Ik zou niet weten of het een inschattingsfout is geweest van Israel of een bewuste keuze om het te laten gebeuren; ik heb daar geen informatie, feiten of bewijzen voor dus dan zou ik vooral mijn onderbuik laten spreken zoals jij nu doet.quote:Op woensdag 30 september 2026 00:03 schreef luxerobots het volgende:
Hamas heeft de aanslagen op 7 oktober uitgevoerd. Maar Israël heeft ook zeker een dubieuze rol gespeeld.
- Zo'n beetje elke telefoon in Gaza wordt door Israël afgeluisterd.
- De Mossad wordt gezien als een van de beste veiligheidsdiensten ter wereld.
- De Palestijnen hebben met Paragliders in het openbaar geoefend.
- Netanyahu was gewaarschuwd door Egypte en de Verenigde Arabische Emiraten.
Dit zaakje stinkt.
Katz heeft een aardige trackrecord en hij is al bijna twee jaar minister van Defensie. Hij blokkeerde de noodhulp met als doel uithongering, hij heeft een plan laten opstellen om in te zetten op de 'vrijwillige migratie' van de inwoners van Gaza en deze maand nog meldde hij dat hij met de VS in gesprek is over het verwijderen van palestijnen over land, zee en in de lucht. Later deze maand zei hij: “finish the job so that we can also implement the migration plan.”, in combinatie met zijn '70% van Gaza is al leeggemaakt van zijn inwoners'.quote:Op dinsdag 29 september 2026 22:28 schreef theunderdog het volgende:
Knip
2: Er zijn buitengewoon zorgwekkende uitspraken gedaan door Israëlische politici, maar niet direct door hen die verantwoordelijk waren voor het beleid omtrent Gaza.
Knip
De Palestijnen hebben toch meegedaan aan de aanslagen van 7 oktober en deze op grote schaal gesteund? Waarom zou daar dus een onderscheid tussen moeten worden gemaakt? Zoals we weten is Hamas een Palestijnse terreurgroepering, bestaande uit Palestijnen, verkozen door Palestijnen.quote:Op woensdag 30 september 2026 12:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Katz heeft een aardige trackrecord en hij is al bijna twee jaar minister van Defensie. Hij blokkeerde de noodhulp met als doel uithongering, hij heeft een plan laten opstellen om in te zetten op de 'vrijwillige migratie' van de inwoners van Gaza en deze maand nog meldde hij dat hij met de VS in gesprek is over het verwijderen van palestijnen over land, zee en in de lucht. Later deze maand zei hij: “finish the job so that we can also implement the migration plan.”, in combinatie met zijn '70% van Gaza is al leeggemaakt van zijn inwoners'.
Hij spreekt niet over Hamas maar over Palestijnen.
Hij zet eerste levensbehoeften van burgers in als drukmiddel
Hij zet in op verwoesting
Hij kwalificeert het als 'vrijwillig' terwijl de keuze onder extreme dwang plaatsvindt.
Lijkt me zorgwekkend
Of de Mossad meer capabel is dan anderen is natuurlijk niet echt een feit en ook niet echt goed te vergelijkenquote:Op woensdag 30 september 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zou niet weten of het een inschattingsfout is geweest van Israel of een bewuste keuze om het te laten gebeuren; ik heb daar geen informatie, feiten of bewijzen voor dus dan zou ik vooral mijn onderbuik laten spreken zoals jij nu doet.
En Israel heeft wel vaker fouten gemaakt bij belangrijke acties:
• De Yom Kippuroorlog (1973): Israël beschikte over veel informatie over Egyptische en Syrische militaire voorbereidingen, maar de inlichtingendiensten concludeerden ten onrechte dat een aanval niet waarschijnlijk was.
• München/Lillehammer (1972-1973): Na de moord op elf Israëlische olympiërs in München startte Mossad een vergeldingsoperatie tegen vermeende betrokkenen. In Lillehammer werd daarbij de onschuldige Marokkaanse ober Ahmed Bouchiki aangezien voor een Palestijnse organisator en vermoord. De fout leidde tot arrestaties en een grote internationale blamage voor Israël.
• Amman (1997): Mossad-agenten probeerden Hamas-leider Khaled Meshaal in Jordanië te vergiftigen, maar de operatie mislukte en de agenten werden door de Jordaanse autoriteiten opgepakt. Israël moest vervolgens onder zware diplomatieke druk het tegengif leveren en stemde in met de vrijlating van Hamas-leider Ahmed Yassin. Een grote mislukking voor Mossad en Netanyahu.
• Dubaï (2010): Bij de vermoedelijke Mossad-operatie tegen Hamas-commandant Mahmoud al-Mabhouh werd een groot team met gestolen en vervalste Europese identiteiten ingezet. De daders werden uitgebreid vastgelegd op bewakingscamera's en de gebruikte identiteiten veroorzaakten een diplomatiek conflict met meerdere Europese landen. Israël heeft de betrokkenheid nooit officieel bevestigd.
• 7 oktober zelf: Israëlische militaire onderzoeken hebben inmiddels erkend dat er sprake was van een brede inlichtingen- en operationele mislukking. Hamas werd jarenlang onderschat en waarschuwingstekens werden onvoldoende serieus genomen.
• De “Jericho Wall”: Israëlische inlichtingen beschikten al in 2022 over een document waarin een grootschalige Hamas-aanval werd beschreven die achteraf opvallend veel overeenkomsten vertoonde met 7 oktober. Het probleem was dus niet simpelweg dat Israël geen informatie had, maar dat de informatie verkeerd werd geïnterpreteerd en de capaciteiten en intenties van Hamas werden onderschat.
Israël heeft met de Mossad zonder twijfel de meest capabele en ongeevenaarde inlichtingendienst, maar dat betekent natuurlijk niet dat zo'n dienst nooit fouten en inschattingsfouten kan maken.
Dat is onjuist. Ik ben falikant tegen het nederzettingenbeleid, maar Israel maakt onderscheid op basis van nationaliteit en niet op basis van etniciteit. De juridische status van de Westoever is ingewikkelder dan wordt voorgesteld in de media. Israel en de PLO voeren de Oslo-akkoorden uit. Op het door de PLO bestuurde deel van de Westoever mogen bijvoorbeeld geen Joden komen.quote:Op woensdag 30 september 2026 02:03 schreef Kottnauer het volgende:
Die film stinkt natuurlijk.
Maar los daarvan is Israel wel een apartheidsstaat: hun wetten op de westbank zijn afhankelijk van de etniciteit. Joden hebben daar andere rechten dan Palestijnen.
Het beste is: niet mee bemoeien. Niet Israël steunen, niet Gaza steunen, en al helemaal niet die lui hierheen halen.
Het ligt wat genuanceerder denk ik want Arabieren zonder de Israëlische nationaliteit mogen ook niet naar area A. Je kan niet een stuk gebied besturen en dan de mensen die er al wonen 'volledig links laten liggen' en ondertussen je eigen mensen die er naar toe verhuisd zijn alle faciliteiten geven. Het is geen 'bestuur' als die mensen zelfs niet mogen organiserenquote:Op woensdag 30 september 2026 12:59 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dat is onjuist. Ik ben falikant tegen het nederzettingenbeleid, maar Israel maakt onderscheid op basis van nationaliteit en niet op basis van etniciteit. De juridische status van de Westoever is ingewikkelder dan wordt voorgesteld in de media. Israel en de PLO voeren de Oslo-akkoorden uit. Op het door de PLO bestuurde deel van de Westoever mogen bijvoorbeeld geen Joden komen.
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op woensdag 30 september 2026 12:59 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dat is onjuist. Ik ben falikant tegen het nederzettingenbeleid, maar Israel maakt onderscheid op basis van nationaliteit en niet op basis van etniciteit. De juridische status van de Westoever is ingewikkelder dan wordt voorgesteld in de media. Israel en de PLO voeren de Oslo-akkoorden uit. Op het door de PLO bestuurde deel van de Westoever mogen bijvoorbeeld geen Joden komen.
1: Is er bewijs dat uithongering het doel was, en niet om Hamas te dwingen tot overgaven?quote:Op woensdag 30 september 2026 12:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Katz heeft een aardige trackrecord en hij is al bijna twee jaar minister van Defensie. Hij blokkeerde de noodhulp met als doel uithongering, hij heeft een plan laten opstellen om in te zetten op de 'vrijwillige migratie' van de inwoners van Gaza en deze maand nog meldde hij dat hij met de VS in gesprek is over het verwijderen van palestijnen over land, zee en in de lucht. Later deze maand zei hij: “finish the job so that we can also implement the migration plan.”, in combinatie met zijn '70% van Gaza is al leeggemaakt van zijn inwoners'.
Hij spreekt niet over Hamas maar over Palestijnen.
Hij zet eerste levensbehoeften van burgers in als drukmiddel
Hij zet in op verwoesting
Hij kwalificeert het als 'vrijwillig' terwijl de keuze onder extreme dwang plaatsvindt.
Lijkt me zorgwekkend
Klopt. Netanyahu dacht voor 7 oktober dat het om Jood-vriendelijke padvinders ging.quote:Op dinsdag 29 september 2026 22:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je vergeet bij "de feiten" helemaal te vermelden dat het palestijnse hamas op eigen initiatief en verlangen dat 7 oktober slachtfeestje ging vieren en dat deze strijders samen met hun gijzelaars, die later grotendeels zijn vermoord en uitgehongerd met gejuich werden ontvangen.
Blijkbaar had dit volk er wel lol in. En zelfs bij onze nieuwe aanwinst bij de universiteit in Limburg zie je nog steeds grote trotsch over dit slachtfeest.
NWS / Gazaanse student in Maastricht geschorst na delen filmpje over deelnam
[ x ]
#selectief
Nee: ik had het eerst over het Israelische bestuur en vervolgens over het Palestijnse bestuur van de Westoever.quote:
Schijnt in de Nederlandse bioscopen gewoon meer dan verwelkomd te worden.quote:Op woensdag 30 september 2026 18:25 schreef Elan het volgende:
Ben heel erg benieuwd. Waar kun je dit aanschouwen? NPO? YouTube?
quote:Op woensdag 30 september 2026 19:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Schijnt in de Nederlandse bioscopen gewoon meer dan verwelkomd te worden.
Mijn God. Er is een deel van de mensheid zwaar ziek in de kop.quote:
Importeer Gaza shit krijg Gaza shit. En half woke Nederland loopt erachteraan met hun domme harses.quote:
Dat kutwijf loopt haar dode familie leden te gebruiken om wat er in deze uitstekende documentaire wordt aangekaart weg te zetten als niet relevant.quote:
Als die "mensen" (smerige laffaards) lef zouden hebben (daar, maar ook hier) zouden ze dit beeldmateriaal eens moeten bekijken.quote:
Het zijn in de ogen van de Palestijnen en moslims de Joden, Christenen, Bhoedisten, etc. en alle niet moslims die minder waard zijn, zoals de koran ook heel duidelijk voorschrijft. Vandaar ook de 14 eeuwen lange pogingen van de moslims om die Joden weg te vagen. En 7 oktober was daar geen uitzondering op. En daarna is de rest van de niet moslims aan de beurt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 09:47 schreef Chadi het volgende:
Maar nee de Palestijnen zijn minder waard natuurlijk.
Hmm.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 09:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat kutwijf loopt haar dode familie leden te gebruiken om wat er in deze uitstekende documentaire wordt aangekaart weg te zetten als niet relevant.
Ze zou juist deze documentaire toe moeten juichen omdat duizenden gezinnen in Gaza in dezelfde situatie zitten als zij en deze nu getoond worden.
Maar nee de Palestijnen zijn minder waard natuurlijk.
Dat zijn dus mafklappersquote:Op woensdag 30 september 2026 11:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Minuten lang applaus na een documentaire is al maf en 24 minuten is gewoon achterlijk. Hier de video. Volgens mij voelde de makers van NAZA zich erg ongemakkelijk
Bekijk deze YouTube-video
Ja ik vind zo'n actie een kutwijf actie. Dat gedrag keur ik absoluut af.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 10:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Je noemt deze vrouw (wiens familieleden om het leven zijn gebracht door de Palestijnse terroristen van Hamas, die door jou en veel andere moslims worden omschreven als 'verzetstrijders' of 'verzetshelden') een 'kutwijf' en begint nadien te jammeren over het zogenaamde leed van de Palestijnen. Wat nochtans de samenleving is de recente oorlog zelf begonnen is.
Hoe komt het dat binnen het Islamitische (en Arabische) denken, jullie wel anderen leed mogen aandoen, maar zodra er wordt teruggeslagen op wat jullie doen, dit meteen verschrikkelijk is en iedereen met jullie medelijden moet hebben?
Dit komt dus voort uit een wereldbeeld, waarin de moslim zichzelf in een soort machtspositie waant ten opzichte van de rest van de wereld: de moslim mag anderen leed berokkenen maar deze mensen mogen niets terugdoen. Het heeft er wat dat betreft veel weg van dat velen binnen Islam de ander nog altijd als een soort 'dhimmi' zien.
Dat doen die propali gekkies al 3 jaar lang, ieder weekend en bij alle kansen wordt 7 oktober gebagatelliseerd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 11:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja ik vind zo'n actie een kutwijf actie. Dat gedrag keur ik absoluut af.
Ze kan beter hulp gaan zoeken om haar verwerking te ondersteunen.
Stel je eens voor dat een Palestijn bij een documentaire over 7 oktober de documentaire gaat verstoren en weg gaat zetten als shame on you gedoe en daarbij allerlei onzin gaat roepen naar de makers. Wat voor reacties krijg je hier dan? Ja het is een kut actie.
Of stel je eens voor dat je een Pro-Gaza demonstratie op 7 oktober gaat houden op plekken waarvan je weet dat ze gevoelig liggen voor de Israelische herdenking.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 11:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja ik vind zo'n actie een kutwijf actie. Dat gedrag keur ik absoluut af.
Ze kan beter hulp gaan zoeken om haar verwerking te ondersteunen.
Stel je eens voor dat een Palestijn bij een documentaire over 7 oktober de documentaire gaat verstoren en weg gaat zetten als shame on you gedoe en daarbij allerlei onzin gaat roepen naar de makers. Wat voor reacties krijg je hier dan? Ja het is een kut actie.
Man er word niks anders gedaan dan herdenkingen die ook maar iets met Israel of Joden te maken hebben te verstoren, monumenten bekladden, te intimideren tot zelfs in elkaar slaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 11:04 schreef Chadi het volgende:
Stel je eens voor dat een Palestijn bij een documentaire over 7 oktober de documentaire gaat verstoren en weg gaat zetten als shame on you gedoe en daarbij allerlei onzin gaat roepen naar de makers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |