abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23823428
ik hoef geen salaris; maar wil gewoon niet extreem veel betalen... zodat ik zelf nog geld overheb om andere zaken er van te doen... en ik zal de website van vso eens een kijkje gunnen. tnx
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_24544967
Haj,

Ik ben al een tijdje bezig met het vergaren van informatie en heb al een stuk of wat informatie pakketjes via het internet ontvangen over bepaalde bureau's die mij wel willen inzetten in het buitenland. Echter zit ik met het volgende. Er zijn nogal wat verschillen heb ik begrepen uit al deze folders. De ene vraagt duizenden euro's voor het werken in een land zoals africa en de ander vraagt maar een paar honderden euro's.

Nu wil ik eens weten of iemand ervaring heeft met bepaalde bureau's en wat ze me aanraden en of afraden.. Gaarne hoor ik dit van de ervaren deskundigen
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  donderdag 13 januari 2005 @ 12:59:57 #53
26670 renewing
Mooi vals is niet lelijk
pi_24545533
Hey,
ik ben niet bekend met dat soort bureaus, maar ik weet wel een organisatie die ook vrijwilligerswerk doet in het buitenland. Dit jaar gaan ze naar Belgie, Polen en Ierland. Mocht je info willen, kijk dan op: www.woesteland.nl
Ik weet niet hoe oud je bent, maar het is voor jongeren en heb het er altijd erg naar me zin!

Greetz,
emeRene
  donderdag 13 januari 2005 @ 13:02:33 #54
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_24545576
www.joho.nl, volgens mij wel goed.
pi_24545778
Het lijkt mij een oplichterszooitje als je duizenden euro's moet gaan dokken om ergens in het buitenland vrijwilligerswerk te gaan doen. Waar zou dit geld dan aan besteed moeten worden door zo'n organisatie?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_24558168
Lijkt me ook een vette oplichtersbende te zijn, zolang je nog niet de vrijwilligers van de boom kan plukken lijkt me het bullshit.

Ik wil misschien wel een paar maanden wat gaan doen in Argentinie tot ik daar een baan gevonden heb maar dat is nog niet echt vast omlijnt.

Een paar jaar geleden ben ik bijna iets gaan doen in Peru(Cuzco) maar in Buenos Aires lijkt me het leven toch leuker.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 14 januari 2005 @ 09:55:36 #57
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24558614
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24559208
Nieuwe topic openen is leuker

Maar vertel eens wat van je ervaringen in Bs As aub

Ik weet al waar ik wil gaan wonen en zelfs als ik een keer op en neer vlieg(moet zowiezo) ben ik denk ik nog goedkoper uit als wanneer ik in Spanje naar school ga

Alleen het reizen is duur en dat is zo aantrekkelijk in Zuid Amerika
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24560606
Ja't is moeilijk om een goed bedrijf te vinden en zekers zonder al te hoge kosten.

Ennuh Hik, dat ik een nieuw topic open heb je te danken aan dat de search mij gewoon niet de resultaten gaf die ik nodig was

Ik zal die topicjes eens doorspitten op ervaring m.b.t vrijwilligerswerk.
Like trump...
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:53:51 #60
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24560719
Werken in national parks in de VS, dat lijkt me wel mooi vrijwilligerswerk. Ik geloof dat de kosten ook nog reuze meevallen.

http://www.activityintern(...)rika/amerika_np.html
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:30:16 #61
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24561481
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:49 schreef Chandler het volgende:
Ennuh Hik, dat ik een nieuw topic open heb je te danken aan dat de search mij gewoon niet de resultaten gaf die ik nodig was
Wat heb je in godesnaam ingetikt dan?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24562117
Hik; geen flauw idee meer maar kee, tijd voor een goed topicje dus
Like trump...
pi_24567400
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 13:14 schreef Lucille het volgende:
Het lijkt mij een oplichterszooitje als je duizenden euro's moet gaan dokken om ergens in het buitenland vrijwilligerswerk te gaan doen. Waar zou dit geld dan aan besteed moeten worden door zo'n organisatie?
Ik heb eens gekeken op sites en je moet overal duizenden euro's betalen om als vrijwilliger aan de slag te mogen. Ik zou er niet aan beginnen want ik vertrouw dat voor geen peso.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  FOK!fotograaf vrijdag 14 januari 2005 @ 19:33:28 #64
73911 ultra_ivo
pi_24568172
Een teken van betrouwbaarheid is als de organisatie in Nederland samenwerkt met de SCI (Service Civil International) uit Zwitserland.
In nederland zijn de Vrijwillige Internationale Aktie (VIA) en de Internationale Bouworde soliede clubs. Ik was zelf in '94 bij een SCI-project in Pakrac, UNPA-West.
pi_24568958
Waar ligt Pacra?
pi_24569025
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24569080
Vrijwilligerswerk staat ook wel lekker op je Cv.
pi_24569109
En wat waren de kosten toen ultra_ivo?
Like trump...
pi_24569160
Heb je nog kogels gehapt?
  FOK!fotograaf vrijdag 14 januari 2005 @ 21:47:04 #70
73911 ultra_ivo
pi_24570350
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 20:32 schreef Chandler het volgende:
En wat waren de kosten toen ultra_ivo?
Voor mij waren de kosten nihil. Eduard, de adnere vrijwilliger uit Maastricht was al een fondswervingscampagne gestart. We hadden iets van anderhalve ton aan hulpgoederen bij ons plus geld voor het project. Op dat moment zat ik tussen twee contracten, viel dus onder de sociale dienst. De wethouder van sociale zaken gaf me de toestemming om te gaan met behoud van uitkering.

Kogels heb ik niet gehapt, schoten heb ik vaak gehoord. De link die Cherrymoon Traxx gaf bespreekt dit niet. Er was duidelijk sprake van psychische druk door regelmatige incidenten langs de lijn, in de maand dat ik er zat waren er 3 dodelijke incidenten. Bepaalde straten vlakbij de lijn waren onbegaanbaar vanwege de aanwezigheid van sluipschutters.
Iets meer dan een jaar nadat ik in Pakrac was moesten de vrijwilligers hals over kop vluchten vanwege operatie storm. Twee servische vrijwilligers die aan de RSK-kant aktief waren hebben het niet gehaald. Dat vind ik een ernstige omissie in de link.
Twee weken geleden sprak ik toevallig nog met een Kroatische die in die tijd in Daruvar (sectorhoofdstad) woonde. Internationale vrijwilligers waren bekend onder de bevolking. Zij vertelde me dat een deel van de bevolking de vrijwilligers zag als een hindernis om de vijand te verslaan. Alleen al die uitspraak bewijst voor mij nogmaals dat het werk dat we deden nuttig was. En natuurlijk alle kleine beetjes hulp die we aan de bevolking konden geven.

De meeste SCI projecten vinden echter plaats onder veel gunstiger omstandigheden. Afwezigheid van geweld en volledige acceptatie door de plaatselijke bevolking.
  FOK!fotograaf vrijdag 14 januari 2005 @ 21:48:51 #71
73911 ultra_ivo
pi_24570373
Wat foto's uit het Pakrac van toen:

pi_24570433
Ik denk dat je er zeker heel erg veel levenservaring opgedaan hebt en ik vind het knap dat je in oorlogsgebied durft te opereren.

Ik zou niet zon held zijn
  FOK!fotograaf vrijdag 14 januari 2005 @ 21:58:35 #73
73911 ultra_ivo
pi_24570533
Ik heb het nooit als heldendaad gezien. Ik kreeg de vraag van Eduard of ik mee wou. Ik had geen reden om nee te zeggen. Daarom ging ik.
Levenservaring heeft het zeker opgeleverd. Maar ik het is niet iets waar ik makkelijk aan terugdenk, de maand in Pakrac maakte een diepe indruk op me. Iedereen had het er af en toe heel moeilijk mee, iedereen was toen minimaal een dag of 2 onder de druk aan het bezwijken. Sommigen zelfs de hele tijd. Ik heb het gelukkig tot een enkele avond kunnen beperken, vooral door de goede opvang die we welkaar onderling boden.
Nu nog merk ik dat ik er veel van geleerd heb. Bepaalde plekken waar ik doorheen gefietst ben (bijv. Trans-Dniëstrië) zou ik zonder de Pakrac-ervaring niet hebben kunnen bereizen.
pi_24570552
Waarom zou je daar niet doot heen kunnen fietsen zonder die ervaring?
  FOK!fotograaf vrijdag 14 januari 2005 @ 22:14:09 #75
73911 ultra_ivo
pi_24570795
Trans-Dniëstrië is een rebellengebied. Staat niet onder bestuur van een regering van een erkende staat. De meeste landen raden hun burgers af daar doorheen te fietsen.
Even een quote uit m'n reisverslag [Verslag Roemenie] Langs zigeuners en rebellen
quote:
En inderdaad, 5km verder zie ik plotseling de grens na een bocht. Moldavische controleurs zijn niet te bekennen, Moldavië erkent deze grens niet (niemand trouwens). Voordat ik bij de grens van het rebellengebied kom moet ik eerst langs een checkpoint van het Russische leger. Die zitten hier officiëel om de partijen uit elkaar te houden. De russische soldaten zijn erg praktisch. Ze vragen direct naar sigaretten of dollars. Met 5 dollar kom ik er vanaf.
Dan door naar de grens met het rebellengebied. Ik moet eerst een tijdje wachten, dan naar binnen in het hok. Er zitten diverse mannetjes in het groen. Weer wachten, en zien hoe een plaatselijke vrouw in het Russich afgesnauwd wordt. Zij zit erbij te janken.
Na een tijdje ben ik aan de beurt. Volgens de 'militair' kloppen mijn papieren niet. Ik had me moeten laten registreren in Moldavië. Dat is wel gebeurd, maar niet op de manier zoals hij dat wil. Hij laat een papier zien hoe dat moet. Dit ruikt naar geldklopperij, ik hou me dan ook van de domme. Hij noemt de prijs van het visum voor het rebellengebied. Dat geld laat ik maar alvast uit mijn beurs steken. 'Per ongeluk' valt nog het visitekaartje van de Nederlandse consul op de tafel. Ik zie het zogenaamd niet en laat het een tijdje liggen. Even imponeren kan geen kwaad op zo'n moment.
De 'militair' komt terug op het ontbrekende stempeltje. Nu kunnen we terzake komen. Na wat onderhandelen moet ik zo'n 40 dollar bij hem achterlaten. Dan is de 'fout' gladgestreken. Dit alles duurt een dik half uur.
Een andere 'militair' wil weten wat er in mijn tassen zit. In mijn steenkolen Russisch probeer ik het hem uit te leggen. Dat lukt niet echt goed, dus hij neemt me mee. Met wat laten zien gaat het wel goed. Gelukkig is hij snel tevreden en hoeft hij geen enkel geld. Ik mag door, ik heb 3 uur de tijd om aan de overkant te komen.
3 uur is net genoeg om rond te kijken en wat foto's te nemen.. Ik ben erg voorzichtig. Vlakbij de brug over de Dniestr wil ik een monument fotograferen. Ik vraag eerst maar eens toestemming aan een verkeersagent. De brug zelf biedt een apart gezicht. De oprit is bezaaid met versperringen en Spaanse Ruiters. Na de oprit zie ik twee Russische commando's, kogelvrij vest aan, helm op de kop, grote Kalashnikov op de rug, en een kleine Kalashnikov voor de borst. Ik knik hen vriendelijk goedendag. Zij groeten terug en laten me zonder probleem door, op weg naar Tiraspol, de rebellenhoofdstad. Erg mooi is Tiraspol niet. De enige bezienswaardigheden zijn wat standbeelden het het stadion van Sheriff Tiraspol. Dan maar direkt door, de minuten tikken weg.
Bij de Oekraïense grens aangekomen wordt ik weer opgevangen door diverse militair uitziende personen. Maar ook door een man in typische maffia-kledij; zonnebril en zwart leren jack. Hij vraat me mijn betalingsbewijs voor de wegenbelasting. Ik waag het erop, en trek mijn NTFU toerfietskaart. "Ja, ik heb wegenbelasting voor de fiets betaald in Nederland" zeg ik met al mijn overtuigngskracht. Daar trapt hij niet in, ik moet naar binnen. Zo'n kaartje moet je hebben, en hij laat me een rood/groen vodje zien. Maar ja, zegt hij, je gaat nu toch weg, je kunt ook 20 euro ipv 40 betalen, maar dan krijg je geen kaartje. Ik ken de procedure en stem toe.
Buiten vangt een andere 'militair' me op. Ik moet doorrijden, hij in zijn auto erachteraan. 300m verder weer stoppen. Hij gaat met me het controlehokje in. Diverse andere geldkloppers ben ik zo kwijtgeraakt. Met hem moet ik weer onderhandelen. Bij de binnenkomstcontrole had ik een bepaalde stempel moeten krijgen. Van hem moet ik eigenlijk terug. Het schemert al, hij weet dat ik dat niet zal doen. Dus maar weer onderhandelen over de hoogte van de 'boete'. Veel dollars heb ik niet meer over, het blijft dus beperkt tot 20 dollar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')