Ja man lekker een beetje afgeven op de buitenlanders je weet toch.quote:Op zondag 6 september 2026 20:46 schreef Elan het volgende:
De polarisatie in dit topic is crazy. Zelfs de moderatie doet geen enkele moeite om haar xenofobe ideeën te spuien.
Het is nogal ziek dat je direct een hele bevolkingsgroep of religie demoniseert en schoffeert omdat ze verhoudingsgewijs iets meer rotte appels bevat dan jouw kratje met witmannen appels. Ik had je op voorhand wat hoger ingeschat. Als mens, als mod.quote:Op zondag 6 september 2026 20:50 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ja man lekker een beetje afgeven op de buitenlanders je weet toch.
(God/Allah verhoede dat je jezelf ooit eens afvraagt: "Are we the the bad guys?".)
En maar geilen op ieder tegengeluid want dat is uiteraard islamfobie.
Geen discussie mee te voeren, en vanaf heden doe ik geen moeite meer.
Het doet me erg zeer dat in een afgebakend topic je me toch als buitenlander hater wegzet.quote:Op zondag 6 september 2026 20:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is nogal ziek dat je direct een hele bevolkingsgroep of religie demoniseert en schoffeert omdat ze verhoudingsgewijs iets meer rotte appels bevat dan jouw kratje met witmannen appels. Ik had je op voorhand wat hoger ingeschat. Als mens, als mod.
Gelukkig is niet iedereen te porren voor dit soort ongegeneerde discriminatie want ik lees zojuist dat hun blanke elite competitie geen doorgang kan krijgen omdat teveel leden zich hebben teruggetrokken
>Anekdotisch bewijsquote:Op zondag 6 september 2026 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als er hier in de regio gedonder is bij clubs zijn het ook 9 van de 10 keer de usual suspects. Maar blijkbaar mag je die feiten niet benoemen.
bij de NOS hebben ze echt een plaat voor hun kopquote:Op zondag 6 september 2026 12:10 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Goh. Wie zag dat nou aankomen.
Oh ja, zo'n beetje iedereen.
Het ledenbestand bestaat ook voor een groot deel uit de usual suspects, dus zo vreemd is dat toch helemaal niet?quote:Op zondag 6 september 2026 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als er hier in de regio gedonder is bij clubs zijn het ook 9 van de 10 keer de usual suspects. Maar blijkbaar mag je die feiten niet benoemen.
Ik vind het gewoon jammer dat je gelijk vol op de afkomst-tour gaat terwijl het artikel een veel bredere maatschappelijke discussie aanzwengelt. Nogmaals had je hoger ingeschat je leek me een vrij sympathieke gast.quote:Op zondag 6 september 2026 21:01 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Het doet me erg zeer dat in een afgebakend topic je me toch als buitenlander hater wegzet.
Maar als dat alles is wat je van mijn input meeneemt is dat niet mij schuld.
Hou toch op bagatelliseerder en goedprater. Kom jij wel eens op de velden?quote:
Het is waarheid. Dus waarom zou hij dat niet mogen?quote:Op zondag 6 september 2026 21:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon jammer dat je gelijk vol op de afkomst-tour gaat terwijl het artikel een veel bredere maatschappelijke discussie aanzwengelt. Nogmaals had je hoger ingeschat je leek me een vrij sympathieke gast.
In deze context wel he. Niet dat het enkel *hunnie* zijn.quote:Op zondag 6 september 2026 21:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon jammer dat je gelijk vol op de afkomst-tour gaat terwijl het artikel een veel bredere maatschappelijke discussie aanzwengelt. Nogmaals had je hoger ingeschat je leek me een vrij sympathieke gast.
Er is überhaupt veel gezeik op die velden, dus van daaruit snap ik de behoefte wel voor een eigen competitie met eigen fatsoensnormen en etiketten.quote:Op zondag 6 september 2026 21:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou toch op bagatelliseerder en goedprater. Kom jij wel eens op de velden?
Ik al 35 jaar en weet de pappenheimers. En met mij zo'n beetje een miljoen andere knvb leden.
Dus hou ajb je mond een keer met dat zand in de ogen strooien en gegaslight.
Ik ben zo'n beetje dagelijks op het veld te vinden.quote:Op zondag 6 september 2026 21:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou toch op bagatelliseerder en goedprater. Kom jij wel eens op de velden?
Ik al 35 jaar en weet de pappenheimers. En met mij zo'n beetje een miljoen andere knvb leden.
Dus hou ajb je mond een keer met dat zand in de ogen strooien en gegaslight.
Ik ga ervan uit dat vrij weinig mensen een wetenschappelijk rapport lezen van minimaal 50 A'4tjes. Net zo goed mensen tegenwoordig geen verkiezingprogramma's meer lezen.quote:Op zondag 6 september 2026 21:12 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
In deze context wel he. Niet dat het enkel *hunnie* zijn.
Maar het gebrek aan erkenning van"ja dit is statistisch onderbouwd" vind ik wel een probleem.
En ik denk niet dat we elkaar hier hoeven kwijt te raken.
Dat vindt Red_85 gewoon kunnen.quote:Op zondag 6 september 2026 21:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is überhaupt veel gezeik op die velden, dus van daaruit snap ik de behoefte wel voor een eigen competitie met eigen fatsoensnormen en etiketten.
Vorige week is er nog een wedstrijd ontsiert tussen de amateurs van Katwijk en Berkel waarbij spelers gingen knokken en het op de tribune ook mis ging met gewonden tot gevolg. Ik kan jou verklappen dat ik beide dorpen amper buitenlanders wonen. Dus die waren het niet.
Kom vechten debiel.quote:Op zondag 6 september 2026 20:37 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Zeer zeker als users die iemand met een andere mening geweld toewensen
Omdat de onderzoeken die je aanhaalt hun oorsprong hebben in de jaren 90. Dat is bijna 30 jaar geleden.quote:Op zondag 6 september 2026 21:12 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
In deze context wel he. Niet dat het enkel *hunnie* zijn.
Maar het gebrek aan erkenning van"ja dit is statistisch onderbouwd" vind ik wel een probleem.
En ik denk niet dat we elkaar hier hoeven kwijt te raken.
Eens het is niet zo simpel. Maar doen alsof dit soort bewegingen geen oorsprong hebben is niet netjes. akkoord?quote:Op zondag 6 september 2026 21:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat de onderzoeken die je aanhaalt hun oorsprong hebben in de jaren 90. Dat is bijna 30 jaar geleden.
Marokkanen zijn relatief vaak betrokken bij geweldsmisdrijven dat klopt en daar hoeven we verder niet omheen te draaien. Maar de misdaad daalt ook in die groep ontzettend hard. Er zijn meer dan een miljoen moslims in dit land. Om dan te zeggen dat alle problemen in het amateurvoetbal daar vandaan komen (of in elk geval suggereren dat de oorsprong van alle ellende daar ligt) is het heel kort door de bocht. De hele verharding van de samenleving is een maatschappelijk probleem waarvan de oorsprong veel dieper ligt.
Jij hebt ook echt overal verstand van…quote:Op zondag 6 september 2026 21:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dat vindt Red_85 gewoon kunnen.
Lekker matten tussen Spakenburg en Bunschoten. Hoort erbij.
Maar o wee als het een Nederlander is met een migratieachtergrond.
Er gaat overigens geen weekend voorbij zonder dat er een wedstrijd gestaakt wordt. Maar een deel hier heeft vooral gezien dat het probleem niet daar ligt maar op de amateurvelden op basis van de onderbuik
Ik woon vlakbij twee van de usual suspects in deze regio, en de ene is een Turkse club en de andere een witte tokkieclub. Het enige verschil is dat de tweede zich niet kan verschuilen achter "boehoe, dat zeggen hunnie alleen omdat wij bruin zijn!". Beide clubs weigeren andere teams in de regio regelmatig tegen te spelen.quote:Op zondag 6 september 2026 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
moeten ze gaan nadenken waarom mensen bepaalde clubs niet meer willen spreken, ontmoeten en al helemaal niet de verbinding ermee gaan zoeken. De beste dienst die ze iedereen kunnen bewijzen is door vooroordelen de wind uit de zeilen te nemen door de rotte appels eruit te trappen zodat mensen die willen sporten geen hyperagressieve tokkies meer tegenkomen.quote:Mensen leren elkaar kennen die elkaar anders nooit zouden spreken.
Het is dan ook de KNVB die over "verbinding" begint omdat die dat prioriteert boven haar elementaire taak en statutaire doelstellingen. Dat er geen Turken- of Marokkanenclub bij de leuke, veilige clubs zit voor de besloten competitie is dan weer veelzeggend maar zal niemand verrassen.quote:Op zondag 6 september 2026 21:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik woon vlakbij twee van de usual suspects in deze regio, en de ene is een Turkse club en de andere een witte tokkieclub. Het enige verschil is dat de tweede zich niet kan verschuilen achter "boehoe, dat zeggen hunnie alleen omdat wij bruin zijn!". Beide clubs weigeren andere teams in de regio regelmatig tegen te spelen.
Dus in plaats dat de KNVB loopt te janken van:
[..]
moeten ze gaan nadenken waarom mensen bepaalde clubs niet meer willen spreken, ontmoeten en al helemaal niet de verbinding ermee gaan zoeken. De beste dienst die ze iedereen kunnen bewijzen is door vooroordelen de wind uit de zeilen te nemen door de rotte appels eruit te trappen zodat mensen die willen sporten geen hyperagressieve tokkies meer tegenkomen.
Dan gaan Dolphia, Ulu Spor en ESDO maar lekker ook hun eigen competitie starten als ze zo door willen gaan.
Ja idd wat doet afkomst ertoe, als mensen niet welkom zijn door hun gedrag dan is dat hun eigen fout, waarom altijd maar gelijk discriminatie roepen i.p.v. het probleem te benoemen en aan te pakken.quote:
Ja idd.quote:Op zondag 6 september 2026 21:43 schreef PotjeSambal het volgende:
Mijn eigen ervaring van 25 jaar voetbal is anders, tokkies hebben geen bepaalde kleur/afkomst.
Ik denk dat je hiermee een overkoepelend probleem benoemt: organisaties die met van alles bezig zijn in plaats van hun taakstelling.quote:Op zondag 6 september 2026 21:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is dan ook de KNVB die over "verbinding" begint omdat die dat prioriteert boven haar elementaire taak en statutaire doelstellingen. Dat er geen Turken- of Marokkanenclub bij de leuke, veilige clubs zit voor de besloten competitie is dan weer veelzeggend maar zal niemand verrassen.
Ik zou zeggen, vraag die clubs waarom zij niet zijn uitgenodigd en vraag de KNVB waarom die niet voor een gezellige competitie kan zorgen door probleemclubs uit te sluiten. Het andwoord zal dan ook weer dat verschrikkelijke "verbinding" zijn.
Ergens lastig te geloven, je eerste zin.quote:Op zondag 6 september 2026 21:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik ben zo'n beetje dagelijks op het veld te vinden.
In Utrecht zijn er sinds ik er voetbal twee clubs waar je niet tegen wilt voetballen, en daar zitten niet de "usual suspects" bij. Maar vooral dom tokkie volk/
Maar dat vindt jij geen probleem? Dunkt mij zo.
Eensquote:Op zondag 6 september 2026 21:25 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Eens het is niet zo simpel. Maar doen alsof dit soort bewegingen geen oorsprong hebben is niet netjes. akkoord?
Dat siert je man/vrouw (ik ben ze maar voor he). Ongeacht verder wat.quote:Op zondag 6 september 2026 22:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Eens
Het raakt mij wel, niet omdat ik een linkse agenda heb. Juist niet. Maar ik doe regelmatig vrijwilligerswerk bij op de vereniging hier, speel hier al mijn halve leven hier met allerlei nationaliteiten en de meeste mensen zijn supervriendelijk. Ook bij die hele kleintjes zie je nog totaal geen onderscheid tussen geloof en huidskleur. Dat is zo mooi en puur, het zou zonde zijn als we dat ook nog kwijtraken aan polarisatie. Mensen zijn vergeleken met vroeger al zo onverdraagzaam aan alle kanten van het spectrum.
Beter nog we zijn het al kwijt.quote:Op zondag 6 september 2026 22:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Eens
Het raakt mij wel, niet omdat ik een linkse agenda heb. Juist niet. Maar ik doe regelmatig vrijwilligerswerk bij op de vereniging hier, speel hier al mijn halve leven hier met allerlei nationaliteiten en de meeste mensen zijn supervriendelijk. Ook bij die hele kleintjes zie je nog totaal geen onderscheid tussen geloof en huidskleur. Dat is zo mooi en puur, het zou zonde zijn als we dat ook nog kwijtraken aan polarisatie. Mensen zijn vergeleken met vroeger al zo onverdraagzaam aan alle kanten van het spectrum.
Suicidal Empathy: Dying to Be Kind? Aanrader?quote:Op zondag 6 september 2026 22:17 schreef Qarrad het volgende:
Gad Saad heeft daarvoor een hilarisch en vilein hoofdstuk in zijn laatste boek, waarin hij bijvoorbeeld beschrijft hoe op medische opleidingen eerst in een aantal punten benoemd moet worden dat er gedekoloniseerd moet worden in plaats van dat het gaat over geneeskunde.
Ik loop al mijn hele leven bij amateurclubs (en nog steeds) maar hier IN DE PROVINCIE is het vooral een tokkieprobleem. Meeste problemen hier zijn met voornamelijk kamperclubsquote:Op zondag 6 september 2026 16:46 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ik merk ook op dat mensen hier een pikante mening over hebben. Maar zelf nooit in subforum VBL te vinden zijn of nooit hebben geschreven dat ze aan voetbal doen.
Maar ze weten het wel beter dan users die weekend in weekend uit in de kantine te vinden zijn zoals @:caland @:elan en ondergetekende.
Volgens @Red_85 is dat onmogelijk.quote:Op zondag 6 september 2026 22:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik loop al mijn hele leven bij amateurclubs (en nog steeds) maar hier IN DE PROVINCIE is het vooral een tokkieprobleem. Meeste problemen hier zijn met voornamelijk kamperclubs
Kan me best voorstellen dat dat in de randstad anders ligt.
Zal ongetwijfeld per regio verschillen. Voornamelijk in de jeugd best in multiculturele teams gespeeld en wij hadden juist altijd gezeik in de boerendorpenquote:Op zondag 6 september 2026 22:48 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Volgens @:Red_85 is dat onmogelijk.
Ja, ik vond het een goed boek!quote:Op zondag 6 september 2026 22:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Suicidal Empathy: Dying to Be Kind? Aanrader?
Het ligt natuurlijk wel aan de clubs met voornamelijk leden met een migratieachtergrond uit (Arabische en) Islamitische landen. Het is ook weer veelzeggend dat niemand dit durft te benoemen in de media. Dit zou openlijk juist keihard moeten worden benoemd. Hopelijk kan het dan wat zelfreinigend vermogen aanwakkeren in zulke kringen.quote:Op zondag 6 september 2026 18:16 schreef vul_maar_in het volgende:
Het zijn allemaal racisten die het eerst 30 jaar geprobeerd hebben en toen toch hun racistisch inborst de overhand lieten krijgen.
Ligt echt niet aan de Maroc en Turkye/islam pro clubjes met dito agressief volk erachter.
echt wat een bord voor je kop heb je dan
Owowow, wat een held ben je toch weer Howard. Dat jij dat wél durft te zeggen zeg, wat níemand anders durft. Waar kunnen we je handtekening kopen?quote:Op zondag 6 september 2026 23:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het ligt natuurlijk wel aan de clubs met voornamelijk leden met een migratieachtergrond uit (Arabische en) Islamitische landen. Het is ook weer veelzeggend dat niemand dit durft te benoemen.
quote:Op zondag 6 september 2026 22:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Zal ongetwijfeld per regio verschillen. Voornamelijk in de jeugd best in multiculturele teams gespeeld en wij hadden juist altijd gezeik in de boerendorpen
Heb je reactie 234 wel gelezen?quote:Op zondag 6 september 2026 23:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het ligt natuurlijk wel aan de clubs met voornamelijk leden met een migratieachtergrond uit (Arabische en) Islamitische landen. Het is ook weer veelzeggend dat niemand dit durft te benoemen in de media. Dit zou openlijk juist keihard moeten worden benoemd. Hopelijk kan het dan wat zelfreinigend vermogen aanwakkeren in zulke kringen.
Ik moest lachen. Dank.quote:Op zondag 6 september 2026 23:03 schreef William_Papadin het volgende:
[..]ja uuhhh moeten we hem nog uitleggen ?
Wat denk jij de verklaring is van dit aanhoudende wangedrag van deze jongeren met migratieachtergrond?quote:Op zondag 6 september 2026 23:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Owowow, wat een held ben je toch weer Howard. Dat jij dat wél durft te zeggen zeg, wat níemand anders durft. Waar kunnen we je handtekening kopen?
Stad tegen dorp was altijd wel een dingetje, met name in de echte gehuchten.quote:Op zondag 6 september 2026 23:03 schreef William_Papadin het volgende:
[..]ja uuhhh moeten we hem nog uitleggen ?
Howard de man die claimt dat de media het niet durft te benoemen terwijl de TS een bron artikel van de Nos isquote:Op zondag 6 september 2026 23:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Owowow, wat een held ben je toch weer Howard. Dat jij dat wél durft te zeggen zeg, wat níemand anders durft. Waar kunnen we je handtekening kopen?
Nou, eerlijk is eerlijk ... Howard wil graag dat de NOS benoemt dat het allemaal aan de allochtonen ligt, en dat doen ze inderdaad niet. Daarvoor moet hij toch echt bij de Telegraaf of Ongehoord Nederland zijn. De media die de waarheid benoemen (quote:Op zondag 6 september 2026 23:05 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Howard de man die claimt dat de media het niet durft te benoemen terwijl de TS een bron artikel van de Nos is
Hetzelfde als de verklaring voor het aanhoudende wangedrag van voetballende jongeren zonder migratieachtergrond.quote:Op zondag 6 september 2026 23:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat denk jij de verklaring is van dit aanhoudende wangedrag van deze jongeren met migratieachtergrond?
Een gewone dag in Howard zijn leven.quote:Op zondag 6 september 2026 23:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou, eerlijk is eerlijk ... Howard wil graag dat de NOS benoemt dat het allemaal aan de allochtonen ligt, en dat doen ze inderdaad niet. Daarvoor moet hij toch echt bij de Telegraaf of Ongehoord Nederland zijn. De media die de waarheid benoemt (![]()
![]()
) terwijl ze dat eigenlijk niet mogen zeggen.
Het gaat om de oververtegenwoordiging, niet dat autochtonen dit niet zouden doen.quote:Op zondag 6 september 2026 23:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou, eerlijk is eerlijk ... Howard wil graag dat de NOS benoemt dat het allemaal aan de allochtonen ligt, en dat doen ze inderdaad niet. Daarvoor moet hij toch echt bij de Telegraaf of Ongehoord Nederland zijn. De media die de waarheid benoemen (![]()
![]()
) terwijl ze dat eigenlijk niet mogen zeggen.
Helaas, dit vormt geen verklaring voor de oververtegenwoordiging. Niet voor niets zijn nu met clubs met spelers met een migratieachtergrond uitgesloten, omdat zij zich disproportioneel misdragen. Dit is ook geen geheim binnen het amateurvoetbal.quote:Op zondag 6 september 2026 23:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Hetzelfde als de verklaring voor het aanhoudende wangedrag van voetballende jongeren zonder migratieachtergrond.
Leuk zo'n stelling zonder bron of enige onderbouwing.quote:Op zondag 6 september 2026 23:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat om de oververtegenwoordiging, niet dat autochtonen dit niet zouden doen.
[..]
Helaas, dit vormt geen verklaring voor de oververtegenwoordiging. Niet voor niets zijn nu met clubs met spelers met een migratieachtergrond uitgesloten, omdat zij zich disproportioneel misdragen. Dit is ook geen geheim binnen het amateurvoetbal.
Het wordt gewoon vermeld door de NOS: 'Uit al onze gesprekken blijkt dat de teams die niet welkom zijn bij deze competities, bovengemiddeld vaak teams zijn met veel spelers met een migratieachtergrond'.quote:Op zondag 6 september 2026 23:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Leuk zo'n stelling zonder bron of enige onderbouwing.
Soms denk ik dat je gewoon aandacht wilt.
Zie je, het maakt niet uit wat je aandraagt.quote:Op zondag 6 september 2026 23:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Leuk zo'n stelling zonder bron of enige onderbouwing.
Soms denk ik dat je gewoon aandacht wilt.
En nu lekker wijzen naar die gasten die gewoon een balletje willen trappen, ipv die 'migratieachtergrondiërs' die stennis lopen te trappen.quote:Op zondag 6 september 2026 23:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het wordt gewoon vermeld door de NOS: 'Uit al onze gesprekken blijkt dat de teams die niet welkom zijn bij deze competities, bovengemiddeld vaak teams zijn met veel spelers met een migratieachtergrond'.
[ twitter ]
Vermoedelijk de extreme oververtegenwoordiging in zo ongeveer iedere denkbare negatieve statistiek.quote:Op zondag 6 september 2026 23:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Heb je reactie 234 wel gelezen?
Wat is jouw obsessie met Arabieren? Ooit afgewezen?
Huh?quote:Op maandag 7 september 2026 00:25 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zie je, het maakt niet uit wat je aandraagt.
Anekdotisch bewijs.quote:Op zondag 6 september 2026 23:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het wordt gewoon vermeld door de NOS: 'Uit al onze gesprekken blijkt dat de teams die niet welkom zijn bij deze competities, bovengemiddeld vaak teams zijn met veel spelers met een migratieachtergrond'.
[ twitter ]
Het gaat om de video in die tweet, dat is van de NOS en dus geen anekdotisch bewijs in dit geval.quote:Op maandag 7 september 2026 00:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs.
Je link naar een tweet is veelzeggend. Als we elke randdebiel op twitter serieus moeten nemen vanwege zijn mening dan is het land te klein.
Reken maar dat de NOS hier de komende tijd nog heel wat aandacht aan gaat besteden. Dit gaat regelrecht in tegen hun 'inclusie en diversiteit' ideologie.quote:Op maandag 7 september 2026 00:37 schreef UitStraling het volgende:
Als zelfs de NOS verkondigd dat voornamelijk allochtonenteams het probleem zijn snap ik de discussie niet.
En 'positieve beeldvorm betreffende migratie achtergrond', ofwel propaganda voor allochtonen.quote:Op maandag 7 september 2026 01:07 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Reken maar dat de NOS hier de komende tijd nog heel wat aandacht aan gaat besteden. Dit gaat regelrecht in tegen hun 'inclusie en diversiteit' ideologie.
quote:Op maandag 7 september 2026 00:37 schreef UitStraling het volgende:
Als zelfs de NOS verkondigd dat voornamelijk allochtonenteams het probleem zijn snap ik de discussie niet.
Als je het nieuwsitem gezien hebt kan het je niet ontgaan zijn dat er een deugmevrouw op het podium gezet werd met een belerend verhaal.quote:Op maandag 7 september 2026 01:07 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Reken maar dat de NOS hier de komende tijd nog heel wat aandacht aan gaat besteden. Dit gaat regelrecht in tegen hun 'inclusie en diversiteit' ideologie.
Misschien mis ik iets in deze discussie, maar dit gaat niet om een voetbalcompetitie tussen supporters??quote:Op zondag 6 september 2026 16:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Die "bro's" zijn anders wel goed bezig om weekend in weekend uit bij clubs als Fc Utrecht en Feyenoord de doelman niet te mishandelen met cobra's of Cambuur fans voor het leven te tekenen.
Zoek eerst eens een spiegel. Tokkie tuig dat ontevreden de boel kort en los slaat is een wekelijks terugkerend fenomeen.
Het ligt dan altijd aan de blanke natuurlijkquote:Op maandag 7 september 2026 08:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
Als je het nieuwsitem gezien hebt kan het je niet ontgaan zijn dat er een deugmevrouw op het podium gezet werd met een belerend verhaal.
Het kwam er m.i. op neer dat iedereen die het allochtonen aspect aan het probleem ziet en benoemt wel in een vreselijk enge bubbel moet zitten.
Wat ik ook hoor is dat mensen voor hun kinderen simpelweg een andere sport kiezen, waar je amper allochtonen ziet.quote:Op maandag 7 september 2026 00:12 schreef LXIV het volgende:
Ik heb toch wel veel verhalen over kinderen/jeugd die voetbalden gehoord en daar mee gestopt zijn vanwege de ongekende agressie op het veld. Dat het écht niet leuk meer was en met sommige clubs gewoon altijd ruzie, 0,0 sportief gedrag meer. Ook de rol van de ouders, die tov elkaar redelijk blijven en het in goede banen leiden was afwezig. Dus snap het wel.
We hoeven de vrijetijdsbesteding van onze kinderen niet te laten gijzelen door de multikul.
Zeilen en surfen, zie je ook nooit een buitenlander.quote:Op maandag 7 september 2026 11:01 schreef Homey het volgende:
[..]
Wat ik ook hoor is dat mensen voor hun kinderen simpelweg een andere sport kiezen, waar je amper allochtonen ziet.
Denk aan hockey of handbal.
En door dit proces allochtoniseert het voetbal alleen maar verder, waardoor je, zoals in Frankrijk, een geheel donker/islamitisch nationaal elftal krijgt.
Opvallend feitje waar je onze media nooit over hoort: moslima's mogen niet sporten van hun sociale omgeving, en dus zie je vrijwel geen allochtonen in de vrouwensporten.
Of gingen voetballen bij clubs als Abbenbroek, Heenvliet of Oude Tonge.quote:Op maandag 7 september 2026 09:08 schreef xzaz het volgende:
In mijn tijd was het al zo dat clubs niet eens meer naar Gouda gingen. Die verloren liever 3-0.
Ook bij politieke bijeenkomsten zie je dit.quote:Op maandag 7 september 2026 11:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zeilen en surfen, zie je ook nooit een buitenlander.
Kinderen gaan massaal maar concerten zoals van Roxy of de bankzitters, ook nooit geouwehoer daar.
We gaan gewoon naar parallelle samenlevingen.
We moeten meer buutenlanders bij Tennis hebben.quote:Op maandag 7 september 2026 11:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kinderen gaan massaal maar concerten zoals van Roxy of de bankzitters, ook nooit geouwehoer daar.
We kunnen wel om de hete brei heendraaien maar het gaat om bepaalde bevolkingsgroepen binnen de gehele allochtonengroep. Iedereen weet waarmee we hier te maken hebben maar het gif bij de naam noemen en deze steeds dieper wortelende angel eruit halen, ho maar - want discriminatie, populisme, rassenhaat, nazi's enz.quote:Op maandag 7 september 2026 11:01 schreef Homey het volgende:
[..]
Wat ik ook hoor is dat mensen voor hun kinderen simpelweg een andere sport kiezen, waar je amper allochtonen ziet.
Denk aan hockey of handbal.
En door dit proces allochtoniseert het voetbal alleen maar verder, waardoor je, zoals in Frankrijk, een geheel donker/islamitisch nationaal elftal krijgt.
Opvallend feitje waar je onze media nooit over hoort: moslima's mogen niet sporten van hun sociale omgeving, en dus zie je vrijwel geen allochtonen in de vrouwensporten.
We gaan toe naar een situatie waarin dingen die Tokkies aantrekken niet meer kunnen of niet meer opgetuigd worden. In Nijmegen hebben ze besloten een deel van de festiviteiten rond de Vierdaagse niet meer op die manier in te vullen vanwege het publiek dat het trekt naar aanleiding van alle knok- en steekpartijen de afgelopen editie.quote:Op maandag 7 september 2026 11:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is ook een prima zaak dat het gedrag wordt uitgesloten van een competitie en niet complete bevolkingsgroepen. Het vervelende is dat het bericht van de NOS doet alsof het om het laatste gaat.quote:Op maandag 7 september 2026 11:59 schreef matspontius het volgende:
[..]
... ze komen wel degelijk allochtonen tegen op het veld, voornamelijk expats - vertonen die dit gedrag, welnee!!!!!! Die zijn beschaafd en gedragen zich daar naar. ...
Bij de Nijmeegse vierdaagsefeesten zijn knok- en steekpartijen de afgelopen decennia overigens eerder regel dan uitzondering. Ook niet heel gek met honderdduizenden bezoekers per jaar.quote:Op maandag 7 september 2026 12:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We gaan toe naar een situatie waarin dingen die Tokkies aantrekken niet meer kunnen of niet meer opgetuigd worden. In Nijmegen hebben ze besloten een deel van de festiviteiten rond de Vierdaagse niet meer op die manier in te vullen vanwege het publiek dat het trekt naar aanleiding van alle knok- en steekpartijen de afgelopen editie.
Hetzelfde zie je bij kleinere festivals. De "urban" muziek (lees: het soort acts dat stadse tokkiejeugd aantrekt) wordt afgeschaald. Je zult altijd dronken idioten blijven houden als incident, maar dan heb je in elk geval geen mensen die uitdagen en intimideren in groepen als deel van het entertainment zien en die daar uit plaatsen als Rotterdam naartoe komen met de vonken in de ogen.
Ik vind het eigenlijk toch best gek.quote:Op maandag 7 september 2026 12:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij de Nijmeegse vierdaagsefeesten zijn knok- en steekpartijen de afgelopen decennia overigens eerder regel dan uitzondering. Ook niet heel gek met honderdduizenden bezoekers per jaar.
Helemaal prima, hoe het maar werkt. Als er Tokkies op die Nederlandstalige muziek afkomen dan mot dat maar weg.quote:Voorheen stond er bijvoorbeeld een tent met Nederlandstalige muziek op het Joris Ivensplein, daar kwam dusdanig veel tuig op af die elkaar aan het eind van de avond (al dan niet met messen) te lijf gingen dat daar weer een ander podium voor in de plaats is gekomen met, jawel, house en urban. Daar zijn dan weer zelden problemen en deze zal er volgend jaar gewoon weer staan.
Het gaat natuurlijk wel om bepaalde bevolkingsgroepen die dit gedrag stelselmatig vertonen, niet alleen op het voetbalveld overigens. Dat weet jij en dat weet ik!quote:Op maandag 7 september 2026 12:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is ook een prima zaak dat het gedrag wordt uitgesloten van een competitie en niet complete bevolkingsgroepen. Het vervelende is dat het bericht van de NOS doet alsof het om het laatste gaat.
Meer dan een miljoen mensen in de stad in die 7 dagen die voornamelijk komen om te zuipen (en de rest). Niet heel gek dat er dan ook elk jaar incidenten zijn.quote:Op maandag 7 september 2026 12:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk toch best gek.
[..]
Helemaal prima, hoe het maar werkt. Als er Tokkies op die Nederlandstalige muziek afkomen dan mot dat maar weg.
Het zij zo.quote:Op maandag 7 september 2026 12:11 schreef silverhill het volgende:
Het is ook niet dat iemand beweert (hoop ik) dat het uitsluitend een moslim- of maghrebprobleem is. Je hebt absoluut ook een hoop autochtone tokkies/aso's/etc. en helaas kiezen die overwegend voetbal als sport uit. Ik heb helaas zelf wel eens in zo'n team gezeten met allemaal van die Jeffrey's.
Het punt van deze initiatieven is simpelweg om ál de probleem gevende teams of zelfs clubs uit te sluiten. En blijkbaar resulteert dat er alsnog in dat, in ieder geval in die regio's, wederom stereotypes bevestigt worden.
Dat is wat verbinding is, contact en activiteiten met onaangepaste figuren, als ze aangepast zouden zijn is het gewoon integratie. Maar dat is reeds opgegeven wegens gebrek aan rechte ruggen. Er is ook geen beloning voor aanpassing, als in mee kunnen doen met de voetbalcomepetitie door de intrinsiek vereiste beschaving te tonen.quote:Op zondag 6 september 2026 22:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat je hiermee een overkoepelend probleem benoemt: organisaties die met van alles bezig zijn in plaats van hun taakstelling.
Gad Saad heeft daarvoor een hilarisch en vilein hoofdstuk in zijn laatste boek, waarin hij bijvoorbeeld beschrijft hoe op medische opleidingen eerst in een aantal punten benoemd moet worden dat er gedekoloniseerd moet worden in plaats van dat het gaat over geneeskunde.
De KNVB hoort een voetbalcompetitie te organiseren en kaderen inclusief de veiligheid voor deelnemers, publiek en arbitrage. Als ze dat serieus aanpakten dan komt die verbinding ook terug want dan heb je geen asoteams meer met asopubliek.
Dat is iets van altijd geweest.quote:Op zondag 6 september 2026 22:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Zal ongetwijfeld per regio verschillen. Voornamelijk in de jeugd best in multiculturele teams gespeeld en wij hadden juist altijd gezeik in de boerendorpen
Jhonny van BeukeringGOD heeft daar klappen uit lopen delenquote:Op zaterdag 12 september 2026 17:28 schreef Elan het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)lap-in-spelerstunnel
Spelen maar 2 of 3 buitenlanders, dus ben benieuwd.
Ah de uitzondering op de regel. Dus geen doofpot.quote:Op zaterdag 12 september 2026 17:28 schreef Elan het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)lap-in-spelerstunnel
Spelen maar 2 of 3 buitenlanders, dus ben benieuwd.
Jhonny is zunne vieze pinda dus alsnog wel een soort van allochtoon natuurlijkquote:Op zaterdag 12 september 2026 17:51 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ah de uitzondering op de regel. Dus geen doofpot.
Nah man "rechtsen" maken zich niet eens druk meer om negers, laat staan onze blauwe strijdmakkers.quote:Op zaterdag 12 september 2026 17:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Jhonny is zunne vieze pinda dus alsnog wel een soort van allochtoon natuurlijk
Treinkapers bedoel jequote:Op zaterdag 12 september 2026 17:53 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nah man "rechtsen" maken zich niet eens druk meer om negers, laat staan onze blauwe strijdmakkers.
Van Beukering baalt van fatshaming: "Beter dan kop als een mongool"quote:Op zaterdag 12 september 2026 17:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Jhonny van BeukeringGOD heeft daar klappen uit lopen delen
Blijkbaar wel een snelle rechtse
Er zitten alsnog 2 mocro's in dat teamquote:Op zaterdag 12 september 2026 17:51 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ah de uitzondering op de regel. Dus geen doofpot.
quote:Op zaterdag 12 september 2026 17:38 schreef RamboDirk het volgende:
Jongens, het is user @:Elan eindelijk gelukt tussen alle agressieve allochtonen teams een autochtoon tokkie team te vinden.
Hij komt dit nog even melden met zijn kwispelend D66 staartje.
Nou ja, de media berichtten wel heel makkelijk dat er geen migratie-achtergrondiërs zouden medoen in die competitie, maar het is natuurlijk niet zo dat migratie-achtergrondiërs allemaal hun eigen clubs moeten hebben. Er zal aardig wat niet Noord-Europees bloed tussenzitten.quote:Op zaterdag 12 september 2026 17:53 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nah man "rechtsen" maken zich niet eens druk meer om negers, laat staan onze blauwe strijdmakkers.
Nope. En vervang kopschoppen door "onevenredige, eenzijdige agressie gedurende het verloop van het spel, waarbij niet-spelers een oververtegenwoordiging van de agressors uitmaken"quote:Op zaterdag 12 september 2026 18:36 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Jij weet best dat ik totaal niet links stem. Kopschoppen op en rond het voetbalveld komt in alle tokkielagen van de samenleving voor.
SPOILER: Quiermo Dumay na de klapOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |