Hoe zie je dat concreet? Ik bedoel .. minder veto's, sure, helder. Minder versplintering? 8 EP fracties is te veel? Minder bestuur, maar met meer mandaat en meer verantwoordelijkheid? Wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik hoop op een verenigd Europa waarin we democratisch bepalen waar we naartoe willen, maar het bestuur veel meer ruimte krijgt om te bepalen hoe we daar komen.
Minder veto's, minder versnippering en minder bestuurlijk micromanagement. Meer mandaat, meer focus en vooral: meer verantwoordelijkheid.
Leg Europees de koers voor de lange termijn vast voor energie, defensie, infrastructuur, technologie en industrie en geef een slagvaardig bestuur vervolgens de ruimte om die koers uit te voeren.
Niet minder democratie, maar een andere democratie, een die weer kan handelen. Met bestuurders die de vrijheid krijgen om iets voor elkaar te krijgen, én die door parlement en kiezers kunnen worden afgerekend wanneer ze dat niet doen.
Zo is het. Wen er maar alvast aan dat ons vertrouwde leventje verdwijnt. Waarschijnlijk sneller dan je denkt omdat we geen keuze hebben. De wereld is guur en boos.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie weet. Het zal idd niet allemaal leuk en gezellig zijn, maar het kan niet altijd feest zijn.
Kan je me uitleggen hoe jij die dingen leest in zijn post?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:06 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Dus minder privacy en opheffen van de privacywaakhond, meer staatscontrole, strenge(re) straffen, de doodstraf invoeren voor landverraad en heulen met de vijand, verspreiden van nepnieuws tegengaan en ongenadig bestraffen. Zoiets dus.
Door logische conclusies te trekken uit zijn geopolitieke en internationale machtspolitieke beschouwingen. En jij? Ben je wakker voor de nakende toekomst of slaap je liever lekker door in je democratische bedje?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Kan je me uitleggen hoe jij die dingen leest in zijn post?
Ik heb liever minder rijkdom en meer privacy.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:27 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Door logische conclusies te trekken uit zijn geopolitieke en internationale machtspolitieke beschouwingen. En jij? Ben je wakker voor de nakende toekomst of slaap je liever lekker door in je democratische bedje?
Ik heb liever heel veel zelfbeschikking dan een vazal te zijn van een buitenlandse machthebber.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb liever minder rijkdom en meer privacy.
Stuur Joris een mailje, wellicht is er nog een plekje vrij in de auto. Veel plezier en succes, en bedankt voor je dienst he.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:27 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Door logische conclusies te trekken uit zijn geopolitieke en internationale machtspolitieke beschouwingen. En jij? Ben je wakker voor de nakende toekomst of slaap je liever lekker door in je democratische bedje?
Ik ben hartstikke voor democratie ... in een vredelievende wereld.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:46 schreef probeer het volgende:
Goede argumenten tegen democratie wel, jullie posts.
Ik opteer dan toch voor meer privacy en meer rijkdom, alsjeblieftdankjewel.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als vuige communist ben ik immers al sinds jaar en dag voor een een-partij-autocratie met een sterk militair apparaat.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:50 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ik ben hartstikke voor democratie ... in een vredelievende wereld.
Jij bent toch woke? Wordt dan eens wakker.
Dat zou fijn zijn, maar als dat er een trade off zou zijn tussen privacy en rijkdom, wat niet onwaarschijnlijk is in een datahongerige wereld, dan opteer ik ervoor mijn privacy te behouden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik opteer dan toch voor meer privacy en meer rijkdom, alsjeblieftdankjewel.
Ik opteer voor altijd vrede op aarde, elk mens een gelukkig leven en iedereen gezond en een eeuwig leven. Maar nog meer wens ik iedereen veel realisme en rationeel denken toe. Welterusten.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik opteer dan toch voor meer privacy en meer rijkdom, alsjeblieftdankjewel.
In oorlogstijd is alles logisch:quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:43 schreef probeer het volgende:
En doodstraf, blijkbaar. Want andere democratie. Dat is immers logisch.
Je lijkt mij wel, dit heb ik ook. Maar met de VVD en CDA heb ik het helemaal gehad. Dus je wordt vanzelf richting JA21 gedreven.quote:Op woensdag 30 september 2026 19:41 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat is ook absoluut niet mijn partij. Dat economische verhaal van die partij is gewoon een beetje dom.
Ik zou alleen niet weten wat nu bij de volgende verkiezingen. JA21 is mij te rechts, D66 teveel woke, CDA vind ik niks met die religie erin verweven en de VVD is al langer hard bezig zichzelf op te heffen.
ik hoef niet meer en minder, ik ben tevreequote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
quote:AI-overzicht
Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot de meest tevreden mensen ter wereld.
Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
Ik ook, maar Pixelman schijnt te denken dat je in een soort matig geschreven Black Mirror aflevering moet willen leven voor optimale welvaart.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 21:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik hoef niet meer en minder, ik ben tevree
[..]
Nee hoor. Optimale welvaart was gegarandeerd in een democratie dat niet werd bedreigd door kille machtspolitiek van wereldmachten. Nu dat wel het geval is, zullen we eerst voor onze zelfbeschikking moeten knokken. Dat is onmogelijk in een democratie.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 21:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ook, maar Pixelman schijnt te denken dat je in een soort Black Mirror dystopie moet willen leven voor optimale welvaart.
Ik ben ook zeer tevreden met mijn pensioen en tonnetjes op de bank. Maar aangezien het overgrote deel van de Nederlanders niet verder kijkt dan zijn neus lang is en wegkijkt, vraag ik mij af voor hoe lang nog.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 21:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik hoef niet meer en minder, ik ben tevree
[..]
Je bedoelt dat je gaat stemmen op de zoveelste Messias die zich heeft aangediend. De zoveelste Messias met loze beloften die het persistente, onnadenkende volk van alles heeft wijsgemaakt?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 21:51 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Je lijkt mij wel, dit heb ik ook. Maar met de VVD en CDA heb ik het helemaal gehad. Dus je wordt vanzelf richting JA21 gedreven.
ik hoef ook geen tonnetjes op de bank ,quote:Op donderdag 1 oktober 2026 22:01 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ik ben ook zeer tevreden met mijn pensioen en tonnetjes op de bank. Maar aangezien het overgrote deel van de Nederlanders niet verder kijkt dan zijn neus lang is en wegkijkt, vraag ik mij af voor hoe lang nog.
Ik wel, daarom heb ik ze ook.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 22:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik hoef ook geen tonnetjes op de bank ,
ik wil niks, ik slaap goedquote:Op donderdag 1 oktober 2026 22:05 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ik wel, daarom heb ik ze ook.
Alles begint met willen. Zonder wil gebeurt er niets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |