Mag ik zelf bepalen welk voorbeeld ik neem?quote:Op zondag 13 september 2026 17:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze hebben evenveel. Russell kon prima als voorbeeld dienen.
Omdat het kan.quote:
Ze hebben 3 jaar in dezelfde auto gezeten en Russell was de snellere, degene die minder fouten maakte, strategisch sterker en wel initiatiefrijk en de veel betere inhaler.quote:Op zondag 13 september 2026 17:26 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik sla Hamilton wel 7x hoger aan dan Russell.
Het is een beetje als Marc Marquez vergelijken met Zonta van der Goorbergh
quote:Op zondag 13 september 2026 17:31 schreef Tarado het volgende:
Ik vond die positie wel wat te makkelijk teruggegeven van Red Bull, Hamilton was goed weg maar in die eerste bocht de controle kwijt.
Het risico op die 10s was te groot. Bij een vroege pitstop verlies je dan teveel posities, die je hier moeilijk goed kunt maken.quote:Op zondag 13 september 2026 17:31 schreef Tarado het volgende:
Ik vond die positie wel wat te makkelijk teruggegeven van Red Bull, Hamilton was goed weg maar in die eerste bocht de controle kwijt.
Ik denk dat het wel verstandig is geweest.quote:Op zondag 13 september 2026 17:31 schreef Tarado het volgende:
Ik denk dat Russell veel meer backing had vanuit het team zoals nu Anton dat heeft.quote:Op zondag 13 september 2026 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze hebben 3 jaar in dezelfde auto gezeten en Russell was de snellere, degene die minder fouten maakte, strategisch sterker en wel initiatiefrijk en de veel betere inhaler.
Gebeurd niet zoveel meer of minder dan bij de 2 ervoor. Je kan net zo goed heel hard roepen "pushed me off"quote:Op zondag 13 september 2026 17:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel verstandig is geweest.
Probleem is dat Max de chicane afsteekt terwijl hij naast Lewis zit, en voor Lewis weer op de baan terugkeert. Dat lijkt mij slam dunk gaining an advantage.
[ afbeelding ]
Ja daarna wordt niet meer ingehaald. Dus je zal wat moeten.quote:Op zondag 13 september 2026 17:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ambitieuze move trouwens van Lewis om het 3 wijd te maken bocht 1. Hij wilde die leiding wel heel graag. Wat op zich te snappen is.
Maar Hamilton had geen controle over z'n auto, dus was het avoiding a collisionquote:Op zondag 13 september 2026 17:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel verstandig is geweest.
Probleem is dat Max de chicane afsteekt terwijl hij naast Lewis zit, en voor Lewis weer op de baan terugkeert. Dat lijkt mij slam dunk gaining an advantage.
[ afbeelding ]
Dat laatste was zeker het geval. Dat deed deed Kimi ook twee keer in ronde 1. Eerst de chicane afsnijden en daarna positie teruggeven. Lijkt alsof die Norris gek wilde maken of zo. Bijzondere tactiek.quote:Op zondag 13 september 2026 17:41 schreef pmponer het volgende:
[..]
Gebeurd niet zoveel meer of minder dan bij de 2 ervoor. Je kan net zo goed heel hard roepen "pushed me off"
Het lijkt er trouwens op dat Kimi de positie meteen teruggeeft.
Eerder dom, beetje hetzelfde als in Monza, nu hij denkt dat hij weer meedoet verwacht hij dat iedereen maar aan de kant gaat.quote:Op zondag 13 september 2026 17:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ambitieuze move trouwens van Lewis om het 3 wijd te maken bocht 1. Hij wilde die leiding wel heel graag. Wat op zich te snappen is.
Hamilton had inderdaad een wat wijde lijn doordat hij een binnenkant kerb meepakte, maar volgens mij doet dat niet per se ter zake in zo'n incident.quote:Op zondag 13 september 2026 17:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar Hamilton had geen controle over z'n auto, dus was het avoiding a collision
Waarbij je nog steeds voordeel hebt van het buiten de baan inhalen. Dat mag sowieso niet.quote:Op zondag 13 september 2026 17:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verstappen kon ook remmen om dat te voorkomen.quote:Op zondag 13 september 2026 17:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
je ziet z'n auto stuiteren richting de Red Bull, voor mij een reden om het aan te vechten, maar sinds vertrek Horner en Wheatley, doen ze dat eigenlijk niet meer.quote:Op zondag 13 september 2026 17:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hamilton had inderdaad een wat wijde lijn doordat hij een binnenkant kerb meepakte, maar volgens mij doet dat niet per se ter zake in zo'n incident.
Nee dat kon niet want hij zat daar al.quote:Op zondag 13 september 2026 17:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Verstappen kon ook remmen om dat te voorkomen.
Hij is tweede geworden. Het heeft goed uitgepakt.quote:Op zondag 13 september 2026 17:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
je ziet z'n auto stuiteren richting de Red Bull, voor mij een reden om het aan te vechten, maar sinds vertrek Horner en Wheatley, doen ze dat eigenlijk niet meer.
Dat had hem te veel snelheid gekost, en ook een gevaarlijke situatie veroorzaakt. Ik denk dat afsteken een goede keuze was, maar het winnen van een positie niet.quote:Op zondag 13 september 2026 17:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Verstappen kon ook remmen om dat te voorkomen.
Hij had m dus kunnen winnen, want inhalen kan niet.quote:Op zondag 13 september 2026 17:49 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij is tweede geworden. Het heeft goed uitgepakt.
Dit was Zandvoort 2.0.quote:Op zondag 13 september 2026 17:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij had m dus kunnen winnen, want inhalen kan niet.
'Circuit moet worden aangepast, inhalen onmogelijk'quote:Op zondag 13 september 2026 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
Aantal bochten zijn gewoon te krap om acties mogelijk te maken
Russell en Piastri leveren gewoon niet dit jaar.quote:Op zondag 13 september 2026 17:30 schreef potjecreme het volgende:
Lol massive burn voor Russell net.
Hij stuitert inderdaad doordat hij kerb pakt, maar dat is op zichzelf niet verboden. Daar ligt de kerb ook voor. Dat hij daardoor wijd gaat en Max er last van heeft is part of racing, zou ik zeggen.quote:Op zondag 13 september 2026 17:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
je ziet z'n auto stuiteren richting de Red Bull, voor mij een reden om het aan te vechten, maar sinds vertrek Horner en Wheatley, doen ze dat eigenlijk niet meer.
Nou door het afsteken kwam hij in de positie om Antonelli in te halen.quote:Op zondag 13 september 2026 17:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij had m dus kunnen winnen, want inhalen kan niet.
Afsteken of ontwijken, naar mijn mening was het ontwijken omdat Hamilton weer eens een divebomb doet.quote:Op zondag 13 september 2026 17:57 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nou door het afsteken kwam hij in de positie om Antonelli in te halen.
Lijkt meer op Leclerc en Lewis vorige week. Maar toen moest Leclerc natuurlijk ruimte laten voor Lewis.quote:Op zondag 13 september 2026 17:41 schreef pmponer het volgende:
[..]
Gebeurd niet zoveel meer of minder dan bij de 2 ervoor. Je kan net zo goed heel hard roepen "pushed me off"
Het lijkt er trouwens op dat Kimi de positie meteen teruggeeft.
Eens.quote:Op zondag 13 september 2026 17:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja heel jammer, de gast die dit ontworpen heeft verdient levenslang.
Parijs is nog ver. Tot nu toe gaat hij goed met de druk om. Hij maakt het af als met en zonder geluk.quote:Op zondag 13 september 2026 17:49 schreef Red_85 het volgende:
Kimi kan aan de titel gaan denken.
It is his to loose.
Eens.quote:Op zondag 13 september 2026 17:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja heel jammer, de gast die dit ontworpen heeft verdient levenslang.
Ook als hij de druk echt gaat voelen, komt dat vast goed. Het is niet zoals vorig jaar bij Norris, die had de beste coureur op de grid achter zich aan, terwijl z'n teamgenoot ook nog dichtbij staat.quote:Op zondag 13 september 2026 18:29 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Parijs is nog ver. Tot nu toe gaat hij goed met de druk om. Hij maakt het af als met en zonder geluk.
Ik zou bijna zeggen welke druk?quote:Op zondag 13 september 2026 18:29 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Parijs is nog ver. Tot nu toe gaat hij goed met de druk om. Hij maakt het af als met en zonder geluk.
Een langere versie van Monaco gecombineerd met Zandvoort, Miami en Jeddah, maar dan zonder alle aanzienquote:Op zondag 13 september 2026 18:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Op Zandvoort kun je echt wel inhalen. Het is meer Monaco.
Deze meme niet kennen.quote:Op zondag 13 september 2026 18:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik kom hier eigenlijk niet meer hoor.quote:
Russell en Norris?quote:Op zondag 13 september 2026 18:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook als hij de druk echt gaat voelen, komt dat vast goed. Het is niet zoals vorig jaar bij Norris, die had de beste coureur op de grid achter zich aan, terwijl z'n teamgenoot ook nog dichtbij staat.
Antonelli heeft 2 matige Engelsen achter zich aan
Ahwquote:Op zondag 13 september 2026 18:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik kom hier eigenlijk niet meer hoor.![]()
Alleen nu even om te zien of jullie ook zo enorm hebben genoten van deze race.![]()
![]()
POLICE BRUTALITY.quote:Op zondag 13 september 2026 19:01 schreef Nattekat het volgende:
Schijnt dat er door een politieagent fysiek geweld is gebruikt tegen een fotograaf die gewoon z'n werk deed. Kan er ook nog wel bij.
PRESS PHOTOGRAPHERS LIVES MATTERquote:Op zondag 13 september 2026 19:01 schreef Nattekat het volgende:
Schijnt dat er door een politieagent fysiek geweld is gebruikt tegen een fotograaf die gewoon z'n werk deed. Kan er ook nog wel bij.
En wint vanaf plek 19. En heeft een uitstekende auto met nog een engine update in het verschiet.quote:Op zondag 13 september 2026 18:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook als hij de druk echt gaat voelen, komt dat vast goed. Het is niet zoals vorig jaar bij Norris, die had de beste coureur op de grid achter zich aan, terwijl z'n teamgenoot ook nog dichtbij staat.
Antonelli heeft 2 matige Engelsen achter zich aan
Zelfs daar (10) wordt meer ingehaald dan hier (4)quote:Op zondag 13 september 2026 18:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Antonelli gaat alleen nog maar groeien de komende jaren.quote:Op zondag 13 september 2026 18:59 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Russell en Norris?
Ja ik zie hem niet verslappen.
waarschijnlijk nietquote:Op zondag 13 september 2026 23:02 schreef Gremen het volgende:
Had Max deze race gewonnen als hij aan het begin niet de plek terug had moeten geven aan Hamilton en daarmee Antonelli?
Waarschijnlijk wel. Er had een inhaalactie op de baan moeten komen iig.quote:
Geen idee. Wellicht had hij een tijdstraf gekregen.quote:Op zondag 13 september 2026 23:02 schreef Gremen het volgende:
Had Max deze race gewonnen als hij aan het begin niet de plek terug had moeten geven aan Hamilton en daarmee Antonelli?
Ja ok, maar als hij hem niet terug had hoeven te geven, had hij dus ook geen tijdstraf gehad.quote:Op zondag 13 september 2026 23:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Geen idee. Wellicht had hij een tijdstraf gekregen.
Misschien had Norris er dan wel voor gekozen om lang door te gaan op de mediumsquote:Op zondag 13 september 2026 23:35 schreef Gremen het volgende:
[..]
Ja ok, maar als hij hem niet terug had hoeven te geven, had hij dus ook geen tijdstraf gehad.
Ben benieuwd of hij Antonelli achter zich had kunnen houden. Ik denk het wel, omdat het ook lukte Norris achter zich te houden, die misschien nog wel beter was
Afhankelijk van wie hij de positie "moest" teruggeven (wat nu een voorstel van Red Bull is geweest). Stel Red Bull had niet voorgesteld om de positie terug te geven, dan hadden de stewards een tijdstraf kunnen geven.quote:Op zondag 13 september 2026 23:35 schreef Gremen het volgende:
[..]
Ja ok, maar als hij hem niet terug had hoeven te geven, had hij dus ook geen tijdstraf gehad.
Ben benieuwd of hij Antonelli achter zich had kunnen houden. Ik denk het wel, omdat het ook lukte Norris achter zich te houden, die misschien nog wel beter was
Kimi gaat de titel gewoon pakken dit jaar. Of er moet heel wat geks gaan gebeuren.quote:Op zondag 13 september 2026 17:49 schreef Red_85 het volgende:
Kimi kan aan de titel gaan denken.
It is his to loose.
Veiligheid voor alles.quote:Op maandag 14 september 2026 08:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Bij een stratencircuit zoals Madrid is een zebrapad best wel grappig.
Omdat ze gedronken hebben.quote:Op maandag 14 september 2026 08:28 schreef Pinnenmutske het volgende:
Waarom zegt sporza dat norris won?
Monza gemist, slechte keuze.quote:Op maandag 14 september 2026 09:17 schreef xzaz het volgende:
Samenvatting gezien, want geen F1 meer.
Goede keuze.
Omdat die de morele winnaar wasquote:Op maandag 14 september 2026 08:28 schreef Pinnenmutske het volgende:
quote:Op maandag 14 september 2026 12:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat die de morele winnaar was
ach, dat gebeurde bij de laatste stratenrace in Spanje ook, toen ze rond Montjuich een baan hadden gecreëerd. toen mepten ze ook naar crewleden die alleen een baanverkenning deden omdat ze dachten met indringers te maken te hebben. zullen nu zeker wel op de uitkijk hebben gestaan voor toeschouwers die gratis wilden kijkenquote:Op zondag 13 september 2026 19:01 schreef Nattekat het volgende:
Haalde Verstappen daar niet gewoon buiten de baan in?quote:Op zondag 13 september 2026 17:31 schreef Tarado het volgende:
Leg eens uit aub (beperking en versta het woord niet goed)quote:Op maandag 14 september 2026 12:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond een andere hoek van dat gezien. Verstappen haalde de bocht makkelijk en lag er ook voor, Hamilton kwam ongecontroleerd vanaf de binnenkant en daar moest verstappen idd voor uitwijken.quote:Op maandag 14 september 2026 14:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Haalde Verstappen daar niet gewoon buiten de baan in?
Ach welnee zeg.quote:Op maandag 14 september 2026 12:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat ze maar een beetje kletsen.quote:Op maandag 14 september 2026 08:28 schreef Pinnenmutske het volgende:
Hij lag aan de leiding van de wedstrijd (dankzij een beestachtige kwalificatie) en kon door pure pech niet profiteren van een goedkope pitstop. Omdat hij al de pitingang net gepasseerd en de jongens achter hem niet, terwijl het hele veld langzaam moest rijden vanwege het opruimen van een auto.quote:Op maandag 14 september 2026 15:16 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Leg eens uit aub (beperking en versta het woord niet goed)
Bedoel je pre-VSC?quote:Op maandag 14 september 2026 15:40 schreef potjecreme het volgende:
Had Norris niet net als Antonelli zijn snelheid wat kunnen minderen.
Ja dat deed die. Ondanks dat Lewis hem ruimte gaf, zoals analist Yeli heeft aangeduid in zijn video.quote:Op maandag 14 september 2026 14:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Haalde Verstappen daar niet gewoon buiten de baan in?
Hij had ook gewoon buiten kunnen blijven en net als Leclerc lang doorrijden hopend op een mazzeltje. Sterker nog, hij had zelfs een klein gaatje kunnen trekken nog omdat Leclerc Antonelli ophield.quote:Op maandag 14 september 2026 15:40 schreef potjecreme het volgende:
Had Norris niet net als Antonelli zijn snelheid wat kunnen minderen.
quote:Op maandag 14 september 2026 15:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja dat deed die. Ondanks dat Lewis hem ruimte gaf, zoals analist Yeli heeft aangeduid in zijn video.
[ afbeelding ]
Hij had een gap van 6 seconden. Inderdaad wellicht wat te groot. Maar tussen de tijd dat hij pitentry langs reed en de VSC zat ook ongeveer 5-6 seconden. Dus dan hadden ze die call in no time moeten maken.quote:
*noteert*quote:Op maandag 14 september 2026 15:44 schreef Nattekat het volgende:
Kut, ik hapte.
@:ESF1Gamer maak die aantekening maar
Het is niet waar.quote:Op maandag 14 september 2026 15:16 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Leg eens uit aub (beperking en versta het woord niet goed)
Als het niet klopte zou je ook gewoon inhoudelijk kunnen reageren. Maar goed, blijkbaar klopt het dus.quote:
Samenvatting, hij had pech. Ook dat is racen in F1. En op deze nieuwe baan kun je bijna niet inhalen, dus ja: pech.quote:Op maandag 14 september 2026 15:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij lag aan de leiding van de wedstrijd (dankzij een beestachtige kwalificatie) en kon door pure pech niet profiteren van een goedkope pitstop. Omdat hij al de pitingang net gepasseerd en de jongens achter hem niet, terwijl het hele veld langzaam moest rijden vanwege het opruimen van een auto.
Hoop dat ik het zo begrijpelijk heb uitgelegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |