Die serie krijgt verdorie 52 (!) afleveringen...quote:Op donderdag 7 april 2005 16:04 schreef classpc het volgende:
Nog steeds bezig met Bleach. Ik zal zo weer ff de nieuwe aflevering downloaden.
52? Hmm....nog een half jaartje bleach dus. Waar heb je die info trouwens vandaan?quote:Op zondag 10 april 2005 17:11 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Die serie krijgt verdorie 52 (!) afleveringen...
Ik vind series van 26 afleveringen al lang zat, eigenlijk.
Zelf wacht ik op Sousei no Aquarion. Een mecha-serie. Wordt gesubbed door Aone in samenwerking met animekingdom. Eerste deel is uit (maar kan je alleen vinden als je zoekt op het forum van animekingdom, doordat aone's site plat ligt.)
Forum van LunarAnime (een van de fansubbers die bleach doen)quote:Op zondag 10 april 2005 20:20 schreef H4ze het volgende:
[..]
52? Hmm....nog een half jaartje bleach dus. Waar heb je die info trouwens vandaan?
Eerste episode gezien... Wauw.quote:Op zondag 10 april 2005 17:11 schreef Jordy-B het volgende:
Zelf wacht ik op Sousei no Aquarion. Een mecha-serie. Wordt gesubbed door Aone in samenwerking met animekingdom. Eerste deel is uit (maar kan je alleen vinden als je zoekt op het forum van animekingdom, doordat aone's site plat ligt.)
Wie subben die dan? Lunar had het te druk met Bleach meende ik.quote:Op zaterdag 23 april 2005 20:49 schreef Yukinari het volgende:
Momenteel volg ik Girls Bravo second season en Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan.
Guro / ecchi = supermegatastisch.
Ziet er goed uit. Maar voor mij nu geen series met mensen die speciale dingen kunnen/zijn.quote:Op maandag 9 mei 2005 02:31 schreef Jordy-B het volgende:
Heb vanavond de serie Mai HiME (ook wel My HiME) afgekeken... Wat een geweldige serie.
De serie heeft als hoofdpersoon Tokiha Mai, die tijdens de reis naar haar nieuwe school achterkomt dat ze een HiME (Highly-advanced Materializing Equipment) blijkt te zijn. De HiME's zijn meiden die speciale krachten hebben. Deze krachten worden gevoed door een rode ster naast de maan, die alleen zij kunnen zien. Deze krachten geven ze de mogelijkheid om een wapen te doen materialiseren en gebruik te maken van een übersterk dier, een "child". Om een child aan te nemen moeten ze echter in de waagschaal leggen wat het allerbelangrijkste voor ze is. De HiME's bestaan om hun vijanden, de monsters die oufan worden genoemd, te stoppen.
Hoewel de inleiding je waarschijnlijk een ander idee geeft, is het verhaal echt erg sterk. Er zijn iets van 20 personages die allemaal een rol spelen in het geheel. De HiME's zelf, natuurlijk, maar ook hun persoonlijke vrienden, hun acties en gevoelens die allemaal van invloed zijn op de rode draad in de serie. Hierdoor bevat de serie talloze plottwists en onthullingen, die je steeds in spanning houden... In het begin vooral grappig, maar wordt serieuzer en spannender naarmate de ontknoping nadert. Het verhaal kent een gigantische plottwist, iets na de helft van de serie. (die trouwens uit 26 afleveringen bestaat), waardoor ook de hele stijl van de serie verandert... De humor is dan vrijwel weg, want het gaat er dan echt hard aan toe.
Tekenstijl is doorgaans vrij strak. Meestal weinig details in lijnen, maar de kleuren zijn wel erg goed. Veel aandacht voor schaduwen. Niet dat ze uit tigtig kleurschakeringen bestaan, maar ze zijn wel steeds goed aanwezig...Er zijn wel gedetailleerde achtergronden, maar op zo'n manier dat de getekende figuren er goed inpassen. Enig nadeel is dat de lijnen soms nogal computer-getekend aandoen. Dat je 'n beetje karteltjes ziet, bedoel ik. Maar dat is mierenneuken, want na vijf seconden merk je het al niet meer op. (Je ziet het wel op de screenshots, maar bij bewegend beeld zie je het niet). Ook worden soms weinig frames per minuut gebruikt (waardoor je schokkerige beweging krijgt), maar ook dat valt niet op.
Special effects en CGI worden onopvallend gebruikt. Eigenlijk alleen voor (dramatisch) licht (rood namiddaglicht wat door de ramen naar binnen valt, bijvoorbeeld) en vonken/explosies/schittering, etc...
Doordat het onopvallend gebruikt wordt, werkt het extra overdonderend, maar het past goed in het getekende.
De muziek is erg goed. Opening en slot zitten gelijk in je geheugen, en verder doet de muziek wat het doen moet. Het wordt goed gebruikt om de sfeer van een situatie te bepalen.
Muziek is trouwens afkomstig van Kajiura Yuki, die je wellicht ook kent van .hack//SIGN.
De fansub die ik gezien heb is afkomstig van Static-Subs (die inderdaad een dubieuze afkorting hebben). De sub is echt van ongelofelijke kwaliteit en zeker een van de beste die ik ooit heb gezien.
Het lettertype is erg goed leesbaar. Het is wit met een gekleurde omranding (Er wordt per personage een andere kleur gebruikt, wat een tof effect geeft.) Maar dat is wat je op z'n minst mag verwachten...
Static-Subs vertaalt echter ook een zeer groot deel van de geschreven (getekende) tekst... Verticale Japanse tekst met tussen de regels de vertaling, naambordjes, tekst in de achtergrond, etc. En op zo'n manier gedaan dat het nauwelijks opvalt. Echt geweldig. Naast dat geven ze ook uitleg over de typisch Japanse zaken, waar geen directe vertaling voor is en aan het eind van de serie geven ze een uitleg waar de verschillende childs voor staan. Zo goed krijg je het op de DVD ècht niet.
screenies uit de eerste afleveringen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wil hier toch nog ff op terugkomen....hoezo zou Lunar weten hoeveel episodes Bleach gaat krijgen?quote:Op zondag 10 april 2005 21:20 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Forum van LunarAnime (een van de fansubbers die bleach doen)
er komt trouwens ook een film van.
wellicht dat het gewoon na te vragen was (of gewoon op de site stond) bij de de mensen achter de serie (Studio Pierrot) of bij TV Tokyo...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:58 schreef H4ze het volgende:
[..]
Ik wil hier toch nog ff op terugkomen....hoezo zou Lunar weten hoeveel episodes Bleach gaat krijgen?Ze zijn alleen maar fansubbers..en niet de makers van de serie ofzo toch. Of hebben ze goeie contacten met de makers ofzo
De special edition of de gewone versie?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:21 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren Spirited Away binnen gekregen op dvd. Erg benieuwd, heb m nog niet gezien![]()
![]()
Morgen kijken als t goed is
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:42 schreef ASSpirine het volgende:
[afbeelding]
van mij
Nausicaa is bekend, maar kennen jullie ook laputa: Castle in the sky?
Ik vind het muziek gewoon fantastisch dat erin voorkomt
ook verhaal is leuk
Tri Gun (wordt later pas een beetje duister, maar is gewoon UBER!)quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:19 schreef DirtyCutFreak het volgende:
Ik hou van een beetje duistere anime's (dus zeker geen love hina crap)
de volgende series heb ik al.
Serial Expiriments Lain![]()
Gunslinger Girl
Gungrave
Hellsing.
Kunnen jullie mij nog meer aanraden?
Ik zal er even wat van downloaden!quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:21 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Tri Gun (wordt later pas een beetje duister, maar is gewoon UBER!)
Cowboy Bebop (niet de film, de serie)
Als je SE Lain een toffe serie vindt dan moet je vooral Boogiepop Phantom effe checken!quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:19 schreef DirtyCutFreak het volgende:
Ik hou van een beetje duistere anime's (dus zeker geen love hina crap)
de volgende series heb ik al.
Serial Expiriments Lain![]()
Gunslinger Girl
Gungrave
Hellsing.
Kunnen jullie mij nog meer aanraden?
Die's me iets te duur (250 dollar!), maar ik heb een andere collectors edition besteld. Zit dan wel niet elke Ghibli film bij, maar ik heb er al een paar (waaronder Spirited Away natuurlijkquote:
Ligt een beetje aan de box hoe duur ie is.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:55 schreef blessed19 het volgende:
gister heb ik eindelijk ''grave of the fireflies'' weten te bemachtigen!
prachtig die ghibli films! ik zag ook iemand met een ghibli box patsen? hoeveel kost nou zoiets? en waar kan je dat bestellen?
400 euro? damn...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:53 schreef Hare het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de box hoe duur ie is.
Laputa is het duurst, daarna Spirited Away, daarna Nausicaa.
Reken maar op 250+ euro (Laputa is de laatste tijd een euro of 400). Zijn nergens meer te koop, gaat allemaal via 2e hands markten in Japan.
Dat is alleen een dvd, en dan noem ik 50 euro niet maar, dan noem ik dat veelquote:Op vrijdag 27 mei 2005 17:23 schreef blessed19 het volgende:
[..]
400 euro? damn...
wat is dan het sublieme grote verschil met deze versie?
http://www.archonia.com/index.php?page=article&aid=20963
die is namelijk maar 50 euro
Kira is een verrader !! een beetje zijn beste vriend Asuran in de pan hakkenquote:Op maandag 29 september 2003 22:12 schreef CloudStrife het volgende:
Al een tijdje geen anime/manga topic op FOK. Hoe kan dat zo?
Vele series in Japan lopen ten einde en begin oktober starten er weer een hele zooi gloednieuwe series.
Wie heeft de laatste aflevering van Gundam Seed gezien?
Jezus, ik vind het echt een van de allerbeste series die ik in tijden gezien heb. De beelden, de geweldige muziek en personages. Ik ga denk de serie nog een keer bekijken.
Kira Yamato
Gundam Seed
Welke series volgen jullie op het moment?
Ik heb Stellvia of the Universe nu compleet en das ook een serie in space, dus die ga ik nu volgen samen met Last Exile.
Deel 1: http://forum.fok.nl/showtopic.php/75063
de Regio 1 2disc versiequote:
Naruto loopt nog altijd, net als Bleach... beiden populaire series, al zijn ze me te lang.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:25 schreef NgInE het volgende:
wat is de beste actie/comedy anime/serie van dit moment?
Niet nieuw, maar Golden Boy al gezien? Is een beetje van allesquote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:25 schreef NgInE het volgende:
wat is de beste actie/comedy anime/serie van dit moment?
En waar hoort dat varkentje bij dan?quote:Op woensdag 25 mei 2005 08:45 schreef Hare het volgende:
[..]
Wow! Erg strak dat je die box hebt! Hoe mooi is ie nou in het echt?
Ik heb hem zelf niet omdat ik veel losse edities van Ghibli films heb dus is het zonde nog eens alles dubbel te gaan bestellen.
En heb alle Ghibli's gezien, dus ook LaputaWat idd een zeer mooie film is met een zeer mooie dvd uitgave:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is om formaat aan af te zienquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:21 schreef classpc het volgende:
[..]
En waar hoort dat varkentje bij dan?
waar en hoeveel?quote:Op woensdag 25 mei 2005 08:45 schreef Hare het volgende:
[..]
Ik heb hem zelf niet omdat ik veel losse edities van Ghibli films heb dus is het zonde nog eens alles dubbel te gaan bestellen.
En heb alle Ghibli's gezien, dus ook LaputaWat idd een zeer mooie film is met een zeer mooie dvd uitgave:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je een beetje naar boven kijkt zie je het antwoord al staan. Is alleen nog op Japanse 2e hands markten te krijgen. Kan er zelf wel aankomen, maar is zeer aan de prijs.quote:
CD kan je loskopen, 'poppetje' ook, alleen niet deze versie als ik het goed heb, alleen de vliegende robot versie is te koop, kost ook zo 200-250 euro.quote:Op donderdag 2 juni 2005 21:54 schreef ASSpirine het volgende:
omg, 400 euro
als ik dit koop dan word ik verrot gescholden door mijn ouders denk ik![]()
Ik wil gewoon de cd's van laputa, dat mooi doosje en dat poppetje
Laputaquote:Op woensdag 25 mei 2005 08:45 schreef Hare het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |