abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 10:47:48 #276
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221903008
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 09:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het heeft weinig zin om op jouw verzonnen stropoppen te reageren. Schakel daar maar een AI voor in.
Waardeloos, inhoudsloos antwoord dat verwacht werd. Maar goed, ik begrijp hier uit dat jij geen enkele oplossing ziet.
Alle dingen zijn onuitsprekelijk vermoeiend ~ Prediker 1:8
pi_221903016
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 10:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Dank!

JA21 stelt in hun beginselprogramma dat de macht op dit moment te veel verschoven is naar niet-gekozen rechters en internationale verdragen. Zij vinden dat de gekozen volksvertegenwoordiging (de Tweede Kamer) weer het laatste woord moet krijgen over belangrijke maatschappelijke thema's. Dit lijkt me prima democratisch te verdedigen.

Volgens JA21 is het asiel- en opvangsysteem fysiek vastgelopen. Zij zien een asielstop niet als het omverwerpen van de democratie, maar als het hanteren van een noodrem om de verzorgingsstaat en maatschappelijke ontwrichting tegen te gaan. Dat kun je inderdaad wel als een radicaal standpunt zien.
De Tweede Kamer heeft al het laatste woord. Het enige dat rechters doen is wetten handhaven die door het parlement zijn aangenomen, als de Tweede Kamer zich niet meer in die wetgeving kan vinden moeten ze die wijzigen/uit de verdragen stappen waarvan ze vinden dat die te beperkend zijn.
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 10:52:29 #278
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221903045
Ik stel de volgende aanvulling op de grondwet voor
1. Ieder tweede kamer lid die lid is van een regeringspartij mag niet meer verkiesbaar zijn wanneer de regering het tekort met meer dan 2,5% laat oplopen, dito voor ministers en staatssecretarissen.
2. De uitgaven van de overheid mogen niet sneller stijgen dan de inflatie.
3. Wanneer de inkomsten van de overheid harder stijgen dan de inflatie door sterke economische groei, moet het overschot in een investeringsfonds worden gestoken als reserve voor bv rampen, of economische collaps
4. Ambtenaren die handelingen verrichten die illegaal zijn moeten worden vervolgd ook al is het een dienstaanwijzing

[ Bericht 11% gewijzigd door Jan_Onderwater op 03-10-2026 11:04:16 ]
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 10:52:57 #279
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221903049
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 09:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
CDA en D66 staan veel dichter bij PRO dan bij de VVD.

PRO, CDA en D66 is een links kabinet.
Dat klopt helemaal maar mijn vraag was of jij denkt dat CDA én d66 PRO willen helpen om de hoogste inkomens uit te kleden en het bedrijfsleven uit te persen met sluitingen en massawerkloosheid tot gevolg? Immers, macro-economische wetmatigheden zijn ook wetmatigheden. Links Nederland kan gewoontetrouw wel zeggen "dat geloof ik niet" maar helaas voor jullie: de werkelijkheid is meer rationeel dan ideologisch van aard.
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 10:56:37 #280
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_221903078
quote:

[..]
Volgens JA21 is het asiel- en opvangsysteem fysiek vastgelopen.
Zij zien een asielstop niet als het omverwerpen van de democratie, maar als het hanteren van een noodrem om de verzorgingsstaat en maatschappelijke ontwrichting tegen te gaan.
Dat kun je inderdaad wel als een radicaal standpunt zien.
klopt je kunt niet 500 AZC kampen gaan bouwen die dan ieder jaar gaan uitdijen

ze zijn dan wel weg uit Ter Apel , maar waar moet je al die mensen laten daarna ??
Iedere Nederlander een scheefhuurder noemen en uit hun huis meppen??

in de vage hoop dat de bevolking dat gaat pikken??
en niets bouwen dan wat optoppen en uitplinten langs spoorlijnen

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 16:48 schreef Perrin het volgende:

daadwerkelijke terugkeer als iemand geen recht op bescherming heeft.
mensen hebben geen bescherming of koppen soep nodig , mensen komen hier om geld te verdienen

Voor de arbeidsmigrant is de werkgever degene die mag bepalen wie we hier nodig hebben en tot wanneer er een werkvisum verstrekt kan worden
Niet een persoon die in een bootje gaat zitten door veel geld te betalen aan de overtocht maffia

voor werkzoekenden binnen het schengengebied ligt dat anders uiteraard

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 03-10-2026 11:15:20 ]
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_221903084
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 10:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
De Tweede Kamer heeft al het laatste woord. Het enige dat rechters doen is wetten handhaven die door het parlement zijn aangenomen, als de Tweede Kamer zich niet meer in die wetgeving kan vinden moeten ze die wijzigen/uit de verdragen stappen waarvan ze vinden dat die te beperkend zijn.
Correct. Zo hoort het te gaan. Directe inmenging van de politiek in de rechtspraak lijkt me echt een slecht idee.
pi_221903251
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 10:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Correct. Zo hoort het te gaan. Directe inmenging van de politiek in de rechtspraak lijkt me echt een slecht idee.
Ene kant mee eens. Aan de andere kant gaat de rechtspraak de laatste maanden helemaal nergens over. Je kan met druqs op veel te hard rijden en iemand doodrijden. 8 maanden de bak in. Want de dader is zo zielig. Of een assielzoeker niet terugsturen naar Italie, omdat de rechter ineens wat gaat vinden over de opvang daar. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Verder is Ja21 niet radicaal op asiel. Jij bent het er alleen niet mee eens en dat kan.
pi_221903257
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 10:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat is dus niet zo. Zie dat voorbeeld met die Russiche assielzoeker laatst. Volgens de regering en wetten moest die terug. Maar de rechter steekt er een stokje voor.

https://leeshet.nl/rechte(...)de-orde/211538113175
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 11:17:32 #284
323876 michaelmoore
pi_221903276
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 10:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik stel de volgende aanvulling op de grondwet voor
1. Ieder tweede kamer lid die lid is van een regeringspartij mag niet meer verkiesbaar zijn wanneer de regering het tekort met meer dan 2,5% laat oplopen, dito voor ministers en staatssecretarissen.
het toegestaan tekort is 3% en het gemiddelde binnen de EU is 3,2%

quote:
AI-overzicht
Het gemiddelde begrotingstekort in de Europese Unie ligt rond de 3,2% van het bruto binnenlands product (bbp), terwijl de Europese begrotingsnorm maximaal 3% voorschrijft.
De Nederlandse staatsschuld is met 520 miljard een 43% van het BNP
De hierin niet meegenomen latente belastingvordering op de pensioenen is 600 miljard
quote:
AI-overzicht
De gemiddelde bruto staatsschuld in de Europese Unie bedraagt 82,9% van het bbp (bruto binnenlands product).
Binnen de eurozone ligt dit gemiddelde hoger, op 88,9% van het bbp

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 03-10-2026 11:23:06 ]
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_221903333
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 11:13 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ene kant mee eens. Aan de andere kant gaat de rechtspraak de laatste maanden helemaal nergens over. Je kan met druqs op veel te hard rijden en iemand doodrijden. 8 maanden de bak in. Want de dader is zo zielig. Of een assielzoeker niet terugsturen naar Italie, omdat de rechter ineens wat gaat vinden over de opvang daar. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Verder is Ja21 niet radicaal op asiel. Jij bent het er alleen niet mee eens en dat kan.
Dan is het aan de politiek om de wetgeving eventueel aan te passen. En dus niet aan de onderbuik van iemand van JA21 of BIJ1.

En voor dat laatste. Een complete asielstop is gewoon radicaal. Ook al ben jij het er misschien mee eens.
pi_221903450
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 11:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dan is het aan de politiek om de wetgeving eventueel aan te passen. En dus niet aan de onderbuik van iemand van JA21 of BIJ1.

En voor dat laatste. Een complete asielstop is gewoon radicaal. Ook al ben jij het er misschien mee eens.
Dat vindt jij. Een asielstop heeft ook enorme voordelen, en dat kunnen ze onderbouwen. En daar mag jij het niet mee eens zijn, zo werkt dat gelukkig. En het is ook niet helemaal waar trouwens, ze willen financieel wel helpen, met opvang in de regio in veilige landen.

En verder je kan wetten hebben, maar activistische rechters kunnen er nog steeds niks mee doen. Zie het voorbeeld met de Russische assielzoeker.
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 11:59:13 #287
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221903453
quote:

Een complete asielstop is gewoon radicaal.
Ja, het is radicaal.

En het is rationeel, nodig en logisch.
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 12:04:29 #288
323876 michaelmoore
pi_221903466
quote:

[..]
heb jij wel eens met een overstay te maken gehad in een ander land?
dan ga jij naar het gevang en dan na een weekje moet je heel snel maken dat je weg komt me het eerst het beste ticket ergens heen

Als iemand naar nederland wil komen dan heeft men een referent nodig voor een Short visa of een MVV
De referent is in die periode verantwoordelijk voor huisvesting en het gedrag van de visite

ik heb zelf voor meerdere mensen de visa geregeld als referent hier heen gehaald en ook weer weggebracht naar schiphol
  Moderator zaterdag 3 oktober 2026 @ 12:06:57 #289
375570 crew  Cyan9
pi_221903473
quote:

[..]
Dank!

JA21 stelt in hun beginselprogramma dat de macht op dit moment te veel verschoven is naar niet-gekozen rechters en internationale verdragen. Zij vinden dat de gekozen volksvertegenwoordiging (de Tweede Kamer) weer het laatste woord moet krijgen over belangrijke maatschappelijke thema's. Dit lijkt me prima democratisch te verdedigen.

Volgens JA21 is het asiel- en opvangsysteem fysiek vastgelopen. Zij zien een asielstop niet als het omverwerpen van de democratie, maar als het hanteren van een noodrem om de verzorgingsstaat en maatschappelijke ontwrichting tegen te gaan. Dat kun je inderdaad wel als een radicaal standpunt zien.
Als dat laatste woord niet voldoet aan de wet lijkt het me toch verstandig dat een rechter daar naar kijkt en een uitspraak over doet.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 12:09:35 #290
323876 michaelmoore
pi_221903478
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 10:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je spreekt weer eens in raadselen.
Wat ze wel willen is dat nooit meer iemand zich hier permanent mag vestigen om te komen werken.
iedereen kan een visum krijgen om hier te komen werken
maar dan moet de referent (in dit geval een werkgever) dat wel regelen

er komen jaarlijks duizenden mensen hierheen op uitnodiging va een werkgever of prive persoon , ik heb zelf voor wel 12 personen een visum geregeld , gewoon prive

geen enkel probleem ,
na afloop van het short term visum of MVV of zoveel eerder gaat men weer terug , waar de familie op hen wacht
Dat moet jij regelen als er geen reisburo is die dat doet

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 03-10-2026 13:07:09 ]
pi_221903492
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 11:58 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat vindt jij. Een asielstop heeft ook enorme voordelen, en dat kunnen ze onderbouwen. En daar mag jij het niet mee eens zijn, zo werkt dat gelukkig. En het is ook niet helemaal waar trouwens, ze willen financieel wel helpen, met opvang in de regio in veilige landen.

En verder je kan wetten hebben, maar activistische rechters kunnen er nog steeds niks mee doen. Zie het voorbeeld met de Russische assielzoeker.
Prima hoor. Dan moet je hopen op een meerderheid voor uiterst rechts in beide Kamers. Anders gaat een asielstop niet gebeuren.
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 12:12:17 #292
323876 michaelmoore
pi_221903494
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 12:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Prima hoor.
Dan moet je hopen op een meerderheid voor uiterst rechts in beide Kamers.
Anders gaat een asielstop niet gebeuren.
noem die mensen gewoon arbeid migranten zonder uitnodiging
asiel klinkt zo woke

een ticket van Gambia of Senegal via de backway naar Europa kost meer dan een ticket KLM businessclass

het zijn ook niet volslagen idioten die deze stap zetten, er gaan zo 300 personen op een boot
Het schijnt dat de boten wel beter zijn geworden en ook sneller met zwaardere motoren

Via de Sahara route naar Ilalie is wel goedkoper maar veel gevaarlijker
quote:
De Sahara-route: tocht naar Europa door de zee van zand
Vertrekken via de achterdeur. Zo noemen West-Afrikanen de tocht naar Europa die ze door de woestijn, over land en de Middellandse Zee maken. Waarom vertrekken ze, wat betekent dat voor de achterblijvers? Wie profiteren, wie maken vuile handen en wie betaalt de prijs?
quote:
Het dodental in de Sahara is volgens sommigen hoger dan op zee
Vorige maand kwamen 40 migranten om in de woestijn nadat een pick-up het had begeven.
Hoewel er geen overzicht is van het dodental in de Sahara, zeggen sommigen dat het hoger is dan op zee.
Volgens Molenaar zijn er "ook meer gevallen van seksueel geweld in de woestijn door het nieuwe beleid.
En omdat er tegelijk minder zicht is op de route, is het moeilijker om migranten te beschermen.

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 03-10-2026 14:39:15 ]
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 14:25:43 #293
323876 michaelmoore
pi_221904052
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 16:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik kan dan weer niet zoveel met het asieldebat als morele strijd.
Ik wil vooral menselijkheid én duidelijke grenzen en die twee hoeven elkaar helemaal niet te bijten.

Sterker nog: volgens mij wordt beleid juist menselijker wanneer we eerlijk zijn over wat we wel en niet kunnen organiseren.
ben je ook zo overdreven menselijk als men met het vliegtuig hierheen komt zonder geldig visum ??

denk jij ook dat AI minder emotioneel is dan jij ?
mijn buurvrouw is ook zo lief, maar zo emotioneel , die wil ieder poesje knuffelen en geeft ieder stichting zonder winstoogmerk iedere maand geld

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 03-10-2026 15:55:27 ]
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 15:38:35 #294
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221904444
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 14:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ben je ook zo overdreven menselijk als men met het vliegtuig hierheen komt zonder geldig visum ??

denk jij ook dat AI minder emotioneel is dan jij ?
mijn buurvrouw is ook zo lief, maar zo emotioneel , die wil ieder poesje knuffelen
Nee. Ik denk dat er weinig belangrijkers is dan in elkaar de menselijkheid blijven zien. Maar ook wat betreft menselijkheid zitten er grenzen aan wat een samenleving kan dragen.

Ik knuffel graag poesjes in alle soorten en maten. Maar ik haal ze niet allemaal in huis.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 15:52:21 #295
323876 michaelmoore
pi_221904500
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 15:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee. Ik denk dat er weinig belangrijkers is dan in elkaar de menselijkheid blijven zien. Maar ook wat betreft menselijkheid zitten er grenzen aan wat een samenleving kan dragen.

Ik knuffel graag poesjes in alle soorten en maten. Maar ik haal ze niet allemaal in huis.
we hebben er genoeg in huis nu , we moeten eerst heel flink huizen gaan bouwen om deze nieuwe werknemers te gaan huisvesten \
tot die tijd geen nieuwe "vluchtelingen " meer aannemen

Mijn vader zei vroeger altijd heb je nu nog geen genoeg konijnen , hou nou eens ff op
Maar dat poesje is zielig , nee die is niet zielig hou op met die rotkatten als ga ik e reen paar verzuipen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 03-10-2026 16:15:50 ]
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 15:53:06 #296
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221904504
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 15:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Waarom moeten wij alle mensen van deze aarde die vinden dat ze een kutleven hebben, die vinden dat ze 'altijd pech hebben', een schaarse woning, uitkering, gratis onderwijs en medische zorg geven? Waarom in godsnaam, waarom?

In de VK zijn vandaag asielzoekende Iraniërs opgepakt voor het voorbereiden van terroristische aanslagen tegen synagogen. Ik bedoel maar.
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 16:00:40 #297
323876 michaelmoore
pi_221904543
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 15:53 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Waarom moeten wij alle mensen van deze aarde die vinden dat ze een kutleven hebben, d
nou ik heb daar een compound, maar die hebben echte een kut leven
echt zwaar kut
het enige dat ze hebben is elkaars geslachtsdelen om mee te spelen

ik krijg iedere dag een paar appjes voor een halve zak rijst
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 16:31:33 #298
38496 Perrin
pi_221904706
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 16:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou ik heb daar een compound, maar die hebben echte een kut leven
echt zwaar kut
het enige dat ze hebben is elkaars geslachtsdelen om mee te spelen

ik krijg iedere dag een paar appjes voor een halve zak rijst
Wat heeft een mens meer nodig dan?
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 16:32:05 #299
38496 Perrin
pi_221904713
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 15:53 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Waarom moeten wij alle mensen van deze aarde die vinden dat ze een kutleven hebben, die vinden dat ze 'altijd pech hebben', een schaarse woning, uitkering, gratis onderwijs en medische zorg geven? Waarom in godsnaam, waarom?

In de VK zijn vandaag asielzoekende Iraniërs opgepakt voor het voorbereiden van terroristische aanslagen tegen synagogen. Ik bedoel maar.
Het is niet alleen naastenliefde, ze werken hier ook (de meesten).
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 16:33:47 #300
38496 Perrin
pi_221904721
Jeetje zo snel alweer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: