abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24823266
Bij toeval, via een zakenrelatie, die doet in alle mogelijke soorten kleefsels voor met name het topsegment in de kledingindustrie, die ook levert aan kleermakers, en een aantal grote merken, zoals Ermengildo Zegna, Cavalli Gaultier, Cerutti, Helmut Lang en nog een aantal. Dus op de bewuste club-avond heb ik een beetje doorgevraagd, omdat ik meteen de link had gemaakt tussen plakpakken en zijn smeersels. Het leek mij ook onwaarschijnlijk omdat ik mijn eigen pakken, bijna allemaal hand -en maatwerk, ook heb onderworpen aan de proef. En bij het uitelkaartrekken van de revers hoor ik niet het gekraak van lijm. Dit hoor ik ook niet bij de kraag en de voering is ook niet geplakt. Ik kan het zelf dus niet ontdekken. Maar de betreffende relatie is naar mij altijd open en eerlijk.
pi_24824651
Toch, ik kan bijna niet geloven dat een Borrelli/Attolini/Kiton/Henry Poole/Gieves & Hawkes of Caraceni dat zouden doen.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  zondag 30 januari 2005 @ 13:03:21 #53
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_24831421
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 16:44 schreef postman het volgende:
als je veel handwerk wilt kan je beter voor barba oid gaan. ik ga binnenkort trouwens een werkpak laten maken bij suitsupply. super120, 2,5 knoops, dubbele split, lichtblauwe binnenvoering. misschien dat ik meteen een shirt laat maken om te zien hoe die zijn.
En wat ben je voor zoiets ongeveer kwijt?
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_24831567
begint bij 350 euro, maar ik denk zo'n 600 euro kwijt te zijn. excl shirt.
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
pi_24832599
dat is toch wel boven mijn budget...
  maandag 31 januari 2005 @ 10:24:37 #56
30733 horney_dorney
pi_24846853
mmm voor een super120 pak vind ik het niet bijster gek...laat even weten wat je uiteindelijk echt kwijt bent en of het allemaal naar wens is
pi_24869445
De pakken van suitsupply zien er heel goed uit, zit er zelf ook over na te denken om er 1 van aan te schaffen.
pi_25223905
Wat vinden jullie van full canvas pakken van suitsupply? dus niet de maatpakken maar uit het rek. Zijn vanaf 289 zoals ik lees op hun website. Maar is dat wat of totaal niks? Nou verlang ik natuurlijk niet het beste van het beste voor 289 maar vroeg me af op iemand hier ervaring mee heeft.

En verkoopt ss ook seven fold dassen en zo ja hoe duur?
pi_25230395
over de rekpakken staat geloof ik een testje in de quote van deze maand. volgens de quote kan je beter doorsparen voor maatwerk van suitsupply.
pi_25230506
ok tnx zal dat eens bekijken. Maatwerk komt meestal toch op zo'n 600 euro uit?
pi_25230927
afhankelijk of je engelse of italiaanse maak wilt. ik zat met mijn italiaans pak op 600 euro.
pi_25231214
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 22:08 schreef SjaakieV het volgende:
Bij toeval, via een zakenrelatie, die doet in alle mogelijke soorten kleefsels voor met name het topsegment in de kledingindustrie, die ook levert aan kleermakers, en een aantal grote merken, zoals Ermengildo Zegna, Cavalli Gaultier, Cerutti, Helmut Lang en nog een aantal. Dus op de bewuste club-avond heb ik een beetje doorgevraagd, omdat ik meteen de link had gemaakt tussen plakpakken en zijn smeersels. Het leek mij ook onwaarschijnlijk omdat ik mijn eigen pakken, bijna allemaal hand -en maatwerk, ook heb onderworpen aan de proef. En bij het uitelkaartrekken van de revers hoor ik niet het gekraak van lijm. Dit hoor ik ook niet bij de kraag en de voering is ook niet geplakt. Ik kan het zelf dus niet ontdekken. Maar de betreffende relatie is naar mij altijd open en eerlijk.
Jouw kleermaker is toch Harbour in A'dam..of?
pi_25547425
zow, pak is inmiddels gemaakt, wat fototjes :

donderdag 17 maart 2005 @ 17:51:38 #64
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_25547543
Geen zin om totale topic door te lezen, maar ikzelf heb vorig jaar ook een pak bij suitsupply gehaald. In totaal was ik voor een gehele outfit (excl. schoenen) iets van 450/500 kwijt geloof ik. Pak zelf ben ik heel tevreden over had een lengte-maat en ze hebben het toendertijd nog iets ingenomen op bepaalde plekken. Materiaal is van veel betere/mooiere kwaliteit dan het gemiddelde C&A-pak (je betaald er ook meer voor natuurlijk) maar niet te vergelijken met echt maatwerk. De volgende keer dat ik weer eens een nieuw pak/jasje moet halen ga ik er waarschijnlijk zeker nog even langs, ook over de service ben ik namelijk erg te spreken
pi_25547622
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:46 schreef postman het volgende:
zow, pak is inmiddels gemaakt, wat fototjes :

[afbeelding]

[afbeelding]
pi_25547662
goede ervaringen mee!
pi_25547699
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 12:22 schreef TCT_Nexus het volgende:
Zelf ben ik niet echt onder de indruk. Hun confectie is voornamelijk plakwerk (uiteraard voor die prijs). Nu ook full en half canvas pakken verkrijgbaar, maar nog steeds veel machinaal werk (kan niet anders voor die prijs). Hun maatwerk heb ik ook bekeken, maar was er ook niet kapot van. De stoffen van de maatpakken die er hingen deden me niks, hier en daar staken nog draadjes uit, pakken voelden wat dunnetjes/iel aan, veel machinale naden en stiksels. M.a.w. gebrek aan passie -- maar dat kan ook weer niet anders voor dat geld. Het blijven pakkenverkopers (de vragen die ik stelde moesten altijd via via nagevraagd worden en antwoorden spraken elkaar regelmatig tegen). Het stuk passie en streven naar een perfect gesneden handgemaakt meesterwerk van een echte kleermaker ontbreekt.

Bedenk wel, ik ben een fijnproever die kickt op zaken als handgestikte knoopsgaten en gepitte gulpen... voor het overgrote gedeelte van de mensen dat 'n pak zoekt tegen 'n redelijke prijs zal het een prima adres zijn.
Voor wat voor een prijs koop jij je pakken dan?
pi_25547706
overigens is 't shirt ook van ss. MTM.
pi_25550506
Ik ga daar ook binnenkort een nieuw pak kopen..
Wel 'n aanrader dus?
pi_25552072
zonder meer voor het geld.
pi_25552722
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 12:43 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Jouw kleermaker is toch Harbour in A'dam..of?
Ook ja, heeft ook zeer goede casual kleding daarnaast heb ik pakken en overhemden laten maken bij, Addison & Steele, Henry Poole, New Tailor en Harvie & Hudson.

En mijn trouwpak heb ik bij Henry Poole laten maken.
pi_25552851
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 21:23 schreef SjaakieV het volgende:

[..]

Ook ja, heeft ook zeer goede casual kleding daarnaast heb ik pakken en overhemden laten maken bij, Addison & Steele, Henry Poole, New Tailor en Harvie & Hudson.

En mijn trouwpak heb ik bij Henry Poole laten maken.
In wat voor branche werk je eigenlijk?
pi_25552950
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 21:27 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

In wat voor branche werk je eigenlijk?
Cacao.......hoezo?
pi_25553049
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 21:31 schreef SjaakieV het volgende:

[..]

Cacao.......hoezo?
Benieuwd, aangezien de modale Nederlander zich dergelijke luxe bij lange na niet kan veroorloven.
pi_25555604
Goedkoop merk, maar de pakken zijn ok.
Heb d'r een smoking van.
Senatus Populus Que Romanus
  zaterdag 19 maart 2005 @ 22:11:31 #76
30733 horney_dorney
pi_25597688
tsja het blijft een leuk item
Ik ben nog steeds op zoek naar een mooi pak. Nu ben ik momenteel niet bereid zeg 700 euro voor een pak uit te geven (noem me krenterig maar mijn prioriteiten liggen nu even eenmaal op een ander vlak); ik denk dat een maatpak dan ook maar even moet wachten tot de volgende keer.

OK ik ga dus een 'gewoon' confectie pak halen; ik zoek een leuke lichtgrijze 2knoop. Als ik zo eens rondkijk zie ik voor een ruime 400 euro bijvoorbeeld dingen bij v. Gils wat er wel aardig uitziet; hoe vergelijkt SS (excuses voor de beroerde afkorting) zich op het vlak van confectie met de rest v/h aanbod als het budget zo tussen de 4- en 500 euro ligt?
  donderdag 24 maart 2005 @ 08:45:55 #77
16082 Wytze
...Confidential
pi_25701199
Is het ook mogelijk om alleen een broek te laten maken ? of een jasje? Maatwerk dus
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_25701230
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 23:11 schreef Nynex het volgende:
Goedkoop merk, maar de pakken zijn ok.
Heb d'r een smoking van.
En als je gaat zitten, zie je dan je sokken of je been?
Delivered without an information leaflet
  donderdag 24 maart 2005 @ 09:39:40 #79
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_25701670
ik heb er een paar overhemden vandaan, zit nog steeds goed (suitsupply bataviastad)
pi_25701769
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 09:39 schreef Rutger1983 het volgende:
ik heb er een paar overhemden vandaan, zit nog steeds goed (suitsupply bataviastad)
Een wonder dan dat je daar iets goeds uit heb kunnen halen. Bataviastad heeft echt weinig tofs.
Delivered without an information leaflet
pi_25701795
Ik zit er ook aan te denken er een pak aan te schaffen
  donderdag 24 maart 2005 @ 10:05:47 #82
16082 Wytze
...Confidential
pi_25701983
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 09:50 schreef Nolius het volgende:
Ik zit er ook aan te denken er een pak aan te schaffen
maat of rek ?
pi_25702018
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 10:05 schreef Wytze het volgende:

[..]

maat of rek ?
Ja, daar ben ik nog niet zo uit. Heb me ook voorgenomen straks even goed dit topic door te lezen
pi_25702655
Ik zou voor maat gaan. Dat is prima te betalen bij SuitSupply. Kost iets meer dan een Hugo Boss uit het rek, maar is wel beter gemaakt imho.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_25705067
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 22:11 schreef horney_dorney het volgende:
tsja het blijft een leuk item
Ik ben nog steeds op zoek naar een mooi pak. Nu ben ik momenteel niet bereid zeg 700 euro voor een pak uit te geven (noem me krenterig maar mijn prioriteiten liggen nu even eenmaal op een ander vlak); ik denk dat een maatpak dan ook maar even moet wachten tot de volgende keer.

OK ik ga dus een 'gewoon' confectie pak halen; ik zoek een leuke lichtgrijze 2knoop. Als ik zo eens rondkijk zie ik voor een ruime 400 euro bijvoorbeeld dingen bij v. Gils wat er wel aardig uitziet; hoe vergelijkt SS (excuses voor de beroerde afkorting) zich op het vlak van confectie met de rest v/h aanbod als het budget zo tussen de 4- en 500 euro ligt?
Ik zou een setpoint binnenlopen.
pi_25706703
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 13:14 schreef Rest het volgende:

[..]

Ik zou een setpoint binnenlopen.
Ik zou dan naar kool gaan en niet naar de setpoint. de kool handmade lijn is handgemaakt vanaf 498 euro ofzo
pi_25707231
als je niet 700 euro wilt uitgeven lijkt me dat 500 euro ook al snel te veel is.
  donderdag 24 maart 2005 @ 14:49:10 #88
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_25707356
iedereen die beweerd dat het slecht, matig danwel mismaak is is gewoon een knurft die persé de echte borellie aan wil en daar rustig 2 a 3 keer voor wil betalen, Elke snit is mogelijk en de stoffen zijn precies dezelfde als de Italiaanse huizen gebruiken. Vraag maar aan http://www.oger.nl/ die Suitesyply nog heeft proberen te stoppen in de begintijd maar nu doodleuk het zelfde concept aanhangt.

De kleermakers zijn over het algemeen Turkse vaklieden die snappen wat een pak een pak maakt ipv een confectiezak......

Het is gewoon GOED en betaalbaar punt!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_25707461
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 14:49 schreef DaBuzzzzz het volgende:
iedereen die beweerd dat het slecht, matig danwel mismaak is is gewoon een knurft die persé de echte borellie aan wil en daar rustig 2 a 3 keer voor wil betalen, Elke snit is mogelijk en de stoffen zijn precies dezelfde als de Italiaanse huizen gebruiken. Vraag maar aan http://www.oger.nl/ die Suitesyply nog heeft proberen te stoppen in de begintijd maar nu doodleuk het zelfde concept aanhangt.

De kleermakers zijn over het algemeen Turkse vaklieden die snappen wat een pak een pak maakt ipv een confectiezak......

Het is gewoon GOED en betaalbaar punt!
volgens mij is er niemand in dit topic die pertinent beweert dat suitsupply slechte pakken verkoopt. hooguit nexus, maar ja die wil graag plooitjes
pi_25937605
Nee hoor, wat ze voor dat geld leveren is echt goed; kan in de prijsklasse a plm. 500E eigenlijk weinig beters opnoemen. Ik heb het dan over de de maatpakken. Geen lijm en veel stoffen. Ook de full canvas pakken zijn voor dat geld goed. Maar te zeggen dat het gelijkwaardig is aan Borrelli gaat wat ver natuurlijk . Tevens blijf ik erbij dat de passie/jarenlange maatwerkervaring ontbreekt en het in principe 'dozenschuivers' zijn. Hoeft niet erg te zijn, maar is niet mijn ding. Daardoor (kwantiteit) kunnen ze wel goedkoop opereren.

@SjaakieV: Hoe bevalt New Tailor je? Wil daar nl. een pak laten aanmeten.

[ Bericht 18% gewijzigd door TCT_Nexus op 02-04-2005 22:18:57 ]
  maandag 4 april 2005 @ 10:51:45 #91
16082 Wytze
...Confidential
pi_25972206
Kan je ook alleen een blazertje op maat laten maken ?
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:34:25 #92
16082 Wytze
...Confidential
pi_30326366
Zaterdag maar eens kijken naar een nieuw pak. Zit er veel verschil in kwaliteit tussen een cut to the bone Suitsupply of gewoon een standaard Boss of Armani?
pi_30327093
standaard (lees: goedkoopste lijn) boss of armani zijn voornamelijk plakpakken. bij ss krijg je iig een losse binnenvoering wat het draagcomfort en uiterlijk zeer ten goede komt.
pi_30337012
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:34 schreef Wytze het volgende:
Zaterdag maar eens kijken naar een nieuw pak. Zit er veel verschil in kwaliteit tussen een cut to the bone Suitsupply of gewoon een standaard Boss of Armani?
Zelf zou ik zeggen dat SuitSupply betere pakken maakt dande standaard lijnen van Boss of Armani. Boss vind ik zelf helemaal niet interessant, alleen Baldessarini. Armani vanaf hun Collezioni lijn.
pi_30351722
Ik zou ook voor SS gaan tenzij je natuurlijk erg merkengeil bent.
pi_30361968
kan je er ook alleen een overhemd laten maken? ik heb namelijk hele small e schouders, dus normaal hangt de naad ergens op mijn elleboog (bij wijze van spreken!!!!!!!!!!)
  woensdag 7 september 2005 @ 19:17:58 #97
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_30362363
Nog steeds belachelijk dat de keus voor vrouwen nihil is
pi_30362477
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:06 schreef ajuu het volgende:
kan je er ook alleen een overhemd laten maken? ik heb namelijk hele small e schouders, dus normaal hangt de naad ergens op mijn elleboog (bij wijze van spreken!!!!!!!!!!)
jep. 't overhemd dat je ziet op foto's van mij een aantal posts hierboven is suitsupply maatwerk.
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:17 schreef SHE het volgende:
Nog steeds belachelijk dat de keus voor vrouwen nihil is
toevallig de laatste reclamecampagne van suitsupply gezien? suitsupply is alleen voor mannen.
  woensdag 7 september 2005 @ 19:25:42 #99
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_30362656
en dat slaat dus nergens op...dat concept hebben wij vrouwen veel harder nodig. Sterker nog, ze zijn gestoord dat ze niet aan die enorme vraag voldoen
  donderdag 8 september 2005 @ 07:10:16 #100
16082 Wytze
...Confidential
pi_30377477
De goedkope Boss pakken (450 Eur) vind ik ook niet interessant. Heb een ander pak van Boss, geen baldaserini was rond de 800/900 en daar ben ik zeer tevreden over.

Op stijlforum heb ik wat lelijke verhalen gelezen over Suitsupply dus ben er een beetje huiverig voor. Vriend van mij heeft meerdere pakken van Armani Collezioni lijn en die waren ook wel mooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')