abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_704357
Ik zit er aan te denken om ipv een luiervakantie aan het strand ofzo (is niks voor mij) daarvoor in de plaats een aantal weken naar Afrika vrijwilligerswerk te gaan doen. bijvoorbeeld met SIW (http://www.siw.nl)

Heeft iemand ervaring hiermee? Het lijkt me een ideale manier om Afrika een beetje te leren kennen, terwijl je ook nog wat voor het de wereld doet.

Unox, the worst operating system.
pi_704912
Hoi!
In Afrika ben ik nog nooit geweest, maar vrijwilligers werk in mijn vakantie heb ik al vaak gedaan.
Afgelopen jaar ben ik voor de 5e keer leiding geweest bij het KinderVakantieWerk, dit is erg gezellig en heeft als groot voordeel dat ik 'thuis' kan slapen.

Vorig jaar ben ik voor de 2e keer met de Wielewaal meegeweest. Dit is iets totaal anders.
Twee jaar geleden ben ik met meervoudig gehandicapten naar Wehl (achterhoek geweest). Erg leuk, gezellig en tof.
Vorig jaar ging ik met lichamelijk gehandicapten naar een dorpje in Engeland vlakbij Londen. Dit was helemaal keigaaf. Hard werken, maar het ook reuze naar mijn zin gehad. Met enkele andere vrijwilligers en deelnemers heb ik nog contact.

Dit is natuurlijk iets totaal anders dan Afrika, maar wel erg leuk. Misschien dat zoiets goed ik 'om te beginnen', omdat Afrika toch heel anders is; het klimaat, de omgeving, de manier van leven.

edit

link naar organisatie met vrijwilligersreizen

http://www.aaa.nl/blauwevakantiekoepel/body.html

[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 30-01-2001 16:23]

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_705998
Heb er verder geen ervaring mee, maar je zou ook eens kunnen kijken op http://www.travelactive.nl en http://www.activity.aupair.nl en http://www.joho.nl
Weet niet of je er wat aan hebt, maar zij hebben ook vrijwillegersprogramma's, soms nog incl. talencursus.

[Dit bericht is gewijzigd door ~Anja~ op 30-01-2001 22:52]

anjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanja
  donderdag 5 april 2001 @ 16:11:51 #4
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_901411
Ik doe dit jaar einde-examen (Havo) en zit eraan te denken om volgend (school)jaar vrijwilligerswerk in het buitenland te gaan doen.
Ik ben op het idee gekomen door de site van Travel Active

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee en eventueel tips voor me heeft.

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_2707776
De doet alleen maar aan betaald werk
pi_2707849
ik had es voorlichting daarover op school. was iemand langs van een engelse organisatie maar ik weet niet welke. hij zei dat je wel een goede organisatie moet kiezen want er zijn er veel die je verkopen als slaaf. leuk om te weten
  zaterdag 5 januari 2002 @ 10:59:48 #7
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2712938
Zoals voor iedere reisorganisatie (of aanverwante zaken zoals dit) geldt, hangt het volkomen af van wat je zelf wilt: het land/gebied waar je naartoe wilt, of je alleen wilt of met meerdere mensen, of je mensen wilt leren kennen via het werk, of je het graag vooraf geregeld wil hebben of niet...etc, etc. Ik ken iemand die met Travelactive naar Australie is geweest en die daar zeer tevreden over was. Van mij hoeft het niet zo op die manier, ben bang dat het een beetje te 'schools' is (lees:zeer georganiseerd). Ik heb zelf al wat meer reiservaring en ben wat meer op mijn vrijheid gesteld, vrees ik. Maar zoals gezegd: het is heel persoonlijk!

Een groot voordeel aan een organisatie als Travel active is dat je vrij veel zekerheid hebt over de projecten waarin je terecht komt. In Midden-Amerika kwam ik vrij veel mensen tegen die ad-hoc op zoek waren gegaan naar een vrijwilligers baantje en die van het ene kansloze project in het andere rolden (kansloos in de zin dat je nutteloos werk zit te doen en/of dat het project zélf niks bijdraagt).

Een ander idee is misschien om vrijwilligerswerk te combineren met iets anders. Zo stikt Latijns Amerika van de talenscholen die 's ochtends Spaans geven en waar je 's middags mee kunt draaien in een vrijwilligers project. Wellicht bestaan dat soort dingen ook in andere landen.

Succe ermee!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_4117646
In tijden waarin mensen zich afvragen "Waar gaat het heen met deze wereld?", tijd voor zingeving...

Bijvoorbeeld dmv vrijwilligerswerk.
Bijvoorbeeld met TOF vakanties.

Ik las dat ze nog vrijwilligers zoeken voor a.s. zomer, vakanties met geestelijk gehandicapte mensen.

http://www.tof.nl

pi_4117694
Ik help in de zomervakantie altijd een week vrijwillig met het begeleiden van kinderen op een huttenbouwweek, superleuk om te doen altijd!
Op vakantie met geestelijk gehandicapten ga ik dit jaar ook, ik werk op een woongroep voor gehandicapten...

Maar ik kan ook iedereen aanraden vrijwilligerswerk te doen in de vakantie of een weekje mee te gaan met een vakantie, de sfeer is altijd erg goed, en je hebt na een week echt een supervoldaan gevoel en een hoop nieuwe ervaringen!

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  woensdag 8 mei 2002 @ 22:08:14 #10
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_4117831
Promoot de zorg!

Mensen kunnen we zat gebruiken in ieder geval...

Geluk is een richting, geen punt
pi_4117929
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 22:08 schreef Yvonnetje het volgende:
Promoot de zorg!

Mensen kunnen we zat gebruiken in ieder geval...

Ik ben bezig!
En of we mensen kunnen gebruiken!
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  donderdag 9 mei 2002 @ 10:04:59 #12
1762 YPPY
Yppiaans
pi_4122654
Niet de Wielewaal vergeten he?

Ben ik 2 keer mee weggeweest en dat is beslist aan te raden.
Ze zoeken nog 150 mensen, dus plek genoeg!

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_4177577
World Servants is ook een bekende organisatie. Die maken schooltjes en kerkjes in o.a Afrikaanse landen en India. Deze organisatie heeft wel een Christelijk uitgangspunt.

http://www.worldservants.nl/

"The only way to get rid of a temptation is to yield to it." - Oscar Wilde (1854-1900)
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 20:57:25 #14
36769 Clowntje18
Love is in the air
pi_6113257
Hallo allemaal,

Ik zit in mijn eerste jaar op de universiteit en wil volgend jaar een pauze nemen, ik wil in Ghana in een weeshuis gaan werken. Ik heb me al helemaal ingelezen en ben van plan om Twi (een taal) te gaan leren. Ik wil 8 maanden naar Ghana toe en wordt dan geplaatst in een gastgezin. De organisatie die ik heb gekozen is www.ghanavolunteers.com. Ik wil graag praten met mensen die dergelijke ervaringen hebben. Ik weet dat het allemaal niet makkelijk zal zijn, maar dit is gewoon mijn grote droom en als ik het niet doe krijg ik er spijt van. Zijn er ook mensen die weten waar ik Twi kan leren?

XXX

Clowntje18
pi_6113279
1 jaar pas aan het studeren en dan al een pauze? Is dat niet een beetje vroeg?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 21:00:09 #16
36769 Clowntje18
Love is in the air
pi_6113297
ik wilde eigenlijk vanuit de middelbare school gaan, maar toen was ik 17 en dat kon niet (vrijwilligerswerk is vanaf 18 jaar in dat soort landen). daarnaast twijfel ik ook aan mijn studiekeuze en ik wil er een jaar tussenuit, kan ik ook nadenken over wat ik nou eigenlijk wil.
Clowntje18
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 21:00:40 #17
17729 SP
I hate my interests
pi_6113308
www.siw.nl kunnen ze je wel verder helpen!
pi_6113316
Ik doe deze naar Travel.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 21:01:52 #19
36769 Clowntje18
Love is in the air
pi_6113332
thnx, sorry ik had travel nog niet gezien
Clowntje18
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 21:06:36 #20
10888 Kayuk
Home away from home
pi_6113398
Ik heb vier jaar in Ghana gewoond (Tema, havenstad) en Twi is samen met Ewe de meest gesproken lokale taal. Gelukkig spreekt een heel groot deel van de bevolking vrij behoorlijk Engels.

Of je in Nederland Twi kan leren weet ik niet, misschien moet je met iemand van de Ghanese gemeenschap in Nederland (A'dam Bijlmer!) contact opnemen.

Eén ding zul je honderden, zo niet duizenden keren horen in Ghana, van zowel kleine kinderen als volwassenen:

Obrani koko, how are you, I am fine, thank you! Obrani koko betekent zoveel als "rode blanke" en het maakt echt niet uit of je een lelieblanke huid hebt of een vrij getinte. Als "blanke" buitenlander ben je sowieso een "obrani koko".

Veel succes in ieder geval!

vrijdag 4 oktober 2002 @ 21:12:56 #21
36769 Clowntje18
Love is in the air
pi_6113494
hoi hoi, ik heb een ghanese professor gevonden die les geeft in amsterdam en hij geeft een cursus twi. ik weet dat ze veel engels spreken, maar ik denk wel dat het zo z'n voordelen heeft om redelijk Twi te praten. ik heb een enorme talenknobbel, dus ik denk dat het leren ervan me vrij makkelijk af zal gaan. als iemand me wil mailen over Ghana of ervaringen: clau_janssens@hotmail.com
Clowntje18
pi_6116591
Ik ken iemand die heeft wiskunde gegeven op een school in Ghana, ook vrijwilligerswerk, ik zal haar wel ff zeggen van je topic.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 01:17:42 #23
36769 Clowntje18
Love is in the air
pi_6116814
thnx!
Clowntje18
pi_12865266
Wat ik leuk vind is om in weekenden, vakantie's en andere geschikte tijden als vrijwilliger te fungeren bij kampen.

Wat voor soort kampen dat maakt niet echt uit (volwassenen, kinderen). Maar waar ik eigenlijk naar opzoek ben is een site waar overzichtelijk te zien is wat er op dit gebied in Nederland allemaal te doen is.

Weet iemand toevallig een dergelijke bron? Of kan iemand mij een leuke tip geven als het om vrijwilligerswerk gaat en dit topic gelezen heeft?

pi_12865401
De Wielewaal natuurlijk! Die organiseren vakanties voor mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke handicap. In Nederland en in het buitenland. Twee keer ben ik meegeweest als vrijwilliger en het was goed georganiseerd en leuk om te de doen. Ze hebben ook adhd kindjes trouwens.
Site: www.wielewaal.nl

Een site met alles er op ken ik niet, er zijn wel veel sites, maar niet specifiek voor dit geloof ik.
Je kunt wel op de site van de blauwe gids kijken, daar staat ook veel over vrijwilligerswerk, wel voor gehandicapten en zieken.

En een url is leuk, maar ervaringen zijn nog handiger denk ik.

*OUD heilige*
pi_12865547
En een url is leuk, maar ervaringen zijn nog handiger denk ik.

[/quote]

Helemaal mee eens ervaring is nog beter! Ik heb zelf ook al veel van dit soort werk gedaan, maar andermans advies of ervaring zijn altijd welkom uiteraard.

pi_12865633
Ik heb wel wat gepost over mijn ervaringen daar, maar dat kan ik zo niet vinden. Wel dit topic: Informatie over mijn vakantie

O ja, vlak voor de zomervakantie zie je in huis-aan-huisbladen en op postertjes waarschijnlijk wel oproepen staat voor vakantieweken bij je in de buurt. Dan slaap je wel thuis, maar dat kan ook erg leuk zijn.

*OUD heilige*
pi_12865776
http://vrijwilligers.startkabel.nl/k/vrijwilligers/index.php?nr=1

Voor mensen die inmiddels ook opzoek zijn!

pi_13262856
Heeft iemand ervaring met het doen van vrijwilligerswerk in het buitenland en waar je iets doet voor/met de jongeren in dat bewuste land?

Ik heb op het internet de volgende sites gevonden
- http://www.activity.aupair.nl/werken-reizen/index.html
- http://www.travelactive.nl

Maar ff to the point, heeft iemand ervaring met dit werk? Ik heb zelf nog nooit () echt vrijwilligerswerk gedaan, maar ben van plan om volgend jaar dit te gaan doen in de zomervakantie.

pi_13262973
Probeer deze organisatie eens, hebben bouwkampen, maar ook sociale kampen, waar je meer met mensen zelf werkt:
http://www.bouworde.nl/

Zelf heb ik er zeer positieve ervaringen mee !

pi_13267667
Dit is meer iets voor Werk en Geldzaken.
Schopje daarheen dus
pi_13280860
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:33 schreef -sunflower- het volgende:
Probeer deze organisatie eens, hebben bouwkampen, maar ook sociale kampen, waar je meer met mensen zelf werkt:

Heb hier ook wel goede verhalen over gehoord. Iemand anders nog ervaringen?
  vrijdag 19 september 2003 @ 08:07:38 #33
19840 Libris
Live from Singapore
pi_13280887
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:33 schreef -sunflower- het volgende:

Ziet er erg goed uit! Misschien eens in de toekomst.
pi_13363434
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 08:07 schreef Libris het volgende:

[..]

Ziet er erg goed uit! Misschien eens in de toekomst.

Vrijwilligerswerk via de Bouworde lijkt mij ook wel wat. Maar ben nog steeds op zoek naar ervaringen van diverse vrijwilligers. Dus fokkers...............
pi_13363832
Stichting Vrijwillige Internationale Aktie

Met hun ben ik vorig jaar naar Sri Lanka geweest om daar te werken.
VIA heeft werkkampen over de hele wereld en het soort werk varieert ook heel erg.

Wat voor soort werk had je in gedachten?

pi_13364469
quote:
Op maandag 22 september 2003 17:30 schreef Pardonlul het volgende:
Stichting Vrijwillige Internationale Aktie

Met hun ben ik vorig jaar naar Sri Lanka geweest om daar te werken.
VIA heeft werkkampen over de hele wereld en het soort werk varieert ook heel erg.

Wat voor soort werk had je in gedachten?

Ik zoek recreatief werk. Op zich zou ik het ook niet erg vinden om mee te helpen 'bouwen', maar mijn voorkeur gaat naar de omgang met mensen in dat betreffende land.
  donderdag 8 januari 2004 @ 21:18:50 #37
35476 FormerlyKnownAs
http://hoggames.blogspot.com
pi_16081785
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
  zondag 11 januari 2004 @ 17:53:43 #38
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_16158446
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:18 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Heeft iemand hier ervaring mee?
Nee, maar misschien volgend jaar wel. Ik ga misschien nog een paar weken naar afrika ofzo.
pi_16164840
Ja hoor...

In de laatste zomervakantie ben ik een maand naar Senegal geweest samen met zes collega-studenten om er te helpen op een kleine EHBO-post in het midden van de brousse. We hadden alles zelf geregeld, dus we waren niet afhankelijk van één of andere NGO ofzo.
Een ruim half jaar op voorhand zijn we begonnen met sponsors zoeken (financieel en medicijnen), dat is allemaal heel goed meegevallen. Gewoon bij allerlei bedrijven gaan vragen of je wat krijgt voor een goed doel en uiteindelijk kom je toch al aan een aardig bedrag. Een groot deel van het geld hebben we geschonken aan de EHBO post zodat ze daar een groot aantal herstellingswerken konden uitvoeren (bvb de herstelling van een oude ambulance die al meer dan een half jaar in pan lag, de aanbouw van een toilet in de post voor de opgenomen patiënten, de aanleg van electriciteit en licht in de bevallingskamer.. eh ik bedoel bevallings"hut")
De ervaring om in zo'n primitief dorpje te zitten met helemaal geen middelen zet je wel aan het denken, je voelt je bijna schuldig dat je uit zo'n rijk land komt... hoewel je daar natuurlijk niets aan kunt doen.
Het was echt een fantastische ervaring en ik zou het zeker nog eens overdoen.... Het is dus echt de moeite en als je iets van plan bent geef er dan een lap op en ga er gewoon naartoe...

pi_22509159
Ik zou volgend jaar een 6 tot 10 maanden buiten Europa (liefst Afrika, Zuid Amerika, Caribisch gebied) doen. Ik ben nu 17 en 18 als ik daar mee zou willen beginnen. Is dit een goede leeftijd? Heeft iemand hier ervaring mee? Verhalen gehoord? Alles informatie en tips is welkom.
I gotta talk. I gotta to tell how I feel and life and how I see it.
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 12:51:41 #41
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22509330
Schijnt vaak betaald te zijn. Betaald door jou dus

Verder is iedereen die ik ken die met zoiets heeft meegedaan altijd erg positief.
Vampire Romance O+
pi_22509506
Ik ben toen ik 18 was met activity int. naar Zuid-Afrika geweest. Het was allemaal kut geregeld daaro qua werk en dat terwijl je geld betaald om vrijwilligerswerk te gaan doen. Geen aanrader dus. Verder heb ik wel de tijd van mn leven gehad daar, ik ben 'm na een paar weken gesmeerd bij het werk, en heb toen een tijdje in een hostel gewerkt in Kaapstad, daarna ben ik nog gaan rondtrekken. Als ik jou was zou ik er gewoon heen gaan en ter plaatse kijken wat er te doen valt. Via een stichting ofzo zijn er misschien wel goede projecten maar ik zou nooit meer met een commercieel bureau als Activity gaan! Money down the drain.
en aan bakboord zwemmen haaien......
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 14:25:33 #43
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_22510586
www.ecovrijwilliger.nl

sorry meer kan ik niet tikken, zit in thailand. Why the hell zit ik op fok anyway
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_22567623
Het wordt door mij in elk geval van harte aanbevolen.

Heb meerdere keren in meerdere buitenlanden vrijwilligerswerk gedaan en ik ben er een ander mens door geworden. Het heeft mij ontzettend verrijkt. Ik kan het iedereen aanbevelen.

Okee, je verdient niks. Maar wat je in immatriële zin wint is onbetaalbaar.

En jouw leeftijd is een uitstekende leeftijd om zoiets te doen.
Dadelijk ben je getrouwd, heb je een vaste baan, huis gekocht, kinderen.... dan komt het er niet meer van!

Probeer als het even kan ook de taal te leren van het land waar je naartoe gaat. Ook dat is erg waardevol.
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 01:50:39 #45
6941 APK
Factual, I think.
pi_22567662
Ik heb laatst ook een beetje research gedaan naar vrijwilligerswerk in het buitenland.
Het lijkt wel of het een soort yuppenproject is om karma te verdienen ofzo.
Je moet er gvd bij de meeste organisaties voor betalen.

Leuke combinatie, met hongerige mensen / uitstervende dieren werken en daarna nog een weekje aan het strand.
All inclusive.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 02:00:25 #46
56483 wingerd
p l a s t i c f a c e
pi_22567731
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 01:45 schreef brrrrrrt het volgende:
En jouw leeftijd is een uitstekende leeftijd om zoiets te doen.
Dadelijk ben je getrouwd, heb je een vaste baan, huis gekocht, kinderen.... dan komt het er niet meer van!
Wat een onzin! Ik ga pas vrijwilligerswerk doen als ik getrouwd ben en kinderen heb. Dat is ook een uitstekende leeftijd om het te doen.
De slaap van de Rede brengt Monsters voort.
Welterusten.
pi_22567951
spreek je tegen die tijd nog wel...
pi_23816595
Ik ben al een tijdje wezen surfen om goede informatie te vinden over vrijwilligers werk in afrika; want als ik daar ben wil ik mijn energie graag kwijt aan goede dingen.

Nu kan ik helaas door de bomen het bos niet meer zien en zie dat voor veel vrijwilligers werk kosten berekend worden... reiskosten kan ik me voorstellen; maar ben toch vrijwillig bezig en wil dan niet voor overnachtingen, eten, etc betalen.

Weet iemand waar ik het beste kan beginnen? of weten jullie goede organistaties waar ik contact mee kan opnemen?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_23817252
Zonder medische opleiding hebben ze je er liever niet, dat bleek wel toen ik hetzelfde idee had. Ik liep precies tegen hetzelfde op en was wel bereid om de reis zelf te betalen, maar niemand wilde mij hebben daar...

Ik ben zelfs op gesprek geweest bij wat organistaties. Maarja, geen medische opleiding, dan willen ze je uberhaupt niet hebben, of je moet ervoor willen betalen.
pi_23821653
Ben je al op de site van VSO geweest? Die zoeken volgens mij mensen met verschillende achtergronden. Overigens krijg je meestal wel een lokaal salaris, een verzekeringspakket en vliegticket(s) als je als vrijwilliger aan de slag gaat.
pi_23823428
ik hoef geen salaris; maar wil gewoon niet extreem veel betalen... zodat ik zelf nog geld overheb om andere zaken er van te doen... en ik zal de website van vso eens een kijkje gunnen. tnx
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_24544967
Haj,

Ik ben al een tijdje bezig met het vergaren van informatie en heb al een stuk of wat informatie pakketjes via het internet ontvangen over bepaalde bureau's die mij wel willen inzetten in het buitenland. Echter zit ik met het volgende. Er zijn nogal wat verschillen heb ik begrepen uit al deze folders. De ene vraagt duizenden euro's voor het werken in een land zoals africa en de ander vraagt maar een paar honderden euro's.

Nu wil ik eens weten of iemand ervaring heeft met bepaalde bureau's en wat ze me aanraden en of afraden.. Gaarne hoor ik dit van de ervaren deskundigen
Like trump...
  donderdag 13 januari 2005 @ 12:59:57 #53
26670 renewing
Mooi vals is niet lelijk
pi_24545533
Hey,
ik ben niet bekend met dat soort bureaus, maar ik weet wel een organisatie die ook vrijwilligerswerk doet in het buitenland. Dit jaar gaan ze naar Belgie, Polen en Ierland. Mocht je info willen, kijk dan op: www.woesteland.nl
Ik weet niet hoe oud je bent, maar het is voor jongeren en heb het er altijd erg naar me zin!

Greetz,
emeRene
  donderdag 13 januari 2005 @ 13:02:33 #54
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_24545576
www.joho.nl, volgens mij wel goed.
pi_24545778
Het lijkt mij een oplichterszooitje als je duizenden euro's moet gaan dokken om ergens in het buitenland vrijwilligerswerk te gaan doen. Waar zou dit geld dan aan besteed moeten worden door zo'n organisatie?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_24558168
Lijkt me ook een vette oplichtersbende te zijn, zolang je nog niet de vrijwilligers van de boom kan plukken lijkt me het bullshit.

Ik wil misschien wel een paar maanden wat gaan doen in Argentinie tot ik daar een baan gevonden heb maar dat is nog niet echt vast omlijnt.

Een paar jaar geleden ben ik bijna iets gaan doen in Peru(Cuzco) maar in Buenos Aires lijkt me het leven toch leuker.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 14 januari 2005 @ 09:55:36 #57
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24558614
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24559208
Nieuwe topic openen is leuker

Maar vertel eens wat van je ervaringen in Bs As aub

Ik weet al waar ik wil gaan wonen en zelfs als ik een keer op en neer vlieg(moet zowiezo) ben ik denk ik nog goedkoper uit als wanneer ik in Spanje naar school ga

Alleen het reizen is duur en dat is zo aantrekkelijk in Zuid Amerika
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24560606
Ja't is moeilijk om een goed bedrijf te vinden en zekers zonder al te hoge kosten.

Ennuh Hik, dat ik een nieuw topic open heb je te danken aan dat de search mij gewoon niet de resultaten gaf die ik nodig was

Ik zal die topicjes eens doorspitten op ervaring m.b.t vrijwilligerswerk.
Like trump...
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:53:51 #60
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24560719
Werken in national parks in de VS, dat lijkt me wel mooi vrijwilligerswerk. Ik geloof dat de kosten ook nog reuze meevallen.

http://www.activityintern(...)rika/amerika_np.html
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:30:16 #61
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24561481
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:49 schreef Chandler het volgende:
Ennuh Hik, dat ik een nieuw topic open heb je te danken aan dat de search mij gewoon niet de resultaten gaf die ik nodig was
Wat heb je in godesnaam ingetikt dan?
pi_24562117
Hik; geen flauw idee meer maar kee, tijd voor een goed topicje dus
Like trump...
pi_24567400
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 13:14 schreef Lucille het volgende:
Het lijkt mij een oplichterszooitje als je duizenden euro's moet gaan dokken om ergens in het buitenland vrijwilligerswerk te gaan doen. Waar zou dit geld dan aan besteed moeten worden door zo'n organisatie?
Ik heb eens gekeken op sites en je moet overal duizenden euro's betalen om als vrijwilliger aan de slag te mogen. Ik zou er niet aan beginnen want ik vertrouw dat voor geen peso.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  FOK!fotograaf vrijdag 14 januari 2005 @ 19:33:28 #64
73911 ultra_ivo
pi_24568172
Een teken van betrouwbaarheid is als de organisatie in Nederland samenwerkt met de SCI (Service Civil International) uit Zwitserland.
In nederland zijn de Vrijwillige Internationale Aktie (VIA) en de Internationale Bouworde soliede clubs. Ik was zelf in '94 bij een SCI-project in Pakrac, UNPA-West.
pi_24568958
Waar ligt Pacra?
pi_24569025
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24569080
Vrijwilligerswerk staat ook wel lekker op je Cv.
pi_24569109
En wat waren de kosten toen ultra_ivo?
Like trump...
pi_24569160
Heb je nog kogels gehapt?
  FOK!fotograaf vrijdag 14 januari 2005 @ 21:47:04 #70
73911 ultra_ivo
pi_24570350
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:32 schreef Chandler het volgende:
En wat waren de kosten toen ultra_ivo?
Voor mij waren de kosten nihil. Eduard, de adnere vrijwilliger uit Maastricht was al een fondswervingscampagne gestart. We hadden iets van anderhalve ton aan hulpgoederen bij ons plus geld voor het project. Op dat moment zat ik tussen twee contracten, viel dus onder de sociale dienst. De wethouder van sociale zaken gaf me de toestemming om te gaan met behoud van uitkering.

Kogels heb ik niet gehapt, schoten heb ik vaak gehoord. De link die Cherrymoon Traxx gaf bespreekt dit niet. Er was duidelijk sprake van psychische druk door regelmatige incidenten langs de lijn, in de maand dat ik er zat waren er 3 dodelijke incidenten. Bepaalde straten vlakbij de lijn waren onbegaanbaar vanwege de aanwezigheid van sluipschutters.
Iets meer dan een jaar nadat ik in Pakrac was moesten de vrijwilligers hals over kop vluchten vanwege operatie storm. Twee servische vrijwilligers die aan de RSK-kant aktief waren hebben het niet gehaald. Dat vind ik een ernstige omissie in de link.
Twee weken geleden sprak ik toevallig nog met een Kroatische die in die tijd in Daruvar (sectorhoofdstad) woonde. Internationale vrijwilligers waren bekend onder de bevolking. Zij vertelde me dat een deel van de bevolking de vrijwilligers zag als een hindernis om de vijand te verslaan. Alleen al die uitspraak bewijst voor mij nogmaals dat het werk dat we deden nuttig was. En natuurlijk alle kleine beetjes hulp die we aan de bevolking konden geven.

De meeste SCI projecten vinden echter plaats onder veel gunstiger omstandigheden. Afwezigheid van geweld en volledige acceptatie door de plaatselijke bevolking.
  FOK!fotograaf vrijdag 14 januari 2005 @ 21:48:51 #71
73911 ultra_ivo
pi_24570373
Wat foto's uit het Pakrac van toen:

pi_24570433
Ik denk dat je er zeker heel erg veel levenservaring opgedaan hebt en ik vind het knap dat je in oorlogsgebied durft te opereren.

Ik zou niet zon held zijn
  FOK!fotograaf vrijdag 14 januari 2005 @ 21:58:35 #73
73911 ultra_ivo
pi_24570533
Ik heb het nooit als heldendaad gezien. Ik kreeg de vraag van Eduard of ik mee wou. Ik had geen reden om nee te zeggen. Daarom ging ik.
Levenservaring heeft het zeker opgeleverd. Maar ik het is niet iets waar ik makkelijk aan terugdenk, de maand in Pakrac maakte een diepe indruk op me. Iedereen had het er af en toe heel moeilijk mee, iedereen was toen minimaal een dag of 2 onder de druk aan het bezwijken. Sommigen zelfs de hele tijd. Ik heb het gelukkig tot een enkele avond kunnen beperken, vooral door de goede opvang die we welkaar onderling boden.
Nu nog merk ik dat ik er veel van geleerd heb. Bepaalde plekken waar ik doorheen gefietst ben (bijv. Trans-Dniëstrië) zou ik zonder de Pakrac-ervaring niet hebben kunnen bereizen.
pi_24570552
Waarom zou je daar niet doot heen kunnen fietsen zonder die ervaring?
  FOK!fotograaf vrijdag 14 januari 2005 @ 22:14:09 #75
73911 ultra_ivo
pi_24570795
Trans-Dniëstrië is een rebellengebied. Staat niet onder bestuur van een regering van een erkende staat. De meeste landen raden hun burgers af daar doorheen te fietsen.
Even een quote uit m'n reisverslag [Verslag Roemenie] Langs zigeuners en rebellen
quote:
En inderdaad, 5km verder zie ik plotseling de grens na een bocht. Moldavische controleurs zijn niet te bekennen, Moldavië erkent deze grens niet (niemand trouwens). Voordat ik bij de grens van het rebellengebied kom moet ik eerst langs een checkpoint van het Russische leger. Die zitten hier officiëel om de partijen uit elkaar te houden. De russische soldaten zijn erg praktisch. Ze vragen direct naar sigaretten of dollars. Met 5 dollar kom ik er vanaf.
Dan door naar de grens met het rebellengebied. Ik moet eerst een tijdje wachten, dan naar binnen in het hok. Er zitten diverse mannetjes in het groen. Weer wachten, en zien hoe een plaatselijke vrouw in het Russich afgesnauwd wordt. Zij zit erbij te janken.
Na een tijdje ben ik aan de beurt. Volgens de 'militair' kloppen mijn papieren niet. Ik had me moeten laten registreren in Moldavië. Dat is wel gebeurd, maar niet op de manier zoals hij dat wil. Hij laat een papier zien hoe dat moet. Dit ruikt naar geldklopperij, ik hou me dan ook van de domme. Hij noemt de prijs van het visum voor het rebellengebied. Dat geld laat ik maar alvast uit mijn beurs steken. 'Per ongeluk' valt nog het visitekaartje van de Nederlandse consul op de tafel. Ik zie het zogenaamd niet en laat het een tijdje liggen. Even imponeren kan geen kwaad op zo'n moment.
De 'militair' komt terug op het ontbrekende stempeltje. Nu kunnen we terzake komen. Na wat onderhandelen moet ik zo'n 40 dollar bij hem achterlaten. Dan is de 'fout' gladgestreken. Dit alles duurt een dik half uur.
Een andere 'militair' wil weten wat er in mijn tassen zit. In mijn steenkolen Russisch probeer ik het hem uit te leggen. Dat lukt niet echt goed, dus hij neemt me mee. Met wat laten zien gaat het wel goed. Gelukkig is hij snel tevreden en hoeft hij geen enkel geld. Ik mag door, ik heb 3 uur de tijd om aan de overkant te komen.
3 uur is net genoeg om rond te kijken en wat foto's te nemen.. Ik ben erg voorzichtig. Vlakbij de brug over de Dniestr wil ik een monument fotograferen. Ik vraag eerst maar eens toestemming aan een verkeersagent. De brug zelf biedt een apart gezicht. De oprit is bezaaid met versperringen en Spaanse Ruiters. Na de oprit zie ik twee Russische commando's, kogelvrij vest aan, helm op de kop, grote Kalashnikov op de rug, en een kleine Kalashnikov voor de borst. Ik knik hen vriendelijk goedendag. Zij groeten terug en laten me zonder probleem door, op weg naar Tiraspol, de rebellenhoofdstad. Erg mooi is Tiraspol niet. De enige bezienswaardigheden zijn wat standbeelden het het stadion van Sheriff Tiraspol. Dan maar direkt door, de minuten tikken weg.
Bij de Oekraïense grens aangekomen wordt ik weer opgevangen door diverse militair uitziende personen. Maar ook door een man in typische maffia-kledij; zonnebril en zwart leren jack. Hij vraat me mijn betalingsbewijs voor de wegenbelasting. Ik waag het erop, en trek mijn NTFU toerfietskaart. "Ja, ik heb wegenbelasting voor de fiets betaald in Nederland" zeg ik met al mijn overtuigngskracht. Daar trapt hij niet in, ik moet naar binnen. Zo'n kaartje moet je hebben, en hij laat me een rood/groen vodje zien. Maar ja, zegt hij, je gaat nu toch weg, je kunt ook 20 euro ipv 40 betalen, maar dan krijg je geen kaartje. Ik ken de procedure en stem toe.
Buiten vangt een andere 'militair' me op. Ik moet doorrijden, hij in zijn auto erachteraan. 300m verder weer stoppen. Hij gaat met me het controlehokje in. Diverse andere geldkloppers ben ik zo kwijtgeraakt. Met hem moet ik weer onderhandelen. Bij de binnenkomstcontrole had ik een bepaalde stempel moeten krijgen. Van hem moet ik eigenlijk terug. Het schemert al, hij weet dat ik dat niet zal doen. Dus maar weer onderhandelen over de hoogte van de 'boete'. Veel dollars heb ik niet meer over, het blijft dus beperkt tot 20 dollar.
pi_24570936
Wat een verhaal

Ongeloofelijk dat er nog landen zijn waar corruptie er nog zo dik bovenop ligt.
  FOK!fotograaf vrijdag 14 januari 2005 @ 22:27:17 #77
73911 ultra_ivo
pi_24571046
Trans-Dniëstrië is ook geen land. Alleen Abchazië erkent Trans-Dniëstrië. En dat discutabele genoegen is wederzijds.
pi_24572192
Mijn broer is bijna een keer opgepakt in Equador omdat de concurrent hem niet in Equador wilde hebben en hij zaken deed op een toeristenvisum

Gelukkig had hij de bescherming van een internationaal hotel en was hij slim genoeg om niet mee te gaan( hij moest wel zijn paspoort afgegeven maar dat had de consul snel genoeg weer terug) anders had hij een of een paar nachten doorgebracht in een Equadoriaanse cel
pi_24608806
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik heb eens gekeken op sites en je moet overal duizenden euro's betalen om als vrijwilliger aan de slag te mogen. Ik zou er niet aan beginnen want ik vertrouw dat voor geen peso.
Ik heb geen direct idee over JoHo of dat betrouwbaar is ja dan nee, maar vrijwilligerswerk doen in het buitenland kost geld. Vaak veel geld, wat dat betreft is JoHo dus niet anders dan andere organisaties. Vrienden zijn 5 maanden naar Bangladesh. Kosten ¤5000pp.
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  maandag 17 januari 2005 @ 11:42:10 #80
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24610524
Vrij goed stuk over vrijwilligerswerk vind je hier:
http://www.lonelyplanet.com/tsunami/volunteer_humanitarian.htm
pi_24610559
quote:
Op maandag 17 januari 2005 09:32 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

Ik heb geen direct idee over JoHo of dat betrouwbaar is ja dan nee, maar vrijwilligerswerk doen in het buitenland kost geld. Vaak veel geld, wat dat betreft is JoHo dus niet anders dan andere organisaties. Vrienden zijn 5 maanden naar Bangladesh. Kosten ¤5000pp.
Ik snap best dat je zelf een vliegticket moet betalen, maar het inschrijfgeld wat die organisaties vragen vind ik erg overdreven. Misschien dat ze de vrijwilligers niet al te hard nodig hebben, zou ook kunnen. Dat idee krijg ik een beetje.
pi_24611060
Je krijgt vaak kost en inwoning voor dat geld. Ook krijg je vaak bijv taalcursussen etc.
Daarnaast doe je aan persoonlijke ontwikkeling, zeker bij langere verblijven in het buitenland.
Je moet het natuurlijk wel echt willen, niet het willen omdat het leuk staat op je CV en je zo wat van het buitenland ziet.
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_24611416
ik heb gewoon een hoop kleine organisaties gemaild of ik er wat kan doen. kreeg bijvoorbeeld antwoord van een kinderziekenhuisje in malawi en een wees/opvanghuis in Tanzania dat ik daar welkom was.
Moet je wel wat werkervaring te bieden hebben en het geduld om 1000x nee te horen te krijgen (of helemaal geen antwoord)
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_24611742
Een collega van mij is in Afrika geweest om daar vrijwilligerswerk te doen en dat heeft haar geen ¤ 1500,-- inschrijfgeld gekost. Gewoon een ticket gekocht en daar aan de slag gegaan. Dat was in een weeshuis en daar sliep ze dus ook en ze at gewoon met de kinderen van het weeshuis mee. Ze heeft wel alles zelf moeten regelen en dat gaat inderdaad zoals mijn voorganger hier zegt. Ze had ook wel wat contacten met mensen die daar kleinschalige projecten hebben lopen, zoals dit weeshuis.

Ik heb de dia's gezien en die kinderen waren daar echt gewoon heel gelukkig en met weinig geld hebben ze daar veel bereikt. Dit soort projecten werken veel efficiënter dan grote commerciële projecten met dure flitsende websites waar je ¤ 1500 inschrijfgeld moet betalen.
pi_24612506
precies, zodra ik me heb vastgelegd bij 1 project, ga ik bij collega's, vrienden en familie geld inzamelen en daar besteden aan hele concrete dingen. Dan zien de mensen waar je het voor hebt gebruikt en verwijnt het niet op de grote hoop. hetzelfde geldt voor de hulp die ik zelf bied; het zijn kleine dingen zoals het helpen van zon weeskind met zn huiswerk, maar het kan ontzettend veel betekenen...

maar een gedoe dat het kost om iets voor elkaar te krijgen... soms heb je inderdaad het idee dat ze liever geen hulp hebben (met name de grotere organisaties zoals AZG, memisa,unicef,rode kruis enz, die zeggen: we hebben onze eigen mensen, we hebben je hulp niet nodig.)
  maandag 17 januari 2005 @ 14:28:59 #86
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24612614
quote:
Op maandag 17 januari 2005 14:16 schreef knuppelhout het volgende:
maar een gedoe dat het kost om iets voor elkaar te krijgen... soms heb je inderdaad het idee dat ze liever geen hulp hebben (met name de grotere organisaties zoals AZG, memisa,unicef,rode kruis enz, die zeggen: we hebben onze eigen mensen, we hebben je hulp niet nodig.)
En soms ook niet voor niets. Er zijn massa's mensen die wel eventjes een paar weekjes "arme kindjes" willen helpen. Of die "arme kindjes" daar dan ook wat aan hebben is vaak maar de vraag. Sommige van die kinderen hebben vreselijke dingen meegemaakt en zijn niet gebaat bij niet-professionele mensen, die soms maar heel kort blijven (inwerken kost tijd, kinderen hechten zich aan je en dan ga je al weer weg). En ook als je niet met kinderen werkt gaat dit verhaal vaak op.
Daarbij moet je je afvragen wat de verdere gevolgen zijn van vrijwilligerswerk. Een weeshuis dat ik sponsor in Peru werkt uit principe alleen met vaste, Peruaanse krachten. Dit kost meer geld, maar deze mensen verdienen zelf een salaris waarvan ze ook weer hun eigen familie kunnen helpen. Om dezelfde reden (en bovenstaande professionaliteit) werkt Oxfam (Novib) ook zo veel mogelijk met lokale mensen.

Hoe graag ik zelf ook ter plaatse aan de slag ga; ik zet grote vraagtekens bij organisaties die om het even wie, voor om het even welke periode inzetten. Het is zéker niet altijd zo, er zijn absoluut projecten waar je wat substantieels kunt doen, maar verdiep je er wel een beetje in (ga, als je bijvoorbeeld slechts enkele weken hebt, niet in een weeshuis werken, maar in een natuurpark ofzo!) en zorg dat je niet in een soort koloniale "rijke blanke helpt lieve zwarte weeskindjes"-situatie terechtkomt!
pi_24612938
quote:
Op maandag 17 januari 2005 14:28 schreef Hik het volgende:

[..]

En soms ook niet voor niets. Er zijn massa's mensen die wel eventjes een paar weekjes "arme kindjes" willen helpen. Of die "arme kindjes" daar dan ook wat aan hebben is vaak maar de vraag. Sommige van die kinderen hebben vreselijke dingen meegemaakt en zijn niet gebaat bij niet-professionele mensen, die soms maar heel kort blijven (inwerken kost tijd, kinderen hechten zich aan je en dan ga je al weer weg). En ook als je niet met kinderen werkt gaat dit verhaal vaak op.
Daarbij moet je je afvragen wat de verdere gevolgen zijn van vrijwilligerswerk. Een weeshuis dat ik sponsor in Peru werkt uit principe alleen met vaste, Peruaanse krachten. Dit kost meer geld, maar deze mensen verdienen zelf een salaris waarvan ze ook weer hun eigen familie kunnen helpen. Om dezelfde reden (en bovenstaande professionaliteit) werkt Oxfam (Novib) ook zo veel mogelijk met lokale mensen.

Hoe graag ik zelf ook ter plaatse aan de slag ga; ik zet grote vraagtekens bij organisaties die om het even wie, voor om het even welke periode inzetten. Het is zéker niet altijd zo, er zijn absoluut projecten waar je wat substantieels kunt doen, maar verdiep je er wel een beetje in (ga, als je bijvoorbeeld slechts enkele weken hebt, niet in een weeshuis werken, maar in een natuurpark ofzo!) en zorg dat je niet in een soort koloniale "rijke blanke helpt lieve zwarte weeskindjes"-situatie terechtkomt!
I couldn't agree more. Vrijwilligerswerk moet je absoluut alleen met de goede houding en verwachtingen doen. Dus niet als rijke westerling die het voor zn eigen lol doet en wel eventjes allemaal zal uitleggen hoe het moet. In mijn geval blijf ik ook niet maar een paar weken maar ga ik samen met mn vriendin 4 maanden op reis.Ook heb ik in mijn mails duidelijk gemaakt dat we niet komen om te spelen met arme kindjes, maar ook bereid zijn om hard te werken en te doen wat nodig is. Ik zie het dan ook niet als vakantie, ik ga iets doen dat zo nuttig mogelijk is, en een leuke bijkomstigheid is dat het waarschijnlijk een ervaring is om nooit te vergeten.
Dat van dat kinderen niet laten hechten ben ik gedeeltelijk met je eens. Als er een alternatief is moet je het aan mensen overlaten die op langere termijn kunnen blijven zorgen voor kinderen. Maar helaas is maar al te vaak geen keuze voorhanden en is ieder paar handen letterlijk meer dan welkom. Het gaat hierbij dan vooral om kleinere projecten die niet zijn aangesloten bij grotere organisaties.
Ook is vrijwilligerswerk doen geen synoniem voor helpen in een weeshuis. Eerlijk gezegd denk ik dat ik gezien mijn studie geneeskunde en mn werkervaring in de zorg van groter nut kan zijn in een medische setting dan in een opvanghuis, maar als dat niet gaat zal ik zo goed mogelijk mn best doen op de plek waar ze wel wat hulp kunnen gebruiken.

Ik blijf vinden dat sommige organisaties wel erg makkelijk aannemen dat je de verkeerde bedoelingen hebt, maar dat is hun keuze. Zelf zoeken is altijd een goede optie, of anders met bijv de JOHO een betaald project volgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door knuppelhout op 17-01-2005 15:05:02 ]
pi_24980264
Mensen mensen mensen,

Ik ben nu echt de kluts kwijt en kan door de bomen het bos niet meer zien en ben nu eingelijk opzoek naar iemand die ervaring heeft met vrijwilligerswerk buiten nederland. Het liefst wil ik graag naar Africa en daar mensen helpen, zelf wil ik met plezier geld investeren in het werk dat ik daar ga doen maar heb geen zin om bv 2500 voor 6 weken neer te tellen exclusief een vliegticket en dergelijke.

Indien iemand tijd en ervaring heeft met vrijwilligerswerk verkrijgen in het buitenland en mij persoonlijk zou willen helpen zou ik dat zeer op prijs stellen.

Alvast bedankt.
Like trump...
pi_24983139
Chandler, je roept dat je graag persoonlijk geholpen wil worden, maar de organisaties die mensen hier aandragen zijn toch echt relevant hoor. Waarom geef je daar geen reactie op?

En als je vrijwilligerswerk doet lijkt het mij vrij normaal dat je kost en inwoning zelf betaald (je bent vrijwílliger, en niet in dienst!). Als je in Nederland vrijwilliger bent, betaal je ook je eigen eten en overnachting. Natuurlijk moet dat niet in de 1000-en euro's gaan lopen, het moet wel in verhouding staan. Maar er zijn hierboven een aantal organisaties genoemd die beslist je het vel niet over de oren halen.
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 19:33 schreef ultra_ivo het volgende:
Een teken van betrouwbaarheid is als de organisatie in Nederland samenwerkt met de SCI (Service Civil International) uit Zwitserland.
In nederland zijn de Vrijwillige Internationale Aktie (VIA) en de Internationale Bouworde soliede clubs. Ik was zelf in '94 bij een SCI-project in Pakrac, UNPA-West.
De organisaties die Ivo noemt (VIA, Internationale Bouworde) zijn bekend en goed. Ook vso (www.vso.nl) (ook al genoemd hierboven) zou iets kunnen zijn, maar dan moet je ongeveer 2 jaar weg willen. Het voordeel van vso is dat zij veel goede contacten, begeleiding en een stevige intake hebben (assessments); ze kijken echt of je past.

Daarnaast kun je www.siw.nl ook proberen; deze organisatie is hier nog niet genoemd, maar zij hebben waarschijnlijk projecten die je zullen aanspreken.

Edit: en let trouwens ook even op wat hik zegt (op 17 jan 14:28); ga niet anderen met jouw werk het brood uit de mond eten.

[ Bericht 14% gewijzigd door muesli op 08-02-2005 09:35:19 ]
  dinsdag 8 februari 2005 @ 09:37:02 #90
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24983800
VSO is een prachtige organisatie, maar niet om een paar weekjes vrijwilligerswerk te doen, zoals Chandler wil. Het gaat hier om volledige banen (tegen een lokaal salaris) met een uitgebreide sollicitatie, voor spcifieke functies en met een uitzendperiode van ongeveer 2 jaar...
pi_29727160
Herhaling van mijn topic (wat overbodig was )

Ik wil graag volgend schooljaar, 2006-2007 dus, een aantal maanden vrijwilligerswerk doen in het buitenland.
Ik weet dat je dat via europa-in gesubsidieerd kunt doen, je reis, kost en inwoning worden dan vergoed.
Dat klinkt natuurlijk erg aantrekkelijk, maar het probleem is dat ik graag samen met mijn vriend wil. We willen het liefst ook samen in een huis verblijven.

Heeft iemand tips?
Ik heb nog geen idee welke kant ik ongeveer op wil. Een voorwaarde is wel dat het enigszins mogelijk is bij elke maaltijd koolhydraten binnen te krijgen, aangezien ik diabetes heb.

Zelf lijkt het me leuk om werk te doen bijvoorbeeld in een kindertehuis, maar als iemand iets anders weet hoor ik het graag. Ik weet er eigenlijk nog niks vanaf, dus alle tips en verhalen zijn welkom.

Misschien nuttig om te weten in verband met bepaalde vrijwilligersorganisaties: ik ben wel christelijk, mijn vriend niet.

Kom en spui uw ideeen!

toevoeging aan de hand van opmerkingen Hik:
Ik heb nog niet eerder in het buitenland gereisd, mijn vriend ook niet.
Het lijkt me daarom beter om wel iets via een organisatie te doen, niet zomaar zelf wat uit te zoeken.
Of misschien een aantal maanden het een een aantal maanden het ander.
Omdat ik er totaal geen ervaring mee heb kan ik daar ook niet veel over zeggen.
Waar ik gewoon rekening mee zal moeten houden is dat ik diabetes heb, waardoor ik wel enige vorm van zekerheid in de zin van nachtrust en goede voeding nodig heb.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 20:49:12 #92
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29730338
Guthre, ik heb nog nooit gehoord van een door Europa gesubsidieerd programma op het gebied van vrijwilligerswerk. Als je er iets meer over vindt is het misschien aardig het hier te posten, er zijn dan vast nog meer mensen geïnteresseerd.

Even uitgaande van wat ik weet van vrijwilligerswerk lijkt het me lastig om samen met je vriendje binnen zo'n programma terecht te komen. Zoals de discussie hierboven al aangeeft zijn er vreselijk veel mensen op zoek naar een leuke vrijwilligersfunctie en al helemáál een waarvoor je zelf niet of nauwelijks hoeft bij te dragen. Ik stel me daarom zo voor dat de selectie voor zoiets behoorlijk streng is en de kans dat je daar sámen doorheen komt (en ook nog eens op eenzelfde project) érg klein is.
Nogmaals: ik ken het programma zelf niet, maar puur op basis van gezond verstand denk ik dat het moeilijk wordt.

Ga je met een organisatie als travelactive dan zijn dat soort dingen misschien wel te regelen, daarvoor zou je met hen contact op moeten nemen. Maar aangezien je zo'n organisatie betaalt om dingen voor je te regelen is dat nou typisch iets waarin ze hun meerwaarde kunnen bewijzen. Wel blijf ik ook in dat geval bij mijn eerdere punt: probeer er achter te komen of je in een programma terecht komt dat niet alleen voor jou (jullie) ten goede komt, maar ook de mensen (of dieren, of...) voor wie je het doet. Vooral in het geval van werken met kinderen lijkt me dat essentieel!
Houd er rekening mee dat bij sommige kindertehuizen geen mannen worden aangenomen, bijvoorbeeld omdat ze worden gerund door nonnen.

Misschien ga ik m'n boekje te buiten door dit te zeggen, misschien heb je hier zelf al over nagedacht.... Toch denk ik dat het ergens jammer is om zoiets samen te doen. Het hele idee van zo'n ervaring is (voor mij!) toch je zelfstandig redden daar. Anyway: geen punt van discussie misschien, want zeer persoonlijk...

Tenslotte nog even over die koolhydraten... Ik weet niets van dat dieet, maar in Latijns Amerika aan koolhydraten komen is géén probleem. Ik ken geen gebied in de wereld waar mensen zo belachelijk veel koolhydraten eten als juist daar. In één maaltijd gemakkelijk rijst, én brood, én pasta, én yuca... Misschien is dat óók niet helemaal goed ( duh! ), dus ook weer een prima punt om na te vragen bij een travelactive-achtige organisatie. Neem aan dat er, als je bijvoorbeeld bij een gastgezin zit, best rekening te houden is met een dieet, binnen bepaalde grenzen natuurlijk. Check ook even of er in het gebied waar je heen wilt een fatsoenlijk ziekenhuis zit en hoe e.e.a. werkt met je verzekering (zeker als je wat langer blijft en "werkt" is een reguliere reisverzekering vaak niet genoeg)
Goede boekjes voor jou zijn wellicht de "Staying healty in..." (Latin America, Africa) gidsjes van Lonely Planet.

De volgende organisatie had ik eerder in een ander vrijwilligerswerk-topic gezet (dacht ik). Niet geschikt voor jou (misschien), maar wel een organisatie die specifiek aandacht geeft aan het oogpunt van de kinderen (en daarom bepaalde eisen stelt aan de vrijwilligers) èn geen commerciële organisatie die werkt met bemiddelingskosten...

http://www.stichtingweeskind.nl/index.html
Zie ook: http://www.stichtingweeskind.nl/vrijwilligerseisen.html
(Bij deze eisen staat overigens wel dat ze wellicht per 2006 ook toe zijn aan koppels... )
pi_29735517
Hartstikke bedankt voor je reactie.
Ik ben het helemaal met je eens dat het niet alleen om je eigen ontwikkeling gaat maar vooral ook om de mensen (in mijn geval geen dieren) om wie je het doet.
Ik ben me nog volledig aan het orienteren, dus het zou best kunnen dat ik een aantal ideeen die ik nu heb nog ga aanpassen.
Misschien heb je gelijk over wel of niet met zn tweeen gaan. Via europa-in zal dat inderdaad niet kunnen.
Zoals ik al zei: ik ben nog aan het orienteren, dus misschien kom ik inderdaad wel ergens alleen terecht. Het lijkt me alleen niet leuk om mn vriendje zo lang te missen .

Echt backpacken ofzo in mn eentje is denk ik ook niets voor mij, ik heb wel behoefte aan enige vastigheid en contact met thuis. Misschien is dat wel heel anders als ik er eenmaal ben, maar nu denk ik er wel zo over.
Ben dit jaar weer eens met mn ouders meegeweest naar frankrijk (niet echt enerverend maar wel goedkoop, ontspannend en gezellig ) en ik vond twee weken missen al lang.
Maar goed, ik weet niet wat er gaat gebeuren.

We hoeven ook niet perse aan hetzelfde project te werken, maar wel in dezelfde buurt ofzo.

Ik ga nu eens kijken naar die site van je

Na wat googlen kwam ik dit tegen over dat gesubsideerde, ik zal nog eens verder zoeken.
Het was dacht ik europa-in.nl maar die doet het niet (meer) http://www.wereldwijzer.nl/boeken/topic/3749-1.html
pi_30197181
Ik wil een dezer maanden ook naar het buitenland gaan voor een talencursus en 4 weken vrijwilligerswerk in een natuurpark. Mijn voorkeur gaat uit naar Costa Rica, omdat ik daar al eerder geweest ben.

Nou heb ik gekeken bij travelactive en activity international. Heeft iemand ervaring met deze bedrijven of heeft iemand tips over een ander bedrijf.

Graag uw mening
Martijn
pi_40497544
Ik heb veel topics reeds bekeken op Fok betreft vrijwilligerswerk (in het buitenland).
Mischien is deze (outdated) topic nog het beste.

Een paar weken geleden kreeg ik te horen dat mijn contract niet verlengd wordt
en zit er nu sterk aan te denken om (zo'n 3 maanden) vrijwillgerswerk te doen
in (het liefst) Indonesië. Ik heb veel met de Indische cultuur, maar ben te taal niet machtig.
Dit is dus meteen de grootste belemmering heb ik al gemerkt.

Zelf ben ik op een veelzijdige grafiscus en creatief werk zal prachtig zijn.
Geld hoef ik niet, maar wel onderdak en voedsel.
Zal er graag mensen mee willen helpen of hen het vak willen leren.
Want zij hebben vaak veel talent maar niet de technische kennis.

Veel sites heb ik reeds bezocht, maar weinig is op korte termijn realiseerbaar.
Jobs Abroad was eigenlijk de eerste die een specifieke grafische functie beschikbaar had.
Zijn er nog meer links of tips naast de eerder genoemde posts hierboven?

B.v.d. ~Chezzy
pi_40499894
Ik heb twee jaar geleden 4 maanden vrijwilligerswerk gedaan in Zuid-Afrika. Niet via een commerciele instantie, dus ik heb ze geen geld moeten betalen om aan de slag te kunnen. Mij stonden dergelijke commerciele instanties erg tegen omdat je niet ziet waar het geld heen gaat. Verder vond ik het ook vreemd om veel geld te moeten betalen terwijl je vrijwilligerswerk doet. Uiteindelijk ben ik bij een kleine organisatie terecht gekomen. Ik heb deze organisatie leren kennen doordat iemand die aan dezelfde universiteit studeerde als ik bij deze organisatie stage had gelopen en uiteindelijk ook haar afstudeeronderzoek daar heeft gedaan. Zij heeft een artikel over haar bevindingen in het universiteitskrantje geschreven. De organisatie waar ik vrijwiliigerswerk voor heb gedaan heet Born in Africa (www.borninafrica.org). Het is een kleinschalige belgische organisatie. Zij werken in 3 townships in Zuid-Afrika (die vrij dicht bij elkaar liggen). Via deze organisatie kun je kinderen uit de townships financieel adopteren. Deze kinderen komen dan in het " born in africa programma" ; krijgen een maatschappelijk werkster en worden meer in de ganten gehouden, schoolgeld wordt betaald, ze krijgen schooluniformen, mogen eens in de zoveel tijd op uitstapje gaan en ze doen erg veel extra dingen voor de inwoners van de townships . Ik heb daar uiteindelijk nachoolse activiteiten aan de kinderen in 1 township gegeven. Elke klas kreeg 1 uur per week naschoolse activiteiten, zodat ze konden sporten, knutselen etc (afhankelijk van het programma). Verder heb ik onder andere ook kampen voor de kinderen, en workshops voor volwassenen die in de townships woonden, georganiseerd. Ik heb echt een supertijd gehad daar en heel veel geleerd. Doordat je ook echt samenwerkt met mensen die in de townships wonen leer je die hele cultuur pas echt goed kennen en zie je de kanten van een land die je als toerist slechts af en toe zult zien. Via deze organisatie was alles erg goed geregeld; je betaald dus niet van die extreme extra kosten (eigenlijk gewoon geen extra kosten) om daar onbetaald te mogen werken. Huisvesting is prima geregeld. Ze hebben een huis waar de vrijwilligers allemaal in wonen. Dit is een ruim huis en je betaald 15 euro per maand hiervoor.
Wellicht lijkt het je iets?
Zo niet: degene die het artikel in onze universiteitskrant had geschreven heeft de organisatie opgespoort door contact op te nemen met de Nederlandse en Belgische ambassade, die haar onder andere naar deze organisatie hebben verwezen
pi_40528566
Ik heb ondertussen een andere organisatie gevonden JOHO.
We hebben nog geen project uitgezocht omdat we nu allebei druk bezig zijn met de afronding van de bachelor, maar het ziet er goed uit.
Er is ook de mogelijkheid om je te laten sponsoren door diverse fondsen en bedrijven enzo, echt ideaal.

Ik heb zelf suikerziekte, en voor mij is het een groot voordeel dat ze in veel landen een nederlandse arts hebben zitten.
Deze organisatie zit dus ook in nederland, en ze hebben (zoals ik nu begrepen heb) contact met kleinere organisaties in de landen daar.
Zodra ik het allemaal heb uitgevogeld laat ik het weten.
Heb in elk geval het introductiepakket gehad.
pi_40549312
hoi hoi

ik heb 4 jaar geleden vrijwilligerswerk in zuid afrika gedaan via travel active. geen aanrader! we kwamen daar, geen project! maar gezeik begon al vooraf: ticketservice was een mailtje met daarin de vraag of ik al een ticket had geboekt en zo nee wat adressen van sites.

daar eenmaal aangekomen werden we opgevangen door hun zuid afrikaanse bureau die ons een halve dag op sleeptouw namen door Kaapstad heen. Zo ver hun begeleiding want ik heb ze verder niet gezien. Taxi chauffeur heeft ons afgezet bij ons gastgezin (verbleef met nog 1 vrijwilliger bij zelfde gastgezin in een gekleurde wijk). Gezin was leuk! andere Nederlandse vrijwilligers in wijk ook. Maar dus geen project...ze hadden misschien wel een project voor ons, gastvader bracht ons daarheen. Bleek het gewoon een intratuin achtige winkel te zijn met zelfs bordjes waarin kassa personeel werd gevraagd. Uiteindelijk met hulp van gastvader een project gevonden in een weeshuis. Daar hebben we de kids geholpen met het huiswerk, activiteiten georganiseerd en met hulp van sponsers in Nederland (gewoon brutaal organisaties mailen) de weeshuizen opgeknapt. Overdag verven, 's avonds de kids bezighouden dus.

toptijd! maar aan organisatie helemaal niets gehad en koste wel paar duizend euro. Gastgezin bleek ook maar 1/6 van het bedrag te krijgen wat wij betaald hebben. Rest bleef dus lekker bij travel active achter.

Ik zou het zo nooit meer doen. Vind het niet erg om zelf te zoeken enzo maar wel als ik veel geld heb betaald.

Joho heb ik ook veel over gehoord, klinkt steeds goed en verder gewoon zelf zoeken en misschien vind je zelf via via wel iets.

Zuid Afrika is in ieder geval een aanrader maar vergis je niet in het geld wat je uitgeeft, is geen goedkoop land en onze zomer is hun winter. Nog wel graad of 20 maar wij hebben ook nachten onder 0 meegemaakt. BRRRRR.
pi_40559686
Hoeveel was je uiteindelijk kwijt?

We hebben vanmiddag nog alle JOHO shit doorgelezen, maar voor brazilie is het echt niks. Alleen wat projecten met natuur, maar dat lijkt me niks, ik wil wel met mensen werken.
Je kon ook toeristen gaan rondleiden enzo maar dat is ook niet waar ik op zit te wachten.

We zijn dus van plan om september - januari te werken en februari - juni te gaan. Misschien een maand langer werken en een maand later vertrekken. Is het dan te financieren denk je? We hebben nu nog niets gespaard, en er gaat nog ongeveer 400 euro per maand af aan eten huur en ziektekosten.... Wel een dubbel loon, waarschijnlijk allebei rond de 6 - 8 euro per uur.
pi_40564695
ik was toendertijd in guldens (jeetje wat is dat lang geleden!) iets van 6000 gulden kwijt denk ik. Dit was inc rondtrekken in 3 weken. Moet wel zeggen dat ik redelijk rustig aan deed en dus erg op mijn geld lette. Hier zat ook het ticket bij (die ik via internet goedkoop had geboekt).

Ik wil in april weer naar Zuidoost Azie, wellicht ook weer vrijwilligerswerk, ik zoek daar wel iets.

'Probleem' bij organisaties is dat zij er aan moeten verdienen. Ze doen het natuurlijk niet voor Jan Doedel. Extra probleem is dat ze vrijwel alleen met grotere projecten werken. Ik kies persoonlijk liever voor 'ik zoek het zelf wel uit'.

Maar Gutnre heb je al een land waar je speciaal heen wil of maakt het niet zo heel veel uit? Als je met mensen wil werken is een weeshuis misschien ook wel iets voor jou. In landen zoals Zuid Afrika zijn die vaak gefinancieert door de kerk. Wellicht kan je daarmee in contact komen. Die vragen er geen geld voor alleen maar enthousiasme en inzet. Bereid je wel voor op een hoop omwegen en zoals eerder in dit topic gezegd een hoop nee's.
pi_40586945
Hoe kun je daarmee in contact komen dan? We zijn al een aantal maanden aan het zoeken, niet echt heel actief maar af en toe een dag achter internet of wat dan ook...

Ik denk zelf dat er enorm veel te doen moet zijn in Brazilie, maar ja, de meeste organisaties die daar actief zijn, zeker de kleinere, zullen niet op internet staan.
Ik wil wel graag echt wat hebben, dat het niet is dat ik daar aankom en dat ik daar alles nog moet uitzoeken zegmaar...

Denk je dat als je via een christelijke organisatie gaat, de kans klein is dat je bij elkaar kunt slapen als je niet getrouwd bent? Er zijn wel veel leuke christelijke organisaties, maar ik weet niet hoe streng die zijn op zulke punten. Mijn vriend is ook niet christelijk dus dat scheelt misschien ook...
pi_40601039
dat zal bij elke organisatie anders zijn denk ik
bij het weeshuis waar wij werkten merkten we er weinig van, maar daar sliepen we dan ook niet.

Je moet denk ik even goed voor je zelf op een rijtje hebben wat je precies wil. Hoeveel wil je in totaal uitgeven, hoeveel wil je aan het project uitgeven. Wat voor werk wil je precies doen. Als je dat allemaal goed op een rijtje hebt, zoekt het een stuk makkelijker op bijvoorbeeld google.

Misschien contact zoeken met de wat grotere organisaties in Brazilie (zoals een soort van dierenbescherming of zo) en via hun bij kleine organisaties terecht proberen te komen. Je zult het via via moeten regelen denk ik omdat de kleinere inderdaad niet op internet zullen staan.
pi_44441942
Ik ben ook van plan om vrijwilligerswerk in het buitenland te gaan doen. Met name ben ik op zoek naar iets in het buitenland met als doel een vreemde taal (Spaans) te leren.

Ik ga me er eens in verdiepen...
  zaterdag 16 december 2006 @ 05:41:52 #104
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44476910
Kan iemand mij eens uitleggen wat eigenlijk de toegevoegde waarde is van westerlingen die in een (semi-)ontwikkelingsland vrijwilligerswerk gaan doen?

Het lijkt mij duidelijk dat mensen met specifieke kennis wel een toegevoegde waarde kunnen hebben. Denk aan artsen, landbouw experts, bepaalde technische kennis, etc. Maar het ontgaat mij een beetje wat mensen zonder specifieke kennis eigenlijk te bieden hebben. Het lijkt soms wel alsof die programmas gewoon een soort actieve vakanties zijn voor westerlingen.

Het ontgaat mij bijvoorbeeld volledig waarom westerlingen in een weeshuis zouden moeten werken, of in een natuurpark, of constructiewerk doen, or whatever... Veel landen kennen armoede en werkloosheid dus mankracht is de beperking helemaal niet, het is een kwestie van funding om lokale mensen betaald dat werk te laten doen.

Maar misschien kijk ik ergens overheen dus als iemand mij dit kan uitleggen.....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 20 december 2006 @ 13:27:03 #105
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_44596508
Goede stelling.
Voor een heel groot deel heb je gelijk. Tenzij je spreekt over specifieke kennis én de kunde en bereidheid om deze kennis lokaal over te dragen (zodat een lokale organisatie niet tot in lengte van dagen afhankelijk is van Westerse vrijwillgers) is de toegevoegde waarde voor daar vrij minimaal.
Waarom veel organisaties (daar) toch met vrijwilligers in zee gaan (ondanks gebrek aan kennis van lokale omstandigheden en een vaak veel langere inwerktijd) heeft vooral te maken met geld. Vrijwilligers die via een organisatie reizen (travelactive etc.) krijgen geld van die organisatie om mensen te plaatsen, of vrijwilligers zijn (vooraf of achteraf) bereid om fondsen te werven voor de organisatie waar ze hebben gezeten. Veel weeshuizen in bijvoorbeeld Ghana halen een deel van hun begroting van geïnspireerd-geworden Nederlandse vrijwilligers die na thuiskomst uitgebreide sponsoracties op touw zetten.

Ik denk overigens niet dat het perse slécht is dat het gebeurt. Hopelijk is het in niet al te veel gevallen echt contraproductief (meiden die met geen enkele opleiding voor 2 maanden "met arme kindjes" willen werken zoals ik eerder aangaf, of bedrijven die een aantal medewerkers een huis gaat laten bouwen in een leuk Afrikaans land) en in sommige (beperkte) gevallen is er gewoon behoefte aan "handjes" (met name in natuurparken) of aan vrolijke mensen die niet veel zinnigs doen maar de boel tijdelijk wat "opleuken" (lees: een poos lang thee zetten voor straatkrantverkopers in Argentinië ).

Al met al denk ik dat de belangrijkste reden om wél vrijwilligerswerk te gaan doen (aangenomen dat je een beetje oplet waar je terecht komt) is dat het is omdat het een goede leerervaring is voor jezelf. Dat klinkt egoïstich, maar dat hoeft niet. "Goed" vrijwilligerswerk kun je imho zien als een "stage": misschien ben je niet altijd even nuttig voor het bedrijf waar je werkt, maar op de lange termijn is iedereen gebaat bij goed opgeleide mensen die iets snappen van de praktijk, exact de reden dat veel bedrijven investeren in stagiairs (dat, en het feit dat er nog een enorme stapel achterstallig invoerwerk/dode planten staat ). Hoewel maar weinig ontwikkelingsorganisaties/landen (zeker de kleine) zullen denken aan deze lange termijn, denk ik persoonlijk dat ook zij deels gebaat zijn bij mensen die wat praktijk hebben meegekregen in zo'n land. Hetzij omdat ze daar op termijn betere ontwikkelingswerkers of medewerkers bij een internationale organisatie van worden, hetzij omdat ze heel ergens anders zullen gaan werken, maar wel vaak een open mind zullen houden ten opzichte van zich ontwikkelende landen en/of andere culturen.
  maandag 28 januari 2008 @ 16:28:00 #106
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_56364433
Kickje

Ben ook aan het rondkijken. Mij staan enkele dingen me ook tegen. Zoals dat ik het maar voor een korte tijd wil doen (6 weken max) en me af vraag of dat dan echt wel zin heeft.

Veel geld betalen wil ik niet omdat ik, net als de rest, niet begrijp waar die 1500 euro's heen gaan. Heb tot nu toe deze gezien http://www.vrijwilligvietnam.nl/, 350 euro inschrijfgeld en daarnaast maar 50 euro p.w. voor Verblijf- en organisatiekosten. Daar kan ik goed mee leven.

Ook hebben ze een projectje, het helpen van de monniken , wat me erg aanspreekt. Als m'n ideeen door gaan denk ik dat die wel een goeie optie is.

Een ander project dat me wel aanspreekt is engelse les geven aan kinderen, al denk ik zelf dat ik daar niet echt nuttig kan zijn omdat het voor zo'n korte periode is.

Jezus, dat project met die monniken is eigenlijk ook maar een verkoop praatje voor die actieve vakantie waar SeLang het over heeft
quote:
Tempel (Pagoda) op het platteland en in de stad,

* meedraaien met de monniken.
* bijvoorbeeld samen met de monniken ingrediënten halen op de markt.
* koken en samen eten, bv cake en rijst maken.
* traditionele kruiden aan de armen geven.
* weeskinderen verzorgen.
De meerderheid van de dingen die ze noemen zijn toch totaal onnuttig.. "koken en samen eten" WTF!? "Traditionele kruiden aan de armen geven" Kunnen ze dat niet zonder mij?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 29 januari 2008 @ 03:47:54 #107
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_56377124
Hier is op het moment een dergelijk topic gaande jojomen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:40:15 #108
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56387644
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:28 schreef jojomen4 het volgende:
Jezus, dat project met die monniken is eigenlijk ook maar een verkoop praatje voor die actieve vakantie waar SeLang het over heeft
[..]

De meerderheid van de dingen die ze noemen zijn toch totaal onnuttig.. "koken en samen eten" WTF!? "Traditionele kruiden aan de armen geven" Kunnen ze dat niet zonder mij?
Dit zou ik "community tourism" noemen: jij krijgt als westerling de mogelijkheid wat te zien van het "echte leven" van een bepaalde gemeenschap; zij krijgen daar geld voor en komen zo nu en dan in contact met andere culturen. Op zich niets mis mee (al zou ik het nooit via een "grote" organisatie doen), maar het is natuurlijk geen vrijwilligerswerk.

Zes weken is inderdaad te kort om echt iets nuttigs te doen (tenzij je bijvoorbeeld ergens gaat poepscheppen of wassen ofzo, maar dat wil je waarschijnlijk niet). Wel kun je natuurlijk iets doen dat leuk is voor beide partijen, maar verder niet al te veel om het lijf heeft.
Engelse les geven voor zo'n korte periode, en al helemaal als je geen native speaker bent lijkt me kansloos. Organisaties die het ter plaatse goed aanpakken nemen voor dit soort dingen alleen mensen met een zgn. TEFL certificaat. Mensen zomaar voor een paar weken aan de slag laten gaan zegt wat mij betreft niet veel positiefs over de betreffende organisatie.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:03:26 #109
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_56388215
Dank Hik, zoals altijd heeft je post toegevoegde waarde
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:39:01 #110
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_56389013
Wat is je achtergrond wat studie/ervaring betreft jojomen?

Overigens ben ik het in grote lijnen eens met Hik, maar denk ik dat vooral kleinere organisaties nog wel eens zo desperate zijn dat ze dat TEFL diploma erbij moeten laten zitten, ook al zouden ze het misschien wel willen. En met het oog daarop dus ook vrijwilligers voor een korte termijn aannemen: liever iemand kort dan helemaal niemand.....
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:55:53 #111
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56389488
Het punt wat ik hierboven al maakte is dat zelfs de meeste kleine organisaties er vaak tegenwoordig wel van overtuigd zijn dat ook zij niets hebben aan zulke korte-termijn mensen (tenzij iemand hele speciale skills heeft). Het punt is dat ze het misschien een keer proberen, maar tegen de tijd dat de vrijwilliger in kwestie een beetje is geacclimatiseerd, ze hem hebben uitgelegd waar alles staat en hoe dingen werken, gaat iemand al weer naar huis. Veel organisaties (ook de kleine) hebben ook wel door dat het meer begelkeiding vergt van hun kant, dan dat het iets oplevert voor ze. De keuze is dus niet een kort iemand of helemaal niemand, maar eerder helemaal niemand of iemand die nog veel extra werk kost (maar die misschien wel op termijn wat extra geld binnen brengt).
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:31:04 #112
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_56390312
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:39 schreef Gaoxing het volgende:
Wat is je achtergrond wat studie/ervaring betreft jojomen?

Overigens ben ik het in grote lijnen eens met Hik, maar denk ik dat vooral kleinere organisaties nog wel eens zo desperate zijn dat ze dat TEFL diploma erbij moeten laten zitten, ook al zouden ze het misschien wel willen. En met het oog daarop dus ook vrijwilligers voor een korte termijn aannemen: liever iemand kort dan helemaal niemand.....
Studie: International Business and management (Engels talig). Niet dat m'n Engels perfect is maar goed, in ontwikkelde landen (zie Spanje, Italie, Frankrijk) krijgt leerlingen les van mensen die nog geen 4 woorden goed uit kunnen spreken. Om dan in een minder ontwikkeld land hoge eisen te gaan stellen is in principe mooi (als teken dat ze het goed aan willen pakken e.d.) maar misschien niet realistisch.

Ervaring met wat: reizen? Niet zo gigantisch veel, maandje in Ecuador, maand in Mexico, 3 weken in Guatamala en Belize. Daarnaast periodes van een half jaar in de volgende plekken/landen gewoond: Guadalajara (Mexico), Cordoba (Spanje) en Wuxi (China).

Waarom wil je dit weten btw?

EDIT: Ook wat in wat westerse landen geweest kwa reizen maar das niet echt relevant denk ik.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:01:56 #113
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56405054
(Goed) engels spreken is niet hetzelfde als daarin les kunnen geven. Dat is ook onderdeel van zo'n certificaat.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 10:25:13 #114
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56598716
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:31 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Studie: International Business and management (Engels talig). Niet dat m'n Engels perfect is maar goed, in ontwikkelde landen (zie Spanje, Italie, Frankrijk) krijgt leerlingen les van mensen die nog geen 4 woorden goed uit kunnen spreken. Om dan in een minder ontwikkeld land hoge eisen te gaan stellen is in principe mooi (als teken dat ze het goed aan willen pakken e.d.) maar misschien niet realistisch.

Ervaring met wat: reizen? Niet zo gigantisch veel, maandje in Ecuador, maand in Mexico, 3 weken in Guatamala en Belize. Daarnaast periodes van een half jaar in de volgende plekken/landen gewoond: Guadalajara (Mexico), Cordoba (Spanje) en Wuxi (China).

Waarom wil je dit weten btw?

EDIT: Ook wat in wat westerse landen geweest kwa reizen maar das niet echt relevant denk ik.
Wat voor 'n project zoek je?

Ik heb zelf een paar maanden in Hanoi voor een NGO gewerkt. Mocht je tips/... nodig hebben, PM me
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:21:37 #115
320705 Footprints
Teaching English Abroad?
pi_87224999
Neem even contact op met forum[@]fok.nl :)

[ Bericht 45% gewijzigd door static op 06-10-2010 15:37:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')