Je doet net alsof je een soort hypothetische situatie voorstelt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 11:04 schreef Chadi het volgende:
Stel je eens voor dat een Palestijn bij een documentaire over 7 oktober de documentaire gaat verstoren en weg gaat zetten als shame on you gedoe en daarbij allerlei onzin gaat roepen naar de makers.
Ik kan het niet goed horen maar zou me niets verbazen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 13:20 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Riep er nou iemand 'i hope you die!'?
Rond 44 seconden in het eerste filmpje?
De vrouw in kwestie heeft een trauma.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 13:09 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind het heel jammer dat die vrouw uitgejoeld is en helaas verbaast het me niks. Al zou ze alle ongelijk ter wereld aan haar zijde hebben dan nog verdient zo'n overlever en nabestaanden nooit dit soort wanstaltelijke bejegening.
Wat probeerde die vrouw met haar openlijke aanwezigheid te bereiken? Die docu gaat geloof ik over het vermeende disproportioneel optreden van IDF en probeerde zij nu te bewijzen dat wat er ook gebeurt het per definitie proportioneel is?
Het lijkt er op inderdaad, wat ook weer aantoont hoe de pro-Palestijnse medemens in elkaar zit. Verschuilend achter een facade van een zogenaamde zorg over mensenrechten, zouden sommigen hiervan staan te glunderen als de aanslagen van 7 oktober 2023 zich zouden herhalen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 13:20 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Riep er nou iemand 'i hope you die!'?
Rond 44 seconden in het eerste filmpje?
Ik denk dat zelfs de GGZ niks met die mensen kan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 13:22 schreef HowardRoark het volgende:
Het lijkt er op inderdaad, wat ook weer aantoont hoe de pro-Palestijnse medemens in elkaar zit. Verschuilend achter een facade van een zogenaamde zorg over mensenrechten, zouden sommigen hiervan staan te glunderen als de aanslagen van 7 oktober 2023 zich zouden herhalen.
Tja, Israëliërs schrikken er natuurlijk van dat dit soort propaganda het zo goed doet in het Westen. En zo een vrouw zal waarschijnlijk door wat zij heeft meegemaakt schijt hebben aan al het gehoon maar gewoon een statement willen maken dat deze film een gigantisch selectieve weergave van de realiteit laat zien, op basis van ongefundeerde claims.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 13:09 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind het heel jammer dat die vrouw uitgejoeld is en helaas verbaast het me niks. Al zou ze alle ongelijk ter wereld aan haar zijde hebben dan nog verdient zo'n overlever en nabestaanden nooit dit soort wanstaltelijke bejegening.
Wat probeerde die vrouw met haar openlijke aanwezigheid te bereiken? Die docu gaat geloof ik over het vermeende disproportioneel optreden van IDF en probeerde zij nu te bewijzen dat wat er ook gebeurt het per definitie proportioneel is?
Welke dierentuin is dit, misschien een bezoekje waard wel.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 10:16 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat zijn dus mafklappers![]()
Ik zou als maker achteraf denken dat ze cynisch weggeklapt zijn. Wat een rare vertoning
Venetië. Wel nogal druk daar meestal heb ik wel eens gehoord.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 13:40 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Welke dierentuin is dit, misschien een bezoekje waard wel.
Exact, zoals ook u de islamitische leer uit zijn verband trekt om een vijandbeeld te scheppen. Uit ieder heilig boek valt wel een quote te shoppen waaruit zou blijken dat die religie het absolute kwaad is (zeker ook het christendom). Echter komt dat niet overeen met hoe het geloof in grote meerderheid wordt beleden. Ik geloof, en zie in de praktijk, dat de meeste gelovige mensen het allerbeste met hun medemens voorhebben, ongeacht het eigen geloof of dat van hun medemens.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:05 schreef HowardRoark het volgende:
Ook hier ga je de mist in. De haat jegens Joden was gebaseerd op (raciale) complottheorieën.
Hier leest u de geschiedenis verkeerd. Er is inderdaad een poging ondernomen tot een tweestatenoplossing, die in de praktijk door Israël zelf gesaboteerd is, met een burgeroorlog als gevolg.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:05 schreef HowardRoark het volgende:
Men weigerde tevens een tweestatenoplossing en begon een burgeroorlog.
En toch geeft u hier exact 0 voorbeelden van die inhoudelijke argumenten. Het enige wat u doet is op basis van vooroordelen het vijandbeeld jegens de islam en specifiek palestijnen verder versterken. Waarna u nog vrolijk even doet alsof al die kinderen die Israël stelselmatig vermoordt dat natuurlijk verdiend hebben omdat ze vanuit de wieg hun steun zouden hebben uitgesproken voor Hamas.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:05 schreef HowardRoark het volgende:
Inhoudelijke argumenten wordt er constant gegeven.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:31 schreef De_engineer het volgende:
[..]
Goed argument man. Geldt deze beschuldiging alleen voor mij of roept u dat bij iedereen die u confronteert met waarheden die liever niet hoort?
Durf je dit te kijken als je zo graag de waarheid hoort?quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:31 schreef De_engineer het volgende:
Goed argument man. Geldt deze beschuldiging alleen voor mij of roept u dat bij iedereen die u confronteert met waarheden die liever niet hoort?
Ik trek de Islamtische leer niet uit het verband, ik ga op de feitelijke geschiedenis van deze religie en zou er ook nog religieuze concepten bij kunnen halen. De reden dat Arabische moslims een claim leggen op dit gebied en daarin gesteund worden door nagenoeg de volledige 'Ummah', onderstreept dat ook.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:29 schreef De_engineer het volgende:
[..]
Exact, zoals ook u de islamitische leer uit zijn verband trekt om een vijandbeeld te scheppen. Uit ieder heilig boek valt wel een quote te shoppen waaruit zou blijken dat die religie het absolute kwaad is (zeker ook het christendom). Echter komt dat niet overeen met hoe het geloof in grote meerderheid wordt beleden. Ik geloof, en zie in de praktijk, dat de meeste gelovige mensen het allerbeste met hun medemens voorhebben, ongeacht het eigen geloof of dat van hun medemens.
Nee hoor, dat is natuurlijk niet waar. de Arabieren verwierpen het VN-verdelingsplan en begonnen een burgeroorlog.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:29 schreef De_engineer het volgende:
[..]
Hier leest u de geschiedenis verkeerd. Er is inderdaad een poging ondernomen tot een tweestatenoplossing, die in de praktijk door Israël zelf gesaboteerd is, met een burgeroorlog als gevolg.
Dan heb je niet goed opgelet of weet je niet wat een inhoudelijk argument is, deze worden namelijk de hele tijd aangeleverd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:29 schreef De_engineer het volgende:
[..]
En toch geeft u hier exact 0 voorbeelden van die inhoudelijke argumenten. Het enige wat u doet is op basis van vooroordelen het vijandbeeld jegens de islam en specifiek palestijnen verder versterken. Waarna u nog vrolijk even doet alsof al die kinderen die Israël stelselmatig vermoordt dat natuurlijk verdiend hebben omdat ze vanuit de wieg hun steun zouden hebben uitgesproken voor Hamas.
2) De Palestijnen de meest kwetsbare mensen in hun samenleving gebruiken als menselijk schild voor de strijders en 3), er ook veel minderjarige jongeren worden ingezet als kindsoldaat.quote:For decades, the politics of the Israel-Palestine conflict have been shaped by simple demographics. “The womb of the Arab woman is my strongest weapon,” Yasser Arafat, the late founder of the Palestine Liberation Organization, liked to boast.
According to “The Recent Rise in Palestinian Fertility” by Marwan Khawaja, fertility in the Gaza Strip, during the Intifada period of the early 1990’s, reached an unusually high level of 8.3 births per woman, nearly three times the fertility rate of Israeli Jews.
Bron
quote:'The last stuf that I want to talk about with/for people that follow me: This life (Europe), I don't care about it. As muslims, we don't care about this life. So, we care about another life'
'We care about the 'Ahmadullah', so when we refuse to do some stuff that you like, and you say that's wrong, you injured yourself. No, we don't care about this life. We know the meaning of 'Jannah', heaven. Heaven is more important than this life. This life has an end, but the heaven is for infinity. And also the hell for infinity, for people who don't believe'.
Dit lijkt me helemaal geen leuke dierentuin. Ik vind klapvee normaal al vrij irritant. Applausje oké, maar na 30seconden is het punt wel bereikt. En dan heb je ook nog van die totaalidioten die zo met hun vingers in hun handpalm slaan zodat het extra schel klinkt. Die kijk ik dan altijd minachtend aan. Tuig is het!quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 13:40 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Welke dierentuin is dit, misschien een bezoekje waard wel.
Ik heb hier nog een interessante samenvatting over aan wat voor wereld jij je commit.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:31 schreef De_engineer het volgende:
Zionisme wil niets meer zeggen dan het streven voor (of het behoud van) een Joodse staat. Hoe is dit precies 'superieur denken' en waar zit de link met het nazisme precies? En de Joden die tegen zionisme zijn is een énorm klein deel, die in veel media disproportioneel en selectieve aandacht krijgen.quote:<nee>
Als je ergens in Europa zo'n bord zou hebben voor Christenen zou de wereld te klein zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 08:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zionisme wil niets meer zeggen dan het streven voor (of het behoud van) een Joodse staat. Hoe is dit precies 'superieur denken' en waar zit de link met het nazisme precies? En de Joden die tegen zionisme zijn is een énorm klein deel, die in veel media disproportioneel en selectieve aandacht krijgen.
Trouwens, over gevoelens van superioriteit gesproken. Hoe komt het eigenlijk dat de Islam zoveel gebieden heeft veroverd, volkeren heeft verjaagd of afgeslacht en nadien de Sharia implementeerde en Joden en Christenen tot tweederangsburgers degradeerde? Ik heb vanuit dat perspectief het gevoel dat je hier weer eens aan het projecteren bent.
Sterker nog, de enige reden dat een Marokkaanse moslim zoals jij zich drukmaakt over dit conflict is religieus en etnische tribalisme. Als Arabische moslims heerst en de opvatting dat Jerusalem (Al Quds zoals jullie zeggen) jullie grondgebied is en jullie daar de dienst uit moeten maken.
Maar dat is helemaal niet zo. Jerusalem is een in origine Joodse en Christelijke stad. Arabische moslims en de Islam hebben daar helemaal niets te zoeken. Jullie hebben Mecca, een stad die jullie volledig hermetisch hebben afgesloten voor niet-moslims. Dat staat zelfs op de verkeersborden daar. Dát is pas apartheid.
[ afbeelding ]
Denk dat Ed Sheeran het inmiddels ook dondersgoed weetquote:Op zaterdag 3 oktober 2026 11:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee Sherlock, dat weet je dondersgoed.
Vanaf eind november 2026 op the website van The Guardianquote:Op woensdag 30 september 2026 18:25 schreef Elan het volgende:
Ben heel erg benieuwd. Waar kun je dit aanschouwen? NPO? YouTube?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |