abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 september 2026 @ 18:19:18 #1
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_221815419
Duurde lang.
Had bewust geen topic gekaapt.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_221815421
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 18:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Luxemburg GEKOLONISEERD
De vlag is makkelijk aanpasbaar
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator vrijdag 18 september 2026 @ 18:20:00 #4
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_221815422
Wat een koers van Piganzoli ook zeg.

De enige renner die nog eens ouderwets drie keer zo hard is gaan rijden bij Visma.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_221815423
Leuk voor Pepijn.
#superniger2020
pi_221815430
Morgen Van Baarle met een wederopstanding.
pi_221815432
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 18:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

De enige renner die nog eens ouderwets drie keer zo hard is gaan rijden bij Visma.
Barré vindt dit geen leuke opmerking (ook al is die het halve jaar ziek, zwak en misselijk).
pi_221815439
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 18:20 schreef Dale__Cooper het volgende:
Morgen Van Baarle met een wederopstanding.
Die was gisteren al in de aanval toch
  Redactie Sport vrijdag 18 september 2026 @ 18:22:21 #9
451829 crew  H.Vviv
pi_221815443
Over het algemeen is het niveau van Visma dit jaar wel wat beter dan andere jaren ervoor.
pi_221815445
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 18:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

Onzin natuurlijk als je kijkt wat hij bij een klein teampje al wist te doen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 18 september 2026 @ 18:24:00 #11
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221815453
Pepijn naar het wk.
  Redactie Sport vrijdag 18 september 2026 @ 18:25:04 #12
451829 crew  H.Vviv
pi_221815459
Sowieso wel een goed najaar van Reiderink.
pi_221815566
quote:
Noviteit in proloog Eneco Tour: Mannen en vrouwen starten om-en-om

Bij de proloog van de Eneco Tour in Den Haag (dinsdag 13 oktober) starten mannen en vrouwen komende editie om en om: eerst een man, dan een vrouw. Het is een primeur in het wielrennen en onderdeel van de bredere integratie van de mannen- en vrouwenwedstrijd.

Bij de tweede editie van de hernieuwde Eneco Tour (13-18 oktober) zal tegelijkertijd ook een vrouwenkoers worden verreden. De voormalige Simac Ladies Tour is onderdeel geworden van de nieuwe Nederlandse rittenkoers en gaat verder onder de naam Eneco Tour Women

De mannen en de vrouwen rijden grotendeels hetzelfde parcours op dezelfde dag. Tijdens de 3,1 kilometer lange proloog gaat die integratie nog een stap verder. In Den Haag rijden de mannen en vrouwen om en om. Een korte individuele tijdrit leent zich volgens koersdirecteur Thijs Rondhuis uitstekend voor dit format. “De UCI moet nog heel even aan dit soort ideeën wennen. Bij de proloog in Den Haag kan dat natuurlijk perfect.”

De proloog in Den Haag krijgt dit jaar ook een iets andere uitvoering dan vorig jaar. De start is van buiten naar binnen verplaatst. Een gevolg van de kou tijdens de avondversie van de eerste editie. Ook de hot seat voor de snelste tijden komt binnen te staan. Voor de fans zijn de tribunes geopend.

De om-en-om-start past in een breder patroon van integratie tussen de mannen- en vrouwenwedstrijd deze editie. Ook in de etappe naar de VAM-berg in Drenthe en in de slotetappe in Arnhem worden beide koersen dichter bij elkaar gebracht, zij het in andere vormen.
Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 18 september 2026 @ 19:02:59 #14
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221815591
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 18:56 schreef wimderon het volgende:
Een korte individuele tijdrit leent zich volgens koersdirecteur Thijs Rondhuis uitstekend voor dit format. “De UCI moet nog heel even aan dit soort ideeën wennen. Bij de proloog in Den Haag kan dat natuurlijk perfect.”
Maar: Waaròm, Thijs :?
pi_221815655
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 september 2026 19:02 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Maar: Waaròm, Thijs :?
Omdat dit zo ongeveer de enige manier is om nog op een rendabele manier koersen te organiseren in Nederland? Dit een pure noodzaak waar ze vervolgens een marketingpraatje omheen hebben bedacht.
pi_221815902
Leuke koers in Luxemburg ^O^
Jack does it in real time...
pi_221816141
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 18:22 schreef H.Vviv het volgende:
Over het algemeen is het niveau van Visma dit jaar wel wat beter dan andere jaren ervoor.
Alleen de individuele tijdritten lijken wel duidelijk achter te blijven (terwijl ze 2 belangrijke ploegentijdritten dan wel weer wonnen)

Verder de meesten wel op niveau ja, denk alleen dat ze van renners als Zingle, Schiffer en Behrens wat meer hadden verwacht
pi_221818538
De Flandrien 0.0 Classic

Juist ja
pi_221818564
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 11:49 schreef Marcoss het volgende:
De Flandrien 0.0 Classic

Juist ja
Koersen om het koersen
pi_221818629
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 20:19 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Alleen de individuele tijdritten lijken wel duidelijk achter te blijven (terwijl ze 2 belangrijke ploegentijdritten dan wel weer wonnen)

Verder de meesten wel op niveau ja, denk alleen dat ze van renners als Zingle, Schiffer en Behrens wat meer hadden verwacht
Daar noem je ook wel een paar namen. Eentje is geopereerd aan zijn liesslagader, de ander is geopereerd aan zijn hart, en de laatste is een Zwift-fenomeen die niet kan sturen.
pi_221819223
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 11:49 schreef Marcoss het volgende:
De Flandrien 0.0 Classic

Juist ja
Voorheen de Primus classic
Net efkes anges
pi_221819287
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 13:13 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]
Voorheen de Primus classic
Ja, vandaar de opmerking, heb het idee dat die koers elke 2 jaar een andere, onnavolgbare naam heeft waar gelukkig wel elke keer classic in voorkomt
pi_221819292
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 september 2026 11:54 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Daar noem je ook wel een paar namen. Eentje is geopereerd aan zijn liesslagader, de ander is geopereerd aan zijn hart, en de laatste is een Zwift-fenomeen die niet kan sturen.
Oh, die operatie aan het hart had ik inderdaad niet meegekregen
pi_221819544
Don Pat gaat weer heerlijk loos:

“Mijn persoonlijke missie van het weekend is om mijn oor te luister te leggen bij Henrique Bravo, onze talentvolle Braziliaan uit de devo-ploeg die hier meerijdt. Hij won dit jaar de Giro Valle d’Aosta en is sindsdien blijkbaar nogal gewild op de transfermarkt. Onder meer Q36.5 trekt aan zijn mouw. Voor mijn opvolger Jurgen Foré is dat een lastig verhaal. Een logische manier om de interesse te counteren is Henrique promoveren naar het World Tour-team, maar die ploeg zit voor 2027 al aan het maximum van dertig renners. Na de net aangekondigde transfer van Ben Turner zijn het er eigenlijk al eenendertig. Eentje te veel dus, zelfs zonder Henrique Bravo.”

“’t Is een fout die Jurgen zich mag aanrekenen. Ik zal niet beweren dat het mij in al die jaren nooit een keer is overkomen, maar als CEO mag je jezelf nooit zo vroeg vastzetten. Ergens moet Jurgen nu een bijkomende plaats creëren. Simpel is dat niet, want de inkomende transfers van Ben Turner, Tim Torn Teutenberg en Lorenzo Milesi liggen al vast. Vooral die laatste vind ik een goeie aanwinst. Ik had hem vroeger ook al op mijn lijstje staan.”

Ook Mauri Vansevenant krijgt een veeg uit de pan:

Ik wil niet te hard zijn voor Mauri, want het is zeker een goeie gast. Misschien is zijn motor wat kleiner dan wij hadden ingeschat. Hij zat ook – vooral in de begindagen – wat te veel in de invloedsfeer van vader Wim en diens nogal conservatieve kijk op de koers. ’t Is een slecht bewaard geheim dat Mauri twee jaar geleden voor de Ronde van Lombardije – bij alle fusieverhalen rond Quick Step en Visma – tegen Remco is uitgevlogen op de bus. ‘Jij maakt de Wolfpack kapot’. Ik heb altijd gedacht dat zijn vader hem tot dat punt had gebracht. Het pleit voor Wim dat hij wel is gaan inzien dat hij zijn eigen carrière en ervaringen misschien te veel op die van zijn zoon projecteerde. Ook hij is verre van de kwaadste. Ik gun Mauri en Wim een mooie tweede carrière bij de Lotto-ploeg.”
pi_221819749
Eurosport is live.
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')