Wie heeft de laatste aflevering van Gundam Seed gezien?
Jezus, ik vind het echt een van de allerbeste series die ik in tijden gezien heb. De beelden, de geweldige muziek en personages. Ik ga denk de serie nog een keer bekijken.
Kira Yamato
Gundam Seed
Welke series volgen jullie op het moment?
Ik heb Stellvia of the Universe nu compleet en das ook een serie in space, dus die ga ik nu volgen samen met Last Exile.
Deel 1: Het grote Anime/Manga Topic ...
[Dit bericht is gewijzigd door CloudStrife op 29-09-2003 22:14]
quote:Ik heb deel 1 ook nooit gezien
Op maandag 29 september 2003 22:13 schreef rockstah het volgende:
hee nooit geweten dat dit topic er was
Maar goed deze vind ik nu in ieder geval terug
Tis ook tijd voor lijstjes
- Neon Genesis Evangelion 1-26 (Complete)
- Death and Rebirth (Movie)
- End of Evangelion (Movie)
- Spriggan (Movie)
- Wonderful Days (Movie)
- Sin the animated movie (Movie)
- Blood: The Last Vampire (Movie)
- Spirited Away (Movie)
- Jin-Roh (Movie)
- Princes Mononoke (Movie)
- Zone of the Enders (OVA)
- Cowboy Bebop Move Knocking on Heavens Door (Movie)
- Cowboy Bebop 1-26 (Complete)
- Vandread First Stage 1-13 (Complete)
- Tales of Eternia 1-13 (Complete)
- Record of Lodoss War 1-27 (Complete)
- Ayashi no Ceres 1-24 (Complete) (Watched)
- Yokohama Shopping Log 1-2 (Complete)
- Golden Boy 1-6 (Complete)
- Read or Die OVA 1-3 (Complete)
- Early Reins OVA (Complete)
- Hellsing 1-13 (Complete)
- Witch Hunter Robin 1-26 (Complete)
- Saishuuheiki Kanojo 1-13 (Complete)
- Mahou Tsukai ni Taisetsu 1-12 (Complete)
- .Hack - The Legend of Twilight's Bracelet 1-12 (Complete)
- Stratos4 1-13 (Complete)
- Happy World TV 1-13 (Complete)
- GunParade March 1-12 (Complete)
- Spiral 1-25 (Complete)
- Hunter X Hunter TV 1-62 (Complete)
- Hunter X Hunter OVA 1-8 (Complete)
- Hunter X Hunter OVA 2 Greed Island 1-8 (Complete)
- Haibane Renmei 1-13 (Complete)
- FLCL 1-6 (Complete)
- Weiss Kreuz OVA 1-2 (Complete)
- Weiss Kreuz Gluhen 1-13 (Complete)
- King of Bandit Jing 1-12 (Complete)
- GetBackers 1-49 (Complete)
- Gundam Seed 1-50 (Complete)
- D.N. Angel 1-26 (Complete)
- RahXephon 1-26 (Complete)
- Lupin the 3rd - First Contact (Movie)
- Wolf's Rain 1-26 (Complete)
- Gatekeepers 1-24 (Complete)
- Naruto Special - Find the crimson four-leaf clover (Complete)
- Naruto 1-51 (Completing)
- Gundam X 1-6 (Completing 6/39)
- Scryed 1-5 (Completing 5/26)
- Ghost in the Shell - Stand Alone Complex 1-21 (Completing 21/26)
- Macross Zero OVA 1-2 (OVA) (Completing 2/5)
- Scrapped Princess 1-22 (Completing 22/26)
- LastEXILE 1-25 (Completing 25/26)
- E's Otherwise 1-20 (Completing 20/25)
- Stelvia of the Universe 1-26 (Complete)
- Matantei Roki - Ragnarok 1-23 (Completing 23/26)
- Gad Guard 1-16 (Completing 16/19)
- Narutaru 1-11 (Completing 11/13)
- Full Metal Panic! 1-22 (Completing 22/24)
- Full Metal Panic? Fumoffu 1-4 (Completing 4/12)
- Kiddy Grade 1-2 (2/25)
- Noir 1-10 (Completing 10/26)
- GTO 1-29 (Completing 29/43)
- Texhnolyze 1-10 (Completing)
- Onegai Twins 1-9 (Completing)
- Ultra Maniac 15 (Completing 1/26)
- Chobits 1-6 / 16-18 / 21-23 (Completing 12/26)
- .Hack Sign 1-14 (Completing 14/26)
- Love Hina 1-21 (Completing 21/24)
- X TV 17-22 (Completing)
- Trigun 1-4 6-7 (Completing 6/26)
- Sentou Yousei Yukikaze 1-2 (OVA) (LICENSED 2/5)
- Kino's Travels 1-3 (LICENSED 3/13)
- Hikaru no Go 1-44 (LICENSED 44/75)
- Earth Maiden Arjuna 1-3 (3/12)
- Excel Saga 1-7 (7/26)
- Heat Guy J 1-3
- Raimuiro Senkitan 1-6
- Tokyo Underground 1
- Star Ocean EX 1-2
- Arc the Lad 1-15
- DNA^2 1-5
- Gasaraki 1-5
- WeiB Kreuz 1-5
- Argent Soma 1-4
- Street Fighter V 1
- Serial Experimental Lain 1
laatste wat ik heb afgezien is Cowboy Bebop series
(Bang!)
welke animes me erg zijn bijgebleven na al die tijd zijn:
- escaflowne (allereerste anime die ik gezien heb)
- now and then, here and there (schokkende anime, erg indrukwekkend)
- crest of the stars (wat een schitterend verhaal)
- initial-d (alle stages; echt een serie die je wel of niet leuk vind)
- alle ghibli films (voornml: mononoke, laputa, whisper of the heart en spirited away)
ben nu bezig met een koreaanse anime, genaamd: Wonderfull Days
de animates zijn schitterend en het verhaal vooralsnog leuk
wel ff wennen, koreaans klinkt een stuk anders dan japans
(btw engelse dubs zuigen)
Wonderfull Days is een film, had ik ook een aparte topic voor geopend laatst.
Tadaa, er mogen tegenwoordig ook losse topics over losse series worden begonnen, niet dat ze veel succes hebben, maar het mag...
Bubblegum crisis episode 1 tot en met 23 ofzo
Cowboy bebop episode 1 t/m 12
Ghost in the shell
Princess Mononoke
Blood: The last Vampire
Akira
Doe mij maar Gundam Wing
Qua series ooit begonnen met Vision of Escaflowne, Cowboy Bebop ('k kwam via Yoko Kanno, die de (geweldige ) muziek van beide series deed bij Cowboy Bebop terecht) en Love Hina, maar steeds andere kanten opgezocht.
Van series als NGE word ik eigenlijk niet anders. Dat geneuzel de hele tijd, en zo'n zwakkeling als hoofdpersoon Misschien wel 'n klassieker (en 'k heb 'm dan ook wel gezien), maar soortgelijke series als Rahxephon doen 't toch 'n stuk beter. Maar 'k hou voornamelijk van de komische, drukke en wat ecchi series als Love Hina, Mahoromatic en Ai Yori Aoshi.
'k zal zo even de lijst maken, want hij's best lang.
En er zijn er nog wat uitgeleend...
quote:Op je PC monitor misschien? Downloaden van I-net....
Op dinsdag 30 september 2003 18:25 schreef rockstah het volgende:
waar kijk je dat allemaal
quote:idd... op de PC.
Op dinsdag 30 september 2003 19:10 schreef CloudStrife het volgende:[..]
Op je PC monitor misschien? Downloaden van I-net....
'k heb 'n mooi schermpje, 'n lekkere stoel en 5.1-geluid. Is prima te doen, hoor.
maar goed. ik heb nu BitTorrent en ben nu Magical Angel Creamy Mami pack episode 1-5 aan het downloaden. de titel klinkt wel leuk n.l. is dat een goeie serie? en is er nog wat -N-fo over de nieuwsgroepen? mischien moet er een onderwerp aan het topic. dan loopt hij vast wel beter.
Soort van IMDB, maar dan voor animé. De cijfers vallen doorgaans wat hoog uit, maar zijn wel redelijk betrouwbaar.
quote:Op die site staat trouwens ook duidelijk links naar fansubs enzo... policy?
Op woensdag 1 oktober 2003 19:50 schreef Jordy-B het volgende:
voor alle info over series:Soort van IMDB, maar dan voor animé. De cijfers vallen doorgaans wat hoog uit, maar zijn wel redelijk betrouwbaar.
quote:'k kom d'r al 'n poosje, maar heb eigenlijk nog nooit wat gevonden. Er wordt soms wel bij vermeld dat series alleen maar via fansub te kijgen zijn, door welke groups, en wat die groups zoal gesubbed hebben, maar linkjes ben ik nog niet tegengekomen...
Op vrijdag 3 oktober 2003 00:23 schreef AhJoe het volgende:[..]
Op die site staat trouwens ook duidelijk links naar fansubs enzo... policy?
quote:vb: http://www.animenfo.com/animefansub/group.php?id=62
Op vrijdag 3 oktober 2003 09:15 schreef Jordy-B het volgende:[..]
'k kom d'r al 'n poosje, maar heb eigenlijk nog nooit wat gevonden. Er wordt soms wel bij vermeld dat series alleen maar via fansub te kijgen zijn, door welke groups, en wat die groups zoal gesubbed hebben, maar linkjes ben ik nog niet tegengekomen...
Maar ik vraag me af waarom we geen links mogen plaatsen voor animes. Ik bedoel, ok, fansubs zijn theoretisch illegaal, maar die Japanse bedrijven hebben daar lak aan, en niet zonder reden, fansubs zijn immers 'gratis' reclame voor hun producten. Het wordt pas echt illegaal beschouwd wanneer een bepaalde serie ge-fansubbed wordt terwijl het 'licensed' is... tis dus heel wat anders dan warez enzo..
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 03-10-2003 20:46]
quote:Oh ok, jammer
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:25 schreef Jordy-B het volgende:
Het is héél lang geleden al afgesproken dat er op Fok! géén links voor bittorent of emule geplaatst mogen worden, omdat niet te achterhalen valt of de bestanden waarna gelinkt wordt legaal of niet zijn...
quote:Ik kan je verzekeren dat alle links op www.animesuki.com legaal zijn. Die site is zo streng, als er ook maar 1 nieuwtje binnenkomt dat een serie gelicenseerd is verdwijnen de links per direct van de site. Dit wordt bijgehouden in een License List op diezelfde pagina.
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:25 schreef Jordy-B het volgende:
Het is héél lang geleden al afgesproken dat er op Fok! géén links voor bittorent of emule geplaatst mogen worden, omdat niet te achterhalen valt of de bestanden waarnaar gelinkt wordt legaal of niet zijn...
Hehe, grappig. Zit op de site van Sunrise te kijken (Escaflowne, Witch Hunter Robin, Gundam series etc.) kom ik RTL 4 tegen
http://www.sunrise-inc.co.jp/international/show_index.html
Netherlands RTL4 MOBILE SUIT GUNDAM WING Now Showing
Sunrise is zo cool! Ik ga nu hun nieuwe serie Planet-Es volgen. Realistische anime in de ruimte!
Akira (NL) schiet ook niet echt op met releasen van deel 4
Ga begin volgende week aan NGE beginnen (lees het meestal in de metro naar me stage ( . )
Berserk ownt ernstig zwaar
Blade of the Immortal is ook heel erg goed
Battle Royale: in 1 woord BRUUUUUUUUT
quote:Dat is Newtype-USA. De Amerikaanse versie van het Japanse blad. Blad is nu volgens mij net een jaar lang verschenen in Amerika. Is een glossyblad met ongeveer 200 pagina's per maand. Staat van alles in over anime/manga/japanse games/j-pop/gundam modelbouw/columns/dvd recensies/manga-recensies/Angel Dust Manga/features/interviews met studios/etc.
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:06 schreef Jordy-B het volgende:
Wat is dat blad?
Daarnaast zit er elke maand een DVD bij met een aflevering van een bepaalde anime plus trailers. Deze maand (met Witch Hunter Robin cover) de eerste aflevering van Final Fantasy: Unlimited (r1). Verder zitten er posters bij, deze maand Last Exile (CEWL!) en een kleintje van Full Metal Panic / RahXephon Bible en ansichtkaarten van JoJo's Bizare Adventure. En natuurlijk nog een middenposter (centerfold) van Super Gals!
Echt megacewl blad! Zie www.newtype-usa.com
Oh ja, je leest het blad van rechts naar links
Ennuh al het artwork in dit blad is echt mooi!
BTW. die linker Newtype is Japans. De overige zijn allemaal de USA versie. Je kan de USA en Japanse versie halen in de betere comicshop, maar ik bestel ze altijd bij Archonia.com. Blad kost ongeveer 8 euro en je krijgt veel waar voor je geld. I love the goodies
[Dit bericht is gewijzigd door CloudStrife op 04-10-2003 16:38]
quote:Hoe is jouw ervaring met Archonia.com?
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:31 schreef CloudStrife het volgende:[..]
Dat is Newtype-USA. De Amerikaanse versie van het Japanse blad. Blad is nu volgens mij net een jaar lang verschenen in Amerika. Is een glossyblad met ongeveer 200 pagina's per maand. Staat van alles in over anime/manga/japanse games/j-pop/gundam modelbouw/columns/dvd recensies/manga-recensies/Angel Dust Manga/features/interviews met studios/etc.
Daarnaast zit er elke maand een DVD bij met een aflevering van een bepaalde anime plus trailers. Deze maand (met Witch Hunter Robin cover) de eerste aflevering van Final Fantasy: Unlimited (r1). Verder zitten er posters bij, deze maand Last Exile (CEWL!) en een kleintje van Full Metal Panic / RahXephon Bible en ansichtkaarten van JoJo's Bizare Adventure. En natuurlijk nog een middenposter (centerfold) van Super Gals!
Echt megacewl blad! Zie www.newtype-usa.com
Oh ja, je leest het blad van rechts naar links
Ennuh al het artwork in dit blad is echt mooi!
BTW. die linker Newtype is Japans. De overige zijn allemaal de USA versie. Je kan de USA en Japanse versie halen in de betere comicshop, maar ik bestel ze altijd bij Archonia.com. Blad kost ongeveer 8 euro en je krijgt veel waar voor je geld. I love the goodies
quote:Ik heb er drie keer iets besteld, alle drie de keren prima verlopen. Ik heb geen creditcard, en daarom kies ik voor bankoverschrijving. Archonia zit in België, maar ze hebben ook een banknummer in Nederland. Duurt ongeveer 5 dagen voordat het geld op hun rekening staat. Ze sturen het vaak dan direct op en een dag later heb je het pakketje (altijd netjes ingepakt) thuis. Daarbij komt dat het pakketje ook verzekerd is. Verzendkosten zijn 8 Euro en je kan dan tot 25KG (das veel) aan spullen kopen. En de service is ook goed. Als je een mailtje stuurt met een vraag, dan heb je binnen 48 uur antwoord. Verder staat de Euro gunstig tegenover de dollar. Zo kost de Newtype-USA in Amerika $9,99 en bij Archonia betaal je EUR 8.52.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:23 schreef Manfredje het volgende:[..]
Hoe is jouw ervaring met Archonia.com?
Ze hebben wel leuke dingen en duur zijn ze niet.
Archonia ruled
quote:Misschien kijk je dan de verkeerde
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:36 schreef nlboy het volgende:
*zucht*
echt oersaai zijn die tekenfilms.
Maar je hoeft niet te reageren, hoor.
quote:Dan ga je toch lekker weg
*zucht*
quote:Saai. Welke heb jij dan wel eens gekeken?
*zucht*
quote:als je de anime hebt gezien is de manga waarschijnlijk een groot deel waarschijnlijk oude koek. ik heb de anime nog niet gezien (live action ook nog niet). maar bij Berserk, Battle Royale, Ichi The Killer (OMG dat ik die de eerste keer niet op noemde
Op zaterdag 4 oktober 2003 14:54 schreef CloudStrife het volgende:
Ik volg GTO als anime, dus manga heeft niet echt zin meer, omdat die haast hetzelfde zijn. Anyway, dit heb ik de afgelopen tijd binnengekregenqua manga / games:
wat is jullie ervaring met het verschil tussen anime en manga? welke vinden jullie over het algemeen beter/leuker? en vinden jullie het waard om de andere versie ook te kijken/lezen of skip je dat liever en ga je kijken naar al die andere prachtige series die er zijn?
btw is Zone of the enders 2 een leuk spel? lijkt me wel interessant
quote:Zeker alleen pokemon gezien? Of je download de verkeerde series? Je vindt een bepaalde anime niet leuk, DUS zijn alle andere ook gaar? Vertel es, wat vindt jij niet saai?....
*zucht*
[Dit bericht is gewijzigd door AhJoe op 05-10-2003 00:26]
quote:ZOE2 is een erg cewl spel
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:45 schreef Wolfwood het volgende:[..]
als je de anime hebt gezien is de manga waarschijnlijk een groot deel waarschijnlijk oude koek. ik heb de anime nog niet gezien (live action ook nog niet). maar bij Berserk, Battle Royale, Ichi The Killer (OMG dat ik die de eerste keer niet op noemde
), is er veel meer in de manga dan in de bewegende versie.
Heb de eerste paar volumes van Chobits en Naruto gelezen die zijn wel weer bijna 100% het zelfde als de anime. Maar later zal wel verschil in komen denk ik.wat is jullie ervaring met het verschil tussen anime en manga? welke vinden jullie over het algemeen beter/leuker? en vinden jullie het waard om de andere versie ook te kijken/lezen of skip je dat liever en ga je kijken naar al die andere prachtige series die er zijn?
btw is Zone of the enders 2 een leuk spel? lijkt me wel interessant
En het is weer tijd voor het nieuwe anime-seizoen!
Ben nu Avenger aan het kijken, heeft wat weg van Noir meets .Hack/Sign.
quote:Een animé van BR? Of mis ik iets?
Op zaterdag 11 oktober 2003 16:31 schreef SCoRPioN_XM het volgende:
Battle Royale blijft mijn favoriet! Ik kan niet w88 tot deel2 uitkomt!
quote:'k heb net de eerste afleveringen gezien van Gungrave (nogal Hellsing-stijl serie), Gunslinger Girl (Gaat over het gebeuren in een organisatie die kleine meisjes inzet als moordenaars) en de wat lichtere serie Earth Defence Family (een compleet geschift gezin, waarvan de ouders midden in een scheiding zitten op het moment dat ze ineens worden aangesteld als het powerranger-achtige team wat de wereld moet redden van de ondergang
Op vrijdag 10 oktober 2003 21:51 schreef CloudStrife het volgende:
Nieuwe seizoen is begonnen.Vind Avenger en Fullmetal Alchemist erg goed
- Avenger 1
- Gilgamesh 1
- Full Metal Alchemist 1
- PLANETES 1
- Gungrave 1
- Tsukihime 1
- Gunslinger Girl 1
- Galaxy Railways 1
- Mermaid's Forest 1
- Yami to Boushi to Hon no Tabibito 1
Wat een zooi
En voeg Peace Maker Kurogane, Kimi Ga Nozomu Eien en Kousetsu Hyaku Monogatari bij je lijstje
Gilgamesh en Kousetsu Hyaku Monogatari heb ik eigenlijk al van m'n lijstje geschrapt vanwege gare graphics. En Galaxy Railways misschien ook; Een spoorweg midden in 't heelal is echt lame, typisch Japanners die zulke dingen verzinnen
edit: oh Chrno Crusade bijna vergeten
[Dit bericht is gewijzigd door AhJoe op 12-10-2003 15:57]
eindelijk hier ook een fatsoenlijke anime/manga topic
Er zijn idd ERG veel nieuwe series uit , momenteel volg ik :
Naruto (begon een beetje DBZ achtig te worden maar nu de Exams over zijn hoop ik dat er weer beetje tempo erin komt)
Ikkitousen
Full Metal Alchemist
Full Metal Panic Fumoffu <---- AANRADER
en
Kimi_Ga_Nozomu_Eien (kan het niet eens uitspreken )
Korte promos voor de aankomende releases:
http://www.bandaivisual.co.jp/dbeat/cm/index.html (wel realmedia..)
quote:De muziek komt itt de serie niet van Kanno
Op donderdag 6 november 2003 23:53 schreef MightyV het volgende:
Ghost in the Shell 2 komt er ook aan, getiteld Innocence. De trailer kan je alvast hier bekijken (in quicktime format).
Ook 'n andere regisseur dan de serie. Maar de voice-cast lijkt hetzelfde gebleven. (de stijl van de trailer doet ook sterk denken aan de serie, trouwens. Alleen 'n beetje meer en duurdere special effects, want je moet natuurlijk wel kunnen zien dat 't een film is.
quote:Het enige wat ik weet is dat 't afkomstig is van dezelfde studio die verantwoordlijk was voor films en series als Ghost in the Shell: Production I.G.
Op donderdag 13 november 2003 16:09 schreef koninginnedag het volgende:
Weet iemand wie de anime heeft geregiseerd en getekend in Kill Bill.
Dat moet echt een super goed stukje film zijn.
quote:Voor mensen die stront gewend zijn, ja...
Op donderdag 13 november 2003 17:06 schreef Twizla het volgende:
wicked city blijft een toppertje
Ik vondt het echt een rete gaaf verhaal en ik heb de eerste paar delen. Helaas is het nu nergens meer te koop en ben ik de serie totaal uit het oog verloren... nu deze topic toch over manga/anime ging had ik gehoopt dat iemand hier meer over wist...
Vampire Master Dark Crimson.
quote:Stellivia was inderdaad leuk. Hoop morgen Bubblegum crisis tokyo 2040 compleet te hebben en final fanatsy.
Op maandag 29 september 2003 22:12 schreef CloudStrife het volgende:<knip>
Ik heb Stellvia of the Universe nu compleet en das ook een serie in space, dus die ga ik nu volgen samen met Last Exile.Deel 1: Het grote Anime/Manga Topic ...
Wordt uitgegeven door DC Comics en is geen manga, maar 'n Amerikaanse comic..
quote:Ze zijn d'r bij animenfo niet zo kapot van...
Op vrijdag 2 januari 2004 22:43 schreef Megumi het volgende:
Wie heeft de amime Geneshaft gezien. Retecool vindt het een must see.
Een zeventje kreeg hij... (en da's laag.)
quote:nou ! hou je muil dan en wees eenz zinnig
Op maandag 29 september 2003 22:14 schreef rockstah het volgende:
ik wou er bijna zelf een openen zeg maar
quote:uhm stomme tekst hoor maar als je de geripte versies wil hebben laat het dan ff weten ..
Op maandag 5 januari 2004 04:28 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik wil nog Neon Genesis Evangelion compleet hebben (dus ook met de films) op dvd. Waar kan ik de set het goedkoopst krijgen?
quote:RahXephon is veeeeeeeeeeeeeeel beter dan NGE!
Ik wil nog Neon Genesis Evangelion compleet hebben (dus ook met de films) op dvd. Waar kan ik de set het goedkoopst krijgen?
quote:NGE heeft Fan Service!
Op maandag 5 januari 2004 04:47 schreef PDOA het volgende:[..]
RahXephon is veeeeeeeeeeeeeeel beter dan NGE!
quote:Ja, Shinji die zich afrukt terwijl Asuka een 'schoonheidslaapje' doet. (In End of Evangelion)
Op maandag 5 januari 2004 05:11 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
NGE heeft Fan Service!
quote:Is goed voor d'r huid.
Op maandag 5 januari 2004 22:42 schreef PDOA het volgende:[..]
Ja, Shinji die zich afrukt terwijl Asuka een 'schoonheidslaapje' doet. (In End of Evangelion)
quote:'k moet wel zeggen dat ik de eerste serie leuker vond dan de tweede, Ai Yori Aoshi Enishi.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:13 schreef Megumi het volgende:
Leuke serie Ai Yori Aoshi. Zeker voor de romatiche personen onder ons.
Maar in de tweede serie wordt maar wat aangeklooid
Ik hoop dat het einde nog wat goed maakt, want die heb ik nog niet gezien.
Bij gebrek aan nieuwe afleveringen van Love Hina, voldoet Ai Yori Aoshi trouwens prima..
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 06-01-2004 14:19]
quote:Blade of the Immortal... daar heb ik ook wel eens van gehoord geloof ik
Op maandag 5 januari 2004 10:47 schreef Jebus het volgende:
Ik ben net begonnen met Blade of the Immortal te lezen, damn wat vet zeg. Echt supermooi getekend enzo, ook bruut verhaal. Cowboy Bebop the movie en Perfect Blue laatst gezien, beide ook erg cool.
quote:Waarschijnlijk is het het goedkoopste om hem te importeren uit Amerika (regio 1) of uit Australie (regio 4)
Het zijn wel bijna allemaal vrij duistere series (veel afgekeken van Hellsing, volgens mij) Een greep:
Als je de vuurwapengevechten van Trigun, de vechtkunsten en cool van Cowboy Bebop bij elkaar zou mixen, en een sufje Hellsing zou toevoegen krijg je iets heel speciaals: Gun Grave - Beyond the Grave.
De serie vertelt het verhaal van de sweeper (iemand die zó goed met z'n wapens en z'n lichaam kan omgaan dat 'ie in staat is om (een groep) mensen in no-time neer te leggen) Brandon Heat (aka "grave" of "beyond the grave") die met behulp van de wetenschap zelfs na zijn dood z'n kunstjes kan uitvoeren. Maar de serie begint met 'n flashback waarin z'n levensloop verteld wordt.
Erg goeie serie, imo. Je kan zo alle afleveringen achter elkaar kijken zonder verveeld te raken. Het verhaal is bijzonder boeiend (zitten genoeg conflicten, vriendschap, liefde, etc in). De tekenstijl is vrij scherp, met oog voor detail. Hoewel het bij lichte scènes vrij lomp lijkt. De tekenstijl van de personages doet sterk denken aan Vision of Escaflowne (vooral door de neus ).
Er is veel aandacht besteed aan de achtergronden. Er gebeurt dan ook opvallend veel rond zonsondergangen, en die zijn dan ook tot in de puntjes uitgewerkt.
Ook de muziek is erg goed. Erg Trigun/Hellsing/Cowboy Bebop, maar zonder de jazz uit die laatste...
Topserie
Een andere serie is Gunslinger Girl. Deze serie speelt zich af in Italië, en gaat over een organisatie die kleine meisjes hersenspoelt, een kunstmatig superlichaam geeft en een wapen in de handen duwt... nice
Bij deze serie is iedere aflevering (itt Gun Grave die de rode draad véél zwaarder laat meetellen) een op zichzelf staand verhaal. Doorgaans gaat de aflevering over één of twee van de meisjes bij de organisatie. Hoewel ze gehersenspoeld zijn, hebben ze allemaal hun eigen karakter (en ze hebben elk hun eigen problemen). De serie gaat véél trager dan Gun Grave. Dit komt voor 'n deel doordat sommige gebeurtenissen vanuit het perspectief meerdere meisjes getoond worden, waardoor je dus afleveringen hebt die opvallend veel op elkaar lijken.
De tekenstijl is wat simpel, hoewel er zo nu-en-dan vrij veel detail in verwerkt wordt.
De actie is kort en hevig, de verhaallijn trekt me niet zo, maar is desalniettemin wel vrij aangrijpend. Al moet je even aan het iedee wennen van tot supermoordenaar getrainde meisjes.
De muziek is meer muzak (liftmuziek). Bij veel nummers op de OST kan je gewoon horen dat ze een bekend nummer ietsjes hebben aangepast om er een nieuw nummer van te maken. Vréselijk irritant, omdat het feit dat de nummers verschillen van het origineel steeds je aandacht opeist.
Een redelijk goeie serie, imo... Maar geen topserie.
Shingetsutan Tsukihime (aka Moon Princess)
De serie volgt een jongeman (denk Ai Yori Aoshi's Kaoru, maar dan wat meer 'n eikel) Die in een periode van zijn leven een aantal conflicten tegemoet ziet als hij (omdat hij haar wat verschuldigd is, vanwege wat hij heeft uitgevreten) een meisje moet helpen tijdens haar jacht op vampieren. (niet echt type Buffy, hoor... En deze vampierjacht neemt maar 'n fractie van de gebeurtenissen van de serie voor zijn rekening) En meer wil ik er niet over kwijt, want daar is het verhaal te complex voor, en zou ik teveel verklappen.
Het verhaal is iig complex, boeiend en meeslepend... Genoeg gebruik van flashbacks, maar ze geven de benodigde informatie pas als het ook daadwerkelijk benodigd is en niet eerder. Is eigenlijk alles wat je wenst in zo'n verhaal. En er zit maar één irritante Ai Yori Aoshi Enishi-achtige aflevering in, dus dat scheelt. Verder is het een serieuze, misterieuze serie.
De tekenstijl is ehm... stijlvol en scherp.
Van de muziek kan ik me eigenlijk niets herinneren, dus zal het wel niet bijzonder geweest zijn.
Een goeie, meeslepende serie, als je van de wat serieuzere series houdt.
Read Or Die TV (aka ROD TV)
Is de TV serie die vervolgt op het verhaal van de geweldige OVA Read or Die. Deze serie gaat over drie paper-users, met elk totaal verschillende karakters en manieren van papiergebruik. De oudste is de kawaii en vrolijke Michelle. De wat duffe (en boomlange) Maggie is de tweede en de jongste is het wat opvliegende, doch onzekere jongensmeisje Anita. Het drietal werkt gezamelijk in hun eigen detective-bureau'tje en eindigen uiteindelijk als de bodyguards van de populaire schrijfster Nene. Deze laatste heeft een writers-block sinds dat het contact tussen haar en "the paper" Yomiko is verbroken.
Het is wel zo handig om de OVA gezien te hebben als je deze serie gaat kijken, omdat er veel naar verwezen wordt. En bepaalde, extreem belangrijke pottwitst zouden dan zomaar 'ns onopgemerkt voorbij kunnen gaan.
De stijl, de muziek, alles is erg als de OVA, wat goed nieuws is. En deze serie heeft een vleugje humor, iets waaraan het in de bovenstaande series ontbreekt.
De tekenstijl is qua personages iets minder netjes (lijkt soms zelfs onscherp getekend, wat nogal 'n maf effect geeft), maar de special effects, en de papier-effecten zijn verbeterd. De geweldige muziek is van dezelfde kwaliteit .
Als je ROD gaaf vond, zal je dit zeker weten een topserie vinden.
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 07-01-2004 00:12]
En Haibane-Renmei, ook een zeer interessante anime serie, van de maker van Serial Experiments Lain.
[Dit bericht is gewijzigd door PDOA op 07-01-2004 02:31]
Deze heb ik al gezien zeker twee aanraders. Zelf heb ik recent gatekeepers en R.O.D gekeken echte toppersquote:Op maandag 29 september 2003 22:12 schreef CloudStrife het volgende:
Ik heb Stellvia of the Universe nu compleet en das ook een serie in space, dus die ga ik nu volgen samen met Last Exile.
Deel 1: http://forum.fok.nl/showtopic.php/75063
Gokusen werd gereleased door oa Aone... maar die hebben wat probleempjes, geloof ik...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:56 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
naruto ownz
en wie kijkt er Gokusen ,ook een leuke serie
maar ik kan alleen maar tot ep 10 krijgen.........vanm de 13
en hij is bijna nergens te downen de serie Gokusen
maar ik weet een site...maar daar kunnen jullie niet inkomen![]()
![]()
www.tvlegends.net![]()
Zo goed is die niet hoor.quote:Op zaterdag 18 september 2004 12:50 schreef rick_ast1337 het volgende:
Ik mis toch altijd twee klassiekers in dit soort topics,
Fist of the north star![]()
jeuhquote:Urotsukidôji![]()
Ik raad je aan om Urotsukidôji dan nog eens te kijken en speciale aandacht te schenken aan de sublime soundtrack, vooral tijdens de wat pikantere scene's.quote:Op zaterdag 18 september 2004 13:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Zo goed is die niet hoor.
[..]
jeuh![]()
Ik heb alle vier de films al bekeken, op een gegeven moment is de hype er wel af.quote:Op zaterdag 18 september 2004 14:24 schreef rick_ast1337 het volgende:
Ik raad je aan om Urotsukidôji dan nog eens te kijken en speciale aandacht te schenken aan de sublime soundtrack, vooral tijdens de wat pikantere scene's.
Amazing Nurse Nanako?quote:Op zaterdag 18 september 2004 11:11 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
weet je wat een bagger serie is .......Great Nurse weet ik veel >(
Last Exile is een van de indrukwekkenste animes die ik gezien heb.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:46 schreef DJ_WB het volgende:
ben op het moment in de ban van de last exile![]()
wat is dat strak getekent![]()
Ghost in the Shell TV DVD 1 ook net binnen en dies ook![]()
Ja, veel vechten met weinig verhaal. Overigens best leuk om te zienquote:heeft iemand Scryed al gezien?
is die film al op dvd ?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 18:56 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
heb eindelijk GITS 2 !!!!
whoei
2cd dvd rip
van "iemand" Gekregen
In Japan wel... iets meer dan 3000 yen (22 euro, ongeveer), maar dan moet je het ook nog in Nederland zien te krijgen.quote:Op maandag 18 oktober 2004 11:17 schreef DJ_WB het volgende:
[..]
is die film al op dvd ?
Hij's inderdaad prachtig... Maar ik heb hem op de helft uitgezet, omdat ik mezelf de hele tijd zat op te vreten door die idioot slechte ondertiteling...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 18:56 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
heb eindelijk GITS 2 !!!!
De Hawks release
en hij is mooooi
wacht wel tot ie in amerika isquote:Op maandag 18 oktober 2004 11:41 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
In Japan wel... iets meer dan 3000 yen (22 euro, ongeveer), maar dan moet je het ook nog in Nederland zien te krijgen.
Hoop dat LMF het gaat fansubben...quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 06:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Hij's inderdaad prachtig... Maar ik heb hem op de helft uitgezet, omdat ik mezelf de hele tijd zat op te vreten door die idioot slechte ondertiteling...
'k bedoel, hele gesprekken worden tot de kern van de zaak afgekort... Zijn ze vijf minuten aan het lullen, zie je pak-'m-beet vier regeltjes tekst.![]()
Zelfs van Animejunkies heb ik nog beter werk gezien...En dan nog maar te zwijgen over dat debiele lettertype
Wat mij betreft mogen ze bij Hawks wel weer kappen met dat soort ongein...
Love Hina, Chobits, Oneigai Teacher/Twins passen wel een beetje in het zelfde straatje...quote:Op dinsdag 4 januari 2005 14:56 schreef classpc het volgende:
Even een schopje.
Ik kijk nu Girls Bravo en ik vind het zelf een erg leuke serie om naar te kijken.
Maar ik ben er al bijna weer doorheen. Ik geloof dat het nieuwe seizoen Januari/Februari weer komt.
Weet iemand miscien een andere goeie serie?
En met goeie bedoel ik dus dat iemand die Girls Bravo kijkt, dat ook een goeie serie vindt.
Ik download zelf vaak van a.scarywater.net. Het liefst zou ik daar dan ook bij blijven.
Ik weet niet waar je woont, maar je kan altijd een belletje plegen naar de Donner in R'dam! Die bestellen alles voor je, en dat kan je zo op komen halen! Superfijn! Als er iets uitverkocht is bij Archonia, ga ik altijd naar Donner. *wijst op de yaoi manga's die bij archonia altijd binnen no-time zijn uitverkocht*quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:55 schreef ff666 het volgende:
nog een ander vraagje, weet iemand waar ik goedkoop de akira manga (comleet dus) kan kopen/bestellen? zag laatst in een strip winkel deel 5 voor 13 euro liggen ofzo, als ze nou alle delen hadden en voor die prijs, had ik ze echt gekocht, geniale manga !
Heb ze daar al eens zien liggen ja, maar wel voor 25 euro stuk en das dan toch 150 euro ...quote:Op woensdag 5 januari 2005 16:03 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont, maar je kan altijd een belletje plegen naar de Donner in R'dam! Die bestellen alles voor je, en dat kan je zo op komen halen! Superfijn! Als er iets uitverkocht is bij Archonia, ga ik altijd naar Donner. *wijst op de yaoi manga's die bij archonia altijd binnen no-time zijn uitverkocht*
amazon.comquote:Op woensdag 5 januari 2005 14:51 schreef ff666 het volgende:
ja ik hoop dat er binnenkort een betere rip van GITS 2 komt, of gewoon in Nederland op dvd (dus DJ_WB waar heb jij hem besteld??) want de 2 cd rip met die vage ondertiteling is idd bijna niet te volgen!!!
Zal ik die eens proberen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:19 schreef omegaproject het volgende:
[..]
Love Hina, Chobits, Oneigai Teacher/Twins passen wel een beetje in het zelfde straatje...
Ik ga zelf komende week beginnen met Girls Bravo
Dat zijn mijns inziens inderdaad de grote klassiekers, maar veel series zijn ook de moeite waard. Het kost een zee van tijd en enig geduld voor het verhaal maar Tri Gun, Cowboy Bebop, Serial Experiments Lain en dergelijken zijn prima anime's. Heb je helemaal tijd teveel waag je dan aan de ellenlange Naruto serie, Gun Grave, BubbleGum Crisis of Kenshin. Ik ga me eens wagen aan Angelic Layer.quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:28 schreef Kolkus het volgende:
Vroeger, zo'n 10 jaar geleden, heb ik veel manga's gekeken, en uit nostalgie wil ik een van de volgende 2 klassiekers aanschaffen (om onbegrijpelijke redenen heb ik juist deze 2 niet gezien);
- Akira
- Ghost in the shell
Zijn geloof ik de 2 grote Manga klassiekers, maar welke van de 2 vinden jullie het beste ??
Behoorlijk tijdloos. En je zal hem zeker drie keer kijken voordat je 'm helemaal snaptquote:Op woensdag 2 maart 2005 13:11 schreef Kolkus het volgende:
Is Akira niet een beetje gedateerd onderhand (film is geloof ik uit 1987), of is het een tijdloze klassieker die nog steeds de moeite waard is??
Ik vind het een goeie serie hoor.quote:Op zondag 27 februari 2005 02:10 schreef H4ze het volgende:
Is er hier iemand die Bleach kijkt? Ik hoorde van een vriend dat 't wel een goeie serie is en ik ben 'm dan nu ook aan 't binnen halenMaar eerst Full Metal Alchemist verder kijken
![]()
edit: niet goed gelezen....claspc, is die serie wat?
je kunt ep 21 via baka-updates vindenquote:Op woensdag 2 maart 2005 19:00 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik vind het een goeie serie hoor.
Ik kan niet wachten totdat aflevering 21 er is...
Yep, en wat Naruto betreft gaat Dattebayo er gewoon meer door. En AONE ook geloof ik. ANBU is ermee gestopt. Kan trouwens best zijn dat ik die laatste 2 door elkaar haalquote:Op woensdag 2 maart 2005 20:18 schreef Jordy-B het volgende:
Het kan zijn dat een minder bekende groep het fansubben dan overneemt.
AOne doet geen gelicenceerde series, dunkt me...quote:Op donderdag 3 maart 2005 00:58 schreef H4ze het volgende:
[..]
Yep, en wat Naruto betreft gaat Dattebayo er gewoon meer door. En AONE ook geloof ik. ANBU is ermee gestopt. Kan trouwens best zijn dat ik die laatste 2 door elkaar haal![]()
Waar jij het over hebt is naar mijn weten een gore vorm van Hentai.quote:Op donderdag 3 maart 2005 06:40 schreef Forumschorem het volgende:
Anime? dat zijn toch van die gore tekenfilms waarin minderjarige meisjes bruut verkracht worden door monsters. Das toch gewoon hardstikke ziek man!!!
Da's meer de Urotsukidoji reeksquote:Op donderdag 3 maart 2005 06:40 schreef Forumschorem het volgende:
Anime? dat zijn toch van die gore tekenfilms waarin minderjarige meisjes bruut verkracht worden door monsters. Das toch gewoon hardstikke ziek man!!!
lolquote:Op donderdag 3 maart 2005 09:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Da's meer de Urotsukidoji reeks![]()
Same here, ik had em alleen besteld via de winkel hiero.quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:53 schreef Dr_Crouton het volgende:
Heb de Love Hina manga besteld bij Archonia!
Het staat samengevoegd met preorders en sommige delen moeten bij Archonia nog opnieuw aangevuld worden, maar ik heb geduld. Het wordt m'n allereerste echte manga.
Wat voor vak geeft ie?quote:Op donderdag 3 maart 2005 13:44 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
lol![]()
die heeft een Docent van mij op DVD
ik zal er rekening mee houden.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 15:35 schreef Jordy-B het volgende:
classpc, hou je er even rekening mee dat linkjes naar torrent-bestanden op Fok! onder het kopje warez vallen?
Zolang het niet gelicend is is het ook niet echt illigaal.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:17 schreef Jordy-B het volgende:
ja
het is weldegelijk illegaal... alleen als het niet gelicenceerd is, heeft niemand er last van (in tegendeel... het is gratis reclame) en wordt het gedoogd. Of het legaal of niet is, maakt voor de policy van Fok! niet uit. Het is niet na te gaan of de links leiden naar legale of illegale dingen, dus ze mogen gewoonweg niet geplaatst worden. Niet naar torrent-bestanden, niet naar sites met torrent-bestanden etc. Hetzelfde geldt voor ed2k-links... Er wordt eigenlijk alleen gemodereerd als de bekendere sites gepost worden (wijlen suprnova en loki, bijvoorbeeld) of het overduidelijk om warez gaat. Maar het kan je een note en uiteindelijk een ban opleveren, dus ik waarschuw maar even.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 19:52 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Zolang het niet gelicend is is het ook niet echt illigaal.
Het is een onwijze meisjesanime. Het gaat over (een eend die door een tovenaar is omgetoverd in) een meisje die student is aan een balletschool (maar dan wel in een soort sprookjeswereld), maar ze is een enorme kluns en wordt vaak uitgelachen...quote:Heeft iemand hier princess tutu gezien? ik zag er een stukje van in een AMV (pink floyd - echoes) en om een of andere reden lijkt het me best vet ookal gaat het over balletHeb hem alleen nog nergens kunnen vinden
(PM iemand
?)
[Chichiro] released dinsdag/woensdagquote:Op dinsdag 8 maart 2005 00:10 schreef H4ze het volgende:
Owja, en Bleach is ook een fantastische serieKan iemand mij misschien vertellen op welke dag van de week de nieuwe episode van Bleach wordt gereleased door de subgroep Lunar? Dan heb ik ook weer iets om naar uit te kijken enzo
![]()
Ik hoor de laatste tijd veel over Beck! Waar gaat het ongeveer over? Is het het...err...kijken waard?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:25 schreef Ixionn het volgende:
[..]
[Chichiro] released dinsdag/woensdag
[Lunar] woensdag/donderdag
volgens mij... ^^
Gisteravond 4 afleveringen achter elkaar gezien van BECK (19-22) Wat een toffe serie is dat ook zegAlleen moet je er wel van houden ^^
BECK gaat over een "normale" japanse jongen die op een avond een vage hond tegenkomt (BECK) de eigenaa(Ryusuke)r van deze hond is bevriend met de zanger van een Amerikaanse band (Dying Breed, DyBre) waar die jongen fan van is. De eerste paar afleveringen gaat het meer over het schoolleven van Koyuki (die jongen dus) maar na een tijdje leert hij gitaar spelen en mag hij een keer meespelen in de band van Ryusuke... Verder zit er veel Japanse rockmuziek in de serie wat ik persoonlijk erg kan waarderen... maar je moet er van houdenquote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:22 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]
Ik hoor de laatste tijd veel over Beck! Waar gaat het ongeveer over? Is het het...err...kijken waard?
Ben nu weer begonnen met het kijken van mijn Weiss Kreuz boxzeker een aanrader voor angsty bishie fans!
offtopic even: zijn er nog mensen die dit jaar naar de animecon gaan?
ik weet het niet precies het is een verassing / presentjequote:Op dinsdag 8 maart 2005 11:46 schreef gekkehoedenmaker het volgende:Je maakt hier een paar mensen heel erg jaloers hoor! Ben benieuwd hoe het gaat worden!
(ben wel benieuwd, hoe pak je dat aan en hoeveel kost het ongeveer? Want mijn ouders zijn nu aan het verbouwen, en die willen ook al een hele tijd een wandtekening/deur met Belldandy d'r op)
Cool.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 11:27 schreef DJ_WB het volgende:
krijg thuis een glazen deur met deze opdruk![]()
[afbeelding]
als ie klaar is komen de foto's![]()
De eerste zeven delen, ofzo.quote:Op donderdag 10 maart 2005 03:03 schreef Forumschorem het volgende:
Iemand His and Her Circumstances toevallig gezien?
Inderdaad. De laatste 10 afleveringen waren ook zeker de moeite waard. Gevecht met Wizard was toch wel een van de leukste, afgezien van Athena natuurlijk. Een beetje vage uitleg op een vaag verhaal, maar leuke gevechten. Aanrader!quote:Op woensdag 9 maart 2005 18:51 schreef Jordy-B het volgende:
Het viel me van Angelic Layer vooral erg op hoe onwijs spannend en mooi die gevechten zijn. Die hele atmosfeer in het stadion... geweldig!
interesting.. details?quote:Op donderdag 10 maart 2005 21:07 schreef cYbErTiM het volgende:
Beste anime serie die'k tot nu toe gezien heb is wel:
Kimi Ga Nozomu Eien
Soort puber-soapquote:
Ja erg dope seriequote:Op vrijdag 11 maart 2005 11:24 schreef sleepflower het volgende:
Ik kijk op dit moment de serie Elfen Lied.
Beetje rare anime, maar wel leuk. Wel erg geweldadig, moet ik zeggen. Afgehakte lichaamsdelen enzo. Maar goed. Ook veel naakte meisjes.
Ik heb nu tot en met aflevering 6 gezien en ben op dit moment de rest aan het downloaden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*BURP*
Die serie krijgt verdorie 52 (!) afleveringen...quote:Op donderdag 7 april 2005 16:04 schreef classpc het volgende:
Nog steeds bezig met Bleach. Ik zal zo weer ff de nieuwe aflevering downloaden.
52? Hmm....nog een half jaartje bleach dus. Waar heb je die info trouwens vandaan?quote:Op zondag 10 april 2005 17:11 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Die serie krijgt verdorie 52 (!) afleveringen...
Ik vind series van 26 afleveringen al lang zat, eigenlijk.
Zelf wacht ik op Sousei no Aquarion. Een mecha-serie. Wordt gesubbed door Aone in samenwerking met animekingdom. Eerste deel is uit (maar kan je alleen vinden als je zoekt op het forum van animekingdom, doordat aone's site plat ligt.)
Forum van LunarAnime (een van de fansubbers die bleach doen)quote:Op zondag 10 april 2005 20:20 schreef H4ze het volgende:
[..]
52? Hmm....nog een half jaartje bleach dus. Waar heb je die info trouwens vandaan?
Eerste episode gezien... Wauw.quote:Op zondag 10 april 2005 17:11 schreef Jordy-B het volgende:
Zelf wacht ik op Sousei no Aquarion. Een mecha-serie. Wordt gesubbed door Aone in samenwerking met animekingdom. Eerste deel is uit (maar kan je alleen vinden als je zoekt op het forum van animekingdom, doordat aone's site plat ligt.)
Wie subben die dan? Lunar had het te druk met Bleach meende ik.quote:Op zaterdag 23 april 2005 20:49 schreef Yukinari het volgende:
Momenteel volg ik Girls Bravo second season en Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan.
Guro / ecchi = supermegatastisch.
Ziet er goed uit. Maar voor mij nu geen series met mensen die speciale dingen kunnen/zijn.quote:Op maandag 9 mei 2005 02:31 schreef Jordy-B het volgende:
Heb vanavond de serie Mai HiME (ook wel My HiME) afgekeken... Wat een geweldige serie.
De serie heeft als hoofdpersoon Tokiha Mai, die tijdens de reis naar haar nieuwe school achterkomt dat ze een HiME (Highly-advanced Materializing Equipment) blijkt te zijn. De HiME's zijn meiden die speciale krachten hebben. Deze krachten worden gevoed door een rode ster naast de maan, die alleen zij kunnen zien. Deze krachten geven ze de mogelijkheid om een wapen te doen materialiseren en gebruik te maken van een übersterk dier, een "child". Om een child aan te nemen moeten ze echter in de waagschaal leggen wat het allerbelangrijkste voor ze is. De HiME's bestaan om hun vijanden, de monsters die oufan worden genoemd, te stoppen.
Hoewel de inleiding je waarschijnlijk een ander idee geeft, is het verhaal echt erg sterk. Er zijn iets van 20 personages die allemaal een rol spelen in het geheel. De HiME's zelf, natuurlijk, maar ook hun persoonlijke vrienden, hun acties en gevoelens die allemaal van invloed zijn op de rode draad in de serie. Hierdoor bevat de serie talloze plottwists en onthullingen, die je steeds in spanning houden... In het begin vooral grappig, maar wordt serieuzer en spannender naarmate de ontknoping nadert. Het verhaal kent een gigantische plottwist, iets na de helft van de serie. (die trouwens uit 26 afleveringen bestaat), waardoor ook de hele stijl van de serie verandert... De humor is dan vrijwel weg, want het gaat er dan echt hard aan toe.
Tekenstijl is doorgaans vrij strak. Meestal weinig details in lijnen, maar de kleuren zijn wel erg goed. Veel aandacht voor schaduwen. Niet dat ze uit tigtig kleurschakeringen bestaan, maar ze zijn wel steeds goed aanwezig...Er zijn wel gedetailleerde achtergronden, maar op zo'n manier dat de getekende figuren er goed inpassen. Enig nadeel is dat de lijnen soms nogal computer-getekend aandoen. Dat je 'n beetje karteltjes ziet, bedoel ik. Maar dat is mierenneuken, want na vijf seconden merk je het al niet meer op. (Je ziet het wel op de screenshots, maar bij bewegend beeld zie je het niet). Ook worden soms weinig frames per minuut gebruikt (waardoor je schokkerige beweging krijgt), maar ook dat valt niet op.
Special effects en CGI worden onopvallend gebruikt. Eigenlijk alleen voor (dramatisch) licht (rood namiddaglicht wat door de ramen naar binnen valt, bijvoorbeeld) en vonken/explosies/schittering, etc...
Doordat het onopvallend gebruikt wordt, werkt het extra overdonderend, maar het past goed in het getekende.
De muziek is erg goed. Opening en slot zitten gelijk in je geheugen, en verder doet de muziek wat het doen moet. Het wordt goed gebruikt om de sfeer van een situatie te bepalen.
Muziek is trouwens afkomstig van Kajiura Yuki, die je wellicht ook kent van .hack//SIGN.
De fansub die ik gezien heb is afkomstig van Static-Subs (die inderdaad een dubieuze afkorting hebben). De sub is echt van ongelofelijke kwaliteit en zeker een van de beste die ik ooit heb gezien.
Het lettertype is erg goed leesbaar. Het is wit met een gekleurde omranding (Er wordt per personage een andere kleur gebruikt, wat een tof effect geeft.) Maar dat is wat je op z'n minst mag verwachten...
Static-Subs vertaalt echter ook een zeer groot deel van de geschreven (getekende) tekst... Verticale Japanse tekst met tussen de regels de vertaling, naambordjes, tekst in de achtergrond, etc. En op zo'n manier gedaan dat het nauwelijks opvalt. Echt geweldig. Naast dat geven ze ook uitleg over de typisch Japanse zaken, waar geen directe vertaling voor is en aan het eind van de serie geven ze een uitleg waar de verschillende childs voor staan. Zo goed krijg je het op de DVD ècht niet.
screenies uit de eerste afleveringen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wil hier toch nog ff op terugkomen....hoezo zou Lunar weten hoeveel episodes Bleach gaat krijgen?quote:Op zondag 10 april 2005 21:20 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Forum van LunarAnime (een van de fansubbers die bleach doen)
er komt trouwens ook een film van.
wellicht dat het gewoon na te vragen was (of gewoon op de site stond) bij de de mensen achter de serie (Studio Pierrot) of bij TV Tokyo...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:58 schreef H4ze het volgende:
[..]
Ik wil hier toch nog ff op terugkomen....hoezo zou Lunar weten hoeveel episodes Bleach gaat krijgen?Ze zijn alleen maar fansubbers..en niet de makers van de serie ofzo toch. Of hebben ze goeie contacten met de makers ofzo
De special edition of de gewone versie?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:21 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren Spirited Away binnen gekregen op dvd. Erg benieuwd, heb m nog niet gezien![]()
![]()
Morgen kijken als t goed is
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:42 schreef ASSpirine het volgende:
[afbeelding]
van mij
Nausicaa is bekend, maar kennen jullie ook laputa: Castle in the sky?
Ik vind het muziek gewoon fantastisch dat erin voorkomt
ook verhaal is leuk
Tri Gun (wordt later pas een beetje duister, maar is gewoon UBER!)quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:19 schreef DirtyCutFreak het volgende:
Ik hou van een beetje duistere anime's (dus zeker geen love hina crap)
de volgende series heb ik al.
Serial Expiriments Lain![]()
Gunslinger Girl
Gungrave
Hellsing.
Kunnen jullie mij nog meer aanraden?
Ik zal er even wat van downloaden!quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:21 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Tri Gun (wordt later pas een beetje duister, maar is gewoon UBER!)
Cowboy Bebop (niet de film, de serie)
Als je SE Lain een toffe serie vindt dan moet je vooral Boogiepop Phantom effe checken!quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:19 schreef DirtyCutFreak het volgende:
Ik hou van een beetje duistere anime's (dus zeker geen love hina crap)
de volgende series heb ik al.
Serial Expiriments Lain![]()
Gunslinger Girl
Gungrave
Hellsing.
Kunnen jullie mij nog meer aanraden?
Die's me iets te duur (250 dollar!), maar ik heb een andere collectors edition besteld. Zit dan wel niet elke Ghibli film bij, maar ik heb er al een paar (waaronder Spirited Away natuurlijkquote:
Ligt een beetje aan de box hoe duur ie is.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:55 schreef blessed19 het volgende:
gister heb ik eindelijk ''grave of the fireflies'' weten te bemachtigen!
prachtig die ghibli films! ik zag ook iemand met een ghibli box patsen? hoeveel kost nou zoiets? en waar kan je dat bestellen?
400 euro? damn...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:53 schreef Hare het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de box hoe duur ie is.
Laputa is het duurst, daarna Spirited Away, daarna Nausicaa.
Reken maar op 250+ euro (Laputa is de laatste tijd een euro of 400). Zijn nergens meer te koop, gaat allemaal via 2e hands markten in Japan.
Dat is alleen een dvd, en dan noem ik 50 euro niet maar, dan noem ik dat veelquote:Op vrijdag 27 mei 2005 17:23 schreef blessed19 het volgende:
[..]
400 euro? damn...
wat is dan het sublieme grote verschil met deze versie?
http://www.archonia.com/index.php?page=article&aid=20963
die is namelijk maar 50 euro
Kira is een verrader !! een beetje zijn beste vriend Asuran in de pan hakkenquote:Op maandag 29 september 2003 22:12 schreef CloudStrife het volgende:
Al een tijdje geen anime/manga topic op FOK. Hoe kan dat zo?
Vele series in Japan lopen ten einde en begin oktober starten er weer een hele zooi gloednieuwe series.
Wie heeft de laatste aflevering van Gundam Seed gezien?
Jezus, ik vind het echt een van de allerbeste series die ik in tijden gezien heb. De beelden, de geweldige muziek en personages. Ik ga denk de serie nog een keer bekijken.
Kira Yamato
Gundam Seed
Deel 1: http://forum.fok.nl/showtopic.php/75063
de Regio 1 2disc versiequote:
Naruto loopt nog altijd, net als Bleach... beiden populaire series, al zijn ze me te lang.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:25 schreef NgInE het volgende:
wat is de beste actie/comedy anime/serie van dit moment?
Niet nieuw, maar Golden Boy al gezien? Is een beetje van allesquote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:25 schreef NgInE het volgende:
wat is de beste actie/comedy anime/serie van dit moment?
En waar hoort dat varkentje bij dan?quote:Op woensdag 25 mei 2005 08:45 schreef Hare het volgende:
[..]
Wow! Erg strak dat je die box hebt! Hoe mooi is ie nou in het echt?
Ik heb hem zelf niet omdat ik veel losse edities van Ghibli films heb dus is het zonde nog eens alles dubbel te gaan bestellen.
En heb alle Ghibli's gezien, dus ook LaputaWat idd een zeer mooie film is met een zeer mooie dvd uitgave:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is om formaat aan af te zienquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:21 schreef classpc het volgende:
[..]
En waar hoort dat varkentje bij dan?
waar en hoeveel?quote:Op woensdag 25 mei 2005 08:45 schreef Hare het volgende:
[..]
Ik heb hem zelf niet omdat ik veel losse edities van Ghibli films heb dus is het zonde nog eens alles dubbel te gaan bestellen.
En heb alle Ghibli's gezien, dus ook LaputaWat idd een zeer mooie film is met een zeer mooie dvd uitgave:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je een beetje naar boven kijkt zie je het antwoord al staan. Is alleen nog op Japanse 2e hands markten te krijgen. Kan er zelf wel aankomen, maar is zeer aan de prijs.quote:
CD kan je loskopen, 'poppetje' ook, alleen niet deze versie als ik het goed heb, alleen de vliegende robot versie is te koop, kost ook zo 200-250 euro.quote:Op donderdag 2 juni 2005 21:54 schreef ASSpirine het volgende:
omg, 400 euro
als ik dit koop dan word ik verrot gescholden door mijn ouders denk ik![]()
Ik wil gewoon de cd's van laputa, dat mooi doosje en dat poppetje
Laputaquote:Op woensdag 25 mei 2005 08:45 schreef Hare het volgende:
[..]
Het is ook mooiquote:Op woensdag 25 mei 2005 08:45 schreef Hare het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
He is my master volg ik ook.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:10 schreef Timmah het volgende:
Ben ik dan de enige die series als Loveless, Tsubasa Chronicle, He is my master volgt?.
Loveless is, al moet je wel tegen een beetje shounen-ai kunnen.
.
Futakoi Alternative wordt wel meer gewaardeerd dan Futakoi, als ik zo 'ns rondkijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:19 schreef Timmah het volgende:
Futakoi Alternative is trouwens ook een dikke aanrader....Vooral als je het mierzoete Futakoi eerst hebt gezien. Tis een behoorlijke verandering in de toon van de series.
Is Tsubasa Chronicle wat? Ik zie die daar vaak genoeg afleveringen van op 't net staan...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:10 schreef Timmah het volgende:
Ben ik dan de enige die series als Loveless, Tsubasa Chronicle, He is my master volgt?.
Loveless is, al moet je wel tegen een beetje shounen-ai kunnen.
.
Nope, ik denk dat het verhaal op zich best te volgen is. Als je de eerste serie hebt gezien weet je natuurlijk wel wat je moet verwachten qua karakters enzo, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Andere omstandigheden, ander verhaal. Het staat gewoon los.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:42 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Moet je Futakoi gezien hebben om Furakoi Alternative te kunnen waarderen?
Ik vind het wel aardig, maar de manga doet het een stuk beter bij mij. Tis een serie van CLAMP, wat meestal wel garant staat voor goede series IMO. Tsubasa is een serie met heel veel cross-overs met andere series. Karakters uit bijvoorbeeld Chobits en Card Captor Sakura komen weer langs in een andere rol, omdat het zich afspeelt in paralelle universums. Erg leuk. De manga is supermooi getekend ook.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:39 schreef H4ze het volgende:
[..]
Is Tsubasa Chronicle wat? Ik zie die daar vaak genoeg afleveringen van op 't net staan...
Ik heb zojuist de eerste 4 afleveringen gecheckt. Het verhaal is best interessant en kan ook nog erg mooi gaan worden denk ik. Ik ga 'm wel volgenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:41 schreef Timmah het volgende:
[..]
Ik vind het wel aardig, maar de manga doet het een stuk beter bij mij. Tis een serie van CLAMP, wat meestal wel garant staat voor goede series IMO. Tsubasa is een serie met heel veel cross-overs met andere series. Karakters uit bijvoorbeeld Chobits en Card Captor Sakura komen weer langs in een andere rol, omdat het zich afspeelt in paralelle universums. Erg leuk. De manga is supermooi getekend ook.
[afbeelding]
Zekers mooi werkje, maar dat kunnen we van alle titels van Ghibli spreken.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:41 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Van de week gekeken:
[afbeelding]
Een mooi meesterwerkje van Ghibli
hotlinken wordt niet toegestaan. (druk maar 'ns op CRTL+F5)quote:
Hm, dan doet ie het wel, dan weer niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:39 schreef Jordy-B het volgende:
hotlinken wordt niet toegestaan. (druk maar 'ns op CRTL+F5)
Nou vind ik niet alle films van ze even denderend. Totoro vond ik retetraag, ben erbij in slaap gevallen. Kiki's Delivery Service was geinig, maar veels te kort.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:31 schreef Crashcat het volgende:
Zekers mooi werkje, maar dat kunnen we van alle titels van Ghibli spreken.
't kan wel, maar dan moet je ze even op eigen webspace zetten. (bijvoorbeeld de ruimte die je van je provider hebt gekregen)quote:Op woensdag 8 juni 2005 09:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Hm, dan doet ie het wel, dan weer niet.
Ik denk dat ik plaatjes voortaan maar achterwege laat![]()
Ziet er zeer goed uitquote:Op woensdag 8 juni 2005 13:06 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
't kan wel, maar dan moet je ze even op eigen webspace zetten. (bijvoorbeeld de ruimte die je van je provider hebt gekregen)
Gister Steamboy gezien... wauw.
lekker vlot en spannend plot en grafische kwaliteit die je van je stoel doet sodemieteren (en dan heb ik het niet eens over "mind blowing"-special effects). Alleen al de ontwerpen van de voertuigen en machines laten je de hele tijd "wauw" zeggen...
Geweldige film, die het absoluut waard is om vergeleken te worden met 't eerdere meesterwerk van de regisseur, Akira.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Damn, zoveel mooie anime...quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:06 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
't kan wel, maar dan moet je ze even op eigen webspace zetten. (bijvoorbeeld de ruimte die je van je provider hebt gekregen)
lekker vlot en spannend plot en grafische kwaliteit die je van je stoel doet sodemieteren (en dan heb ik het niet eens over "mind blowing"-special effects). Alleen al de ontwerpen van de voertuigen en machines laten je de hele tijd "wauw" zeggen...
Geweldige film, die het absoluut waard is om vergeleken te worden met 't eerdere meesterwerk van de regisseur: Akira.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
'k heb em net gekeken:quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:09 schreef Timo20 het volgende:
Eergisteren de Japanse versie van de dvd van Grave Of The Fireflies besteld bij yesasia, tijdelijk in prijs verlaagd. hint.
Ben benieuwd naar de film
Die ken ik nietquote:Op woensdag 8 juni 2005 13:06 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Geweldige film, die het absoluut waard is om vergeleken te worden met 't eerdere meesterwerk van de regisseur: Akira.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ehm....quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:22 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Die ken ik niet
ik dacht dat Howl's moving castle (of was het floating) de nieuwste was van ghibli
dan heeft ie toch gelijk??quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:30 schreef Hare het volgende:
[..]
Ehm....
...dat is ook de nieuwste.
Akira heeft niks van doen met studio Ghibli.
Hoe duur was ie?quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:30 schreef PDOA het volgende:
Gisteren Steamboy op het label Anime Essentials gekocht!
19.99 euri voor een double-disc met trading cards en boekje. Ik heb 'm gewoon bij de FRS gekocht.quote:
Otomo is moeilijker te begrijpen dan Gihbli waarschijnlijk. Had 'm ook wel in de (betere) bios willen zien, maar ja... Die Anime Essentials is trouwens een puik label, vorige special releases betroffen: Memories, Metropolis, Tokyo Godfathers, en Cowboy Bepop: Knocking On Heaven's Door.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:09 schreef Jordy-B het volgende:
Serieus? Wordt hij niet eens in de bios gebracht?
(Ik heb uiteraard 'n fansub gezien... Met Spirited Away had ik 'm zo bijna 'n jaar eerder gezien dan 'ie in Nederland in de bios kwam)
boeiend.quote:Op donderdag 9 juni 2005 23:13 schreef Pheox het volgende:
-knip-
Ik ga hem zaterdag in de bioscoop kijken.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:09 schreef Jordy-B het volgende:
Serieus? Wordt hij niet eens in de bios gebracht?
Note to self: Naar de FRS!quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:00 schreef PDOA het volgende:
19.99 euri voor een double-disc met trading cards en boekje. Ik heb 'm gewoon bij de FRS gekocht.
Thuisbioscoop zeker?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:47 schreef victorinox het volgende:
[..]
Ik ga hem zaterdag in de bioscoop kijken.
Ik zie de eerste episode ervan nu online staan @ animesuki. Zal eerst ff de trailer bekijkenquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:18 schreef ImmovableMind het volgende:
Check de trailer van Karas, een nieuwe Anime serie die er aan gaat komen!
Mja, ff hopen dat Inuyasha 4ever Fansubs & Katana-Fansubs wel door blijven gaanquote:Basilisk is dropped.
Per request of Funimation, Basilisk has been dropped as an Anime-Kraze
project. If you have an fserv in #anime-kraze, please make sure you remove any Basilisk episodes. The Basilisk torrents will be going down and the files will be removed from the bots shortly.
nicequote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:13 schreef PDOA het volgende:
Hier staat wat over Anime essentials en de releases:
http://www.filmvisie.nl/nieuws/2004/animeessentials.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |