Ik zat laatst eens op die website te kijken bij die maatpakken afdeling van ze. Het viel me op dat ze goede kwaliteit stoffen gebruiken van o.a. Loro Piana en Ermengildo Zegna en toch behoorlijk goedkoop zijn.
Daarom vraag ik me af of iemand weet hoe ze die pakken maken, en hoe het zit. Uiteraard worden ze niet met de hand gemaakt, maar wie weet zijn 't wel van die plakpakken (waar ze de voering aan 't jasje vast lijmen) enzo.
ken toevallig de directeur van suitsupply en trust me...daar koop je waar voor je geld
Ik heb er niet zo'n goede indruk aan overgehouden, maar ik wil best geloven dat dat een toevalstreffer (misser dus) was.
Het zijn iig fouten die jij als koper écht niet ziet.
Dus een mooi pak op maat gemaakt voor weinig
In Amsterdam zitten ze niet alleen, bij het A4 brugrestaurant.
Maarre klopt dat van het pasje enzo.
quote:Dat kan niet kloppen.
Op zondag 29 juni 2003 01:11 schreef DarkElf het volgende:
Naar wat ik weet zijn het pakken van bekende merken die een fout hebben, bijvoorbeeld een stikselfout, die mogen dan niet onder de merknaam verkocht worden en gaan dus merkloos via suitsupply de deur uit.Het zijn iig fouten die jij als koper écht niet ziet.
Dus een mooi pak op maat gemaakt voor weinig
Een maatpak kan een fabriek niet van te voren al aan SuitSupply leveren. Dan moet SuitSupply zélf die stikselfout gaan maken
Verder kan je in Amsterdam en Zeist een maatpak bestellen wat in Engeland gemaakt wordt. Dit is wel zeker twee keer zo duur als een pak uit de collectie. Ik ben zelf een paar maanden geleden prima geholpen met een collectie-pak en dat bevalt nog uitstekend!
Maar dit is ook allemaal te vinden op de website.
Er zitten geen productiefouten in voor zover ik weet en die pasjes zijn geloof ik ook alleen voor die Business points..
ik ga er binnenkort ook maar eens kijken
lees de site: daarop staat geen plakwerk, er wordt volgens mij gewoon gewerkt met paardenhaar. Maar inderdaad voor emotie en passie pakken moet je daar niet zijn. Je moet er wel zijn als je mooie pakken zoekt voor een betaalbare prijs.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 12:22 schreef TCT_Nexus het volgende:
Zelf ben ik niet echt onder de indruk. Hun confectie is voornamelijk plakwerk (uiteraard voor die prijs). Nu ook full en half canvas pakken verkrijgbaar, maar nog steeds veel machinaal werk (kan niet anders voor die prijs). Hun maatwerk heb ik ook bekeken, maar was er ook niet kapot van. De stoffen van de maatpakken die er hingen deden me niks, hier en daar staken nog draadjes uit, pakken voelden wat dunnetjes/iel aan, veel machinale naden en stiksels. M.a.w. gebrek aan passie -- maar dat kan ook weer niet anders voor dat geld. Het blijven pakkenverkopers (de vragen die ik stelde moesten altijd via via nagevraagd worden en antwoorden spraken elkaar regelmatig tegen). Het stuk passie en streven naar een perfect gesneden handgemaakt meesterwerk van een echte kleermaker ontbreekt.
Bedenk wel, ik ben een fijnproever die kickt op zaken als handgestikte knoopsgaten en gepitte gulpen... voor het overgrote gedeelte van de mensen dat 'n pak zoekt tegen 'n redelijke prijs zal het een prima adres zijn.
neem aan dat je het over de plakconstructies hebt? In de winkel is mij verzekerd dat dit niet het geval is anders kan je namelijk net zo goed naar barsoi gaan, dat is namelijk meestal wel plakwerk voor die prijs. Suitsupply is redelijk goedkoop maar je hebt ook genoeg andere winkels die pakken voor die prijs leveren. Suitsupply onderscheidt zich dus door de kwaliteit (geen plakconstructie).quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 20:53 schreef postman het volgende:
nexus heeft het over de confectie pakken, niet de maatpakken.
ok ik wil je best geloven hoor, maar ik dacht dat ze zo speciaal waren door de kwaliteit. Als dat niet zo is dan is suitsupply leuk maar verder niks.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:02 schreef postman het volgende:
neem van mij aan, bijna alle pakken die bij suitsupply in het rek hangen (de confectie dus) zijn geplakt. alleen de maatpakken zijn (sinds een aantal maanden) niet geplakt.
en de prijs/kwaliteit verhouding is gewoon vrij hoog bij suitsupply, maar er is zeker beter op de markt.
weet jij toevallig een adresje waar de prijs/kwaliteit verhouding nog beter beter is dan suitsupply?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:02 schreef postman het volgende:
neem van mij aan, bijna alle pakken die bij suitsupply in het rek hangen (de confectie dus) zijn geplakt. alleen de maatpakken zijn (sinds een aantal maanden) niet geplakt.
en de prijs/kwaliteit verhouding is gewoon vrij hoog bij suitsupply, maar er is zeker beter op de markt.
Bijna alles word gemaakt in lageloonlandenquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 20:09 schreef nik2043 het volgende:
volgens mij worden die confectie pakken gewoon gemaakt in lageloonlanden waardoor ze zo goedkoop zijn. anders kan dat echt niet voor die prijs, toch?
Ik heb een pak van Canali zonder voering. Zit 0,0 aan lijm inquote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:01 schreef SjaakieV het volgende:
Houd er rekening mee, dat ALLE pakken, dus ook van bijv. ¤5000,- of meer, min of meer plakpakken zijn. helemaal vrij van lijm zijn pakken niet.
En die info heb je waar vandaan?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:01 schreef SjaakieV het volgende:
Houd er rekening mee, dat ALLE pakken, dus ook van bijv. ¤5000,- of meer, min of meer plakpakken zijn. helemaal vrij van lijm zijn pakken niet.
En wat ben je voor zoiets ongeveer kwijt?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:44 schreef postman het volgende:
als je veel handwerk wilt kan je beter voor barba oid gaan. ik ga binnenkort trouwens een werkpak laten maken bij suitsupply. super120, 2,5 knoops, dubbele split, lichtblauwe binnenvoering. misschien dat ik meteen een shirt laat maken om te zien hoe die zijn.
Jouw kleermaker is toch Harbour in A'dam..of?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 22:08 schreef SjaakieV het volgende:
Bij toeval, via een zakenrelatie, die doet in alle mogelijke soorten kleefsels voor met name het topsegment in de kledingindustrie, die ook levert aan kleermakers, en een aantal grote merken, zoals Ermengildo Zegna, Cavalli Gaultier, Cerutti, Helmut Lang en nog een aantal. Dus op de bewuste club-avond heb ik een beetje doorgevraagd, omdat ik meteen de link had gemaakt tussen plakpakken en zijn smeersels. Het leek mij ook onwaarschijnlijk omdat ik mijn eigen pakken, bijna allemaal hand -en maatwerk, ook heb onderworpen aan de proef. En bij het uitelkaartrekken van de revers hoor ik niet het gekraak van lijm. Dit hoor ik ook niet bij de kraag en de voering is ook niet geplakt. Ik kan het zelf dus niet ontdekken. Maar de betreffende relatie is naar mij altijd open en eerlijk.
quote:Op donderdag 17 maart 2005 17:46 schreef postman het volgende:
zow, pak is inmiddels gemaakt, wat fototjes :
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor wat voor een prijs koop jij je pakken dan?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 12:22 schreef TCT_Nexus het volgende:
Zelf ben ik niet echt onder de indruk. Hun confectie is voornamelijk plakwerk (uiteraard voor die prijs). Nu ook full en half canvas pakken verkrijgbaar, maar nog steeds veel machinaal werk (kan niet anders voor die prijs). Hun maatwerk heb ik ook bekeken, maar was er ook niet kapot van. De stoffen van de maatpakken die er hingen deden me niks, hier en daar staken nog draadjes uit, pakken voelden wat dunnetjes/iel aan, veel machinale naden en stiksels. M.a.w. gebrek aan passie -- maar dat kan ook weer niet anders voor dat geld. Het blijven pakkenverkopers (de vragen die ik stelde moesten altijd via via nagevraagd worden en antwoorden spraken elkaar regelmatig tegen). Het stuk passie en streven naar een perfect gesneden handgemaakt meesterwerk van een echte kleermaker ontbreekt.
Bedenk wel, ik ben een fijnproever die kickt op zaken als handgestikte knoopsgaten en gepitte gulpen... voor het overgrote gedeelte van de mensen dat 'n pak zoekt tegen 'n redelijke prijs zal het een prima adres zijn.
Ook ja, heeft ook zeer goede casual kleding daarnaast heb ik pakken en overhemden laten maken bij, Addison & Steele, Henry Poole, New Tailor en Harvie & Hudson.quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:43 schreef TCT_Nexus het volgende:
[..]
Jouw kleermaker is toch Harbour in A'dam..of?
In wat voor branche werk je eigenlijk?quote:Op donderdag 17 maart 2005 21:23 schreef SjaakieV het volgende:
[..]
Ook ja, heeft ook zeer goede casual kleding daarnaast heb ik pakken en overhemden laten maken bij, Addison & Steele, Henry Poole, New Tailor en Harvie & Hudson.
En mijn trouwpak heb ik bij Henry Poole laten maken.
Cacao.......hoezo?quote:Op donderdag 17 maart 2005 21:27 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
In wat voor branche werk je eigenlijk?
Benieuwd, aangezien de modale Nederlander zich dergelijke luxe bij lange na niet kan veroorloven.quote:
En als je gaat zitten, zie je dan je sokken of je been?quote:Op donderdag 17 maart 2005 23:11 schreef Nynex het volgende:
Goedkoop merk, maar de pakken zijn ok.
Heb d'r een smoking van.
Een wonder dan dat je daar iets goeds uit heb kunnen halen. Bataviastad heeft echt weinig tofs.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:39 schreef Rutger1983 het volgende:
ik heb er een paar overhemden vandaan, zit nog steeds goed(suitsupply bataviastad)
maat of rek ?quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:50 schreef Nolius het volgende:
Ik zit er ook aan te denken er een pak aan te schaffen
Ja, daar ben ik nog niet zo uit. Heb me ook voorgenomen straks even goed dit topic door te lezenquote:
Ik zou een setpoint binnenlopen.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:11 schreef horney_dorney het volgende:
tsja het blijft een leuk item![]()
Ik ben nog steeds op zoek naar een mooi pak. Nu ben ik momenteel niet bereid zeg 700 euro voor een pak uit te geven (noem me krenterig maar mijn prioriteiten liggen nu even eenmaal op een ander vlak); ik denk dat een maatpak dan ook maar even moet wachten tot de volgende keer.
OK ik ga dus een 'gewoon' confectie pak halen; ik zoek een leuke lichtgrijze 2knoop. Als ik zo eens rondkijk zie ik voor een ruime 400 euro bijvoorbeeld dingen bij v. Gils wat er wel aardig uitziet; hoe vergelijkt SS (excuses voor de beroerde afkorting) zich op het vlak van confectie met de rest v/h aanbod als het budget zo tussen de 4- en 500 euro ligt?
Ik zou dan naar kool gaan en niet naar de setpoint. de kool handmade lijn is handgemaakt vanaf 498 euro ofzoquote:
volgens mij is er niemand in dit topic die pertinent beweert dat suitsupply slechte pakken verkoopt. hooguit nexus, maar ja die wil graag plooitjesquote:Op donderdag 24 maart 2005 14:49 schreef DaBuzzzzz het volgende:
iedereen die beweerd dat het slecht, matig danwel mismaak is is gewoon een knurft die persé de echte borellie aan wil en daar rustig 2 a 3 keer voor wil betalen, Elke snit is mogelijk en de stoffen zijn precies dezelfde als de Italiaanse huizen gebruiken. Vraag maar aan http://www.oger.nl/ die Suitesyply nog heeft proberen te stoppen in de begintijd maar nu doodleuk het zelfde concept aanhangt.
De kleermakers zijn over het algemeen Turkse vaklieden die snappen wat een pak een pak maakt ipv een confectiezak......
Het is gewoon GOED en betaalbaar punt!
Zelf zou ik zeggen dat SuitSupply betere pakken maakt dande standaard lijnen van Boss of Armani. Boss vind ik zelf helemaal niet interessant, alleen Baldessarini. Armani vanaf hun Collezioni lijn.quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:34 schreef Wytze het volgende:
Zaterdag maar eens kijken naar een nieuw pak. Zit er veel verschil in kwaliteit tussen een cut to the bone Suitsupply of gewoon een standaard Boss of Armani?
jep. 't overhemd dat je ziet op foto's van mij een aantal posts hierboven is suitsupply maatwerk.quote:Op woensdag 7 september 2005 19:06 schreef ajuu het volgende:
kan je er ook alleen een overhemd laten maken? ik heb namelijk hele small e schouders, dus normaal hangt de naad ergens op mijn elleboog (bij wijze van spreken!!!!!!!!!!)![]()
toevallig de laatste reclamecampagne van suitsupply gezien? suitsupply is alleen voor mannen.quote:Op woensdag 7 september 2005 19:17 schreef SHE het volgende:
Nog steeds belachelijk dat de keus voor vrouwen nihil is![]()
Ligt er aan wat je budget is.quote:Op maandag 3 juli 2006 00:08 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb nog geen pak, maar volgens mij krijg je bij suitsupply behoorlijk waar voor je geld.
¤350 voor een kostum incl shirt, das en schoen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:20 schreef Billy_Mack het volgende:
twee vraagjes:verkopen ze ook schoenen bij SS? kan ik bij SS voor ¤350 een pak, shirt, das en schoenen kopen?
wat betaal je nou ongeveer bij Oger?quote:Op zondag 24 juni 2007 19:09 schreef Wytze het volgende:
Ik heb 1 maatpak van Suitsupply en die zat eigenlijk prima. Ben er nu helaas uitgegroeid..
Vind alleen hun aantal stoffen een beetje beperkt. Helemaal als het op blousen aan komt.
Tegenwoordig laat ik mijn maatpakken maken bij Oger, en dan kies ik meestal voor de pasvormen van Ermengildo Zegna en ook voor hun stoffen.
De pakken zijn wel aan de prijs, maar hun geld meer dan waard.
Succes!
Overigens kun je daar ook terecht voor goedkopere stoffen etc.
bronquote:Een goed gesneden wit overhemd is misschien wel het ultieme basisstuk dat niet in je garderobe mag ontbreken. Het kan altijd, combineert zowel bij zowel een jeans als een kostuum en staat iedereen goed. Opzoek naar een goed exemplaar? De shirts van Profuomo zijn een aanrader. Het Italiaanse vakmanschap en de aandacht voor details: het label heeft een uitgebreide collectie hemden. Alle exemplaren zijn gefabriceerd in hoogwaardige 100 2ply kwaliteit van Albini. Dit is een zeer fijn geweven stof van het beste Egyptisch katoen. De witte shirts zijn in slimfit, normal fit, wide spread en cutaway, en met of zonder dubbel manchet verkrijgbaar. Je kunt de collectie van Profuomo vinden in de flagshipstore aan de P.C. Hooftstraat 30 in Amsterdam.
199 denk ikquote:Op maandag 27 april 2009 20:47 schreef w8jij17 het volgende:
Voor welke minimale prijs zou je een pak hebben bij Suitsupply?
Niks mis met SS. De pakken zijn prima waar voor je geld en de dassen zijn ook ok. Vind de overhemden zelf niet zo. Geen mooie pasvorm imo. En wat je zegt. Je bent binnen no time klaar.quote:Op woensdag 19 mei 2010 08:29 schreef Strolie75 het volgende:
Damn, wat een fantastische winkel. Nog nooit zo snel een pak en hemd gekocht. Vriendelijk en kundig advies en nog redelijk goedkoop ook! Ze hebben een nieuwe vaste klant!
Jaquote:Op donderdag 10 februari 2011 11:33 schreef SuperFokker het volgende:
Kun je daar ook blazers kopen in een andere maat dan de bijpassende broek?
Ja oke, maar dat is enkel bij een paar SS toch?quote:Op maandag 14 februari 2011 11:14 schreef Drive-r het volgende:
Ze doen ook MtM, dus je kunt alles in elke maat krijgen. Misschien niet altijd standaard nee, maar dat was de vraag niet?
Bij de SS in Groningen kon het niet...quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:33 schreef SuperFokker het volgende:
Kun je daar ook blazers kopen in een andere maat dan de bijpassende broek?
Nee precies. Volgens mij maar bij een paar SS die Personal Tailoring doen.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:01 schreef Grimbert het volgende:
[..]
Bij de SS in Groningen kon het niet...
iets zegt mij dat je het teveel aandikt en je daardoor imo ongeloofwaardig wordt.quote:Op zaterdag 28 juni 2003 21:36 schreef damastx het volgende:
nee, suitsupply levert zwaar goeie pakken...
ken toevallig de directeur van suitsupply en trust me...daar koop je waar voor je geld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |