Ik denk dat je het te zwart-wit ziet.quote:Op zaterdag 12 september 2026 09:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet helemaal wat nu de positie van Lukashenko/Wit-Rusland is t.o.v. Poetin. Aan de ene kant lijkt het een satellietstaat van Rusland te zijn, aan de andere kant hebben ze blijkbaar toch nog zo'n mate van onafhankelijkheid dat ze zich tot nu toe uit dit conflict hebben kunnen houden.
Dit. En dan hangt het af van de positie van het land welke kant ze kiezen. Voor de een is het erg in hun belang om pro-Oekraine te zijn, andere pro-Rusland, en zo heb je ook weer landen die van twee walletjes eten.quote:Op zaterdag 12 september 2026 10:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk dat je het te zwart-wit ziet.
Landen zijn voornamelijk met hun eigen belangen bezig.
Iedereen probeert een voordeel te halen uit deze oorlog.
Ja, maar blijkbaar heeft Poetin dus niet een zodanige macht over Wit-Rusland dat hij ze kan dwingen om aan deze oorlog mee te doen. Maar dat is dus een beetje een black box wat mij betreft: hoeveel onafhankelijkheid/bewegingsruimte heeft Wit-Rusland nu eigenlijk echt t.o.v. Rusland?quote:Op zaterdag 12 september 2026 10:29 schreef Peligrosso het volgende:
Loekashenko en Putin moeten elkaar schijnbaar niet, maar hun lot is met elkaar verbonden.
Ze hebben elkaar nodig om niet op het schavot te eindigen, maffiamaatjes.
quote:Artikel door Rob Kruiswinkel • 39m •Poetin waarschuwt:
De Russische president Vladimir Poetin waarschuwt dat het sturen van Europese troepen naar Oekraïne volgens hem zou neerkomen op een rechtstreekse oorlog tussen Europa en Rusland.
"Momenteel zeggen Europese leiders dat ze nadenken over de manier waarop troepen naar Oekraïens grondgebied kunnen worden gestuurd. Dat betekent een oorlog tegen Rusland", zo werden de woorden van de Russische president Vladimir Poetin weergegeven door Russische persbureaus.
"We bedreigen de Europese landen niet en zijn ook niet van plan dat te doen. Waarom zouden we dat doen?", aldus Poetin die verklaarde geen reden te hebben om met Europa in conflict te raken. Volgens hem jagen Europese leiders hun bevolking onterecht angst aan met een vermeende Russische dreiging.
Moskou beschouwt de mogelijke aanwezigheid van westerse militairen in Oekraïne al langer als een rode lijn. Rusland rechtvaardigt zijn invasie van Oekraïne onder meer met de bewering dat de uitbreiding van de NAVO richting de Russische grenzen een bedreiging vormt.
© https://www.msn.com/nl-nl(...)12880d0eb76904&ei=17
Lol.quote:Op vrijdag 11 september 2026 16:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
'Ik kies voor vrede' roepen terwijl je de Russische agressie grotendeels negeert, is alsof je tegenover een leeuw gaat zitten en uitlegt dat je vegetariër bent. Veel succes met deze aanpak.
Dat zou Poetin zeker blij maken.quote:Op zaterdag 12 september 2026 12:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lol.
Apeacement is de meest verstandige aanpak tov een grote kernmacht, zeker gezien onze zwaktes.
Kun je leren hoe je dat woord spelt, voor je er mee gaat trollen?quote:
Ik heb hem ook liever blij dan dat hij opdracht geeft om de kernkoppen gereed te maken. Lijkt mij doodeng.quote:Op zaterdag 12 september 2026 12:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat zou Poetin zeker blij maken.
[ afbeelding ]
Dit zou dan hoe dan ook niet bespreekbaar moeten zijn aangezien dit niet onze oorlog is.quote:De Russische president Vladimir Poetin waarschuwt dat het sturen van Europese troepen naar Oekraïne volgens hem zou neerkomen op een rechtstreekse oorlog tussen Europa en Rusland.
quote:Op zaterdag 12 september 2026 12:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb hem ook liever blij dan dat hij opdracht geeft om de kernkoppen gereed te maken. Lijkt mij doodeng.
En terecht!quote:Op zaterdag 12 september 2026 12:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb hem ook liever blij dan dat hij opdracht geeft om de kernkoppen gereed te maken. Lijkt mij doodeng.
Ok, Thierry.quote:Op zaterdag 12 september 2026 12:20 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dit zou dan hoe dan ook niet bespreekbaar moeten zijn aangezien dit niet onze oorlog is.
Hij heeft wel een punt.quote:
Is het wel maar nu totaal niet aan de ordequote:Op zaterdag 12 september 2026 12:20 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dit zou dan hoe dan ook niet bespreekbaar moeten zijn aangezien dit niet onze oorlog is.
Nee, alleen jij.quote:Op zaterdag 12 september 2026 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
En wij zijn allemaal doodsbang voor kernoorlog.
Het zou een taboe onderwerp moeten zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2026 12:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
Is het wel maar nu totaal niet aan de orde
Snap dat jij dat denktquote:Op zaterdag 12 september 2026 12:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het zou een taboe onderwerp moeten zijn.
Poetin drinkt water, maat ik ook!quote:Op zaterdag 12 september 2026 12:35 schreef sp3c het volgende:
Snap ook dat Poetin dat denkt
Gek dat die twee vaak overeenkomen
Ik ook, toch blijft de inzet van Europesr troepen gewoon bespreekbaarquote:Op zaterdag 12 september 2026 12:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin drinkt water, maat ik ook!
Hoe ver Loekashenko kan gaan weet waarschijnlijk Loeka zelf niet eens exact.quote:Op zaterdag 12 september 2026 10:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, maar blijkbaar heeft Poetin dus niet een zodanige macht over Wit-Rusland dat hij ze kan dwingen om aan deze oorlog mee te doen. Maar dat is dus een beetje een black box wat mij betreft: hoeveel onafhankelijkheid/bewegingsruimte heeft Wit-Rusland nu eigenlijk echt t.o.v. Rusland?
Noord-Koreaanse soldaat in Koersk, mag wel.quote:Op zaterdag 12 september 2026 12:09 schreef Scjvb het volgende:
Poetin waarschuwt: "Europese troepen in Oekraïne betekent oorlog tegen Rusland"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |