Zoals velen onder jullie weten ben ik reeds jaren behoorlijk geinteresseerd in het vermeende eindjaar 2o12. Omdat ik vaak de tijd niet heb om er uitgebreid aandacht aan te besteden op mijn site, en er toch veel mensen met vragen blijven zitten, heb ik (op aanvraag) besloten om lezingen te geven.
Samen met mijn vrouw ben ik ook bezig aan een boek over het onderwerp, maar daar zullen jullie nog een hele tijd op moeten wachten.
De eerste lezing (als try-out) vindt plaats op 21 december ( ) 2oo3.
Locatie is het spiritueel centrum 'De Vliegende Vis' in Almere.
Titel van de lezing: 'Zin en onzin van 2o12'. Verwacht dus geen verhaal dat alleen maar pro of contra is, maar een (zo gepoogde) nuchtere analyse van wat fictie en feit is. Er zal gelegenheid zijn om vragen te stellen of om met eigen gedachten te komen.
Meer info vind je op: http://www.vliegendevis.nl/programma.html#2012
Hopend enkelen van jullie daar te zien,
Seriewoordenaar.
Worden er ook opnamen gemaakt, en misschien gedigitaliseerd ? ... Want op zich lijk het me zeer interessant...
Is het ook mogelijk je sheets/bijlagen en dergelijke op het Internet aan te bieden ?
quote:Ik heb niet echt nagedacht over opnamen. En aangezien dit slechts een try-out is, zal het vast niet voor deze keer zijn.
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:39 schreef ChOas het volgende:
Hmmm Almere is niet in mijn buurt....Worden er ook opnamen gemaakt, en misschien gedigitaliseerd ? ... Want op zich lijk het me zeer interessant...
Is het ook mogelijk je sheets/bijlagen en dergelijke op het Internet aan te bieden ?
Misschien wilde ze het tegen die tijd wel vernieuwen ofzo?
quote:Ik denk het niet.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:09 schreef Bastard het volgende:
2012.. houdt de maya kalender op ofzo he? ..Misschien wilde ze het tegen die tijd wel vernieuwen ofzo?
quote:Hee seriewoordenaar, wel interessant misschien heb ik wel een gaatje vrij in mijn 'agenda', heb je trouwens dat topic van John Titor al gelezen?
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:32 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Ik denk het niet.
Het topic waarin het 2012-gebeuren wordt besproken: december 2012
Volgens mij verwijst het heel goed naar het feit dat er in 2012 een nieuw tijdperk begint, wordt daar ook ergens genoemd. In het begin gaat het om 2015 maar als je de site van Titor doorleest zie je meer verbanden met 2012 (geen preciese data maar wel de jaren ervoor en erna)
quote:Dat topic volg ik, ja. Alles kan, maar ik heb behoorlijke moeilijkheden om John Titor ernstig te nemen...
Op zaterdag 4 oktober 2003 19:54 schreef jaapgvk het volgende:[..]
Hee seriewoordenaar, wel interessant misschien heb ik wel een gaatje vrij in mijn 'agenda', heb je trouwens dat topic van John Titor al gelezen?
Volgens mij verwijst het heel goed naar het feit dat er in 2012 een nieuw tijdperk begint, wordt daar ook ergens genoemd. In het begin gaat het om 2015 maar als je de site van Titor doorleest zie je meer verbanden met 2012 (geen preciese data maar wel de jaren ervoor en erna)
' Volgens de Sumeriers komt de 12e planeet In 2012 heel dicht bij de zon. De 12e planeet is een planeet met een omloopwaarde van 25.920 jaar en een baan die bijna loodrecht staat op die van de aarde en de andere planeten (Mars, Venus, etc...). Dat wil zeggen dat de planeet om de 12.960 jaar zijn invloed laat kennen op de zon. Op de zon ontstaat een grote kortsluiting tussen de zonnepolen waardoor het zal lijken alsof de zon kan ontploffen. Er komen radioactieve stralen van de zon en door de poolkanteling op de zon zal ook de aarde kantelen.
Doordat onze hersenen gevoelig zijn voor straling zal er een soort 'chaos'-effect optreden waardoor irrationeel of wanhopig gedrag voor veel mensen een manier van handelen zal zijn.'
Dit is de grootst ONZIN die ik ooit gehoord heb! Hoe haal je het in je hoofd!
En een 10e planeet?? Wordt het niet eens tijd dat die aangetoond wordt dan?
quote:Ik zou dan toch maar eens op mijn gemak "De Orion Profetie" gaan lezen door Patrick Geryl & Gino Ratinckx.
Op maandag 6 oktober 2003 10:15 schreef janszzen het volgende:
Van Seriewoordenaars site:' Volgens de Sumeriers komt de 12e planeet In 2012 heel dicht bij de zon. De 12e planeet is een planeet met een omloopwaarde van 25.920 jaar en een baan die bijna loodrecht staat op die van de aarde en de andere planeten (Mars, Venus, etc...). Dat wil zeggen dat de planeet om de 12.960 jaar zijn invloed laat kennen op de zon. Op de zon ontstaat een grote kortsluiting tussen de zonnepolen waardoor het zal lijken alsof de zon kan ontploffen. Er komen radioactieve stralen van de zon en door de poolkanteling op de zon zal ook de aarde kantelen.
Doordat onze hersenen gevoelig zijn voor straling zal er een soort 'chaos'-effect optreden waardoor irrationeel of wanhopig gedrag voor veel mensen een manier van handelen zal zijn.'Dit is de grootst ONZIN die ik ooit gehoord heb! Hoe haal je het in je hoofd!
Ik woon zelf in Almere, dus er bestaat een grote kans dat ik de lezing ook kom bijwonen!
Het is trouwens wel een grote moeilijkheid om fictie en feiten betreffende "2012" te onderscheiden, omdat vaak de theorieën niet goed onderbouwt worden. De meesten zijn allemaal theoretische vraagstellingen en interpretaties van oude geschriften (lees: Sumerische en oud Egyptische) die naar mijn inziens vaak een groot fantasie gehalte hebben.
Velen denken/lezen deze geschriften ook in een negatieve zin, waardoor mensen dan gaan "doemdenken". Vervolgens worden naar aanleiding hiervan dingen toegevoegd die de bedachte scenario's over de toekomst nog negatiever maken.
In iedergeval, seriewoordenaar, ik ben zeer benieuwd!
quote:Er wordt jou ook niet gevraagd om deze "onzin", zoals jij het noemt, te geloven.
Van Seriewoordenaars site:' Volgens de Sumeriers komt de 12e planeet In 2012 heel dicht bij de zon. De 12e planeet is een planeet met een omloopwaarde van 25.920 jaar en een baan die bijna loodrecht staat op die van de aarde en de andere planeten (Mars, Venus, etc...). Dat wil zeggen dat de planeet om de 12.960 jaar zijn invloed laat kennen op de zon. Op de zon ontstaat een grote kortsluiting tussen de zonnepolen waardoor het zal lijken alsof de zon kan ontploffen. Er komen radioactieve stralen van de zon en door de poolkanteling op de zon zal ook de aarde kantelen.
Doordat onze hersenen gevoelig zijn voor straling zal er een soort 'chaos'-effect optreden waardoor irrationeel of wanhopig gedrag voor veel mensen een manier van handelen zal zijn.'Dit is de grootst ONZIN die ik ooit gehoord heb! Hoe haal je het in je hoofd!
[Dit bericht is gewijzigd door Anti-Dajjal op 06-10-2003 11:01]
quote:Jij was in een vorig leven iemand die mensen veroordeelde omdat ze zeiden dat de aarde rond was? Zelfs bij NASA vinden ze de 10e planeet geen onzin en kunnen ze niet met zekerheid zeggen of hij al dan niet aanwezig is. Maar herr Janszzen heeft waarschijnlijk het warm water gepatenteerd en spreek vanuit een alwetende bron van informatie?
Hou je geest open, kerel. Ik pretendeer geen zekerheden te vertellen, alleen maar plausibele situaties.
quote:Dat kan nog wel even duren. Zoals gezegd ben ik nog maar net begonnen ermee. Maar 't Lijkt me wel leuk om in mijn geboortelandje ook mijn keel weer es open te zetten.
Op maandag 6 oktober 2003 10:59 schreef ghostarmor het volgende:
seriewoordenaar:
laat je iets weten als je een lezing houdt ergens in het zuiden? Almere is wat ver weg voor mij... heb geen zin om 4 uur vanuit Belgie te rijden (en 4 uur terug)...
quote:Hoi,
de 10e planeet bestaat inderdaad - een Kuijper-gordel object met de naam Quaoar. Zie http://www.gps.caltech.edu/%7Echad/quaoar/
"Planeet" is overigens een groot woord - de doorsnee is maar een derde van die van onze Maan.
Dat verhaal van 2012 geloof ik inderdaad niet. Er is geen enkele serieuze aanwijzing voor; alleen een paar verhalen en interpretaties van wat oude geschriften.
Een planeet die op zo'n manier de zon kan beïnvloeden moet zodanig groot zijn dat we 'm allang hadden gevonden - 9 jaar is niet zo heel ver weg in kosmische termen.
De zwaartekracht zou veel groter moeten zijn dan zelfs van Jupiter (na de zon het grootste object in dit zonnestelsel - Jupiter bevat zoveel massa dat alle andere objecten in dit zonnestelsel, met uitzondering van de zon, minder wegen dan Jupiter zelf).
...maar een planeet die zwaarder is dan Jupiter heeft zoveel massa en dus zo'n grote zwaartekracht dat ze zou "ontbranden" - en dus een kleine ster zou zijn - vermoedelijk een bruine dwerg. Net zoals je in de film 2010 ziet; de film is uiteraard niet echt, maar de wetenschap achter het ontbranden van Jupiter is (redelijk) correct.
Een dergelijk zwaartekrachtveld is heel makkelijk op te sporen. Aangezien dat niet gebeurt is, is het hele verhaal onzin.
Als je andere data hebt, post je die dan hier?
quote:Zal ik doen.
Op maandag 6 oktober 2003 11:55 schreef yvonne het volgende:
21 December?
Wat jammer
Daar hadden we graag heen gewild,
maar het is dan de traditionele iteejer verjaardags annex vliegkracht van eieren test meetAls je andere data hebt, post je die dan hier?
quote:Normaalgesproken zal iets als dit weggeedit worden. Dít, mijne dames en heren, valt dus onder sfeerverpestend posten.
quote:Dat is wel heel erg strikt, Janszzen spreidde alleen maar zijn mening tentoon, toch?
Op maandag 6 oktober 2003 12:12 schreef iteejer het volgende:[..]
Normaalgesproken zal iets als dit weggeedit worden. Dít, mijne dames en heren, valt dus onder sfeerverpested posten.
En wordt zonder verder commentaar beloond met een ban.
Janszzen heeft even rust nu.
Je doet maar hoor, worst en kinderen zonder ouders, enzo...
quote:De toon kwam over als een enigzins sfeer-verpestende reactie.
Op maandag 6 oktober 2003 12:14 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Dat is wel heel erg strikt, Janszzen spreidde alleen maar zijn mening tentoon, toch?
Je doet maar hoor, worst en kinderen zonder ouders, enzo...
Ik neem aan dat iedereen dat wel appreciateerd
quote:Heb je gelijk in, het is zeker strikt.
Op maandag 6 oktober 2003 12:14 schreef seriewoordenaar het volgende:
Dat is wel heel erg strikt, Janszzen spreidde alleen maar zijn mening tentoon, toch?Je doet maar hoor, worst en kinderen zonder ouders, enzo...
Als hij niet al een hele rij (16) vermeldingen echter zijn naam had staan, plus een ban elders voor vergelijkbare maar meestal ergere uitingen, zou dit vermoedelijk geen ban geworden zijn.
Jaja, we zijn wel genuanceerd soms..
quote:Ik vind het eigenlijk best wel grappig. Bij zo'n gewauwel laat iemand behoorlijk in zijn psychologische kaarten kijken, waarbij ze zichzelf vaak aan de rand van gesprekken plaatsen.
Op maandag 6 oktober 2003 12:21 schreef iteejer het volgende:
Heb je gelijk in, het is zeker strikt.
En ik neem direkt aan dat jij niet van je sokkel geblazen wordt door dat soort gebabbel.
quote:Okido, dat wist ik niet. Recidiverende probleemusers moeten weg... Ze mogen allang blij zijn dat we de Sharia niet toepassen en ze nog vingers overhebben om te kunnen tikken.
Maar sommige anderen worden dat wel, en bovendien had Janszzen al een heel stel waarschuwingen op zijn naam staan, plus een ban in een ander forum vanwege dergelijke kretologien.
In feite was dit dus de druppel die wat hem betref de emmer deed overlopen.Als hij niet al een hele rij (16) vermeldingen echter zijn naam had staan, plus een ban elders voor vergelijkbare maar meestal ergere uitingen, zou dit vermoedelijk geen ban geworden zijn.
Jaja, we zijn wel genuanceerd soms..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |