Ik vrees dat je gelijk hebt, maar ik wil zo graag dat ze een keer de kans krijgen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:24 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel ja, de Dierenpartij zal geen compromissen willen sluiten vermoed ik en ze zijn ongeschikt voor politiek op landelijk niveau, ondanks dat hun uitgangspunten en ideeen goed zijn.
Ze zullen zich er iig 1000% voor inzetten. De mensen bij de partij zijn erg gemotiveerd en willen echt iets doen. En niet stil zitten.quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:36 schreef raaskal het volgende:Ik zal dus waarschijnlijk op ze stemmen, hoewel waarschijnlijk na verloop van tijd ook zij hun beloftes niet zullen waarmaken of belachelijke standpunten innemen.
Als je politiek actief wilt BLIJVEN, zul je de kiezer op een of andere manier moeten misbruiken, zo werkt het systeem nu eenmaal.quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:36 schreef raaskal het volgende:
De PvdD zal bij de Tweede Kamerverkiezingen waarschijnlijk zo'n beetje de enige partij zijn met enigszins acceptale standpunten die nog geen vuile handen heeft gemaakt aan corrupte achterkamertjespolitiek en machtsmisbruik. Ik zal dus waarschijnlijk op ze stemmen, hoewel waarschijnlijk na verloop van tijd ook zij hun beloftes niet zullen waarmaken of belachelijke standpunten innemen. Zo werkt politiek blijkbaar nu eenmaal, maar goed, ik houd hoop dat een keer een partij niet het vertrouwen van de kiezer zal misbruiken.
Ze zijn zeer goed op landelijk of een ander niveau. De mensen bij de partijen weten hoe de politiek in elkaar steekt. Of er compromissen gesloten zullen worden.. dat is de vraag ook wel. Maar ze zullen ook richten op kleine stapjes vooruit. Dat beseffen ze ook wel. Dus soms kan het wel goed zijn om compromissen te sluiten wanneer je daardoor weet dat de dieren er iig op vooruit gaan. Een compromis kan je soms vooruit helpen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:24 schreef Elgigante het volgende:
Dat lijkt me wel ja, de Dierenpartij zal geen compromissen willen sluiten vermoed ik en ze zijn ongeschikt voor politiek op landelijk niveau, ondanks dat hun uitgangspunten en ideeen goed zijn.
ze staan als jonge honden te trappelen, maar dat hebben we vaker gezien.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:30 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ze zullen zich er iig 1000% voor inzetten. De mensen bij de partij zijn erg gemotiveerd en willen echt iets doen. En niet stil zitten.
dat lijkt me ook, het smerige is alleen dat de linker partijen niet op de PvdD zitten te wachten, het kost hen namelijk kiezers en de echt goede punten worden door de grote jongens gekaapt.quote:
Het houdt denk ik veel mensen tegen dat ze zo vol voor dierenwelzijn gaan. De meeste mensen zullen liever op een partij stemmen die aan meer onderwerpen aandacht besteden. Overigens doet de PvdD dat ook wel, alleen in mindere mate. Het zou al heel mooi zijn als ze in 2007 een zetel zouden kunnen krijgen. Klein beginnen en kijken hoe ze het doen. Als ze het goed doen, zullen wellicht meer mensen erop gaan stemmen en zo kan de partij groeien. Maar heel groot zal de PvdD voorlopig niet worden denk ik.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:41 schreef Elgigante het volgende:
[..]
dat lijkt me ook, het smerige is alleen dat de linker partijen niet op de PvdD zitten te wachten, het kost hen namelijk kiezers en de echt goede punten worden door de grote jongens gekaapt.
Dieren en dierenwelzijn vind ik belangrijk, niet alleen voor mij, maar ook voor onze samenleving, derhalve zouden ze de eerste 100 jaa minimaal 1 zetel moeten hebben.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:47 schreef Eveli het volgende:
[..]
Het houdt denk ik veel mensen tegen dat ze zo vol voor dierenwelzijn gaan. De meeste mensen zullen liever op een partij stemmen die aan meer onderwerpen aandacht besteden. Overigens doet de PvdD dat ook wel, alleen in mindere mate. Het zou al heel mooi zijn als ze in 2007 een zetel zouden kunnen krijgen. Klein beginnen en kijken hoe ze het doen. Als ze het goed doen, zullen wellicht meer mensen erop gaan stemmen en zo kan de partij groeien. Maar heel groot zal de PvdD voorlopig niet worden denk ik.
Tuurlijk, maar is toch een heel ander soort. Het zijn personen die weten hoe politiek gaat mbt dierenwelzijn. En zijn juist gemotiveerder doordat ze steeds aanlopen tegen toezeggingen die later teruggedraaid worden. Daarom juist lijkt het me zo dat deze personen weten dat ze er voor moeten gaan.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:33 schreef Elgigante het volgende:
ze staan als jonge honden te trappelen, maar dat hebben we vaker gezien.
De partij dient ook gewoon als een haas in de marathon. Zorgen dat andere partijen meer voor dieren gaan doen. 1 of 2 zetels is mogelijk, en dat zou zorgen dat andere partijen zeker iets gaan doen.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:49 schreef Elgigante het volgende:
Dieren en dierenwelzijn vind ik belangrijk, niet alleen voor mij, maar ook voor onze samenleving, derhalve zouden ze de eerste 100 jaa minimaal 1 zetel moeten hebben.
Meer dan 5 zetels ooit is natuurlijk ondenkbaar, daarvoor is hun program te klein en als je écht iets voor dieren wilt betekenen zul je je daar 100% op moeten richten en hopen dat de grote partijen het met je eens zijn.
Houdt de PvdD er wel rekening mee dat het aantal zetels van Provinciale Staten per maart 2007 behoorlijk ingekrompen gaat worden? In plaats van maximaal 83 Statenleden zijn er dan maximaal 55. Een aardige verhoging van de kiesdrempel.quote:Op zaterdag 15 april 2006 23:45 schreef TechXP het volgende:
Overigens denk ik dat PvdD wel grote kans heeft op plekken in de Provinciale Staten verkiezing. Die is in maart 2007. En daaraan gaat de partij hoogstwaarschijnlijk aan mee doen. Dat moet nog officieel beslist worden op congres, maar goed. Ik denk dat mensen dan eerder op zoiets als de partij stemmen. Zou ook mooi zijn als op provinciaal niveau we wel in ieder geval zetels halen. Dan kan er in ieder geval opgetreden worden tegen o.a. jachtvergunningen e.d.
Geen ideequote:Op zondag 16 april 2006 13:08 schreef freako het volgende:
Houdt de PvdD er wel rekening mee dat het aantal zetels van Provinciale Staten per maart 2007 behoorlijk ingekrompen gaat worden? In plaats van maximaal 83 Statenleden zijn er dan maximaal 55. Een aardige verhoging van de kiesdrempel.
Om zeker te zijn van een zetel 1/55e deel (Noord- en Zuid-Holland, Noord-Brabant, misschien ook Gelderland) tot 1/39e deel (Zeeland, Flevoland). Dus ongeveer 1,8% tot 2,5%.quote:Op zondag 16 april 2006 13:17 schreef TechXP het volgende:
[..]
Geen ideeWist ik zelf nog niet van. Dat lijkt me idd wel een verhoging. Hoeveel % betekent dat dat je nodig hebt voor een zetel?
Daarom moet het ook gewoon geprobeerd wordenquote:Op zondag 16 april 2006 13:27 schreef freako het volgende:
Maar onmogelijk is het niet.
Stil? Het is hartstikke druk. Ledencongres komt eraan enzo. Iedereen bereid zich er voor op. Goede dingen worden er verteld op congresquote:Op vrijdag 28 april 2006 15:53 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Waarom is het zo stil rond de Partij? Of ligt het aan mij?
14 mei. Maar als je lid bent, heb je daar (als het goed is) verdere info over gekregen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Waar en wanneer is dat congres?
Wie doet de catering? Veel vlees hoop ik.quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:14 schreef TechXP het volgende:
[..]
14 mei. Maar als je lid bent, heb je daar (als het goed is) verdere info over gekregen.
Als je lid bent en niets ontvangen hebt moet je even naar kantoor mailen.
quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:53 schreef more het volgende:
Wie doet de catering? Veel vlees hoop ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |