https://www.ad.nl/binnenl(...)-bolle-jos~aaf5fcb9/quote:De schietpartij in Overasselt, waarbij dinsdagochtend een dode viel en twee politieagenten gewond raakten, wordt door diverse bronnen gelinkt aan 'Bolle Jos' Leijdekkers. Het conflict zou gaan om vele honderden kilo's cocaïne met een geschatte waarde van ruim 40 miljoen euro. Het doelwit was Jan G..
De schietpartij vond dinsdagochtend vroeg plaats bij een loods in Overasselt, bij Nijmegen. Op camerabeelden uit de omgeving is te zien hoe een groep van tientallen mannen in busjes komt aanrijden en vervolgens met machinegeweren en pistolen op de Ewijkseweg loopt. Daar beschieten ze een loods.
Een beveiliger die de woning bij de loods bewaakte, is doodgeschoten. Twee agenten zijn gewond geraakt. Een arrestatieteam van de Dienst Speciale Interventies loste waarschuwingsschoten. De actie is nog gaande. Meerdere personen zijn aangehouden.
Partij van 812 kilo cocaïne
Ingewijden laten Het Parool weten dat de schietpartij het gevolg is van een conflict over vele honderden kilo's cocaïne die zouden toebehoren aan de groepering rond de voortvluchtige crimineel 'Bolle Jos' Leijdekkers.
Het conflict zou samenhangen met een partij van 812 kilo cocaïne die op 29 augustus in beslag werd genomen bij de Frans-Spaanse grens. De drugs werden gevonden in een vrachtwagen die in Nederland stond geregistreerd. De drugs zouden vanuit Afrika via Portugal naar Nederland onderweg zijn geweest.
Of de 812 kilo de complete zending was of dat er nog meer onderweg was, is niet duidelijk. Volgens ingewijden zou een ander deel wel zijn aangekomen in Nederland.
Omdat de transporteur niet meer bereikbaar was, zou de groep investeerders in de partij ervan zijn uitgegaan dat de partij gestolen was. Anderen denken dat ook de tweede partij in beslag is genomen, maar dat de autoriteiten dat nog niet naar buiten hebben gebracht.
Paniek nadat beveiliger werd doodgeschoten
Uiteindelijk zou de groep verhaal zijn gaan halen bij de tussenpersoon die verantwoordelijk zou worden gehouden voor het transport. Die tussenpersoon is een bekende in het criminele circuit en werd volgens ingewijden eerder aan de organisatie van Leijdekkers gelinkt. In het criminele milieu wordt aangenomen dat het plan was de drugs terug te halen. Om de drugs te kunnen tillen, waren zoveel mensen ingeschakeld.
Er zou paniek zijn ontstaan nadat de beveiliger werd doodgeschoten. Daarop zou een deel van de groep het op een lopen hebben gezet.
Doelwit was Jan G. Hij wordt al veel langer in verband gebracht met drugshandel. Hij zou hebben samengewerkt met Bolle Jos Leijdekkers. Hij was op het moment van de aanval niet thuis. Zijn ouders waren wel thuis, zij zijn in veiligheid gebracht.
Eerder incident in dezelfde straat
Vorig jaar, in juli, vond in een loods aan diezelfde Ewijkseweg ook al een incident plaats: De Gelderlander schreef toen dat een verdachte met een AK-47, ook wel bekend als een kalasjnikov, op de poort van het perceel schoot.
De 21-jarige Amsterdammer Antonio T. werd ervoor opgepakt en veroordeeld. Hij erkende dat hij voor 2500 euro was geronseld voor de klus. Door wie wilde hij niet zeggen.
Debatteren over legalisatie is allemaal verspilde moeite. We krijgen hier de fatbike nog niet eens verboden laat staan een Europees geregelde legalisatie van coke. En ergens in de afgelopen 20 jaar is het beeld over coke zelfs verschoven van 'eigenlijk moet je dat niet doen, want slecht, verboden, etc.' naar 'ach, iedereen doet het, even de dealer een snapje sturen'.quote:Op zaterdag 5 september 2026 10:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nouja 20 jaar is wat straf, maar er mag wmb best een straf op zitten; daarnaast mag prima een discussie leven rond legalisering, maar in de huidige realiteit zijn drugsgebruikers uiteraard mede debet aan deze angstige verschuiving richting een narcostaat.
Lekker man, ik heb sneller een gram sos dan een pizza bij domino's.quote:Op zaterdag 5 september 2026 11:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Debatteren over legalisatie is allemaal verspilde moeite. We krijgen hier de fatbike nog niet eens verboden laat staan een Europees geregelde legalisatie van coke. En ergens in de afgelopen 20 jaar is het beeld over coke zelfs verschoven van 'eigenlijk moet je dat niet doen, want slecht, verboden, etc.' naar 'ach, iedereen doet het, even de dealer een snapje sturen'.
Iedereen doet het vind ik een non-argument.quote:Op zaterdag 5 september 2026 11:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Debatteren over legalisatie is allemaal verspilde moeite. We krijgen hier de fatbike nog niet eens verboden laat staan een Europees geregelde legalisatie van coke. En ergens in de afgelopen 20 jaar is het beeld over coke zelfs verschoven van 'eigenlijk moet je dat niet doen, want slecht, verboden, etc.' naar 'ach, iedereen doet het, even de dealer een snapje sturen'.
Ze zouden mootje en zijn hele familie moeten deporteren wmb.quote:Op zaterdag 5 september 2026 11:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Lekker man, ik heb sneller een gram sos dan een pizza bij domino's.
Gewoon even Mootje appen.
Dat klaarblijkelijk veel, heel veel mensen het volkomen normaal vinden is een groot deel van de problematiek.quote:Op zaterdag 5 september 2026 11:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Iedereen doet het vind ik een non-argument.
Dat klopt, maar het ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 5 september 2026 11:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat klaarblijkelijk veel, heel veel mensen het volkomen normaal vinden is een groot deel van de problematiek.
Euh, dat is wat ik schrijfquote:Op zaterdag 5 september 2026 11:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid.
Dat is niet wat ik las, maar goed dan zijn we het dus gewoon eens.quote:Op zaterdag 5 september 2026 11:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Euh, dat is wat ik schrijf
Dat was ook wat ik bedoeldequote:Op zaterdag 5 september 2026 11:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik las, maar goed dan zijn we het dus gewoon eens.
Ah oke dan zijn veel mensen het eens, ook wel eens mooi.quote:Op zaterdag 5 september 2026 11:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat was ook wat ik bedoeldeDe rem is er compleet af.
quote:Samengevat:
1999: De gemeente Heumen wilde optreden tegen illegale autohandel van vader Jan G. senior. Dorpsbewoners zagen dit destijds vooral als wat “gerommel” of gesjagger, niet als ernstige criminaliteit.
Jaren daarna: De familie bleef relatief normaal onderdeel van het dorp, hoewel er geregeld klachten waren over onder meer hondenoverlast en illegale activiteiten.
2019: Na een brand in een amfetaminelab op hun terrein werd hun woning door de burgemeester gesloten. De familie werd daarvoor niet veroordeeld, maar dit vormde volgens het artikel een belangrijk keerpunt.
Jan G. junior: Hij werd later veroordeeld voor het gebruik van vervalste loonstrookjes en werkgeversverklaringen bij pogingen om een hypotheek van ongeveer ¤425.000 te verkrijgen. Daarnaast werd hij verdacht van betrokkenheid bij een groot drugslab in Angeren.
Escalatie van geweld: In 2025 werden ongeveer 25 kogels afgevuurd op de toegangspoort van hun woning. Omwonenden voelden zich daardoor zo onveilig dat sommigen verhuisden.
2026: Justitie verdenkt Jan G. junior en zijn ouders van langdurig witwassen. Vader G. wordt bovendien verdacht van wapenbezit en het bezit van vals geld. Deze zaak loopt nog.
Recente aanval: In september 2026 bestormde een groep van ruim dertig, grotendeels bewapende mannen de woning. Daarbij werd een beveiliger doodgeschoten. De familie G. is vooralsnog niet als verdachte van deze aanval aangemerkt.
Huidige situatie: De burgemeester heeft de woning opnieuw — voor de vierde keer in zeven jaar — gesloten. Veel inwoners vinden tijdelijke sluitingen onvoldoende en hopen dat de familie definitief uit Overasselt vertrekt.
quote:Op zaterdag 5 september 2026 12:38 schreef Stoorzendert het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100161028_276c0e05
![]()
https://www.funda.nl/deta(...)estraat-36/80944830/quote:
quote:Op zaterdag 5 september 2026 12:54 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
https://www.funda.nl/deta(...)estraat-36/80944830/
Voor slechts 575k kun je bij mij om de hoek wonen
Dat er wat criminelen langs kunnen komen omdat de media het verkeerde huis hebben laten zien, ach
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
Wat een geld voor zon oud krot.quote:Op zaterdag 5 september 2026 12:54 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat er wat criminelen langs kunnen komen omdat de media het verkeerde huis hebben laten zien, ach
Tijdmachine naar het jaar 1950.quote:Op zaterdag 5 september 2026 12:54 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Voor 1 tot 1,5 miljoen kun je ook bij ons terechtquote:Op zaterdag 5 september 2026 13:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat een geld voor zon oud krot.
Daar moet de bulldozer overheen. Dus feitelijk betaal je 575K voor een hectare grond. En dan moet je het huis nog slopen en er een nieuw pand opzetten. Ik weet minimaal 1 miljoen, maar waarschijnlijk eerder anderhalf, een stuk beter te spenderen.
Alsof ik een huis voor dergelijke bedragen zou kunnen bekostigenquote:Op zaterdag 5 september 2026 13:48 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Voor 1 tot 1,5 miljoen kun je ook bij ons terecht
https://www.funda.nl/deta(...)aasdijk-11/89793039/
Die is
https://www.funda.nl/deta(...)kstraat-41/44468874/
Ik weet nog wel iemandquote:Op zaterdag 5 september 2026 13:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Alsof ik een huis voor dergelijke bedragen zou kunnen bekostigen!
Ja als ik 1280 kilo coke zou stelen can iemand ja, dan wel
Ik denk ook dat Jan de dagen ervoor gewaarschuwd is misschien wel met deze video, En ook daarom de auto met pop vervangen had door een echte beveiliger.quote:Op zaterdag 5 september 2026 20:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens de podcast van het Parool is die video mogelijk al twee dagen voor de aanval opgenomen.
Dweilen met de kraan open met die familie.quote:Op zaterdag 5 september 2026 11:50 schreef KinKiJan het volgende:
Als ‘Jantje’ nog baby is, wil gemeente de G’s al weg uit Overasselt: hoe ‘beetje gedoe’ uitliep op ongekend geweld
(De Gelderlander, premium)
[..]
Bolle Jos raakt in paniek, nu weer 320 kilo onderschept.quote:Op zondag 6 september 2026 13:17 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Weinig actie in de taxi. Bolle Jos? Eerder Slome Jos.
Ok en waarom loopt dat crapuul nog vrij rond?quote:
Waarschijnlijk omdat hij zijn straf heeft uitgezeten?quote:Op maandag 7 september 2026 15:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ok en waarom loopt dat crapuul nog vrij rond?
Tarik is geen gangbare Nederlandse naam, waarom maken ze dit in hemelsnaam bekend, zo gaat het het nooit wat worden met de multiculturele samenleving.quote:
Voor een aanslag? Bizar.quote:Op maandag 7 september 2026 15:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat hij zijn straf heeft uitgezeten?
Ik heb geen idee wanneer die veroordeling was en voor hoe lang.quote:
En het Belgische?quote:Op maandag 7 september 2026 15:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het Nederlands rechtssysteem bestaat louter om daders te beschermen.
Daders hebben hier toch ook het recht om te stemmen en zich te verenigen? De daders maken dan ook royaal gebruik van die rechten.quote:Op maandag 7 september 2026 15:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het Nederlands rechtssysteem bestaat louter om daders te beschermen.
Beinvloedbare straatcriminelen blijven na het uitzitten van een straf vatbaar voor snel geld?quote:Op maandag 7 september 2026 15:40 schreef SEMTEX het volgende:
Plus dat zo iemand dus kwetsbaar blijft voor 'snapchat aanslagen', want hij komt blijkbaar geld tekort en heeft geen geweten wat hem daarna parten speelt.
quote:Op maandag 7 september 2026 15:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Beinvloedbare straatcriminelen blijven na het uitzitten van een straf vatbaar voor snel geld?
Dit is een nieuw inzicht voor mij.
Zo is het toch altijd geweest, zal ook wel zo blijven.quote:Op maandag 7 september 2026 15:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]Maar dat is toch om cynisch van te worden?
Het is niet alleen het hebben van geen geweten, het is ook een totaal gebrek aan het kunnen doordenken van verschillende scenario's.quote:Op maandag 7 september 2026 15:40 schreef SEMTEX het volgende:
Plus dat zo iemand dus kwetsbaar blijft voor 'snapchat aanslagen', want hij komt blijkbaar geld tekort en heeft geen geweten wat hem daarna parten speelt.
Van wat ik heb vernomen is er flink bezuinigd op de reclassering.quote:Op maandag 7 september 2026 15:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo is het toch altijd geweest, zal ook wel zo blijven.
In de jaren 60 waren er helemaal geen Tariks.quote:Op maandag 7 september 2026 15:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo is het toch altijd geweest, zal ook wel zo blijven.
Jawel, alleen niet hier.quote:Op maandag 7 september 2026 16:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
In de jaren 60 waren er helemaal geen Tariks.
O jawel, die werden juist vanaf de jaren 60 en masse binnengehaald om het land op te bouwen.quote:Op maandag 7 september 2026 16:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oh ja die zouden tijdelijk blijven omdat we eerst alle autochtonen na de tweede wereldoorlog op subsidie naar Canada, Amerika en Australie hadden gestuurd ivm overbevolking en tekort aan woningen.quote:Op maandag 7 september 2026 16:18 schreef Caland het volgende:
[..]
O jawel, die werden juist vanaf de jaren 60 en masse binnengehaald om het land op te bouwen.
Volgens mij waren de eerste gastarbeiders Italianen en Spanjaarden en later hebben ze inderdaad mensen zitten ronselen in Marokko en Turkije.quote:Op maandag 7 september 2026 16:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oh ja die zouden tijdelijk blijven omdat we eerst alle autochtonen na de tweede wereldoorlog op subsidie naar Canada, Amerika en Australie hadden gestuurd ivm overbevolking en tekort aan woningen.
Klopt en nu hoef je alleen maar voet op Nederlandse bodem te zetten en heb je opeens allerlei rechtenquote:Op maandag 7 september 2026 16:27 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Volgens mij waren de eerste gastarbeiders Italianen en Spanjaarden en later hebben ze inderdaad mensen zitten ronselen in Marokko en Turkije.
Omdat we er veel te soft mee omgaan. Dit soort gasten moeten wat mij betreft gewoon keihard vernederd en gestraft worden inclusief klappen. Met lief praten ga je dit soort gasten niet op een ander pad brengen.quote:Op maandag 7 september 2026 15:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ok en waarom loopt dat crapuul nog vrij rond?
quote:De krant schrijft dat een aantal verdachten in het verleden betrokken is geweest bij onder meer ontvoeringen, vuurwapengeweld en oplichting. De 23-jarige Amsterdammer Tarik J. beschoot bijvoorbeeld in de zomer van 2022 een woning in Antwerpen.
quote:Een andere Overasselt-verdachte, ook afkomstig uit Amsterdam, ontvoerde samen met anderen in juli 2024 onder bedreiging van een vuurwapen een oude man om hem vervolgens op gewelddadige wijze te beroven van zijn bezittingen. Hij kreeg daarvoor vijftien maanden cel, waarvan zes voorwaardelijk. Eenmaal uit de gevangenis beterde hij zijn leven niet: hij werd kort daarna twee keer opgepakt voor ontvoering en oplichting.
quote:Een derde Amsterdammer, 20 jaar oud, kwam eind 2024 voor de rechter in verband met een schietincident.
https://nos.nl/artikel/26(...)t-crimineel-verledenquote:Anderen uit de groep, die vorige week zwaarbewapend door het Gelderse dorp trok, kwamen eerder bij de autoriteiten in beeld vanwege geweldpleging, oplichting en identiteitsfraude.
Jammer ... dus morgen geen vrije dag 😆quote:Op maandag 7 september 2026 22:13 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Jan Goedhart naar Nijmegen verhuisd?
Nu schoten gehoord, mogelijk mitrailleur, in Nijmeegse wijk Hengstdal.
Bewoners opgeroepen om binnen te blijven, 1 politie helikopter boven de wijk, 2e onderweg, en DSI onderweg.
Ik ken daar verder niemand, dus geen live updates
Mijn schoonzus zit daar.quote:Op maandag 7 september 2026 22:13 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Jan Goedhart naar Nijmegen verhuisd?
Nu schoten gehoord, mogelijk mitrailleur, in Nijmeegse wijk Hengstdal.
Bewoners opgeroepen om binnen te blijven, 1 politie helikopter boven de wijk, 2e onderweg, en DSI onderweg.
Ik ken daar verder niemand, dus geen live updates
https://www.gelderlander.(...)en-gehoord~a32df783/
Dus nu jouw beurt als verslaggeverquote:Op maandag 7 september 2026 23:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mijn schoonzus zit daar.
Mensen boos want hond moet uitgelaten worden en zijn onlangs het advies gewoon gegaan, meerdere mochten niet meer terug naar huis,![]()
Mensen zeggen dat het om mitrailleur schoten ging.
Mijn neefjes mogen niet kijken. Ook op advies van politie, wegblijven bij de ramen en deuren op slot.quote:Op maandag 7 september 2026 23:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dus nu jouw beurt als verslaggever
Ik zei net nog, zal wel familie van Jantje wonenquote:Op maandag 7 september 2026 23:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Nichtje van Jan G zou er wonen.
Ja, nichtje of zusje.quote:Op maandag 7 september 2026 23:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik zei net nog, zal wel familie van Jantje wonen
Maar wel toevallig voor de deur bij een familielid van Jan G.quote:
Iedereen met zo'n ""kapotte"" uitlaat onder zijn auto of motorfiets weet meteen waar hij rond moet gaan rijdenquote:Op dinsdag 8 september 2026 10:17 schreef KinKiJan het volgende:
Ik weet dat die man in auto's heeft gedaan, maar een uitlaat als familieleden beschouwen is wel erg ver gezocht. Totaal iets anders dus dan ogenschijnlijk uit de lucht gegrepen familieleden...
Enorme politie-inzet en bewoners moeten binnen blijven, maar kapotte uitlaat blijkt oorzaak onrust
Heb je daar toevallig een bron voor?quote:Op dinsdag 8 september 2026 11:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar wel toevallig voor de deur bij een familielid van Jan G.![]()
Dat werd bevestigd door de politie, ook dat die familie weer terug is naar huis.
quote:Gerucht
In de buurt ging maandagavond het gerucht dat een familielid van Jan G. in Nijmegen-Oost zou wonen. De politie wil daarover geen mededelingen doen. De Gelderlander meldt op basis van politiebronnen dat een familielid van G. tijdens de actie uit voorzorg korte tijd in veiligheid is gebracht. Toen duidelijk werd dat er vermoedelijk niet was geschoten, zou diegene weer naar de woning zijn teruggekeerd.
Crimesite
quote:Buurtbewoners meldden maandagavond ook het gerucht dat mogelijk een familielid van Jan G. in de wijk zou wonen. Daarover doet de politie geen uitspraken, aldus de woordvoerder. Omroep GLD
In dezelfde -vrij grote- wijk is wel wat anders dan het was ' toevallig voor de deur'...quote:Politiebronnen bevestigen verhaal
Al snel gingen geruchten dat een familielid van Jan G. doelwit zou zijn van een mogelijke aanslag. Verschillende politiebronnen bevestigen dat een familielid van Jan G. maandagavond inderdaad in veiligheid is gebracht, maar ook al snel weer naar de woning terug kon keren.
Gelderlander
Je vraagt hier toch niet om bewijs op welk adres dat gezin woont?quote:Op dinsdag 8 september 2026 11:44 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Heb je daar toevallig een bron voor?
edit: zelf al gekeken. 'Toevallig' niet voor de deur dus, zoals ik al dacht.
[..]
[..]
[..]
In dezelfde -vrij grote- wijk is wel wat anders dan het was ' toevallig voor de deur'...
Wat een oerdomme mensenquote:Op maandag 7 september 2026 23:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mijn schoonzus zit daar.
Mensen boos want hond moet uitgelaten worden en zijn onlangs het advies gewoon gegaan, meerdere mochten niet meer terug naar huis,![]()
Mensen zeggen dat het om mitrailleur schoten ging.
Klopt, ik vroeg om een bron waarin de politie bevestigd zou hebben dat het toevallig bij familie (zus of nichtje) van Jan G. voor de deur was. Die blijkt er niet te zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2026 12:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je vraagt hier toch niet om bewijs op welk adres dat gezin woont?
*maakt gaten in uitlaatquote:Op dinsdag 8 september 2026 11:42 schreef maily het volgende:
[..]
Iedereen met zo'n ""kapotte"" uitlaat onder zijn auto of motorfiets weet meteen waar hij rond moet gaan rijden
Wellicht de vriendin van @Caland ?quote:Op maandag 7 september 2026 23:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Nichtje van Jan G zou er wonen.
Nja wel weer een goeie oefening.quote:Op dinsdag 8 september 2026 12:20 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Wel lullig ook voor de DSI, vol adrenaline, en uiteindelijk mochten ze APK keurmeester spelen
Mensen zijn ook echt doodsbang aan het worden.quote:Op dinsdag 8 september 2026 10:17 schreef KinKiJan het volgende:
Ik weet dat die man in auto's heeft gedaan, maar een uitlaat als familieleden beschouwen is wel erg ver gezocht. Totaal iets anders dus dan ogenschijnlijk uit de lucht gegrepen familieleden...
Enorme politie-inzet en bewoners moeten binnen blijven, maar kapotte uitlaat blijkt oorzaak onrust
Het geeft denk ik wat meer aan in hoeverre de politie momenteel in opperste staat van paraatheid is.'quote:Op dinsdag 8 september 2026 12:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Mensen zijn ook echt doodsbang aan het worden.
Iedere knal is een aanslag of iets dergelijks
Het ging me om de redenatie van de mensenquote:Op dinsdag 8 september 2026 12:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Het geeft denk ik wat meer aan in hoeverre de politie momenteel in opperste staat van paraatheid is.
De politie doet gewoon wat ze moeten doen als ze zo'n melding krijgen.quote:Terwijl meerdere mensen zeiden maandagavond mitrailleurschoten gehoord te hebben,
Ik denk niet dat ze altijd zo uitpakken als een bejaarde belt dat hij schoten heeft gehoord.quote:Op dinsdag 8 september 2026 12:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het ging me om de redenatie van de mensen
[..]
De politie doet gewoon wat ze moeten doen als ze zo'n melding krijgen.
Zie je de buurtapp al voor je?quote:Op dinsdag 8 september 2026 12:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Mensen zijn ook echt doodsbang aan het worden.
Iedere knal is een aanslag of iets dergelijks
Connie: "zeg er maar bij dat de zus of een nichtje ofzo van die uit Overasselt hier woont, komme ze wel kieke!"quote:Op dinsdag 8 september 2026 12:49 schreef maily het volgende:
[..]
Zie je de buurtapp al voor je?
Marie: jeetje zijn ze hier ook al aan t schieten?
Piet: lijkt er wel op.
Connie: ik hoorde het ook al!
Kees: ik ga de politie bellen!
Kijk maar uit met die machinesquote:Op dinsdag 8 september 2026 12:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ze zijn in de uiterwaarden van Nederasselt vandaag begonnen met mais oogsten.
Het veld waar een week geleden nog wat figuren uit het veld geplukt zijn, daar crost nu zo'n grote combine rond.
Hadden ze een week geleden moeten doen, had weer belastinggeld gescheeld.
Amsterdamquote:Op maandag 7 september 2026 20:48 schreef Anton91 het volgende:
quote:De krant schrijft dat een aantal verdachten in het verleden betrokken is geweest bij onder meer ontvoeringen, vuurwapengeweld en oplichting. De 23-jarige Amsterdammer Tarik J. beschoot bijvoorbeeld in de zomer van 2022 een woning in Antwerpen.
Een andere Overasselt-verdachte, ook afkomstig uit Amsterdam, ontvoerde samen met anderen in juli 2024 onder bedreiging van een vuurwapen een oude man om hem vervolgens op gewelddadige wijze te beroven van zijn bezittingen. Hij kreeg daarvoor vijftien maanden cel, waarvan zes voorwaardelijk. Eenmaal uit de gevangenis beterde hij zijn leven niet: hij werd kort daarna twee keer opgepakt voor ontvoering en oplichting.
Een derde Amsterdammer, 20 jaar oud, kwam eind 2024 voor de rechter in verband met een schietincident.
P-p-p-pang P-p-p-popcornquote:Op dinsdag 8 september 2026 12:56 schreef maily het volgende:
[..]
Kijk maar uit met die machines![]()
Wie weet hakselen ze nog kalashnikovs
Een van mijn vorige cabrio's gooide ook gewoon steekvlammen uit de uitlaat. Dus het kan wel degelijk.quote:Op dinsdag 8 september 2026 13:36 schreef jigggy het volgende:
Heb beelden gezien van iemands ringbell in de straat en ik geloof er geen klote van dat het Een uitlaat was als je ziet wat voor licht er vandaan kwam
quote:Op dinsdag 8 september 2026 13:36 schreef jigggy het volgende:
Heb beelden gezien van iemands ringbell in de straat en ik geloof er geen klote van dat het Een uitlaat was als je ziet wat voor licht er vandaan kwam
Jij doelt waarschijnlijk op de beelden van 22:42, vanuit het Waterkwartier. Dat was iets anders dan 'de uitlaat' waar rond 21:00 een melding over kwam vanuit Oost.quote:Op dinsdag 8 september 2026 13:36 schreef jigggy het volgende:
quote:De politie is ter plaatse gegaan in het Waterkwartier om de meldingen te onderzoeken en de situatie te controleren. Uit de eerste bevindingen blijkt dat de gehoorde knallen naar alle waarschijnlijkheid zijn veroorzaakt door zwaar vuurwerk en niet door een vuurwapen.
Bron
Later in het Waterkwartier was er ook wat aan de hand, hoor je nu ook niks over.quote:Op dinsdag 8 september 2026 13:36 schreef jigggy het volgende:
In het waterkwartier is er altijd wat aan de hand.quote:Op dinsdag 8 september 2026 13:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Later in het Waterkwartier was er ook wat aan de hand, hoor je nu ook niks over.
Oh waren die daar ja? Ik heb nog wel de helikopter boven de wijk gefilmd hierquote:Op dinsdag 8 september 2026 13:44 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Jij doelt waarschijnlijk op de beelden van 22:42, vanuit het Waterkwartier. Dat was iets anders dan 'de uitlaat' waar rond 21:00 een melding over kwam vanuit Oost.
[..]
Klopt, meestal een kwartier later toch?quote:Op dinsdag 8 september 2026 13:55 schreef Caland het volgende:
[..]
In het waterkwartier is er altijd wat aan de hand.
Kan een aardige steekvlam uit zo'n uitlaat komen, al meerdere keren gezien.quote:Op dinsdag 8 september 2026 13:36 schreef jigggy het volgende:
Jagers zijn regelmatig te horen in de uiterwaarden jaquote:Op dinsdag 8 september 2026 17:06 schreef maily het volgende:
https://www.ijmuidercoura(...)sselt/161154654.html
Politie vraagt jagers weg te blijven uit omgeving Overasselt.
Ik volg iemand op Threads die dat ook aangeeft.quote:Op maandag 7 september 2026 19:24 schreef Tengano het volgende:
Krijg wel een beetje het idee dat Jan de kwaaie pier is in Overasselt.
Bekijk deze YouTube-video
Of met de aankomende herdenking van de bevrijding van bepaalde steden. Eindhoven iig wel (18 September bevrijding)quote:Op dinsdag 8 september 2026 15:18 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ze zetten wel grof geschut in nu, laagvliegende F35's, laagvliegende C130's
Of het heeft te maken met die grote oefening van de Luchtmacht, dat kan ook
Echt wel. https://www.canonvannederland.nl/nl/gastarbeidersquote:Op maandag 7 september 2026 16:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Geen jagers wel negersquote:Op dinsdag 8 september 2026 17:49 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Jagers zijn regelmatig te horen in de uiterwaarden ja
Nou is Jan helemaal de sigaar, die drugs kan ie niet meer geven.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:47 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
Das toevallig.
Ach Janquote:Op woensdag 9 september 2026 13:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Das toevallig.
Hoe lang zouden die er al gelegen hebben?quote:Op woensdag 9 september 2026 14:48 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)sisschool-overasselt
Meerdere verborgen vuurwapens gevonden bij basisschool in Overasselt
Bij een zoektocht naar bewijsmateriaal en sporen in de omgeving van een basisschool in Overasselt zijn meerdere verborgen vuurwapens gevonden. Dat meldt de politie.
De wapens werden aangetroffen door de Koninklijke Marechaussee. Ze lagen niet op het terrein van de basisschool, benadrukt de politie. De vuurwapens waren 'goed verborgen', aldus de politie Oost-Nederland.
Specialisten ter plaatse
Specialisten zijn ter plaatse om de wapens verder te onderzoeken en veilig te stellen. De politie wil niet zeggen om hoeveel vuurwapens het gaat of waar ze precies zijn gevonden.
Een week geleden dook een groep gewapende mannen op bij het huis van de veroordeelde Jan G. (28) in de Gelderse plaats. Een 51-jarige beveiliger uit Wijchen werd daarbij doodgeschoten en twee agenten raakten gewond.
Diverse voorwerpen
De politie is sindsdien bezig met onderzoek in het gebied rondom de woning. Ze troffen diverse voorwerpen aan en vonden sporen die verband houden met de schietpartij.
Of de drugswereld levert tegenwoordig in standaard eenheden/aantal kilo'squote:Op woensdag 9 september 2026 13:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Das toevallig.
Dat is wel heftig zeg. Arme drommels.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:06 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Net op de radio, die 2 neergeschoten agenten waren net klaar met de opleiding 😱
Dat lijkt me wel, of voor een andere aanslag.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:36 schreef Landgeld het volgende:
Zouden die wapens daar liggen voor vermoedelijke aanslag op Jan ? Zodat mensen die wapens daar konden ophalen en zo verder ?
Dat lijkt me niet, denk dat die gewoon op de vlucht daar verstopt zijn.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:36 schreef Landgeld het volgende:
Zouden die wapens daar liggen voor vermoedelijke aanslag op Jan ? Zodat mensen die wapens daar konden ophalen en zo verder ?
Hoezo? Het is net vakantie geweest.quote:Op woensdag 9 september 2026 20:01 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, denk dat die gewoon op de vlucht daar verstopt zijn.
Elke verdachte had een wapen bij zich.
Onlogisch om tijdens een voorverkenning alvast wapens te verstoppen, en al helemaal bij een school.
Teveel risico om betrapt te worden of dat iemand met een hond ze vindt.
En dan nog, ook al zouden ze vantevoren verstopt zijn, dan neem je alles mee als het zover is, dan laat je niks liggen.
Ze zijn echt alle kanten opgelucht, en degenen die de uiterwaarden in zijn gerend hebben de wapens makkelijk kwijt gekunt, degenen die door het dorp zijn gerend moesten wat meer moeite doen.
Misschien lag het eerst elders, en hebben ze na het onderzoek gedacht; het is daar weer veiligquote:Op woensdag 9 september 2026 20:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hoezo? Het is net vakantie geweest.
Maar wat raar is dat ze voordat ze de school vorige weer openden juist dat hele gebied onderzocht hadden.
En toen niks gevonden hadden.
Ze waren net niet koud.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:07 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat is wel heftig zeg. Arme drommels.
Bedoel je accepteert hopelijk dat het erbij hoort maar koud van de academie?
WIJ?quote:Op woensdag 9 september 2026 20:19 schreef de_boswachter het volgende:
De agenten kwamen net van school :’)
En het dan raar vinden als er niemand van de 100 geraakt is. Tsja. WIJ hebben er geen vertrouwen meer in.
Met je Walter P5 / 99Q leg je er zo 7 per agent om als je het ECHT wilquote:Op woensdag 9 september 2026 20:44 schreef D. het volgende:
[..]
WIJ?![]()
Als je iets zwakzinnigs zegt, spreek dan aub niet namens anderen
Hij en zijn 9 andere persoonlijkheden…quote:Op woensdag 9 september 2026 20:44 schreef D. het volgende:
[..]
WIJ?![]()
Prima dan heb jij er nog vertrouwen in. Op basis waarvan weet niemand. De politie anno 2026 stelt namelijk vaker teleur dan dat ze ons trots maken. Maar boetes uitdelen, dat kunnen ze als de beste!!!!!! Chapeau!!!!!!!!!quote:Op woensdag 9 september 2026 20:44 schreef D. het volgende:
[..]
WIJ?![]()
Ze hebben hem flink bij de ballen. Nederland al wat geld opgeëist?quote:Op woensdag 9 september 2026 21:47 schreef Momo het volgende:
Vermeende witwasbankier van Bolle Jos en Taghi opgepakt
Gaat om miljarden aan geld.....
Las het van de week.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:47 schreef Momo het volgende:
Vermeende witwasbankier van Bolle Jos en Taghi opgepakt
Gaat om miljarden aan geld.....
Lul niet zo stom man.quote:Op woensdag 9 september 2026 20:19 schreef de_boswachter het volgende:
De agenten kwamen net van school :’)
En het dan raar vinden als er niemand van de 100 geraakt is. Tsja. WIJ hebben er geen vertrouwen meer in.
Jij hebt er verstand van commandoquote:Op woensdag 9 september 2026 22:26 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Lul niet zo stom man.
Vers van de academie of niet, ze werden meteen onder genomen en raakten daarbij zwaargewond.
Dus zij hebben niet eens de kans gehad om te schieten.
De 2 agenten die daarna arriveerden hadden via de portofoon al gehoord dat hun 2 collega's waren neergeschoten, dus dan zijn die collega's hun eerste en enige focus.
Die agenten zijn ook meteen onder vuur genomen, en zij richtten zich op het redden en weghalen van de gewonde collega's, met gevaar voor eigen leven.
Dus het schieten op de criminelen had geen prioriteit.
Daarna is het tuig weggevlucht en zeer kort daarna kwam de DSI.
De politie heeft hier juist heel erg sterk gehandeld, want binnen 14 uur was iedereen opgepakt.
In de buurt/regio, tot aan Zuid-Limburg.
Maar goed, een triest KLB fokkertje zal het uiteraard beter kunnen en had in zijn eentje alle 34 uitgeschakeld
Nee, jij dan. Jij had ook gewoon je spidermanpak aankunnen trekken en de boel kunnen oplossen.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:28 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Jij hebt er verstand van commando
Had gekund. Maar was bezig elders de wereld te redden.quote:Op donderdag 10 september 2026 00:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, jij dan. Jij had ook gewoon je spidermanpak aankunnen trekken en de boel kunnen oplossen.
Heb je ook niet gedaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |