De meerderheid van de dingen die ze noemen zijn toch totaal onnuttig..quote:Tempel (Pagoda) op het platteland en in de stad,
* meedraaien met de monniken.
* bijvoorbeeld samen met de monniken ingrediënten halen op de markt.
* koken en samen eten, bv cake en rijst maken.
* traditionele kruiden aan de armen geven.
* weeskinderen verzorgen.
Dit zou ik "community tourism" noemen: jij krijgt als westerling de mogelijkheid wat te zien van het "echte leven" van een bepaalde gemeenschap; zij krijgen daar geld voor en komen zo nu en dan in contact met andere culturen. Op zich niets mis mee (al zou ik het nooit via een "grote" organisatie doen), maar het is natuurlijk geen vrijwilligerswerk.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:28 schreef jojomen4 het volgende:
Jezus, dat project met die monniken is eigenlijk ook maar een verkoop praatje voor die actieve vakantie waar SeLang het over heeft
[..]
De meerderheid van de dingen die ze noemen zijn toch totaal onnuttig.."koken en samen eten" WTF!? "Traditionele kruiden aan de armen geven"
Kunnen ze dat niet zonder mij?
Studie: International Business and management (Engels talig). Niet dat m'n Engels perfect is maar goed, in ontwikkelde landen (zie Spanje, Italie, Frankrijk) krijgt leerlingen les van mensen die nog geen 4 woorden goed uit kunnen spreken. Om dan in een minder ontwikkeld land hoge eisen te gaan stellen is in principe mooi (als teken dat ze het goed aan willen pakken e.d.) maar misschien niet realistisch.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:39 schreef Gaoxing het volgende:
Wat is je achtergrond wat studie/ervaring betreft jojomen?
Overigens ben ik het in grote lijnen eens met Hik, maar denk ik dat vooral kleinere organisaties nog wel eens zo desperate zijn dat ze dat TEFL diploma erbij moeten laten zitten, ook al zouden ze het misschien wel willen. En met het oog daarop dus ook vrijwilligers voor een korte termijn aannemen: liever iemand kort dan helemaal niemand.....
Wat voor 'n project zoek je?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:31 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Studie: International Business and management (Engels talig). Niet dat m'n Engels perfect is maar goed, in ontwikkelde landen (zie Spanje, Italie, Frankrijk) krijgt leerlingen les van mensen die nog geen 4 woorden goed uit kunnen spreken. Om dan in een minder ontwikkeld land hoge eisen te gaan stellen is in principe mooi (als teken dat ze het goed aan willen pakken e.d.) maar misschien niet realistisch.
Ervaring met wat: reizen? Niet zo gigantisch veel, maandje in Ecuador, maand in Mexico, 3 weken in Guatamala en Belize. Daarnaast periodes van een half jaar in de volgende plekken/landen gewoond: Guadalajara (Mexico), Cordoba (Spanje) en Wuxi (China).
Waarom wil je dit weten btw?
EDIT: Ook wat in wat westerse landen geweest kwa reizen maar das niet echt relevant denk ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |