abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221811250
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 23:16 schreef Inbox het volgende:

[..]
Daar stond mn ouderlijk huis dus :) En staat ie nog steeds :Y

Maar toen ik er een paar jaar terug weer tijdelijk kwam wonen, schrok ik toch wel een beetje hoe Ommoord in de hoogbouw veranderd was in de afgelopen 20 jaar. En heb ik er ook al een wandelende parasol gesignaleerd :(

Het is er niet beter op geworden. Maar de omliggende laagbouw is nog steeds ok, omdat dat zo goed als allemaal koopwoningen zijn en andere hogere huur.

Prima locatie. Alles om de hoek daarzo, en dat verklaart ook wel waarom zoveel mensen er nog steeds wonen.
Klopt, ik heb ze bij stadsontwikkeling nog een masterclass gegeven over Ommoord , de opzet en de gedachte bij de bouw van de wijk. Dan die pukkels zoals de molshoop en die extra woontorens totaal nooit de bedoeling waren en dus nu zorgen voor verpaupering. Onze flat kocht alle grond van de gemeente, 6000m2 zodat we de bomen, het park en de tuin konden behouden. Andere koopflats kozen daar niet voor. Verschil nu in verkoopprijs door die keuze van ¤6000,- is nu ¤100000,- per appartement extra.

Grootste fout in de wijk was te bezuinigen op de metro, die zat in de eerste plannen onder de grond. Nu splitst die de wijk. Daarna hebben ze alle ruimte die bestemd was voor natuur en leefbaarheid opgeofferd aan bebouwing.

En die wijk is vijftig jaar oud, er wonen zo’n 25000 mensen, die hebben heel veel gemeente belasting betaald. Gemeente Rotterdam heeft al dat geld besteed aan wijken zoals Katendrecht en Krooswijk. Dat is ook niet zuiver geweest.
  vrijdag 18 september 2026 @ 00:26:53 #252
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221811259
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2026 00:01 schreef capricia het volgende:
Of koop een vergunning.
Ook wel MRB genaamd.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221811268
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 23:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Wel gave plek.

Wat kosten die huizen aan De Rotte tegenwoordig, ik weet dat er jaren geleden eentje stond voor rond de 6 ton en dat was piek economische crisis (2009)
Zeker een gave plek. Aan de rotte is niet zo interessant, veel verzakkingen en vochtproblemen.

Wij kochten een gaaf appartement en een volkstuin en we hadden een boot. Die volkstuin was echt tof, daar mocht je van april tot oktober blijven slapen, achteraf nooit moeten verkopen. VTV Lusthof, net als in die serie op de NPO. _O- Wij zijn er ook getrouwd. De mooiste volkstuinen liggen toch wel in de Bergse plas, ondertussen onbetaalbaar maar ach zo mooi.
pi_221811276
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 00:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Klopt, ik heb ze bij stadsontwikkeling nog een masterclass gegeven over Ommoord , de opzet en de gedachte bij de bouw van de wijk. Dan die pukkels zoals de molshoop en die extra woontorens totaal nooit de bedoeling waren en dus nu zorgen voor verpaupering. Onze flat kocht alle grond van de gemeente, 6000m2 zodat we de bomen, het park en de tuin konden behouden. Andere koopflats kozen daar niet voor. Verschil nu in verkoopprijs door die keuze van ¤6000,- is nu ¤100000,- per appartement extra.

Grootste fout in de wijk was te bezuinigen op de metro, die zat in de eerste plannen onder de grond. Nu splitst die de wijk. Daarna hebben ze alle ruimte die bestemd was voor natuur en leefbaarheid opgeofferd aan bebouwing.

En die wijk is vijftig jaar oud, er wonen zo’n 25000 mensen, die hebben heel veel gemeente belasting betaald. Gemeente Rotterdam heeft al dat geld besteed aan wijken zoals Katendrecht en Krooswijk. Dat is ook niet zuiver geweest.
Zit even te denken waar jij dan gewoond zou kunnen hebben. Heb wel een idee. Dat is nog een parkje achter de flat en ook al jaren omheind. Net als bij een paar andere flats, maar die zijn sociale huur en de Andre Gideplaats is koop.

De verpaupering zit 'm vooral in de huurwoningen en de huurders. Wat voorheen 55+ was, is nu vrijwel overal sociale huur met bijbehorende bewoners. Ook daar is de demografische verandering goed zichtbaar inmiddels.

[ Bericht 6% gewijzigd door Inbox op 18-09-2026 00:42:50 ]
pi_221811278
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 00:36 schreef Inbox het volgende:

[..]
Zit even te denken waar jij dan gewoond zou kunnen hebben. Andre Gideplaats, gok ik?
ik haal hem weer weg, zie dm
pi_221811309
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:52 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Zucht.
De openbare ruimte is beperkt. Die kun je inrichten met bomen en planten: dat draagt bij aan een schone, gezonde en duurzame leefomgeving of je kunt er auto's laten parkeren wat niet bijdraagt aan een schone, gezonde en duurzame leefomgeving.
Ik weet dat de openbare ruimte beperkt is hoor.
pi_221811356
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:32 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Met 4 auto's (waarom??) in een grote stad (gaan) wonen en dan gaan janken om de kosten :')^oneindig.
Ja daag, wat dacht je van een gezin wat altijd al in de stad heeft gewoond en waarbij de kinderen het huis niet uit kunnen vanwege de woning nood? Intussen geen die kinderen toch ook gewoon werken waarbij een auto nodig is.
pi_221811460
Na een snelle rekensom gaan ze p.p. bijna 21 euro per maand betalen voor het parkeren. Ze werken allemaal, 1 maal woonlasten, wat is het probleem? Plus ze hebben een garage?! Ruim dat op en stal daar een auto in als het allemaal teveel is. Sowieso aso om vier parkeerplaatsen bezet te houden als je er eentje binnen kan zetten (wat ze blijkbaar al een tijd deden).

Dat hele jankverhaal schiet me echt in het verkeerde keelgat als je weet dat er zat Rotterdammers zijn die letterlijk al jaren betalen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 18-09-2026 07:18:38 ]
pi_221811483
Chantal jammert over het feit dat er voortuinen opgeofferd moeten worden:

Dat vooruitzicht doet vooral Chantal pijn. Ze ziet hetzelfde gebeuren bij buren. Een buurvrouw met twee auto's heeft een grote palmboom in de voortuin staan en denkt er volgens Chantal al over om die weg te halen voor een parkeerplek. “Het is echt zonde voor het hele straatbeeld. Wat groen gaat weg.”

Jammer dat er een palmboom weg moet _O- Een lelijke palmboom als groen zien _O- Buurvrouw met twee auto's _O-

Er staan hier op zuid 0 auto's in voortuinen. Ga weg met dat gejank :W
pi_221811497
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:32 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Met 4 auto's (waarom??) in een grote stad (gaan) wonen en dan gaan janken om de kosten :')^oneindig.
Alle 4 werken dan kan je die 1000 euro niet ophoesten? Kom op.
pi_221811501
Wel vier auto's hebben en dan janken dat ze per persoon 68 cent per dag moeten betalen om te parkeren. Boehoe.
pi_221811580
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2026 23:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]
It means in my case whether you can pay your groceries or not...
Probeer het nog eens, maar dan in het Nederlands.
pi_221811588
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 23:13 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dr zijn maar heel weinig modelletjes die goedgekeurd zijn in Nederland.
Maar ook die illegale troep wordt niet in beslag genomen.
pi_221811630
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Mijn klacht is de bizarre manier van denken.

[..]
Het is een bizarre manier van denken dat het normaal is om zo enorm veel auto's in de beperkte buitenruimte van een stad te laten parkeren. Dat is een weeffout uit de vorige eeuw die nu rechtgezet gaat worden, gelukkig.
pi_221811635
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:42 schreef Cherni het volgende:

[..]
En dan, daar een vermogen betalen aan Qpark en dan nog lopen met je boodschappen. Een auto is voor velen geen luxe.
Boodschappen laat je thuis bezorgen, zeker in de stad.
pi_221811733
quote:
Ook de voortuin dreigt onderdeel te worden van de parkeeroplossing. Daar staan nu plantenbakken, groen en een tuinset waar ze met de buren kunnen zitten.
Het groen in de voortuin:
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221811767
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2026 08:57 schreef capricia het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
:D :') _O-

Bedoelden ze ook de deksels van de kliko's?
pi_221811808
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Waarom ben ik niet verbaasd?
  vrijdag 18 september 2026 @ 09:34:58 #269
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221811937
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 08:10 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Probeer het nog eens, maar dan in het Nederlands.
What ever that means.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221812077
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 08:29 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Boodschappen laat je thuis bezorgen, zeker in de stad.
😃En dan over klimaat zeuren. Al die vervoerders hoor ik die klimaatactivisten niet over. Effectief winkelen op weg naar huis van je werk. Nooit van gehoord zeker.
pi_221812217
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 09:56 schreef Cherni het volgende:
fectief winkelen op weg naar huis van je werk. Nooit van gehoord zeker.
Ik werk thuis :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_221812227
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 10:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik werk thuis :P
Ik heb nooit thuis gewerkt en ik ben/was niet de enige. Zat functies waar thuiswerken onmogelijk is. Zou het niet eens willen. Nee voor velen is de auto helaas geen luxe.
pi_221812237
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 09:56 schreef Cherni het volgende:

[..]
😃En dan over klimaat zeuren. Al die vervoerders hoor ik die klimaatactivisten niet over. Effectief winkelen op weg naar huis van je werk. Nooit van gehoord zeker.
Bij buren zag ik vooral dat er andersom geargumenteerd werd; ik ga vandaag met de auto naar het werk, zodat ik op de terugweg de boodschappen mee kan nemen.

Bovendien, bijna alle supermarkten bezorgen tegenwoordig met elektrische busjes, en AH biedt zelfs de mogelijkheid aan dat je je boodschappen tegelijk met je buren laat bezorgen, zodat ze meerdere in de wijk in één keer kunnen doen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Spellchecker vrijdag 18 september 2026 @ 10:51:15 #274
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221812349
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Dat beeld miste ik nog _O_
  Spellchecker vrijdag 18 september 2026 @ 10:51:57 #275
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221812350
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2026 09:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
:D :') _O-

Bedoelden ze ook de deksels van de kliko's?
_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')