Jammer dat deze groep nog geen eigen topic heeft, dus bij deze
Discografie
1996 Come find yourself
1998 100% Colombian
1999 Mimosa
2001 Loco
2002 Bag of hits
Wie zijn de Fun Lovin' Criminals
Fast, Huey & Mackie
Korte historie
Deze band werd in 1993 opgericht toen Huey 'DiFontaine' Morgan, en Brian 'Fast, Fisty, etc' Leiser, in een bar zaten en Steve Borovini ontmoetten, (hij werkte in die bar). Steve en Fast speelden al in een band en waren goed op de hoogte van hoe je een plaat moet produceren. Ondertussen speelde Huey gitaar en schreef hij samen met Fast een aantal nummers. Verder recruiteerde Huey en Fast, Steve als drummer en de Fun Lovin' Criminals waren gevormd. Iedereen ken de FLC wel sinds hun hit "scooby snacks", een humoristisch nummer over een bankoverval en een achtervolging door de politie.
Erg chille muziek idd. En live waren ze ook wel okay, hoewel het geluid in Paradiso nogal zoog dus het niet helemaal lekker overkwam.
Heb niet écht een favo-nummer.
Ik heb ze meerdere malen live gezien en het geluid was nooit echt goed behalve een keer in Vredenburg (17/11/96). Dat was een lekker concert trouwens, super relaxed en 200% fun.
Ik hoop dat men het dipje (loco) te boven komt en wacht de toekomst ons brengen zal.
erg goeie muziek alleen dat concert was niet veel. niet door de band maar door de techniek. Huey was vrijwel niet te horen.
best wel jammer....
heb 3 cd's van die lui, supercool!
100% Colombian vind ik ook erg prettig om te horen en de anderen, moet ik tot mijn spijt zeggen, draai ik wat minder. Niet omdat ze slecht zijn ofzo, maar ik heb zoveel andere goede cd's
Een van de mooiere nummer vind ik We're all very worried about you.
Live op Parkpop, tja..... misschien met een kratje bier al achterover en 13 joints is het te versmaden, maar anders niet.
Typisch een voorbeeld van een band die per ongeluk ooit 1 goed liedje heeft uitgebracht, en eigenlijk gewoon toen, direct, had moeten stoppen.
echt troep.
maar ja, ben zoals gewoonlijk weer de enige
quote:Mimosa is een heerlijke cd. Zeer relaxed.
Op dinsdag 22 april 2003 00:48 schreef beelz het volgende:
is idd erg goede muziek
jammer dat mimosa ondergewaardeerd is..is de perfecte zomer chill cd met wat verdovende middelen op in je achtertuintje in de zon
Ik wil ze wel eens live zien
of zijn ze uit elkaar
quote:Uit elkaar lijkt me stug daar ik ze dus in november heb zien optreden.
Op zondag 27 april 2003 22:29 schreef amnesiac het volgende:
Gaan ze ooit nog eens tourenIk wil ze wel eens live zien
of zijn ze uit elkaar
quote:Love Unlimited is zooooooo cool
Op maandag 21 april 2003 20:30 schreef Citroentje het volgende:
Goede muziek!mijn favoriete nummers zijn Love Unlimited en Up On The Hill
scooby snacks is ook heel goed
quote:En na 'n paar maanden is't zover (kon geen ander topic vinden waarin dit werd aangekondigd)
Op maandag 28 april 2003 21:12 schreef amnesiac het volgende:
Hopelijk komen ze snel nog een keer naar Nederland
code:Ik ga persoonlijk naar de Oosterpoort; kheb ze in 2001 op Werchter gezien, en toen was't 'n leuk feestje daaro... Vandaar dat ik benieuwd ben hoe ze 't in 'n kleiner zaaltje zoals in Grunn gaan doen.. Iemand anders die ook gaat?wo 1 okt 2003 20:30 De Oosterpoort GRONINGEN
do 2 okt 2003 21:00 013/ The Choice TILBURG
vr 3 okt 2003 21:00 Paradiso grote zaal AMSTERDAM
za 4 okt 2003 20:15 Tivoli UTRECHT
zo 5 okt 2003 20:00 Nighttown ROTTERDAM
Verder: Zeer relaxte laidback muziek!
quote:Count me in too
Op vrijdag 15 augustus 2003 21:01 schreef Almighty het volgende:
4 Okt Tivoli... I'm there!
quote:mooi, Oosterpoort weer!
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:20 schreef U het volgende:[..]
En na 'n paar maanden is't zover (kon geen ander topic vinden waarin dit werd aangekondigd)
code:Ik ga persoonlijk naar de Oosterpoort; kheb ze in 2001 op Werchter gezien, en toen was't 'n leuk feestje daaro... Vandaar dat ik benieuwd ben hoe ze 't in 'n kleiner zaaltje zoals in Grunn gaan doen.. Iemand anders die ook gaat?wo 1 okt 2003 20:30 De Oosterpoort GRONINGEN
do 2 okt 2003 21:00 013/ The Choice TILBURG
vr 3 okt 2003 21:00 Paradiso grote zaal AMSTERDAM
za 4 okt 2003 20:15 Tivoli UTRECHT
zo 5 okt 2003 20:00 Nighttown ROTTERDAM
wanneer begint de kaartverkoop?
quote:Is al tijdje bezig, ik heb vorige week 2 kaartjes gekocht bij de Plato; en mijn zus eergisteren nog.. Dus waarschijnlijk zijn ze er nog wel (zou niet al te lang wachten though)
Op donderdag 21 augustus 2003 13:49 schreef HeyFreak het volgende:[..]
mooi, Oosterpoort weer!
wanneer begint de kaartverkoop?
quote:zal er deze week nog achteraan gaan
Op donderdag 21 augustus 2003 15:03 schreef U het volgende:[..]
Is al tijdje bezig, ik heb vorige week 2 kaartjes gekocht bij de Plato; en mijn zus eergisteren nog.. Dus waarschijnlijk zijn ze er nog wel (zou niet al te lang wachten though)
Heb ze 3 keer live gezien en ga in oktober weer 3 keer (Paradiso, Tivoli en Nighttown), dus misschien wel tot ziens.
quote:Ey wat toevallig ik ga morgen ook naar 013 en ik ga ook in pak, net als mijn groep
Op woensdag 1 oktober 2003 15:25 schreef BOKA het volgende:
Morgenavond in 013, geheel in stijl ga ik in pak(de hele groep waar ik mee ga).
quote:kut
Op woensdag 1 oktober 2003 15:15 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Helaas gaat het concert in de Oosterpoort vanavond niet door, wegens paspoortproblemen. Een vervangende datum word gezocht.
Ik hoorde 't net op tijd voordat ik vanuit Enschede naar Grunn vertrok
quote:Ik zag het dus toen ik er was
Op woensdag 1 oktober 2003 20:24 schreef U het volgende:
Volgens de mevrouw van de Oosterpoort zaten ze nu nog in Amerika; dus hopelijk voor jullie 013-folks gaat't morgen ook nog door...Ik hoorde 't net op tijd voordat ik vanuit Enschede naar Grunn vertrok
Hebben ze een A4tje opgehangen bij de parkeergarage dat wegens passpoortproblemen in New York het concert niet door zou gaan, maar de kaarten zouden geldig blijven...
Ben ik maar ff de stad ingegaan, naar de 3 gezusters.
En ik heb gister nog gekeken op de site van Ticketbox, maar daar stond dus ook niets van dat het afgelast zou zijn..
...
oh ja, That's live heet t. Met kaartjes voor de stereophonics
quote:kaartjes blijven geldig, tenminste in Groningen wel...
Op donderdag 2 oktober 2003 15:07 schreef Bommelsch het volgende:
Ik heb net ook nog een kaartje kunnen kopen, dus dan zal het wel door gaan
quote:ok, maar het lijkt me logisch dat als je de dag van het concert een kaartje koopt en het niet door zou mogen gaan dat ze dat toch wel ff tegen je zeggen.
Op donderdag 2 oktober 2003 15:09 schreef HeyFreak het volgende:[..]
kaartjes blijven geldig, tenminste in Groningen wel...
Tof publiek, vette nummers, de band had t naar zn zin...
mooie foto's gemaakt (post ik hier morgen wel)...
top-avond..
ook nog een A1 poster gescoord (ook altijd leuk)
dit alles afsluitend met DE FLC smilie
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
quote:geluid was ook goed? vorige keer kon je in Groningen Huey haast niet horen zingen
Op vrijdag 3 oktober 2003 00:03 schreef reem het volgende:
CONCERT IN 013 WAS VET!Tof publiek, vette nummers, de band had t naar zn zin...
mooie foto's gemaakt (post ik hier morgen wel)...
top-avond..
ook nog een A1 poster gescoord (ook altijd leuk)
dit alles afsluitend met DE FLC smilie
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Verder wel een aardig bandje, hoewel de "Best of" me een beetje tegenviel.
Ik sta volgens mij in de cirkel.
Heeft iemand anders ook gezien dat de DJ achteruit flikkerde van achter zijn tafels.
[Dit bericht is gewijzigd door dfr0st op 05-10-2003 17:19]
wat wel jammer is dat ze "where The Bums Go" niet gespeeld hebben, maja je kunt niet alles hebben natuurlijk
[Dit bericht is gewijzigd door Bommelsch op 05-10-2003 17:26]
quote:Was wel lache we horenden volgens mij een groep linksvoor het met z'n alle roepen. We zeiden nog tegenelkaar "Ben benieuwd of ze het gaan spelen want het staat niet in de lijst met nummers"
Op zondag 5 oktober 2003 17:22 schreef Bommelsch het volgende:
wat wel jammer is dat ze "where The Bums Go" niet gespeeld hebben, maja je kunt niet alles hebben natuurlijk
Huey: "Here it comes" en dan Scooby snacks inzetten ...
Ik vond de merchandise trouwens wel belachelijk duur, 45 euro voor een hoodie!? 5 euro voor een velletje (slechte) stickers!? Op parkpop kocht ik toen een mooiere FLC hoodie voor 60 gulden en toen kreeg ik er nog een pet bij ook. Maja..inflatie zeker.
Ha, ik was er toen ook bij op parkpop. Alleen was ik zo gaar van de avond daarvoor dat ik alleen ergens op het gras lag uit te rusten.
Fototje parkpop:
Foto's van de 013 moeten nog ontwikkeld worden (rolletje moet zelfs nog vol) Zal ze hier plaatsen als ik er aan denk.
Zeer matig!
quote:Nee, Love Unlimited is met het 'Barry White saved my life' refrein, en Cant you see cant you see i have a supermodel on my knee" is Big Night Out.
Op zondag 5 oktober 2003 17:02 schreef DaveM het volgende:
Love Unlimited.....is dat met de tekst "Cant you see cant you see i have a supermodel on my knee" ?
En dievideoclip met al die mooie dames?
Verder wel een aardig bandje, hoewel de "Best of" me een beetje tegenviel.
quote:Supermodels on my D, toch? (dick ..)
Op maandag 6 oktober 2003 15:24 schreef Juweel het volgende:[..]
Nee, Love Unlimited is met het 'Barry White saved my life' refrein, en Cant you see cant you see i have a supermodel on my knee" is Big Night Out.
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 17:05 schreef U het volgende:
Ik heb zojuist met de Oosterpoort gebeld; en de voorlopige datum voor de FLC in Groningen staat nu op 1 maart 2004. Dit schiet dus niet echt op. Het is en blijft een voorlopige datum, maar hier dachten ze dus nu wel aan, de kans is zeer klein dat't eerder zal komen dan dit in elk geval
Zoals ik al op de site van de Oosterpoort zei, het is gewoon een ontiegelijke kutzooi en ik voel me eigenlijk best genaaid. Een dag na de aflasting in Groningen gaven ze een heel goed concert blijkbaar in Tilburg en nu kunnen wij lekker weer een half jaar wachten. Dikke tyfuszooi is het
ik heb het niet letterlijk zo op de site van Oosterpoort gezet trouwens
quote:Jah dat was ik, heb de mensen tenminste een beetje een idee van de huidige situatie ipv helemaal niks te kunnen vinden op de site van de Oosterpoort (beetje slechte berichtgeving vind ik het, maarja)...
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:44 schreef HeyFreak het volgende:[..]
was jij dat die net gepost heeft in dat gastenboek? Ik heb net mijn reactie op dit nieuws ook geplaatst
quote:Ja, sfeer was prima, muziek viel alleen tegen.....het publiek was zeer relaxed
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:54 schreef JooB het volgende:
Ik was er ook in Nighttown, maar ik heb een perfekte avond gehad! Mischien stond je gewoon op de verkeerde plek. Ik stond boven op balkon, gewoon lekker te chillen, biertje d'r bij, en maar wachten...wanneer komt die trompet nou??
En idd: waar bleef die trompet?
TYF!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:27 schreef zjroentje het volgende:
De heren komen weer naar Nederland, ter promotie van hun laatste cd 'Livin' in the City'.
[afbeelding]
25 september Oosterpoort, Groningen
26 september Paard van Troje, Den Haag
28 september 013, Tilburg
29 september Paradiso, Amsterdam
Kaartjes voor Paradiso zijn besteld. Gaan er nog meer mensen naar de FLC?
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:27 schreef zjroentje het volgende:
Gaan er nog meer mensen naar de FLC?
Geluid is nog grotendeels hetzelfde, maarja "never change a winning team" toch?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:12 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb 'Come Find Yourself' met zeer relaxte tracks als 'King of New York' (over John Gotti) en 'The Grave and the Constant'. Ik zag op allmusic dat ze nog bestaan, ben benieuwd of het geluid nog altijd hetzelfde is of dat ze inmiddels een andere weg in geslagen zijn
Mwah, Come Find Yourself is toch de plaat die in mijn ogen het meest verschilt van de rest. Vanaf 100% Colombian verandert er niet gek veel meer. Dat moet natuurlijk ook niet gebeuren.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:55 schreef HueyM het volgende:
[..]
Geluid is nog grotendeels hetzelfde, maarja "never change a winning team" toch?
Check! Ga met een man of 12.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:27 schreef zjroentje het volgende:
29 september Paradiso, Amsterdam
Kaartjes voor Paradiso zijn besteld. Gaan er nog meer mensen naar de FLC?
Eén van mijn maten meldt zich net af. Heb dus ook een kaartje voor Paradiso over.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:23 schreef zjroentje het volgende:
Amsterdam was al uitverkocht voordat een maat van me kaartjes kon kopen.
Dus nu maar naar Tilburg. Iemand misschien interesse in 1 kaartje voor Paradiso.Anders moet ik 2 dagen achter elkaar, ook geen problemen mee.
Heb de mijne al verkocht.quote:Op maandag 26 september 2005 10:39 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Eén van mijn maten meldt zich net af. Heb dus ook een kaartje voor Paradiso over.
Op Will I be ready speelden ze alle nummers van Livin' in the City. Verder 2 nummers van Loco en de rest was een mix tussen Come Find Yourself en 100% Colombian.quote:Op woensdag 28 september 2005 19:53 schreef menesis het volgende:
Welke nummers speelde ze?? Veel van 100% Colombian? (dat vind ik nog steeds de beste CD van hun)
Eens.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:26 schreef Arid het volgende:
Gister even in Paradiso mogen genieten van the FLC![]()
GREAT GIGEen van de leukste optredens sinds maanden!
Publiek compleet uit z'n plaat![]()
Ik was samen met een vriendin (megafan) die daarna nog naar Bitterzoet geweest is!quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:41 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Eens.
Ze gaven daarna nog een verrassingsconcert in Bitterzoet. Daar nog iemand naar toe geweest?
Over Huey zelf.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:37 schreef Halldar het volgende:
We're all very worried ish mooi eh!
Weet iemand toevallig over wie dit gaat?
Nu woensdag?quote:Op maandag 14 mei 2007 12:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Woensdagavond in de Melkweg. Heb er weer zin in.
Ja.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:51 schreef zjroentje het volgende:
Nu woensdag?
Volgens mij niet meer.quote:En zo ja, zijn er nog kaarten?
19/03 (vr) Fun Lovin' Criminals - Paard van Troje (Den Haag)quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:12 schreef Stofje het volgende:
En wederom een kick. Het nieuwe album Plastic Fantastic is inmiddels uit (of nog niet helemaal, maar ik heb al een recensie-exemplaar) en ja, ik ben wederom tevreden. Typisch FLC, totaal niet verrassend maar gewoon weer heel vet. Hoogtepunten vind ik totnutoe 'Mars', 'Keep on yellin' (ft Roots Manova) en 'Mister Sun'. Maar goed, ik heb 'm pas 3 keer gehoord.
Ze komen ook weer naar Nederland:
18/03 (do) Fun Lovin' Criminals - Effenaar (Eindhoven)
19/03 (vr) Fun Lovin' Criminals - Paard van Troje (Den Haag)
21/03 (zo) Fun Lovin' Criminals - Oosterpoort (Groningen)
22/03 (ma) Fun Lovin' Criminals - Paradiso (Amsterdam)
20/12 (ma) Fun Lovin' Criminals - Trix (Antwerpen)
*jaloers isquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:12 schreef Stofje het volgende:
(of nog niet helemaal, maar ik heb al een recensie-exemplaar)
Kaartjes zijn al binnenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:12 schreef Stofje het volgende:
quote:
Je hebt gelijk, foutjequote:Op woensdag 10 februari 2010 10:43 schreef Estolan het volgende:
UHM het album heet toch Classic Fantastic? ( komt officieel uit 1 maart 2010 )
reactie op erg oude kick: ik stond zo'n beetje vooraan, dochterlief had iets van 100 foto's en filmpjes gemaaktquote:Op maandag 21 juli 2008 00:54 schreef YuckFou het volgende:
Het was even zoeken naar dit topic, maar de heren hebben een vette show in Dordrecht (of all places...) gegeven
zo laten de heren dus 100.000 man springen!
Bekijk deze YouTube-video
zijn er nog kaartjes? internet via mobiel, dus kan niet kijken op site.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:31 schreef wise het volgende:
[..]
Ik was helaas te laat / en vergeten te bestellenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:49 schreef YuckFou het volgende:
Het was vet!![]()
wat een ubercoole band is het toch, feestje gegarandeerd, voor iedereen die nog moet gaan, veel plezier!
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:07 schreef wise het volgende:
Ik was helaas te laat / en vergeten te bestellen
vraagke: treden ze echt niet méér op tussen maart en december 2010? er staan hier weer ontzettend veel festivals op het programma nl. Of dat nu in Nederland of Belgique is maakt niet uit.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:12 schreef Stofje het volgende:
En wederom een kick. Het nieuwe album Plastic Fantastic is inmiddels uit (of nog niet helemaal, maar ik heb al een recensie-exemplaar) en ja, ik ben wederom tevreden. Typisch FLC, totaal niet verrassend maar gewoon weer heel vet. Hoogtepunten vind ik totnutoe 'Mars', 'Keep on yellin' (ft Roots Manova) en 'Mister Sun'. Maar goed, ik heb 'm pas 3 keer gehoord.
21/03 (zo) Fun Lovin' Criminals - Oosterpoort (Groningen)
22/03 (ma) Fun Lovin' Criminals - Paradiso (Amsterdam)
20/12 (ma) Fun Lovin' Criminals - Trix (Antwerpen)
Volgens Huey was de kans groot dat ze op Pinkpop staanquote:Op zaterdag 20 maart 2010 05:47 schreef SeaOfLove het volgende:
vraagke: treden ze echt niet méér op tussen maart en december 2010? er staan hier weer ontzettend veel festivals op het programma nl. Of dat nu in Nederland of Belgique is maakt niet uit.
daar ben ik nietquote:Op zaterdag 20 maart 2010 08:52 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Volgens Huey was de kans groot dat ze op Pinkpop staan
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:49 schreef Basiss het volgende:
Die eerste tonen gisteren bij Scooby Snacks, de zaal ging direct los. Mooi man.
Ze staan wel op Pukkelpop, helaas niet op het gewone Pinkpop.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:17 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
daar ben ik nietwel op pukkelpop weer als het goed is
Present!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:54 schreef zjroentje het volgende:
Ze komen in september overigens weer naar Nederland.
25-11 Tivoli, Utrecht
Nice, hoorde ze vandaag toevallig nog op de radio. Blijft tof.quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:47 schreef Dagoduck het volgende:
Dit topic mag ook niet verloren gaan in het archief van FOK!
By far een van de leukste registraties van de FLC, die kop van Huey als iedereen meezingt en natuurlijk de enorme golf van springende mensen bij het refreinquote:Op woensdag 18 mei 2016 12:47 schreef Dagoduck het volgende:
Dit topic mag ook niet verloren gaan in het archief van FOK!
Ik heb ze inmiddels een keer of 8 gezien en t is altijd een feestjequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |