quote:Bron: Planet
'Skype me even' is binnenkort een gevleugelde uitdrukking, mits pc-gebruikers zich over de mentale drempel kunnen heenzetten om ook spraak via de pc af te handelen.
Over peer-to-peer telefonie van Skype publiceerden we twee weken geleden. Het fenomeen krijgt snel meer aandacht, zoals blijkt uit een uitgebreid interview met Janus Friis, de Deen die vanuit Amsterdam met Skype in de weer is, en in Radio Online.Skype, zegt Riis, is geen grappige rijm op 'hype' - de Kazaamakers hadden nooit zo veel gevoel voor ironie - maar is bedoeld om gemakkelijk in het gehoor te liggen en om als werkwoord te gaan gebruiken: 'skypen', net als MSN'en en ICQ'en.
We hebben de software de afgelopen dagen even getest, en de indruk is simpel: het werkt als een trein, als personen het gaan gebruiken. Kennelijk is dat laatste geen automatisme. Mensen meldden dat ze verkeerde besturing hadden (apple, Linux, in elk geval geen windows 2000 of XP, zoals vereist) en dat ze geen microfoon bezitten. Of ze mogen het niet downloaden en installeren op een bedrijfs-pc.
Er stond trouwens op de site een vereiste die verwarring kan wekken: Dial-up Internet connection (minimum 33.6 Kbps modem). Dat is het minimum. Echt interessant is enkel breedband gebruik.
Een andere genoemde reden was: "Ik bel al jaren naar familie in het buitenland met Net2Phone. Dat is ook gratis." Een ander weer zei dat je ook in MSN en ICQ kunt converseren.
De meerwaarde van Skype blijkt gelegen in de kwaliteit die opvallend goed is. Het is voortreffelijk te gebruiken als ondersteuning van de chat: je kunt intikken en er over praten. Met een koptelefoon met microfoon kun je handsfree bellen en ondertussen wat intikken.
Een ander voordeel is dat je kunt zien wie er online is en beschikbaar is. Dat kan een nadeel worden als je dat niet wilt laten weten aan anderen. Ook kunnen derden zomaar gaan bellen in hun eenzaamheid, spammen kan ook. Nu kunnen mensen dat aan dehand van telefoongidsen ook doen, maar dat kost geld en dat doet men niet zomaar. Ook in dit geval biedt internet drempelverlaging.
De technologie is goed, centrales noch centrale servers zijn er nodig. Boardwatch schrijft dat er voor het omzeilen van een firewall-beveiliging een derde persoon wordt aangeroepen.
Het duurt even alvorens mensen eraan wennen om dit te gebruiken, want praten met de pc is geen gewoonte en wordt dat wellicht ook voorlopig niet. Maar vooralsnog is het een aanrader. Tot op heden konden de gewone telefoniebedrijven een aanval van interettelefonie met Rits.Tele.com gemakkelijk afslaan. De marketing van dit bedrijf werkt niet optimaal, voor een werkelijk optimale betrouwbaarheid zou het bedrijf meer geld nodig hebben van bijvoorbeeld de partner Belcompany die nog niet veel abonnementen verkoopt. Maar Rits werkt wel gewoon via de telefoon, je kunt iedereen direct bellen.
Maar juist internettelefonie zou het eerst een klap kunnen krijgen van deze Skype, daar deze gebruikers toch al interesse hebben in IP-spraakverkeer en met het overstappen op Skype weinig moeite zullen hebben.
Echt interessant is het misschien als je met bluetooth en/of wifi ook van je pc kunt weglopen om te bellen, maar dan heb je geen zicht meer op het begeleidende beeldscherm. Je kunt overigens met Skype lang niet iedereen bereiken, al waren er al 160.000 downloads.
Providers gaan stap-voor-stap wel over naar heffing van Megabytes bij breedband, waardoor het voordeel op den duur zal verminderen. Ook Skype zelf zal vrij snel geld voor gebruik van de dienst laten betalen, want er zijn (gelukkig) geen inkomsten uit advertneties en spyware.
Skype heeft de potentie om een hit te worden. Het zou wel leuk zijn, ook een hulp voor de Opta die er maar niet slaagt om met marktregulering de dominante partij een kopje kleiner te maken.
Samengevat: Skype is een beetje zoals MSN maar dan met spraak; je kunt met andere mensen over de hele wereld gratis met elkaar praten. Het enige wat je nodig hebt is een microfoon en speakers (en geluidskaart natuurlijk..).
Ik gebruik het nu meer dan een maand en het bevalt prima. Heb al met mensen gepraat uit Amerika, Estland etcetc.
De kwaliteit is perfect
Ik gebruik het nu af en toe en heb het gisteren geprobeerd op een 56k lijntje.
Zelfs dat was met perfecte geluidskwaliteit!
quote:Staat ook in de tekst. En er staat ook waarom je volgens hun voor 'skype' zou moeten kiezen.
Op maandag 22 september 2003 21:06 schreef Skull-splitter het volgende:
Met MSN en een beetje upload kan dat ook
En die upload valt wel mee. 't is die webcam die steeds 't internet op z'n gat schopt, hier...
quote:Als ze skype zouden kunnen integreren in (of compatible maken met) MSN, zou het wel 'ns een succes kunnen worden... Maar ik verwacht niet dat mensen speciaal overstappen op skype om over het internet te lullen. Zeker niet als ze een goeie upload hebben en daardoor prima kwaliteit over MSN kunnen behalen.
Op maandag 22 september 2003 21:09 schreef DaForZz het volgende:[..]
Staat ook in de tekst. En er staat ook waarom je volgens hun voor 'skype' zou moeten kiezen.
quote:Maar dat is marketing, dat weggestreept, blijft er eigenlijk nix meer over.
Op maandag 22 september 2003 21:09 schreef DaForZz het volgende:[..]
Staat ook in de tekst. En er staat ook waarom je volgens hun voor 'skype' zou moeten kiezen.
quote:
En dan heb je nog beeld ook
quote:Met skype kun je ook heel makkelijk mensen zoeken en er ff mee lullen. Met MSN kan dit veel moeilijker. Het leuke van Skype is dus gewoon dat het heel makkelijk wordt om met mensen uit compleet andere landen of continenten te ouwehoeren. Je kunt gewoon iedereen bellen zonder dat diegene zn toestemming heeft gegeven. Ik kan je 1 ding zeggen: ik heb al een hoop vreeeeemde gesprekken gehad
quote:test test
Op maandag 22 september 2003 21:34 schreef ELTino het volgende:
Wie kan ik eens bellen om te testen?Mijn username is eltino
Goed geluid en het werkt gewoon via P2P dus maakt niks uit of je achter een router zit
aanradertje dus
quote:Helemaal niet, ik gebruik dit al lang, en veel samen met een vriend van me. We kunnen gewoon praten en tegelijkertijd andere dingen doen op de pc. Ik hoef dus niet steeds bv een chatscherm van trillian voor me te hebben, ik kan gewoon praten. Echt ideaal, en je praat ook veel sneller dan je typt.
Op maandag 22 september 2003 23:57 schreef Parafernalia het volgende:
ja da's effe 2 x leuk, maar dan ben je het toch beu
Ik heb voIP gedaan via MSN, en via Netmeeting, maar Skype heerst alles eruit. NIets installeren, geen settings instellen. Gewoon dat progje installeren en het werkt. De kwaliteit is schrikbaren goed.
Zucht...skype...
Veel vrienden hebben het inmiddels ook.. en de kwaliteit is 10x beter als met msn !!
Hulde
quote:Jawel, hoezo zou het niet werken?
Op zaterdag 27 september 2003 13:04 schreef kobold het volgende:
Maar als je ISDN hebt dan zal dat niet gaan werken, of wel?
Probeer maar gewoon...
Alleen irritant dat een of andere gast uit Israel me blijft bellen :S
quote:Geen dank... Vampier was al bezet door een onverlaat
Op zaterdag 27 september 2003 22:00 schreef ne0n het volgende:
werkt, thanks vampiertje!
leuk dat mijn skype dat verteld
quote:Nog niet... maar met picophone wel.... ik heb deze geprobeerd en de geluidskwaliteit is superieur t.o.v alle programma's die ik tot nu toe gebruikt heb
Op zondag 28 september 2003 07:46 schreef Libris het volgende:
Is het bijvoorbeeld mogelijk om met meer dan 1 ander persoon te praten?
quote:hij gebruikt een stuk minder bandbreedte en de NAT ondersteuning is iets beter in skype
Op zondag 28 september 2003 07:46 schreef Libris het volgende:
Zijn er nou duidelijke voordelen boven MSN6? Ik gebruik MSN om met mensen in Nederland te praten en dat gaat perfect, soms last van een kleine vertraging, maar de kwaliteit is beter dan telefoon.
Dus, wat is de meerwaarde van skype naast het kunnen opbellen van wildvreemde mensen? Is het bijvoorbeeld mogelijk om met meer dan 1 ander persoon te praten?
quote:De vertraging is nagenoeg 0... er komt geen echo terug van de partij die je belt... ik heb picophone de deur uitgedaan
Op zondag 28 september 2003 16:32 schreef MegA het volgende:[..]
hij gebruikt een stuk minder bandbreedte en de NAT ondersteuning is iets beter in skype
quote:Omdat ik niet eens fatsoenlijk een radio stream kan ontvangen. Laat staan kristalheldere spraak. Of werkt dit beter dan Winamp?
Op zaterdag 27 september 2003 13:31 schreef ELTino het volgende:[..]
Jawel, hoezo zou het niet werken?
Probeer maar gewoon...
quote:Dit is geen audio steaming dit is voice over IP via P2P.... en inderdaad het geluid is superieur t.o.v MSN/YAHOO/Picophone
Op maandag 29 september 2003 07:37 schreef kobold het volgende:[..]
Omdat ik niet eens fatsoenlijk een radio stream kan ontvangen. Laat staan kristalheldere spraak. Of werkt dit beter dan Winamp?
quote:Verkeerd verbonden?
Op dinsdag 23 september 2003 12:47 schreef -mainframe- het volgende:
callto://-mainframe-
IEDEREEN VAN MSN AF....en overschakelen op skype
quote:Vrouwe uit Belgie (Halle) geboren in 1962
Op maandag 29 september 2003 18:55 schreef drelletje het volgende:
ik werd net gebelt door een carine-freddy...
iemand een id wie het is?
echt zo heel vaag was et...
quote:en wat voor een reden had dat?
Op maandag 29 september 2003 19:28 schreef Thunk het volgende:
ahah, net teruggebeld en gevraagd"mor alle heeft ge wellicht uw pedo pas al?"
quote:Hahahahahahahhahahahaha, ja srry, had de verkeerde opgebeld
Op maandag 29 september 2003 19:16 schreef Vampier het volgende:
Neon wil je dat niet meer doen als ik een cheque aan het schrijven ben... schrok me de pleuris
quote:was maar grapje hoor
Op maandag 29 september 2003 22:07 schreef Vampier het volgende:
IK WORD GEK VAN AL DIE BELGEN DIE ME PROBEREN TE BELLEN!!
(ok niet tegen lokaal tarief, i know )
quote:WHahaha ik zat met iemand te bellen, bel jij er in ene doorheen
Op maandag 29 september 2003 10:32 schreef CrashOne het volgende:[..]
Verkeerd verbonden?
volgende keer beter
zet ff je naam neer en iemand hier of ik zal je wel ff proberen te bellen
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 23:56 schreef drelletje het volgende:
Skype is sooo 2 days ago...
ik ben hennieb by the way.. voor het geval dat iemand me effe wil testen...
"Is that a bad thing Squad?" ....
Dus een gesprek van A naar B zou op weg via jouw pc'tje C kunnen gaan. Als dat om wat voor reden handig zou zijn.
Correct me if i'm wrong!
Volgens mij net zoiets als 'supernode' bij kazaa. Dan speelt je PC als 'tussenstation' om uiteindelijk een 'overall' snellere verbinding te krijgen.
staat wel op meerdere plekken 'download' op die site, maar als je er op klikt kom je op de download site ( http://www.skype.com/download.html ) en meer gebeurd er niet
zal wel weer aan mij liggen,..
SkypeSetup-Beta.exe <---- die dus ...
Dan vind je vast wel een mirrortje via Filemirror ofzo
quote:dat zal idd wel werken,. vind het ook wel als je gewoon op Skype zoekt, maar het leek me het beste om het van skype.com te downloaden zodat je iig de meest recente versie hebt.
Op woensdag 15 oktober 2003 22:53 schreef hyperfuzz het volgende:
Als je die bestandsnaam nou eens paste in GoogleSkypeSetup-Beta.exe <---- die dus ...
Dan vind je vast wel een mirrortje via Filemirror ofzo
maar toch bedankt, ik weet nu iig wat de bestandsnaam is
http://www.filemirrors.com/search.src?file=SkypeSetup-Beta.exe&size=3054851
who's next
weet niet meer hoe het heet
werkte ook prima
vind er trouwens geen zak aan, naar mekaar praten
quote:Ja, de techniek bestaat al heel lang, maar ik vond het vroeger niet fijn werken en heb het er weer afgeflikkerd... en nu komt de hype om een of andere reden, waarschijnlijk omdat dit progje erg makkelijk is, weer helemaal tot leven.
Op donderdag 16 oktober 2003 22:05 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
ik had zoiets 5 jaar geleden al hoorweet niet meer hoe het heet
werkte ook prima
quote:Dat soort progs waren enorm brak van kwaliteit en enorm lastig om aan de praat te krijgen.
Op donderdag 16 oktober 2003 22:05 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
ik had zoiets 5 jaar geleden al hoorweet niet meer hoe het heet
werkte ook prima
quote:man het werkt al prima met een micro tje van 5 euro
Op zondag 19 oktober 2003 14:45 schreef Pretzel het volgende:
dit progje werkt wel goed als je allebei een goede mic en inet verbinding hebt!
Gratis telefoneren met Skype: maar wat kost het echt?
Skype, het jongste kind van de makers van KaZaA belooft je heel wat. Gratis praten met je vrienden, waar ook ter wereld. Er wordt gebruikgemaakt van P2P (peer-to-peer) technologie die het mogelijk maakt U te verbinden met andere bezitters() van de Skype software.
Maar, dat "voor niets" alleen de zon opgaat, weten we al lang. Toch moet je al ver gaan zoeken om het addertje onder het gras te vinden, of zullen we het maar een dikke adder noemen, bij nader inzien.
In de gebruiksvoorwaarden staat onder andere volgende paragraaf:
> Skyper reserves the right to add additional features or functions to the
> Skype Software.When installed on your computer, the Skype Software
> periodically communicates with Skyper servers.
Met andere woorden: als je de voorwaarden van Skype accepteert en Skyper downloadt, laat je toe dat Skype zo veel software op je PC mag installeren als zij zelf willen, zonder dat ze je daarvan moeten verwittigen of toelating moeten vragen. Zij kunnen dit zo dikwijls doen als zij nodig achten. Ze mogen dus op je PC eender welke (verborgen?) programma's installeren. Wat deze doen, daar hebben we het raden naar.
Maar toch zal Skype zich hier niet echt rijk aan kunnen maken, en dat moet toch wel de bedoeling zijn. Dus nog even verder "grasduinen" en dan komen we het volgende tegen:
> Permission to Utilize.
> In order to receive the benefits provided by the Skype Software, you
> hereby grant permission for the Skype Software to utilize the processor
> and bandwidth of your computer for the limited purpose of facilitating the
> communication between other Skype Software users.
Vrij vertaald: Om van de voordelen van Skypes software te kunnen genieten,
geeft u hierbij toelating, dat de Skype Software Uw processor en de
bandbreedte van uw computer gebruikt om de communicatie tussen andere
Skypes Software gebruikers te bevorderen of te bewerkstelligen.
Skype kan dus, met de programma's die zij installeren, de processor en de
bandbreedte van je PC gebruiken om andere gebruikers (betalende klanten?)
hier voordeel uit te laten halen. Ondanks verdere beloften dat zij zullen
trachten je systeembronnen niet te zeer te belasten, vraag ik mij toch af
waar de grens ligt. Als mijn PC en internetverbinding trager worden, mijn
recources uitgeput raken, en ik een grote hap van mijn HD kwijt ben, zal ik zelfs met de beste tools hun (verborgen) software niet van mijn PC verwijderd krijgen.
Mij geeft dit de indruk dat men werk maakt om een 2de KaZaA aanval op te zetten. Ongeveer iedereen zal nu wel door hebben, dat je met KaZaA niet enkel muziek en filmpjes binnenhaalt, maar ook virussen, banners, reclame en spyware. Veel reclame. En veel spyware. Met het downloaden van Skype wordt het waarschijnlijk nog erger.
quote:Zal wel weer meevallen, iemand al spybot of adaware gedraaid na het installeren.
Op maandag 20 oktober 2003 19:30 schreef wp160366 het volgende:
Net gekregen van iemand:Gratis telefoneren met Skype: maar wat kost het echt?
Zulke dingen zie je vaak in eula's , zelfs in die van microsoft, maar dat hoeft nog niet te beteken dat ze ook letterlijk doen wat in die tekst staat.
quote:Dat er bandbreedte en proc snelheid wordt gebruikt voor andere users is nogal logisch gezien het een peer to peer systeem betreft. Dit is bij alle peer to peer systemen zo.
Op maandag 20 oktober 2003 20:36 schreef drelletje het volgende:
ik wor de laatste tijd opeens gebombardeert met spam.... terwij IE of geen enkel ander prog aan staat
dus ik heb et eraf getieft en ad-aware eroverheen gegooit.
Zoals daar staat gebruikt het dus ook je bandbreete en je prosessor voor andere gebruikers... weg die zooi dus
edit , is bovenstaande link klikbaar bij jullie of heb ik ergens een typfout gemaakt of kun je gewoon je zelf niet bellen. Alle andere callto:// links kan ik wel klikken maar ik krijg niemand aan de telefoon.
Kan iemand anders ff naar bij bellen, ik wil dit ff teste of het werkt.
[Dit bericht is gewijzigd door CoReTeX op 25-10-2003 16:21]
quote:kun je niet gewoon op 'Download latest version' klikken
Op woensdag 15 oktober 2003 22:39 schreef PHOBoS het volgende:
ik krijg 'm niet gedownload.staat wel op meerdere plekken 'download' op die site, maar als je er op klikt kom je op de download site ( http://www.skype.com/download.html ) en meer gebeurd er niet
zal wel weer aan mij liggen,..
Fijn dat zoveel mensen het al hebben gedownload en gebruiken enzo, komt het programma zeker ten goede .
Hoe meer mensen hoe beter, vind het zelf namelijk heel relaxt en je hoeft niemand te bellen ofzo en scheelt weer $$ (mobiel bellen bijv....)
een leuke microfoon heb je tegenwoordig al heel goedkoop, heb er laatst 1 gekocht voor ¤7,50 van labtech deze kan je heel mooi op je monitor leggen (als je geen tft gebruikt).
Gister middag stond ie op 1.836.432.
Vandaag staat ie op 1.858.137
Skype wordt per dag dus zon 20.000 keer gedownload.
quote:ik gebruik gewoon zo'n gratis kutding waarvan ik er ongeveer 10 heb gevangen op de HCCbeurs vorig jaar. Net zoals die je gratis krijgt bij elke computer.
Op zondag 26 oktober 2003 11:04 schreef no3o5 het volgende:
heb dit proggie ook al een tijdje
ben ik met een maat aan het bellen hoor ik hem wel maar hij mij niet, terwijl hij mij wel hoort als we msn gebruiken.
gek genoeg is de kwaliteit waar ik hem dan weer mee hoor heel slecht.een leuke microfoon heb je tegenwoordig al heel goedkoop, heb er laatst 1 gekocht voor ¤7,50 van labtech deze kan je heel mooi op je monitor leggen (als je geen tft gebruikt).
quote:nu:
Op zondag 26 oktober 2003 15:39 schreef CoReTeX het volgende:
Skype is echt wel een hype, moet je alleen al ff die download counter in de gaten houden.Gister middag stond ie op 1.836.432.
Vandaag staat ie op 1.858.137
Skype wordt per dag dus zon 20.000 keer gedownload.
quote:WEER 20.000 erbij..
1,876,467 downloads and counting...
OK, zonder dollen: geweldig programma gewoon. En over dat ad- en spyware... Adaware heeft niets gevonden hoor
quote:Uhh deze optie is aan en/of uit te zetten. Indien je een conclusie wil maken lees dan ook de help e.d. op skype.com
Net gekregen van iemand:
In de gebruiksvoorwaarden staat onder andere volgende paragraaf:Skyper reserves the right to add additional features or functions to the
Skype Software.When installed on your computer, the Skype Software
periodically communicates with Skyper servers.Met andere woorden: als je de voorwaarden van Skype accepteert en Skyper downloadt, laat je toe dat Skype zo veel software op je PC mag installeren als zij zelf willen, zonder dat ze je daarvan moeten verwittigen of toelating moeten vragen. Zij kunnen dit zo dikwijls doen als zij nodig achten. Ze mogen dus op je PC eender welke (verborgen?) programma's installeren. Wat deze doen, daar hebben we het raden naar.
quote:Zie mijn vorige commentaar over je harddiskje die vol raakt => skype.exe is 3.63 MB groot. Dus dit maakt je harddisk niet echt voller behalve als je nog steeds met een 80mb harddiskje heb gewerkt.
Maar toch zal Skype zich hier niet echt rijk aan kunnen maken, en dat moet toch wel de bedoeling zijn. Dus nog even verder "grasduinen" en dan komen we het volgende tegen:> Permission to Utilize.
> In order to receive the benefits provided by the Skype Software, you
> hereby grant permission for the Skype Software to utilize the processor
> and bandwidth of your computer for the limited purpose of facilitating the
> communication between other Skype Software users.Vrij vertaald: Om van de voordelen van Skypes software te kunnen genieten,
geeft u hierbij toelating, dat de Skype Software Uw processor en de
bandbreedte van uw computer gebruikt om de communicatie tussen andere
Skypes Software gebruikers te bevorderen of te bewerkstelligen.
Skype kan dus, met de programma's die zij installeren, de processor en de
bandbreedte van je PC gebruiken om andere gebruikers (betalende klanten?)
hier voordeel uit te laten halen. Ondanks verdere beloften dat zij zullen
trachten je systeembronnen niet te zeer te belasten, vraag ik mij toch af
waar de grens ligt. Als mijn PC en internetverbinding trager worden, mijn
recources uitgeput raken, en ik een grote hap van mijn HD kwijt ben, zal ik zelfs met de beste tools hun (verborgen) software niet van mijn PC verwijderd krijgen.
Mij geeft dit de indruk dat men werk maakt om een 2de KaZaA aanval op te zetten. Ongeveer iedereen zal nu wel door hebben, dat je met KaZaA niet enkel muziek en filmpjes binnenhaalt, maar ook virussen, banners, reclame en spyware. Veel reclame. En veel spyware. Met het downloaden van Skype wordt het waarschijnlijk nog erger.
Tevens adverteert skype dat er geen spy en/of ad-ware inzit.
Ik weet dat jij dan gaat zeggen: "Ja ze zeggen zoveel". Maar je moet toegeven dat je jezelf, als Skype, kapot maakt indien iemand erachter komt dat er wel degelijk ad- en/of spy-ware inzit. Dus in die theorie geloof ik niet.
Ennuh nog effe over je internetverbinding: Je zit op het P2P netwerk..... lees de FAQ eens hierover, voordat je dit als argument aanhaalt want je klaagt nu over het principe van P2P waar al meedere services opgebouwd zijn.
Nog effe een puntje over je virussen: => LEES DE FAQ!!
Indien je Engels niet zo bijster is: www.skypme.nl staat ie zo ongeveer vertaald.
Voor degene die geen zin hebben op verder te surfen
Vrij vertaald vanuit de FAQ:
Door een encryptie methode, die ook door de Amerikaanse overheid gebruikt zou worden, wordt alle data ge-encrypt vanaf de zender t/m ontvanger en is het onmogelijk om virussen te versturen.
Mzzl
quote:Moet je me even Skypen, heb je er twee
Op woensdag 29 oktober 2003 19:24 schreef Anthraxx het volgende:
Ik ben nu ook aan de Skype. Geloof ikEr staat nog maar 1 iemand in de lijst
nu maar hopen dat PsychonixalVintrax een accountje heeft
Maar goed, het idee is er toch al langer dat VOIP (Voice over IP) is dat nou echt veel betere kwaliteit dan de rest. Ik heb het in het verleden weleens geprobeerd, maar het was niet optimaal dat bellen via internet...
quote:Voordat je zulke domme dingen zegt, verdiep je eest eens in iets.
Op donderdag 30 oktober 2003 00:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
Godver en als ze het nou ook konden combineren met normale telefoons.
Het feit blijft nu gewoon dat je 2 personen nodig hebt met een PC bij de handMaar goed, het idee is er toch al langer dat VOIP (Voice over IP) is dat nou echt veel betere kwaliteit dan de rest. Ik heb het in het verleden weleens geprobeerd, maar het was niet optimaal dat bellen via internet...
quote:Ik zeg volgens mij niks doms
Op donderdag 30 oktober 2003 00:14 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Voordat je zulke domme dingen zegt, verdiep je eest eens in iets.
Het is klaarduidelijk nog een beta, en in de FAQ zeggen ze dat ze misschien pc naar normale telefoon willen doen.
Het is al langer bekend dat de wat grotere bedrijven zijn over geschakeld op VOIP omdat het goedkoper is, maar tevens kunnen ze ook naar normale telefoons bellen via dezelfde IP telefoons. Dus het zou wel handig zijn als Skype die extra functionaliteit gaat implementeren.
Maar tis in ieder geval een goed begin...
Het werkt redelijk goed, en is nu (nog) gratis. Ik ben er tevreden over!
Heb ook al met familie in Finland gebeld, nu mijn familie in Amerika ff waarschuwen.
denk ff checken hoe het zit met de domeinnaam skypelite.com, jawel hoor, op dezelfde naam geregistreed. Zal me niks verbazen als het dadelijk echt populair blijkt te worden dat ze het vol gaan stoppen met rommel die je helemaal niet op je pc wilt hebben!
quote:Dat zien we dan straks wel. Nu zit er iig geen Spyware in.
Op zondag 9 november 2003 22:28 schreef Mr_Knoxville het volgende:
skype -> zelfde makers als kazaaspyware e.d.
denk ff checken hoe het zit met de domeinnaam skypelite.com, jawel hoor, op dezelfde naam geregistreed. Zal me niks verbazen als het dadelijk echt populair blijkt te worden dat ze het vol gaan stoppen met rommel die je helemaal niet op je pc wilt hebben!
quote:ga jij zomaar ik het wilde weg mensen op zitten bellen om vervolgens een gesprek te hebben
Op donderdag 13 november 2003 22:27 schreef gernandez het volgende:
Mocht je nog Skype-vrienden zoeken, op www.skypeme.nl is een beginnende Skype-communtity.
quote:maar hetje die gekocht ?
Op donderdag 30 oktober 2003 10:55 schreef Junkie het volgende:
[afbeelding]
Mijn headsetje, gekocht voor 6euroHet werkt redelijk goed, en is nu (nog) gratis. Ik ben er tevreden over!
Heb ook al met familie in Finland gebeld, nu mijn familie in Amerika ff waarschuwen.
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 00:52 schreef Mr_Knoxville het volgende:[..]
ga jij zomaar ik het wilde weg mensen op zitten bellen om vervolgens een gesprek te hebben
ik niet iig, ik bel lekker mijn vrienden
Skype, het jongste kind van de makers van KaZaA belooft je heel wat. Gratis praten met je vrienden, waar ook ter wereld. Er wordt gebruik gemaakt van P2P (peer-to-peer) technologie die het mogelijk maakt U te verbinden met andere bezitters() van de Skype software.
Maar, dat "voor niets" alleen de zon opgaat, weten we al lang. Toch moet je al ver gaan zoeken om het addertje onder het gras te vinden, of zullen we het maar een dikke adder noemen, bij nader inzien.
In de gebruiksvoorwaarden staat onder andere volgende paragraaf:
Skyper reserves the right to add additional features or functions to the Skype Software.When installed on your computer, the Skype Software periodically communicates with Skyper servers.
Met andere woorden: als je de voorwaarden van Skype accepteert en Skyper download, laat je toe dat Skype zo veel software op je PC mag installeren als zij zelf willen, zonder dat ze je daarvan moeten verwittigen of toelating moeten vragen. Zij kunnen dit zo dikwijls doen als zij nodig achten. Ze mogen dus op je PC eender welke (verborgen?) programma's installeren. Wat deze doen, daar hebben we het raden naar.
Maar toch zal Skype zich hier niet echt rijk aan kunnen maken, en dat moet toch wel de bedoeling zijn. Dus nog even verder "grasduinen" en dan komen we het volgende tegen:
Permission to Utilize.
In order to receive the benefits provided by the Skype Software, you hereby grant permission for the Skype Software to utilize the processor and bandwidth of your computer for the limited purpose of facilitating the communication between other Skype Software users.
Vrij vertaald: Om van de voordelen van Skypes software te kunnen genieten, geeft u hierbij toelating, dat de Skype Software Uw processor en de bandbreedte van uw computer gebruikt om de communicatie tussen andere Skypes Software gebruikers te bevorderen of te bewerkstelligen.
Skype kan dus, met de programma's die zij installeren, de processor en de bandbreedte van je PC gebruiken om andere gebruikers (betalende klanten?) hier voordeel uit te laten halen. Ondanks verdere beloften dat zij zullen trachten je systeembronnen niet te zeer te belasten, vraag ik mij toch af waar de grens ligt. Als mijn PC en internetverbinding trager worden, mijn recources uitgeput raken, en ik een grote hap van mijn HD kwijt ben, zal ik zelfs met de beste tools hun (verborgen) software niet van mijn PC verwijderd krijgen.
Mij geeft dit de indruk dat men werk maakt om een 2de KaZaA aanval op te zetten. Ongeveer iedereen zal nu wel door hebben, dat je met KaZaA niet enkel muziek en filmpjes binnen haalt, maar ook virussen, banners, reklame en spyware. Veel reklame. En veel spyware. Met het downloaden van Skype wordt het waarschijnlijk nog erger.
U doet ermee wat u wilt, maar telenetters zouden wel eens kunnen verschieten van hun limieten.
Met vr. gr,
Ticket2000
Report this post to a moderator | IP: Logged
quote:Als je nou ff een paar posts naar boven had gekeken had je gezien dat dit al veel eerder is gepost.
Op maandag 17 november 2003 00:17 schreef ticket2000 het volgende:
[blablabla]
Grote verschil met Kazaa is dat er met Kazaa geen winst valt te behalen, met Skype in de toekomst mogelijk wel.
Welke diensten zijn ze mee bezig?
Verbinding Skype <> Normale telefoonet toch? En voicemail?
Daar valt misschien best wel wat mee te verdienen, denk niet dat ze hun eingen glazen gaan ingooien door pc's vol te stouwen met spyware en virussen...
quote:Dus geen andere software...
to add additional features or functions to the Skype Software
Voor degene die geen zin hebben op verder te surfen
Vrij vertaald vanuit de FAQ:
Door een encryptie methode, die ook door de Amerikaanse overheid gebruikt zou worden, wordt alle data ge-encrypt vanaf de zender t/m ontvanger en is het onmogelijk om virussen te versturen.
Dat de gesprekken ge-encrypt worden, wil nog niet zeggen dat je geen virussen binnen kunt krijgen.
Je moet namelijk poort 80 open gooien, en via deze poort kunnen virussen binnen komen.
Dit kan gebeuren op precies dezelfde manier als dat skype andere diensten er bij op kan zetten.
Voorlopig is Skype gratis. De makers zeggen dat de basisfunctionaliteit (bellen van pc naar pc) dat altijd zal blijven, maar dat er op termijn extra diensten bijkomen waarvoor wel betaald moet worden. De applicatie werkt voorlopig officieel alleen onder Windows 2000 en XP. Mogelijk wil Skype ook onder oudere Windows-versies draaien, maar daarover doen de makers geen belofte.
quote:je kunt altijd mario bellen
Op dinsdag 3 februari 2004 21:09 schreef Phibbels het volgende:
Heb het nu ook gedownload, alleen niemand om mee te bellen
teamspeak?!quote:Op maandag 3 mei 2004 09:36 schreef coenraad het volgende:
Tis inderdaad weer zo'n gehyped programma.. Dat programma vreet geheugen vergeleken bij andere soortgelijke programma's. En over de echo die weg zou zijn: dat ligt er gewoon aan of degene aan de andere jou over de boxen heeft staan of niet, en de voice activation level. Dus dat argument is onzin. Ik gebruik wel lekker teamspeakLicht voor de computer, goeie kwaliteit, en vreet weinig bandbreedte.
1,5MB geheugen gebruik.quote:Op maandag 3 mei 2004 09:36 schreef coenraad het volgende:
Tis inderdaad weer zo'n gehyped programma.. Dat programma vreet geheugen vergeleken bij andere soortgelijke programma's. En over de echo die weg zou zijn: dat ligt er gewoon aan of degene aan de andere jou over de boxen heeft staan of niet, en de voice activation level. Dus dat argument is onzin. Ik gebruik wel lekker teamspeakLicht voor de computer, goeie kwaliteit, en vreet weinig bandbreedte.
active sync is voor PDA'squote:Op zondag 30 mei 2004 11:02 schreef Gstyles het volgende:
Active sync is not on your computer????? Ik probeer hem uit te pakken maar dit lukt niet, kan iem mij helpen?
onderbouw eens...quote:Op zondag 30 mei 2004 17:59 schreef nlboy het volgende:
Ik vind het maar niks.
Ik doe het liever via TeamSpeak of MSN.
Me vader (amerikaan) belt veel naar amerika met skype dus met skype out en ik bel ook wel wat met skype out...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 21:52 schreef wouter37 het volgende:
gebruik skype bijna elke dag perfect!!!!!!!!!
en ik sprak gisteren iemand via skype die naar china had gebelt voor maar 2 cent/ min
eerst open je een eigen skype topic, en dan ga je opeens een oud topic over skype zitten kicken?quote:Op zondag 14 november 2004 18:46 schreef draaijer het volgende:
SKYPE = FUN
Dat zou in nu niet direct super snel willen noemen, maaaar, het gaat niet alleen om de snelheid tussen jouw en je provider, maar de snelheid tussen jouw en diegene waarmee je de verbinding hebt via het internet. Okay, Okay ik had duidelijker kunnen zijn.quote:
echt 30 cent? huh?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:14 schreef drelletje het volgende:
[..]
Me vader (amerikaan) belt veel naar amerika met skype dus met skype out en ik bel ook wel wat met skype out...
Voor amerikaanse mob bummers 2 cent per minuut en de nederlansche 30 cent.... kunstmatige hooghouden... bleh!
niet dat ik weetquote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:02 schreef knuppelhout het volgende:
kan t niet met paypal?
Ja, kan ook met paypal tegenwoordigquote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:02 schreef knuppelhout het volgende:
kan t niet met paypal?
waarom?quote:Op zondag 27 februari 2005 18:36 schreef knuppelhout het volgende:
zou leuk wezen als skype ook via een soort java applet zou kunnen (voor in internet-cafes bijvoorbeeld), ga door afrika reizen voor 4 maanden, dan zou dat wel handig zijn!
Hoe?quote:Op zondag 27 februari 2005 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, kan ook met paypal tegenwoordig
Je gaat naar skype out, je registreert je, en koopt beltegoed wat je betaald met paypal.quote:
-edit- idd tis al geluktquote:Op zondag 27 februari 2005 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Je gaat naar skype out, je registreert je, en koopt beltegoed wat je betaald met paypal.
gemakkelijk als een del
Hoofdtelefoon gebruiken.quote:Op woensdag 23 februari 2005 20:14 schreef knuppelhout het volgende:
skype klinkt wel alsof je in n balzaal zit, kan je dat ergens instellen?
Als ik het goed begrijp is Skype in Nederland gratis en naar het buitenland kost het geld?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 21:52 schreef wouter37 het volgende:
gebruik skype bijna elke dag perfect!!!!!!!!!
en ik sprak gisteren iemand via skype die naar china had gebelt voor maar 2 cent/ min
nee, naar andere skype users is gratis en naar telefoon kost geldquote:Op woensdag 30 maart 2005 18:16 schreef Hanneman het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp is Skype in Nederland gratis en naar het buitenland kost het geld?
voor mij is het ideaal, aangezien ik in Belgie woon en in Belgie er geen goedkope manier is om naar Nederland te bellen. (minstens 50 cent per minuut en mobiel zelfs 1.10 per minuut) Gebruik tegenwoordig altijd skype out.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarschijnlijk niet BHFH, maar bedenk ook dat die 8 euro nog geen maand vast recht is van KPN...
wel dus,quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarschijnlijk niet BHFH, maar bedenk ook dat die 8 euro nog geen maand vast recht is van KPN...
quote:Good day,
I purchased skype out credit in march, I didnt use it much until now. I acquired myself a nice headset and plan to use your service more and more. My complaint is that, according to your systems, my credit is due to expire 20 september!! I think this is not right, because your FAQ states that credit should remain active 180 days after the last pc>phone call. (which was in fact yesterday) I think the expiry date should change then to 180 days after this date! please investigate and correct this.
regards, BHFH
quote:skype out credit
Hello,
The expiry date will change, it just takes some time for the system to refrech
it.
Best regards,
xxxxxxxx
Skype Customer Support
goeie kick manquote:Op zondag 18 maart 2007 17:40 schreef Jakio het volgende:
Met het Chatten blijft MSN natuurlijk nog altijd heer en meester, maar ik skype elke dag wel met een vriend van me, geheel gratis uiteraard, geen enkel beetje reclame, betere qualiteit webcam, en de mogelijkheid full-screen te cammen en het is veel sneller met het verzenden van bestanden. Kortom; ik zou niet zonder kunnen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |