Nou, dan zal ik maar wachten op mijn erfenis. Mijn vader moet dan een stevige pot geld hebben weggezet na al die jaren 60% boven modaal (quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 16:54 schreef flyguy het volgende:
[..]
Salarissen van onderwijzers in Nederland zijn aanzienlijk. Gemiddeld 60% boven modaal. En ook ten aanzien van andere landen zijn ze behoorlijk, doen alsof dit een issue is, is behoorlijk raar.
We moeten af van het poldermodel en vooral meer doen en minder overleggen. In het onderwijs is dit al helemaal een ding. Alles moet tot in den treuren overlegd worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 02:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Goede post. De vraag is nu, hoe lossen we dit op?
Dan heb je echt geen flauw idee hoe ontzettend veel mensen daar ver onder zitten. 3622,- bruto in trede 1 is echt riant en veel geld vergeleken met wat anderen verdienen. En dan kun je nog flink in tredes omhoog.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 16:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, vandaar dat ik ben opgegroeid in een villa in Blaricum en elke dag met de Bentley naar school werd gebracht natuurlijk. En dat mijn zus nu elke maand een weekend in Acapulco zit. Omdat de onderwijssalarissen zo riant zijn. Gooi jezelf asjeblieft weg, zeg.
Ik hoop het wel. Ik gun elk kind van een leerkracht een onbezorgde jeugd zoals mijn zus en ik die hadden met twee keer per jaar vakantie naar de Seychellen, stedentrips naar Rome, Parijs, Londen, New York, Rio, geen zorgen over collegegeld, rijlessen en dan nog het vooruitzicht op een riante erfenis hebben, allemaal dankzij die mega salarissen die er betaald worden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:41 schreef MoreDakka het volgende:
Onderwijs is een bodemloze put en dat zal zo blijven.
Normaal gesproken zou ik 100% met je mee kunnen gaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 08:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En het verhogen van de vennootschapsbelasting. Waarom wordt daar nooit over gesproken. Die staat al eeuwen op 19 % in de eerste schijf. Kan best een of twee procent omhoog. De bovenste schijf ook.
Dan snap ik niet waarom ze het MKB wel zo hard aanpakken door allerlei ondernemersfaciliteiten te verlagen. De vennootschapsbelasting is echt onevenredig laag in Nederland. En voor buitenlandse bedrijven maakt dat niet uit, die maken gebruik van de deelnemingsvrijstelling en betalen helemaal geen belasting in Nederland.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 21:15 schreef Pegos het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou ik 100% met je mee kunnen gaan.
Maar er wordt steevast ernstig geklaagd over de hoge lasten in ons land voor het bedrijfsleven.
We zouden ons uit de markt kunnen prijzen.
Ik zou wel eens een gedegen vergelijkende studie willen \zien met hoe dat in België, Duitsland, Frankrijk e.a. zit.
Als blijkt dat het niet waar is dat de lasten in ons land onevenredig hoog uitvallen voor het bedrijfsleven kan daar ook aan gesleuteld worden.
De overheid redeneert heel anders dan het bedrijfsleven. In het bedrijfsleven moet je ieder dubbeltje omdraaien. Volksvertegenwoordigers en ambtenaren daarentegen zijn al betaald. Als iets tegenzit, is er geen motivatie om het anders te doen, want ze hebben een monopolie op zorg, uitkeringen, huisvesting, defensie, en onderwijs (maar o wee als een bedrijf een monopolie heeft!). De gemakkelijkste oplossing is om belastingen te verhogen.quote:Op zondag 4 oktober 2026 11:00 schreef nostra het volgende:
Ja, als je zo ongeveer elk thema heilig verklaart (zorg, uitkeringen, huisvesting, defensie, onderwijs) en dat ook nog eens definieert als "dus er mag niet minder geld heen", dan wordt het vanzelf wel onhoudbaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |