abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 september 2026 @ 09:14:55 #251
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221769226
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 17:01 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik werk in loondienst denk ik structureel iets van 45 uur per week. Verder geen problemen mee, maar als je boven de ton zit dan vraag je je in dit land soms wel af waarvoor je nu eigenlijk werkt, want heel veel extra levert het netto niet op. Maar ondertussen word ik omringd met dertigers die allemaal 32 uur willen werken zonder dat ze verder zorg voor kinderen hoeven te dragen of mantelzorg moeten leveren oid. Dat is verder iedereens goed recht, maar straks mogen we met z'n allen nog weer hogere inkomstenbelastingtarieven gaan betalen om dat al die pensionado's nou eenmaal bekostigd moeten worden.
Als je zo'n salaris hebt is de beste stap die je kunt zetten om minder te gaan werken. Of die extra uren privé te maken (wel met een BV ofzo)
Lachen joh.
  vrijdag 11 september 2026 @ 09:16:35 #252
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221769238
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2026 17:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als ondernemers nou eens serieus investeren in innovatie om de productiviteit te verhogen i.p.v. hun geld steken in met goud versierde lobby clubs, dan helpt dat de bv Nederland echt vooruit. Straks betaal je 30.000 euro voor een androide, maar staan die te verstoffen in het schoonmaakhok terwijl Nederland degradeert naar een lage lonen land.
Tja ik weet niet wat jij ziet maar ik zie in mijn vakgebied volop investeringen (ongeveer logistieke branche).
KAn zo gek niet zijn of het is er. Los en laadrobots, robottrucks in het magazijn, electrificatie van vrachtwagens, verduurzaming van panden etcetera.
Lachen joh.
  vrijdag 11 september 2026 @ 12:45:27 #253
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_221770649
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2026 09:16 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Tja ik weet niet wat jij ziet maar ik zie in mijn vakgebied volop investeringen (ongeveer logistieke branche).
KAn zo gek niet zijn of het is er. Los en laadrobots, robottrucks in het magazijn, electrificatie van vrachtwagens, verduurzaming van panden etcetera.
Wat mij betreft 30 jaar te laat. Het is natuurlijk veel makkelijker om Polen aan te nemen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_221770678
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 21:28 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
plus dat de Gen Z generatie waarschijnlijk met een beetje pech tot hun 75e moet werken
Gen Y al.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221772807
Als ik eenmaal 32u kan werken ga ik dat zeker doen. Brekelmans kan de tering krijgen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221772810
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2026 12:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Gen Y al.
Of je krijgt kanker en gaat dood. Ik zou er nooit van uit gaan dat je je pensioen gaat halen, dus beter leef je in het moment en doe je wat je nu wil en kan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221773496
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2026 09:14 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Als je zo'n salaris hebt is de beste stap die je kunt zetten om minder te gaan werken. Of die extra uren privé te maken (wel met een BV ofzo)
Exact. Ik zit ook in het hoogste tarief en ga ook minder werken. Alles extra is een qp per uur.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 14 september 2026 @ 08:45:39 #258
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221789406
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2026 12:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Wat mij betreft 30 jaar te laat. Het is natuurlijk veel makkelijker om Polen aan te nemen.
Gaat natuurlijk niet om makkelijk maar om geld.

als er geld te verdienen valt dan doen we 't.
Lachen joh.
  maandag 14 september 2026 @ 11:14:25 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221789988
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2026 20:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Exact. Ik zit ook in het hoogste tarief en ga ook minder werken. Alles extra is een qp per uur.
Als je naar kwaliteit van leven kijkt dan draagt boven een bepaald bedrag minder werken veel meer bij dan meer geld. Want ook die nog duurdere auto of duurdere kleding weegt niet op tegen altijd nét te weinig tijd hebben.

Als je dan ook nog minder tijd kwijt bent aan woon-werkverkeer is het verschil helemaal enorm.

Ik ben 10 jaar geleden van 5x per week van 07:00 tot 18:00 van huis gegaan naar 4x van 08:00 tot ca 16:00. Financieel merkte ik daar eigenlijk niks van, dat was verwaarloosbaar. Maar ik had zó veel meer tijd en energie en zoveel minder stress. Eerst hield ik eigenlijk nauwelijks tijd over, aangezien ik huis en tuin en kinderen ook nog moest verzorgen. Nu heb ik dat allemaal wel.
The End Times are wild
pi_221789996
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 21:16 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
helemaal mee eens! we moeten echt af van de luie gen z en millinial mentaliteit! we moeten terug naar de hardwerkende boomer mentaliteit!

1 partner 40 uur werken en op onze 57ste met pensioen! :')
Laat mensen nu maar zelf bepalen hoeveel uren men werkt. Zolang je dan maar niet gaat zeuren over te laag inkomen etc.
pi_221790006
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 11:17 schreef Cherni het volgende:
Zolang je dan maar niet gaat zeuren over te laag inkomen etc.
En niet de hand op houden. Want dan laat je een ander meer belasting betalen omdat jij meer vrije tijd wil. We hebben al te veel van dat soort parasieten in dit land.
  maandag 14 september 2026 @ 11:23:09 #262
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221790013
Maar ik begrijp het wel, je stemt op een van de gratis geld partijen en dan heb je er ook recht op

Het vreemde is dat er GEEN ENKELE PARTIJ is die normaal werk wil belonen

Er is wel een nieuwe partij die beweert iedereen recht heeft op VAST werk, ze bedoelen dus VAST loon en een VASTE uitkering van 2 jaar ten koste van de werkgever drie straten verderop met een VASTE WIA verlenging ten koste van UWV
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221790030
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 11:23 schreef michaelmoore het volgende:
Maar ik begrijp het wel, je stemt op een van de gratis geld partijen en dan heb je er ook recht op

Het vreemde is dat er GEEN ENKELE PARTIJ is die normaal werk wil belonen
De groep die het makkelijkste is te melken is de middenklasser die overwegend box 1 belasting betaald.
Relatief weinig invloed en vermogen. Als een schaap naar het werk elke dag en klaagt verder niet, zolang deze maar af en toe op vakantie kan en er een fatsoenlijke auto op de oprit (tegenwoordig vaker een publieke parkeerplaats) kan staan.
  maandag 14 september 2026 @ 11:27:50 #264
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221790035
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 11:26 schreef Joppiez het volgende:

[..]
De groep die het makkelijkste is te melken is de middenklasser die overwegend box 1 belasting betaald.
Relatief weinig invloed en vermogen. Als een schaap naar het werk elke dag en klaagt verder niet, zolang deze maar af en toe op vakantie kan en een fatsoenlijke auto op de oprit (tegenwoordig vaker een publieke parkeerplaats) kan staan.
Dat is de groep die 28% van de loonkosten aan de Maffia Pensioenfondsen moet afdragen ,want de vakbond heeft het in hun CAO opgeschreven

voor een Modale werknemer is dat 8000 euro per jaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221790042
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 11:14 schreef LXIV het volgende:

[
Ik ben 10 jaar geleden van 5x per week van 07:00 tot 18:00 van huis gegaan naar 4x van 08:00 tot ca 16:00. Financieel merkte ik daar eigenlijk niks van, dat was verwaarloosbaar. Maar ik had zó veel meer tijd en energie en zoveel minder stress. Eerst hield ik eigenlijk nauwelijks tijd over, aangezien ik huis en tuin en kinderen ook nog moest verzorgen. Nu heb ik dat allemaal wel.
Dit
Het is erg simpel meneer Brekebeen, de belastingdruk is veel te hoog en progressief, verdien je teveel dan vervallen allerlei toeslagen. Mensen kunnen tegenwoordig ook rekenen of gebruiken AI, dus met je goedkope propaganda, komje er neit meneer Brekelmans :'(

Als je werkelijk wil dat men meer werkt, dan moet het ook lonen.
In de jaren 60 kende Duitsland het Wirtschaftswunder, het was eigenlijk geen wonder want als je extra werkte dan waren die uren belastingvrij !
Misschien een idee Brekelmans :r
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 14 september 2026 @ 11:36:50 #266
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221790064
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 11:30 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Dit
Het is erg simpel meneer Brekebeen, de belastingdruk is veel te hoog en progressief, verdien je teveel dan vervallen allerlei toeslagen. Mensen kunnen tegenwoordig ook rekenen of gebruiken AI, dus met je goedkope propaganda, komje er neit meneer Brekelmans :'(

In de jaren 60 kende Duitsland het Wirtschaftswunder, het was eigenlijk geen wonder want als je extra werkte dan waren die uren belastingvrij !
Misschien een idee Brekelmans :r
Je krijgt toch HRA terug
wat zeur je nu
De arbeidskorting is nagenoeg afgeschaft dat is voor sukkels
pi_221790073
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 11:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als je naar kwaliteit van leven kijkt dan draagt boven een bepaald bedrag minder werken veel meer bij dan meer geld. Want ook die nog duurdere auto of duurdere kleding weegt niet op tegen altijd nét te weinig tijd hebben.

Als je dan ook nog minder tijd kwijt bent aan woon-werkverkeer is het verschil helemaal enorm.

Dit dus. Als je het financieel kan missen lekker voor vrije tijd kiezen. Is veel meer waard. Kun ook nog genieten van je geld. Zal alleen terug gaan naar 40 uur als het financieel moet.
pi_221790162
EU statistieken 2025 (% of people aged 20 to 64)

werknemer werkt meer dan 40 uur
EU gemiddelde: 47.4% (40-44.5uur: 37.6%, 45-49.5uur:4.0%, 50+uur:5.8%)
NL: 26.9% (40-44.5uur: 18.4%, 45-49.5uur:3.5%, 50+uur:5.0%)

werknemer werkt tussen 30 en 40 uur
EU: 25.6% (30-34.5uur:9.2%, 35-39.5uur:16.4%)
NL: 27.9% (30-34.5uur:14.4%, 35-39.5uur:13.5%)

werknemer werkt, maar tussen 20 en 30 uur
EU: 10.0%
NL: 16.0%

werkt minder dan 20 uur
EU: 7.2%
NL: 13.2%

geen betaald werk:
EU: 9.9%
NL: 14.2%

data: https://ec.europa.eu/euro(...)_usual_hours_of_work
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_221790170
Ofwel, het aantal mensen dat tussen de 30 en 40 uur werkt is an sich niet veel anders dan het europese gemiddelde.
Enkel, in andere europese landen is een flinke groep die duidelijk langer werkt en het grootste verschil maakt vooral de groep die 40-44 uur per week werkt, waar dat in andere europese landen de grootste groep is, is dat in nederland juist een relatief kleine groep.

interssant is dat de zeer harde werkers, de groep die meer dan 5 uur werkt, in nederland bijna exact gelijk is aan het europese gemiddelde.

Maar tevens kent nederland een relatief grote groep die duidelijk minder dan 30 uur werkt, dan in andere europese landen.

Qua gemiddelde aantal gewerkte uren, staat nederland ver onderaan, maar 30.7 uur per werknemer volgens de laatste data...
zelfs de een-na-laatste, staat daar al 2 uur boven: 32.8 uur per week voor denemarken
https://ec.europa.eu/euro(...)2026-09-14T09:43:18Z

Wat de politiek uit dat soort data kan halen, is vooral dat de polariserende polemiek en het gejank over chinezen die wel 6 dagen eigenlijk onzin is. Ook in nederland is er een gelijke groep "hardcore" werkers, die gelijk is aan het europese gemiddelde.
meer dan 44 uur werken in NL bijna evenveel mensen als inn de rest van de EU.
hooguit is het grootste verschil juist in de groep die boven de 30 en minder dan 40 uur werkt... deze werkt vooral een heel stuk korter en weinig mensen zijn bereid een extra middag (4 uur meer te werken)

De politiek kan zich beter afvragen waarom er in nederland veel minder incencitive is voor mensen om net die paar extra uur te werken (en of dat zo slecht is of niet)...
Als zij dat willen veranderen, moeten ze juist daarop inzetten... geef bv bedrijven de optie om een belastingvrije bonus te geven voor arbeidsuren die voor vaste werkzaamheden die langer dan 30 uur per week gedaan worden.

Ik denk wel degelijk dat je een winst zou kunnen halen als je mensen die nu 20 uur werken, zou kunnen motiveren eerder 30 uur te maken. Aangezien dat dan een groep is die je niet hoeft in te werken en gewoon dus meer kan doen, maar dan moet er een duidelijke financiele motivatie voor zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_221790172
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 11:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Je krijgt toch HRA terug
wat zeur je nu
De arbeidskorting is nagenoeg afgeschaft dat is voor sukkels
Ohja die HRA.

Ik denk dat ik gemiddeld per maand 200 ofzo krijg, das niet echt hét argument om wel of niet 4 of 5 dagen te werken natuurlijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 14 september 2026 @ 12:00:00 #271
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221790185
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 11:58 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ohja die HRA.

Ik denk dat ik gemiddeld per maand 200 ofzo krijg, das niet echt hét argument om wel of niet 4 of 5 dagen te werken natuurlijk.
maar kreeg je dat niet en was dat het resultaat van de arbeidskorting , wat dan??

Dan is het opeens 400 euro netto motivatie
pi_221790542
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 12:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar kreeg je dat niet en was dat het resultaat van de arbeidskorting , wat dan??

Dan is het opeens 400 euro netto motivatie
Mwah.

Ik vind ‘t altijd bijzonder dat jij de kleinste details uit een enorm pakket belastingen en kortingen tot enorme proporties opblaast.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 14 september 2026 @ 13:20:42 #273
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221790626
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 13:07 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Mwah.

Ik vind ‘t altijd bijzonder dat jij de kleinste details uit een enorm pakket belastingen en kortingen tot enorme proporties opblaast.
niet opblaast,

naar voren haalt of naar de voorgrond trekt is het

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 14-09-2026 13:42:35 ]
pi_221790756
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 11:57 schreef RM-rf het volgende:
Ofwel, het aantal mensen dat tussen de 30 en 40 uur werkt is an sich niet veel anders dan het europese gemiddelde.
Enkel, in andere europese landen is een flinke groep die duidelijk langer werkt en het grootste verschil maakt vooral de groep die 40-44 uur per week werkt, waar dat in andere europese landen de grootste groep is, is dat in nederland juist een relatief kleine groep.

interssant is dat de zeer harde werkers, de groep die meer dan 5 uur werkt, in nederland bijna exact gelijk is aan het europese gemiddelde.

Maar tevens kent nederland een relatief grote groep die duidelijk minder dan 30 uur werkt, dan in andere europese landen.

Qua gemiddelde aantal gewerkte uren, staat nederland ver onderaan, maar 30.7 uur per werknemer volgens de laatste data...
zelfs de een-na-laatste, staat daar al 2 uur boven: 32.8 uur per week voor denemarken
https://ec.europa.eu/euro(...)2026-09-14T09:43:18Z

Wat de politiek uit dat soort data kan halen, is vooral dat de polariserende polemiek en het gejank over chinezen die wel 6 dagen eigenlijk onzin is. Ook in nederland is er een gelijke groep "hardcore" werkers, die gelijk is aan het europese gemiddelde.
meer dan 44 uur werken in NL bijna evenveel mensen als inn de rest van de EU.
hooguit is het grootste verschil juist in de groep die boven de 30 en minder dan 40 uur werkt... deze werkt vooral een heel stuk korter en weinig mensen zijn bereid een extra middag (4 uur meer te werken)

De politiek kan zich beter afvragen waarom er in nederland veel minder incencitive is voor mensen om net die paar extra uur te werken (en of dat zo slecht is of niet)...
Als zij dat willen veranderen, moeten ze juist daarop inzetten... geef bv bedrijven de optie om een belastingvrije bonus te geven voor arbeidsuren die voor vaste werkzaamheden die langer dan 30 uur per week gedaan worden.

Ik denk wel degelijk dat je een winst zou kunnen halen als je mensen die nu 20 uur werken, zou kunnen motiveren eerder 30 uur te maken. Aangezien dat dan een groep is die je niet hoeft in te werken en gewoon dus meer kan doen, maar dan moet er een duidelijke financiele motivatie voor zijn.
Puur kijken naar gewerkte uren per week is ook wel wat eenzijdig. De arbeidsparticipatie doet er ook toe. Die ligt in Nederland weer vrij hoog. Differentieer je bovendien ook nog naar geslacht in deze cijfers, dan zijn het vooral vrouwen die gemiddeld significant minder uren maken. Mannen staan ook onderaan, maar het gat is een stuk kleiner met b.v. de Scandinavische landen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 14 september 2026 @ 14:13:38 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221790937
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 11:30 schreef Oud_student het volgende:
mans

Misschien een idee Breke
Ja, maar ook al zou het 1000 euro netto schelen, dan nog heb ik aan 1000 euro meer veel minder dan aan die extra dag. Je hele leven wordt gewoon minder gestresst en overzichtelijker en gewoon fijner.

Dus eigenlijk is mijn boodschap dat je het niet moet doen, al zou het wél wat opleveren.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')