abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 maart 2006 @ 01:34:53 #201
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_35980590
Ik heb de box bestaande uit 4 delen (maar 1 geheel qua afbeelding aan de buitenkant) al sinds een jaar van Play.com, het mooiste pronkstuk uit mijn collectie. Super, ook met vele extra's qua interviews e.d. Wat blijkt? De Nos die de serie uitzond, heeft steeds 2 minuten aan scenes geknipt, ik zag namelijk steeds nieuwe scenes die ik nog niet kende. En ze hebben de volgorde van afleveringen 7-13 veranderd.

Het is van een ontzettend hoge kwaliteit, alle afleveringen, die schrijver Richard Carpenter daar kun je ook nu nog mee mailen op Robin of Sherwood lists en met dce cast kun je ook chatten op de zgn. Silver Arrow chats.

Dat is namelijk het bijzondere, 20 jaar geleden werd de laatste aflevering opgenomen, maar de acteurs onderling zijn samen met de producers etc. een hechte kliek gebleven, hetgeen uniek is.

Het mocht ook wat kosten, Goldcrest, de producent, is er haast aan failliet gegaan. Alles is op locatie buiten opgenomen, op kostbare film. Er waren daarna nog plannen voor een vervolgserie, iedereen had er zin in, hij zou in Palestina spelen tijdens de Kruistochten o.a. maar Goldcrest had er gewoon het geld niet meer voor (budget was iets van 10 miljoen pond voor 1 seizoen).

Je kunt het eigenlijk steeds blijven kijken, het is levensecht, de karakters zijn excellent, boordevol actie, ijzersterke verhalen en in een realistische, grimmige setting.. hulde, hulde, hulde, ongeevenaard!

[ Bericht 2% gewijzigd door Perico op 13-03-2006 01:43:17 ]
pi_35981904
Gisteren het eennalaatste deel gekeken
Die interactie tussen de sheriff en Gisburne:

Sheriff: "Ik heb het laaiend druk, ik moet nog uit honderd mensen de belasting persen, donderdag heb ik 6 ophangingen in mijn agenda staan, mijn moeder komt voor het weekend...bla bla" *raaskalt door over hoe verschrikkelijk druk hij het heeft*
Gisburne: "Your mother...!?" (enige wat hij onthoudt van die hele lijst)

Of die scène waarin de sheriff ijskoud Gisburne de schuld geeft van het gestolen graan:
"Ja, neem zijn hoofd maar het was allemaal zijn idee en zijn bewaking was niet op orde..." *gaat een minuut door met leugens over wat Gisburne allemaal wel niet fout heeft gedaan, Gisburne loopt inmiddels groen aan van woede*
Sheriff sluit af: "En vergeet niet dat hij van alles zal verzinnen om zijn eigen huid te redden..."
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 13 maart 2006 @ 16:59:36 #203
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_35995384
Geweldig ja, "The Time of the Wolf".
Paradoxaal genoeg was het de eerste aflevering die Jason Connery opnam..

De laatste Robin of Sherwood scene die geschoten is, is uit deel 18, the Sheriff of Nottingham, toen de Sheriff 's nachts Sherwood in werd gestuurd en gevangen werd genomen. Na die indrukwekkende dialoog tegen de wolfsheads , zat het er voor de crew op. Ze hadden echt een kris-kras opname schema

Wat ook vaker wel continuiteitsproblemen qua kapsels e.d. tot gevolg heeft...
pi_36033150
Qua kapsel ... jaja dat is oa mooi te zien bij Little John. In Adam Bell. Aan het begin heeft hij nauwelijks een baard en kort haar. Aan het eind heeft hij volop baardgroei en probeert dat dan ook met zijn hand te verbergen

Ik heb inmiddels ook alle delen via Play.com binnen ... nog geen 52 euro voor de hele serie. Enorm mooie DVD's, beeld en geluidskwaliteit zijn echt stukken verbeterd. Mooie indeling, mooie foto's. Interviews helaas voor mij niet altijd goed te volgen, maar bloopers ook erg lachen. De superlijm van Gisburn vind ik wel heel erg steengoed ... hoezo met voorbedachte rade
pi_36033324
Overigens is er 25 augustus weer een bijeenkomst in Nottingham tussen fans, acteurs, schrijvers e.d.

Ikzelf zit inmiddels bij een Duits forum waar ze al jaren vervolgverhalen schrijven op de serie.

Het is ook inderdaad een blijvende serie voor jong en oud. Maar valt me wel op dat de discussie "wie was de beste Robin" nooit helemaal zal verdwijnen. Zelfs niet nu wij (de fans van vroeger) de reden weten waarom Loxley dood moest gaan (omdat Michael zonodig zijn geluk op Broadway wilde gaan beproeven). Jason heeft het eigenlijk heel knap gedaan, of beter veel moed gehad om deze taak op zich te nemen, maar echt mijn favoriet is hij niet geworden (persoonlijke smaakkwestie uiteraard), maar ik kan hem nu wel meer waarderen en kijk nu anders naar de 13 delen waar hij in meespeelt.
Hij heeft wel leuke bloopers ook
pi_36046078
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 20:05 schreef isapaardje het volgende:
Qua kapsel ... jaja dat is oa mooi te zien bij Little John. In Adam Bell. Aan het begin heeft hij nauwelijks een baard en kort haar. Aan het eind heeft hij volop baardgroei en probeert dat dan ook met zijn hand te verbergen

Ik heb inmiddels ook alle delen via Play.com binnen ... nog geen 52 euro voor de hele serie. Enorm mooie DVD's, beeld en geluidskwaliteit zijn echt stukken verbeterd. Mooie indeling, mooie foto's. Interviews helaas voor mij niet altijd goed te volgen, maar bloopers ook erg lachen. De superlijm van Gisburn vind ik wel heel erg steengoed ... hoezo met voorbedachte rade
En ze hebben hem in het begin een afschuwelijke pruik opgezet zodat zijn bijgroeiende haar "niet zo opvalt" terwijl het echt to-taal niet klopt bij zijn eigen haarstructuur. Het is net een ontplofte haarbal op zijn hoofd

en wat is er met superlijm en Gisburne?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_36064822
quote:
en wat is er met superlijm en Gisburne?
Outtakes van de derde serie staat hij op.

Eigenlijk jammer om te verraden als je hem nog zou moeten bekijken. Dus voordegene die de DVD nog in bestelling hebben; even niet verder lezen

King John staat "lelijk" te doen tegen de sheriff en Gisburne die weer eens wat "stoms" hebben gedaan. Achter hen staat de Carnac heette die man geloof ik. Hoe dan ook, King John verteld dat hij Gisburne en de Sheriff zal laten onthoofden en vraagt volgens mij (maar ja mijn engels is niet optimaal) hoe ze dat willen laten gebeuren.

Hierop haalt de Carnac een ijzerzaag onder zijn mantel uit. Dat is op zich al humor en iedereen schiet al in de lach, behalve Gisburne die vervolgens een tube superlijm uit zijn zak haalt en zegt overal op voorbereid te zijn

Dit is dus echt met voorbedachte rade voorbereid door die 2 ... en daarmee weer zo'n "dure" blooper hihi. Ze staan er vol mee volgens mij. Want zo hebben ze (oa Will Scarlet) eens een camera kapot geschoten. Die hadden ze naast een doel gezet waarop ze moesten schieten en hij vond het te leuk om zgn. mis te schieten. Wel die camera aan diggelen van zoveel duizenden ponden.
pi_36658791
Nou moe ....
krijgen jullie die DVD's ook zo lastig uit hun originele hoesjes of ben ik gewoon zo onhandig ?
  donderdag 13 april 2006 @ 15:13:51 #209
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_36922644
Ik wilde net heel enthoudiast de Complete series 2 gaan kijken, doet het geluid het niet . Bij series 1 had ik hier geen last van.... Iemand ook dit probleem gehad?
  Moderator donderdag 13 april 2006 @ 16:19:48 #210
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_36924981
Nope. Bij mij was het geluid gewoon goed.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_37028813
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:13 schreef Klare het volgende:
Ik wilde net heel enthoudiast de Complete series 2 gaan kijken, doet het geluid het niet . Bij series 1 had ik hier geen last van.... Iemand ook dit probleem gehad?
Bij series 2 idd geen last, alleen bij 'the making of series 1&2' deel 3, daar doet het geluid het heel slecht. Je kunt de interviews bijna niet horen en de 'achtergrondmuziek' staat loeihard.
It's not over, it'll never be over.
pi_37388199
Ik heb nog niet alles gekeken en afgeluisterd. Maar bij de foto's van de derde serie heb ik helemaal geen geluid. Jammer want het zijn er nogal wat.

Inderdaad bij een of ander interview had ik wel last van het harde achtergrond geluid (muziek) omdat ik mij nogal moet concentreren op het gesproken engels.
pi_40640023
Hallo liefhebbers, ik heb een vraag/verzoek.
Ik heb alle afleveringen ooit opgenomen op video, inmiddels heb ik ze op dvd gezet.
Helaas echter mis ik de laatste drie afleveringen: Rutterkin & The Time of the Wolf' Part 1&2.
De kwaliteit van de opname/dvd is natuurlijk niet optimaal, maar toch nog redelijk goed te noemen. Ik heb daardoor ook niet echt zin om zo'n hele verzamelbox aan te schaffen, maar omdat ik onlangs een klein stukje via LIMEWIRE heb kunnen bekijken, is mijn nieuwsgierigheid en die van mijn kinderen ernstig aangewakkerd.
Vandaar dit verzoek: wie kan ons op een of andere manier helpen aan deze laatste 3 afleveringen.
Het zou ons een erg groot plezier verschaffen!
  Moderator woensdag 9 augustus 2006 @ 12:52:08 #214
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_40640300
Je vraagt hier natuurlijk niet naar één of andere site waar je die bestanden illegaal kunt downloaden, want dat mag hier op dit forum natuurlijk niet.
Dus blijft er weinig anders over dan de dvd van het laatste seizoen te bestellen. Een link naar die site staat nog wel ergens in dit topic.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_40640941
Vraagje, is het verboden om publiekelijk uitgezonden beelden vast te leggen?
Op geen enkele opname die ik van TV heb opgenomen staat in het Nederlands iets van copyright o.i.d..
  Moderator woensdag 9 augustus 2006 @ 13:23:05 #216
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_40641475
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:08 schreef linieboer het volgende:
Vraagje, is het verboden om publiekelijk uitgezonden beelden vast te leggen?
Op geen enkele opname die ik van TV heb opgenomen staat in het Nederlands iets van copyright o.i.d..
Nee, dat is voor eigen gebruik. Verspreiding en het faciliteren daarvan is verboden. Althans, dat laatste daar zijn nu rechtzaken over.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:06:54 #217
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_42701557
En nu is de vierde serie op TV, zaterdagavond op de BBC.

Ik heb de oude series nog ergens op video. Ga die nog maar eens kijken. Geweldige serie was dat. Tenminste met de bruinharige Robin....
kloep kloep
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 18:53:58 #218
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_42702537
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:06 schreef Borizzz het volgende:
En nu is de vierde serie op TV, zaterdagavond op de BBC.

Ik heb de oude series nog ergens op video. Ga die nog maar eens kijken. Geweldige serie was dat. Tenminste met de bruinharige Robin....
Het is een geheel nieuwe serie die we nu te zien krijgen. En ik vind er geen moer aan.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:31:48 #219
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_42704788
Ik zei alleen iets over de oude serie... niet over de nieuwe; die moet ik eerst nog ns gaan zien....
kloep kloep
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 20:50:09 #220
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_42705420
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:31 schreef Borizzz het volgende:
Ik zei alleen iets over de oude serie... niet over de nieuwe; die moet ik eerst nog ns gaan zien....
Is de oude 4e serie op de BBC te zien?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_43052013
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:53 schreef UIO_AMS het volgende:
Het is een geheel nieuwe serie die we nu te zien krijgen. En ik vind er geen moer aan.
Niet mee eens

Ik kan er best van genieten. Nu zijn we inmiddels al bij aflevering 4 aanbeland en het wordt allemaal veel spannender nu Ook wat meer geweld enzo

Wat ik alleen wel beetje gaar vind is dat je geen druppel bloed ziet als iemand met een pijl geraakt wordt Daar kunnen de Engelse kindjes niet tegen zeker

Anyhoo.. ik ben benieuwd naar de 5e aflevering
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_43104193
Wow!

Ik zie dit topic geheel toevallig .. en het gaat over een van mijn favoriete TV series ooit

Ah, the memories

Ook interessant dat er op BBC weer wat loopt, zal zeker even gaan kijken!
pi_43293567
*kick*

De aflevering van afgelopen zaterdag was weer leuk met die pijlschiet wedstrijd

Iemand anders naast mij en Starfish die deze serie zaterdags kijkt op BBC1 ?
lekker faxen heel de dag echt genot
  Admin maandag 6 november 2006 @ 19:21:14 #224
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_43300194
De nieuwe Robin Hood serie is wel okay. Beetje tam, maar wel vermakelijk. Keith Allen als de sherrif is best wel grappig.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_45889967
Namens Isapaardje (die even om de een of andere reden niet kan inloggen) belangrijk nieuws:

Deel 1 van de serie Robin of Sherwood is inmiddels in Nederland uit en is verkrijgbaar bij diverse warenhuizen, maar ook rechtstreeks te bestellen bij:

http://www.justwebshop.nl

Met ondertiteling dus
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:40:17 #226
148942 JB100-plus
Fumbling Towards Ecstasy
pi_45900627
Bedankt voor de tip
In mijn herinnering was/is het een geweldige serie. De CD met de muziek van Clannad ("Legend") heb ik indertijd zo snel mogelijk aangeschaft, de DVD komt er dus binnenkort bij!
"Ach, je moet toch wat te klooien hebben."
"If you have never stood at the end of a track and experienced a twin Rolls Royce Griffon tractor coming at you full throttle, you are missing something very special!!"
pi_45931798
Deze nederlands ondertitelde is bovendien net als de engelse uitgave, incl de ontbrekende stukken (dus langer dan de tv uitzendingen waren) en inclusief de bloopers (extra's).
Ook dolby 5.1 geluid.

Rechtstreekse link om te bestellen is trouwens:
http://www.justwebshop.nl/product_info.php?cPath=3&products_id=221
pi_46041212
Zag 'm ook al liggen bij Free Record Shop, voor 19,95, geloof ik. Binnenkort maar eens aanschaffen.
'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
  dinsdag 6 februari 2007 @ 17:03:25 #229
148942 JB100-plus
Fumbling Towards Ecstasy
pi_46045139
Ik wou net doorgeven dat ie daar ook te koop was.
Alleen heb ik 'm net kado gekregen
"Ach, je moet toch wat te klooien hebben."
"If you have never stood at the end of a track and experienced a twin Rolls Royce Griffon tractor coming at you full throttle, you are missing something very special!!"
pi_46056634
Ik heb wel gezien dat er niet zoveel extra's bij zit als bij de engelse originele uitvoering.
Ik zal nog eens navragen hoe dit komt, en of dit extra's er misschien bij de overige seizoenen wel bij zit. Ik bedoel dan de interviews, the making-of en de foto-galerij
Begreep dat in Duitsland dit alles ook op de (duitstalige) DvD's zit.
pi_46469760
Navraag gedaan. Waarschijnlijk komt het bonusmateriaal hier bij het derde seizoen te zitten (daar staat meer dan een uur aan extra's op).
  vrijdag 23 februari 2007 @ 20:24:00 #232
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_46604598
Leuk dat deze serie uitkomt.
Weet iemand of het de moeite waard is?
kloep kloep
pi_46616471
Lang geleden ooit op tv gezien. Was best te genieten inderdaad, hoewel ik die eerste robin het best vond, daarna had je zo'n blonde met een matje geloof ik. Leuk dat die oude series op dvd worden uitgebracht, volgende week eens even checken maar!
  zondag 25 februari 2007 @ 00:05:48 #234
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_46642543
Op de DVD staan alleen de afleveringen 1 tot en met 4.
Komen de rest van de afleveringen (tot en met 13 dacht ik) ook uit in Nederland?
Alleen dan vind ik het interessant om aan te schaffen!
kloep kloep
pi_47148145
Ik heb alle 3 de DVD's vorige week bij ECI gekocht voor 49,99. Er zit ook nog een CD van Clannad bij met hun grootste hits.

De DVD's bevatten alle delen met Michael Praed (DVD 1 en 2) en alle delen met Jason Connery (DVD 3).

[ Bericht 22% gewijzigd door ChiChi op 11-03-2007 11:08:44 ]
  maandag 12 maart 2007 @ 16:55:48 #236
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_47196345
Nederlands ondertiteld?
kloep kloep
pi_47204379
Ja.
  zondag 18 maart 2007 @ 16:19:12 #238
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_47402095
Vraagje: Inmiddels liggen de eerste twee seizoenen in de winkels voor EUR 20 per stuk. Op amazon.co.uk zijn ze echter te koop voor EUR 12,- per stuk, omgerekend. Bovendien hebben ze daar ook al het 3e seizoen uitgebracht. Nu maakt het mij niet zoveel uit of er NL ondertiteling op zit, maar weet iemand of de UK uitgave toevallig wel Engelse ondertiteling heeft?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 25 maart 2007 @ 13:54:43 #239
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_47638363
Geen idee, maar de beeldkwaliteit schijnt i.e.g. wel beter te zijn.
En er staan bloopers en extra's op de DVD van seizoen 2! Leuk om te zien!
kloep kloep
  zondag 25 maart 2007 @ 16:31:23 #240
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_47642784
quote:
Op zondag 25 maart 2007 13:54 schreef Borizzz het volgende:
Geen idee, maar de beeldkwaliteit schijnt i.e.g. wel beter te zijn.
En er staan bloopers en extra's op de DVD van seizoen 2! Leuk om te zien!
Dat las ik ook op bol.com. Vreemd, want ze zouden toch identiek moeten zijn (geen PAL naar NTSC conversie ofzo). Maar aangezien de Britse uitgave omgerekend maar EUR 10 per seizoen kost (seizoen 3 is EUR 20 want dat zijn twee boxen), en de NL versie twee x zoveel is de keuze toch snel gemaakt.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_47809135
Inmiddels mijn 4 dubbeldvd's (seizoen 1, 2, 3.1 en 3.2) binnen. Best redelijk beeld, ietwat korrelig soms, maar 't is ook al 23 jaar oud.

Vergeleken met de nederlandse uitgave is de engelse uitgave wat sober. Gewone plastic snapcases, niet de fraaie kartonnen doosjes waar de NL serie in zit. Ik heb de bonusmaterialen nog niet kunnen bekijken, maar wat me wel opviel was dat de Nederlandse box van seizoen 2 3 dvd's telt, en de Engelse 2.

Ook moet de Engelse serie het zonder ondertiteling (ook geen engelse) stellen.

Daar staat wel een flinke prijsreductie tegenover. De Engelse set kost zo'n EUR 10 per dubbel-dvd (GBP 7), de Nederlandse het dubbele.

Maar nu eerst lekker kijken!
  Moderator vrijdag 30 maart 2007 @ 00:38:22 #242
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_47815644
quote:
Op zondag 18 maart 2007 16:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vraagje: Inmiddels liggen de eerste twee seizoenen in de winkels voor EUR 20 per stuk. Op amazon.co.uk zijn ze echter te koop voor EUR 12,- per stuk, omgerekend. Bovendien hebben ze daar ook al het 3e seizoen uitgebracht. Nu maakt het mij niet zoveel uit of er NL ondertiteling op zit, maar weet iemand of de UK uitgave toevallig wel Engelse ondertiteling heeft?
De Engelse uitgave heeft geen ondertiteling, maar wel de extra's zoals die hierboven ook zijn beschreven.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_50126363
Alle seizoenen zijn nu inderdaad op DVD in Nederland uitgekomen; met ondertiteling dus.

Bij seizoen 1 alleen de bloopers als extra.
Bij seizoen 2 naast de bloopers ook de making of bestaande uit interviews
Bij seizoen 3 zitten veel meer extra's, maar allen te maken met seizoen 3.

Deze laatste box bevat alle afleveringen van seizoen 3 (jason). (Dus niet zoals in de engelse uitgave dat seizoen 3 uit 2 boxen van ieder 6/7 afleveringen bestaat).

De Nederlandse uitgave heeft een mooie stevige kartonnen doos met uitlaapbare binnenkant. Leuke foto's zijn daarin te zien. Oogt zoals hierboven ook staat professioneler als de engelse.
Maar de engelse daarentegen vind ik op beeld weer wat mooier ogen omdat je doorlopende beelden ziet als je nog maar in je menuscherm kijkt.
Er zitten op de engelse versie ook iets meer extra's toegevoegd als promo's en foto's.

Maar de Nederlandse versie is zeker een aanrader om te kopen; zeker als je engels niet al te geweldig is. het is en blijft gewoon een goede serie
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:55:35 #244
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_50130086
Zo ziet mijn in 2003 aangeschafte Engelse box eruit:

Zonder ondertiteling, maar dus wel met vele extra's en schitterende menu's (waar isapaardje al over sprak).

Er zijn vele outtakes origineel op (dure) film geschoten op locatie, zoals boogschieten. Er zijn de bloopers, en uitvoerige interviews met acteurs en producent, die door alle boxen heen lopen.
En Nasir laat zien hoe je moet zwaardvechten.

Eigenlijk sinds het "begin" van internet is de hechte cast te benaderen. Schrijver Richard Carpenter (ook bekend van Catweazle) heeft mooie beschouwingen geschreven over de magische achtergronden en de analogie tussen Robin en Jezus bijvoorbeeld en als kijker kon je ook altijd in discussie met hem gaan.

Dan zijn er ook de speciale "weekends in Sherwood", waar acteurs en fans bijeenkwamen en een gezellige tijd hadden. En niet te vergeten, de Silver Arrow IRC chats, waarin de acteurs en Richard als ze bijeen kwamen op inlogden.

Ik heb er zelf nooit actief aan meegedaan, maar wel hartstikke leuk natuurlijk, dat ze zo'n hechte kliek gebleven zijn. De betreurde Guy of Gisburne had zich tussen 89 en 95 alleen compleet teruggetrokken uit het publieke oog, maar is hierna wel nog een keer op een Silver Arrow chat geweest.

En Jason Connery is meestal present, als Robin, omdat Michael Praed dacht ik in de USA woont, en het nooit zo boterde tussen Will Scarlett en Michael Praed (wat ook te zien is in de eerste serie, maar het komt wel het spel ten goede!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 06-06-2007 13:45:47 ]
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:00:13 #245
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_50152972
Gisburne is toch al een tijd geleden overleden?
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:44:38 #246
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_50161886
Ja, op 20 november 2003 lees ik nu, na een kort gevecht met longkanker. Hij was pas 43...
Hoe tragisch, Robert Addie speelde zo goed! Maar zijn hele leven heeft hij, ondanks mooie rollen, ook vooral persoonlijke tragiek gekend.

Andere overledenen van de cast zijn John Abineri (Herne the Hunter, 1928-2000) en stuntcoordinator Terry Walsh (2002), die ook een rol speelde als soldaat. Hij vond drie sword modes uit die hierna standaard werden in de filmwereld, en bekend zijn als Robin Hood 1, 2 en 3.
pi_50219659
Michael Praed woonde een tijd lang in Los Angelos, maar nu al weer heel veel jaren in Londen. Hij komt echter inderdaad zelden op de ontmoetingsdagen. Weet dat er binnenkort (eind juli of begin augustus) weer eentje in Duitsland is voor fans aldaar (en iedereen die het leuk vind een paar dagen als Robin en zijn bende door het leven te gaan).
Wel grappig dat de serie na zoveel jaren nog echt leeft.

De Nederlandse boxen zien er inderdaad wat anders uit van binnen.
Heb begrepen dat ze, zoals ze er uit zien (op tv), zo zijn aangeleverd vanuit Engeland.
Ook met interviews en zwaardgevechten, maar niet met bijv. commentaar bij oa the Swords of Wayland. Maar wel een ander stukje achter de schermen, dat ik niet op de engelse kon terugvinden. Vond dat dan wel weer grappig ...
  vrijdag 22 juni 2007 @ 17:58:02 #248
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_50735965
Met name seizoen 1 en 2 spraken me vroeger erg aan. Deze heb ik dus ook op DVD.
Seizoen 3 nooit echt gekeken.
Is deze de moeite waard vinden jullie?!
kloep kloep
pi_51140634
In mijn jeugd was ik een enorme fan van Michael Praed. Daarom vond ik toen seizoen 3 met Jason minder. Maar nu het fan-zijn-van op de achtergrond is verdwenen, vind ik seizoen 3 zeker ook de moeite waard. Niettemin zijn niet alle afleveringen even spectaculair, maar dat komt ook door de diverse schrijvers van de verhaallijnen. Maar gold voor de eerste 2 seizoenen ook dat er soms een wat mindere aflevering in zat.
pi_54868374
Inmiddels liggen seizoenen 1 en 2 (13 afleveringen met Michael Praed) heel voordelig in de winkel als complete box.
12,95 bij zowel Bart Smits als Blokker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')