevuld en gebruikt.quote:op dinsdag 16 maart 2004 07:33 schreef darkelf het volgende:
in hakken? sorry maar dat vind ik zelf nogal een overdreven manier van omschrijven hoe mijn post is, maar goed ieder heeft zijn beleving zullen we maar zeggen.....
en nee in details gaan hierover heb ik geen behoefte aan. ik ben zelf altijd erg voorzichtig met dit soort onderwerpen omdat je een gevoelig punt kunt raken en mensen op een verkeerd been kunt zetten die hier gevoelig voor zijn. een uitgebreide discussie over wat nu "welvaartziektes" zijn of niet kan bij sommigen denk ikzelf een hoop narigheid aanrichten zonder dat ze dit meedelen of uitspreken en daar moet je voor uitkijken denk ik.
de realititeit is dat je je op glad ijs begeeft en dus heb je een verantwoording vind ik in hoe je iets schrijft, zegt of laat overkomen en jouw post was zeker niet op die manier doordacht.
das mijn mening gewoon.
er is een verschil tussen een filosofische discussie, en een ervarings-uitwisseling omtrent paranormale zaken. het één hoort in wfl, het ander in truth. puur en alleen omdat beide fora ieder een eigen lezerspubliek bedienen.quote:op dinsdag 16 maart 2004 14:58 schreef choices het volgende:
betreffende het topic: bestaat er een god/bewust universum?
het is op slot wegens overzichtelijkheid, _en_ vanwege de kern van de zaak, dat volgens jouw de kracht van de geest is? nee.
de kern van de zaak was of er een god bestaat, of niet. zoals de titel al aangaf. jammer dat het op slot gaat na een paar kul reacties van mensen, maargoed, prima. ik zal het wel in 'kracht van de geest' zetten. en of het filosofie, of spiritueel is, nee. het is beiden, hier tref je een topic dat van beide vlakken iets heeft.
wat een beetje contradictisch overkomt is het feit dat je zegt; de kern van de zaak is de kracht van de geest, en vervolgens zeggen dat het in wfl thuishoort. klopt niet helemaal naar mijn denken. want de kracht van de geest is zo tru als het maar kan. maargoed, bedankt.. :s.
plotselingen genezingen zijn geen aanleiding voor paranormale discussies. in wfl wordt dat topic zo de kop ingedrukt omdat het dingen bevat als; mind over matter. zegmaar, want ja, er zijn argumenten die daarop wezen. maargoed proberen kunnen we het altijd, staat het al in wfl? zo niet, zou je het daar willen plaatsen? kijken of mijn vermoedens kloppenquote:op dinsdag 16 maart 2004 15:02 schreef iteejer het volgende:
[..]
er is een verschil tussen een filosofische discussie, en een ervarings-uitwisseling omtrent paranormale zaken. het één hoort in wfl, het ander in truth. puur en alleen omdat beide fora ieder een eigen lezerspubliek bedienen.
jouw op zichzelf zeker interesante bespiegelingen zijn voor de truth té abstract
ok, ik zal alle posts eruit gooien, alleen je startpost daar neerzetten. en er ff bijzetten dat dit stukje op zijn inhoud beoordeeld moet worden en niet gebashed mag wordenquote:op dinsdag 16 maart 2004 15:06 schreef choices het volgende:
plotselingen genezingen zijn geen aanleiding voor paranormale discussies. in wfl wordt dat topic zo de kop ingedrukt omdat het dingen bevat als; mind over matter. zegmaar, want ja, er zijn argumenten die daarop wezen. maargoed proberen kunnen we het altijd, staat het al in wfl? zo niet, zou je het daar willen plaatsen? kijken of mijn vermoedens kloppen.
(y) bedankt!quote:op dinsdag 16 maart 2004 15:08 schreef iteejer het volgende:
ok, ik zal alle posts eruit gooien, alleen je startpost daar neerzetten. en er ff bijzetten dat dit stukje op zijn inhoud beoordeeld moet worden en niet gebashed mag worden
ik heb ook al enkele 'mind-matter' discussies gevoerd daar en als je je maar goed realiseert wat je zegt en niet van alles gaat lopen roepen kun je daar uitstekend discussieren hoor !
jaja je had weer eens gelijk, sjees...quote:op dinsdag 16 maart 2004 15:52 schreef iteejer het volgende:
loopt wel lekker he, je topic?
zie je dat sommige dingen beter dáár tot hun recht komen, dat ieder forum zijn eigen 'identiteit' heeft?
ik wil jou ook wel een beetje gelijk geven hoor. ik heb al zoveel gelijk..quote:op dinsdag 16 maart 2004 15:54 schreef darkelf het volgende:
jaja je had weer eens gelijk, sjees...
ik ben uitermate lieftalligquote:op dinsdag 16 maart 2004 15:57 schreef iteejer het volgende:
[..]
ik wil jou ook wel een beetje gelijk geven hoor. ik heb al zoveel gelijk..zeg maar waarin. dan krijg je (vermoedelijk
) gelijk
alsjeblieft, hier heb je het. vang. je hebt gelijkquote:op dinsdag 16 maart 2004 15:58 schreef darkelf het volgende:
ik ben uitermate lieftallig
oh jaquote:op dinsdag 16 maart 2004 16:34 schreef darkelf het volgende:
ja dat ben ik.
in ieder geval ik begrijp aan de andere kant ook wel wat je zegt. nou ik hoop dat we hier uit kunnen komen. als je wilt reageren doe dat dan gerust..doei!quote:op dinsdag 16 maart 2004 07:33 schreef darkelf het volgende:
in hakken? sorry maar dat vind ik zelf nogal een overdreven manier van omschrijven hoe mijn post is, maar goed ieder heeft zijn beleving zullen we maar zeggen.....
ok misschien overdreven, das waar..maar jij vraagt of ik wel helemaal lekker ben en je uit door ook nog eens een keer te zeggen dat ik niet zou weten waar ik het over heb..maarja laten we die opmerking van die welvaartsziektes maar vergeten..ok?
en nee in details gaan hierover heb ik geen behoefte aan. ik ben zelf altijd erg voorzichtig met dit soort onderwerpen omdat je een gevoelig punt kunt raken en mensen op een verkeerd been kunt zetten die hier gevoelig voor zijn. een uitgebreide discussie over wat nu "welvaartziektes" zijn of niet kan bij sommigen denk ikzelf een hoop narigheid aanrichten zonder dat ze dit meedelen of uitspreken en daar moet je voor uitkijken denk ik.
feit blijft dat niet alleen dit forum een gevoelig punt kan raken bij mensen. wij om het zomaar te zeggen..mensen die als psychotisch gekenmerkt worden/werden nu of in het verleden komen dagelijks in aanraking met hoogte en dieptepunten. een forum kan reacties teweegbrengen natuurlijk dat ben ik met je eens, maar in het dagelijkse leven gebeurt dit ook gewoon, dus vind ik niet echt een reden om dit te verbieden ofzo..vooral als er een deskundige aanwezig zoals iteejer of muus. dit betekend niet dat hun de medische specialisten zijn ofzo, maar ze hebben wel de privileges om de onzinnige shite eruit te halen om maar een voorbeeld te noemen.
de realititeit is dat je je op glad ijs begeeft en dus heb je een verantwoording vind ik in hoe je iets schrijft, zegt of laat overkomen en jouw post was zeker niet op die manier doordacht.
das mijn mening gewoon.
ok glad ijs, om maar ff een voorbeeld te noemen een jongen die psychotisch was heeft hier eens gereageerd sommige kenden hem als yingyang ik kende hem als danny. deze jongen is op een gegeven moment geadviseerd denk ik om hier weg te blijven van fok door zijn hulpverlener. heel wat users hebben zich op glad ijs begeven tijdens die periode. mijn post is doordacht omdat ik er zo over denk en zoals ik al zei, ik denk dat iedereen dit kan, niet alleen ik. ik ben ook al vele tegengekomen op het web die hier goed zijn uitgekomen. de hoop is niet weg als je psychotisch wordt..begrijp dat goed.
het begint irritant te worden idd. omdat hij ergens slechte ervaringen mee zegt te hebben, moet er een kruistocht begonnen worden.quote:op woensdag 17 maart 2004 23:19 schreef threep het volgende:
een vraagje: wat kan er gedaan worden tegen de alsmaar irritanter wordende posts van bv. dzjiedub, die in elk topic steeds diezelfde mening geeft waar velen onder ons doodeenvoudig geen boodschap aan hebben ? ok het is zeker zijn goed recht om zijn mening hier neer te zetten maar moet dat werkelijk overal op hetzelfde welles-nietes spelletje uitdraaien waar hij blijkbaar op één of andere manier plezier aan beleefd ?
bij deze dus een vraag aan dzjiedub zelf: wat is de bedoeling van je betoog ? iedereen kan best wel voor zichzelf beslissen of hij iets gelooft of niet.
even naar aanleiding van de vraag in het randi-topic: om op die plek kritisch te zijn en er niets van te willen geloven is prima. daar gaat het hele topic immers over.quote:op woensdag 17 maart 2004 23:19 schreef threep het volgende:
een vraagje: wat kan er gedaan worden tegen de alsmaar irritanter wordende posts van bv. dzjiedub, die in elk topic steeds diezelfde mening geeft waar velen onder ons doodeenvoudig geen boodschap aan hebben ?
je bedoelt natuurlijk paranormale topics,quote:op donderdag 18 maart 2004 11:57 schreef iteejer het volgende:
het wordt anders, wanneer er in 'normale' topics óók al zo gereageerd gaat worden. dat is niet de bedoeling, dat is verstorend. maar in het randi-topic? geen probleem..
quote:op donderdag 18 maart 2004 11:55 schreef pietverdriet het volgende:
nee, gefundeerde kritiek krijgen van iemand waar je zelf herhaaldelijk diskussie mee aangaat om dan het onderspit te delven omdat ie goeie argumenten heeft, dat wil je natuurlijk niet in een topic waar het gaat over een beloning van een 1.000.000 dollar voor een paranormaal bewijs.
wat je wil is natuurlijk alleen maar zelfbevestiging en aanbevelingen voor de volgende hype in zweefland.
voor ons is dat normaal ja,quote:op donderdag 18 maart 2004 11:59 schreef pietverdriet het volgende:
je bedoelt natuurlijk paranormale topics,
![]()
![]()
bewijs dat maar eensquote:op donderdag 18 maart 2004 12:01 schreef iteejer het volgende:
[..]
voor ons is dat normaal ja,![]()
dzjiedub, je hebt al herhaaldelijk, in menig topic, jou mening en argumenten erover gegeven, net als anderen - van welk kamp ze ook mogen zijn (ik gebruik 'kamp' liever niet maar gebruik het nu ter verduidelijking).quote:op donderdag 18 maart 2004 12:13 schreef dzjiedub het volgende:
als je nou eens niet probeert om gelijk rode vlekken te zien, dan zul je hopelijk zien dat ik altijd probeer inhoudelijke argumenten te geven. 't is juist niet mijn bedoeling om in welles-nietes spelletjes verzand te raken. dat het daar vaak op uitdraait... waar er twee vechten hebben er twee schuld...
ik herhaal, alle kanten van het verhaal, geef ze gerust. zodat mensen zien dat er idd veel charlatans bestaan, net als in de reguliere wetenschap, net als in de muziekwereld, net als in de media, kortom net als overal. maar nadat je ze gegeven hebt kan je het niet laten om je persoonlijke mening er telkens bij te geven (al dan niet met een bijgevoegde sneer richting de 'believers' en door de veelvuldige herhaling ervan ...quote:je zegt dat ieder voor zichzelf kan beslissen wat wel en wat niet te geloven. volledig met je eens. maar voor de volledigheid dienen wel alle kanten van het verhaal belicht te worden. en blijkbaar heb, ken of zie ik die andere kant van het verhaal dan net wat beter.
wij kunnen prima leven met het rationele.quote:op donderdag 18 maart 2004 12:04 schreef pietverdriet het volgende:
bewijs dat maar eens
![]()
![]()
![]()
in discussietopics die daar over gaan is dat geen probleem, graag zelfs.quote:op donderdag 18 maart 2004 12:13 schreef dzjiedub het volgende:
als je nou eens niet probeert om gelijk rode vlekken te zien, dan zul je hopelijk zien dat ik altijd probeer inhoudelijke argumenten te geven. 't is juist niet mijn bedoeling om in welles-nietes spelletjes verzand te raken. dat het daar vaak op uitdraait... waar er twee vechten hebben er twee schuld...
je zegt dat ieder voor zichzelf kan beslissen wat wel en wat niet te geloven. volledig met je eens. maar voor de volledigheid dienen wel alle kanten van het verhaal belicht te worden. en blijkbaar heb, ken of zie ik die andere kant van het verhaal dan net wat beter.
onzin. dat zou zo zijn als er hier een bepaalde stroming bevoordeeld werd. maar opvattingen die het onderwerp van dit forum zélf ter discussie stellen horen slechts thuis in de daartoe bestemde topics. de andere topics gaan van de realiteit van 'het paranormale', en om die stuk voor stuk te gaan frustreren is niet onze intentie van het posten in de truthquote:iteejer - jij gaf het voorbeeld van het autoforum waarop je als fietser komt binnenzetten. ik zet daar een ander voorbeeld tegenover dat imho beter weergeeft wat hier gaande is - voorbeeld is oorspronkelijk overigens van iemand anders afkomstig: je hebt een forum 'politiek' maar iedereen die geen vvd'er is wordt aangevallen op z'n afwijkende ideeën.
tssssssk, ziet iteejer gewoon jouw vraag niet. *pets iteejer*quote:op woensdag 17 maart 2004 16:55 schreef pleun het volgende:
wat is er toch aan de hand met die sticky topics?
ik zie ze komen en gaan....![]()
bedoel je niet dat jij dat zo interpreteerd? het was nl. niet mijn intentie, wat je nu zegt hoeft niet perse zo worden opgevat door andere lezers.quote:op vrijdag 19 maart 2004 15:23 schreef iteejer het volgende:
de kreet 'zoek maar op google' roept associaties op met scenarios als dat van een wijs mens, dat omringd wordt door een krioelende massa van onwetenden en vragenden, die hij met een paar spaarzame woorden een weg wijst, waarna de zoekenden zich als hongerige eenden al kwakend in de betreffende richting gaan zoeken.
zo werkt dat dus niet.
dat geldt net zo goed voor jou, ik heb toch al vaker iets van je gezien meen ik waarin je een soort stelling neerzet of een andere tegenspreekt en vervolgens zeg je "maar daar kom ik later wel op terug". ff voorbeeldje:quote:als je iets zegt, moet je dat ook waarmaken. tis een forum hier, geen weblog
hoe zit het dan wel in elkaar? kan je even een linkje gooien zodat anderen het kunnen lezen? even een verhaaltje schrijven misschien? een verwijzing ergens naar?quote:iteejer (moderator) - vrijdag 19 maart 2004 @ 14:52
----
quote:op vrijdag 19 maart 2004 14:03 schreef the_shining het volgende:
het proces van "dingen overnemen bij een ander" is bijna "wetenschappelijk" bewezen (of althans beschrijving van het fysieke proces);
google mirror neurons
-----
dat is wel een héél eigen interpretatie jouwerzijds..
want zo zit het geheel niet elkaar.
en dat je voor meditatie stlite nodig zou hebben is ook absoluut geen algemene waarheid.
nee, ik bedoelde exact wat ik schreef: 'het roept associaties op met..'.quote:op vrijdag 19 maart 2004 15:37 schreef the_shining het volgende:
bedoel je niet dat jij dat zo interpreteerd? het was nl. niet mijn intentie, wat je nu zegt hoeft niet perse zo worden opgevat door andere lezers.
even if so, is dat toch heel wat anders dan een linkje van een zoekmacine te geven, met als opdracht 'zoek maar, vindt maar, lees zelf maar'.quote:dat geldt net zo goed voor jou, ik heb toch al vaker iets van je gezien meen ik waarin je een soort stelling neerzet of een andere tegenspreekt en vervolgens zeg je "maar daar kom ik later wel op terug". ff voorbeeldje:
jajajaja handige henkie...quote:hoe zit het dan wel in elkaar? kan je even een linkje gooien zodat anderen het kunnen lezen? even een verhaaltje schrijven misschien? een verwijzing ergens naar?
nofi uiteraard
lol! het roept bij jou die associaties op, niet bij iedereen !quote:op vrijdag 19 maart 2004 15:54 schreef iteejer het volgende:
nee, ik bedoelde exact wat ik schreef: 'het roept associaties op met..'.
het is geen opdracht, zo vat jij het opquote:even if so, is dat toch heel wat anders dan een linkje van een zoekmacine te geven, met als opdracht 'zoek maar, vindt maar, lees zelf maar'.
goh..quote:maar weet je, als mensen ergens in geinteresseerd zijn gaan ze echt niet wachten tot jij er een topic over opent.
again, jouw woorden...quote:'oh gelukkig, er is een link, eindelijk mag ik gaan zoeken op google!'.
eigenlijk postte ik het linkje vooral voor jou, aangezien ik dacht dat je de werking van het brein net zo interessant vind als ik... deze neuronen waren helemaal nieuw voor mij, zag er van de week een documentaire over op discovery channel en heb nog lang niet genoeg gelezen om er een steekhoudend inleidend verhaal over te posten of om er een topic over te openen. maar ik was het wel van plan om er eentje te openen in wfl mocht die nog niet bestaan (wacht wel ff op de search voor ik een topic open).quote:als mensen niet of matig geinteresseerd zijn omdat het bv nieuw voor ze is, moet jíj ze geinteresseerd maken met een inleidend verhaal. dat je daaronder wat linkjes zet - prima. maar zo? nee, werkt niet, dat gaat bijna niemand lezen...
quote:jajajaja handige henkie...laat je mij jouw stukjes schrijven..
no way. licht eerst maar es helder toe jij eea ziet, daarna zien we wel verder..
vind je niet dat je dan wel erg lichtvaardig bent met beweringen dat neuronen een rol in éénwording oid kunnen gaan spelen?quote:op vrijdag 19 maart 2004 16:04 schreef the_shining het volgende:
eigenlijk postte ik het linkje vooral voor jou, aangezien ik dacht dat je de werking van het brein net zo interessant vind als ik... deze neuronen waren helemaal nieuw voor mij, zag er van de week een documentaire over op discovery channel en heb nog lang niet genoeg gelezen om er een steekhoudend inleidend verhaal over te posten of om er een topic over te openen. maar ik was het wel van plan om er eentje te openen in wfl mocht die nog niet bestaan (wacht wel ff op de search voor ik een topic open).
hmm elke gedachte wordt toch door neuronen getransporteerdquote:op vrijdag 19 maart 2004 16:38 schreef iteejer het volgende:
vind je niet dat je dan wel erg lichtvaardig bent met beweringen dat neuronen een rol in éénwording oid kunnen gaan spelen?
quack quackquote:'sitting duck'
quote:op vrijdag 19 maart 2004 17:13 schreef spliffunk het volgende:
er was een aap die waste zijn aardappels alvorens ze op te eten, na verloop van tijd gingen andere apen dit ook doen..dat bedoel je toch the shining?
waarom haal je dan de hele post weg? die ene zin los haalt het wel erg uit zyn verband. bovendien hebben choices een haat/liefdeverhouding, gestart ergens in r&p dus we weten wat we aan elkaar hebben, ook qua humor. mag ik je ook wyzen op dit topic? plaatst de dingen misschien wat beter in perspectief.quote:op maandag 22 maart 2004 01:58 schreef muus het volgende:
"oh, kan iemand die jongen alsjeblieft helpen. " is denigrerend en dat zie je zelf hopelijk ook wel.
je doet of ik tien topics per dag open met al myn problemen als zou het een weblog zyn... naar myn idee post ik genoeg "gewone" dingen hier en heb ik het al een tydje niet over myn problemen gehad. ik probeer andere mensen te ondersteunen, dit zonder juist myn eigen verhaal er by te trekken, waarom zou ik? zoals ik al eerder aangaf in dat topic, wilde ik dat zelf die dag al openen. had hy het niet gedaan, dan had ik het zelf gestart. ik dacht dat het de bedoeling was dat we het aantal topics met gelyke strekking zo beperkt mogelyk houden.quote:in meerdere topics gooi je je problemen neer en als men niet medelevend genoeg is, schiet je uit je slof. probeer eens een topic niet naar je toe te trekken en probeer eens normaal te reageren.
nee tuurlyk niet, maar als ik niet mag vragen om een ontopic reactie, dan hoef ik helemaal niet te posten.quote:iemand afzeiken, omdat hij niet genoeg aandacht aan je besteedt, slaat nergens op. ze hebben vaak genoeg geprobeerd je te helpen en bovendien gaat het in dat topic niet alleen om jou.
om een slotje/verwydering van posts vragen omdat de richting hem niet zint anders ook niet. persoonlyk denk ik dat het topic veel meer diepte heeft gekregen vooral na geartjes post en daarna ook andere mensen die hun verhaal optekenden. iets wat wsl niet gebeurd zou zyn zonder myn inbreng. waar ik mee wil zeggen, aan myn inbreng zitten ook positieve kanten, althans zo voel ik dat.quote:en je problemen als excuus gebruiken, vind ik een beetje jammer. een ander afzeiken, omdat jij het moeilijk hebt, is gewoon not done.
wat hy zei stond al in zyn openingspost. daarom vond ik het een dooddoener die niets toevoegde aan de discussie noch aan myn vraag.quote:als jij je verhaal hier neerzet, reageren mensen. lijkt me logisch. choices had wel degelijk iets te melden, alleen was het in jouw ogen niet goed genoeg. da's dan heel jammer, maar choices heeft gezegd wat hij wilde zeggen en hij is heel netjes gebleven. voor mijn part vraag je dan op een normale manier of hij het wat duidelijker wil uitleggen, maar je gaat dan niet meteen je klauwen uitslaan.
omdat ik dieper ga dan de gemiddelde mens mag ik niets zeggen?quote:je zegt tegen anderen zo vaak : "zeg dan niks", maar misschien moet je dat eens op jezelf toepassen.
mag ik jou wijzen op het feit dat choices in dat topic vroeg of je alsjeblieft een keer kan kappen mat dat gedoe? mag ik je erop wijzen dat hij daar heeft gezegd niet meer op je te willen reageren als je op die manier doorgaat? mag ik je erop wijzen dat na dat gedoe met jou hij meteen om een slotje vroeg aangezien het topic aardig verkloot was?quote:op maandag 22 maart 2004 02:40 schreef barbamama het volgende:
waarom haal je dan de hele post weg? die ene zin los haalt het wel erg uit zyn verband. bovendien hebben choices een haat/liefdeverhouding, gestart ergens in r&p dus we weten wat we aan elkaar hebben, ook qua humor. mag ik je ook wyzen op dit topic? plaatst de dingen misschien wat beter in perspectief.
omdat jij hetzelfde topic wilde openen, betekent dat nog niet dat je zijn topic maar helemaal om kan gaan gooien naar jouw hand.quote:je doet of ik tien topics per dag open met al myn problemen als zou het een weblog zyn... naar myn idee post ik genoeg "gewone" dingen hier en heb ik het al een tydje niet over myn problemen gehad. ik probeer andere mensen te ondersteunen, dit zonder juist myn eigen verhaal er by te trekken, waarom zou ik? zoals ik al eerder aangaf in dat topic, wilde ik dat zelf die dag al openen. had hy het niet gedaan, dan had ik het zelf gestart. ik dacht dat het de bedoeling was dat we het aantal topics met gelyke strekking zo beperkt mogelyk houden.
zie het verhaal van iteejer hierboven.quote:ik snap dat je zegt dat ik een topic naar me toe zou willen trekken. maar by gebrek aan omgeving irl zie ik geen andere mogelykheid dan hier te vragen aan mensen of ze hun licht op myn case willen schynen... ook heb je kunnen zien dat er uiteindelyk wél voor my bevredigende antwoorden zyn uitgekomen, mede doordat ik kritisch bleef doorvragen. het is niet zo dat ik per definitie een stelling afwys om het afwyzen zelf. alleen kan ik weinig met info die ik zelf al in de praktyk heb gebracht maar niet heeft geholpen byvoorbeeld. wanneer choices op myn verhaal dat ik met moeite heb geschreven, reageert met een dooddoener als in vergeven, dat is wat je moet doen, vergeven... dan ben ik nog geen stap verder. nogmaals, wat is er mis met de vorm die ik gebruik? ik voel my ook gekwetst wanneer er zo bot en kortaf op me gereageerd wordt. het is dus niet een klauwen uitslaan vanuit een redenloze agressie, het is een tot vervelens toe proberen vragen om inhoudelyk naar myn verhaal te kyken. iets waar ik wel hulp by kon gebruiken, vandaar dat ik vroeg of iemand hem kon helpen, aangezien ik het duidelyk niet leuk noch goed kan brengen.
jij vraagt dingen wel op een hele rare manier dan.quote:nee tuurlyk niet, maar als ik niet mag vragen om een ontopic reactie, dan hoef ik helemaal niet te posten.
het topic gaat niet om jou en je problemen. het gaat niet om die kibbel-actie die daarna kwam.quote:om een slotje/verwydering van posts vragen omdat de richting hem niet zint anders ook niet.
jouw verhaal en dat van geartjuh staan er gewoon nog, dus ik snap je probleem niet.quote:persoonlyk denk ik dat het topic veel meer diepte heeft gekregen vooral na geartjes post en daarna ook andere mensen die hun verhaal optekenden. iets wat wsl niet gebeurd zou zyn zonder myn inbreng. waar ik mee wil zeggen, aan myn inbreng zitten ook positieve kanten, althans zo voel ik dat.
en dan ga je op zo'n manier reageren? vraag iets normaal of zeg gewoon niks.quote:wat hy zei stond al in zyn openingspost. daarom vond ik het een dooddoener die niets toevoegde aan de discussie noch aan myn vraag.
nee, omdat je ronduit naar en denigrerend kan doen tegen anderen.quote:omdat ik dieper ga dan de gemiddelde mens mag ik niets zeggen?
ik vroeg je het in de context te plaatsenquote:op maandag 22 maart 2004 14:56 schreef muus het volgende:
ongenuanceerde en eenzydige kritiek.
als mensen in dat topic letterlijk zeggen dat ze je zat zijn, dan is dat genoeg. kan je beginnen over de context, maar het feit blijft dat het niet gewenst is.quote:op maandag 22 maart 2004 15:14 schreef barbamama het volgende:
[..]
ik vroeg je het in de context te plaatsen
het gaat om een iets diepgaander gesprek. ik zie zat topics stranden in oppervlakkigheid. wat maakt het uit dat het een diepgaande weniding krygt? alleen mensen die het willen lezen en erop willen reageren zullen dat doen. en nee het gaat my niet om hulpverlening als in droog myn traantjes en help me alsjeblieft. ik ben heel goed bewust van meerdere lezers dan posters op dit forum. daarom schuw ik ook geen zware onderwerpen in myn muziek, ik heb geen schaamte want ik zie het leven als een groot spel en hoop dat iedereen op een gegeven moment open is en alles zegt wat hy op zyn lever heeft.quote:op maandag 22 maart 2004 11:33 schreef iteejer het volgende:
dit soort situaties ga je krijgen als je van een forum een behandelplatform gaat maken.
hmmm. wat is dit nu weer voor iets raars? ik heb nog nooit om een slot verzocht noch heb ik gewenst dat iemand niet meer verschynt/post puur omdat de persoon en zyn styl me niet aanstond (aangenomen dat het ontopic en inhoudelyk was). ik ging ontopic, ik zie nog steeds het probleem niet.quote:op maandag 22 maart 2004 15:18 schreef muus het volgende:
als mensen in dat topic letterlijk zeggen dat ze je zat zijn, dan is dat genoeg. kan je beginnen over de context, maar het feit blijft dat het niet gewenst is.
waar twee kyven..quote:jij leest alleen wat je wilt lezen he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |