quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 11:51 schreef Kluk_Kluk het volgende:
meesterlijk deze serie, was gewoon janken die laatste aflevering....
Ik vond het al zo erg dat de eerste Robin Hood (Michael Praed) werd vervangen door die blonde gozer (zoon van Sean Connery!)!!
Met Lady Marion
quote:Zijn we het er wel over eens dat Bruinharige Robin de betere Robin is? Hm?
Op vrijdag 13 juni 2003 11:56 schreef hyperfuzz het volgende:
Dat hier nog geen topic over was, het verbaast me. Overigens, voor zover ik me herinner werd de serie ook veel ehmm weirder nadat Mr. Blonde ten tonele verscheen, meer met geesten etc. Am I right? Tis alweer jaaaaren geleden[afbeelding]
Met Lady Marion
En ja, het klopt dat het toen allemaal veel fantasierijker werd. Bruine Robin had alleen iets met Herne te maken en niet met heksen enzo, geloof ik...
quote:Zojuist gevonden!! DVDs via Amazon!
Op vrijdag 13 juni 2003 11:58 schreef flappentap het volgende:
Nog steeds mn favoriete serie aller tijden. Hij werd jaren terug EINDELIJK herhaald door de VPRO. Ik alles opnemen, zonden ze alleen de eerste 6 (van 12) afleveringen uit! Daarna nog smeekbedes gestuurd of ze de andere 6 ook wilden uitzenden, maar geen reactie gehad. De muziek in de serie was ook super: Clannad. Die CD heb ik ook al jaren daardoor.
behalve dan de dood van die eerste robin, en z'n opvolging door die blonde....was dat trouwens niet de zoon van Sean Connery ofzo?
quote:Uw vraag is reeds beantwoord
Op vrijdag 13 juni 2003 12:02 schreef Abbadon het volgende:
behalve dan de dood van die eerste robin, en z'n opvolging door die blonde....was dat trouwens niet de zoon van Sean Connery ofzo?
quote:Super!!!
Op vrijdag 13 juni 2003 12:02 schreef flappentap het volgende:
vecrgeet amazon!!! Ze hebben em ook bij ro-direct! Dat zit verdorie om de hoek bij mij!! http://elcheapo.nl/rd.pl?bfid=10554988816483&action=buy&siteid=rodirect&rowid=3 23,71 EUR inc verzendkosten... TSJAKKA! HEBBEN
(dit doet me btw wel denken aan een andere serie over William tell )
quote:Crossbow????? Superenge serie vond ik dat!!!
Op vrijdag 13 juni 2003 12:03 schreef MissMSX het volgende:
Oew... I remember
Ik was wel helemaal verliefd op die Robin Hood destijds(dit doet me btw wel denken aan een andere serie over William tell
)
quote:Ja daar zijn we het zeker over eens... die bruine was veeel beter. Toen die blonde ten tonele verscheen was het eigenlijk vrij snel gedaan met de serie. Werd een beetje te vaag allemaal.
Op vrijdag 13 juni 2003 11:59 schreef jellyrose het volgende:[..]
Zijn we het er wel over eens dat Bruinharige Robin de betere Robin is? Hm?
En ja, het klopt dat het toen allemaal veel fantasierijker werd. Bruine Robin had alleen iets met Herne te maken en niet met heksen enzo, geloof ik...
quote:overheen gelezen
Op vrijdag 13 juni 2003 12:03 schreef hyperfuzz het volgende:[..]
Uw vraag is reeds beantwoord
quote:Volgens mij zijn er sowieso 3 series van 12 afleveringen.. maar zeker weten doe ik het niet..
Op vrijdag 13 juni 2003 12:03 schreef hyperfuzz het volgende:
Zijn er slechts 12 afleveringen van? Ik dacht veel meer
Hoeveel met de 'echte' Robin en hoeveel met de blonde dan? Maar eens eempies wat fansites doorspitten
quote:Meen je dat?? Is dat geschreven door Horowitz??? Kicke... verklaart waarom het zo vreselijk gaaf was! Schrijft Horowitz nog? Ik heb alles van em gelezen wat los of vast zat! Nacht van de schorpioen, zilveren citadel, etc.
Op vrijdag 13 juni 2003 12:04 schreef RedWind het volgende:
Zeker een van de beste series ooit. Ik geloof dat de 1e aflevering geschreven was door Anthony Horowitz (mijn favoriete schrijver 10-12 jaar geleden), deze kerel schreef ook de eerste aflevering voor die Wilhelm Tell serie. Zeker niet slecht, maar toch minder dan Robin of Sherwood.
Mag inderdaad wel eens herhaald worden.
quote:Was zilveren citadel niet het laatste deel uit een serie?? Daarna heb ik er eigenlijk niet meer naar omgezien. Geweldig vond ik dat toen.
Op vrijdag 13 juni 2003 12:06 schreef flappentap het volgende:[..]
Meen je dat?? Is dat geschreven door Horowitz??? Kicke... verklaart waarom het zo vreselijk gaaf was! Schrijft Horowitz nog? Ik heb alles van em gelezen wat los of vast zat! Nacht van de schorpioen, zilveren citadel, etc.
In series 1 & 2 speelt Bruine Robin (Michael Praed)
In serie 3 speelt Blonde Robin (Jason Connery)
Dus ik bestel nu serie 1 & 2 op DVD en hoop op ook wat extra featurus!!
Gewoon alles klopte, de sfeer, de kostuums, de muziek, alles.
* mvt gaat binnenkort maar eens de geldbuidel opentrekken
Hmm, ik zou dan toch alles op DVD kopen incl. Mr. Blonde
We kunnen natuurlijk ook de NPS/NOS/VARA ofzo gaan spammen met zeurmailtjes over herhalingen
quote:Ik heb helemaal een warm gevoel van binnen als ik er aan terug denk.. op dinsdagavond bij de VARA, na het klokhuis. Wat was het toen nog allemaal goed.. *weemoed naar vroegah*
Op vrijdag 13 juni 2003 12:11 schreef mvt het volgende:
Ik las de titel van dit topic en ik was meteen weer helemaal in de serie. Ze hebben het wel vaker herhaalt in de herfstvakantie, maar ook maar een aantal afleverigen. en volgens mij waren het er veel meer dan 12.Gewoon alles klopte, de sfeer, de kostuums, de muziek, alles.
* mvt gaat binnenkort maar eens de geldbuidel opentrekken
quote:"wordt het toen herhaald"
Op vrijdag 13 juni 2003 12:23 schreef mvt het volgende:
Volgens mij wordt het toen herhaalt als onderdeel van Z@ppelin
Wordt het binnenkort herhaald of is het pas nog herhaald?
Dit was echt de beste serie ooit. Altijd stipt op tijd voor de buis, en ook de cd van Clannad natuurlijk, als je die nog niet hebt MOET je die gewoon aanschaffen
De cd voor nog geen € 14,- en allemaal goede nummers!! Kga m zo weer luisteren denk ik.
Nummer 9 was mn favoriet altijd, die werd tijdens de gevechten gedraaid. Dan hoorde ik die trommel waarmee dat nummer begint door een scene heen ineens, en dan helemaal springen enzo, want dan wist ik; dat wordt weer zwaardvechten!!
[Dit bericht is gewijzigd door Denni5 op 13-06-2003 13:03]
quote:sorry : werd tis al een aantal jaren geleden
Op vrijdag 13 juni 2003 12:53 schreef Denni5 het volgende:[..]
"wordt het toen herhaald"
quote:Dat klopt, de eerste Robin is dat trouwens. Hierna kwam dus onze blonde dolly met DE boog....
Op vrijdag 13 juni 2003 12:06 schreef Nyles het volgende:
kannzijn dattik die serie veel gevolgd heb , hij was echt goed! Is dit die serie waarbij hij in de laatste aflevering omringd wordt door schutters en zich vrijwillig laat neerpijlen ?
quote:Niet dat het zulke fantastisch goede caps zijn, maar die beveiliging omzeil je natuurlijk gemakkelijk met IE Middle Clicker.
Op vrijdag 13 juni 2003 13:56 schreef hornage het volgende:
... en je kan de plaatjes niet opslaan want daar hebben ze zo'n beveiling voor gemaakt, maar toch mooi om te zien.
quote:Had die niet 2 zwaarden?
Op vrijdag 13 juni 2003 15:17 schreef hyperfuzz het volgende:
En wat mij betreft het coolste personage was natuurlijk Nazir
quote:Dat vond ik wel cool. Hij was echt een Saraceen, terwijl in die Costner-dingus en op andere plekken de side-kick een Moor was. Een Saraceen uit het Heilige Land is ook wat geloofwaardiger (en daar stopten ze ook mee in de serie).
Heeft iemand de DVDs al? Ik ga ze zeker ooit kopen, maar ik vraag me af hoe goed ze zijn. Extra's er op enzo?
quote:Ja die
Op vrijdag 13 juni 2003 12:04 schreef jellyrose het volgende:[..]
Crossbow????? Superenge serie vond ik dat!!!
Gingen we vroeger altijd kruisboogjes maken van wasknijpers
Kan er meteen voor Crossbow ook een apart topic geopend worden (maar toch ff wat plaatjes voor de sfeer)
quote:Nasir bedoel je! Die heb ik in het echt ontmoet (en een handtekening van, die kan ik zelfs wel een keer inscannen ofzo, lol). Ik was jaaaaaaaren terug naar een star trek dag, en daar waren een aantal mensen die ooit grote of kleine rollen in star trek hadden gespeeld, waaronder Robin Curtis (oude TOS films enzo). En haar man (of vriend), dat was hij dus! Dus iedereen stond te kijken en zich te vergapen aan al die star trek mensen, en ik stond helemaal te flippen omdat NASIR er was... Hij was wel verbaasd dat iemand hem herkende
quote:Das niet zo gek, die serie heeft gewoon iets speciaals.
Op zaterdag 14 juni 2003 20:05 schreef IsaacD het volgende:
Bij de BBC versie van het programma "I love the 80's" werd in 1 aflevering uitgebreid aandacht besteed aan deze serie; hij was ook heel populair in Engeland destijds
inderdaad 1 vna de beste series uit mijn kindertijd
Nothing's forgotten, nothing's ever forgotten!
quote:In het Robin Hood museum in Nottingham "Tales of Robin Hood" (waar ik een jaar of wat geleden was
Op zaterdag 14 juni 2003 20:05 schreef IsaacD het volgende:
Bij de BBC versie van het programma "I love the 80's" werd in 1 aflevering uitgebreid aandacht besteed aan deze serie; hij was ook heel populair in Engeland destijds
(en ze houden ook nog elk jaar het Robin Hood tournament in Sherwood..)
quote:Een van laatste scenes als hij daarna op de heuvel gaat staan en zijn laatste pijl loodrecht de hemel inschiet.
Op dinsdag 29 juli 2003 12:31 schreef ChiChi het volgende:
Ik was ook helemaal gek van Michael Pread (nu nog steeds trouwens) en heb alle Robin Hood afleveringen op video (behalve 1). Ik vond het vreselijk toen hij in de serie doodging, al was dat wel heel spectaculair. Op een gegeven moment ging ik als au-pair naar Engeland en toen ontdekte ik dat hij in de serie "Riders" speelde naar een boek van Jilly Cooper. Stond hij in die week op de cover van een tv-gids.
Marion: "Robin are we going to die?"
Robin: "All men die".
Marion: "That's not what I asked".
Robin: "I know".
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 23:51 schreef ChiChi het volgende:
Mmmm, hoe werkt dat met zo'n smiley?
quote:je smiley-code moet helemaal los-staan, niet tegen een puntje aan zoals bij jou
Op woensdag 30 juli 2003 23:51 schreef ChiChi het volgende:
Mmmm, hoe werkt dat met zo'n smiley?
Hele leuke serie trouwens, Robin ofSherwood. ik keek hem ALTIJD!!!
Ik raadde hem een week geleden nog aan aan iemand op een ander forum.
quote:Geweldige serie was dat, al moet ik zeggen dat het nu 20 jaar later er soms wat vreemd uit ziet, maar ach dat is nostalgie.
Op donderdag 21 augustus 2003 17:21 schreef hornage het volgende:
Ik hoef nu nog maar 3 afleveringen te downen en dan heb ik ze allemaal. Lang Leve Robin Of Sherwood en eMule!
Net nog The King's Fool gezien. Laatste aflevering van eerste seizoen. Is met John Rhys-Davies. Das de acteur die LOTR Gimli speelt en de stem doet van Treebeard. Echt gaaf. Mijn vriendin zag het in het begin. Ik zo van: neeee, meen je niet!
Overigens het is wel een dagtaak om een aflevering te downloaden met emule, Ik weet niet hoe jij dat gedaan hebt, maar ik heb er nu pas maar een.
quote:Inderdaad was dat een geweldige serie.
Op vrijdag 13 juni 2003 12:03 schreef MissMSX het volgende:
Oew... I remember
Ik was wel helemaal verliefd op die Robin Hood destijds(dit doet me btw wel denken aan een andere serie over William tell
)
quote:Hmmm. Vraag me af of Kazaa er iets mee kan. Heb wel eens gezocht maar helaas bar weinig gevonden.
Op donderdag 13 november 2003 10:43 schreef hornage het volgende:
Ik had ze ook voor het laatst 10 jaar terug gezien. Maar ik heb ze van de zomer dus gedownload en daarna allemaal gekeken, maar nog steeds mooie serie hoor!
Het was altijd zo'n mooie serie . Ik vind hem jammer dat ze die niet meer uitzenden bij kerst. Ik vond Sir Guy of Gisburne altijd erg
.
Dit is echt een van de beste series ooit .
Als kerst nadert denk ik altijd aan deze serie en nu wil ik hem gewoon op dvd hebben! Mijn sig komt ook uit de serie. Ik vind het zo'n lieve quote .
Nu alleen de dvd's nog .
quote:waar heb je het besteld?
Op maandag 15 december 2003 14:30 schreef mamamiep het volgende:
Heb net de cd binnengekregen en geluisterd.
Nu alleen de dvd's nog
.
quote:Bol.com. Ik heb er nooit problemen mee, al hoor ik andere mensen er wel over. Ik had hem gewoon binnen 2 dagen binnen
Op maandag 15 december 2003 14:50 schreef bolus het volgende:[..]
waar heb je het besteld?
Voor de prijs hoef je het niet te laten .
quote:Oh die
Op maandag 15 december 2003 15:05 schreef bolus het volgende:
ik bedoelde de dvdscd heb ik al
Nog niet. Ik wilde gewoon de R2, maar niet de UK version en die is er (nog) niet. Ik hoop wel dat die binnenkort uitkomt, maar de R1 en R2 (UK) complete series box was pas 10 november uitgekomen.
Maar die heb ik nog niet besteld dus. Als ze er zijn ga ik het zeker doen, maar je kan ze ook in Nederland bestellen. Moet je maar even het topic doorkijken, daar staan er ook. Bij ebay etc. staan er ook .
en daarna meteen naar bed natuurlijk ... damn, da's lang geleden alweer ^_^
wel heel jammer toen donkere robin dood ging, als je zo jong bent als ik toen was maakt dat wel indruk op je
Heeft iemand die DVD's ook al daadwerkelijk gekocht? Want ik wil ze ook wel hebben eigenlijk, 150 euro voor 3 series, boeit me geen reet, dit is de beste herinnering die ik aan tv heb uit mijn jeugd.
quote:Dit MOET toch gewoon familie zijn van Bruce Dickinson
Op vrijdag 13 juni 2003 11:54 schreef jellyrose het volgende:
Zo goed??
Kennen we die nog?
[Dit bericht is gewijzigd door Kamphuys op 28-01-2004 22:50]
Zoals zovelen vond ik het toentertijd ook erg triest dat de eerste Robin Hood vermoord werd (hij wordt toch gezien als de Robin Hood)
Michael Praed is uit de serie geschreven omdat hij een rol kreeg in de bekende Amerikaanse serie "Dynasty" (een verkeeerde keuze m.i.)
Omdat m.i. de betreffende serie nooit helemaal is uitgezonden door een
Nederlandse omroep (ook niet zo'n 8/9 jaar geleden, dagelijks uitgezonden tijdens de kerstvakantie door de KRO. De KRO zende alleen de series uit met "Michael Praed" als Robin) ben ik benieuwd hoe het verder gaat met Robert of Huntingdon en de rest van de clan.
Nog niet zo lang ben ik de troste eigenaar van de "deluxe edition cd" "Legend" van de groep "Clannad". (by the way: aangeschaft bij van Leest, voor 7,99 euri en 2 cd's voor 15 euro naar keuze, maar dit even ter zijde).
Sinds ik in het bezit ben van de cd met de muziek van RoS ben ik dagelijks op het web om naar eventuele dvd's te zoeken van de serie.
En met resultaat!!!!!
Ben er inmiddels achter dat er tal van sites bestaan over "de" serie.
Er bestaat een 9 boxset met 8 dvd's serie en 1 dvd met extra's over de serie.
De set wordt verkocht in negen van de tien keer voor 99 pond (zo'n 140 euro) maar er is een website die de set aanbiedt voor 78 pond (excl. VAT) (zo'n 110 euro). (www.splashdvd.com) Eén nadeel de set is in zijn geheel niet ondertiteld, zelfs niet in het Engels.
Ik ben op zoek naar deze set!!!! (logisch). maar ik zou hem graag via een nederlandse importeur willen bestellen (Kheb nl. geen creditcard). (nadeel de set kost bij bijv. www.sorrynosubtitels.nl ongeveer 143 euro (zo'n 20 euro meer).
Weet iemand waar ik voor ongeveer 110 euro deze set kan bestellen!!!!!! (bij een nederlandse importeur/winkel)
Ik ben die gene dan eeuwig dankbaar!!!!
Thanks,
amigo4you
(p.s. hoop dat alles nou eindelijk een keer voor elkaar is!!!!!!)
http://www.addiesfaction.co.uk/
[Dit bericht is gewijzigd door ChiChi op 04-02-2004 12:21]
Met Michael Praed dan. De zoon van Sean vond ik toch wat minder. Muziek vond ik altijd al goed, maar wist nooit van wie. Jaren later een CD van Clannad gekocht nav de Jameson Whiskey reclame met daarop tot mijn grote verbazing de muziek van Robin of Sherwood. Ga meteen de DVD's bestellen!
De afleveringen die jij (u) op video hebt (heeft) zijn er na mijn schatting zo'n 12 (Am I correct). In totaal zijn er 26 afleveringen (zie eerder bericht). Ik ben het met je eens dat Michael Praed een betere Robin was.
Volgens mij zijn nooit alle 26 afleveringen uitgezonden (maar wel een paar met Jason Connery, door de VARA. (Wanneer is volgens jou de serie door de NOS uitgezonden dan!!!!!!????????)
Dus Guy of Gisburne is overleden...hij was niet veel ouder dan Robin Hood in de serie dacht ik. Robin Hood was zo'n 22 jaar. (1985)
18 a 19 jaar geleden dus. Jong gestorven (zo'n 40 /41 jaar)
Ik vond Nasir trouwens een van de favourieten
(spannende aflevering trouwens toen hij behekst was!!!!)
VRAAGJE AAN: UIO_AMS: waar ga jij de DVD's bestellen dan????!!!!! (via welke site)
quote:ook mooi, toen Nasir zich met zijn volledige naam voorstelde. paste niet op de standaard twee regels ondertiteling
Op woensdag 4 februari 2004 18:07 schreef amigo4you het volgende:
Ik vond Nasir trouwens een van de favourieten
(spannende aflevering trouwens toen hij behekst was!!!!)VRAAGJE AAN: UIO_AMS: waar ga jij de DVD's bestellen dan????!!!!! (via welke site)
aan het begin van dit topic staat een link naar Rodirect, daar zoeken naar Robin of Sherwood. gehele serie kost alleen wel zo'n 146 Euro. heb besloten om eerst maar eens te zien hoe ik er financieel voor sta.
edit
de link: http://www.rodirect.nl/displayers/index.asp?id=36750
[Dit bericht is gewijzigd door UIO_AMS op 05-02-2004 16:20]
quote:Jah klopt. Die ene kale tovenaar had een evil kloon van Robin gemaakt met klei. Het was namelijk The Hour of The Wolf ofzo. Die evil Robin wou Herne vermoorden maar Herne zag dat dit Robin niet was. De goede Robin kwam op tijd om Herne te redden en vermoorde zijn kloon. Marion kwam later op deze lokatie aan maar zag alleen de evil Robin dood liggen. Toen dacht ze dus dat ze weer een Robin kwijt was.
Op donderdag 5 februari 2004 11:37 schreef ChiChi het volgende:
Bij de laatste aflevering ging Marion in een klooster omdat ze dacht dat ze voor de tweede x een Robin kwijt was en dat kon ze niet meer aan.
quote:ik dacht dat ik serieus gek was door zelfs maar na te denken over het aankopen van de gehele serie voor het luttele bedrag van ¤ 146, maar voor jou moet ik buigen
Op donderdag 5 februari 2004 14:43 schreef Potus het volgende:
De aankondiging van een paar jaar geleden dat de hele Robin of Sherwood-serie op dvd zou verschijnen was voor mij de reden om een dvd-speler te kopen. Ik probeer de hele serie elk jaar een keer van begin tot eind te zien (kost me doorgaans een lang weekend. Zo'n echt "Lost Weekend"-idee). Dat heb ik verder alleen met The West Wing (en dat zijn tot nu toe maar twee seizoenen).
is het trouwens met NL ondertiteling (niet dat dat veel uitmaakt )
quote:Nee, daar wacht ik dus op
Op donderdag 5 februari 2004 14:51 schreef UIO_AMS het volgende:
is het trouwens met NL ondertiteling (niet dat dat veel uitmaakt)
quote:Eindelijk iemand die me serieus gek vindt. De meeste mensen vinden me gewoon gek.
Op donderdag 5 februari 2004 14:51 schreef UIO_AMS het volgende:[..]
ik dacht dat ik serieus gek was door zelfs maar na te denken over het aankopen van de gehele serie voor het luttele bedrag van ¤ 146, maar voor jou moet ik buigen
is het trouwens met NL ondertiteling (niet dat dat veel uitmaakt
)
Ik heb die DVD's in etappes gekocht, gewoon elke keer als er weer een set uit kwam. Dan lijkt het allemaal niet zo duur (je moet er wat voor doen om jezelf voor de gek te houden. Maar het werkt). Extra's zijn leuk, vooral de outtakes (bloopers) maar helemaal het commentaar van de cast is soms hilarisch.
Geen Nederlandse ondertiteling, want ik heb ze meteen bij Amazon UK besteld toen ze beschikbaar kwamen. Ik kon niet wachten op een eventuele Nederlandse versie. Noem het ongeduld.
quote:Volgens de site is het wel R2:
Op donderdag 5 februari 2004 20:45 schreef mamamiep het volgende:
Nee, daar wacht ik dus op. Je hebt alleen nog maar R1. Ik weet ook niet of ze wel R2 uitbrengen
.
code:Regio 2 (Europa, Japan, ..)
Release 10-11-2003
Herkomst Engeland
Verpakking Box Set
Lengte 1250 min.
"Er bestaat een 9 boxset met 8 dvd's serie en 1 dvd met extra's over de serie.
De set wordt verkocht in negen van de tien keer voor 99 pond (zo'n 140 euro) maar er is een website die de set aanbiedt voor 78 pond (excl. VAT) (zo'n 110 euro)
. (www.splashdvd.com) Eén nadeel de set is in zijn geheel niet ondertiteld, zelfs niet in het Engels.
Ik ben op zoek naar deze set!!!! (logisch). maar ik zou hem graag via een nederlandse importeur willen bestellen (Kheb nl. geen creditcard)
. (nadeel de set kost bij bijv. www.sorrynosubtitels.nl ongeveer 143 euro (zo'n 30 euro meer).
Weet iemand waar ik voor ongeveer 110 euro deze set kan bestellen!!!!!! (bij een nederlandse importeur/winkel"
De set is via versch. importeurs te bestellen verkrijgbaar met verschillende regio's 1,2, en 0 (hoe dit zit weet ik niet, enfin)
MET Z'N ALLEN NAAR WWW.SPLASHDVD.COM
quote:Jawel, maar je hebt R2 gewoon en R2 UK Version, en dat is zonder Nederlandse ondertiteling. Als je die vindt met Nederlandse ondertiteling dan mag je het hier posten, want dan ga ik die meteen bestellen
Op vrijdag 6 februari 2004 13:57 schreef UIO_AMS het volgende:[..]
Volgens de site is het wel R2:
code:Regio 2 (Europa, Japan, ..)
Release 10-11-2003
Herkomst Engeland
Verpakking Box Set
Lengte 1250 min.
quote:Thanks Amigo!
Op zaterdag 7 februari 2004 13:29 schreef amigo4you het volgende:
Er bestaat een 9 boxset met 8 dvd's serie en 1 dvd met extra's over de serie.
De set wordt verkocht in negen van de tien keer voor 99 pond (zo'n 140 euro) maar er is een website die de set aanbiedt voor 78 pond (excl. VAT) (zo'n 110 euro)![]()
![]()
![]()
![]()
. (www.splashdvd.com)
MET Z'N ALLEN NAAR WWW.SPLASHDVD.COM
110 euro is een betere prijs. Dat er geen ondertiteling bij zit vind ik niet zo'n probleem.
quote:Behalve dat jij waarschijnlijk het verschil nog niet ziet tussen een acteur en een stuk bordkarton is er verder niets mis met jason connery nee.
Op maandag 9 februari 2004 10:31 schreef Witchfynder het volgende:
Voor mij is er niks mis met Jason Connery. Lekker puh.
ps is er nou een r1 versie of niet en voor de kenners, speelt mijn lappie of xbox regio2 dvds?
[Dit bericht is gewijzigd door bolus op 09-02-2004 17:15]
quote:Heerlijk he, die muziek en die serie
Op maandag 9 februari 2004 17:14 schreef bolus het volgende:
heb toen ik klein was, een jaar of 6, 7 nog eens door de bossen van sherwood gerend, was helemaal gek van die serie heb hem toen ook in het engels op videoband gekocht (ik ben nu weer bezig met het herkijken) er is denk ik geen groter gevoel van nostalgie dan de openingsmuziek van deze fantastische serie.
quote:Je laptop en xbox spelen wel R2 films voor zover ik weet. Ik heb er nog niemand over horen klagen
ps is er nou een r1 versie of niet en voor de kenners, speelt mijn lappie of xbox regio2 dvds?
En er is wel een R1 versie, ook een R2 UK version. Die is er juist wel, maar R2 met nederlandse ondertiteling niet .
quote:Ik denk nergens.
Op maandag 9 februari 2004 21:48 schreef ChiChi het volgende:
En waar kun je die R1 met nederlandse ondertiteling dan krijgen?
quote:Dat zeg ik in bijna elke post, die bestaat niet
Op maandag 9 februari 2004 21:48 schreef ChiChi het volgende:
En waar kun je die R1 met nederlandse ondertiteling dan krijgen?
Iets beter over Robin hood is er m.i. voor TV nooit gemaakt. Aanrader voor liefhebbers van dit genre is het spel Robin Hood Legend of Sherwood uit 2002 of nog beter, bezoek de fabuleuze Major Oak in Sherwood forest in Nottinghamshire. Hij bestaat echt! De serie is echter gemaak in new forest in zuid engeland en in de wookie hole caves in somerset (grot van Herne)
Misschien nog wat tips daarvoor?quote:Op zondag 30 januari 2005 18:02 schreef hornage het volgende:
ik vond het nog steeds net zo gaaf anders. Alle afleveringen zijn btw wel te vinden hoor
quote:
Writing credits (in alphabetical order)
Richard Carpenter created and written by
John Flanagan writer
Anthony Horowitz 1986
Andrew McCulloch writer
Herne the Hunter. En dan de muziek van Clannad erbij. Geweldig.quote:Op zaterdag 24 december 2005 02:50 schreef McCarthy het volgende:
ja hier keek ik naar
geweldig, de man met het herten-gewei op zijn hoofd
dat zijn scenes waarvoor ik leef, prachtig
[afbeelding]
er is een hele vette scene in het bos met dat hert & o.a. heidense rituelen en veel vuur.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:03 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Herne the Hunter. En dan de muziek van Clannad erbij. Geweldig.
Ik kwam er eigenlijk bij toeval achter dat Clannad ook de muziek bij deze serie had gemaakt. Hoorde jaren geleden hun muziek bij de reclame van een Iers whiskymerk en kocht een verzamelaar waar ook wat nummers van Robin of Sherwood op stonden.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:33 schreef isapaardje het volgende:
Per toeval ben ik op dit forum terecht gekomen bij dit onderwerp.
Grappig maar als meisje van 15 was ik helemaal idolaat van Michael Pread en dus volgde ik trouw de serie van Robin Hood. Echter de eerste 3 had ik gemist.
Later is hij nog eens uitgezonden rondom kerst en heb ik ze allemaal opgenomen, echter weer zonder de eerste 3 aflevering. Dat is balen uiteraard, maar voor de rest heb ik ze allemaal en ga ze binnenkort op DVD overzetten want ik wil de serie niet kwijt.
De latere series met die blonde knaap vond ik wat minder, maar ja ik "had ook wat" met de eerste Robin![]()
Later kwam ik mijn man tegen die helemaal weg is van de muziek van Clannad en er ook alle cd's van heeft. Inderdaad heerlijke muziek en eentje ervan staat Michael ook mooi op de hoes![]()
Ik heb op een duits forum gezien dat ze daar al hetzelfde probleem hebben ... alleen maar de engelse versie. Nu is mijn engels niet best, maar volgens mij wordt er niet echt moeilijk engels gesproken in de serie ...quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Bij rodisc liggen ze nu in de aanbieding. Elk jaargang voor ¤19,99. Ik heb dus gelijk seizoenen 1 & 2 aangeschaft. Alle afleveringen dus met Michael Praed als Robin. Binnenkort maar een marathonuitzending houden.
Overigens is ook deze versie niet ondertiteld.
Ja.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:06 schreef isapaardje het volgende:
Ik heb niet alle voorgaande pagina's gelezen ... misschien is mijn onderstaande vraag al aan bod geweest, maar begrijp ik het goed dat als je de serie besteld op DVD dat je dan deel 1 en 2 moet nemen voor Michael Praed als Robin en dat deel 3 met die andere Robin is?
Ach, we plaatsen hier op Fok! ook beelden uit Big Brother, dus dat moet ook wel kunnen.quote:O ja nog een ander vraag ... weet iemand of het is toegestaan om vanaf video wat foto's op je website te zetten? Ik kan nergens iets vinden over waar ik eventueel zoiets moet navragen cq aanmelden ...
Die eerste 2 jaargangen heb ik dus voor ¤ 19,99 per stuk gekocht bij http://www.rodisc.nl/ . Misschien heb je daar wat aan.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:36 schreef isapaardje het volgende:
Ik zag op bovengenoemde link dat de complete serie 160 euro is ... hmm dat is wel wat veel van het goede. Ondanks dat de serie goed was, hoef ik alleen maar deel 1 en 2 te hebben, maar ontdekte dat op een site waar je ze kunt bestellen deel 1 omschreven staat als aflevering 1 t/m 6 en deel 2 staat dan aflevering 1 t/m 7. Typefout of ik begrijp het niet ?!
Ben zelf een beetje blond![]()
Ja dank je ... daar had ik inderdaad zitten kijken, maar er staan dus meerdere series vermeld en ik kwam er niet uit omdat de nummering die ze aangaven niet klopte.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Die eerste 2 jaargangen heb ik dus voor ¤ 19,99 per stuk gekocht bij http://www.rodisc.nl/ . Misschien heb je daar wat aan.
Jaar één en twee hebben in totaal 13 afleveringen. Dus dat klopt.
Als ik op deze link klik, zie ik de complete serie staan voor 160,99 euro en dat vind ik wel heel erg veel geld. Kennelijk ontgaat mij dan ergens de aanbieding voor bijna 100 euro minder ?!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:04 schreef SunSun het volgende:
Nogmaals:
Hier is de hele box met alle afleveringen met beide Robin Hoods te koop voor 64,99:
http://www.boudisque.nl/bestellen/index.asp?artikelnr=598506
Ook gewoon in de winkel Boudisque te halen/bestellen voor dezelfde prijs!
En er bestaat GEEN DVD met Nederlandse ondertiteling!
Daar valt wel wat aan te doenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:15 schreef samdeman1984 het volgende:
Bij torrentspy.com is er wel wat te vinden onder 'Robin of sherwood'. Helaas niet zoveel seeders....
Ik heb hem ook gewoon besteld voor dat bedrag....de complete set dus ik ga er vanuit dat het dan ook alle afleveringen zijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:05 schreef SunSun het volgende:
Nou Ja! Afgelopen woensdag stond hij onder die link echt nog voor 64,99 euro, Klare (zie hierboven) heeft hem daar ook voor dat bedrag gezien (toch, Klare?)! En ik heb hem ook voor dat bedrag gekocht bij Boudisque.
Inmiddels gister de laatste videoband teruggevonden en daar staan de afleveringen met Jason op t/m deel 22. Toen hield het ineens op ondanks een aankondiging de dag ervoor, werd toen een concert van Handel uitgezonden ..... in 1998 was dit van de VPRO.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:38 schreef isapaardje het volgende:
Heb inmiddels de Vara en de KRO aangeschreven ... you never know !!!
Waar werd hij nog meer uitgezonden destijds dachten jullie?
Uhh...sommige dingen herinner ik me liever zoals ze waren. Die Michael Praed bijvoorbeeld. Denk niet dat die er zoveel lekkerder op is geworden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:22 schreef isapaardje het volgende:
GOED NIEUWS .... voor alle fans:
Er loopt een petitie om een vervolg te gaan krijgen op de Robin Hood serie, en wel eentje die zich afspeelt 21 jaar na de laatste aflevering. ALLE, jawel ALLE spelers schijnen terug te komen, en allemaal ook in de leeftijd die ze nu zijn. Zelfs Michael, die dan voor Robin-of-Loxley in "het hiernamaals" gaat spelen, evenals Herne. Hoe ze het met Gisburne gaan doen zijn ze nog niet uit, maar dmv knipscenes willen ze zelfs hem erin proberen te krijgen.
Dus ik zou hierbij willen vragen ... tekenen jullie ook?
http://www.petitiononline.com/reward06/
Hij is van mij!quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:59 schreef Klare het volgende:
Ik weet ook niet of het zo`n goed idee is. Vind de serie zo mooi, kan alleen maar tegen vallen. (Mag tussen m`n studie door als pauze steeds een aflevering kijken....Nasir)
Prima, ren jij maar op me af met die twee zwaarden....quote:Op vrijdag 27 januari 2006 08:05 schreef Klare het volgende:
[..]
Moeten we er maar een zwaardbooggevecht om houden......![]()
Ik weet niet hoeveel bloopers er zijn, maar wel dat er in de dvd-boxen er heel veel zitten. Erg leuk en de meeste die hierboven staan beschreven, zitten erbij.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:07 schreef isapaardje het volgende:
[...]
Wel jammer dat de originele bloopers nooit allemaal op DVD zijn uitgebracht. Ze schijnen kapitalen gekost te hebben en alleen in privebezit te zijn van de acteurs (en deels ervan ooit verkocht voor goed doel). Als je de originele box koopt, schijnen er wel een paar bij te zitten als extra bonus materiaal.
Die hadden ze al welquote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:37 schreef Gin het volgende:
En volgens mij waren er in de middeleeuwen uberhaupt nog geen schoenen met hakken.
welke extra's?quote:Op maandag 20 februari 2006 21:37 schreef Potus het volgende:
Ik heb de boxen (per seizoen) gekocht, want ik moest en zou alle extra's. Het kan goed zijn dat bij de losse dvd's geen extra's zaten. Maar werden ze wel los verkocht eigenlijk? Ik moet nog zien dat ze met Nederlandse ondertiteling uitkomen. Voor mij hoeft het niet, maar zo te lezen is er wel behoefte aan. Maar is de "fanbase" groot genoeg om er een Nederlandse versie van te maken? Ik heb gene idee.
Gewoon naar Amazon.co.uk ofzo gaan, en alle seizoenen van Robin of Sherwood bestellen (dus vooral niet Robin Hood: Prince of Thieves. Brrrrr, Kevin Costner als Robin Hood. Had verboden moeten worden). Dan krijg je, de naam zegt het al, alle afleveringen van elk seizoen, met een heel stapel fijne extra's: het commentaar is bovengemiddeld leuk, de interviews met de acteurs, de zwaardvechtinstructie van Mark Ryan (Nasir) en de bloopers. Geen Nederlandse ondertiteling, maar dat vond ik geen enkel bezwaar.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:34 schreef McCarthy het volgende:
nou lees ik weer dat als ik een DVD koop ik niet het origineel krijg![]()
alle dondergoden bij elkaar. Ik wil gewoon fuckin robin hood kijken.
bedankt, ik kan hem alleen niet vinden op amazon (ik ben echt onhandig met dit soort dingen)quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:13 schreef Potus het volgende:
[..]
Gewoon naar Amazon.co.uk ofzo gaan, en alle seizoenen van Robin of Sherwood bestellen (dus vooral niet Robin Hood: Prince of Thieves. Brrrrr, Kevin Costner als Robin Hood. Had verboden moeten worden). Dan krijg je, de naam zegt het al, alle afleveringen van elk seizoen, met een heel stapel fijne extra's: het commentaar is bovengemiddeld leuk, de interviews met de acteurs, de zwaardvechtinstructie van Mark Ryan (Nasir) en de bloopers. Geen Nederlandse ondertiteling, maar dat vond ik geen enkel bezwaar.
die zou ik er zeker bij bestellenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:44 schreef McCarthy het volgende:
[..]
bedankt, ik kan hem alleen niet vinden op amazon (ik ben echt onhandig met dit soort dingen)
wel vond ik dit
[afbeelding]
Mwah ... ik vind zelf persoonlijk dat hij er nu ook nog wel mag wezen :quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:33 schreef Mwanatabu het volgende:
Die Michael Praed bijvoorbeeld. Denk niet dat die er zoveel lekkerder op is geworden.
Maak me niet wakker...
bedankt potusquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:49 schreef Potus het volgende:
Bij Amazon zijn alle delen te krijgen. Niet de complete alles kopen, daar zitten de extra's niet bij.
Dus serie 1
http://www.amazon.co.uk/e(...)/202-9070014-3512614
serie 2
Serie 3 deel 1
Serie 3 deel 2
Grom...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:03 schreef isapaardje het volgende:
[..]
Mwah ... ik vind zelf persoonlijk dat hij er nu ook nog wel mag wezen :
[afbeelding]
(uit musical contact 2003)
Volgens Network, die de DVD's heeft uitgegeven, zit er bij series 2 en 3 toch echt allemaal extra's:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:24 schreef isapaardje het volgende:
Als ik het goed gezien heb nu zit al het extra op de eerste DVD-box ... dus serie 1 (in bovengenoemde lijst de bovenste). Want in alle andere 3 zie ik geen DVD-extra's bij staan.
Dus wil je alleen het extra hebben, koop dan alleen serie 1 ... Maar er staat niet bij welke delen hierin zitten. Ik neem aan de helft![]()
Je hebt ook boxen met maar een paar afleveringen per keer ... 3 of zo. Daar zit dan neem ik aan dat extra's niet tussen.
Maar aangezien ik nu zie dat ze voor de hoezen dezelfde foto's gebruiken is het inderdaad soms wat verwarrend wat nu wat is ...
Het is inderdaad wat sneu als je pas later ontdekt dat je toch niet dat hebt gekocht wat je graag wilde hebben![]()
![]()
En ze hebben hem in het begin een afschuwelijke pruik opgezet zodat zijn bijgroeiende haar "niet zo opvalt" terwijl het echt to-taal niet klopt bij zijn eigen haarstructuur. Het is net een ontplofte haarbal op zijn hoofdquote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:05 schreef isapaardje het volgende:
Qua kapsel ... jaja dat is oa mooi te zien bij Little John. In Adam Bell. Aan het begin heeft hij nauwelijks een baard en kort haar. Aan het eind heeft hij volop baardgroei en probeert dat dan ook met zijn hand te verbergen![]()
Ik heb inmiddels ook alle delen via Play.com binnen ... nog geen 52 euro voor de hele serie. Enorm mooie DVD's, beeld en geluidskwaliteit zijn echt stukken verbeterd. Mooie indeling, mooie foto's. Interviews helaas voor mij niet altijd goed te volgen, maar bloopers ook erg lachen. De superlijm van Gisburn vind ik wel heel erg steengoed ... hoezo met voorbedachte rade![]()
Outtakes van de derde serie staat hij op.quote:en wat is er met superlijm en Gisburne?
Bij series 2 idd geen last, alleen bij 'the making of series 1&2' deel 3, daar doet het geluid het heel slecht. Je kunt de interviews bijna niet horen en de 'achtergrondmuziek' staat loeihard.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:13 schreef Klare het volgende:
Ik wilde net heel enthoudiast de Complete series 2 gaan kijken, doet het geluid het niet. Bij series 1 had ik hier geen last van.... Iemand ook dit probleem gehad?
Nee, dat is voor eigen gebruik. Verspreiding en het faciliteren daarvan is verboden. Althans, dat laatste daar zijn nu rechtzaken over.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:08 schreef linieboer het volgende:
Vraagje, is het verboden om publiekelijk uitgezonden beelden vast te leggen?
Op geen enkele opname die ik van TV heb opgenomen staat in het Nederlands iets van copyright o.i.d..
Het is een geheel nieuwe serie die we nu te zien krijgen. En ik vind er geen moer aan.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:06 schreef Borizzz het volgende:
En nu is de vierde serie op TV, zaterdagavond op de BBC.
Ik heb de oude series nog ergens op video. Ga die nog maar eens kijken. Geweldige serie was dat. Tenminste met de bruinharige Robin....
Is de oude 4e serie op de BBC te zien?quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:31 schreef Borizzz het volgende:
Ik zei alleen iets over de oude serie... niet over de nieuwe; die moet ik eerst nog ns gaan zien....
Niet mee eensquote:Op zondag 15 oktober 2006 18:53 schreef UIO_AMS het volgende:
Het is een geheel nieuwe serie die we nu te zien krijgen. En ik vind er geen moer aan.
Dat las ik ook op bol.com. Vreemd, want ze zouden toch identiek moeten zijn (geen PAL naar NTSC conversie ofzo). Maar aangezien de Britse uitgave omgerekend maar EUR 10 per seizoen kost (seizoen 3 is EUR 20 want dat zijn twee boxen), en de NL versie twee x zoveel is de keuze toch snel gemaakt.quote:Op zondag 25 maart 2007 13:54 schreef Borizzz het volgende:
Geen idee, maar de beeldkwaliteit schijnt i.e.g. wel beter te zijn.
En er staan bloopers en extra's op de DVD van seizoen 2! Leuk om te zien!
De Engelse uitgave heeft geen ondertiteling, maar wel de extra's zoals die hierboven ook zijn beschreven.quote:Op zondag 18 maart 2007 16:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vraagje: Inmiddels liggen de eerste twee seizoenen in de winkels voor EUR 20 per stuk. Op amazon.co.uk zijn ze echter te koop voor EUR 12,- per stuk, omgerekend. Bovendien hebben ze daar ook al het 3e seizoen uitgebracht. Nu maakt het mij niet zoveel uit of er NL ondertiteling op zit, maar weet iemand of de UK uitgave toevallig wel Engelse ondertiteling heeft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |