abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 september 2026 @ 10:03:07 #101
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221782188
quote:
2s.gif Op zondag 13 september 2026 10:01 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
De pensioenen uit de collectiviteit halen zou gewoon het einde van ons pensioenstelsel zijn. Dat is het domste wat je kan doen. Heel veel mensen zijn helemaal niet in staat om daar zelf te regelen. Die dan allemaal maar laten creperen nadat ze hun lichaam en geest hebben opgebrand voor BV Nederland?
nee uiteraard niet
De zelfstandigenwet zal dit ook als resultaat hebben
quote:
Dat is het domste wat je kan doen. Heel veel mensen zijn helemaal niet in staat om daar zelf te regelen
communistisch gezwets heeft niemand iets aan
Mijn broer heeft alleen AOW en is zeer tevreden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221782202
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 15:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het concept links/rechts is volledig achterhaald.
Dat zeggen wel meer radicaal rechtsen ja
"Pools are perfect for holding water"
pi_221782208
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 09:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Er zijn ook andere mogelijkheden om meer belasting op te halen

Voorbeeld het in combinatie afschaffen van EWF en HRA , en het toevoegen van de pensioenafdracht aan het brutoloon.

Daartoe zal de Collectieve Arbeid Overeenkomst vervangen moeten worden door de Individuele Arbeid Overeenkomst zodat de werknemer een vrije keuze heeft in deelname aan pensioensparen
HRA afschaffen inderdaad. Maar dan pak je werderom de middenklasse die een huis gekocht hebben en met neme jonge starters die al met heel veel moeite een huis konden kopen.

Ja ik heb makkelijk lullen met een hypotheek van circa 60.000 euro aan 1,1 % rente met een looptijd die nu nog 27 jaar loopt en ik niet eens overleef. In die zin mogen ze het wat mij beteft direct afschaffen.

En het Pensioen aan het brutoloon koppelen als dat is wat jij bedoeld gaat dus werderom de arbeider meer belasting betalen. Want nu is het zo dat die afdracht van je brutoloon afgaat waardoor je als arbeider netto meer hebt want minder loonheffing.
  zondag 13 september 2026 @ 10:10:57 #104
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221782212
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 10:09 schreef Cherni het volgende:

En het Pensioen aan het brutoloon koppelen als dat is wat jij bedoeld gaat dus werderom de arbeider meer belasting betalen.
Want nu is het zo dat die afdracht van je brutoloon afgaat waardoor je als arbeider netto meer hebt want minder loonheffing.
weet jij hoeveel jouw totale pensioenafdracht per maand is ??

probeer eens wat minder communistisch te kletsen, want je kletst aperte onzin

Ja er zijn ook mensen die 15 jaar in het buitenland werken en die hebben minder AOW opgebouwd en ook geen pensioen gespaard misschien, , nou zelfs voor zulke dwazen hebben we een vangnet
quote:
AI-overzicht
Mensen met een onvolledige AOW-opbouw kunnen inderdaad terecht bij de AIO-aanvulling (Aanvullende inkomensvoorziening ouderen) van de Sociale Verzekeringsbank (SVB).

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 13-09-2026 10:19:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221782230
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 10:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
weet jij hoeveel jouw totale pensioenafdracht per maand is ??

probeer eens wat minder communistisch te kletsen, want je klets onzin
Jij klest onzin. Juist vanwege mijn pensioen, zou ik nu nog een hypotheek kunnen opnenen al ben ik 70. Dat moet jij maar eens proberen aks zzper zonder opgebouwd pensioen. Wat ik afgedragen had was zo rond de 300 euro euro. En wat mijn werkgever afgedragen heeft zal mij een zorg zijn. Wat ik wel weet is dat ik 3 jaar geleden op 61 jarige leeftijd mijn rest hypotheek van circa 60.000 euro aflossingsvrij heb laten zetten aan 1,1% en mij naar het pensioenoverzicht werd gevraagd.

Enfin mocht ik mijn pensioen halen wat een wonder zou zijn heb ik meer dan nu.

Dat je broer het prima vind met alleen AOW zal mij een zorg zijn. Ik zou daar niet tevreden mee zijn al is het maar vanwege de ziektekosten.
  zondag 13 september 2026 @ 10:33:42 #106
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221782282
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2026 10:20 schreef Cherni het volgende:

[..]
Jij klest onzin. Juist vanwege mijn pensioen, zou ik nu nog een hypotheek kunnen opnenen al ben ik 70. Dat moet jij maar eens proberen aks zzper zonder opgebouwd pensioen. Wat ik afgedragen had was zo rond de 300 euro euro. En wat mijn werkgever afgedragen heeft zal mij een zorg zijn. Wat ik wel weet is dat ik 3 jaar geleden op 61 jarige leeftijd mijn rest hypotheek van circa 60.000 euro aflossingsvrij heb laten zetten aan 1,1% en mij naar het pensioenoverzicht werd gevraagd.

Dat je broer het prima vind met alleen AOW zal mij een zorg zijn. Ik zou daar niet tevreden mee zijn al is het maar vanwege de ziektekosten.
je moet niet voor iedereen willen beslissen hoe zij hun financiën regelen

waarom zou je nog hypotheek opnemen als je 70 bent ?/

Wie zelf zijn pensioen regelt zoals de ZZP er kan het doen door extra aflossen of door SP500 FTE te kopen
Jongeren kunnen het netto salaris beter gebruiken dan aan het bruto aan het pensioenfonds te geven

En je moet niet voor anderen beslissen , niet doen
pi_221782287
Maar goed, als ons vangnet verder word afgebroken dan is dat maar zo. Ik ben ee inmiddels wel achter hoe belangrijk een sociaal vangnet is, ook al had ik bijna 40 jaar gewerkt. En nu maar wat blij dat we nog steeds een goed vangnet hebben en ik pensioen heb opgebouwd deels verplicht.

Maar goed mensen die alleen stemmen op partijen die zogenaamd voor een strenger asiel beleid zijn maar verder totaal niet kijken naar de andere punten van die partijen wens ik veel succes.
  zondag 13 september 2026 @ 10:36:11 #108
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221782290
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 10:34 schreef Cherni het volgende:
Maar goed, als ons vangnet verder word afgebroken dan is dat maar zo. Ik ben ee inmiddels wel achter hoe belangrijk een sociaal vangnet is, ook al had ik bijna 40 jaar gewerkt. En nu maar wat blij dat we nog steeds een goed vangnet hebben en ik pensioen heb opgebouwd deels verplicht.

Maar goed mensen die alleen stemmen op partijen die zogenaamd voor een strenger asiel beleid zijn maar verder totaal niet kijken naar de andere punten van die partijen wens ik veel succes.
ik ben ouder dan jij en ik heb een 40 jaar ongedeeld ABP eindloon pensioen

maar niet zo communistisch denken dat heeft niemand iets aan
pi_221782300
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 10:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je moet niet voor iedereen willen beslissen hoe zij hun financiën regelen

waarom zou je nog hypotheek opnemen als je 70 bent ?/

Wie zelf zijn pensioen regelt zoals de ZZP er kan het doen door extra aflossen of door SP500 FTE te kopen
Jongeren kunnen het netto salaris beter gebruiken dan aan het bruto aan het pensioenfonds te geven

En je moet niet voor anderen beslissen , niet doen
Ik ken genoeg mensen om mij heen die nog een stuk hypotheek opnemen al is dat een klein deel of laten omzetten, of gebruiken voor een familiehypotheek, schenking etc etc.
  zondag 13 september 2026 @ 10:39:08 #110
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221782307
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 10:37 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik ken genoeg mensen om mij heen die nog een stuk hypotheek opnemen al is dat een klein deel of laten omzetten, of gebruiken voor een familiehypotheek, schenking etc etc.
nou ja als je het netto pensioen gebruikt voor aflossing dan kan dat

met het vervallen van de HRA is het ook veel verstandiger om het netto pensioendeel te gebruiken voor aflossing

Maar jongeren met grote kosten voor kinderen of mantelzorg kunnen het ook voor de opvoeding aan wenden

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 13-09-2026 10:56:12 ]
pi_221782321
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 10:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Schei toch uit met je communistisch denken. Volgens mij weet je niet wat communisme inhoud. Dat zogenaamde vrije neoliberale denken is leuk voor de arts etc. Niet voor de dozenschuivers/fabrieksarbeiders en onze Polen etc.
  zondag 13 september 2026 @ 10:47:30 #112
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221782355
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2026 10:41 schreef Cherni het volgende:

[..]
Schei toch uit met je communistisch denken. Volgens mij weet je niet wat communisme inhoud. Dat zogenaamde vrije neoliberale denken is leuk voor de arts etc. Niet voor de dozenschuivers/fabrieksarbeiders en onze Polen etc.
De zelfstandigenwet gaat ook onderscheid maken tussen zelfstandigen aan de hand van het uurloon

boven de 38 euro per uur MAG je zelfstandig zijn , onder de 38 euro KAN je een werknemer zijn , ook polen en Bulgaren
quote:
AI-overzicht
Met deze opmerking legt de Raad van State de vinger op een fundamentele verschuiving op de Nederlandse arbeidsmarkt.
In het advies over de nieuwe wetgevingsplannen (zoals de Wet VBAR) constateert het adviesorgaan dat de traditionele arbeidsovereenkomst niet meer voor iedereen de standaardnorm is.

Volgens de Raad van State spelen hierbij twee belangrijke redenen een rol:
Financiële prikkels:
Zowel voor de werkgevende (lagere lasten en minder risico) als voor de werkende (fiscale voordelen als zelfstandige) kan een alternatieve contractvorm financieel aantrekkelijker zijn.

Behoefte aan autonomie en flexibiliteit: Veel werkenden kiezen bewust voor meer regie over hun eigen tijd, opdrachten en werklocatie, wat binnen een klassieke gezagsverhouding vaak minder flexibel kan.

De Raad van State waarschuwde het kabinet dan ook dat nieuwe wetgeving die puur focust op het 'terugdringen van flex' de werkelijke behoeften en onderliggende problemen op de arbeidsmarkt (zoals de grote fiscale verschillen) niet zomaar oplost.
Daarom moeten we ook naar een Individuele Arbeid Overeenkomst ipv een CAO
In die IAO kun je ook aangeven of en hoe je het pensioendeel wilt aanwenden

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 13-09-2026 11:26:08 ]
  zondag 13 september 2026 @ 11:06:20 #113
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221782440
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 10:06 schreef probeer het volgende:

[..]
Wat wil je hiermee zeggen?
pi_221782735
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 10:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Wat wil de NCPN voor de werkende klasse?

• Dat iedereen een vaste baan heeft met een waardig loon en goede arbeidsomstandigheden.
• Dat publieke voorzieningen zoals zorg en onderwijs volledig gratis voor iedereen beschikbaar zijn, en dat iedereen een betaalbare en goede woonruimte heeft.
• Dat vrouwen en minderheden gelijke rechten en gelijk loon hebben. Dat er geen ruimte is voor discriminatie en fascisme.
• Dat er vrede is en er geen imperialistische oorlogen plaatsvinden die elk jaar miljoenen mensen doden of dwingen te vluchten.
• Dat er maatregelen worden genomen tegen de aantasting van milieu en klimaat.

Dat is 100x beter dan de teringbende van de afgelopen decennia.

+ ik zou die middelste keihard raken.
  zondag 13 september 2026 @ 11:44:13 #115
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221782758
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 11:41 schreef CarbonC het volgende:

[..]

• Dat iedereen een vaste baan heeft met een waardig loon en goede arbeidsomstandigheden.
• Dat publieke voorzieningen zoals zorg en onderwijs volledig gratis voor iedereen beschikbaar zijn, en dat iedereen een betaalbare en goede woonruimte heeft.
• Dat vrouwen en minderheden gelijke rechten en gelijk loon hebben. Dat er geen ruimte is voor discriminatie en fascisme.
• Dat er vrede is en er geen imperialistische oorlogen plaatsvinden die elk jaar miljoenen mensen doden of dwingen te vluchten.

[ afbeelding ]
Komt de CPN ook weer terug ??

quote:
Ik ga straks een Humanoid voor me laten werken
dan ben ik een soort uitzendbureau

wat is een waardig loon????

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 14-09-2026 00:45:27 ]
pi_221782867
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2026 10:20 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is niet dat ik in directe woningnood zit, maar onze Hugo raadde me aan om het toch eens op deze manier te proberen, dus ehh ... heb je nog een leuke partner nodig? Ik vind treinen ook wel tof, en heb geen gezondheidsklachten.
pi_221782889
quote:
Die met dat oranje vest?
Jij liever dan ik.
pi_221782932
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 11:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat wil je hiermee zeggen?
Dat weet je best :6
  zondag 13 september 2026 @ 12:14:11 #119
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221782961
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 10:06 schreef probeer het volgende:

[..]
Links/Rechts is in essentie een economisch concept, hoe een samenleving is ingericht. Wat er nu allemaal bijgehaald wordt heeft weinig tot niks te maken met deze basis.

Er is van alles bijgehaald, het is heel difuus, en eigenlijk is het natuurlijk alleen nog maar geschikt voor hokjesdenkers. De wereld is veel ingewikkelder dan dat.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 13 september 2026 @ 12:14:51 #120
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221782966
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 12:10 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat weet je best :6
Wil je zeggen dat je van kortzichtig hokjesdenken houdt?
pi_221784038
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 12:03 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Die met dat oranje vest?
Jij liever dan ik.
:')
Links daarvan, uiteraard.
pi_221788919
Het is tijd om klare wijn te schenken.

Rob Jetten is lieve leuke jongeman, maar totaal ongeschikt voor het vak van minister-president.

Voor iedereen is het het allerbeste dat er zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen komen, en dat er daarna gewoon weer een meerderheidskabinet wordt gevormd met capabele bewindspersonen.
  maandag 14 september 2026 @ 00:37:49 #123
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221788929
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 00:31 schreef Kottnauer het volgende:

Rob Jetten is lieve leuke jongeman, maar totaal ongeschikt voor het vak van minister-president.

Voor iedereen is het het allerbeste dat er zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen komen, en dat er daarna gewoon weer een meerderheidskabinet wordt gevormd met capabele bewindspersonen.
ja Rob zou het goed doen op de catwalk met high end herenkleding
pi_221788946
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 00:31 schreef Kottnauer het volgende:

Welke?
pi_221788989
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 14:47 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]
Ik denk dat dat het plan is van de VVD.

Eigenlijk dat gaat niet werken. In de VS heeft Trump samen met buitenlandse lobby's de partij in zijn hand. Een Baudet, Wilders, Nanninga en Yesilgoz wordt dagelijkse topshow a la Musk tegen Trump die elkaar uitmaken voor pedofiel op Twitter/Trump social.
Volgens mij is de koers van de VVD vooral dwarsbomen en marginaliseren van eigen invloed de laatste jaren.
  maandag 14 september 2026 @ 08:48:16 #126
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221789418
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 02:45 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Volgens mij is de koers van de VVD vooral dwarsbomen en marginaliseren van eigen invloed de laatste jaren.
VVD heeft het grote dreigement van de HRA toeslag, dat trekt veel stemmers
anders laten ze het zwaard van Damocles vallen, vervolgens gaan ze een alliantie aan met Sjerrie en Ja21 om samen de jaarlijkse 12 miljard subsidie te houden

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 14-09-2026 08:54:18 ]
pi_221789473
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 08:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
VVD heeft het grote dreigement van de HRA toeslag, dat trekt veel stemmers
anders laten ze het zwaard van Damocles vallen, vervolgens gaan ze een alliantie aan met Sjerrie en Ja21 om samen de jaarlijkse 12 miljard subsidie te houden

Die HRA had allang afgeschaft moeten worden, dat snapt zelfs de gemiddelde VVD-stemmer.
  maandag 14 september 2026 @ 09:34:49 #128
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221789579
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 09:04 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Die HRA had allang afgeschaft moeten worden, dat snapt zelfs de gemiddelde VVD-stemmer.
Ja en de uitvinding van de extra hypotheek uit eigen BV , de zogenaamde broekzak vestzak aftrek is ook een uitvinding van de VVD
Net als het voorstel tot afschaffing van de dividendbelasting waar Rutte opeens mee kwam, dat er net niet door is gekomen

quote:
AI-overzicht
Het omstreden voorstel van kabinet-Rutte III om de dividendbelasting af te schaffen is op 15 oktober 2018 definitief van tafel gehaald.
Waarom kwam het voorstel er?
Vestigingsklimaat:
Het plan stond in het regeerakkoord van 2017 om grote bedrijven en multinationals naar Nederland te lokken.

Concurrentie:
Het kabinet wilde concurreren met landen zonder zo'n belasting.
Lobby:
Achter de schermen bleek er jarenlang door grote buitenlandse en Nederlandse multinationals op aangedrongen te zijn.

Waarom ging het niet door?
Kritiek: De oppositie en de maatschappij vonden het een onbegrijpelijk cadeautje van miljarden euro's voor rijke aandeelhouders en multinationals.

Tegenvaller: Unilever besloot ondanks het plan het hoofdkantoor toch in Londen te houden, waardoor het belangrijkste argument van het kabinet wankel werd.

Intrekking: Premier Mark Rutte kondigde na crisisoverleg in de koepelgevangenis aan dat de omstreden maatregel definitief werd geschrapt.
pi_221789583
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Het klink vooral als de volgende gratis-bier partij. Waar is het realisme?
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  maandag 14 september 2026 @ 09:38:13 #130
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221789588
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 09:35 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
De nieuwe communistische partij , iedereen dansen, veel toeslagen , een eeuwige vaste baan , en geen oorlog meer
pi_221789616
quote:

[..]
Dat de rijken iets van belasting gaan betalen i.p.v. dat te ontwijken.
pi_221789632
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 09:46 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Definieer 'rijken'.
pi_221789712
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 09:46 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Er staan zoveel extra uitgaven in dat je die slogan (rijken) moet gaan oprekken tot 2/3 van de nederlandse bevolking. En nu al is 2/3 van nederland netto ontvanger van de overheid en betaalt 1/3 van nederland alles voor deze 2/3.

Dat is het zwakke punt van links: die 1/3, die alles bekostigen, die moeten gewoon meer betalen! Wij willen gewoon nog meer krijgen! Die NCPN wil dit tot in extremis. Een gezin met met twee parttimers als ouders en kinderen valt meestal al in de betalende klasse. Links stemmen is ronduit gevaarlijk voor deze mensen. Het laat een beetje de stand van Nederland zien. Of het uit de hand gelopen toeslagenstelsel, wat je wilt.

https://onsgeldontcijferd.rekenkamer.nl

Daarbij moet ik de eerste linkse politicus nog tegenkomen die “rijk” definieert met harde grens, en kwantificeert wanneer zij hun “fair share” betaald hebben voor het grote goed. Dit niet uitspreken is gewoon puur populisme. Je kunt het altijd als lege slogan gebruiken en onderbuiken zoals die van jou raken.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_221797764
quote:
De lastenverhogingen van het kabinet-Jetten komen vrijwel volledig voor rekening van werkenden. Dat stelt het belangrijkste adviesorgaan van de regering, de Raad van State, na bestudering van de begroting. Zo gaat onder andere de inkomstenbelasting, die iedereen die werkt moet betalen, omhoog.

In de miljoenennota en het coalitieakkoord schrijft het kabinet dat werken moet lonen. Maar in de begroting blijkt dat de plannen waar het kabinet extra geld voor uittrekt steevast worden betaald door de belasting op arbeid te verhogen, concludeert de Raad van State. Die staat sinds 1 juli onder leiding van Sybrand van Haersma Buma, oud-fractievoorzitter van het CDA en burgemeester van Leeuwarden.

Van de zes miljard euro aan lastenverzwaringen in 2027, gaat 5,8 miljard ten koste van werkenden. Terwijl de lasten voor bedrijven en vermogenden juist iets omlaag gaan. De Raad van State wijst erop dat tal van adviesorganen voor een evenwichtige verdeling van de lasten pleiten, vooral vanwege de vergrijzing. Steeds minder werkenden moeten de verzorgingsstaat betalen en dat is in de toekomst onhoudbaar. Zeker omdat ook de economische groei achterblijft.
https://nos.nl/artikel/26(...)aar-dat-zien-we-niet
Slechtste kabinet in decennia met de slechtste leider ooit
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 15 september 2026 @ 17:04:59 #135
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221797787
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2026 17:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Tijd om te staken dus. Werkenden hebben meer macht dan ze denken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 15 september 2026 @ 17:06:14 #136
38496 Perrin
pi_221797794
quote:

[..]
Gratis bier verkoopt altijd goed.

Dat het later altijd alsnog op de rekening staat, vergeten we graag.
  dinsdag 15 september 2026 @ 17:22:59 #137
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221797870
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 september 2026 17:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gratis bier verkoopt altijd goed.

Dat het later altijd alsnog op de rekening staat, vergeten we graag.
jammer dat werken nog steeds niet beloond gaat worden ,maar niets doen en wachten toeslagen en geldleen subsidies wel
  dinsdag 15 september 2026 @ 17:26:32 #138
38496 Perrin
pi_221797885
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2026 17:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jammer dat werken nog steeds niet beloond gaat worden ,maar niets doen en wachten toeslagen en geldleen subsidies wel
Zonder werkenden ligt de economie stil. Tijd om dat duidelijk te maken aan de rest, blijkbaar.
pi_221797886
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2026 17:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Surprised Pikachu face met AI-Jetten
  dinsdag 15 september 2026 @ 17:28:37 #140
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221797891
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 september 2026 17:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zonder werkenden ligt de economie stil, tijd om dat duidelijk te maken aan de rest, blijkbaar.
een arbeidskorting van 12.000 euro per jaar kan dat doen , maar men kiest voor een hogere geldleensubsidie
Dat mag 12 miljard kosten per jaar
En dan nog 5 miljard per jaar om Indiase TATA meneer te helpen uit verliezen te blijven voor het wereldklimaat

misschien moet we wachten op de robotica

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 15-09-2026 18:21:19 ]
  dinsdag 15 september 2026 @ 18:23:24 #141
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221798112
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 10:09 schreef Cherni het volgende:

En het Pensioen aan het brutoloon koppelen als dat is wat jij bedoeld gaat dus werderom de arbeider meer belasting betalen.

Want nu is het zo dat die afdracht van je brutoloon afgaat waardoor je als arbeider netto meer hebt want minder loonheffing.
Maar het netto resultaat is niet van jou
dus je hebt helemaal niets , dan een vage belofte , als je dan nog leeft

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 15-09-2026 20:06:59 ]
pi_221798293
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2026 18:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
minder koonheffing en ook geen netto resultaat , niks dus , noppes, nada
We hebben een Trump nodig, en Elon met doge
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  dinsdag 15 september 2026 @ 19:45:20 #143
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221798558
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2026 18:58 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
We hebben een Trump nodig, en Elon met doge
nee Trump is knettergek , echt volslagen gestoord

Maar het zou goed zijn als pensioen sparen werkelijk sparen is,
van eigen potjes is absoluut geen sprake, geen saldo, geen rendement, geen inbreng, geen pensioenvermogen

Nederland moet weer aan het werk en hun spaargeld moet weer hun eigendom worden

geen belastingkorting vanwege geld lenen , maar een belastingkorting vanwege werken

quote:
Werken moet meer lonen zegt kabinet, maar volgens Planbureaus leidt beleid daar niet toe:
'Lasten op arbeid vooral verhoogd'

Den Haag- Het kabinet schuift grote rekeningen door naar de toekomst.
Ondanks bezuinigingen zal de staatsschuld na deze regeerperiode flink oplopen.
Toekomstige generaties zullen daarvoor moeten opdraaien. Ook haalt het kabinet de klimaatdoelen niet. Versobering van zorg en uitkeringen dreigt een last te worden voor kwetsbare groepen.
Martin Visser Economisch commentator

Daarvoor waarschuwen het Centraal Planbureau (CPB), het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL). ,,
Het kabinet investeert wel", stelt directeur Pieter Hasekamp van het CPB. ,,
Tegelijkertijd staat daar ook een rekening tegenover.
Waar je die rekening neerlegt, is een politieke keuze.
Wij constateren dat die rekening in ieder geval voor een deel wordt doorgeschoven naar toekomstige generaties."
https://www.youtube.com/shorts/xzlM-z7ALQI?feature=share

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 15-09-2026 21:02:21 ]
pi_221800075
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2026 18:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar het netto resultaat is niet van jou
dus je hebt helemaal niets , dan een vage belofte , als je dan nog leeft
? Je opmerking heeft niets te maken met wat ik schreef.
  woensdag 16 september 2026 @ 05:36:53 #145
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221800128
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 01:01 schreef Cherni het volgende:

[..]
? Je opmerking heeft niets te maken met wat ik schreef.
je schreef dit
quote:
De afdracht gaat voor 30% van je bruto af de andere 70% die draagt de werkgever direct af aan jouw fonds.

De totale afdracht is niet jouw eigendom na de storting, maar de eigendom van het fonds
er is niets van jou bij , je hebt dus niets.

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 16-09-2026 05:43:59 ]
pi_221800203
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 12:49 schreef RotatoR het volgende:
Jetten doet het nog slechter dan Schoof _O-
Schoof is een wat houterige ambtenaar maar is een intelligente man die echt wel iets kan.

Jetten kan gewoon echt niks. Die kan echt alleen maar voor de beeldvorming met een brede grijns ergens op de foto gaan en zijn vooraf ingestudeerde oneliners opzeggen maar verder kan de man echt niks.

Eigenlijk treurig. Wat nog treuriger is is dat zo'n lege huls in Nederland dus premier kan worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221800239
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2026 07:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Schoof is een wat houterige ambtenaar maar is een intelligente man die echt wel iets kan.

Jetten kan gewoon echt niks. Die kan echt alleen maar voor de beeldvorming met een brede grijns ergens op de foto gaan en zijn vooraf ingestudeerde oneliners opzeggen maar verder kan de man echt niks.

Eigenlijk treurig. Wat nog treuriger is is dat zo'n lege huls in Nederland dus premier kan worden.
Hier ben ik het mee eens, Jetten is een grote aanfluiting en is volledig ongeschikt als premier. Dat gaat afgestraft worden bij de volgende verkiezingen maar tot die tijd zitten we met die glibber. VVD en CDA zijn overigens ook afschuwelijk. Ze zijn praktisch onzichtbaar, vooral Bontenbal is door de mand gevallen. Van die VVD tut heb ik nooit wat verwacht.
pi_221800260
Grootste tyfus debiel aller tijden.

Werken moet je al leuk vinden in NL met onze torenhoge inkomsten belastingen maar nu krijg je het voor elkaar dat de werkende nog wat harder belast worden en de gene die de poot ophouden er weer beter af zijn.

Onbetrouwbare glimlachende hond.

Lekker met je vriendje in de rondte vliegen, je onderdanen belasten met nog hogere lasten en het maar raar vinden dat je uitgekotst word.

Tyfuslijer :r
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_221800265
quote:
10s.gif Op woensdag 16 september 2026 07:44 schreef Rozevla het volgende:
Grootste tyfus debiel aller tijden.

Werken moet je al leuk vinden in NL met onze torenhoge inkomsten belastingen maar nu krijg je het voor elkaar dat de werkende nog wat harder belast worden en de gene die de poot ophouden er weer beter af zijn.

Onbetrouwbare glimlachende hond.

Lekker met je vriendje in de rondte vliegen, je onderdanen belasten met nog hogere lasten en het maar raar vinden dat je uitgekotst word.

Tyfuslijer :r
Sow KOEKOEK
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221800275
Ik was al klaar met Jetten voor zijn aantreden.
En kan nu lekker achterover zittend aanzien hoe traag de rest van Nl volgt. :P
Vakman pur sang
pi_221800357
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2026 07:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit ja. Ik heb collega's die op die kutpartij met die grijnzende glibber hebben gestemd. Vol overtuiging. :')
Moet je ze nou horen klagen en schelden, steen en been.
pi_221800425
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 08:19 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dit ja. Ik heb collega's die op die kutpartij met die grijnzende glibber hebben gestemd. Vol overtuiging. :')
Ja dan denk ik altijd: wat had je dan verwacht?
Vakman pur sang
pi_221800433
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 08:19 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Vandaag met volle teugen genieten hoe Robbie 10 uur lang gefileerd gaat worden. Betere TV kan je je niet wensen met deze charlatan.
pi_221800456
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2026 08:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dan denk ik altijd: wat had je dan verwacht?
Ik snap dat ook niet. Sowieso past een stem op D66 niet bij hun situatie. Kijken die mensen daar niet naar? :')
pi_221800814
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 05:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je schreef dit
[..]
De afdracht gaat voor 30% van je bruto af de andere 70% die draagt de werkgever direct af aan jouw fonds.

De totale afdracht is niet jouw eigendom na de storting, maar de eigendom van het fonds
er is niets van jou bij , je hebt dus niets.
Nogmaals, daar heb ik het niet over. Ik heb het over de afdracht die over het bruto loon word genomen ipv over het netto loon en dus minder loonheffing.

Ik spreek niet over rendementen, eigendommen etc.
  woensdag 16 september 2026 @ 10:04:34 #156
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221800851
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 09:58 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nogmaals, daar heb ik het niet over. Ik heb het over de afdracht die over het bruto loon word genomen ipv over het netto loon en dus minder loonheffing.

Ik spreek niet over rendementen, eigendommen etc.
maar als je iets weg geeft dan ben je het kwijt , of het bruto is of netto
kwijt is kwijt
pi_221800877
quote:
Tja mensen stemmen op D66 en dan krijg je Jetten er gratis bij. Maakt ook verder niets uit. Wie er ook aan de touwtjes trekt het is een pot nat.
pi_221802523
quote:
Een treinongeluk in slowmotion :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_221802701
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 10:09 schreef Cherni het volgende:

[..]
Tja mensen stemmen op D66 en dan krijg je Jetten er gratis bij. Maakt ook verder niets uit. Wie er ook aan de touwtjes trekt het is een pot nat.
Dat is het dus juist niet.
Stem op de juiste partijen/mensen en dit gebeurt niet.
Vakman pur sang
pi_221802724
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2026 08:41 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik snap dat ook niet. Sowieso past een stem op D66 niet bij hun situatie. Kijken die mensen daar niet naar? :')
Ik denk serieus dat veel vrouwen en bepaalde mannen gewoon stemmen: omdat het zo’n leuke vent is op tv.
Vakman pur sang
  woensdag 16 september 2026 @ 16:23:48 #161
511255 camilero
tufkatufka...
pi_221802984
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 09:00 schreef tesssssssss het volgende:
Degene die die baard heeft geadviseerd voor zijn image, mag wat mij betreft ook ontslagen worden.
Dat was AI,waarschijnlijk ;)
  woensdag 16 september 2026 @ 16:29:41 #162
511255 camilero
tufkatufka...
pi_221803016
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2026 15:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik denk serieus dat veel vrouwen en bepaalde mannen gewoon stemmen: omdat het zo’n leuke vent is op tv.
Veel mensen stemmen inderdaad meer op de poppetjes en oneliners dan op daadwerkelijke ideeën.
  woensdag 16 september 2026 @ 19:04:44 #163
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221803906
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 16:29 schreef camilero het volgende:

[..]
Veel mensen stemmen inderdaad meer op de poppetjes en oneliners dan op daadwerkelijke ideeën.
ideeën komt toch niets van terecht , vage praat

Lelystad open, 10 steden , werken moet lonen

allemaal onzin
ver vliegen en veel pritpraat
  woensdag 16 september 2026 @ 19:32:07 #164
511255 camilero
tufkatufka...
pi_221804082
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 19:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ideeën komt toch niets van terecht , vage praat

Lelystad open, 10 steden , werken moet lonen

allemaal onzin
ver vliegen en veel pritpraat
Dat zijn voornamelijk de oneliners en inderdaad komt daar niks van terecht
  woensdag 16 september 2026 @ 19:41:16 #165
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221804160
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 19:32 schreef camilero het volgende:

[..]
Dat zijn voornamelijk de oneliners en inderdaad komt daar niks van terecht
Daar zou een politicus voor opgesloten moeten worden, het is hetzelfde als stemmen stelen

werken kan best lonen als we de aftrek voor loon uit arbeid verhogen ,
En de aftrek voor loon uit werk voor AOW ers gelijk aan die voor jonger dan AOW

Doe de aftrek voor geld lenen maar wat lager
en schrap de extra hypotheek uit eigen BV, de broekzak vestzak aftrek

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 16-09-2026 19:54:32 ]
  donderdag 17 september 2026 @ 04:44:36 #166
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221805628
https://www.telegraaf.nl/(...)tml?dicbo=v2-wOalRGa

Raad van State kritisch op begroting
quote:
Sybrand Buma oordeelt hard over 'uitstel en afstel' bij het kabinet

Den Haag- De eerste beschouwing van vicepresident Sybrand Buma van de Raad van State over de kabinetsplannen voor komend jaar leest weinig enthousiast.

Het belangrijkste adviescollege van de Staat uit zorgen over de 'marginale' economische groei, die het alleen maar moeilijker maakt om de grote opgaven waar het land voor staat het hoofd te bieden.
Wouter de Winther Politiek commentator

Dat aanpakken kan volgens Buma sowieso niet zonder de belastingen te verhogen of het tekort te laten oplopen.
Dat geld lenen voor de overheid steeds duurder wordt, helpt daar bepaald niet bij.
quote:
Wat er aan extra uitgaven wordt gedaan, verdient evenmin de schoonheidsprijs. ,,

De budgettaire dekking daarvan is eerder boekhoudkundig dan vervangend economie-versterkend.

De rekening van dit uitstel wordt doorgeschoven naar de komende jaren en komt daarmee in overwegende mate terecht bij de werkzame beroepsbevolking en bij de jongere en toekomstige generaties", bericht Buma
Wat volgens het college niet helpt, is dat Nederlanders in het dagelijks leven nauwelijks de gevolgen merken van het gebrek aan daadkracht
quote:
Advies aan kabinet
Het college adviseert het kabinet daarom om extra in te zetten op 'ten minste' drie terreinen: schuldbeheersing, productiviteitsgroei en een versnelling van de energietransitie.
Nu het aannemelijk is dat door latere deals met oppositiepartijen de begroting nog gaat veranderen, biedt Buma aan om dit najaar nog eens advies te geven.

[ Bericht 43% gewijzigd door michaelmoore op 17-09-2026 05:39:01 ]
  donderdag 17 september 2026 @ 07:59:52 #167
38496 Perrin
pi_221805808
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 04:44 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)tml?dicbo=v2-wOalRGa

Raad van State kritisch op begroting
[..]
[..]
[..]

Geen woord van gelogen.