Geen echt idee; wat ik weet ging over vrijwilligerswerk in een schooltje in Guatemala. Dat was met een organisatie, hetgeen gesubsidieerd werd door de EU. Voorwaarden waren oa. een strakke planning op voorhand (dus dat men wist wat ze elke dag zouden gaan doen, niet leuk maar wel begrijpelijk omdat het anders ook toeristen zou lokkenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:35 schreef robbolo het volgende:
En die subsidie, enig idee of er veel eisen aan verbonden zijn? Want dat zou mooi zijn als ik het kon gebruiken.
Het liefst wil ik met dieren werken, en aangzien ik niet geloof is worldservants ook niet echt een optie. Ik zie ook dat de projecten niet langer dan 3 weken duren, en ik wil voor een langere tijd weg. Maar toch bedanktquote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:43 schreef Gappie het volgende:
Je hebt ook projecten van de zogenaamde World Servants groep.
Ik weet niet of jou dat iets interesseerd? En ja met jou linkje help je een dier en hiermee help je een mens![]()
Het is jouw keuze!
Suc6
Dankjewel Gaoxing, moet ik maar even doorspitten:)quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:24 schreef Gaoxing het volgende:
Ik ken verschillende projecten die in Thailand altijd leerkrachten kunnen gebruiken, maar dan wel voor langere tijd (liever maanden dan weken).
Als ik het me goed herinner is er ook een olifanten sanctuary in 't noorden wat met vrijwilligers werkt. Ik dacht dat een Nederlandse daar niet al te lang geleden een boek over had geschreven. ai, wat vaag, ik ga even voor je zoeken
In bangkok heb je meter taxi's in de rest van het land wordt je afgezet als buitenlander. Dus pas op, het is beter van te voren een prijs af te spreken. Hoeveel het is ligt aan de situatie.. als het nacht is en er zijn geen taxi;s zal je moeten betalen wat zij willen. En ja het is een stuk goedkoper als in Nederland.quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:21 schreef robbolo het volgende:
Iedereen bedankt voor de reacties!
Ik weet dat er in Thailand ook een moesson periode is, maar ik zou niet precies weten wanneer dat is. Is er een centrale periode voor, of verschilt dat ook weer per gebied? Ga hoogstwaarschijnlijk naar Phuket in maart
@ niet links
Bedankt voor de tip! Kan je me ook vertellen wat de prijzen voor de taxi's zo ongeveer zijn? Ik neem aan dat het goedkoper is, maar scheelt het veel met Nederland?
@Goaxing
Bedankt voor de link, ga m ff door spitten
Dankjewel.quote:Op woensdag 30 januari 2008 18:44 schreef niet_links het volgende:
[..]
In bangkok heb je meter taxi's in de rest van het land wordt je afgezet als buitenlander. Dus pas op, het is beter van te voren een prijs af te spreken. Hoeveel het is ligt aan de situatie.. als het nacht is en er zijn geen taxi;s zal je moeten betalen wat zij willen. En ja het is een stuk goedkoper als in Nederland.
Moesson begint ergens eind mei (tenminste in Bangkok) en eindigt ergens in oktober. Maar goed wil niet zeggen dat het constant regent. Het regent dan meer en het duiken is wat minder. Je kan pech hebben dat je gewoon een paar dagen vol met regen heb.
Toen ik mijn divemaster deed had ik dat probleem op Ko Chang, maar goed het is gewoon geluk of pech hebben.
Ik hoop in maart er naar toe te kunnen, en zit dan eerst 2 maanden op Phuket, aan de oostkust. Ben dan druk aan het werk, dus echt tijd om te leren duiken heb ik dan niet. Ik zou dan pas in mei kunnen beginnen ermee, en is dat niet midden in het regenseizoen?quote:Op donderdag 31 januari 2008 09:45 schreef niet_links het volgende:
Duiken is mijn specialiteit. Wat het kost is afhankelijk van waar je duikt (welk eiland) het zal maximaal 12500 bath zijn en minimaal 9000 bath. Het legt er even aan het goedkoopste is op ko tao, alleen zijn daar vaak leerfabrieken met teveel leerlingen op een leraar. De divemasters en instructors op andere eilanden kijken vaak naar de slechtste duiker in een groep en zeggen dan dat zal er wel een zijn die in ko tao zijn lessen gehad heeft. Of het allemaal 100% waar is durf ik niet te zeggen. Maar ik hoor dit wel vaker.
Wanneer ga je naar Thailand, in de regentijd is het duiken namelijk veel minder en zijn er minder plekken beschikbaar als buiten het regenseizoen.
Persoonlijk zou ik leren duiken op kho phi pihi (buiten het regenseizoen) en Ko Tao (en dan zoeken naar een kleine duikschool) tijdens het regenseizoen. Ko chang is ook een optie, ik vind het leuk omdat het dicht bij bangkok is maar qua duiken is het het minste van de 3 plekken.
Similan is het absoluut mooiste duiken in Thailand maar ik zou daar niet mijn brevet halen ik zou daar heen gaan nadat je je brevet hebt.
Ik zou als ik jou was gewoon proberen in maart wat te doen. Het kost je 4 dagen misschien dat je een lang weekend kan regelen. Je kan ook vanuit phuket duiken hoor. Is iets duurder maar als je maar 4 dagen hebt zou ik dat doen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 21:56 schreef robbolo het volgende:
[..]
Ik hoop in maart er naar toe te kunnen, en zit dan eerst 2 maanden op Phuket, aan de oostkust. Ben dan druk aan het werk, dus echt tijd om te leren duiken heb ik dan niet. Ik zou dan pas in mei kunnen beginnen ermee, en is dat niet midden in het regenseizoen?
Volgens mij is Ko Phi Phi dichtbij Phuket, dus dat zou wel moeten lukken. Hoe lang duurt zo een cursus eigenlijk? Ik heb gehoord dat je zo een 4 dagen bezig bent. En enig idee of er makkelijk slaap plekken te vinden zijn?
En die simillan eilanden zien er prachtig uit! Als ik me Padi heb, ga ik het zeker proberen
Misschien kan ik wel een lang weekend regelen, maar dat zie ik dan nog wel. Maar als dat uiteindelijk toch niet lukt, is mei dan een goede maand om het te leren?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 15:42 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was gewoon proberen in maart wat te doen. Het kost je 4 dagen misschien dat je een lang weekend kan regelen. Je kan ook vanuit phuket duiken hoor. Is iets duurder maar als je maar 4 dagen hebt zou ik dat doen.
Kho phi phi zijn wel makkelijk slaapplekken te vinden. Je moet alleen dan wel de ochtend boot vanuit phuket nemen. In de ochtend checked iedereen uit in de middag heb je een groter probleem. Zodra je aankomt zijn er plekker waar ze alle hotels en andere dingen vertegenwoordigen en kan je kijken waar je wil slapen.
Bedankt voor de tip! 9000 baht is inderdaad spotgoedkoop. Wanneer ben je er heen gegaan? Want ik begrijp dat de drukte heel erg verschilt per seizoen. Misschien maar ff kijken of dat een optie isquote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:26 schreef BlaatschaaP het volgende:
Even een kleine tip. Ik heb mijn PADI gehaald bij Asia Divers op Koh Tao. Wij zaten (uiteindelijk) met z'n tweeen bij één divemaster. Echt ideaal dus. Als je wilt zijn er ook Nederlandse divemasters. Alles was erg goed verzorgd en ik heb bij de navolgende duiken nooit meer zo'n fijne en betrouwbare divemaster gehad. En ze waren spotgoedkoop (9000 bath inclusief verblijf, 4 dagen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |