abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf vrijdag 12 maart 2004 @ 10:54:52 #1
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17663226
Misschien komt het door de boeken die ik lees (Clancy, Bond, Ludlum, etc), maar ik moest gelijk denken aan de partijen die baat bij dit soort acties hebben. Als ik tegenwoordig zaken lees, dan probeer ik een soort schifting te maken in wat de gegeven feiten zijn en de gegeven conclusie. Kloppen die met elkaar, of worden er mogelijke alternatieven buiten beschouwing gelaten. Ik zie dat graag als kritisch kijken naar de nieuwsfeiten.

Ik moest dus ook bij deze aanslagen weer denken aan deze methode. Wie hebben er baat bij, wie kunnen het en wie hebben er zeker GEEN baat bij. De aanslagen komen imo wel erg gunstig uit voor een paar groepen/mensen. Wat me opviel was dat de ETA of de club van OSB daar niet bovenaan stonden. Laat ik mijn nummer 1 proberen te verklaren .

1. Bush! Ja, wie anders . Hij staat in de polls achter, europa heeft steeds verdere kritiek op zijn war agains terrorism en Al Qaeda houdt zich de laatste tijd rustig. De campagne van Bush leunt heel zwaar op zijn strijd tegen het terrorisme, maar ja, de terroristen houden zich rustig. Het komt Bush dan ook goed uit dat de aanslagen in Madrid door AQ gedaan zouden zijn. Hij heeft weer munitie om aan te tonen dat zijn leiderschap nog nodig is, europa erkent de dreiging en zal meer steun verlenen aan maatregelen van Bush.

Het is imo ook sterk dat de ETA of AQ zo'n gecoordineerde aanval zou kunnen plegen. 13 bommen bijna tegelijkertijd af laten gaan. Ook het niet van tevoren melden is erg on-ETA. Hoe moeilijk zou het zijn voor een CIA of andere organisatie om ergens in een gestolen busje wat arabische tapes achter te laten en een mailtje te sturen? Ook de tekst in het mailtje dat er weer een aanslag in de VS komt past in het draaiboek van Bush.

Zijn populariteit is nog nooit zo hoog geweest na een terroristische aanslag. Hoe beter om op het laatst je rivaal in te halen door een terroristische aanslag op amerikaanse bodem! Ik denk dus dat er voor 15 oktober nog een redelijk zware aanslag is in de VS, vergelijkbaar met de aanslag in Madrid.

Noem me paranoia of fantast, maar dit soort scenario's zijn net zo denkbaar en onderbouwd als de huidige claim dat de ETA of AQ erachter zit. Het wordt alleen niet geloofd omdat ons aangeleerd is dat overheden dit soort dingen niet doen. Ga je echter feitelijk kijken, dan zijn er veel meer verklaringen en scenario's, die imo niet afgedaan mogen worden totdat ze onwaar bewezen zijn met keiharde feiten.

Maar goed, ik wil graag jullie onderbouwde meningen. Nietszeggende oneliners en 'vs-bash' opmerkingen verwijs ik naar ONZ. Je mag het best met me oneens zijn, en ik sta open voor allerlei tegenwerpingen, mits ze onderbouwd zijn.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 12 maart 2004 @ 11:03:32 #2
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_17663380
Ik denk het niet. Stel je voor dat het uitkomt, dat zou het grootste schandaal ooit zijn. Dan zou Bush nooit meer herkozen worden, en heb je tot 2030 democraten als president. Relatie met Spanje en de rest van Europa en de wereld voor altijd verneukt. Dat risico willen ze niet lopen.

Hoewel een terroristische aanslag Bush errug goed uitkomt, denk ik niet dat hij ze zelf orchesteert. Ik hoop het tenminste niet.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 maart 2004 @ 11:06:51 #3
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17663446
Tja, als terroristische cellen erg onafhankelijk kunnen opereren, dan moet een goed gefinancierde dienst van een supermacht ook zonder problemen zaken uit kunnen voeren zonder dat het bekend wordt lijkt me. Black ops acties zijn echt geen fictie. En er worden altijd wel lagen gebouwd tussen uitvoerder en opdrachtgever. Deniability noemen ze dat.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 11:09:07 #4
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_17663480
Zodat Bush er ook echt niks van weet?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 11:11:37 #5
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_17663529
heeft bush eigenlijk al gereageerd op de aanslagen?
want waar is ie nu met zijn 'oorlog tegen het terrorisme', als hij het meende zou hij nu ook moeten ingrijpen, of bedoelt bush alleen moslim terroristen?
pi_17663579
Het is zeer goed mogelijk, het bewijzen echter is een tweede...

Zelfde geld voor 11 september.
pi_17663582
Dat soort dingen denk ik ook wel eens... maar het zou erger dan je /worst nightmare/ zijn.. dat aanslagen georganiseerd zijn door andere belanghebbenden dan terroristen... dus ik geloof daar maar niet in...
pi_17663595
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 11:03 schreef Rasing het volgende:
Ik denk het niet. Stel je voor dat het uitkomt, dat zou het grootste schandaal ooit zijn. Dan zou Bush nooit meer herkozen worden, en heb je tot 2030 democraten als president. Relatie met Spanje en de rest van Europa en de wereld voor altijd verneukt. Dat risico willen ze niet lopen.

Hoewel een terroristische aanslag Bush errug goed uitkomt, denk ik niet dat hij ze zelf orchesteert. Ik hoop het tenminste niet.
Ik denk het ook niet. Zoals je hier al zegt, het zou dodelijk zijn voor de Republikeinen als zoiets uit zou komen. Sterker nog, ik denk dat het dodelijk zou zijn voor het voortbestaan van de Verenigde Staten als land.
pi_17663641
tja politiek

wat ik raar vond is dat gevonden bandje met Koran teksten... raar omdat het mij lijkt dat een vrome moslim zijn bandje met heilige Koran teksten niet achteloos laat rondslingeren, zeker niet extreme moslims.

Maar ik heb er geen mening over, het is gebeurd, het is gruwelijk en de taak aan de rechercheurs uit te zoeken wat er gebeurt is.
pi_17663725
Is niemand het nog op gevallen dat het weer op de 11e gebeurde?
pi_17663791
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 11:22 schreef Nohoch-Mul het volgende:
Grapje?
pi_17663817
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 11:25 schreef Kjew het volgende:

[..]

Grapje?
Leuk grapje bijna 200 doden
  vrijdag 12 maart 2004 @ 11:29:46 #13
84985 DanielWagenveld
Laten We Lekker Link Gaan Doen
pi_17663853
Ik zit eigelijks te wachten wanneer bush spanje binnen valt omdat ze van de ETA te verlossen. en dan is de IRA aan de beurt
truste!
  FOK!fotograaf vrijdag 12 maart 2004 @ 11:32:27 #14
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17663907
quote:
Precies 2,5 jaar later bedoel je? Ja.

En voor de mensen die denken dat presidenten dingen niet zouden doen die ze de kop kan kosten: remember watergate? Nee, ik zie Bush er wel voor aan. Zijn unilaterale acties hebben al aan wel meer dan 200 mensen het leven gekost, een paar honderd slachtoffers in Spanje zullen er ook niet voor zorgen dat hij wakker ligt.

Alleen heeft Bush dat afluisteren nu eerst even legaal gemaakt met de patriot acts .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_17663912
lama

[ Bericht 99% gewijzigd door Kjew op 12-03-2004 11:41:41 (beter alleen denken dan daadwerkelijk schrijven...) ]
  FOK!fotograaf vrijdag 12 maart 2004 @ 11:33:25 #16
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17663928
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 11:29 schreef DanielWagenveld het volgende:
Ik zit eigelijks te wachten wanneer bush spanje binnen valt omdat ze van de ETA te verlossen. en dan is de IRA aan de beurt
51st state gelezen? Daar wordt de UK langzaam ingelijfd als 51e staat middels terreur/bescherrmings praktijken. Goed boek!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_17663966
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 11:32 schreef Kjew het volgende:

[..]

Zoals je zag was het een reactie op je opmerking... >>> Nee, dat was ons niet opgevallen... OOOH ook de 11e!! Dan zal die ene het wel gedaan hebben... goh, hoe heten ze ook alweer... dude het is een dag en -tig topics over dit onderwerp waarin dat hele datumgebeuren naar voren is gekomen later... en nee, 200 doden is niet grappig... jouw vraag wel....
  vrijdag 12 maart 2004 @ 11:37:29 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_17663999
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 10:54 schreef freud het volgende:
1. Bush! Ja, wie anders . Hij staat in de polls achter,
Hij staat maar een paar procentpunten achter.
quote:
europa heeft steeds verdere kritiek op zijn war agains terrorism
Nauwelijks, hij is zelfs weer dikke maatjes met Chirac.
quote:
De campagne van Bush leunt heel zwaar op zijn strijd tegen het terrorisme, maar ja, de terroristen houden zich rustig. Het komt Bush dan ook goed uit dat de aanslagen in Madrid door AQ gedaan zouden zijn.
Ja Wall Street was er ook blij mee. En daar gaat ie afgerekend op worden, de economie.

Maar wat minder fictie lezen als het je beeld zo vertroebeld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 maart 2004 @ 11:45:26 #19
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17664139
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 11:37 schreef speknek het volgende:
Hij staat maar een paar procentpunten achter.
Genoeg punten om vroeger dan verwacht al een redelijk agressieve campagne te gaan voeren.
quote:
Nauwelijks, hij is zelfs weer dikke maatjes met Chirac.
Maar de wil om mensen naar Irak te sturen etc neemt volgens mij af. Ook de wederopbouw loopt niet echt vlot. En tja, als ze op tv handjes schudden en lachen betekent imo nog niet dat ze vriendjes zijn hoor.
quote:
Ja Wall Street was er ook blij mee. En daar gaat ie afgerekend op worden, de economie.
Ik hoop zo dat hij daar op afgerekend gaat worden, maar goed, als je ziet wat men allemaal vergat na de aanslag op het WTC, dan moet zo'n financieel beleid ook wel wegvallen bij een aanslag. Of ben je o.a. het hele Enron schandaal vergeten wat toen speelde?
quote:
Maar wat minder fictie lezen als het je beeld zo vertroebeld.
Het vertroebeld niet hoor, het maakt je wat bewuster van andeere alternatieven. En mag ik je er aan herinneren dat de scenario's in dergelijke boeken regelmatig de werkelijkheid angstvallig dicht naderen?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 12:09:51 #20
88491 blueribbon
een oorlog tegen het volk
pi_17664598
de TS wordt wakker, sterke gewenst
kijk maar eens hier:

http://www.indymedia.org.uk/en/2001/10/14723.html

voor de modjes, de auteur staat verspreiding voor educatieve doeleinden toe :-)

ed2k://|file|manufacturing_consent.noam_chomsky_and_the_media_(1992).cd2.sharereactor.avi|678203392|815FC1F1839E8CFBAAE63B13BCDC594B|/
ed2k://|file|Manufacturing_Consent.Noam_Chomsky_and_the_Media_(1992).CD1.ShareReactor.avi|672704512|4FD5095A5FE1766851C888184639A92D|/

[ Bericht 7% gewijzigd door blueribbon op 12-03-2004 12:11:26 (opschonen) ]
- terrorised into beeing consumers -
  FOK!fotograaf vrijdag 12 maart 2004 @ 12:14:36 #21
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17664683
De TS was al een tijdje wakker hoor. Ik wilde alleen polsen hoe andere mensen over een dergelijke theorie nadenken en waarom ze dat denken. Het waarom is voor mij misschien nog belangrijker dan wat mensen geloven. De psychologie en beeldvorming waarmee mensen via de media gestuurd kunnen worden is enorm. Ik wil middels dit topic mensen eens bewust maken dat er meerdree scenario's zijn dan wat er in de media onder de aandacht wordt gebracht.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_17664729
quote:
van CNN...
quote:
Prime Minister Jose Maria Aznar said 14 of the victims were from 11 other countries.
owja.. CNN in de bocht, doe even een "quickvote"
quote:
Do you think al Qaeda was involved in the Madrid bombings?

Yes 68% 321 votes

No 32% 148 votes
Total: 469 votes
Waarom is er geen 3e optie "Not enough information to make any statement"?
"If you're not with us, you're against us" zit er wel ingebakken

[ Bericht 38% gewijzigd door The_Shining op 12-03-2004 12:27:14 ]
  vrijdag 12 maart 2004 @ 12:18:18 #23
88491 blueribbon
pi_17664752
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 12:14 schreef freud het volgende:
De TS was al een tijdje wakker hoor. Ik wilde alleen polsen hoe andere mensen over een dergelijke theorie nadenken en waarom ze dat denken.
education is the key
information warfare
- terrorised into beeing consumers -
  vrijdag 12 maart 2004 @ 12:26:27 #24
88491 blueribbon
pi_17664876
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 12:16 schreef The_Shining het volgende:

[..]

van CNN...
[..]