abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:00:04 #76
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221899487
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 16:54 schreef flyguy het volgende:

[..]
Salarissen van onderwijzers in Nederland zijn aanzienlijk. Gemiddeld 60% boven modaal. En ook ten aanzien van andere landen zijn ze behoorlijk, doen alsof dit een issue is, is behoorlijk raar.
Nou, dan zal ik maar wachten op mijn erfenis. Mijn vader moet dan een stevige pot geld hebben weggezet na al die jaren 60% boven modaal ( _O- ) te hebben verdiend.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221899514
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 02:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Goede post. De vraag is nu, hoe lossen we dit op?
We moeten af van het poldermodel en vooral meer doen en minder overleggen. In het onderwijs is dit al helemaal een ding. Alles moet tot in den treuren overlegd worden.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_221899525
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 16:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, vandaar dat ik ben opgegroeid in een villa in Blaricum en elke dag met de Bentley naar school werd gebracht natuurlijk. En dat mijn zus nu elke maand een weekend in Acapulco zit. Omdat de onderwijssalarissen zo riant zijn. Gooi jezelf asjeblieft weg, zeg.
Dan heb je echt geen flauw idee hoe ontzettend veel mensen daar ver onder zitten. 3622,- bruto in trede 1 is echt riant en veel geld vergeleken met wat anderen verdienen. En dan kun je nog flink in tredes omhoog.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221899685
Onderwijs is een bodemloze put en dat zal zo blijven. De onderwijslobbies hebben goede contacten in de media, zodra er ergens een cent minder naar toe gaat worden er persberichten gemaild naar NOS.nl en DPG die zonder moeite overgenomen worden. De Tweede Kamer draait vrijwel volledig op #ophef in die media, dus dan ben je al klaar.
  vrijdag 2 oktober 2026 @ 18:23:59 #80
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221899921
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 17:41 schreef MoreDakka het volgende:
Onderwijs is een bodemloze put en dat zal zo blijven.
Ik hoop het wel. Ik gun elk kind van een leerkracht een onbezorgde jeugd zoals mijn zus en ik die hadden met twee keer per jaar vakantie naar de Seychellen, stedentrips naar Rome, Parijs, Londen, New York, Rio, geen zorgen over collegegeld, rijlessen en dan nog het vooruitzicht op een riante erfenis hebben, allemaal dankzij die mega salarissen die er betaald worden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221906315
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 08:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En het verhogen van de vennootschapsbelasting. Waarom wordt daar nooit over gesproken. Die staat al eeuwen op 19 % in de eerste schijf. Kan best een of twee procent omhoog. De bovenste schijf ook.
Normaal gesproken zou ik 100% met je mee kunnen gaan.
Maar er wordt steevast ernstig geklaagd over de hoge lasten in ons land voor het bedrijfsleven.
We zouden ons uit de markt kunnen prijzen.
Ik zou wel eens een gedegen vergelijkende studie willen \zien met hoe dat in België, Duitsland, Frankrijk e.a. zit.
Als blijkt dat het niet waar is dat de lasten in ons land onevenredig hoog uitvallen voor het bedrijfsleven kan daar ook aan gesleuteld worden.
pi_221908374
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 21:15 schreef Pegos het volgende:

[..]
Normaal gesproken zou ik 100% met je mee kunnen gaan.
Maar er wordt steevast ernstig geklaagd over de hoge lasten in ons land voor het bedrijfsleven.
We zouden ons uit de markt kunnen prijzen.
Ik zou wel eens een gedegen vergelijkende studie willen \zien met hoe dat in België, Duitsland, Frankrijk e.a. zit.
Als blijkt dat het niet waar is dat de lasten in ons land onevenredig hoog uitvallen voor het bedrijfsleven kan daar ook aan gesleuteld worden.
Dan snap ik niet waarom ze het MKB wel zo hard aanpakken door allerlei ondernemersfaciliteiten te verlagen. De vennootschapsbelasting is echt onevenredig laag in Nederland. En voor buitenlandse bedrijven maakt dat niet uit, die maken gebruik van de deelnemingsvrijstelling en betalen helemaal geen belasting in Nederland.
  zondag 4 oktober 2026 @ 10:15:17 #83
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221908616
Hoe haal je het in je hoofd, we zijn een kenniseconomie en bungelen al jaren onderaan Europese lijstjes rond onderwijs, steeds meer jongeren kunnen niet eens meer fatsoenlijk lezen, en dan overwegen ze zo iets? Zijn ze een speedrun richting zelfvernietiging aan het doen?

Kan iemand dit poppetje misschien aanpassen zodat die aan een strop hangt? :{

Wanneer het water zo aan de lippen staat dat we zelfs denken aan bezuinigen op onderwijs, moeten we direct staken met ontwikkelingshulp en bezuinigen op asiel. Laten we eerst maar eens denken om het in eigen land op de rit te krijgen.

[ Bericht 27% gewijzigd door FlippingCoin op 04-10-2026 10:21:48 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221909290
Ja, als je zo ongeveer elk thema heilig verklaart (zorg, uitkeringen, huisvesting, defensie, onderwijs) en dat ook nog eens definieert als "dus er mag niet minder geld heen", dan wordt het vanzelf wel onhoudbaar.
|MUSE| - Live @ AMSTERDAM 29-11-2026
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221909423
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:00 schreef nostra het volgende:
Ja, als je zo ongeveer elk thema heilig verklaart (zorg, uitkeringen, huisvesting, defensie, onderwijs) en dat ook nog eens definieert als "dus er mag niet minder geld heen", dan wordt het vanzelf wel onhoudbaar.
De overheid redeneert heel anders dan het bedrijfsleven. In het bedrijfsleven moet je ieder dubbeltje omdraaien. Volksvertegenwoordigers en ambtenaren daarentegen zijn al betaald. Als iets tegenzit, is er geen motivatie om het anders te doen, want ze hebben een monopolie op zorg, uitkeringen, huisvesting, defensie, en onderwijs (maar o wee als een bedrijf een monopolie heeft!). De gemakkelijkste oplossing is om belastingen te verhogen.

Het gekke hier is dat ik niks nieuws vertel. De oplossing zou een belastingplafond kunnen zijn, maar de helft van het land wil de overheid eerder meer, dan minder laten doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')