Wie heeft de laatste aflevering van Gundam Seed gezien?
Jezus, ik vind het echt een van de allerbeste series die ik in tijden gezien heb. De beelden, de geweldige muziek en personages. Ik ga denk de serie nog een keer bekijken.
Kira Yamato
Gundam Seed
Welke series volgen jullie op het moment?
Ik heb Stellvia of the Universe nu compleet en das ook een serie in space, dus die ga ik nu volgen samen met Last Exile.
Deel 1: Het grote Anime/Manga Topic ...
[Dit bericht is gewijzigd door CloudStrife op 29-09-2003 22:14]
quote:Ik heb deel 1 ook nooit gezien
Op maandag 29 september 2003 22:13 schreef rockstah het volgende:
hee nooit geweten dat dit topic er was
Maar goed deze vind ik nu in ieder geval terug
Tis ook tijd voor lijstjes
- Neon Genesis Evangelion 1-26 (Complete)
- Death and Rebirth (Movie)
- End of Evangelion (Movie)
- Spriggan (Movie)
- Wonderful Days (Movie)
- Sin the animated movie (Movie)
- Blood: The Last Vampire (Movie)
- Spirited Away (Movie)
- Jin-Roh (Movie)
- Princes Mononoke (Movie)
- Zone of the Enders (OVA)
- Cowboy Bebop Move Knocking on Heavens Door (Movie)
- Cowboy Bebop 1-26 (Complete)
- Vandread First Stage 1-13 (Complete)
- Tales of Eternia 1-13 (Complete)
- Record of Lodoss War 1-27 (Complete)
- Ayashi no Ceres 1-24 (Complete) (Watched)
- Yokohama Shopping Log 1-2 (Complete)
- Golden Boy 1-6 (Complete)
- Read or Die OVA 1-3 (Complete)
- Early Reins OVA (Complete)
- Hellsing 1-13 (Complete)
- Witch Hunter Robin 1-26 (Complete)
- Saishuuheiki Kanojo 1-13 (Complete)
- Mahou Tsukai ni Taisetsu 1-12 (Complete)
- .Hack - The Legend of Twilight's Bracelet 1-12 (Complete)
- Stratos4 1-13 (Complete)
- Happy World TV 1-13 (Complete)
- GunParade March 1-12 (Complete)
- Spiral 1-25 (Complete)
- Hunter X Hunter TV 1-62 (Complete)
- Hunter X Hunter OVA 1-8 (Complete)
- Hunter X Hunter OVA 2 Greed Island 1-8 (Complete)
- Haibane Renmei 1-13 (Complete)
- FLCL 1-6 (Complete)
- Weiss Kreuz OVA 1-2 (Complete)
- Weiss Kreuz Gluhen 1-13 (Complete)
- King of Bandit Jing 1-12 (Complete)
- GetBackers 1-49 (Complete)
- Gundam Seed 1-50 (Complete)
- D.N. Angel 1-26 (Complete)
- RahXephon 1-26 (Complete)
- Lupin the 3rd - First Contact (Movie)
- Wolf's Rain 1-26 (Complete)
- Gatekeepers 1-24 (Complete)
- Naruto Special - Find the crimson four-leaf clover (Complete)
- Naruto 1-51 (Completing)
- Gundam X 1-6 (Completing 6/39)
- Scryed 1-5 (Completing 5/26)
- Ghost in the Shell - Stand Alone Complex 1-21 (Completing 21/26)
- Macross Zero OVA 1-2 (OVA) (Completing 2/5)
- Scrapped Princess 1-22 (Completing 22/26)
- LastEXILE 1-25 (Completing 25/26)
- E's Otherwise 1-20 (Completing 20/25)
- Stelvia of the Universe 1-26 (Complete)
- Matantei Roki - Ragnarok 1-23 (Completing 23/26)
- Gad Guard 1-16 (Completing 16/19)
- Narutaru 1-11 (Completing 11/13)
- Full Metal Panic! 1-22 (Completing 22/24)
- Full Metal Panic? Fumoffu 1-4 (Completing 4/12)
- Kiddy Grade 1-2 (2/25)
- Noir 1-10 (Completing 10/26)
- GTO 1-29 (Completing 29/43)
- Texhnolyze 1-10 (Completing)
- Onegai Twins 1-9 (Completing)
- Ultra Maniac 15 (Completing 1/26)
- Chobits 1-6 / 16-18 / 21-23 (Completing 12/26)
- .Hack Sign 1-14 (Completing 14/26)
- Love Hina 1-21 (Completing 21/24)
- X TV 17-22 (Completing)
- Trigun 1-4 6-7 (Completing 6/26)
- Sentou Yousei Yukikaze 1-2 (OVA) (LICENSED 2/5)
- Kino's Travels 1-3 (LICENSED 3/13)
- Hikaru no Go 1-44 (LICENSED 44/75)
- Earth Maiden Arjuna 1-3 (3/12)
- Excel Saga 1-7 (7/26)
- Heat Guy J 1-3
- Raimuiro Senkitan 1-6
- Tokyo Underground 1
- Star Ocean EX 1-2
- Arc the Lad 1-15
- DNA^2 1-5
- Gasaraki 1-5
- WeiB Kreuz 1-5
- Argent Soma 1-4
- Street Fighter V 1
- Serial Experimental Lain 1
laatste wat ik heb afgezien is Cowboy Bebop series
(Bang!)
welke animes me erg zijn bijgebleven na al die tijd zijn:
- escaflowne (allereerste anime die ik gezien heb)
- now and then, here and there (schokkende anime, erg indrukwekkend)
- crest of the stars (wat een schitterend verhaal)
- initial-d (alle stages; echt een serie die je wel of niet leuk vind)
- alle ghibli films (voornml: mononoke, laputa, whisper of the heart en spirited away)
ben nu bezig met een koreaanse anime, genaamd: Wonderfull Days
de animates zijn schitterend en het verhaal vooralsnog leuk
wel ff wennen, koreaans klinkt een stuk anders dan japans
(btw engelse dubs zuigen)
Wonderfull Days is een film, had ik ook een aparte topic voor geopend laatst.
Tadaa, er mogen tegenwoordig ook losse topics over losse series worden begonnen, niet dat ze veel succes hebben, maar het mag...
Bubblegum crisis episode 1 tot en met 23 ofzo
Cowboy bebop episode 1 t/m 12
Ghost in the shell
Princess Mononoke
Blood: The last Vampire
Akira
Doe mij maar Gundam Wing
Qua series ooit begonnen met Vision of Escaflowne, Cowboy Bebop ('k kwam via Yoko Kanno, die de (geweldige ) muziek van beide series deed bij Cowboy Bebop terecht) en Love Hina, maar steeds andere kanten opgezocht.
Van series als NGE word ik eigenlijk niet anders. Dat geneuzel de hele tijd, en zo'n zwakkeling als hoofdpersoon Misschien wel 'n klassieker (en 'k heb 'm dan ook wel gezien), maar soortgelijke series als Rahxephon doen 't toch 'n stuk beter. Maar 'k hou voornamelijk van de komische, drukke en wat ecchi series als Love Hina, Mahoromatic en Ai Yori Aoshi.
'k zal zo even de lijst maken, want hij's best lang.
En er zijn er nog wat uitgeleend...
quote:Op je PC monitor misschien? Downloaden van I-net....
Op dinsdag 30 september 2003 18:25 schreef rockstah het volgende:
waar kijk je dat allemaal
quote:idd... op de PC.
Op dinsdag 30 september 2003 19:10 schreef CloudStrife het volgende:[..]
Op je PC monitor misschien? Downloaden van I-net....
'k heb 'n mooi schermpje, 'n lekkere stoel en 5.1-geluid. Is prima te doen, hoor.
maar goed. ik heb nu BitTorrent en ben nu Magical Angel Creamy Mami pack episode 1-5 aan het downloaden. de titel klinkt wel leuk n.l. is dat een goeie serie? en is er nog wat -N-fo over de nieuwsgroepen? mischien moet er een onderwerp aan het topic. dan loopt hij vast wel beter.
Soort van IMDB, maar dan voor animé. De cijfers vallen doorgaans wat hoog uit, maar zijn wel redelijk betrouwbaar.
quote:Op die site staat trouwens ook duidelijk links naar fansubs enzo... policy?
Op woensdag 1 oktober 2003 19:50 schreef Jordy-B het volgende:
voor alle info over series:Soort van IMDB, maar dan voor animé. De cijfers vallen doorgaans wat hoog uit, maar zijn wel redelijk betrouwbaar.
quote:'k kom d'r al 'n poosje, maar heb eigenlijk nog nooit wat gevonden. Er wordt soms wel bij vermeld dat series alleen maar via fansub te kijgen zijn, door welke groups, en wat die groups zoal gesubbed hebben, maar linkjes ben ik nog niet tegengekomen...
Op vrijdag 3 oktober 2003 00:23 schreef AhJoe het volgende:[..]
Op die site staat trouwens ook duidelijk links naar fansubs enzo... policy?
quote:vb: http://www.animenfo.com/animefansub/group.php?id=62
Op vrijdag 3 oktober 2003 09:15 schreef Jordy-B het volgende:[..]
'k kom d'r al 'n poosje, maar heb eigenlijk nog nooit wat gevonden. Er wordt soms wel bij vermeld dat series alleen maar via fansub te kijgen zijn, door welke groups, en wat die groups zoal gesubbed hebben, maar linkjes ben ik nog niet tegengekomen...
Maar ik vraag me af waarom we geen links mogen plaatsen voor animes. Ik bedoel, ok, fansubs zijn theoretisch illegaal, maar die Japanse bedrijven hebben daar lak aan, en niet zonder reden, fansubs zijn immers 'gratis' reclame voor hun producten. Het wordt pas echt illegaal beschouwd wanneer een bepaalde serie ge-fansubbed wordt terwijl het 'licensed' is... tis dus heel wat anders dan warez enzo..
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 03-10-2003 20:46]
quote:Oh ok, jammer
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:25 schreef Jordy-B het volgende:
Het is héél lang geleden al afgesproken dat er op Fok! géén links voor bittorent of emule geplaatst mogen worden, omdat niet te achterhalen valt of de bestanden waarna gelinkt wordt legaal of niet zijn...
quote:Ik kan je verzekeren dat alle links op www.animesuki.com legaal zijn. Die site is zo streng, als er ook maar 1 nieuwtje binnenkomt dat een serie gelicenseerd is verdwijnen de links per direct van de site. Dit wordt bijgehouden in een License List op diezelfde pagina.
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:25 schreef Jordy-B het volgende:
Het is héél lang geleden al afgesproken dat er op Fok! géén links voor bittorent of emule geplaatst mogen worden, omdat niet te achterhalen valt of de bestanden waarnaar gelinkt wordt legaal of niet zijn...
Hehe, grappig. Zit op de site van Sunrise te kijken (Escaflowne, Witch Hunter Robin, Gundam series etc.) kom ik RTL 4 tegen
http://www.sunrise-inc.co.jp/international/show_index.html
Netherlands RTL4 MOBILE SUIT GUNDAM WING Now Showing
Sunrise is zo cool! Ik ga nu hun nieuwe serie Planet-Es volgen. Realistische anime in de ruimte!
Akira (NL) schiet ook niet echt op met releasen van deel 4
Ga begin volgende week aan NGE beginnen (lees het meestal in de metro naar me stage ( . )
Berserk ownt ernstig zwaar
Blade of the Immortal is ook heel erg goed
Battle Royale: in 1 woord BRUUUUUUUUT
quote:Dat is Newtype-USA. De Amerikaanse versie van het Japanse blad. Blad is nu volgens mij net een jaar lang verschenen in Amerika. Is een glossyblad met ongeveer 200 pagina's per maand. Staat van alles in over anime/manga/japanse games/j-pop/gundam modelbouw/columns/dvd recensies/manga-recensies/Angel Dust Manga/features/interviews met studios/etc.
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:06 schreef Jordy-B het volgende:
Wat is dat blad?
Daarnaast zit er elke maand een DVD bij met een aflevering van een bepaalde anime plus trailers. Deze maand (met Witch Hunter Robin cover) de eerste aflevering van Final Fantasy: Unlimited (r1). Verder zitten er posters bij, deze maand Last Exile (CEWL!) en een kleintje van Full Metal Panic / RahXephon Bible en ansichtkaarten van JoJo's Bizare Adventure. En natuurlijk nog een middenposter (centerfold) van Super Gals!
Echt megacewl blad! Zie www.newtype-usa.com
Oh ja, je leest het blad van rechts naar links
Ennuh al het artwork in dit blad is echt mooi!
BTW. die linker Newtype is Japans. De overige zijn allemaal de USA versie. Je kan de USA en Japanse versie halen in de betere comicshop, maar ik bestel ze altijd bij Archonia.com. Blad kost ongeveer 8 euro en je krijgt veel waar voor je geld. I love the goodies
[Dit bericht is gewijzigd door CloudStrife op 04-10-2003 16:38]
quote:Hoe is jouw ervaring met Archonia.com?
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:31 schreef CloudStrife het volgende:[..]
Dat is Newtype-USA. De Amerikaanse versie van het Japanse blad. Blad is nu volgens mij net een jaar lang verschenen in Amerika. Is een glossyblad met ongeveer 200 pagina's per maand. Staat van alles in over anime/manga/japanse games/j-pop/gundam modelbouw/columns/dvd recensies/manga-recensies/Angel Dust Manga/features/interviews met studios/etc.
Daarnaast zit er elke maand een DVD bij met een aflevering van een bepaalde anime plus trailers. Deze maand (met Witch Hunter Robin cover) de eerste aflevering van Final Fantasy: Unlimited (r1). Verder zitten er posters bij, deze maand Last Exile (CEWL!) en een kleintje van Full Metal Panic / RahXephon Bible en ansichtkaarten van JoJo's Bizare Adventure. En natuurlijk nog een middenposter (centerfold) van Super Gals!
Echt megacewl blad! Zie www.newtype-usa.com
Oh ja, je leest het blad van rechts naar links
Ennuh al het artwork in dit blad is echt mooi!
BTW. die linker Newtype is Japans. De overige zijn allemaal de USA versie. Je kan de USA en Japanse versie halen in de betere comicshop, maar ik bestel ze altijd bij Archonia.com. Blad kost ongeveer 8 euro en je krijgt veel waar voor je geld. I love the goodies
quote:Ik heb er drie keer iets besteld, alle drie de keren prima verlopen. Ik heb geen creditcard, en daarom kies ik voor bankoverschrijving. Archonia zit in België, maar ze hebben ook een banknummer in Nederland. Duurt ongeveer 5 dagen voordat het geld op hun rekening staat. Ze sturen het vaak dan direct op en een dag later heb je het pakketje (altijd netjes ingepakt) thuis. Daarbij komt dat het pakketje ook verzekerd is. Verzendkosten zijn 8 Euro en je kan dan tot 25KG (das veel) aan spullen kopen. En de service is ook goed. Als je een mailtje stuurt met een vraag, dan heb je binnen 48 uur antwoord. Verder staat de Euro gunstig tegenover de dollar. Zo kost de Newtype-USA in Amerika $9,99 en bij Archonia betaal je EUR 8.52.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:23 schreef Manfredje het volgende:[..]
Hoe is jouw ervaring met Archonia.com?
Ze hebben wel leuke dingen en duur zijn ze niet.
Archonia ruled
quote:Misschien kijk je dan de verkeerde
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:36 schreef nlboy het volgende:
*zucht*
echt oersaai zijn die tekenfilms.
Maar je hoeft niet te reageren, hoor.
quote:Dan ga je toch lekker weg
*zucht*
quote:Saai. Welke heb jij dan wel eens gekeken?
*zucht*
quote:als je de anime hebt gezien is de manga waarschijnlijk een groot deel waarschijnlijk oude koek. ik heb de anime nog niet gezien (live action ook nog niet). maar bij Berserk, Battle Royale, Ichi The Killer (OMG dat ik die de eerste keer niet op noemde
Op zaterdag 4 oktober 2003 14:54 schreef CloudStrife het volgende:
Ik volg GTO als anime, dus manga heeft niet echt zin meer, omdat die haast hetzelfde zijn. Anyway, dit heb ik de afgelopen tijd binnengekregenqua manga / games:
wat is jullie ervaring met het verschil tussen anime en manga? welke vinden jullie over het algemeen beter/leuker? en vinden jullie het waard om de andere versie ook te kijken/lezen of skip je dat liever en ga je kijken naar al die andere prachtige series die er zijn?
btw is Zone of the enders 2 een leuk spel? lijkt me wel interessant
quote:Zeker alleen pokemon gezien? Of je download de verkeerde series? Je vindt een bepaalde anime niet leuk, DUS zijn alle andere ook gaar? Vertel es, wat vindt jij niet saai?....
*zucht*
[Dit bericht is gewijzigd door AhJoe op 05-10-2003 00:26]
quote:ZOE2 is een erg cewl spel
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:45 schreef Wolfwood het volgende:[..]
als je de anime hebt gezien is de manga waarschijnlijk een groot deel waarschijnlijk oude koek. ik heb de anime nog niet gezien (live action ook nog niet). maar bij Berserk, Battle Royale, Ichi The Killer (OMG dat ik die de eerste keer niet op noemde
), is er veel meer in de manga dan in de bewegende versie.
Heb de eerste paar volumes van Chobits en Naruto gelezen die zijn wel weer bijna 100% het zelfde als de anime. Maar later zal wel verschil in komen denk ik.wat is jullie ervaring met het verschil tussen anime en manga? welke vinden jullie over het algemeen beter/leuker? en vinden jullie het waard om de andere versie ook te kijken/lezen of skip je dat liever en ga je kijken naar al die andere prachtige series die er zijn?
btw is Zone of the enders 2 een leuk spel? lijkt me wel interessant
En het is weer tijd voor het nieuwe anime-seizoen!
Ben nu Avenger aan het kijken, heeft wat weg van Noir meets .Hack/Sign.
quote:Een animé van BR? Of mis ik iets?
Op zaterdag 11 oktober 2003 16:31 schreef SCoRPioN_XM het volgende:
Battle Royale blijft mijn favoriet! Ik kan niet w88 tot deel2 uitkomt!
quote:'k heb net de eerste afleveringen gezien van Gungrave (nogal Hellsing-stijl serie), Gunslinger Girl (Gaat over het gebeuren in een organisatie die kleine meisjes inzet als moordenaars) en de wat lichtere serie Earth Defence Family (een compleet geschift gezin, waarvan de ouders midden in een scheiding zitten op het moment dat ze ineens worden aangesteld als het powerranger-achtige team wat de wereld moet redden van de ondergang
Op vrijdag 10 oktober 2003 21:51 schreef CloudStrife het volgende:
Nieuwe seizoen is begonnen.Vind Avenger en Fullmetal Alchemist erg goed
- Avenger 1
- Gilgamesh 1
- Full Metal Alchemist 1
- PLANETES 1
- Gungrave 1
- Tsukihime 1
- Gunslinger Girl 1
- Galaxy Railways 1
- Mermaid's Forest 1
- Yami to Boushi to Hon no Tabibito 1
Wat een zooi
En voeg Peace Maker Kurogane, Kimi Ga Nozomu Eien en Kousetsu Hyaku Monogatari bij je lijstje
Gilgamesh en Kousetsu Hyaku Monogatari heb ik eigenlijk al van m'n lijstje geschrapt vanwege gare graphics. En Galaxy Railways misschien ook; Een spoorweg midden in 't heelal is echt lame, typisch Japanners die zulke dingen verzinnen
edit: oh Chrno Crusade bijna vergeten
[Dit bericht is gewijzigd door AhJoe op 12-10-2003 15:57]
eindelijk hier ook een fatsoenlijke anime/manga topic
Er zijn idd ERG veel nieuwe series uit , momenteel volg ik :
Naruto (begon een beetje DBZ achtig te worden maar nu de Exams over zijn hoop ik dat er weer beetje tempo erin komt)
Ikkitousen
Full Metal Alchemist
Full Metal Panic Fumoffu <---- AANRADER
en
Kimi_Ga_Nozomu_Eien (kan het niet eens uitspreken )
Korte promos voor de aankomende releases:
http://www.bandaivisual.co.jp/dbeat/cm/index.html (wel realmedia..)
quote:De muziek komt itt de serie niet van Kanno
Op donderdag 6 november 2003 23:53 schreef MightyV het volgende:
Ghost in the Shell 2 komt er ook aan, getiteld Innocence. De trailer kan je alvast hier bekijken (in quicktime format).
Ook 'n andere regisseur dan de serie. Maar de voice-cast lijkt hetzelfde gebleven. (de stijl van de trailer doet ook sterk denken aan de serie, trouwens. Alleen 'n beetje meer en duurdere special effects, want je moet natuurlijk wel kunnen zien dat 't een film is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |