Exact, zoals ook u de islamitische leer uit zijn verband trekt om een vijandbeeld te scheppen. Uit ieder heilig boek valt wel een quote te shoppen waaruit zou blijken dat die religie het absolute kwaad is (zeker ook het christendom). Echter komt dat niet overeen met hoe het geloof in grote meerderheid wordt beleden. Ik geloof, en zie in de praktijk, dat de meeste gelovige mensen het allerbeste met hun medemens voorhebben, ongeacht het eigen geloof of dat van hun medemens.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:05 schreef HowardRoark het volgende:
Ook hier ga je de mist in. De haat jegens Joden was gebaseerd op (raciale) complottheorieën.
Hier leest u de geschiedenis verkeerd. Er is inderdaad een poging ondernomen tot een tweestatenoplossing, die in de praktijk door Israël zelf gesaboteerd is, met een burgeroorlog als gevolg.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:05 schreef HowardRoark het volgende:
Men weigerde tevens een tweestatenoplossing en begon een burgeroorlog.
En toch geeft u hier exact 0 voorbeelden van die inhoudelijke argumenten. Het enige wat u doet is op basis van vooroordelen het vijandbeeld jegens de islam en specifiek palestijnen verder versterken. Waarna u nog vrolijk even doet alsof al die kinderen die Israël stelselmatig vermoordt dat natuurlijk verdiend hebben omdat ze vanuit de wieg hun steun zouden hebben uitgesproken voor Hamas.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:05 schreef HowardRoark het volgende:
Inhoudelijke argumenten wordt er constant gegeven.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:31 schreef De_engineer het volgende:
[..]
Goed argument man. Geldt deze beschuldiging alleen voor mij of roept u dat bij iedereen die u confronteert met waarheden die liever niet hoort?
Durf je dit te kijken als je zo graag de waarheid hoort?quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:31 schreef De_engineer het volgende:
Goed argument man. Geldt deze beschuldiging alleen voor mij of roept u dat bij iedereen die u confronteert met waarheden die liever niet hoort?
Ik trek de Islamtische leer niet uit het verband, ik ga op de feitelijke geschiedenis van deze religie en zou er ook nog religieuze concepten bij kunnen halen. De reden dat Arabische moslims een claim leggen op dit gebied en daarin gesteund worden door nagenoeg de volledige 'Ummah', onderstreept dat ook.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:29 schreef De_engineer het volgende:
[..]
Exact, zoals ook u de islamitische leer uit zijn verband trekt om een vijandbeeld te scheppen. Uit ieder heilig boek valt wel een quote te shoppen waaruit zou blijken dat die religie het absolute kwaad is (zeker ook het christendom). Echter komt dat niet overeen met hoe het geloof in grote meerderheid wordt beleden. Ik geloof, en zie in de praktijk, dat de meeste gelovige mensen het allerbeste met hun medemens voorhebben, ongeacht het eigen geloof of dat van hun medemens.
Nee hoor, dat is natuurlijk niet waar. de Arabieren verwierpen het VN-verdelingsplan en begonnen een burgeroorlog.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:29 schreef De_engineer het volgende:
[..]
Hier leest u de geschiedenis verkeerd. Er is inderdaad een poging ondernomen tot een tweestatenoplossing, die in de praktijk door Israël zelf gesaboteerd is, met een burgeroorlog als gevolg.
Dan heb je niet goed opgelet of weet je niet wat een inhoudelijk argument is, deze worden namelijk de hele tijd aangeleverd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:29 schreef De_engineer het volgende:
[..]
En toch geeft u hier exact 0 voorbeelden van die inhoudelijke argumenten. Het enige wat u doet is op basis van vooroordelen het vijandbeeld jegens de islam en specifiek palestijnen verder versterken. Waarna u nog vrolijk even doet alsof al die kinderen die Israël stelselmatig vermoordt dat natuurlijk verdiend hebben omdat ze vanuit de wieg hun steun zouden hebben uitgesproken voor Hamas.
2) De Palestijnen de meest kwetsbare mensen in hun samenleving gebruiken als menselijk schild voor de strijders en 3), er ook veel minderjarige jongeren worden ingezet als kindsoldaat.quote:For decades, the politics of the Israel-Palestine conflict have been shaped by simple demographics. “The womb of the Arab woman is my strongest weapon,” Yasser Arafat, the late founder of the Palestine Liberation Organization, liked to boast.
According to “The Recent Rise in Palestinian Fertility” by Marwan Khawaja, fertility in the Gaza Strip, during the Intifada period of the early 1990’s, reached an unusually high level of 8.3 births per woman, nearly three times the fertility rate of Israeli Jews.
Bron
quote:'The last stuf that I want to talk about with/for people that follow me: This life (Europe), I don't care about it. As muslims, we don't care about this life. So, we care about another life'
'We care about the 'Ahmadullah', so when we refuse to do some stuff that you like, and you say that's wrong, you injured yourself. No, we don't care about this life. We know the meaning of 'Jannah', heaven. Heaven is more important than this life. This life has an end, but the heaven is for infinity. And also the hell for infinity, for people who don't believe'.
Dit lijkt me helemaal geen leuke dierentuin. Ik vind klapvee normaal al vrij irritant. Applausje oké, maar na 30seconden is het punt wel bereikt. En dan heb je ook nog van die totaalidioten die zo met hun vingers in hun handpalm slaan zodat het extra schel klinkt. Die kijk ik dan altijd minachtend aan. Tuig is het!quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 13:40 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Welke dierentuin is dit, misschien een bezoekje waard wel.
Ik heb hier nog een interessante samenvatting over aan wat voor wereld jij je commit.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:31 schreef De_engineer het volgende:
Zionisme wil niets meer zeggen dan het streven voor (of het behoud van) een Joodse staat. Hoe is dit precies 'superieur denken' en waar zit de link met het nazisme precies? En de Joden die tegen zionisme zijn is een énorm klein deel, die in veel media disproportioneel en selectieve aandacht krijgen.quote:<nee>
Als je ergens in Europa zo'n bord zou hebben voor Christenen zou de wereld te klein zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 08:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zionisme wil niets meer zeggen dan het streven voor (of het behoud van) een Joodse staat. Hoe is dit precies 'superieur denken' en waar zit de link met het nazisme precies? En de Joden die tegen zionisme zijn is een énorm klein deel, die in veel media disproportioneel en selectieve aandacht krijgen.
Trouwens, over gevoelens van superioriteit gesproken. Hoe komt het eigenlijk dat de Islam zoveel gebieden heeft veroverd, volkeren heeft verjaagd of afgeslacht en nadien de Sharia implementeerde en Joden en Christenen tot tweederangsburgers degradeerde? Ik heb vanuit dat perspectief het gevoel dat je hier weer eens aan het projecteren bent.
Sterker nog, de enige reden dat een Marokkaanse moslim zoals jij zich drukmaakt over dit conflict is religieus en etnische tribalisme. Als Arabische moslims heerst en de opvatting dat Jerusalem (Al Quds zoals jullie zeggen) jullie grondgebied is en jullie daar de dienst uit moeten maken.
Maar dat is helemaal niet zo. Jerusalem is een in origine Joodse en Christelijke stad. Arabische moslims en de Islam hebben daar helemaal niets te zoeken. Jullie hebben Mecca, een stad die jullie volledig hermetisch hebben afgesloten voor niet-moslims. Dat staat zelfs op de verkeersborden daar. Dát is pas apartheid.
[ afbeelding ]
Denk dat Ed Sheeran het inmiddels ook dondersgoed weetquote:Op zaterdag 3 oktober 2026 11:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee Sherlock, dat weet je dondersgoed.
Vanaf eind november 2026 op the website van The Guardianquote:Op woensdag 30 september 2026 18:25 schreef Elan het volgende:
Ben heel erg benieuwd. Waar kun je dit aanschouwen? NPO? YouTube?
Waarom is mijn uitgebreide post verwijderd? Daar was toch niets mis mee volgens mij?quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 13:09 schreef Jippie het volgende:
[ afbeelding ]
Geveegd (ook met quotes) en genote.
Hou de discussie een beetje fatsoenlijk en blijf weg van persoonlijke aanvallen of ander off-policy uitspraken.
Vulture; wat een naam ook. Geeft een beetje de geest weer waarvandaan dit artikel geschreven is.quote:At a sold-out screening at IFC Center, the audience sat silent until the last credit rolled on NAZA, the documentary in which two dozen Israeli military personnel admit to committing war crimes and genocide in Gaza. Throughout, no one dared touch their popcorn; the only sounds were sharp exhales during the most grotesque confessions -- the former IDF soldiers and intelligence officers who recounted how bombing Palestinians was "insanely fun," how dogs ate the corpses and snipers gunned down starving Gazans as they ran to food at aid sites. One drew stick figures falling forward on their faces to show how the momentum caused their bodies to land.
etc.
Die zal zijn gesneuveld doordat het bericht waar op gequote is verwijderd is. Weet je nog ongeveer hoe laat en ik vermoed in NAZA topic? Dan zal ik kijken wat er loos is en eventueel met een Knip terug plaatsen.quote:Op zondag 4 oktober 2026 12:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom is mijn uitgebreide post verwijderd? Daar was toch niets mis mee volgens mij?
En wat is de reden dat je dit in Feedback komt melden?quote:Op zondag 4 oktober 2026 12:37 schreef Tengano het volgende:
NAZA Is Selling Out Theaters. Can It Influence The Hague?
[..]
Vulture; wat een naam ook. Geef een beetje de geest weer waarvandaan dit artikel geschreven is.
Feedbackquote:Op zondag 4 oktober 2026 13:07 schreef Jippie het volgende:
[..]
En wat is de reden dat je dit in Feedback komt melden?
In deze post staat mijn post nog gequote.quote:Op zondag 4 oktober 2026 13:06 schreef Jippie het volgende:
[..]
Die zal zijn gesneuveld doordat het bericht waar op gequote is verwijderd is. Weet je nog ongeveer hoe laat en ik vermoed in NAZA topic? Dan zal ik kijken wat er loos is en eventueel met een Knip terug plaatsen.
Geldt ook voor andere users overigens, maak er straks wel even tijd voor.
OK, dat geeft aan dat er met jouw post weinig mis was, zal hem zo in ere herstellenquote:Op zondag 4 oktober 2026 13:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In deze post staat mijn post nog gequote.
FlippingCoin in NWS / NAZA – nieuwe documentaire over de Israëlische aanvallen GAZA
Hamas krijgt een stukje FAFO om de oren. Tja gek hè hoe zou dat nou komen. Werkelijk geen idee.quote:Op zondag 4 oktober 2026 15:16 schreef MeneerClown het volgende:
Ik vind de pro-Palestina beweging ook grotendeels irritant, maar ik snap echt niet hoe men met hun volle verstand nog Israël kunnen blijven verdedigen. Die lui zijn gewoon als beesten te keer gegaan.
Wat heb je er aan als Nederlander om dit te steunen? Doet men dit alleen maar om die linkse gekkies te "ownen"? Kunnen ze dan echt niet verder kijken dan dat?
Ja heel raar dat iemand het opneemt voor mensen die hier al eeuwen zonder enig incident wonen. Half "Amsterdams" zit vol met jiddische termen omdat joden hier gewoon normaal deden en doen.quote:Op zondag 4 oktober 2026 15:16 schreef MeneerClown het volgende:
Ik vind de pro-Palestina beweging ook grotendeels irritant, maar ik snap echt niet hoe men met hun volle verstand nog Israël kunnen blijven verdedigen. Die lui zijn gewoon als beesten te keer gegaan.
Wat heb je er aan als Nederlander om dit te steunen? Doet men dit alleen maar om die linkse gekkies te "ownen"? Kunnen ze dan echt niet verder kijken dan dat?
Check het filmpje anders even in post #74. Dan krijg je van een palestijnse jongevrouw openhartig en precies te horen hoe het werkt in hun wereld en krijg je misschien precies die puzzelstukjes die je nog zoekt.quote:Op zondag 4 oktober 2026 15:16 schreef MeneerClown het volgende:
Vind je? Ik vind dat Israël het nog netjes heeft aangepakt.quote:Op zondag 4 oktober 2026 15:16 schreef MeneerClown het volgende:
Tja, volgens sommigen komt dit allemaal door Israël. Toch @Basp1?quote:Op zondag 4 oktober 2026 15:44 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, en omdat de andere kant echt totaal gestoord is, dat helpt ook mee.
Dit wordt door de pro-Palestijnse medemens iedere keer weggewuifd. Dan krijgen je argumenten als:quote:Op zondag 4 oktober 2026 15:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Check het filmpje anders even in post #74. Dan krijg je van een palestijnse jongevrouw openhartig en precies te horen hoe het werkt in hun wereld en krijg je misschien precies die puzzelstukjes die je nog zoekt.
Ook vertelt ze je waar die foto hieronder over gaat.
Die palestijnse samenleving samen met hamas is echt compleet out of this world. Maar als je daar als kind in opgroeit, weet je dus niet beter en heb je zelf het idee dat dat normaal en de waarheid is, zeker omdat iedereen om je heen zo is en zo denkt.
Plus zoals die palestijnse vrouw vertelt dat het niet ok is om je dingen af te vragen of te twijfelen aan de setting en normen waarin je opgroeit.
Daarom denk ik dat het goed is dat deze mensen het horen van inwoners uit Gaza zelf. Mensen die er zijn opgegroeid, die de cultuur kennen, die je kunnen vertellen hoe je als kind bent groot gebracht, wat je is geleerd en hoe het er daar aan toe gaat.quote:Op zondag 4 oktober 2026 16:39 schreef HowardRoark het volgende:
Dit wordt door de pro-Palestijnse medemens iedere keer weggewuifd. Dan krijgen je argumenten als:
'Zo zijn ze echt niet allemaal, het merendeel van de Palestijnen zijn gewoon normale burgers die Hamas niet willen' (leugen)
Of:
'Natuurlijk zijn sommige Palestijnen geradicaliseerd. Wat zou jij doen als je zomaar even wordt opgesloten in de grootste openluchtgevangenis ter wereld door een apartheidsregime?' (leugen)
En als je daar dan op doorvraagt en bijvoorbeeld vraagt naar concrete voorbeelden van Palestijnse politici of organisaties die in vrede met Israël willen samenleven en niet antisemitisch of moslimfundamentalistisch zijn, dan wordt er een koekblik aan whataboutisms opengetrokken:
'Ja, maar Ben-Gvir ...'
'Ja, maar Israël ...'
'Ja, maar Israëliërs'
'Ja, maar zionisme ..'
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |