Klopt, ik heb ze bij stadsontwikkeling nog een masterclass gegeven over Ommoord , de opzet en de gedachte bij de bouw van de wijk. Dan die pukkels zoals de molshoop en die extra woontorens totaal nooit de bedoeling waren en dus nu zorgen voor verpaupering. Onze flat kocht alle grond van de gemeente, 6000m2 zodat we de bomen, het park en de tuin konden behouden. Andere koopflats kozen daar niet voor. Verschil nu in verkoopprijs door die keuze van ¤6000,- is nu ¤100000,- per appartement extra.quote:Op donderdag 17 september 2026 23:16 schreef Inbox het volgende:
[..]
Daar stond mn ouderlijk huis dusEn staat ie nog steeds
Maar toen ik er een paar jaar terug weer tijdelijk kwam wonen, schrok ik toch wel een beetje hoe Ommoord in de hoogbouw veranderd was in de afgelopen 20 jaar. En heb ik er ook al een wandelende parasol gesignaleerd
Het is er niet beter op geworden. Maar de omliggende laagbouw is nog steeds ok, omdat dat zo goed als allemaal koopwoningen zijn en andere hogere huur.
Prima locatie. Alles om de hoek daarzo, en dat verklaart ook wel waarom zoveel mensen er nog steeds wonen.
Zeker een gave plek. Aan de rotte is niet zo interessant, veel verzakkingen en vochtproblemen.quote:Op donderdag 17 september 2026 23:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel gave plek.
Wat kosten die huizen aan De Rotte tegenwoordig, ik weet dat er jaren geleden eentje stond voor rond de 6 ton en dat was piek economische crisis (2009)
Zit even te denken waar jij dan gewoond zou kunnen hebben. Heb wel een idee. Dat is nog een parkje achter de flat en ook al jaren omheind. Net als bij een paar andere flats, maar die zijn sociale huur en de Andre Gideplaats is koop.quote:Op vrijdag 18 september 2026 00:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt, ik heb ze bij stadsontwikkeling nog een masterclass gegeven over Ommoord , de opzet en de gedachte bij de bouw van de wijk. Dan die pukkels zoals de molshoop en die extra woontorens totaal nooit de bedoeling waren en dus nu zorgen voor verpaupering. Onze flat kocht alle grond van de gemeente, 6000m2 zodat we de bomen, het park en de tuin konden behouden. Andere koopflats kozen daar niet voor. Verschil nu in verkoopprijs door die keuze van ¤6000,- is nu ¤100000,- per appartement extra.
Grootste fout in de wijk was te bezuinigen op de metro, die zat in de eerste plannen onder de grond. Nu splitst die de wijk. Daarna hebben ze alle ruimte die bestemd was voor natuur en leefbaarheid opgeofferd aan bebouwing.
En die wijk is vijftig jaar oud, er wonen zo’n 25000 mensen, die hebben heel veel gemeente belasting betaald. Gemeente Rotterdam heeft al dat geld besteed aan wijken zoals Katendrecht en Krooswijk. Dat is ook niet zuiver geweest.
ik haal hem weer weg, zie dmquote:Op vrijdag 18 september 2026 00:36 schreef Inbox het volgende:
[..]
Zit even te denken waar jij dan gewoond zou kunnen hebben. Andre Gideplaats, gok ik?
Ik weet dat de openbare ruimte beperkt is hoor.quote:Op donderdag 17 september 2026 19:52 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Zucht.
De openbare ruimte is beperkt. Die kun je inrichten met bomen en planten: dat draagt bij aan een schone, gezonde en duurzame leefomgeving of je kunt er auto's laten parkeren wat niet bijdraagt aan een schone, gezonde en duurzame leefomgeving.
Ja daag, wat dacht je van een gezin wat altijd al in de stad heeft gewoond en waarbij de kinderen het huis niet uit kunnen vanwege de woning nood? Intussen geen die kinderen toch ook gewoon werken waarbij een auto nodig is.quote:Op donderdag 17 september 2026 16:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Met 4 auto's (waarom??) in een grote stad (gaan) wonen en dan gaan janken om de kosten^oneindig.
Alle 4 werken dan kan je die 1000 euro niet ophoesten? Kom op.quote:Op donderdag 17 september 2026 16:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Met 4 auto's (waarom??) in een grote stad (gaan) wonen en dan gaan janken om de kosten^oneindig.
Probeer het nog eens, maar dan in het Nederlands.quote:Op donderdag 17 september 2026 23:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
It means in my case whether you can pay your groceries or not...
Maar ook die illegale troep wordt niet in beslag genomen.quote:Op donderdag 17 september 2026 23:13 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dr zijn maar heel weinig modelletjes die goedgekeurd zijn in Nederland.
Het is een bizarre manier van denken dat het normaal is om zo enorm veel auto's in de beperkte buitenruimte van een stad te laten parkeren. Dat is een weeffout uit de vorige eeuw die nu rechtgezet gaat worden, gelukkig.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn klacht is de bizarre manier van denken.
[..]
Boodschappen laat je thuis bezorgen, zeker in de stad.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
En dan, daar een vermogen betalen aan Qpark en dan nog lopen met je boodschappen. Een auto is voor velen geen luxe.
Het groen in de voortuin:quote:Ook de voortuin dreigt onderdeel te worden van de parkeeroplossing. Daar staan nu plantenbakken, groen en een tuinset waar ze met de buren kunnen zitten.
quote:Op vrijdag 18 september 2026 08:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Het groen in de voortuin:
[ afbeelding ]
Waarom ben ik niet verbaasd?quote:Op vrijdag 18 september 2026 08:57 schreef capricia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
What ever that means.quote:Op vrijdag 18 september 2026 08:10 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Probeer het nog eens, maar dan in het Nederlands.
😃En dan over klimaat zeuren. Al die vervoerders hoor ik die klimaatactivisten niet over. Effectief winkelen op weg naar huis van je werk. Nooit van gehoord zeker.quote:Op vrijdag 18 september 2026 08:29 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Boodschappen laat je thuis bezorgen, zeker in de stad.
Ik werk thuisquote:Op vrijdag 18 september 2026 09:56 schreef Cherni het volgende:
fectief winkelen op weg naar huis van je werk. Nooit van gehoord zeker.
Ik heb nooit thuis gewerkt en ik ben/was niet de enige. Zat functies waar thuiswerken onmogelijk is. Zou het niet eens willen. Nee voor velen is de auto helaas geen luxe.quote:
Bij buren zag ik vooral dat er andersom geargumenteerd werd; ik ga vandaag met de auto naar het werk, zodat ik op de terugweg de boodschappen mee kan nemen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 09:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
😃En dan over klimaat zeuren. Al die vervoerders hoor ik die klimaatactivisten niet over. Effectief winkelen op weg naar huis van je werk. Nooit van gehoord zeker.
Dat beeld miste ik nogquote:Op vrijdag 18 september 2026 08:57 schreef capricia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 september 2026 09:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
![]()
Bedoelden ze ook de deksels van de kliko's?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |