Heb net mijn kind van school gehaaldquote:Op maandag 7 september 2026 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
I dunno 🤷♂️
Maar je zit sws niet binnen gok ik aangezien je je huis stabiel op 21°C houdt
Het is niet echt benauwd, maar gewoon tyfusheet.quote:Op maandag 7 september 2026 16:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Apart, hier is het juist helemaal niet benauwd. Wel lekker warm.
Misschien voelt het voor mensen tegenwoordig steeds benauwder als ze allemaal uit aircoruimtes komen.
Stuur maar gauw door. Hier vallen de mussen van het dak.quote:Op maandag 7 september 2026 17:00 schreef 12Beaufort het volgende:
Koelt hier weer goed af. Alle ramen kunnen weer open
Ik blaas het die kant opquote:Op maandag 7 september 2026 17:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Stuur maar gauw door. Hier vallen de mussen van het dak.
Weer is al weken gewoon prima.quote:Op maandag 7 september 2026 17:48 schreef INViCTuS het volgende:
Positieve is dat het vanaf vrijdag weer beter gaat worden. Veelal droog hogedruk weer en 22-24 graden. Precies niks mis mee. Wel boffen
[ x ]
Uiteraard. We hadden niks anders verwacht hier.quote:Op maandag 7 september 2026 18:06 schreef Discombobulate het volgende:
Vies dagje. Toch nog wel de 30 in Limburg.
Komende 3 dagen worden een stuk minder. Regelmatig regen. Om buiten in te werken is dat niet prima. Zoals vandaag was prima eigenlijkquote:Op maandag 7 september 2026 18:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Weer is al weken gewoon prima.
Klopt, vanaf vrijdag. Klein dipje in het weer de komende dagen. Meer natte geitquote:Op maandag 7 september 2026 19:01 schreef heywoodu het volgende:
Mooi, deze dag ook weer achter de rug, het lijkt voorlopig weer beter te worden
Als ik bij het KNMI kijk zie ik vooral de komende dagen ook een stuk aangenamer weer dan dat viezige warme van vandaagquote:Op maandag 7 september 2026 19:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Klopt, vanaf vrijdag. Klein dipje in het weer de komende dagen. Meer natte geit
Al maanden.quote:Op maandag 7 september 2026 18:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Weer is al weken gewoon prima.
True!quote:
Je hebt gelijk:quote:
Wel sneu voor die mensen destijds. Een jaar zonder zomerquote:Op maandag 7 september 2026 20:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je hebt gelijk:
De zomer van 1725 staat in de geschiedenisboeken bekend als de koudste en slechtste zomer ooit in Nederland en de omliggende regio's. De meteorologische omstandigheden tijdens de Kleine IJstijd zorgden destijds voor een ongekend koude en natte periode.
Het Weer: Kouder dan de herfst
De landelijke gemiddelde zomertemperatuur kwam uit op een historisch dieptepunt van 13,1 °C. Ter vergelijking: dit is kouder dan een gemiddelde moderne Nederlandse herfst.
Juni: Gemiddeld 11,2 °C. Extreem koud met veel wind en regen.
Juli: Gemiddeld 14,7 °C. De 'warmste' maand, al was het nog altijd diep herfstachtig.
Augustus: Gemiddeld 13,5 °C. Een absoluut recordkoude augustusmaand waarin het herfstweer onophoudelijk aanhield.
Nooit meer slechter de afgelopen 300 jaar dus.
Tijd voor een herhalingquote:Op maandag 7 september 2026 20:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je hebt gelijk:
De zomer van 1725 staat in de geschiedenisboeken bekend als de koudste en slechtste zomer ooit in Nederland en de omliggende regio's. De meteorologische omstandigheden tijdens de Kleine IJstijd zorgden destijds voor een ongekend koude en natte periode.
De landelijke gemiddelde zomertemperatuur kwam uit op een historisch dieptepunt van 13,1 °C. Ter vergelijking: dit is kouder dan een gemiddelde moderne Nederlandse herfst.
Juli: Gemiddeld 14,7 °C. De 'warmste' maand, al was het nog altijd diep herfstachtig.
Augustus: Gemiddeld 13,5 °C. Een absoluut recordkoude augustusmaand waarin het herfstweer onophoudelijk aanhield.
Dat kan je gewoon opzoekenquote:Op maandag 7 september 2026 20:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tijd voor een herhalingdik 9 a 10 maanden herfstweer
![]()
![]()
Waarom geld aan uitgeven als het ook hier in Nederland kanquote:
Hoe staat die in vergelijking met het jaar zonder zomer 1816?quote:Op maandag 7 september 2026 20:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je hebt gelijk:
Doemaarnietquote:Op maandag 7 september 2026 20:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Waarom geld aan uitgeven als het ook hier in Nederland kan2027 moet het jaar worden!
Ja zo in de middag werd het steeds kleffer, temp was wel lekker..quote:Op maandag 7 september 2026 14:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tis toch wel aan de benauwde kant. Maar het duurt allemaal veel korter in deze tijd van het jaar.
Dat is pas horrorquote:Op maandag 7 september 2026 20:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je hebt gelijk:
Ronduit triest zelfs. Heb je net 5 maanden herfst gehad, wellicht een beetje lente en dan weer herfst. Tref je het niet. IJsland Vibesquote:
De zomer van 1725 was in West-Europa nog kouder dan de legendarische zomer van 1816. Hoewel 1816 wereldwijd bekendstaat als het 'Jaar zonder zomer' door een vulkaanuitbarsting, registreerde West-Europa (waaronder Nederland en Groot-Brittannië) in 1725 de koudste meteorologische zomer uit de gedocumenteerde geschiedenis.quote:Op maandag 7 september 2026 20:57 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hoe staat die in vergelijking met het jaar zonder zomer 1816?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Winter 24/25:quote:Op maandag 7 september 2026 21:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ronduit triest zelfs. Heb je net 5 maanden herfst gehad, wellicht een beetje lente en dan weer herfst. Tref je het niet. IJsland Vibes
Je doet je username eer aan iigquote:Op maandag 7 september 2026 21:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Winter 24/25: etc etc
Wat een temperaturen
Ik had 300 jaar eerder moeten leven
Ik was er gewoon eentje van adel met wat 'werknemers' ja?quote:Op maandag 7 september 2026 22:11 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Je doet je username eer aan iig
Houd je er wel rekening mee dat je iedere dag bikkelhard moest werken op een bord flauwe meelpap, wat gekookte wortels en een stuk kurkdroge stokvis?
Geen lekker kopje koffie, een belegd broodje of een ijsje voor de kinderen...
Mee eens.quote:Op maandag 7 september 2026 21:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik had 300 jaar eerder moeten leven
Hihi..welnee. Tenzij je naam Wim van Hoensbroek isquote:Op maandag 7 september 2026 22:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik was er gewoon eentje van adel met wat 'werknemers' ja?
Wat een geweld.quote:Op dinsdag 8 september 2026 06:18 schreef Drass het volgende:
[ x ]
Was wel een stormpje daar in Frankrijk vorige maand..
Jouw droomzomerquote:Op maandag 7 september 2026 20:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je hebt gelijk:
Droom herfst, bedoel je. Dat is geen zomerquote:
Graadje of vijf eraf mag wel ja.quote:Op dinsdag 8 september 2026 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Poeh hé, wat een beelden!quote:Op dinsdag 8 september 2026 06:18 schreef Drass het volgende:
[ x ]
Was wel een stormpje daar in Frankrijk vorige maand..
quote:Op dinsdag 8 september 2026 11:25 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Wat je te warm vind, heb alweer een jas aan ivm fris
Niet alleen nu.... Tshirt en korte broek 365 dagen per jaar was het toch?quote:Op dinsdag 8 september 2026 11:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zou sterven in een jas nu
Jep, behalve als ik bovenop de berg in Oostenrijk ga wandelen in de wintermaanden. Dat is gewoon te gevaarlijk, dat ga ik niet riskeren. Al gaat die dan ook vrij snel open en vaker uit na een tijdje als ik ben warmgedraaid.quote:Op dinsdag 8 september 2026 11:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet alleen nu.... Tshirt en korte broek 365 dagen per jaar was het toch?
Nou niet meer hier hoor. Alwwer ~24 graden en volop zon. Niet echt fijn meer buiten nuquote:Op dinsdag 8 september 2026 13:58 schreef heywoodu het volgende:
Wat een verademing vergeleken met gisteren
In het zuiden ziet het er matig uit ja, hier in het midden is het aangenaam vandaagquote:Op dinsdag 8 september 2026 13:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nou niet meer hier hoor. Alwwer ~24 graden en volop zon. Niet echt fijn meer buiten nu
Zoals wel vakerquote:Op dinsdag 8 september 2026 15:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In het zuiden ziet het er matig uit ja, hier in het midden is het aangenaam vandaag
Dude, je hebt het mooiste en beste weer van heel Nederland vandaagquote:Op dinsdag 8 september 2026 13:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nou niet meer hier hoor. Alwwer ~24 graden en volop zon. Niet echt fijn meer buiten nu
Wat is een jas?quote:Op dinsdag 8 september 2026 11:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zou sterven in een jas nu
Die mening deel ik nietquote:Op dinsdag 8 september 2026 15:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dude, je hebt het mooiste en beste weer van heel Nederland vandaag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |