abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:44:55 #201
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_34146120
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 00:12 schreef thabit het volgende:

[..]

De ideeen van CD-politicus Janmaat waren nog vrij tam vergeleken met het huidige beleid van VVD-minister Verdonk.

Ontopic dan maar weer eens: Tuurlijk moet de PvdD een plek in de Tweede Kamer gegund worden, net als die one-issue-partijen van die ouderen . Snel genoeg zullen ze weliswaar aftakelen, maar als er genoeg draagvlak (lees: genoeg stemmen) zijn voor de PvdD dan horen ze in de Tweede Kamer. Simpeler kan het niet .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:55:06 #202
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_34160313
quote:
Op maandag 16 januari 2006 09:33 schreef beestjuh het volgende:

Om ze de kans te geven zich te bewijzen wellicht. .

Alsof het SP van het begin af aan een goed geöliede machine was.

Andere partijen hebben haast altijd betere rechten voor het dier ergens onderaan hun prioriteiten lijstje bungelen. Deze worden echter nogal makkelijk aan de kant geschoven, waar een PvdD goed van pas zou komen, zij zouden op dat moment aan de bel trekken waar anderen hun schouders ophalen.
Ik word er zelf persoonlijk een beetje misselijk van dat we voor ieder wissewasje weer een nieuwe partij moeten oprichten. Peter R. De Vries wilde justitiële blunders aan de kaak stellen door een nieuwe partij op te richten die zich op "rechtvaardigheid" zou gaan richten, Partij v.d. Dieren zelfde verhaal, ander item.
Straks krijgen we de Partij voor de Gereformeerde Hindoestanen of de Partij voor Mensen met het Syndroom van Down. Beetje Israël-achtig, niet?
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_34193252
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:23 schreef thabit het volgende:
Dit is wel even heel wat anders. Centrum Democraten kwamen in de kamer door middel van proteststemmen. De echte racisten hebben altijd VVD gestemd, nooit CD.
Wat doet dat ertoe? Daar gaat dit topic niet over. Ik haalde de CD aan, NIET om deze met de PvdD te vergelijken, maar om de invloed van zo'n partij te vergelijken. Ze hebben 3 zetels behaald, wat hebben ze ermee bereikt? De Ouderenpartij had er zelfs 5 ofzo. Wat zijn de resultaten van hun kamerlidmaatschap?

Om overigens nog te reageren op Falco: op zich heb je natuurlijk gelijk wanneer je stelt dat elke partij die de kiesdrempel haalt, in de Tweede Kamer thuishoort, maar hoe meer one-issue partijen des te groter de politieke puinhoop. Eerder in dit topic heb ik al een aantal voorbeeldbeslissingen genoemd die ik niet graag aan bepaalde partijen overlaat.

Een one-issue partij - en dat is meteen de kern van het probleem - zit er niet om alle belangen van hun kiezers goed te behartigen, maar slechts één belang. De vraag is dan ook wie er voor al die andere belangen moet opkomen.
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:23:56 #204
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_34193612
Je hebt uiteraard gelijk dat het een slechte ontwikkeling is wanneer er veel one-issue-partijen (die niet alle belangen behartigen) in de Tweede Kamer zouden komen. In de praktijk denk ik echter dat het meevalt. Zo heeft het verleden wel bewezen en deze partijen blijven gelukkig dan ook in de marge.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_34193816
Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al, Falco. Een paar van die splinterpartijen kun je wel in de Tweede Kamer hebben zitten omdat er altijd nog 135-145 zetels worden ingevuld door politieke partijen die WEL gewoon alle beleidsterreinen volwaardig behandelen. Juist dankzij het feit dat die one-issue partijen vaak gepeupel in de marge blijven, kan de kamer blijven functioneren. Je moet er toch niet aan denken dat de helft van de zetels wordt bezet door one-issue politici. Dat wordt een chaos.
  donderdag 19 januari 2006 @ 15:13:17 #206
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_34242295
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:09 schreef dVTB het volgende:

Ik haalde de CD aan, NIET om deze met de PvdD te vergelijken, maar om de invloed van zo'n partij te vergelijken. Ze hebben 3 zetels behaald, wat hebben ze ermee bereikt? De Ouderenpartij had er zelfs 5 ofzo. Wat zijn de resultaten van hun kamerlidmaatschap?
De ouderenpartijen hadden er zelfs 7. 6 voor het AOV en 1 voor de Unie 55+. Het U55+-Kamerlid, Leerkes, was niet zo'n dramatisch Kamerlid als die anderen. Hij heeft in z'n eentje volgens mij meer bereikt dan de zes van het AOV. Hij genoot iig veel meer respect.
  zondag 29 januari 2006 @ 23:18:38 #207
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34598744
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:31 schreef dVTB het volgende:
Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al, Falco. Een paar van die splinterpartijen kun je wel in de Tweede Kamer hebben zitten omdat er altijd nog 135-145 zetels worden ingevuld door politieke partijen die WEL gewoon alle beleidsterreinen volwaardig behandelen. Juist dankzij het feit dat die one-issue partijen vaak gepeupel in de marge blijven, kan de kamer blijven functioneren. Je moet er toch niet aan denken dat de helft van de zetels wordt bezet door one-issue politici. Dat wordt een chaos.
Toch zou ik het prachtig vinden. En dan gun ik het de PvdD ook nog wel, meer dan de ouderenpartij of Leefbaar Nederland of andere gelukszoekers (Heinsbroek, PrdV, Wijnschenk, Teeven, Ratelband)
  dinsdag 31 januari 2006 @ 08:09:13 #208
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34639137
Het is overigens ook maar een klein verschil tussen 'one-issue' en het stellen van prioriteiten qua problemen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:44:11 #209
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34640245
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:13 schreef freako het volgende:

[..]

De ouderenpartijen hadden er zelfs 7. 6 voor het AOV en 1 voor de Unie 55+. Het U55+-Kamerlid, Leerkes, was niet zo'n dramatisch Kamerlid als die anderen. Hij heeft in z'n eentje volgens mij meer bereikt dan de zes van het AOV. Hij genoot iig veel meer respect.
De reden dat de AOV mislukt is staat min of meer gelijk aan de reden waarom de LPF mislukt is: weinig tot geen capabele mensen in hun fractie en bovendien een groot gebrek aan politieke ervaring. Als je als partij op den duur wilt overleven is het denk ik beter om eerst met één of twee zetels in de kamer te komen en dan langzaam verder te groeien. Het SP-model zeg maar.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_34641673
quote:
Op zondag 21 september 2003 23:44 schreef Kozzmic het volgende:
N.a.v. http://forum.fok.nl/showtopic.php/389095.

Een interview van 12 vragen levert niet echt een discussie op, vandaar dat ik in dit topic één stelling uit het interview centraal stel. De geïnterviewde, Marianne Thieme, heeft toegezegd dat ze zich vanaf morgen ook zal mengen in de discussie. Ze heeft als username MarianneThieme.

Stelling: De Partij voor de Dieren zou een welkome aanvulling zijn in de Tweede Kamer.

De bestaande partijen besteden onvoldoende aandacht aan dierenwelzijn, en een partij die zich primair daarop richt kan niet alleen de discussie aanzwengelen, maar ook de andere partijen aanzetten tot meer aandacht.

Uit het interview:
[..]

Eens? Oneens? Waarom?
Onneens, gaan we koeien stemrecht geven. (of is dat al zo sinds 1919)
Niks ervan laat maar fijn opgaan in groen links ofzo, dit soort idioten kunnen we zonder
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:03:05 #211
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34641851
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:54 schreef desiredbard het volgende:
Niks ervan laat maar fijn opgaan in groen links ofzo, dit soort idioten kunnen we zonder
Qua programma komt de PvvD bepaald niet in de buurt van GL, deze partij kan namelijk niet als links gezien worden.

Overigens is het de PartijVOORdeDieren en niet de PartijVANdeDieren. Heeft dus weinig met stemrecht voor koeien te maken.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:04:05 #212
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34641871
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:03 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Qua programma komt de PvvD bepaald niet in de buurt van GL, deze partij kan namelijk niet als links gezien worden.

Overigens is het de PartijVOORdeDieren en niet de PartijVANdeDieren. Heeft dus weinig met stemrecht voor koeien te maken.
Overigens heb ik wel eens een boek van een politiek filosoof gelezen die dieren stemrecht wil geven. Uiteraard niet direct, maar hij stelt voor om een deel van de parlementszetels te reserveren voor mensen die puur naar het belang van de dieren kijken.
pi_34649264
Een partij die zich alleen bekommert om dieren is natuurlijk prachtig, helaas zal deze partij alleen kunnen worden bevolkt door mensen die weer gevoelig zijn voor macht en dáár gaat het weer fout.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 20:13:06 #214
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34658351
Ze gaan het ook gewoon redden, dat voel ik. Marianne in de kamer, dat wordt wereldnieuws.

Weet iemand iets over andere landen waar een vergelijkbare partij al wel in de kamer is gekomen?
  zondag 12 februari 2006 @ 11:06:25 #215
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34991904
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Weet iemand iets over andere landen waar een vergelijkbare partij al wel in de kamer is gekomen?
  zondag 12 februari 2006 @ 11:37:18 #216
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34992466
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:06 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]
Mja, je hebt natuurlijk veel 'groene' partijen in het buitenland, maar dat is wrs meer vergelijkbaar met GroenLinks dan PvdD.

Wel weet ik dat er een jagerspartij zit in het EP voor de Fransen met een aantal zetels.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 12 februari 2006 @ 13:43:58 #217
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_34996495
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:37 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Mja, je hebt natuurlijk veel 'groene' partijen in het buitenland, maar dat is wrs meer vergelijkbaar met GroenLinks dan PvdD.
Hoewel de verschillen tussen GroenLinks en PvdD nou ook niet al te groot zijn.
quote:
Wel weet ik dat er een jagerspartij zit in het EP voor de Fransen met een aantal zetels.
Zat. CPNT is al haar zetels kwijtgeraakt in 2004.

Een dierenrechtenpartij is een beetje een marginale partij. Meer dan 1 procent wordt lastig, zeker als er ook concurrentie met een groene partij is. Nederland is in de wereld nogal uniek met haar lage kiesdrempel van 0,67%. Ik weet dat er in Duitsland een vergelijkbare partij is, Die Tierschutzpartei. Die heeft vorig jaar aan de Bondsdagverkiezingen deelgenomen in een aantal deelstaten (Hamburg, Nedersaksen, Noordrijn-Westfalen en Hessen) en daar hebben ze zo'n 0,5-0,8% van de stemmen gehaald. Dat geeft landelijk 0,2%. Ver van de kiesdrempel van 5%.

In 2002 hebben ze ook meegedaan, toen haalden ze landelijk 0,3%. Ook toen werd maar in een aantal deelstaten meegedaan, maar wel meer dan in 2005. In de deelstaten waar zowel in 2002 als in 2005 werd meegedaan (Nedersaksen, Noordrijn-Westfalen en Hessen) werd een kleine winst geboekt, van ongeveer +0,2%, dus er is wel enige vooruitgang.

edit: er blijken behalve deze Duitse club en de PvdD nog vier partijen in Europa te zijn met soortgelijke ideeën. Ze staan hier vermeld: http://www.tierschutzpartei.de/europa/index.html. Geen enkele van deze vier was mij al bekend, dus dan mag je aannemen dat ze niet in het parlement zitten.

[ Bericht 6% gewijzigd door freako op 12-02-2006 13:54:02 ]
pi_35001043
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:55 schreef Dirktator het volgende:

[..]

wat je zegt over een partij voor mensen met het syndroom van down vind ik een rare vergelijking met dieren (of moet ik dit met een glimlach zien? )
  zondag 12 februari 2006 @ 15:34:00 #219
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35001292
Wat gaat de PvdD met de gemeenteraadsverkiezingen precies doen? Ik heb nog niets gezien of gehoord.
  zondag 12 februari 2006 @ 15:46:00 #220
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_35001716
quote:
Op zondag 12 februari 2006 15:34 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wat gaat de PvdD met de gemeenteraadsverkiezingen precies doen? Ik heb nog niets gezien of gehoord.
Op de website is niets te vinden, en ik heb er ook niets over gevonden. Ga er maar van uit dat ze nergens kandidaat staan.

In de gemeenteraden is er voor de PvdD ook niet zoveel te doen, hoogstens iets met subsidie ofzo. Toestemming voor uitbreidingsplannen voor kippenboeren gaat ook niet via de raad volgens mij.

Het meeste beleid op dierengebied is landelijk of Europees geregeld.
  zondag 12 februari 2006 @ 15:52:43 #221
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35001944
Ja, zoiets dacht ik al. Dank voor de info!
pi_35508707
Goed nieuws lijkt me:
quote:
De Hond peilt 'Links' op meerderheid

In een peiling van Maurice de Hond staat, als er nu Tweede Kamerverkiezingen zouden zijn, links op een meerderheid in het parlement. PvdA, GroenLinks en SP komen samen uit op 76 zetels. De sociaal-democraten zouden uitkomen op 48 zetels (nu 42), GroenLinks op 10 (nu 8) en de SP zou verdubbelen van 9 naar 18.

De regeringspartijen verliezen: het CDA komt bij de peiling van De Hond uit op 34 zetels, een verlies van 10 met het huidige aantal. De VVD zou dalen van 28 naar 23. D66 halveert naar 3.

De ChristenUnie zou stijgen van 3 naar 5 en de SGP blijft stabiel op 2. Nieuw in de Kamer zouden de Groep Wilders/PvdV en de Partij voor de Dieren zijn. Die laatste mag rekenen op één zetel; Wilders op 6. De LPF wordt weggevaagd (van 8 naar nul).
  zondag 26 februari 2006 @ 14:27:39 #223
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_35509518
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:27 schreef dVTB het volgende:
Top 40 van overige aandachtspunten Partij voor de Dieren
[..]

Zoals? Windmolen? Bio-vergisting? Een weinig concreet punt.
Wat zou een eigenlijk niet-diervriendelijke manier van energie opwekken zijn? Een paardentractiecentrale? Een hamstertredmolencentrale? Lijkt me wel een aardig gezicht trouwens, duizenden hamsters die als gekken aan het rennen zijn. .
quote:
De eerste zin kan ik nog begrijpen, de tweede zin is belachelijk, want uiteindelijk gaan die particulieren volledig opdraaien voor die heffingen. Ik snap trouwens ook niet dat kassenbouw als vervuilend wordt aangemerkt. Het kost energie, OK, maar vervuilend? In welk opzicht?
Lichtvervuiling? Het kleine beetje landbouwgif dat gebruikt wordt? Ik las gisteren trouwens dat er wordt geëxperimenteerd met een nieuw soort kas, eentje die netto energie op kan leveren. Het werkt op een vergelijkbare manier als een zonneboiler.
quote:
In welk opzicht is dit diervriendelijk?
Door je kind naar de kinderopvang te brengen heb je meer tijd voor je hond. .
quote:
Waarom in vredesnaam? Zijn topsporters dier-onvriendelijk?
Het zou jammer zijn als de kernploeg katknuppelen wordt afgeschaft. .
quote:
Zie eerdere opmerking over softdrugs. Hypocriet.
En volgens mij lopen dat soort campagnes al eeuwen. Het alcoholgebruik onder jongeren neemt alleen maar toe.
pi_35509806
Een partij voor de dieren, dat klinkt wel allemaal leuk, en ik betrek er ook maar meteen de biologische landbouw bij, maar de werkelijkheid is toch anders.
Met huidige snelgroeiende wereldbevolking zul je als je alle productie-dieren veel buiten-ruimte wilt geven en al het voedsel echt biologisch wilt verbouwen alle oerwouden moeten kappen om voldoende landbouwgrond te hebben.

Een ander probleem is dat de burger voor is, maar als consument nog steeds massaal kiest voor een lage prijs.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:17:44 #225
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35539665
Wow.. de LPF helemaal weg..

Mijn vertrouwen in peilingen is zeer gering. Ik snap niet dat mensen daar nog zo veel waarde aan hechten, wanneer bij iedere verkiezingsuitslag het toch allemaal weer anders blijkt..

Maar een zetel voor de PvdD zou zeer verfrissend en interessant zijn..
  maandag 27 februari 2006 @ 13:19:49 #226
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35539739
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:17 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wow.. de LPF helemaal weg..

Mijn vertrouwen in peilingen is zeer gering. Ik snap niet dat mensen daar nog zo veel waarde aan hechten, wanneer bij iedere verkiezingsuitslag het toch allemaal weer anders blijkt..

Maar een zetel voor de PvdD zou zeer verfrissend en interessant zijn..
Die peilingen kloopen wel degelijk. Natuurlijk zit er een standaardfoutmarge in en kunnen mensen op de verkiezingsdag toch een ander besluit nemen (kleinere partijen zijn vaak iets groter in de peilingen dan in de uiteindelijke uitslag), maar dat wil niet zeggen dat de peiling niet klopt.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:20:43 #227
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35539764
Bij de verkiezing van de laatste jaren zaten de peilingen er altijd belachelijk ver naast.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:21:27 #228
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35539783
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Bij de verkiezing van de laatste jaren zaten de peilingen er altijd belachelijk ver naast.
Dat viel wel mee, zeker in 2003 klopte het aardig. Maar zelfs als de peilingen er ver naast zouden zitten wil dat niet zeggen dat de peiling ondeugdelijk is.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:25:04 #229
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35539879
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:21 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat viel wel mee, zeker in 2003 klopte het aardig. Maar zelfs als de peilingen er ver naast zouden zitten wil dat niet zeggen dat de peiling ondeugdelijk is.
Dat is een interessante stelling.

Ik denk alleen dat het gevaarlijk is conclusies te trekken aan de hand van peilingen en als je ziet hoeveel artikelen, interviews en beschouwingen over mogelijke meerderheden gebaseerd zijn op die peilingen wordt m.i. aan amateurscheidsrechter en part-time Peter R. Maurice de Hond veel te veel macht toebedeeld.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:26:25 #230
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35539922
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Dat is een interessante stelling.

Ik denk alleen dat het gevaarlijk is conclusies te trekken aan de hand van peilingen en als je ziet hoeveel artikelen, interviews en beschouwingen over mogelijke meerderheden gebaseerd zijn op die peilingen wordt m.i. aan amateurscheidsrechter en part-time Peter R. Maurice de Hond veel te veel macht toebedeeld.
Over de peilingen van De Hond kun je je twijfels hebben, zijn meetmethode is namelijk omstreden. De peilingen van Interview en NIPO zijn wel betrouwbaar.
pi_35540029
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:21 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Interview/NSS vond zelf trouwens wel dat ze er te ver naast zaten.

Maar goed hoe betrouwbaar zijn wekelijkse peilingen ver voor de verkiezing waarin het eigenlijk continue stuivertje wisselen is? PvdA gaat over het algemeen van 48 naar 51 en weer terug enz, VVD zweeft tussen 24 -28 en voor de overige partijen geldt hetzelfde. Kiezers maken over het algemeen aardig laat hun keuze en ik denk dan ook dat peilingen vlak voor de 2e kamerverkiezingen steeds betrouwbaarder worden.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:35:26 #232
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35540194
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:29 schreef Chewie het volgende:
Kiezers maken over het algemeen aardig laat hun keuze en ik denk dan ook dat peilingen vlak voor de 2e kamerverkiezingen steeds betrouwbaarder worden.
Precies, kiezers veranderen in de aanloop naar de verkiezingen vaak nog van mening, wat niet wil zeggen dat de peilingen niet deugen.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:38:25 #233
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35540278
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:35 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Precies, kiezers veranderen in de aanloop naar de verkiezingen vaak nog van mening, wat niet wil zeggen dat de peilingen niet deugen.
Ze deugen misschien wel, maar hun waarde is dan toch minder dan algemeen wordt aangenomen. Wij zijn het er hier over eens dat mensen nog van mening veranderen. Dat hoor ik niet als de peilingen besproken worden op de televisie.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:41:38 #234
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35540370
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:38 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Ze deugen misschien wel, maar hun waarde is dan toch minder dan algemeen wordt aangenomen. Wij zijn het er hier over eens dat mensen nog van mening veranderen. Dat hoor ik niet als de peilingen besproken worden op de televisie.
Het zijn momentopnames, zoals partijen die er slecht voorstaan in een peiling ook altijd benadrukken.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:45:11 #235
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35540471
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:41 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het zijn momentopnames, zoals partijen die er slecht voorstaan in een peiling ook altijd benadrukken.
Haha.. ja, die haasten zich altijd wel om dat te benadrukken inderdaad.

Wouter Bos haalt er de inspiratie voor zijn wekelijkse lulkoek uit, dus hij heeft er ook wat aan. Verder niemand dus.

Terug ontopic: laten we in het geval van de ene zetel voor onze vrienden van de Partij voor de Dieren hopen dat 'de peiling' het juist voorspelt.
pi_35540796
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:35 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Oh nee dat zeg ik ook niet, ik denk alleen dat ze nuteloos zijn zover voor de verkiezingen. Dat is ook wel te zien aan hoe de partijen schommelen.
pi_35678146
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:55 schreef Chewie het volgende:

[..]

Oh nee dat zeg ik ook niet, ik denk alleen dat ze nuteloos zijn zover voor de verkiezingen. Dat is ook wel te zien aan hoe de partijen schommelen.
Opiniepeilers stellen vragen en daar gaat het nu om. De ondervraagde worden meerdere vragen gesteld, waaruit een conclusie wordt getrokken en vaak gemanipuleerd.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:09:04 #238
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35682449
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:21 schreef nednil het volgende:

[..]

Opiniepeilers stellen vragen en daar gaat het nu om. De ondervraagde worden meerdere vragen gesteld, waaruit een conclusie wordt getrokken en vaak gemanipuleerd.
Klopt.
  maandag 6 maart 2006 @ 16:12:09 #239
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35777249
Toch jammer dat we morgen niet op Marianne kunnen stemmen..
pi_35777427
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:12 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Toch jammer dat we morgen niet op Marianne kunnen stemmen..
Hier in Deventer kunnen we überhaupt niet stemmen, dat deden we (ik niet, was toen nog geen 18) in 2004 wegens gementelijke hervormingen.
  maandag 6 maart 2006 @ 16:17:12 #241
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35777462
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:16 schreef Eveli het volgende:

[..]

Hier in Deventer kunnen we überhaupt niet stemmen, dat deden we (ik niet, was toen nog geen 18) in 2004 wegens gementelijke hervormingen.
Oh ja, er zijn meer van die gevallen. Dat was met Bathmen vooral nog een heel gedoe hè, die hervormingen.

Deb'ntah.. wat een pracht van een stad..
pi_35784760
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:17 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Oh ja, er zijn meer van die gevallen. Dat was met Bathmen vooral nog een heel gedoe hè, die hervormingen.

Deb'ntah.. wat een pracht van een stad..
Inderdaad en Bathmen hebben we toen mooi ingelijfd.
  maandag 6 maart 2006 @ 19:56:53 #243
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35785585
Deventer is politiek ook wel een beetje een rare stad vind ik. Rotterdam aan de IJssel? Eveli, weet je er meer van?
pi_35788034
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:56 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Deventer is politiek ook wel een beetje een rare stad vind ik. Rotterdam aan de IJssel? Eveli, weet je er meer van?
De zetelverdeling is hier op dit moment als volgt:

PvdA 10 zetels
GroenLinks 6 zetels
CDA 5 zetels
Algemeen Plattelands Belang 5 zetels
VVD 4 zetels
Algemeen Deventer Belang 2 zetels
D66 2 zetels
SP 2 zetels
ChristenUnie 1 zetel

Ik kan de vergelijking met Rotterdam helaas niet maken, aangezien ik niet echt weet hoe het daar verdeeld is.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 09:24:11 #245
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_35800523
Na de verkiezingen was het in R'dam als volgt:

Leefbaar 17 zetels
PvdA 11
CDA 5
VVD 4
GrLinks 3
D66 2
SP 1
CU/SGP 1
Stadspartij 1

Al direct na de beëdiging begon Leefbaar te fragmenteren.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 09:47:26 #246
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35800873
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 09:24 schreef freako het volgende:
Na de verkiezingen was het in R'dam als volgt:

Leefbaar 17 zetels
PvdA 11
CDA 5
VVD 4
GrLinks 3
D66 2
SP 1
CU/SGP 1
Stadspartij 1

Al direct na de beëdiging begon Leefbaar te fragmenteren.
Hm.. de vergelijking met Deventer zit 'm vooral in het grote aantal zetels waar de PvdA blindelngs op kan rekenen. Al is ook dat niet meer zo zeker.
pi_35808660
In Deventer wel, volgens een peiling zou de PvdA er 4 zetels bij krijgen als er hier verkiezingen zouden worden gehouden. Groenlinks zou van 6 naar 3 gaan en de rest bleef dacht ik redelijk hetzelfde.
pi_35845493
En precies hierom hoort de Partij voor de Dieren in het parlement:
quote:
Gemeentepolitiek laat dieren links liggen
05-03-2006

Onderzoek Dierenbescherming leidt tot bedroevend resultaat:

De gemeentepolitiek in de vier grootste steden heeft nauwelijks aandacht voor dierenwelzijn. Dat blijkt uit een uitvoerig onderzoek van de Landelijke Dierenbescherming. Tot grote teleurstelling van de belangenorganisatie laten de PvdA, CDA en D66 het volledig afweten, evenals de Leefbaar-fracties. Ook het initiatief 'Laat de dieren niet links liggen' van de VVD heeft in de grote steden geen zichtbaar resultaat geboekt. De liberale fracties in Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en Utrecht hebben geen diergerelateerde onderwerpen in het verkiezingsprogramma staan. GroenLinks, SP en een aantal lokale partijen hebben meer aandacht voor onderwerpen die met dieren te maken hebben.

De Dierenbescherming heeft vrijwel alle verkiezingsprogramma's in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag onder de loep genomen en naast haar eigen 'Tien Punten voor Gemeentelijk Dierenwelzijn' gelegd. Politieke partijen blijken echter nauwelijks aandacht te besteden aan de belangrijkste gemeentelijke dierenwelzijnsonderwerpen. Sterker nog, in veel verkiezingsprogramma's komt het woord 'dier' niet eens voor. Zeer positieve uitzonderingen zijn de SP in Rotterdam, SGP/ChristenUnie in Den Haag en Amsterdam Anders/De Groenen. Ook zijn dieren in de GroenLinks verkiezingsprogramma's voor de vier grote steden goed vertegenwoordigd.

In de 'Tien Punten voor Gemeentelijk Dierenwelzijn' stelt de Dierenbescherming onder meer dat elke gemeente een wethouder Dierenwelzijn moet hebben. Dat waarborgt immers meer aandacht voor de belangen van dieren. Omdat deze 'inwoners' bovendien niet voor hun eigen belangen kunnen opkomen moeten politiek en bestuurders dit doen. Opvallend is dat dit punt in het modelprogramma van het landelijke CDA is opgenomen. Maar de Dierenbescherming constateert dat alleen het CDA Den Haag dit onderwerp ook daadwerkelijk heeft gekopieerd. In Den Haag heeft CDA-wethouder Smits, die zich wederom verkiesbaar heeft gesteld, de afgelopen 4 jaar echter een uiterst dieronvriendelijk beleid gevoerd. Zo worden onder zijn bewind, ondanks grote protesten, nog altijd vergunningen verleend aan circussen met wilde dieren om hun tenten op te slaan in Den Haag. Daarnaast heeft de CDA-wethouder een recent genomen besluit van de gemeenteraad, om het welzijn van dieren in kinderboerderijen te vergroten, volledig naast zich neergelegd.

De Dierenbescherming vindt dat gemeenten moeten zorgen voor adequate opvang van zwerfdieren en genoeg financiele ondersteuning moeten bieden aan dierenambulances en asielen. Gemeenten zijn verplicht om zwervende dieren op te vangen en twee weken te verzorgen. In de praktijk blijkt dit echter lang niet voldoende. De laatste jaren blijken dieren steeds langer in het asiel te verblijven omdat mensen minder interesse hebben in een huisdier. De Dierenbescherming heeft de stellige indruk dat dit komt door de economische tegenwind en afnemende koopkracht van mensen. De langere verblijftijd van asieldieren betekent capaciteitsproblemen en veel extra kosten. De Dierenbescherming Amsterdam, bijvoorbeeld, klaagt over tonnen-tekorten in de financiering van dierenambulance en -opvang. De gemeente zal extra geld moeten bijleggen om het probleem te verhelpen.

Bovendien vindt de Dierenbescherming dat gemeenten geen vergunning moeten afgeven voor evenementen met dieren, zoals circussen. Tevens dienen duidelijke afspraken te worden gemaakt tussen gemeenten en kinderboerderijen over het fokken van dieren, de aanwezigheid van een gediplomeerde dierenhouder en camerasurveillance in verband met toenemend vandalisme. Tot slot dient de gemeente de diervriendelijke veehouderij te stimuleren en het goede voorbeeld te geven door in haar eigen kantine alleen scharrel- en/of biologische en vegetarische gerechten aan te bieden. Dit moet gekoppeld worden aan voorlichting over het belang van zulke producten.

Alle onderzoeksgegevens en standpunten van de Landelijke Dierenbescherming zijn te vinden op de Gemeenteraad 2006 pagina van de website van de DB. Hier staan niet alleen resultaten van de vier grootste steden, maar ook van verscheidene andere gemeenten in Nederland.

De Partij voor de Dieren zal niet deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen van 7 maart aanstaande. Het congres van de PvdD gaf er de voorkeur aan in deze fase van de nog jonge en buitenparlementaire partij de op handen zijnde landelijke doorbraak prioriteit te geven boven snelle lokale vertegenwoordiging. Alle energie wordt dan ook gestoken in de landelijke verkiezingen van 2007. De uitkomsten van het onderzoek van de Dierenbescherming geven echter onmiskenbaar aan dat de Partij voor de Dieren zeer wel nodig is om als 'haas in de marathon' bij andere politieke partijen aandacht voor dieren af te dwingen. Waar bij de Tweede Kamer-verkiezingen van 2003 en de Europese Verkiezingen van 2004 partijen als GroenLinks, D66, VVD en PvdA op de valreep nog met diervriendelijke manifesten en initiatieven op de proppen kwamen, blijken de rechten en belangen van dieren bij de gemeentelijke verkiezingen, in afwezigheid van de PvdD, weer volledig te worden 'vergeten'.
Bron: http://www.partijvoordedieren.nl
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:17:07 #249
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35872063
Ze zijn gewoon verstandig bezig. Die ene zetel voor de PvdD komt overal terug. Het gevaar is dat andere (grotere) partijen alsnog de dierenstandpunten op gaan pikken en er dan met de stemmen vandoor gaan. (en er vervolgens niets aan doen!)
pi_35874108
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:17 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ze zijn gewoon verstandig bezig. Die ene zetel voor de PvdD komt overal terug. Het gevaar is dat andere (grotere) partijen alsnog de dierenstandpunten op gaan pikken en er dan met de stemmen vandoor gaan. (en er vervolgens niets aan doen!)
Dat lijkt me wel ja, de Dierenpartij zal geen compromissen willen sluiten vermoed ik en ze zijn ongeschikt voor politiek op landelijk niveau, ondanks dat hun uitgangspunten en ideeen goed zijn.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:59:13 #251
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35881655
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:24 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel ja, de Dierenpartij zal geen compromissen willen sluiten vermoed ik en ze zijn ongeschikt voor politiek op landelijk niveau, ondanks dat hun uitgangspunten en ideeen goed zijn.
Ik vrees dat je gelijk hebt, maar ik wil zo graag dat ze een keer de kans krijgen.
pi_35882914
De PvdD zal bij de Tweede Kamerverkiezingen waarschijnlijk zo'n beetje de enige partij zijn met enigszins acceptale standpunten die nog geen vuile handen heeft gemaakt aan corrupte achterkamertjespolitiek en machtsmisbruik. Ik zal dus waarschijnlijk op ze stemmen, hoewel waarschijnlijk na verloop van tijd ook zij hun beloftes niet zullen waarmaken of belachelijke standpunten innemen. Zo werkt politiek blijkbaar nu eenmaal, maar goed, ik houd hoop dat een keer een partij niet het vertrouwen van de kiezer zal misbruiken.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:51:55 #253
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35883464
Ik stem ook op ze, raaskal! Mooi verhaal..
  donderdag 6 april 2006 @ 21:30:23 #254
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36721569
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:36 schreef raaskal het volgende:Ik zal dus waarschijnlijk op ze stemmen, hoewel waarschijnlijk na verloop van tijd ook zij hun beloftes niet zullen waarmaken of belachelijke standpunten innemen.
Ze zullen zich er iig 1000% voor inzetten. De mensen bij de partij zijn erg gemotiveerd en willen echt iets doen. En niet stil zitten.
pi_36721649
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:36 schreef raaskal het volgende:
De PvdD zal bij de Tweede Kamerverkiezingen waarschijnlijk zo'n beetje de enige partij zijn met enigszins acceptale standpunten die nog geen vuile handen heeft gemaakt aan corrupte achterkamertjespolitiek en machtsmisbruik. Ik zal dus waarschijnlijk op ze stemmen, hoewel waarschijnlijk na verloop van tijd ook zij hun beloftes niet zullen waarmaken of belachelijke standpunten innemen. Zo werkt politiek blijkbaar nu eenmaal, maar goed, ik houd hoop dat een keer een partij niet het vertrouwen van de kiezer zal misbruiken.
Als je politiek actief wilt BLIJVEN, zul je de kiezer op een of andere manier moeten misbruiken, zo werkt het systeem nu eenmaal.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 6 april 2006 @ 21:33:13 #256
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36721667
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:24 schreef Elgigante het volgende:
Ze zijn zeer goed op landelijk of een ander niveau. De mensen bij de partijen weten hoe de politiek in elkaar steekt. Of er compromissen gesloten zullen worden.. dat is de vraag ook wel. Maar ze zullen ook richten op kleine stapjes vooruit. Dat beseffen ze ook wel. Dus soms kan het wel goed zijn om compromissen te sluiten wanneer je daardoor weet dat de dieren er iig op vooruit gaan. Een compromis kan je soms vooruit helpen.
pi_36721678
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:30 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ze zullen zich er iig 1000% voor inzetten. De mensen bij de partij zijn erg gemotiveerd en willen echt iets doen. En niet stil zitten.
ze staan als jonge honden te trappelen, maar dat hebben we vaker gezien.
Yeah baby Yeah!
pi_36721891
Ze verdienen uiteraard sowieso een kans!
pi_36721940
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:39 schreef Eveli het volgende:
Ze verdienen uiteraard sowieso een kans!
dat lijkt me ook, het smerige is alleen dat de linker partijen niet op de PvdD zitten te wachten, het kost hen namelijk kiezers en de echt goede punten worden door de grote jongens gekaapt.
Yeah baby Yeah!
pi_36722111
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:41 schreef Elgigante het volgende:

[..]

dat lijkt me ook, het smerige is alleen dat de linker partijen niet op de PvdD zitten te wachten, het kost hen namelijk kiezers en de echt goede punten worden door de grote jongens gekaapt.
Het houdt denk ik veel mensen tegen dat ze zo vol voor dierenwelzijn gaan. De meeste mensen zullen liever op een partij stemmen die aan meer onderwerpen aandacht besteden. Overigens doet de PvdD dat ook wel, alleen in mindere mate. Het zou al heel mooi zijn als ze in 2007 een zetel zouden kunnen krijgen. Klein beginnen en kijken hoe ze het doen. Als ze het goed doen, zullen wellicht meer mensen erop gaan stemmen en zo kan de partij groeien. Maar heel groot zal de PvdD voorlopig niet worden denk ik.
pi_36722196
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:47 schreef Eveli het volgende:

[..]

Het houdt denk ik veel mensen tegen dat ze zo vol voor dierenwelzijn gaan. De meeste mensen zullen liever op een partij stemmen die aan meer onderwerpen aandacht besteden. Overigens doet de PvdD dat ook wel, alleen in mindere mate. Het zou al heel mooi zijn als ze in 2007 een zetel zouden kunnen krijgen. Klein beginnen en kijken hoe ze het doen. Als ze het goed doen, zullen wellicht meer mensen erop gaan stemmen en zo kan de partij groeien. Maar heel groot zal de PvdD voorlopig niet worden denk ik.
Dieren en dierenwelzijn vind ik belangrijk, niet alleen voor mij, maar ook voor onze samenleving, derhalve zouden ze de eerste 100 jaa minimaal 1 zetel moeten hebben.
Meer dan 5 zetels ooit is natuurlijk ondenkbaar, daarvoor is hun program te klein en als je écht iets voor dieren wilt betekenen zul je je daar 100% op moeten richten en hopen dat de grote partijen het met je eens zijn.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 6 april 2006 @ 22:32:15 #262
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36723735
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:33 schreef Elgigante het volgende:
ze staan als jonge honden te trappelen, maar dat hebben we vaker gezien.
Tuurlijk, maar is toch een heel ander soort. Het zijn personen die weten hoe politiek gaat mbt dierenwelzijn. En zijn juist gemotiveerder doordat ze steeds aanlopen tegen toezeggingen die later teruggedraaid worden. Daarom juist lijkt het me zo dat deze personen weten dat ze er voor moeten gaan.
  donderdag 6 april 2006 @ 22:34:26 #263
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36723837
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:49 schreef Elgigante het volgende:
Dieren en dierenwelzijn vind ik belangrijk, niet alleen voor mij, maar ook voor onze samenleving, derhalve zouden ze de eerste 100 jaa minimaal 1 zetel moeten hebben.
Meer dan 5 zetels ooit is natuurlijk ondenkbaar, daarvoor is hun program te klein en als je écht iets voor dieren wilt betekenen zul je je daar 100% op moeten richten en hopen dat de grote partijen het met je eens zijn.
De partij dient ook gewoon als een haas in de marathon. Zorgen dat andere partijen meer voor dieren gaan doen. 1 of 2 zetels is mogelijk, en dat zou zorgen dat andere partijen zeker iets gaan doen.
1 zetel zou iig goed zijn al. Dan kan Marianne en de partij al veel meer doen.
pi_36729538
Kans is groot dat andere partijen nu ook meer aan dierenwelzijn gaan doen, en dan hebben ze al helemaal geen kans meer. Ik denk dat ze 1 zetel kunnen halen, maximaal. Ik had het ook graag anders gezien, maarja.
  zaterdag 15 april 2006 @ 23:45:11 #265
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36993751
Ja, dat kan. Ik hoop dat de mensen zien dat andere partijen wel roepen dat ze iets doen, maar niets echt gaan doen. Want zo gaat het nou eenmaal. Overigens denk ik dat PvdD wel grote kans heeft op plekken in de Provinciale Staten verkiezing. Die is in maart 2007. En daaraan gaat de partij hoogstwaarschijnlijk aan mee doen. Dat moet nog officieel beslist worden op congres, maar goed. Ik denk dat mensen dan eerder op zoiets als de partij stemmen. Zou ook mooi zijn als op provinciaal niveau we wel in ieder geval zetels halen. Dan kan er in ieder geval opgetreden worden tegen o.a. jachtvergunningen e.d.

Maar het moet gewoon wel lukken. Met de aandacht die er gegenereerd gaat worden en met de grote campagne die gevoerd gaat worden moet het wel lukken

Zelf ben ik bijna klaar met mijn opleiding. Ik ga lekker daana gewoon tijd aanbieden aan de partij
Doe ik nu natuurlijk ook al veel, maar toch..
Ik ga lekker wanneer de posters opgehangen kunnen worden het hele land afplakken
  zondag 16 april 2006 @ 13:08:30 #266
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_37002890
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 23:45 schreef TechXP het volgende:

Overigens denk ik dat PvdD wel grote kans heeft op plekken in de Provinciale Staten verkiezing. Die is in maart 2007. En daaraan gaat de partij hoogstwaarschijnlijk aan mee doen. Dat moet nog officieel beslist worden op congres, maar goed. Ik denk dat mensen dan eerder op zoiets als de partij stemmen. Zou ook mooi zijn als op provinciaal niveau we wel in ieder geval zetels halen. Dan kan er in ieder geval opgetreden worden tegen o.a. jachtvergunningen e.d.
Houdt de PvdD er wel rekening mee dat het aantal zetels van Provinciale Staten per maart 2007 behoorlijk ingekrompen gaat worden? In plaats van maximaal 83 Statenleden zijn er dan maximaal 55. Een aardige verhoging van de kiesdrempel.
  zondag 16 april 2006 @ 13:17:42 #267
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37003114
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:08 schreef freako het volgende:
Houdt de PvdD er wel rekening mee dat het aantal zetels van Provinciale Staten per maart 2007 behoorlijk ingekrompen gaat worden? In plaats van maximaal 83 Statenleden zijn er dan maximaal 55. Een aardige verhoging van de kiesdrempel.
Geen idee Wist ik zelf nog niet van. Dat lijkt me idd wel een verhoging. Hoeveel % betekent dat dat je nodig hebt voor een zetel? Nog lijkt het me mogelijk. Als de partij met europese verkiezingen al veel stemmen kreeg die in 2e kamer 2 zetels zou betekenen, dan moet provinciale staten ook wel lukken En in 2e kamer in principe ook. Er moet denk wel nog veel campagne gevoerd worden

Maar zal dat bericht van 55 zetels max.. wel doorgeven (voor als men dat nog niet wist). Op internet vind ik er over dat het gaat over max aantal van provincies met meer dan 2. miljoen leden. Dus zetels liggen per provincie tussen 39 en 55 dan in maart 2007.

Maar ik weet zeker dat het gaat lukken!
  zondag 16 april 2006 @ 13:27:52 #268
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_37003398
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:17 schreef TechXP het volgende:

[..]

Geen idee Wist ik zelf nog niet van. Dat lijkt me idd wel een verhoging. Hoeveel % betekent dat dat je nodig hebt voor een zetel?
Om zeker te zijn van een zetel 1/55e deel (Noord- en Zuid-Holland, Noord-Brabant, misschien ook Gelderland) tot 1/39e deel (Zeeland, Flevoland). Dus ongeveer 1,8% tot 2,5%.

In tegenstelling tot de Tweede Kamer geldt bij Provinciale Staten niet dat je minstens de kiesdeler moet halen om een zetel te halen, dus in theorie kan 50% van die percentages (0,9 tot 1,3%) genoeg zijn voor een restzeteltje. Helaas voor de kleine partijen geldt bij deze verkiezingen voor de restzetelverdeling het systeem van grootste gemiddelden, dat het voor kleine partijen lastig maakt en voor partijen onder de kiesdeler nagenoeg onmogelijk maakt een restzetel te verkrijgen. Maar onmogelijk is het niet.
  zondag 16 april 2006 @ 14:02:02 #269
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37004267
Bedankt voor de info
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:27 schreef freako het volgende:
Maar onmogelijk is het niet.
Daarom moet het ook gewoon geprobeerd worden
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:53:23 #270
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_37379261
Waarom is het zo stil rond de Partij? Of ligt het aan mij?
  vrijdag 28 april 2006 @ 16:59:47 #271
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37381514
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:53 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Waarom is het zo stil rond de Partij? Of ligt het aan mij?
Stil? Het is hartstikke druk. Ledencongres komt eraan enzo. Iedereen bereid zich er voor op. Goede dingen worden er verteld op congres Wie is er allemaal bij?

En vele actieve werkgroepen zijn er bezig. En hebben gelobbyd voor wethouders voor dierenwelzijn.
zie hier
  vrijdag 28 april 2006 @ 17:13:13 #272
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_37381936
Waar en wanneer is dat congres?
  vrijdag 28 april 2006 @ 18:14:31 #273
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37383802
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 17:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Waar en wanneer is dat congres?
14 mei. Maar als je lid bent, heb je daar (als het goed is) verdere info over gekregen.
Als je lid bent en niets ontvangen hebt moet je even naar kantoor mailen.
pi_37384937
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 18:14 schreef TechXP het volgende:

[..]

14 mei. Maar als je lid bent, heb je daar (als het goed is) verdere info over gekregen.
Wie doet de catering? Veel vlees hoop ik.
  vrijdag 28 april 2006 @ 20:17:21 #275
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37387185
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 18:53 schreef more het volgende:
Wie doet de catering? Veel vlees hoop ik.
  vrijdag 28 april 2006 @ 21:48:30 #276
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_37389698
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 18:14 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik ben geen lid hoor, slechts enthousiast buitenstaander. Ik stem CDA.
  vrijdag 28 april 2006 @ 22:21:11 #277
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37390574
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 21:48 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik stem CDA.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!
  zaterdag 29 april 2006 @ 19:04:23 #278
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_37409048
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 22:21 schreef TechXP het volgende:

[..]

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!
  zaterdag 29 april 2006 @ 20:46:23 #279
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37412111
Nee serieus? Waarom stem je dan CDA?
  zaterdag 29 april 2006 @ 21:08:05 #280
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_37412812
Ik stem CDA omdat ik het eens ben met de zuinige koers die zij hebben uitgestippeld voor ons land en omdat ik de partij degelijk en betrouwbaar vind. Ik denk dat het op de lange termijn goed is voor ons land om nu een stapje terug te doen. De hervormingen die ze hebben doorgevoerd of gaan doorvoeren zijn broodnodig en hadden al eerder moeten plaatsvinden. Ik vind het kabinet en de rol van het CDA daarin getuigen van daadkracht.
  zondag 30 april 2006 @ 00:07:37 #281
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37417042
pi_37417169
Van mij mag de Partij voor de Dieren in het parlement. Met dieren moet fatsoenlijk worden omgegaan. Het gaat wel om levende wezens die net zo goed angst en pijn ervaren.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 30 april 2006 @ 00:38:40 #283
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37417689
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:13 schreef rutger05 het volgende:
Van mij mag de Partij voor de Dieren in het parlement. Met dieren moet fatsoenlijk worden omgegaan. Het gaat wel om levende wezens die net zo goed angst en pijn ervaren.
Als parlement dan ook eens goed voor alle mensen gaat zorgen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 30 april 2006 @ 08:51:35 #284
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_37420592
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:07 schreef TechXP het volgende:
Dit snap ik dan niet, maar goed..
  zondag 30 april 2006 @ 11:46:46 #285
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37422255
quote:
Op zondag 30 april 2006 08:51 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Dit snap ik dan niet, maar goed..
Nou ja.. je zal wel zien hoe slecht cda voor het land is... beter gezegd slecht voor mens, dier en natuur. Overigens niets mis met even wat bezuinigen hier en daar.. maar doe het dan maar eens op dieronvriendelijke subsidies. Bio-industrie krijgt enorm veel geld.. maar wij moeten tig gaan betalen? Beetje raar. En ook nog subsidie geven aan circusbranche om 'regels' te ontwikkelen (kunnen ze toch ook wel zonder subsidie?.. en verbieden van dierencircussen is goedkoper.)

Overigens in een andere post zeg je op de pvdd te stemmen
  zondag 30 april 2006 @ 17:33:49 #286
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_37430370
Ik ben een CDA-man, maar heb aan Marianne Thieme beloofd op de PvdD te stemmen.

Ik zie dat je vrij fanatiek ingaat op zaken die voor de meeste partijen en ook voor mij niet tot de allerbelangrijkste behoren. Daar begint waarschijnlijk ook je onbegrip voor mijn keuze.
  zondag 30 april 2006 @ 18:44:08 #287
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37431835
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:33 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik ben een CDA-man, maar heb aan Marianne Thieme beloofd op de PvdD te stemmen.
Nou geweldig Is Marianne vast erg blij mee
quote:
Ik zie dat je vrij fanatiek ingaat op zaken die voor de meeste partijen en ook voor mij niet tot de allerbelangrijkste behoren. Daar begint waarschijnlijk ook je onbegrip voor mijn keuze.
Voor mij is het punt mens / dier het belangrijkste. Dus dan kan je vast snappen waarom ik een hekel heb aan het CDA. (afgezien van dat ik het niet zo op 'christelijk' heb.. sorry.. jeugdtrauma's)
Maar inderdaad er zijn ook andere onderwerpen die mensen vast belangrijker vinden. Alleen veel onderwerpen die in politiek behandeld worden zijn punten waar dieren direct of indirect mee te maken hebben. Dus daarom ook mijn keuze voor de PvdD:)
CDA vind ik eerlijk gezegd een partij waarvan je niets hoeft te verwachten op landelijk gebied voor de dieren. Wat ze doen is veelal uit belangen. Veerman is een persoon die alleen maar de industrie zelf zijn gang laat gaan. En niet echt concrete dingen doet voor de dieren.
En afgezien van dieren denk ik persoonlijk niet dat de maatregelen die men nu neemt iets gaan helpen. Ik denk dat een socialer beleid beter is. Maar het moet op sommige vlakken ook weer niet te sociaal worden (knuffelen van criminelen).

Maar goed.. je gaat op de PvdD stemmen. Geweldig

Nu nog genoeg mensen vinden die dat ook doen.. voor het verkrijgen van 1 zetel.. en het liefst 2
pi_37433634
quote:
Op zondag 30 april 2006 18:44 schreef TechXP het volgende:

Nu nog genoeg mensen vinden die dat ook doen.. voor het verkrijgen van 1 zetel.. en het liefst 2
Hoeveel moeten dat er zijn? En wie staat er 2de op de lijst?

Bij zo'n laatste peiling van Maurice de Hond (ja ik weet het ) kon de PvdD rekenen op 1 zetel.
pi_37434404
Donder nou gewoon op met al die geitenwollensokkenpartijen. De politiek die zij willen bedrijven kost bakken met geld en laat geen ruimte voor andersdenkende.
Dick Schaffa
  zondag 30 april 2006 @ 23:16:58 #290
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37441040
quote:
Op zondag 30 april 2006 19:49 schreef Eveli het volgende:
Hoeveel moeten dat er zijn? En wie staat er 2de op de lijst?
Uh.. is een beetje afhankelijk van de stemmers. 1 zetel is geloof 0,7 procent van de stemmen. Zoiets was het vorige keer geloof ik. Toen greep de partij net mis.

Wie er op nummer 2 staat? Ik Nee hoor geintje. De lijst(en) zijn nog niet bekend. Dat wordt hoop ik zelf snel bekend, maar daar gaat nog heel wat aan vooraf. Zoals het aankomend congres en er komen aanmeldingen van leden die zich 'verkiesbaar' willen stellen om op de lijst te komen enzo. Allemaal van die politieke partijprocessen
quote:
Bij zo'n laatste peiling van Maurice de Hond (ja ik weet het ) kon de PvdD rekenen op 1 zetel.
Ook in de andere peiling hebben we op 1 gestaan.. zelfs bijna 2. Dus het moet kunnen
  zondag 30 april 2006 @ 23:22:42 #291
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37441220
quote:
Op zondag 30 april 2006 20:12 schreef Dick-Schaffa het volgende:
Donder nou gewoon op met al die geitenwollensokkenpartijen. De politiek die zij willen bedrijven kost bakken met geld en laat geen ruimte voor andersdenkende.
Veel overheidsgeld gaat anders naar dingen toe waar jij baat bij hebt.. oftewel naar je gesubsidieerde burgers.
pi_37447542
De laatste peiling van Nova wees gelukkig uit dat de PvdD slechts 0,4 procent van de stemmen haalt, dus een kamerzetel kan vergeten. Ik blijf echt hopen dat deze onzin-partij niet in het parlement komt en dat Nederlanders zo verstandig zullen zijn om te stemmen op een normale partij, met een breed programma. Ik zeg niet dat dierenrechten niet op de agenda mogen, maar graag op een andere manier dan via een one-issue partij als de PvdD.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:40:06 #293
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37454548
Wordt tijd voor een kiesdrempel in NL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_37455446
De PvdD is in mijn ogen wel heel erg een one-issue partij. Wel goed dat ze opkomen voor het dierenwelzijn, maar pak het wat breder. De PvdD zal anders nooit potten kunnen breken in de Kamer. Het zal ook wel nooit een partij met een grote aanhang worden.
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:29:58 #295
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_37507683
Het dierenprobleem vind ik ook een beetje een luxeprobleem.
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:37:02 #296
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37507882
Wat ik eigenlijk nog triester vind is dat er mensen zijn die het nodig vinden op deze partij te stemmen. Het laat duidelijk zien hoe beperkt hun geestelijke vermogens zijn..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:38:06 #297
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_37507901
Mwah, weet ik niet.. als je tegenwicht wil bieden aan onverschilligheid ten aanzien van de dieren is deze partij de partij bij uitstek om op te stemmen natuurlijk. Daar kan best wel goed over nagedacht zijn.
pi_37508204
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat ik eigenlijk nog triester vind is dat er mensen zijn die het nodig vinden op deze partij te stemmen. Het laat duidelijk zien hoe beperkt hun geestelijke vermogens zijn..
Dat is je reinste onzin natuurlijk. Iedereen heeft z'n eigen dingen die hij/zij belangrijk vindt. Als jij voor een strenger integratiebeleid bent, stem je op een partij die dat bij zn standpunten heeft staan, ben je voor verbetering van dierenwelzijn, dan stem je op een partij die daar wat aan wil doen, bijvoorbeeld de PvdD.
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:10:33 #299
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:10:47 #300
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_37508861
Verdient de PvdD een tweede topic?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: