nee uiteraard nietquote:Op zondag 13 september 2026 10:01 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
De pensioenen uit de collectiviteit halen zou gewoon het einde van ons pensioenstelsel zijn. Dat is het domste wat je kan doen. Heel veel mensen zijn helemaal niet in staat om daar zelf te regelen. Die dan allemaal maar laten creperen nadat ze hun lichaam en geest hebben opgebrand voor BV Nederland?
communistisch gezwets heeft niemand iets aanquote:Dat is het domste wat je kan doen. Heel veel mensen zijn helemaal niet in staat om daar zelf te regelen
Dat zeggen wel meer radicaal rechtsen jaquote:Op zaterdag 5 september 2026 15:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het concept links/rechts is volledig achterhaald.
HRA afschaffen inderdaad. Maar dan pak je werderom de middenklasse die een huis gekocht hebben en met neme jonge starters die al met heel veel moeite een huis konden kopen.quote:Op zondag 13 september 2026 09:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er zijn ook andere mogelijkheden om meer belasting op te halen
Voorbeeld het in combinatie afschaffen van EWF en HRA , en het toevoegen van de pensioenafdracht aan het brutoloon.
Daartoe zal de Collectieve Arbeid Overeenkomst vervangen moeten worden door de Individuele Arbeid Overeenkomst zodat de werknemer een vrije keuze heeft in deelname aan pensioensparen
weet jij hoeveel jouw totale pensioenafdracht per maand is ??quote:Op zondag 13 september 2026 10:09 schreef Cherni het volgende:
En het Pensioen aan het brutoloon koppelen als dat is wat jij bedoeld gaat dus werderom de arbeider meer belasting betalen.
Want nu is het zo dat die afdracht van je brutoloon afgaat waardoor je als arbeider netto meer hebt want minder loonheffing.
quote:AI-overzicht
Mensen met een onvolledige AOW-opbouw kunnen inderdaad terecht bij de AIO-aanvulling (Aanvullende inkomensvoorziening ouderen) van de Sociale Verzekeringsbank (SVB).
Jij klest onzin. Juist vanwege mijn pensioen, zou ik nu nog een hypotheek kunnen opnenen al ben ik 70. Dat moet jij maar eens proberen aks zzper zonder opgebouwd pensioen. Wat ik afgedragen had was zo rond de 300 euro euro. En wat mijn werkgever afgedragen heeft zal mij een zorg zijn. Wat ik wel weet is dat ik 3 jaar geleden op 61 jarige leeftijd mijn rest hypotheek van circa 60.000 euro aflossingsvrij heb laten zetten aan 1,1% en mij naar het pensioenoverzicht werd gevraagd.quote:Op zondag 13 september 2026 10:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
weet jij hoeveel jouw totale pensioenafdracht per maand is ??
probeer eens wat minder communistisch te kletsen, want je klets onzin
je moet niet voor iedereen willen beslissen hoe zij hun financiën regelenquote:Op zondag 13 september 2026 10:20 schreef Cherni het volgende:
[..]
Jij klest onzin. Juist vanwege mijn pensioen, zou ik nu nog een hypotheek kunnen opnenen al ben ik 70. Dat moet jij maar eens proberen aks zzper zonder opgebouwd pensioen. Wat ik afgedragen had was zo rond de 300 euro euro. En wat mijn werkgever afgedragen heeft zal mij een zorg zijn. Wat ik wel weet is dat ik 3 jaar geleden op 61 jarige leeftijd mijn rest hypotheek van circa 60.000 euro aflossingsvrij heb laten zetten aan 1,1% en mij naar het pensioenoverzicht werd gevraagd.
Enfin mocht ik mijn pensioen halen wat een wonder zou zijn heb ik meer dan nu.
Dat je broer het prima vind met alleen AOW zal mij een zorg zijn. Ik zou daar niet tevreden mee zijn al is het maar vanwege de ziektekosten.
ik ben ouder dan jij en ik heb een 40 jaar ongedeeld ABP eindloon pensioenquote:Op zondag 13 september 2026 10:34 schreef Cherni het volgende:
Maar goed, als ons vangnet verder word afgebroken dan is dat maar zo. Ik ben ee inmiddels wel achter hoe belangrijk een sociaal vangnet is, ook al had ik bijna 40 jaar gewerkt. En nu maar wat blij dat we nog steeds een goed vangnet hebben en ik pensioen heb opgebouwd deels verplicht.
Maar goed mensen die alleen stemmen op partijen die zogenaamd voor een strenger asiel beleid zijn maar verder totaal niet kijken naar de andere punten van die partijen wens ik veel succes.
Ik ken genoeg mensen om mij heen die nog een stuk hypotheek opnemen al is dat een klein deel of laten omzetten, of gebruiken voor een familiehypotheek, schenking etc etc.quote:Op zondag 13 september 2026 10:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je moet niet voor iedereen willen beslissen hoe zij hun financiën regelen
waarom zou je nog hypotheek opnemen als je 70 bent ?/
Wie zelf zijn pensioen regelt zoals de ZZP er kan het doen door extra aflossen of door SP500 FTE te kopen
Jongeren kunnen het netto salaris beter gebruiken dan aan het bruto aan het pensioenfonds te geven
En je moet niet voor anderen beslissen , niet doen
nou ja als je het netto pensioen gebruikt voor aflossing dan kan datquote:Op zondag 13 september 2026 10:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen om mij heen die nog een stuk hypotheek opnemen al is dat een klein deel of laten omzetten, of gebruiken voor een familiehypotheek, schenking etc etc.
Schei toch uit met je communistisch denken. Volgens mij weet je niet wat communisme inhoud. Dat zogenaamde vrije neoliberale denken is leuk voor de arts etc. Niet voor de dozenschuivers/fabrieksarbeiders en onze Polen etc.quote:Op zondag 13 september 2026 10:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben ouder dan jij en ik heb een 40 jaar ongedeeld ABP eindloon pensioen
maar niet zo communistisch denken dat heeft niemand iets aan
De zelfstandigenwet gaat ook onderscheid maken tussen zelfstandigen aan de hand van het uurloonquote:Op zondag 13 september 2026 10:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Schei toch uit met je communistisch denken. Volgens mij weet je niet wat communisme inhoud. Dat zogenaamde vrije neoliberale denken is leuk voor de arts etc. Niet voor de dozenschuivers/fabrieksarbeiders en onze Polen etc.
Daarom moeten we ook naar een Individuele Arbeid Overeenkomst ipv een CAOquote:AI-overzicht
Met deze opmerking legt de Raad van State de vinger op een fundamentele verschuiving op de Nederlandse arbeidsmarkt.
In het advies over de nieuwe wetgevingsplannen (zoals de Wet VBAR) constateert het adviesorgaan dat de traditionele arbeidsovereenkomst niet meer voor iedereen de standaardnorm is.
Volgens de Raad van State spelen hierbij twee belangrijke redenen een rol:
Financiële prikkels:
Zowel voor de werkgevende (lagere lasten en minder risico) als voor de werkende (fiscale voordelen als zelfstandige) kan een alternatieve contractvorm financieel aantrekkelijker zijn.
Behoefte aan autonomie en flexibiliteit: Veel werkenden kiezen bewust voor meer regie over hun eigen tijd, opdrachten en werklocatie, wat binnen een klassieke gezagsverhouding vaak minder flexibel kan.
De Raad van State waarschuwde het kabinet dan ook dat nieuwe wetgeving die puur focust op het 'terugdringen van flex' de werkelijke behoeften en onderliggende problemen op de arbeidsmarkt (zoals de grote fiscale verschillen) niet zomaar oplost.
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op zondag 13 september 2026 10:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat zeggen wel meer radicaal rechtsen ja
Wat wil de NCPN voor de werkende klasse?quote:Op zondag 13 september 2026 10:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben ouder dan jij en ik heb een 40 jaar ongedeeld ABP eindloon pensioen
maar niet zo communistisch denken dat heeft niemand iets aan
Komt de CPN ook weer terug ??quote:Op zondag 13 september 2026 11:41 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Wat wil de NCPN voor de werkende klasse?
• Dat iedereen een vaste baan heeft met een waardig loon en goede arbeidsomstandigheden.
• Dat publieke voorzieningen zoals zorg en onderwijs volledig gratis voor iedereen beschikbaar zijn, en dat iedereen een betaalbare en goede woonruimte heeft.
• Dat vrouwen en minderheden gelijke rechten en gelijk loon hebben. Dat er geen ruimte is voor discriminatie en fascisme.
• Dat er vrede is en er geen imperialistische oorlogen plaatsvinden die elk jaar miljoenen mensen doden of dwingen te vluchten.
• Dat er maatregelen worden genomen tegen de aantasting van milieu en klimaat.
Dat is 100x beter dan de teringbende van de afgelopen decennia.
[ afbeelding ]
+ ik zou die middelste keihard raken.
Ik ga straks een Humanoid voor me laten werkenquote:• Dat iedereen een vaste baan heeft met een waardig loon en goede arbeidsomstandigheden.
Het is niet dat ik in directe woningnood zit, maar onze Hugo raadde me aan om het toch eens op deze manier te proberen, dus ehh ... heb je nog een leuke partner nodig? Ik vind treinen ook wel tof, en heb geen gezondheidsklachten.quote:Op zondag 13 september 2026 10:20 schreef Cherni het volgende:
[..]
Jij klest onzin. Juist vanwege mijn pensioen, zou ik nu nog een hypotheek kunnen opnenen al ben ik 70. Dat moet jij maar eens proberen aks zzper zonder opgebouwd pensioen. Wat ik afgedragen had was zo rond de 300 euro euro. En wat mijn werkgever afgedragen heeft zal mij een zorg zijn. Wat ik wel weet is dat ik 3 jaar geleden op 61 jarige leeftijd mijn rest hypotheek van circa 60.000 euro aflossingsvrij heb laten zetten aan 1,1% en mij naar het pensioenoverzicht werd gevraagd.
Enfin mocht ik mijn pensioen halen wat een wonder zou zijn heb ik meer dan nu.
Dat je broer het prima vind met alleen AOW zal mij een zorg zijn. Ik zou daar niet tevreden mee zijn al is het maar vanwege de ziektekosten.
Die met dat oranje vest?quote:Op zondag 13 september 2026 11:41 schreef CarbonC het volgende:
+ ik zou die middelste keihard raken.
Links/Rechts is in essentie een economisch concept, hoe een samenleving is ingericht. Wat er nu allemaal bijgehaald wordt heeft weinig tot niks te maken met deze basis.quote:Op zondag 13 september 2026 10:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat zeggen wel meer radicaal rechtsen ja
quote:Op zondag 13 september 2026 12:03 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Die met dat oranje vest?
Jij liever dan ik.
ja Rob zou het goed doen op de catwalk met high end herenkledingquote:Op maandag 14 september 2026 00:31 schreef Kottnauer het volgende:
Het is tijd om klare wijn te schenken.
Rob Jetten is lieve leuke jongeman, maar totaal ongeschikt voor het vak van minister-president.
Voor iedereen is het het allerbeste dat er zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen komen, en dat er daarna gewoon weer een meerderheidskabinet wordt gevormd met capabele bewindspersonen.
Welke?quote:Op maandag 14 september 2026 00:31 schreef Kottnauer het volgende:
Het is tijd om klare wijn te schenken.
Rob Jetten is lieve leuke jongeman, maar totaal ongeschikt voor het vak van minister-president.
Voor iedereen is het het allerbeste dat er zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen komen, en dat er daarna gewoon weer een meerderheidskabinet wordt gevormd met capabele bewindspersonen.
Volgens mij is de koers van de VVD vooral dwarsbomen en marginaliseren van eigen invloed de laatste jaren.quote:Op zaterdag 5 september 2026 14:47 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
Ik denk dat dat het plan is van de VVD.
Eigenlijk dat gaat niet werken. In de VS heeft Trump samen met buitenlandse lobby's de partij in zijn hand. Een Baudet, Wilders, Nanninga en Yesilgoz wordt dagelijkse topshow a la Musk tegen Trump die elkaar uitmaken voor pedofiel op Twitter/Trump social.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |