Ja man lekker een beetje afgeven op de buitenlanders je weet toch.quote:Op zondag 6 september 2026 20:46 schreef Elan het volgende:
De polarisatie in dit topic is crazy. Zelfs de moderatie doet geen enkele moeite om haar xenofobe ideeën te spuien.
Het is nogal ziek dat je direct een hele bevolkingsgroep of religie demoniseert en schoffeert omdat ze verhoudingsgewijs iets meer rotte appels bevat dan jouw kratje met witmannen appels. Ik had je op voorhand wat hoger ingeschat. Als mens, als mod.quote:Op zondag 6 september 2026 20:50 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ja man lekker een beetje afgeven op de buitenlanders je weet toch.
(God/Allah verhoede dat je jezelf ooit eens afvraagt: "Are we the the bad guys?".)
En maar geilen op ieder tegengeluid want dat is uiteraard islamfobie.
Geen discussie mee te voeren, en vanaf heden doe ik geen moeite meer.
Het doet me erg zeer dat in een afgebakend topic je me toch als buitenlander hater wegzet.quote:Op zondag 6 september 2026 20:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is nogal ziek dat je direct een hele bevolkingsgroep of religie demoniseert en schoffeert omdat ze verhoudingsgewijs iets meer rotte appels bevat dan jouw kratje met witmannen appels. Ik had je op voorhand wat hoger ingeschat. Als mens, als mod.
Gelukkig is niet iedereen te porren voor dit soort ongegeneerde discriminatie want ik lees zojuist dat hun blanke elite competitie geen doorgang kan krijgen omdat teveel leden zich hebben teruggetrokken
>Anekdotisch bewijsquote:Op zondag 6 september 2026 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als er hier in de regio gedonder is bij clubs zijn het ook 9 van de 10 keer de usual suspects. Maar blijkbaar mag je die feiten niet benoemen.
bij de NOS hebben ze echt een plaat voor hun kopquote:Op zondag 6 september 2026 12:10 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Goh. Wie zag dat nou aankomen.
Oh ja, zo'n beetje iedereen.
Het ledenbestand bestaat ook voor een groot deel uit de usual suspects, dus zo vreemd is dat toch helemaal niet?quote:Op zondag 6 september 2026 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als er hier in de regio gedonder is bij clubs zijn het ook 9 van de 10 keer de usual suspects. Maar blijkbaar mag je die feiten niet benoemen.
Ik vind het gewoon jammer dat je gelijk vol op de afkomst-tour gaat terwijl het artikel een veel bredere maatschappelijke discussie aanzwengelt. Nogmaals had je hoger ingeschat je leek me een vrij sympathieke gast.quote:Op zondag 6 september 2026 21:01 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Het doet me erg zeer dat in een afgebakend topic je me toch als buitenlander hater wegzet.
Maar als dat alles is wat je van mijn input meeneemt is dat niet mij schuld.
Hou toch op bagatelliseerder en goedprater. Kom jij wel eens op de velden?quote:
Het is waarheid. Dus waarom zou hij dat niet mogen?quote:Op zondag 6 september 2026 21:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon jammer dat je gelijk vol op de afkomst-tour gaat terwijl het artikel een veel bredere maatschappelijke discussie aanzwengelt. Nogmaals had je hoger ingeschat je leek me een vrij sympathieke gast.
In deze context wel he. Niet dat het enkel *hunnie* zijn.quote:Op zondag 6 september 2026 21:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon jammer dat je gelijk vol op de afkomst-tour gaat terwijl het artikel een veel bredere maatschappelijke discussie aanzwengelt. Nogmaals had je hoger ingeschat je leek me een vrij sympathieke gast.
Er is überhaupt veel gezeik op die velden, dus van daaruit snap ik de behoefte wel voor een eigen competitie met eigen fatsoensnormen en etiketten.quote:Op zondag 6 september 2026 21:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou toch op bagatelliseerder en goedprater. Kom jij wel eens op de velden?
Ik al 35 jaar en weet de pappenheimers. En met mij zo'n beetje een miljoen andere knvb leden.
Dus hou ajb je mond een keer met dat zand in de ogen strooien en gegaslight.
Ik ben zo'n beetje dagelijks op het veld te vinden.quote:Op zondag 6 september 2026 21:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou toch op bagatelliseerder en goedprater. Kom jij wel eens op de velden?
Ik al 35 jaar en weet de pappenheimers. En met mij zo'n beetje een miljoen andere knvb leden.
Dus hou ajb je mond een keer met dat zand in de ogen strooien en gegaslight.
Ik ga ervan uit dat vrij weinig mensen een wetenschappelijk rapport lezen van minimaal 50 A'4tjes. Net zo goed mensen tegenwoordig geen verkiezingprogramma's meer lezen.quote:Op zondag 6 september 2026 21:12 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
In deze context wel he. Niet dat het enkel *hunnie* zijn.
Maar het gebrek aan erkenning van"ja dit is statistisch onderbouwd" vind ik wel een probleem.
En ik denk niet dat we elkaar hier hoeven kwijt te raken.
Dat vindt Red_85 gewoon kunnen.quote:Op zondag 6 september 2026 21:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is überhaupt veel gezeik op die velden, dus van daaruit snap ik de behoefte wel voor een eigen competitie met eigen fatsoensnormen en etiketten.
Vorige week is er nog een wedstrijd ontsiert tussen de amateurs van Katwijk en Berkel waarbij spelers gingen knokken en het op de tribune ook mis ging met gewonden tot gevolg. Ik kan jou verklappen dat ik beide dorpen amper buitenlanders wonen. Dus die waren het niet.
Kom vechten debiel.quote:Op zondag 6 september 2026 20:37 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Zeer zeker als users die iemand met een andere mening geweld toewensen
Omdat de onderzoeken die je aanhaalt hun oorsprong hebben in de jaren 90. Dat is bijna 30 jaar geleden.quote:Op zondag 6 september 2026 21:12 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
In deze context wel he. Niet dat het enkel *hunnie* zijn.
Maar het gebrek aan erkenning van"ja dit is statistisch onderbouwd" vind ik wel een probleem.
En ik denk niet dat we elkaar hier hoeven kwijt te raken.
Eens het is niet zo simpel. Maar doen alsof dit soort bewegingen geen oorsprong hebben is niet netjes. akkoord?quote:Op zondag 6 september 2026 21:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat de onderzoeken die je aanhaalt hun oorsprong hebben in de jaren 90. Dat is bijna 30 jaar geleden.
Marokkanen zijn relatief vaak betrokken bij geweldsmisdrijven dat klopt en daar hoeven we verder niet omheen te draaien. Maar de misdaad daalt ook in die groep ontzettend hard. Er zijn meer dan een miljoen moslims in dit land. Om dan te zeggen dat alle problemen in het amateurvoetbal daar vandaan komen (of in elk geval suggereren dat de oorsprong van alle ellende daar ligt) is het heel kort door de bocht. De hele verharding van de samenleving is een maatschappelijk probleem waarvan de oorsprong veel dieper ligt.
Jij hebt ook echt overal verstand van…quote:Op zondag 6 september 2026 21:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dat vindt Red_85 gewoon kunnen.
Lekker matten tussen Spakenburg en Bunschoten. Hoort erbij.
Maar o wee als het een Nederlander is met een migratieachtergrond.
Er gaat overigens geen weekend voorbij zonder dat er een wedstrijd gestaakt wordt. Maar een deel hier heeft vooral gezien dat het probleem niet daar ligt maar op de amateurvelden op basis van de onderbuik
Ik woon vlakbij twee van de usual suspects in deze regio, en de ene is een Turkse club en de andere een witte tokkieclub. Het enige verschil is dat de tweede zich niet kan verschuilen achter "boehoe, dat zeggen hunnie alleen omdat wij bruin zijn!". Beide clubs weigeren andere teams in de regio regelmatig tegen te spelen.quote:Op zondag 6 september 2026 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
moeten ze gaan nadenken waarom mensen bepaalde clubs niet meer willen spreken, ontmoeten en al helemaal niet de verbinding ermee gaan zoeken. De beste dienst die ze iedereen kunnen bewijzen is door vooroordelen de wind uit de zeilen te nemen door de rotte appels eruit te trappen zodat mensen die willen sporten geen hyperagressieve tokkies meer tegenkomen.quote:Mensen leren elkaar kennen die elkaar anders nooit zouden spreken.
Het is dan ook de KNVB die over "verbinding" begint omdat die dat prioriteert boven haar elementaire taak en statutaire doelstellingen. Dat er geen Turken- of Marokkanenclub bij de leuke, veilige clubs zit voor de besloten competitie is dan weer veelzeggend maar zal niemand verrassen.quote:Op zondag 6 september 2026 21:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik woon vlakbij twee van de usual suspects in deze regio, en de ene is een Turkse club en de andere een witte tokkieclub. Het enige verschil is dat de tweede zich niet kan verschuilen achter "boehoe, dat zeggen hunnie alleen omdat wij bruin zijn!". Beide clubs weigeren andere teams in de regio regelmatig tegen te spelen.
Dus in plaats dat de KNVB loopt te janken van:
[..]
moeten ze gaan nadenken waarom mensen bepaalde clubs niet meer willen spreken, ontmoeten en al helemaal niet de verbinding ermee gaan zoeken. De beste dienst die ze iedereen kunnen bewijzen is door vooroordelen de wind uit de zeilen te nemen door de rotte appels eruit te trappen zodat mensen die willen sporten geen hyperagressieve tokkies meer tegenkomen.
Dan gaan Dolphia, Ulu Spor en ESDO maar lekker ook hun eigen competitie starten als ze zo door willen gaan.
Ja idd wat doet afkomst ertoe, als mensen niet welkom zijn door hun gedrag dan is dat hun eigen fout, waarom altijd maar gelijk discriminatie roepen i.p.v. het probleem te benoemen en aan te pakken.quote:
Ja idd.quote:Op zondag 6 september 2026 21:43 schreef PotjeSambal het volgende:
Mijn eigen ervaring van 25 jaar voetbal is anders, tokkies hebben geen bepaalde kleur/afkomst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |